Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bijzonder onverwachts goede punctie : 9 eicellen!!!! Ik wist niet wat me overkwam. Zelfs de arts liep nog een keer terug om het papier te checken. Ik had dit keer ook om meer verdoving gevraagd en daardoor was het echt goed te doen. Wel zo stoned als een garnaal haha!

Spannend Diane maandag! Ik duim voor je!!!!!

Iv wat heb je een mooi kindje zeg! Wat een knapperd!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Faye, wat een mooie score! Wanneer krijg je bericht van het ziekenhuis? Spannend weer hoor! Weet je al hoeveel je er terug laat plaatsen?

Geplaatst

hoi Faye,

mooooooi zeg: 9 eicellen!

al tp gehad?????

punctie heeft maandag 5 eicellen opgeleverd. Viel me 100% mee omdat het er eerst op leek dat de Gonal dit keer niet echt aansloeg.

Helaas kreeg ik vanmiddag te horen dat er slechts 2 bevruchtingen hebben plaats gevonden.

De tp is donderdag om 11.20u maar ik ben o zo bang dat er misschien wel helemaal niks terug te plaatsen valt......

pffff, had nooit gedacht dat ik toch weer zo nerveus zou zijn

Geplaatst

Wat spannend jongens.

Diane: in principe hoeft er maar 1tje goed te zijn he? Blijf hoop houden!

Ik duim voor jullie!!

Hier gaat alles z'n gangetje. Mikai houdt me goed bezig me al z'n geklim, geklauter en de eerste driftbuitjes als iets niet mag. Verder is het een schatje!

Wij willen ook wel binnenkort een keer voor nog een kindje. Maar ik durf nog niet zo goed. Ben ondertussen wel weer met de pil gestopt en zit te wachten op mijn eerste ongesteldheid. Geloof dat dat ding er nooit meer in komt: ik herken mezelf gewoon niet meer in de stopweek en ik voel me nu al een stuk beter.

Nu alleen nog kijken wanneer we weer richting Nijmegen gaan. Vind het wel spannend, als ik zou bellen ligt het weer zo vast dat we het weer gaan proberen... en dat we dan die hele molen weer in moeten.... jullie herkennen dat gevoel vast wel.

Geplaatst

Zoë en Faye, bedankt voor de complimentjes:happy7:

Diane, ik had met Louise ook maar 2 bevruchtingen, en uit 1vd2 is Louise dus geboren, dus hou de moed erin!! Succes donderdag!

Wij houden het bij eentje, dus voor ons hoeft de hele medische mallemolen gelukkig niet meer.

Geplaatst

Trouwens, wat vonden jullie kleintjes van de sneeuw? Of heeft het bij jullie niet gesneeuwd? Louise vond het helemaal geweldig, haha dat gezichtje was goud waard!!

Geplaatst

Diane heeeeel veel succes morgen! ik denk aan je! Spannend he weer! Ik vind het wel heel erg bijzonder dat we op 4 dagen na gelijk opgaan!

Je weet ik ik ook altijd 2 of 3 follikels had en het is inmiddels cliche maar er is er echt maar 1 voor nodig!

Oh Hobbesje ik begrijp heel goed wat je bedoeld! Ik moet zeggen dat ik tot nu toe de behandeling ok vond. Ik had toch minder druk op de ketel omdat we Luca al hebben (en hij leidt erg goed af met zijn dreumesgedrag hahahahaha)

Ik merk wel dat ik het wel weer bijna net zo spannend vind, terwijl ik dat van te voren niet had verwacht!

Inge, Bij ons lag echt maar een klein beetje op de auto's dus weinig plezier voor Luca!

Ik heb trouwens 2 emmy's teruggekregen ben heel erg blij! Ik ben wel als ik heel eerlijk ben de wachtweken nu al zat na 3 dagen hahahahaha. Erg he?

Geplaatst

hoi Faye, ik sluit me vandaag bij je aan op het 'wachtbankje'!!! Inderdaad wel bijzonder dat we zo gelijk opgaan. Ik hoop dat dit 9 maanden gaat duren!

Tsjonge: de punctie leverde maandag dus 5 eicellen op waarvan 2 bevruchtingen. Ik was zoooo bang dat ik vanmorgen in ziekenhuis zou komen en te horen zou krijgen dat er geen van de 2 teruggeplaatst zou worden. Maar ze zijn beide teruggeplaatst: geen toppertjes (allebei 4-cellig) maar wie weet....14 februari bloedtest. Hopelijk wordt het de mooiste Valentijnsdag ooit!

Hobbesje/Faye: ja, den zenuwen gierden/gieren nu ook weer door mijn lijf. Had ook niet verwacht dat ik het weer zo ontzettend spannend vind. Maar misschien komt het ook wel omdat je nu echt weet hoe ontzettend leuk zo'n kruimeltje is. Het is nu zoveel 'tastbaarder' in de beeldvorming waarvoor je het doet. Tja, moeilijk te verwoorden. Pas vandaag na de tp merk ik dat het bij mijn vriend ook weer meer gaat leven. Ik had afgelopen tijd een beetje een idee dat ik er alleen voor stond. Hij heeft meer zoiets van we hebben toch al een schat van een dochter....Maar nu maakt hij wel weer opmerkingen alsof het broertje/zusje al een feit is haha

bij ons ook maar heel weinig sneeuw maandag dus ik geloof dat Milou nog niet echt onder de indruk was. Wellicht wel komende dagen?

Geplaatst

Nou die sneeuw hebben we gekregen!!! Prachtig hoor!

Mooi resultaat Diane! Ik had ook geen toppertjes in de zin van hoogste kwaliteit maar ik denk dat dat misschien ook inmiddels wel past bij onze leeftijd? Of maak ik nu een enorme blunder en ben je piepjong hahaha?

Geplaatst

Jammer Faye, maar we gaan van het positieve uit dat je ze helemaal niet nodig hebt!! Wanneer mag (ga) je testen?

Diane, hoe gaat het met jou?

Ik denk aan jullie! Liefs

Geplaatst

Wat leuk dat we toch nog contact hebben!! Bijzonder hoor dat we allemaal soms even op het forum kijken!

Alles goed met de dreumesen? Hier vandaag een mannetje die het erg grappig vindt als je nee zegt en streng je stem verheft......:( Hij lacht zich helemaal slap, neemt rennend de benen en wordt alleen maar drukker. De draak!!!! Het is dat ik op de hele wereld van niemand zoveel hou als van hem maar anders!!!! Hahahaha!

Geplaatst

hier alles OK, de hele dag rillerig....komt dat door de balletjes, zwangerschap of is het gewoon de kou?? gek word ik van mezelf.

vanmorgen was ik die k-balletjes vergeten mee te nemen naar mijn werk. Kon ik weer terug naar huis: heeft me 2,5 uur gekost met het ov met de aangepast NS-dienstregeling. Kon er ook nog wel bij.

one week to go....Faye voor jou nog 3 dagen toch?? hoe gaat het met jou?

en ja, heel leuk dat er nog zo veel oktobermoeders 2010 meelezen, blijft toch wel bijzonder aan dit forum. Mijn vriend snapt er niks van dat gemail met 'vreemden' haha

Faye, herkenbaar die speciale reactie op een 'nee': Milou is wat dat betreft een echt meisje dat steeds meer reageert op een nee door op de grond te gaan liggen krijsen. Dat had mijn kraamhulp al voorspeld dat het zo'n typetje zou zijn hahaha

Geplaatst

Haha, die Milou! Heb hier ook zo'n portret hoor. Die gaat ook vaak op de grond liggen. En van de week had hij echt zijn eerste lange driftbui. En ik het maar niet snappen op dat moment. Maar later viel het kwartje: ik gaf Kian bij school een snoepje en Mikai kreeg niets. Hij heeft echt wel 10 minuten helemaal vuurrood zitten/liggen gillen. Dat beloofd nog wat ;).

Spannend de nieuwe pogingen. Als ik zo meelees krijg ik er zelf bijna 'zin' in om weer te gaan starten! (Maar sinds ik thuis zit houdt het financieel niet heel erg over - we hebben nog wat moeite om ons aan te passen met 2 kids en 1 salaris, dus als we dat weer op orde hebben wil ik ook weer). Mijn duimen draaien voor jullie!

Geplaatst

Oh gelukkig jullie ook!?! Wij dachten al dat Luca echt te veel temperament had voor zijn leeftijd!

Vanmorgen bloed geprikt en nu bloednerveus voor de uitslag.........

Geplaatst

Faye, heb je de uitslag al?!!!! Brrrr spannend!

Hier begint het temperament te komen hoor. Af en toe even flink streng toespreken haha. En dan kijkt hij je zo zielig aan. Of hij begint te huilen, want hij vind het heel erg als ik boos op hem ben. En hij weet nu ook waar de koekjes liggen. Gaat ie elke keer voor de kast staan en roepen: Hmmmmmmm. Moet er (stiekem) wel om lachen.

Geplaatst

Bij mij is het helaas niet gelukt...............Toch wel heel jammer. Ik merk wel dat ik, en dat klinkt misschien wel heel erg raar, het best wel zwaar vindt dat al die moeite voor niets is geweest. Ik ben al zo ontzettend blij met mijn kleine mannetje, dus op die manier is de druk wel minder. Maar het idee dat je weer 6 weken zo onder invloed van hormonen en druk (en toch ook de impact op je relatie want af en toe ben ik behoorlijk humeurig of somber door de hormonen) bent geweest en dan helemaal niets er voor terugkrijgt. Misschien komt het ook wel doordat je het net even te vaak hebt gedaan :)

NOu ja, maar weer even rust en dan beraden of we gelijk in maart verder willen of misschien ook wel niet...

Geplaatst

Jammer Faye. Snap precies wat je bedoelt. Het is toch al behoorlijk ingrijpend zo'n poging - en helemaal als je al een kleintje hebt rondhobbelen. *knuffel van deze kant*

Geplaatst

Ah Faye.... Had het toch zo gehoopt voor jullie. Snap ook precies wat je bedoeld. Eerst even goed bijkomen meis en dan weer een beslissing nemen.

Dikke knuf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden