Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

28 oktober Hobbesje

30 oktober Diana79 (20 okt geplande KS)

Geboren:

15 juni Phileine* dochter van Mia

15 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

Eerstvolgende afspraak:

14 september diana79 fotoshoot

14 september diana79 info bevallingavond (MCA)

14 september Zoë (vk)

21 september Hobbesje eerste keer gyn

21 september Zoë (vk)

29 september Diana79 controle Gyno

7 oktober Hobbesje voorlichtingsavond SKB

Naam/Plaats bevalling/soort voeding:

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Diana79/Ziekenhuis (ks)/borstvoeding

Op het oude forum kon je als je de pagina openen kiezen voor "eerste ongelezen bericht".

Kan dit nu niet weer vinden. Is deze optie er niet meer? Vind het een beetje irri dat je nu zelf op zoek moet....

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Zoe,

Dat kan nog steeds!

Als je nu rechts onder in je beeld scherm kijkt staat er BEKIJK NIEUWE INHOUD.

Als je daar op klikt krijg je alle nieuwe berichten!!

Hoe is het met je?

Wauw nog 4 weken!!!!En dan heb jeje kleintje in je armen!!

Trek je het allemaal nog een beetje.

Liefs Bianca

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

19 oktober Britt35

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Phileine* dochter van Mia

Eerstvolgende afspraak:

14 september Zoë (vk)

17 september Britt35 (Gyn) controle bloeddruk

20 september Britt35 (VK)

21 september Britt35 (VK liggings echo)

21 september Zoë (vk)

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Britt35/Thuis en borstvoeding

Geplaatst

Hier een slapeloze nacht ben ik bang.....Ben hartstikke moe, maar heb vanaf 22.00 in bed gelegen en mij afgevraagd wat ik daar in hemelsnaam aan het doen was.....dus hup eruit en eerst maar gaan douchen...nu aan een beker kamillethee en hopen dat het werkt.

Voel mij heel erg onrustig waardoor ik de slaap dus niet kan vatten.

Ontzettend vervelend.....

Britt, je "moet" even in je berichtje aan het begin en einde de regel Quote weghalen, anders kan het lijstje niet verder bewerkt worden.

Hoe gaat het trouwens met je???

Zoë, heb je de functie nu op het nieuwe forum gevonden? Het is wel flink wennen he?! Ik heb er best wat moeite mee. Maar dat wijt ik dan ook maar een beetje aan de hormonen en gebrek aan concentratie.

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Eerstvolgende afspraak:

14 september Zoë (vk)

17 september Britt (gyn, controle bloeddruk)

20 september Britt (vk)

21 september Zoë (vk)

21 september Britt (vk, liggingsecho)

Britt/ Thuis/ Borstvoeding

Even weer het goede lijstje gepakt.

Geplaatst

Hoi Zoe,

Dat kan nog steeds!

Als je nu rechts onder in je beeld scherm kijkt staat er BEKIJK NIEUWE INHOUD.

Als je daar op klikt krijg je alle nieuwe berichten!!

Hoe is het met je?

Wauw nog 4 weken!!!!En dan heb jeje kleintje in je armen!!

Trek je het allemaal nog een beetje.

Liefs Bianca

Thanx meis!

Alles gaat goed met mij en de beeb. Het slapen gaat de laatste 2 dagen weer wat beter dus daar ben ik ontzettend blij mee!

Er worden zo her en der om mij heen wat baby's geboren dus nu word ik ook wel erg nieuwsgierig!!

Ik las dat jij deze maand vast was begonnen met het oefenen met ovulatie-testen voor je cryo-poging volgende maand? Lijkt mij ook nog wel een heel gedoetje... maar ik begreep dat je er volgende maand wel echo's bij krijgt toch? Ik ga voor je duimen!

Lief dat je hier zo af en toe reageert!

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

11 oktober Faye

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Eerstvolgende afspraak:

14 september Zoë (vk)

20 september Britt (vk)

20 september Faye (vk)

21 september Zoë (vk)

Faye/ Kraamhotel/ Borstvoeding

Geplaatst

Hehe.....ik begin de weg binnen het forum ook weer een beetje te vinden! Valt niet mee (of ben ik echt aan het aftakelen in de laatste maand? smile.gif

Hier alles goed. Ik voel me sinds vorige week wel echt een walrus en erg zwanger. Mijn man noemt me inmiddels "Hobbelkuiken" en ik begin echt te sjokken als ik loop. Ging ik de vorige week elke dag flink shoppen en 3 keer de Ikea op en neer, zit ik vandaag af te vragen of ik überhaupt wel iets ga doen!

Alles goed met jullie? Al aan het aftellen?

Liefs,

Faye

Geplaatst

Ow ons lijstje begint weer vorm te krijgen! Heel erg fijn.

Hier ook wel aardig aan het aftellen! Word ook wel verergerd door het feit dat ik de datum al weet natuurlijk.

Maar goed, eerst volgende week nog even een midweekje ertussenuit, en dan word het afwachten tot de 20e biggrin.gif

Geplaatst

Faye: jij bent duidelijk met de laatste loodjes bezig.

Diana: nu je de dag weet kan ik me voorstellen dat je daar helemaal naar toe leeft. En lekker zeg: nog een midweekje weg!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik voel me nog prima, merk wel dat ik wat zwaarder wordt nu. Ik wil nog 3 weken werken (dat worden 6 dagen, dus helemaal niet veel meer). Slapen gaat op het moment wat minder merk ik, vanacht heb ik wel heel veel wakker gelegen. Maar dat kan ook komen doordat we hier kermis hebben en ik verwacht had dat een deel van de harmonie vanacht op de stoep zou staan, maar die zijn niet geweest (gelukkig).

Zodadelijk met K. nog even naar de draaimolen en morgen is mijn man ook vrij en gaan me met ons 3-tjes nog even rond.

Verder ben ik nu aardig klaar met de babyspullen en kamer, alleen de gordijnen nog.

Nu 'alleen' nog de knoop doorhakken wat betreft de naam en het geboortekaartje...

Geplaatst

Het lijkt wel of Zoë ons heeft aangestoken met het slechte slapen cool.gif hahahaha.....

Leuk hoor nog even over de kermis!! Ik krijg meteen beelden van grote zakken vol met oliebollen, jum jum jum!!!

Geplaatst

Het lijkt wel of Zoë ons heeft aangestoken met het slechte slapen cool.gif hahahaha.....

Tja, je bent samen zwanger of niet hé tongue.gif haha

Geplaatst

Tja...hier ook al weken...lig ik op de bank ...(en dat nog wel zonder ruzie!?) hahahaa..

Dan weet ik niet meer hoe ik liggen moet..en sluip dan maar naar benede en kijk wat tv soms val ik dan op de bank in slaap!

Alleen mijn mannetje..die slaapt zo moeilijk ook...die hoort alles...en wanneer ik hem smeer ...slaapt ie ook niet lekker meer ?!? pffff...nog effe

Verder gaat het met mij wel goed hoor...voel me alleen super dik en merk dat die buik vreselijk in de weg zit hahahaha... Mijn bloeddruk zie ik vrijdag wel weer! ik maak me daar maar niet druk om! kan er toch niets aan veranderen. Hij was goed dus ga ik daar gewoon van uit.

Wel voel ik "haar" veel meer! Sinds ze ingedaald is ..is het veranderd en voel ik haar veel duidelijker en vaker! gek hé misschien ligt ze wat meer klem en

heeft ze minder ruimte!? De hele buik golft soms...en afentoe denk ik zoooooo .....kan ie iets minder ?!? hahaha Maar ik geniet ervan.

Ik ben zo nieuwschierig hoe ze eruit ziet...ik heb er zo'n zin in!! Na die borstvoedingscursus helemaal...ik kan gewoon niet wachten tot ik eindelijk die kleine kan zien.

hebben jullie dat ook?? ook begin ik haast te krijgen...hahaha met klusjes...en paps ook trouwens...die begint te stressen over wat nog allemaal klaar moet vóór die tijd. hahaha

{ineens moet de vóórdeur geschilderd? hé?] enz..hahahahaha

En als laatste...Dames ik ben nu met verlof...maar dan hang je toch meer in de koelkast..vind je niet??? oefff....ik ben zo'n lekkerbek op het moment...honger honger en nog eens honger....loop veel te zoeken!! zucht...heb worteltjes [wát?) ja...en druiven gekocht...tja...toch nog een beetje verandwoord! hahaah

Fijne avond en tot snel!!

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

11 oktober Faye

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Eerstvolgende afspraak:

20 september Britt (vk)

20 september Faye (vk)

21 september Zoë (vk)

Hoihoi, vandaag weer op controle geweest-> urine goed, bloeddruk goed en beebje gaat goed.

Helemaal fijn dus!

Britt, de weg naar de koelkast valt bij mij erg mee. Ik moet echt moeite doen om te eten. Heb juist de hele tijd zo'n vol gevoel.

Diana, mooie fotoshoot gehad vandaag?

Men, hoe is het met jou? Neem aan dat je meiden je goed bezig houden?

Hobbesje, heb je een paar knopen doorgehakt?

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Het lijstje heeft al weer aardig vorm, leuk!

Wij hebben nog geen knopen doorgehakt (ja, ik ben er wel zo'n beetje uit geloof ik, maar mijn man nog niet... - het gaat nog maar tussen 2 namen nu gelukkig). Dat gaan we komend weekend doen: dan gaan we de tekst voor op het kaartje samenstellen en dan kunnen we dinsdag de proefdruk en de kaartjes bestellen (welk kaartje zijn we wel uit nu).

Gisteren hadden we allebei vrij ivm de kermis. En omdat het zo heerlijk regende hebben we onze zolderverdieping opgeruimd. Ivm het stucen van de eerste verdieping hadden we daar alles opgeslagen. Nu is Kian z'n kamer weer in de oude staat en het computerhok kan je ook weer doorkijken. Na volgende week donderdag kan de box ook de kamer in (verjaardag van mijn man) en staat dat ding ook niet meer in zicht. Ben alvast aan het wassen met de boxkleden en de bekleding van de maxi cosi en de wipstoel (neeeee, heb geen nesteldrang wink.gif ).

Zie dat jij echt nog maar een paar dagen hoeft voordat je thuis mag bevallen Zoe! We gaan snel nu ineens voor mijn gevoel. Nog maar een paar weekjes en dan hebben we allemaal een bevalling achter de rug en hebben we een babietje in huis. Voelt nog erg onwerkelijk moet ik zeggen...

Geplaatst

Hey meiden,

Wat schiet het allemaal op he?! De tijd gaat stiekem toch wel snel.

De zolder staat hier ook vol met alle spullen, maar dat komt na de vakantie wel.

Nu hartstikke druk met spullen voor de vakantie regelen, en ik ga zo alvast wat inpakken, dan is het maar gedaan.

De fotoshoot was trouwens helemaal leuk! Echt erg blij dat ik het gedaan heb.

De bevallingsavond was helaas niet zo super. Misschien ook gewoon omdat we het eigenlijk allemaal al weten.

Maar ach, dat hebben we oook weer gehad.

Zoë super dat alles zo voorspoedig verloopt! Nog maar heel even en je zit al op je uitgerekende datum. Spannend he?!

Hobbesje, inderdaad nog een paar weken en dan zijn we allemaal bevallen. Ik blijf het een vreemd idee vinden hoor! Zeker 2 kleine ukken straks in huis zal best wennen zijn (en druk)

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Eerstvolgende afspraak:

16 september Inge (monitor, co bloeddruk, urine, placenta)

20 september Britt (vk)

20 september Faye (vk)

21 september Zoë (vk)

Inge/ ziekenhuis/ flesvoeding

Geplaatst

Heb mij ook weer even aan het lijstje toegevoegd.

Ik heb maandag weer aan de monitor gelegen, dit was allemaal prima in orde. Baby voelde zich tip top biggrin.gif

Maar m'n bloeddruk was weeral eens te hoog en ik had weer een beetje eiwit in de urine, dus ik mag morgen weer terug gaan. Vanaf nu zal het 2 keer per week controle worden, maar dat vind ik helemaal niet erg, ben ik tenminste gerust!

Maar...waar ik me erg druk over maak is dat ik een nieuwe toxoplasmosetest heb moeten laten doen, en daar krijg ik morgen ook de uitslag van. Ik had/heb nl alle symptomen van toxoplasmose: opgezwollen pijnlijke klieren in lies en keel, uitslag, hoofdpijn. En ik was hier niet immuun voor, dus dat is wel even héél erg spannend! Morgen om 14.30u weet ik meer. Ze zeggen wel dat het op het einde van de zwangerschap niet meer erg is, maar ik zou het toch een heel akelig idee vinden...maar ik zal maar gewoon rustig het resultaat afwachten voor ik me druk maak.

Verder ben ik sinds een weekje mankepootje smile.gif Heb flink last van bekkeninstabiliteit. Erg pijnlijk moet ik zeggen. Had gedacht dat ik hier wel aan zou ontsnappen omdat ik maar 5 kg ben bijgekomen, maar blijkbaar heeft dat toch niets te zeggen.

Hou jullie kranig dames, nog even en we hebben allemaal een klein ukkepukje in onze armen biggrin.gif

Geplaatst

Jee Inge, tuurlijk wordt dat even spannend morgen! Laat je even weten hoe het gegaan is?

En ben je nog maar 5 kilo aangekomen? Das wel heel bescheiden. Wel vervelend hoor die BI...

Hobbesje, fijn hè die nesteldrang. Ik maak er nu ook maar even goed gebruik van want normaal

ben ik ook niet zo'n poetser wink.gif

Dat ukkepukje van mij mag ook wel komen met 2 weken al zeg ik het zelf haha.

Vraagje voor de moeders onder ons: moet de box van te voren echt klaarstaan in de woonkamer?

Niet dat het heel veel uitmaakt hoor, maar voor het zelfde geld loop je 2 weken over tijd en

dan staat die box daar maar...

Geplaatst

Hey meiden,

Hier nog een paar foto's van de fotoshoot:

hakemulder099.jpg

hakemulder007.jpg

Foto-V473DKVR-D.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Inge: ik ben erg benieuwd naar je uitslag morgen. Hoop dat het een goede uitslag is. Spannend hoor.

Zoë, wij hebben de vorige keer de box rond de uitgerekende datum neergezet.

Was wel handig om vanalles in te bewaren, hihihi :-)

En dat Jamillah net geboren was lag ze er nog wel eens in als we kraamvisite hadden.

Maar opzich kan het net zo goed na de bevalling hoor!

Geplaatst

Dank je Diana, denk dat we idd maar gewoon wachten tot de uitgerekende datum (daarna zal het ook wel beginnen te kriebelen denk ik hihi) en mocht de baby eerder komen dan staat ie ook snel genoeg volgens mij.

Prachtige foto's hoor! Vooral die waarop jamillah je buik een kusje geeft!

Geplaatst

Wat een mooie foto's Diana!

Zoe: box is idd niet nodig, maar wat Diana al zegt, hij is wel heel makkelijk om spulletjes in te bewaren.

Hier gaat hij volgende week erin: kan ik er vast aan wennen en nog even met het huidige speelgoed schuiven.

Geplaatst

Pfff, dit gaat hem niet worden vannacht... Lang leve internet haha. Hoop dat jullie allemaal "lekker" slapen.

De baby is ook druk, voel hem constant bewegen. Denk dat mijn lichaam daar ook op reageert door wakker te blijven.

Fijn, een beetje filosoferen 's nachts haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden