Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zoe gefeliciteerd met jullie zoon!!

Ik ben net terug van spoedopname ziekenhuis voor de hoge bloeddruk!! dinsdagavond kon ik mijn koffer pakken en gaan, schrok me dood...het ging zo goed en dan toch nog!

Nu heb ik medicatie en mag ik het weekend thuis doorbrengen ...maandag moet ik me weer melden en dan zien we verder ...ik reken erop dat ik volgende week weer opgenomen ga worden?!

Ze proberen het nog zo'n twee weekjes te rekken?!? dat ligt aan hoe het met mij gaat. Ik moet zeggen die dagen ziekenhuis hebben me wel goed gedaan... ben trouwens 3 kilo vocht kwijt in 2 dagen.

Daar knapt een mens van op! maar goed we zien wel ...met spruitje gaat gelukkig alles gewoon goed!!

Spannend dames....laatste loodjes! ....en zoe is al moedertje!!hahaha

liefs!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Face

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

30 oktober Diana79 (20 okt geplande KS)

Geboren:

15 juni Phileine* dochter van Mia

15 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

21 september D_uuk, zoon van Zoë

Eerstvolgende afspraak:

27 september Faye (vk)

29 september Diana79 (controle Gyno)

6 oktober Hobbesje (gyn controle)

7 oktober Hobbesje (voorlichtingsavond SKB)

Naam/Plaats bevalling/soort voeding:

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Diana79/Ziekenhuis (ks)/borstvoeding

Britt/ Thuis/ Borstvoeding

Inge/ ziekenhuis/ flesvoeding

Face/ziekenhuis/borstvoeding

Jeetje meiden, wat is er een hoop gebeurd in die paar dagen!!

Zoë, gefeliciteerd met de gebooorte van jullie zoon. Ik ben erg benieuwd naar je verhaal! Geniet van je kraamtijd.

Britt, heel veel dat de controle maandag weer meevalt! Het worden zo wel hele zware laatste loodjes he?!

Hier gaat alles eigenlijk best voorspoedig. De vakantie was lekker, maar eigenlijk veels te zwaar. Stuk in de auto rijden, ander bed, toch wat meer lopen dan thuis, het viel niet mee.

Ik ben blij dat ik weer thuis ben, en heb een heerlijke nacht achter de rug.

Heb trouwens het idee dat onze ukkie gisteren heeft besloten haarzelf om te draaien :-( Ben dus erg benieuwd naar de controle bij de gyno, maar dat duurt nog wel even.

Liefs Diana

Geplaatst

Waar is iedereen???

Toch niet stiekem aan het bevallen??????

Hier nog niks aan het handje behalve een irritante rugpijn en hoofdpijn, maar dat zal vast niks betekenen.

XXX

Geplaatst

Hier ben ik weer.

Op vakantie gaan in deze periode van de zwangerschap lijkt me idd zwaar. Maar des te lekkerder is het om thuis te komen/zijn.

Ben benieuwd of je kleintje zich gedraaid heeft. Maar in jou geval maakt dat toch niet echt uit of wel? Je weet dat je een ks gaat krijgen.

Ik ben nog druk met nestelen en heb op het moment nog een drukke agenda. Dinsdag laatste keer zwangerschapsgym gehad (de eerste is al bevallen... en ik ben de eerste die uitgeteld is!), donderdag verjaardag van mijn man gehad en vrijdag uit eten geweest met de dames van de vorige zwangerschapsgym.

Komende week nog 2 dagen werken (dinsdag nog naar een beurs in de RAI, 's avonds afsluitingsgesprek van de peuterspeelzaal van Kian - en woensdag nog dingen overdragen) en dan wil ik het toch echt rustiger aan gaan doen. Benieuwd of me dat dit keer gaat lukken. Ben er niet zo goed in nl.

Babykamertje heb ik vanmorgen de laatste dingetjes gedaan (zeg ik nu) en ik heb de tas voor het ziekenhuis vast klaargezet. Nu nog (steeds) definitief naam beslissen en dan is alles geregeld.

Behalve de geboortekaartjes.... degene die wij hebben uitgezocht zijn er pas op z'n laatst weer op 18 oktober. Morgen maar eens langs de drukker. We hebben nog een tweede optie - als ik eerder dan de 18 beval moeten ze die maar bestellen. Hoop dat we wel al de enveloppen kunnen krijgen.

Geplaatst

Nee het maakt opzich niet uit of de kleine zich heeft gedraaid, maar het was zo'n naar gevoel dat mijn buik er nog beurs van is. Dus ben benieuwd of ze werkelijk is gedraaid of gewoon nog even heel druk is geweest.

Tja geboortekaartjes, daar moeten wij ook echt nog even achteraan! Heb er niet zo'n zin in dus laat het allemaal op z'n beloop, en dat is natuurlijk heel stom ik weet het!

Maar goed, ik ga er morgen maar eens even mee aan de slag (denk ik)

Tas voor het ziekenhuis voor de baby staat hier ook al klaar, maar die voor mij nog niet. Ook dat moet maar eens denk ik.......

Succes met de knoop doorhakken wat betreft de naam! Hebben jullie nog meerdere opties?

Geplaatst

We hebben eigenlijk nog maar 2 opties. Waar ik voor A ben en mijn man voor B. En dat terwijl optie B de vorige keer niet goed genoeg was... Ik vind de namen dan teveel op elkaar lijken, maar vind hem nog steeds erg leuk. Kortom: hier gaan we niet heel snel uitkomen ben ik bang...

Heb jij ook af en toe last van je vorige litteken??

Geplaatst

Ja ik voel mijn litteken ook.

het is een beetje aan het "steken", niet echt een fijn gevoel maar ook niet echt pijnlijk.

Kunnen jullie niet allebei de namen gebruiken? Als eerste en tweede naam? Of willen jullie dat niet?

Geplaatst

Goeieavond meiden,

Hier dan eindelijk een berichtje van mij. De rust is een beetje wedergekeerd haha en nu dus even tijd om te kijken hoe het met jullie gaat!!

Wel raar hoor, lees nog over allerlei zwangerschapskwalen en wij hebben boven al een hummel in bed liggen.

Mijn verhaal:

Vorige week zondag een lekker middagje met de vriendinnetjes op pad en 's avonds relaxed op de bank. Op tijd naar bed en uiteraard ging

ik er al van uit dat het weer een redelijk slapeloze nacht ging worden. Dit viel gelukkig mee. Tegen 4 uur voelde ik een soort van plop

en gelijk het gevoel dat er "wat" wegliep. Gauw naar de wc en daar raakte ik wat vruchtwater kwijt. Ik weet nog dat ik raar stond te kijken

maar beseft het ook nog niet gelijk. Totdat ik opstond en weer vruchtwater verloor. M'n man geroepen en daarop de vk gebeld. Ik wist nl niet

zeker of de baby op dat moment al volledig was ingedaald. Een kwartier later stond ze er ook al en gelukkig was hij wel goed ingedaald zodat

ik wel mocht rondlopen enzo. Ze vertelde dat hij nu wel binnen 24 uur geboren moest worden en dat het anders medische indicatie zou worden

en dus ziekenhuisopname. Op dat moment had ik nog geen weeen en dat kon ook wel even duren zei ze. "Probeer maar te slapen, je hebt je

krachten straks nog nodig".... Nou wat denk jezelf, het ene moment voel je je nog hartstikke goed en denk je dat hij nog lang niet komt

en het andere moment krijg je te horen dat je baby binnen 24 hopelijk geboren gaat worden. Dus van slapen was geen spraken haha. Heb met

grote ogen in bed gelegen. Maandags overdag nog geen weeen, het begon een beetje te rommelen maar verder ook niks. Wat een rare dag zeg,

je weet dat er wat aan zit te komen maar er gebeurt ook niks. 's Avonds om half 8 begon het spektakel maar bij lange na niet met regelmaat.

De vk belde op en vertelde eigenlijk wat wij ook al wisten: binnen 24 uur gaat hij niet geboren worden. De nacht doorgepuft (pfff...)

en 's morgen om half 9 "stonden" we in Enschede. Aan het infuus gekoppeld voor wat extra weeenopwekkers en aan de ctg. Binnen no time kwamen

de weeen goed op gang en om half 12 had ik 4 cm ontsluiting. Ondertussen was ik al door mijn krachten heen, zag ik lijkbleek door 2 nachten

geen slaap en besloten ze om me een ruggeprik te geven. Wat een geweldig nieuws! Daarna was het redelijk goed te doen.Totdat die persdrang komt

en je nog niet mag persen...

Uiteindelijk is om iets voor half 6 onze zoon geboren. Wat een emoties komen er dan los zeg, geweldig!

ivm infectiegevaar door mijn vroegtijdig gebroken vliezen moesten we nog 2 dagen op het ziekenhuis blijven. Donderdagmiddag zijn we met z'n

tweeen goedgekeurd en mochten we lekker naar huis.

D_uuk is een geweldig ventje (al zeg ik het zelf als trotse moeder), erg tevreden en de borstvoeding loopt ook goed. Vandaag hebben we van de

kraamverzorgster een cursus babymassage gehad, Prachtig om te zien hoe ze zich na een paar minuten al helemaal ontspannen en zich overgeven aan

de warme handen van ons. Ik zal snel een fotootje plaatsen maar heb nog niet echt tijd gehad om ze allemaal vd camera af te halen... Heb de eerste

paar dagen ook veel op bed gelegen ivm kleine knip waardoor zitten een beetje lastig was. Gelukkig gaat het nu steeds beter.

Meiden, ik heb nog niet echt de laatste updates van ons forum gelezen dus ik kan nog niet echt op jullie reageren. Ik zag wel dat Mia gepost had.

Lieve Mia, wat een rare maand zal dit voor je zijn maar heb zo'n bewondering voor je doorzettingsvermogen (maar dat weet je wel).

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de laatste loodjes en hou het hier goed in de gaten!!

Tot snel, dikke knuf van mij.

Geplaatst

hoi Zoë,

fijn om weer iets van je te horen!

En goed zoals je je verhaal hebt omschreven.

Was vanmorgen nog bij de VK en zei dat ik onzeker was hoe te constateren dan vliezen gebroken zouden zijn. Zij gaf aan dat ik dat echt wel zou merken. Als ik jouw verhaal nu lees ga ik daar steeds minder aan twijfelen!

En ja, ik kan me heel goed voorstellen dat je niet meer kunt gaan slapen als je weet dat het binnen 24 uur moet gebeuren! De adrenaline raast dan door je lijf denk ik.

Maar goed, je hebt de grote klus doorstaan en bent bevallen van een mooie zoon! Fijn om te horen dat de borstvoeding goed verloopt.

Ik wens jullie heel veel geluk samen en geniet ervan!

Geplaatst

Zoe, wat fijn om wat van je te horen!!

Het is zeker nog wel raar dat wij (bijna) allemaal nog met onze kwaaltjes lopen, en jou hummel de wereld al heeft aanschouwd.

Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!

Ik hoop dat je heel erg geniet van je kraamtijd, en doe lekker rustig aan.

XXX

Geplaatst

Zoé, wat leuk om van je te horen. Haha SLAPEN als je weet dat je moet gaan bevallen?!?!? Hihi daar zou bij mij ook niks meer van komen denk ik!!

Geniet van je kraamtijd en van jullie zoontje!

Geplaatst

Ik wil wel!!!!!!!!!! Ik bied me aan hahahahaha!

Eindelijk een geboortekaartje uitgekozen pfffffff........ Nu nog enveloppen binnenkrijgen en schrijven en dan kan het ventje echt komen!

Geplaatst

Fijn dat jullie hebben kunnen kiezen!

Ik heb gisteren nog eens foto's gemaakt van mijn buik. Geloof dat een heleboel mensen me mega vinden, maar ik vind het zelf nog wel meevallen....

20100927_140039_P9271597.jpg

20100927_140053_P9271598.jpg

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]36[/ATTACH]

Hey meiden,

Zoals beloofd, een foto van onze kerel! Het gaat prima met ons, vandaag ben ik voor het eerst wezen wandelen. Even 10 minuutjes oefenen.

Het was zalig, voor ons allebei haha. Uiteindelijk zijn we wel een half uur weg geweest want je wordt natuurlijk door iedereen aangesproken.

Tja en dan ben je natuurlijk wel trots!

Hoe gaat het met jullie laatste loodjes?

Faye, Diane en Inge, jullie zijn ook al een eind op weg zeg! Vind je het spannend worden?

Britt, hoe is het met je bloeddruk en die tinteling in je handen? Een kennis hier in de buurt had er ook zo'n last van en haar hebben ze

op een gegeven moment wel ingeleid....

Hobbesje, ik vind het ook nog een bescheiden buik hoor. Ach en iedereen heeft er toch een mening over, laat ze lekker ;-)

Diana, heb je genoten vorige week van jullie midweek weg?

liefs

Geplaatst

Wat een scheetje Zoe!!! Heerlijk ventje :)

Hier alles goed! Bloeddruk en monitor en urine enz is allemaal in orde, heb vandaag nog controle gehad.

Mijn bekkeninstabiliteit blijkt nu wel een fikse ontsteking te zijn in li heup, onderste ruggenwervels en bilspieren!!!! Heel erg pijnlijk, en ik mag pas na de bevalling onstekingsremmers nemen, dus van mij mag de baby komen, haha. Moet nu 5 keer per week naar de fysio.

Hou jullie allemaal goed meiden en geniet vd laatste loodjes!

Gr Inge

Geplaatst

Zoë, wat een verschrikkelijk lekker kereltje!!! Wauw!!!

Het was vandaag heerlijk weer voor een wandeling, hartstikke lekker.

Was het goed te doen zo'n wandeling?

Ik weet dat ik de eerste ker ging wandelen en na 5 minuten al niet meer verder kon, hihihi.

Manlief heeft mij toen met de auto moeten ophalen, en ik was pas op de hoek van de straat (lange straat hoor)

Tja hier nog steeds bij iedereen dus de laatste loodjes. zijn ze bij jullie ook zo zwaar?

Ik ben vandaag nog even voor de laatste controle bij de gyno geweest. Alles was perfect in orde!!

Nu dus aftellen tot de 20e. Ben het wel allemaal heel erg goed zat, maar ja, niks aan te doen.

XXX

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Face

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

30 oktober Diana79 (20 okt geplande KS)

Geboren:

15 juni Phileine* dochter van Mia

15 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

21 september D_uuk, zoon van Zoë

Eerstvolgende afspraak:

6 oktober Hobbesje (gyn controle)

7 oktober Hobbesje (voorlichtingsavond SKB)

19 oktober Diana79 (bellen tijdstip KS)

20 oktober Diana79 (geplande KS)

Naam/Plaats bevalling/soort voeding:

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Diana79/Ziekenhuis (ks)/borstvoeding

Britt/ Thuis/ Borstvoeding

Inge/ ziekenhuis/ flesvoeding

Face/ziekenhuis/borstvoeding

Geplaatst

Zoe: wat een mooi mannetje!!

Diana: als ik het goed begrijp heb je geen controle meer tot aan de keizersnede? Wat lang geen controle zo op het laatst...

Lag de baby nog goed om of gedraaid??

Geplaatst

oh Zoe, wat een lief mannetje met z'n blonde haartjes en z'n rode wangetjes....Fijn dat je je zo goed voelt dat je al aan de wandel kan. Geniet er maar lekker van!

Ik ben net terug van zwangerschapszwemmen. Heerlijk is dat, nog steeds, omdat je je die 45 minuten minder bewust bent van de extra kilo's icon12.gif

Bij mij vallen de laatste loodjes wel mee. Heb geen last van zwangerschapskwaaltjes dus mij hoor je nog niet klagen. Zit nog regelmatig op de fiets en loop nog best veel.

Nieuwsgierigheid neemt wel toe naar mate de tijd vordert en de spanning over de bevalling ook.....De VK denkt inmiddels dat het een 8-ponder gaat worden dus een behoorlijke baby haha

Ik heb geloof ik nu wel alles in huis, dus ben er klaar voor!

Geplaatst

Ach Zoë wat een lekker mannetje!!!!!!!!!!!! Echt om de hele tijd te knuffelen!!!! Als ik dat zie dan kan ik niet meer wachten hoor!

Diana wat een mooie buik heb je op de nieuwe foto!

Diane: dat zeiden ze afgelopen maandag ook bij mij. Ze vroeg heel subtiel: hoe zwaar was jij bij je geboorte? :)

Ik ben inmiddels een goede 18 kg aangekomen en vraag me echt af hoe die ooit gaan verdwijnen hahahahaha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden