Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:icon_sunny: Wat een weertje he?! Ben er helemaal blij mee. Vanmoren al lekker een eind gewandeld en op het terras gezeten. Vanmiddag even in het zonnetje maar daar wordt ik toch vrij snel kriegelig (is dat een woord?) van.

:wav: Vandaag ook 20 weken zwanger!

Afgelopen vrijdag kraamschudden van een collega gehad. Dan komen wel alle moedergevoelens in mij naar boven hoor haha. Kan niet wachten tot oktober!

Mia, 3 kilo, netjes hoor! Ik zit op 6.

Men, ik hoop dat je lekker een bikini hebt aangetrokken!!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaah heerlijk weer!!!!!

Zoe, wat zijn kraamschudden?

Ik maak me wel een klein beetje zorgen, ik heb wel een beetje een buikje maar dat had ik altijd al, een rolletje. Nu is er wel een stevig bolletje en in sommige kleding zie je het wel goed, maar in mijn blootje zie je niet meer een buikje dan normaal, terwijl ik wel al positie broeken moet dragen, raar toch?

Als mijn meisje maar lekker groeit, laten we daar maar van uit gaan.

We hebben gister een heel leuk behangetje uitgezocht, ben zo enthousiast! De meubeltjes (kast en commode) staan nu in het kamertje, die gaan we schuren en zacht grijs lakken, heel mooi setje, komt bij ons uit de woonkamer (dressoir en buffetkast). Zelf hebben we nieuwe kasten en tafel en stoelen gekocht. Echt ik wil nu alles veranderen en lekker klussen. Ik ben ook gek op behangen, dus het komt goed!

Hoe gaat het bij jullie? begint de nesteldrang al een beetje toe te nemen?

Morgen weer een heerlijke vrije dag!

Kissie Mia

Geplaatst

3 kg! Oh, oh.......ik dacht ik ga ook maar even op de weegschaal staan. Nou ik ben 6,5 kg aangekomen en schrok me de blubber! Nu weet ik niet wat gemiddeld is maar dit klinkt wel veel! :eek:

Maar.......HOERA: ik heb sinds 1 1/2 week een zwangere buik joehoe!!!!!!!!

Geplaatst

Oh Faye, dan gaan wij gelijk op met onze kilo's. Ik weet niet wat normaal is maar kan me er niet heel druk over maken. Ik hou er wel een beetje rekening mee dat ik niet teveel snoep enzo maar het eten smaakt me ook gewoon zo goed haha.

Mia, kraamschudden is een feestje ter ere van je geboren kindje. Grappig, wist eigenlijk niet dat dat zo'n twents woord was.

Nesteldrang nog niet echt last van, m'n vriend wel haha.

Welterusten!

Geplaatst

Goedemorgen!

Weer zo'n heerlijke zonnige dag voor de boeg!

Wat leuk dat er een kraamfeestje voor je gegeven is, zoe.

Meiden, ik denk dat 6 kilo echt niet gek is. Ik wil graag wat meer dan ik nu heb! Wel op de goeie plek natuurlijk. Een heleboel mensen in mijn omgeving was al rond de 8 a 10 kilo aangekomen rond de 20 weken.

Maar wat maakt het allemaal uit! Als er maar een mooie gezonde baby uit komt!

Fijne dag vandaag!

Kissie Mia

Geplaatst

ja...wat een lekker weertje!!!

Hier tot afgelopen maandag 7 ons aangekomen.....maarrrrrr....vandaag !!!! vrijdag bijna 1.5 kilo erbij...(in 4 dagen ?!?!) dus nu zo'n twee kilo in totaal ! Ik ga ook meedoen...maar mijn..buik... pffff....sávonds denk ik...tjee lijk wel 30 weken zwanger ipv 19 weken ?!? hahahaha....

Ik moet er erg aan wennen!! maar vind het wel lekker hoor.

Ik heb een leuke band om mijn buik!!!! met streepjes code...en dan houdbaar tot okt 2010 ! ik maak wel effe een foto snel!!

liefs...

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ben ik ook weer eens.

Controle bij de gyno was afgelopen week prima! Ukkie doet het goed, en ik ook redelijk. Heb sinds een week of 3 hele erge last van duizeligheid (ook als ik stil zit of lig). Aankomende woensdag moet ik naar de KNO-arts. De gyno denkt dat ik een ontsteking aan mijn evenwichtsorgaan heb. Het overgeven is ook erger geworden en nu zelfs al een paar dagen met helder rood bloed. Heel erg vervelend!:protest:

Behalve dat gaat het allemaal heel voorspoedig. Heb wel het gevoel dat het dit keer veel sneller gaat dan de eerste zwangerschap, en aan de ene kant is dat fijn, maar ook wel zonde. Je geniet er toch wat minder intens van.

Afgelopen week hebben we ons huis in de verkoop gezet, en we hopen alles voor de bevalling rond te kunnen hebben. Dus het is een spannende tijd voor ons.

Qua kilo's heb ik geen idee hoe het bij mij gaat. Ik heb mij nog niet gewogen en bij de gyno hoeft dat ook niet. Maar het buikje groeit flink. Ik zat qua grootte op 18 weken en qua cm op 20 weken, dus het loopt 2 tot 4 weken op voor. Schijnt door de keizersnede te komen.

Britt, die buikband klinkt wel heel gaaf en origineel!! Ik ben erg benieuwd naar een foto!

Liefs Diana

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

7 Oktober **Men**:bcbbgirl2: & :bcbbgirl2:

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe

13 Oktober Maaike

15 Oktober Faye :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt

17 Oktober Mia :bcbbgirl2:

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

25 mei Zoë (20 weken echo)

26 mei **Men** (gyn)

26 mei Diane (20 weken echo)

26 mei Diana79 (Consult KNO-arts)

26 mei Diana79 (3D echo + Geslachtsbepaling)

27 mei Faye (20 weken echo)

01 juni Zoë (vk)

07 juni Britt (20 weken echo)

10 juni Hobbesje (20 weken echo)

18 juni Diana79 (20 weken echo)

01 juli Diana79 (Gyno)

29 juli **Men** (verpleegkundige)

Ik heb de lijst even aangevuld met mijn nieuwe afspraken.

Liefs Diana

Geplaatst

Wat fijn dat het iedereen zo goed gaat! Diana, wat vervelend, dat overgeven! :tard:

Hier gaat ook alles prima! Ik ben nog altijd niets bijgekomen, zelfs ten opzichte van m'n gewicht toen ik pas zwanger was weeg ik nu nog ongeveer 1kg minder!!!!!!!! Ben wel van mezelf flink, dus waarschijnlijk heeft de baby zich wat van mij toegeëigend, haha. Mensen die niet weten dat ik zwanger ben zien het ook nog niet, ook omdat ik van mezelf al wat buik heb natuurlijk. Vind ik eigenlijk wel jammer want ik zou zo graag met een rond buikje showen! Bij mij is het nog wat in tweëen verdeeld, m'n buik. Had afgelopen donderd nog een echo gehad bij de gyn, en de baby was al 18cm!!!! Groot he:biggrin:

16 juni heb ik m'n 20 weken echo, maar ben dan wel al bijna 22 weken.

Heb afgelopen maandag ook de eerste keer de baby gevoeld!! Wat een heerlijk gevoel!:happydance:

Geplaatst

Zoe ook al over de helft!!! vandaag 20 weken echo!!! Succes!!!! Heb je je mannetje al over kunnen halen,zodat jullie dalijk ook het geslacht weten?

Leuk al die buik verhalen!!! Mijn buik zie ik met de dag groeien,niet normaal,iedere dag als ik op sta denk ik die buik is weer gegroeid!!

Maak me soms wel een beetje zorge ze moeten der nog zolang in blijven kan mn velleke nooit aan,hahahahah!

Zondag hebben we gezwommen(in bikini met zo`n stuk buik eraan laat maar zeggen)dat voelde zo licht in het water....heerlijk maar heb nou wel al 2 dagen pijn aan mn heupen/bekken van het zwemmen denk ik!!!

Wat een lekker weekend was het he heerlijk ben weer helemaal opgeladen!!!! Gister lekker op een terrasje gezeten mn broer moest optreden in de stad en daar zijn we lekker de hele dag geweest met de hele familie!!

Diana wat vervelend zeg:puke: hoop dat het snel beter gaat met je!!!

Ik heb nog niet echt nesteldrang maar word wel een beetje gestoord van de rotzooi die overal ligt!Al de baby spulletjes liggen nou bij ons op de kamer omdat die helemaal leeg moest voor het behang krabben!!Zondag is de kamer klaar en kan alles lekker weer terug!!!

Liefsss

Geplaatst

I.V, wat fijn om leven te voelen he?! Ik vind het ook nu weer zo bijzonder!

Reageert de uk bij jou ook op geluiden?

Men, dat zwemmen klinkt heel erg lekker. Wil het ook snel gaan doen, maar het komt er maar niet van. zoals zoveel dingen :-)

Kijk je wel uit met de pijn in je heupen? Het kan ook een voorbode van BI zijn.

Niet om je bang te maken, maar zo begon het bij mij ook ooit. En ik ben er toen veels te lang mee blijven lopen omdat ik dacht dat het spierpijn was (dacht de HA in eerste instantie ook)

Liefs Diana

Geplaatst

Hoihoi,

Ook hier sinds gister duidelijk leven gevoeld! Zo mooi en fijn gevoel, was er helemaal stil van haha.

Ik was trouwens vergeten het lijstje aan te passen maar ik heb morgenmiddag om 2 uur de echo. Ze hadden een brief gestuurd dat de afspraak verzet werd. Oh, ik ben zo benieuwd! En ik denk dat manlief wel overstag gaat haha.

Inge, leuk om van je te horen en fijn dat alles goed gaat!!

Diana, succes woensdag bij de kno-arts!

liefs

Geplaatst

Owja nou weet ik het weer je had het wel verteld Zoe!

Nog 1 daggie,spannend!!Dan weten jullie morge ook wat het is....... :hello2:

Wat leuk dat iedereen nou de beeb voelt,zo bijzonder!!!!

We noemen onze meisjes (binnenshuis) bij naam das toch wel even wennen hoor,het was eerst die 2 of de meisjes!!! Zo grappig als ik nou links of rechts voel stampen zeg ik tegen mn man ik voel ..... of ...... hij weet dan ook gelijk welke kant ik voel!!!

Diana ik denk eigelijk ook dat het spierpijn is maar zal het morge ff vrage voor de zekerheid!

Groetjes

Geplaatst

Diana: vervelend zeg! Ik heb dat ook gehad een paar jaar geleden en was er echt flink beroerd van (heeft echt lang geduurd voor ik dat lichte gevoel in mijn hoofd helemaal kwijt was helaas). Hoop dat het snel beter wordt en je niet meer hoeft te spugen.

Leuk dat er steeds meer de baby voelen ploppen/schoppen. Hier wordt het gerommel ook steeds meer en duidelijker: heerlijk!

We hebben gekampeerd afgelopen weekend en daar hebben ze wat grotere spiegels hangen: geloof dat ik een groeispurtje heb gehad ofzo. Nu wordt het duidelijk een buik met inhoud (jahoe!).

Men: leuk dat je de meiden al bij naam kan noemen! Wij moeten binnenkort echt gaan zitten 'broeden' voor namen!

Geplaatst
I.V, wat fijn om leven te voelen he?! Ik vind het ook nu weer zo bijzonder!

Reageert de uk bij jou ook op geluiden?

Nee op geluiden nog niet, maar zo voel ik hem nu elke dag!!! Echt geweldig!!!

Ik hoop dat mijn buikje vlug eens begint, want ik hoor maar van iedereen:"goh al 19 weken, je ziet er wel nog niks van he " :dontknow:

@ Men: ja leuk he, als je ze met naam kan aanspreken! Wij noemen de onze nog steeds embryootje, haha. Een koosnaampje dat is blijven hangen van na de terugplaatsing, hahaha. Volgens mij als ie geboren is noemen we hem nog embryootje.

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

10 Oktober Zoe (VERASSING)

13 Oktober Maaike

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79

Eerstvolgende afspraak:

01 juni Zoë (vk)

01 juli Diana79 (Gyno)

Hey! Hier een blije moeder! Alles was goed met de 20 weken echo! Onze frummel is een mooie baby geworden haha. Toch fijn hoor om even weer te mogen kijken. Ik had er nog wel een uur langer willen liggen.

Diane en Diana, zag dat jullie ook allebei een echo hadden vandaag. Alles goed?

Faye, jij mag morgen ook voor de echo, geniet ervan!

liefs

Geplaatst

Fijn Zoë dat alles goed was!!!!!!! Wel errug errug dat wij niet weten wat het wordt!:tongue2:

Morgen weer aan de beurt, kan niet wachten!

Geplaatst

Zoe: fijn dat alles goed was!

En Faye leuk dat je morgen weer mag kijken!

Ik mag - eindelijk - maandag weer naar de verloskundige. Hoewel ik de baby ondertussen wel elke dag duidelijk kan voelen, ben ik toch benieuwd hoe het gaat met de groei enzo.

Vinden jullie ook dat er nu nog zoveel tijd tussen zit??

Hoe is het met de andere 2 echo's gegaan??

En dan nog 1,5 week en dan mogen wij ook weer gluren! Wil zo graag weten of alles goed is met de kleine...

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

13 Oktober Maaike

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak:

01 juni Zoë (vk)

01 juli Diana79 (Gyno)

Hier ook een hele blije mama. De 3d echo was echt super! De kleine was lekker druk aan het schoppen en draaien. We hebben leuke foto's meegekregen. Het was echt heel bijzonder.

Ow ja, het word dus een meisje!

Liefs Diana

Geplaatst

Wat een goede berichten hier gefeliciteerd en diana een meisje gefeliciteerd en ik gok dat Zoe een jongen krijgt,hahahaha,heb ik al steeds gedacht,maarja bij de rest had ik tot nu toe fout gegokt,hahahaha!

Gister op controle geweest en we hebben ook nog heel ff snel mogen spieken en de dames lagen alle2 met de hoofdjes na beneden.

Buik en alles was goed gegroeid maar dat zagen we zelf ook al........

Misschien wel een blaasontsteking/urineweginfectie zag ze in de urine maar ik heb verder nergens geen last van,vanmorge weer urine ingeleverd en ze gaan het op kweek zetten uitslag over 2 weken,die zijn gek,als het wel zo is loop ik er 2 weken mee voordat ze er wat aan doen!!!Afwachten dus maar!

Hoe voelen jullie je verder,ik ben echt super chaggie,als iemand wat zegt kan ik wel janken,en als iemand niks zegt kan ik ook wel janken......:dontknow:

Voel me ook heel zielig en alleen,bah de hormonen ook.........

Hoe vind jullie man jullie????? Mijn man is super trots dat ie 2 dochters krijgt maar vind mij maar niks,hahahaha,hij vind me ook absoluut NIET sexy,das ook niet echt goed voor je zwangerschapshormonen hoor...........

Misschien benk da wel zo chaggie van.

MMMMAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR zondag komt de behanger en dan is het wachten op het kamertje op 18 juni,daar word ik dan weer wel vrolijk van!!!

Een hele fijne vrolijke dag toegewenst..................

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

8 Oktober Diane

10 Oktober Face

13 Oktober Maaike

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak:

01 juni Zoë (vk)

23 juni **Men** (Gyn)

01 juli Diana79 (Gyno)

Geplaatst

Ach..Men... ik had ook twee van die dagen....tranen zaten behoorlijk los!! pffff.........

Niemand kon goed doen...en maar huilen...oefff.... nu gaat ie weer...

enne.... wat krijgen wij ....??? j of M ???

Ik had zelf niet echt een gevoel...nu neig ik iets meer naar een meisje ?! maar waarom?? hahaha

Kop op he dames!! Ook op de rottige momentjes..zijn we er samen!! enn....

zucht die zullen er nog genoeg komen denk ik!

Zoe....tja....ik vind jou ook een meisjes-moeder....hahahaha

Geplaatst

Ik denk dat jij ook een meisje krijgt Britt.................

Maar ben iig blij dat ik niet de enigste ben met die rot momenten!!

X

Geplaatst

haha, wat leuk meiden wat jullie denken wat wij krijgen! Tja, sorry, had het errug graag met jullie gedeeld.....

En die chagie dagen ken ik ook hoor, zo'n kort lontje! Als m'n vriend bijv lekker een biertje aan het drinken is.... Slaat echt helemaal nergens op hoor. Gister had hij de tranen in de ogen staan bij de echo en dan vind ik hem ook weer zo'n lekker ding haha. Maar sexy voel ik mij ook niet nee en vriendlief ook niet haha.

Tot snel! lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden