Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zoe, ik ben niet zo heel roze hoor! Ben ook bang wat betreft cadeaus krijgen, ik vind roze een beetje te zoet. Een beetje is niet erg, maar meestal zie je van die kleine meisjes in een roze oase rondlopen. Ik ben van de grijs tinten met rood, stipjes, hartjes. Wel een beetje zoet en lief dus, maar geen roze. Zal lastig worden, heb net geshopt, alles is gewoon roze, ha ha!

Wat wel raar is, voor mezelf hou ik wel van roze! Ik ben erg gek op het pip servies bijvoorbeeld. Echt meiden, zwangerschap doet rare dingen met je voorkeuren!!!

Jij gaat dus voor blauw op de een of andere manier, kan natuurlijk prima voor meiden, waarom allemaal hetzelfde?

Men, ben jij los wat betreft het roze? En zoja hoe ga je het in je kamertje verwerken? Je had al wel je babykamertje besteld he! Beetje landelijk?

Kissie Mia

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zoe: op de buik slapen is ook mijn favoriet. In mijn vorige zwangerschap ben ik zelfs naar 2 kussens gegaan. Maar met een week of 30 ging het niet meer (mannetje in mijn buik werd dan boos en schopte me heel hard).

Leuk: nog een meid erbij. Morgen kan ik eindelijk bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo. Ik wil het ook graag weten!

Ben erg benieuwd naar alle kamertjes! Hier wordt het waarschijnlijk rood/oranje accenten in een kamertje met licht geschilderde muren en witte meubeltjes. Maar ik weet nog niet waar ik eindig (de vorige keer was het ongemerkt toch best veel limegroen geworden terwijl ik niet wist wat we zouden krijgen). En de gordijnen gaan mee van de vorige keer (gestreept).

We zijn weer terug van een weekend weg met onze vriendengroep. (even klagen als het mag...) Leuk, maar wel de laatste keer waarschijnlijk (combi 3-jarige met slaapgebrek en een zwangere hormonenbom maken het niet altijd gezellig zeg maar): veel wachten op degenen zonder kinderen en weinig activiteit te krijgen (terwijl er 2 stuiterballen meewaren) - beetje jammer. Vandaag met ons 3-tjes afgesloten met een dagje naar de dierentuin in Emmen en dat was leuk en gezellig.

Ga zometeen lekker mijn eigen bedje in: op naar een nacht ononderbroken slaap!

Geplaatst

Hoi Hoi,

Vandaag 20 weken echo gehad en mn meiden zijn allebei voor zo ver ze kunnen zien goed gekeurd,wat een geruststelling weer.........

Het duurde wel erg lang bijna 1.5 uur werd tijdens de echo steeds duizelig en het zweet brak me uit omdat ik zo lang op mn rug moest liggen moest afentoe ff afwisselen met op mn zij gaan liggen...........

Wat het kamertje betreft word het geen roze maar zalm,echt heel schattig behang gezien vorige week en gelijk besteld. Zaterdag behang krabben en dan die week erna de nieuwe er tegen aan en verder hoeven we dan eigelijk niks meet te doen want de vloerbedekking kleurt er heel mooi bij en het plafond is pas gedaan en de gordijnen hingen er al,gewoon wit!

Dus morge ff belen wanneer ze alles kunnen leveren!!!Hoop eerste week juli!

En verder qua kleertjes is het allemaal roze en wit en een heel klein beetje grijs!!!! Meer kleuren zijn er ook niet te krijgen voor meisjes,ja paars maar daar hou ik nie zo van!

Mia grappig wat jij zegt heb ik andersom,voor mezelf helemaal geen roze maar voor mn meisjes hoe rozer hoe beter! hahahahaha!!!

Groetjes

Geplaatst

Dat is goed nieuws..zo'n mooie echo!

leuk he dat kamertje ......wij zijn ook bezig maar er moet heel veel gebeuren bij ons.

De vorige bewoners hadden een balkenplafond aangelegd (zwart geschilderd..een puber!) en wij hadden het nog niet veranderd.

Dus nu het pleister van de wand gehaald, en weer glad gemaakt, plafond is eruit...nu nog ramen afkrabben en weer behangen....sauzen van muren en plafond en een vloertje erin...pffff...

Gelukkig een hele handige man!!!

Vandaag trouwens bij de VK geweest...

Alles goed!! hartje gehoord ...ben nu totaal 7 ons aangekomen maar dat was geen punt! die kleine doet het goed!!!

Bye bye

Geplaatst

Britt, 7 ons? Fijn dat alles weer goed was!

Men bij jou ook allebei de dames goed nagekeken. Jee, 1,5 uur wel lang hoor... Kan me voorstellen dat je op laatst niet lekker ligt pfff.

Hobbesje, hopelijk kan ik dus nog 10 weken lekker op de buik slapen haha. Nog even en ik pak vast het voedingskussen erbij.

Verder weinig nieuws eigenlijk. Heb een afspraak gemaakt om te kijken bij het kinderdagverblijf waar onze hummel straks voor een dagje naar toe gaat.

Geplaatst

Fijn dat de echo goed is men! En 1,5 uur liggen is echt heel erg lang.

Wij krijgen de 20 weken echo op de dag dat ik 20 weken ben (donderdag 10 juni). Jahoe!

Geplaatst

He meiden,

Wat heerlijk dat de 20 weken echo goed was men, wat lang! Zalm roze, das wel leuk, dat is weer een s net even anders. Heb je een printje op het behang?

Leuk, iedereen hier is al een beetje of heel veel met het kamertje bezig. Wij hebben het net leeg geruimd. Nu nog een hoop schilderen en behangen, pff. Maar goed dat je een aantal maanden de tijd hebt! Gelukkig is het zo leuk om te doen!!

Fijne avond meiden!

Kissie Mia

Geplaatst

Der werd me gister nog even op het hart gedrukt dat ik met 30 weken alles af moet hebben ivm eerder bevallen of niet meer uit de voeten kunnen......... Dalijk even babypark bellen wanneer ze alles kunnen brengen!!

Behang is heel schattig het is van de aristocats en alleen op de band komt een paar poesjes en daar boven zalm met witte stipjes en onder de band word ff zalm................kijk zelf maar hahaha......

http://www.bedbad.nl/baby/baby-merken/babies-home/babies-home/14240_behang-aristocats-pink

Leuk dat iedereen nou aan het klussen is geslagen......

En we hebben gister de knoop doorgehakt,onze meisjes hebben nou alle2 een naam,de een ligt links de ander rechts en ze ruilen nou niet meer van plaats dus we weten ook wie welke naam krijgt!!!!!!!!!!!!!! Weer een zorg minder!!

Liefssss

Geplaatst

Hobbesje heb jij ook weer iets om na toe te leven spannend!!

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke

7 Oktober **Men**:bcbbgirl2: & :bcbbgirl2:

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt

17 Oktober Mia :bcbbgirl2:

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

20 mei Diana79 (Gyn)

25 mei Zoë (20 weken echo)

26 mei **Men** (gyn)

26 mei Diane (20 weken echo)

26 mei Diana79 (Geslachtsbepaling)

27 mei Faye (20 weken echo)

01 juni Zoë (vk)

07 juni Britt (20 weken echo)

10 juni Hobbesje (20 weken echo)

29 juli **Men** (verpleegkundige)

Geplaatst

Ah men, schattig behangetje! Toch wel handig om te weten of het een jongen of meisje wordt! Nog een weekje en dan mogen we weer voor een echo! We kijken er zo naar uit om onze spruit weer even te zien en tegelijkertijd ben ik er ook een beetje zenuwachtig onder? Lijkt me normaal toch?.... Na deze echo mag ik van mezelf naar de liefwinkel haha.

Mia, jullie hebben de kamer al leeg dus? Wij hebben er nog zo'n rommelkamer van. In al die jaren pak je er steeds meer op....

Geplaatst

Jaah, lief behangetje! Ik ben gek op stipjes, die komen zeker ook bij ons terug!

Zoe, ga je vertellen wat het is? Ik heb al een heel schattig rompertje voor een meisje gekocht bij lief, elke keer koop ik iets, te leuk!!!

Ik heb gister een plopje gevoeld! Ik schrok ervan! Dat moet wel ons meisje zijn!

Fijne avond

Kissie Mia

Geplaatst

Dat is inderdaad je meisje Mia,voelt toch geweldig he......

Die "plopjes" zijn bij mij inmiddels echte schoppen en draai bewegingen geworden,als ik ze voel ben ik echt helemaal in de wolken!!!!

Volgende week dinsdag kom iemand behangen en 18 juni komt de kamer,kan niet wachten!!

Ik heb in maat 50/56 alles al bijelkaar,zoveel gekregen en vooral oma gaat helemaal los! Op na de volgende maatjes!!!

Doei doei

Geplaatst

Ben heel benieuwd, dat ga ik vast allemaal nog voelen! Bij jou is het natuurlijk een stuk drukker in je buik!

Ik heb ook al heel veel kleertjes, te leuk en ik ga nog veel meer kopen!

Kissie

Geplaatst

Mia, mijn vriend weet nog niet of hij het wel weten maar als dat zo is, hou ik het hier wel geheim. Mijn collega zit ook op dit forum en wij willen het niet gaan vertellen tegen ouders en vrienden. Maar met jullie had ik het graag gedeeld hoor!

Tja en dan is het wel makkelijk als je iets "lief's" of iets "stoer's" kunt kopen. Ik vind het zulke leuke kleding!

Wij kregen vandaag een brief vh ziekenhuis en toen wist ik alweer genoeg. De afspraak wordt weer verzet.... We zouden hem de 25e hebben en nu dan woe de 26e. Pff, nog een dag langer wachten.

Had trouwens vanmiddag best wel "rare" buikpijn. Het waren ook niet de banden. De darmen heb ik ook redelijk op orde dus dan ga je wel een beetje piekeren. En met mijn voorliggende placenta voel ik hem/haar ook nog niet zo goed. Ik wil een echo!!!

Geplaatst

He zoe,

mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Ik heb ook maar 1 plopje gevoeld, ik denk dat de rest ook langer gaat duren hoor. Niet zo piekeren, meis! Als jij je zorgen maakt over je buikpijn, kan je gewoon even bellen met je verloskundige. Misschien kan zij jou geruststellen.

Fijne dag vandaag!

Geplaatst

Zoe hoe is het met de buikpijn? En niet zo stressen hoor net wat mia zegt en maak je je zorgen gewoon bellen!!!!

Jammer van je collega ik had het graag willen weten,maarja nou maar ff geduld dus,hahahah!!

Mijn placentas liggen aan de achterkant daardoor voel ik ze waarschijnlijk ook beter!!!!

Mijn nicht en beste vriendin vertelde eergister dat ze zwanger is van de tweede door de pil heen en ze vond het helemaal niet leuk,pfffff,toch wel rottig omdat nou zo weer ff te horen,inmiddels is ze aant idee gewent en vind ze het wel leuk!!!!

Liefsssss

Geplaatst

Hallo,

Ik heb dindag mijn 20 weken echo gehad en we krijgen een jongetje!!!Ik kan het niet meer voor me houden.

we zijn al druk bezig met het kamertje, echt mooi!

Nu druk op zoek naar een naam, vond jongensnaam altijd moeilijker dan meisjesnaam.

Verder alles goed met de echo!!!

Op 5 october wordt onze kleine spruit verwacht!!

Vandaag heeft mijn vriend controle na zijn non hodgkin waar vanaf in dec 2009 geen activiteit meer is gevonden, spannend, maar hij voelt zich goed,

Iedereen geniet van je zwangerschap!!

Liefs Hanneke

Geplaatst

Hey Hanneke,

Leuk om weer wat van je te horen!!!! Gefeliciteerd met je knulletje!!!

En wat fijn dat de echo helemaal goed is!!!!!

Spannende tijd voor jou en je grote knul ;) nou dus,heel veel succes!!!!!

Zal voor jullie duimen dat alles goed is!!!

Liefsss

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

7 Oktober **Men**:bcbbgirl2: & :bcbbgirl2:

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt

17 Oktober Mia :bcbbgirl2:

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

20 mei Diana79 (Gyn)

25 mei Zoë (20 weken echo)

26 mei **Men** (gyn)

26 mei Diane (20 weken echo)

26 mei Diana79 (Geslachtsbepaling)

27 mei Faye (20 weken echo)

01 juni Zoë (vk)

07 juni Britt (20 weken echo)

10 juni Hobbesje (20 weken echo)

29 juli **Men** (verpleegkundige)

Geplaatst

Leuk een kereltje! Fijn dat alles goed is verder. Hoop dat voor je vriend de uitslagen ook goed zijn - spannende tijden die controles.

En men - 20 weken alweer. Gaat hard zeg! Jij bent waarschijnlijk al over de helft....

Hier ook weer een ronde week vandaag: 17 alweer. Gisteren geshopt weer en een lekkere broek, shirtje en een tankini gekocht. Dan is wel goed te zien dat mijn buik rond wordt nu (begint nu echt zichtbaar te worden dat het niet zomaar een extra vetrolletje is :toothy10:).

En ik ben echt heel blij dat ik van MvM afben: kan thuis ook weer gewoon beneden naar het toilet. Heb er zelfs 2 serviesjes en een fotolijstje aan overgehouden! Kan er een mooi mee naar de camping deze zomer.

Geplaatst

Hey meiden,

Lieve reacties thanx. Nu had ik vanmorgen bij de ontlasting wat bloed. Schrok me toch het apelazerus. Ik ga er vanuit dat het een wondje is vh harde drukken (sorry) maar ik mag vanmiddag even bij de vk komen om het hartje te luisteren. Dus das wel fijn.

Men JOEHOE!!!! Je kunt nu af gaan tellen zeg maar haha.

Hanneke, leuk om weer van je te horen. Een boy voor jullie! Grappig, wij vinden meisjesnamen juist veel moeilijker.

liefs

Geplaatst

Hey meiden! Weer terug van een heerlijk zonnig weekje Griekenland!

Gefeliciteerd Mia en Hanneke met jullie dochter en zoon!!!!! Leuk he om te weten?

Mijn placenta ligt ook voor en ik heb nog helemaal niets gevoeld terwijl ik toch maandag al 20 weken ben! Ik heb ook deze week weer een beetje getwijfeld; je voelt niets en ziet zo weinig....... Mijn lieve schat kwam vanmiddag thuis met zo'n dopler en we hebben samen het hartje gehoord! Toch weer een geruststelling. Ik weet niet of het met onze IVF/IUI achtergrond te maken heeft maar ik lees dat er veel meiden hier maar blijven zoeken naar een bevestiging!

Gelukkig donderdag de 20 weken echo!!!!

Leuk dat jullie allemaal met de kamertjes bezig zijn!

Geplaatst

Tja...leuk hoor meid en jongen Mia en Hanneke!!!

Tja...hier nog steeds enorme last van mijn bekken! pfff.... snachts slecht slapen en vreselijk moeilijk lopen...maarja...we bekijken het per week!!

Verder groei ik goed...nog weinig te zien Faye? echt nog geen beetje buik??

Ik kan er echt niet meer omheen hoor!!! maar hier ook nog geen leven gevoeld..maar dat kan allemaal! ook sommige voelen het pas ruim na 20 weken!!

Ik zit er met spanning op te wachten!! hahahaha

Dames ik ga lekker werken ?!(met dit mooie weer!) een heel fijn weekend!! enne...tot snel!!!

Geplaatst

Hey meiden,

leuk he, al die jongens en meiden, wat is het toch heerlijk om het te weten he! Gefeliciteerd allemaal. Mijn buikje begint ook wel te groeien, ben nu 3 kilo aangekomen.

Gister allemaal leuk kleding van mama licious gekocht, leuk en betaalbaar!

Geniet van deze dag!

Geplaatst

Hey,

Faye welkom terug in ons landje je heb goed weer meegebracht!

Ik wil je wel even vertellen dat mijn "20 weken echo mevrouw" zei dat ze het ten stengste afraad om zo`n dopler te gebruiken,vooral als je lang moet zoeken is dit niet goed voor je kindje!!!! Ivm de hoge tonen!!

Mia 3 kilo ik wou dat ik da ook kon zeggen ben nou al 10 kilo aangekomen!!

Morge gaan we na mn ouders op de camping en dan gaan we zwemmen heb geen badpak of iets dus zal een bikini aanmoeten en dat vind ik toch wel een beetje raar!!! Ik vond zwangere vrouwen die gingen zwemmen met een blote buik altijd een raar gezicht en nou wil ik zelf zo graag mn buik laten zien...........:blink: Misschien maar een badpak van mn moeder aan,als ik me daar in kan wurmen!!

Fijn pinksterweekend!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden