Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wachten vind ik ook altijd zo lang duren dan kun je toch maar beter bezig zijn ....

En dan zometeen die wachtweken na de tp pfffff killing.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Ja hoor, ook ik zit te wachten :) Samen staan we sterk en we slepen elkaar er doorheen op dit oh zo gezellige forum ;)

Tnx Sannie, dat je me ertussen hebt gezet!

Geplaatst

haha, tja, wachten is niet mijn sterkste kant, ik beken. De wachtweken vielen de vorige keer wel mee, maar toen had ik de mazzel dat kerst er middenin viel. Dat brak de sleur een beetje...

Geplaatst

Fren,

Je wacht nog tot aankomende week om naar de gyn te bellen, of heb ik dat verkeerd onthouden?

Wachten op je ongie is niet leuk, je merkt hier bij veel meiden (ook ik heb dat gehad) dat die ongie op zich laat wachten en wachten.....

Ik wil je een dikke knuffel geven met die lieve beestje!! :Smilies-dieren-0047

Geplaatst

Hmmm ik heb straks drie weken vrij, de week van de punctie/tp en de twee wachtweken. Lekker ontspannend thuis, geen stress van het werk erbij, en als ik goed nieuws heb dan kan ik lekker een paar dagen thuis blij zijn, en als het slecht nieuws is dan heb ik een paar dagen thuis om het te verwerken. Maar ja aan de andere kant drie weken thuis.... pfff moet wel zorgen dat ik afleiding heb, maar gezellig overal koffie gaan drinken hahahahahaha

Geplaatst

Shanna,

3 weken vrij is bij mij geen optie. Dit kan ik mentaal niet opbrengen denk ik.

Ik 'gebruik' mijn voorjaarsvakantie om de week na de punctie/tp thuis te zijn.

Ik mag mezelf ziek melden maar ik heb begin april toch al vakantie aangevraagd en deze hoef ik maar een beetje te verschuiven. (als alles goed blijft gaan)

De 2de wachtweek ga ik rustig aan werken. Ik werk in de zorg en mijn manager zorgt ervoor dat ik geen 'zwaar' werk hoef te doen. Niet tillen etc.

En mijn collega's weten ervan en die zijn gelukkig erg begripvol.

Succes met koffie drinken met je vriendinnen, lunchen enzo.

Die wachtweken zijn killing, dus doe waar je zelf zin in hebt.:yah:

Geplaatst

he wish, ja, als ik dinsdag of woensdag nog nie ongi ben ga ik bellen. Dan is het 9 weken, dat lijkt me lang genoeg!!

Enne, 3 weken thuis om te wachten op punctie, tp en testen, ik moet er niet aan denken!!! Hoewel er weinig uit mn handen zal komen, ga ik toch het liefste werken.

Geplaatst

Tja, ik moet er ook niet aan denken.... ik werk in het onderwijs en heb nu een weekje vrij. Afgelopen zondag had ik de punctie en woensdag mocht ik dan eindelijk bellen. Normaal duurt het al lang, maar als je dan ook nog vrij bent... dan tel je de minuten.

De tijd kruipt dan zooooo langzaam voorbij. Ik ben ook meer iemand van de afleiding, laat mij maar werken ;)

Geplaatst

By the way Sonja, vond het ook wel vreemd om te lezen dat je poging mislukt is omdat het zaad niet voor ivf geschikt was. Bij het VU hebben we dat van te voren aan moeten geven: als tijdens de lab-fase blijkt dat alleen icsi mogelijk is, dan mogen ze dat doen. Je kunt er ook voor kiezen om bij ivf te blijven en de poging dan te laten stranden. Voor ons overigens totaal niet aan de orde, wij hebben nog nooit meer dan 7 zaadcellen gehad, dus van ivf is totaal geen sprake.

Geplaatst

Tja, ik had nog 8 weken aan overuren staan en die moeten op, en ik ben de laatste tijd erg moe dus ben wel aan wat ontspanning toe, en ik heb een stressbaan, lange dagen en zeker twee uur reistijd per dag, vandaar de keuze om vrij te nemen, vorig jaar ook geen vakantie gehad omdat we begin van het jaar verhuisd zijn, dus ben er aan de ene kant wel heel erg aan toe, en fijn omdat ik geen gedoe heb om vrij te krijgen voor punctie en tp. Maar ik hoop dat het niet tegen gaat vallen, maar ik kan dan lekker 's ochtends wat langer blijven liggen (moet er nu al om vijf uur uit) en kan 's ochtends naar de sportschool toe hahahaha en heb genoeg dingen hier in huis te doen, hobbys genoeg waar ik anders niet aan toe kom, als het helemaal niet uit te houden is kan ik altijd nog thuis werken, via mijn thuiswerkplek. En gelukkig heb ik jullie op het forum nog om me tegen die tijd te steunen.

Geplaatst

@fren-1976

Ik leef met je mee, zolang te moeten wachten op je menstruatie.

Ik zal voor je duimen!!

@ Sonja-81

Ik vind het heel erg voor je,maar gelukkig mag je snel verder

met de volgende behandeling.

Toch raar, van de zaadkwaliteit.

Mijn man heeft dit ook, en bij ons werd direct verteld dat ivf

geen optie voor ons was.

Ik wens je in ieder geval veel succes toe!!

Vraagje:

Ik lees bij de meeste bij een lang protocol, dus met pil, dat er na 21

dagen pil,je mag beginnen met decapeptyl.

Bij mij is dit veel langer, ik mag pas na 29 dagen pil beginnen met

decapeptyl en met 32 dagen stoppen met de pil.

Weet iemand waarom dit zo is????

Bij mijn 1e iscibehandeling was dit wel korter!

Gelukkig mag ik volgende week beginnen met decapeptyl.

Geplaatst

Hoi dames

Ik zit nog steeds te wachten op het schema, maar vanavond is de ongi wel doorgebroken, precies op tijd dus moet ik morgen maar weer even bellen waar het schema blijft en of ik dan zondag met de pil mag beginnen, anders duurt het namelijk weer 4 weken langer.

Geplaatst

Hermien,

Ik heb ook het 'lange schema' maar dan zonder pil.

Ik begin op dag 21 van mijn cyclus met de Deca en ongeveer 10 tot 14 dagen daarna Gonal erbij en dan hopelijk ongeveer 14 dagen later de punctie en tp.

De pil wordt gegeven omdat je dan beter in te plannen bent in het schema van het ziekenhuis.

Wij zijn naar een fertilliteitskliniek gegaan en hier plannen ze je in op 'je eigen cyclus' of andere behoeftes die jou lichaam zelf aan geeft.

Zijn ook elke dag tot 20.00uur open, ook wel ideaal.

(leg ik het zo een beetje begrijpelijk uit)?

Geplaatst

Maris,

Mooi dat je ongie precies op tijd is gekomen!

Ik ga voor je duimen dat je met de pil kan beginnen.

(raar he, dat we daar voor gaan duimen)

In ieder geval, succes met bellen!

:hugs2:

Geplaatst

Dank je wel Wish het is inderdaad raar ik zat gewoon te wachten op de ongi en ik hoop gewoon dat ik nu met de pil mag beginnen, maar ja geen keus het zal wel moeten.

Geplaatst

@ Wish,

Bedankt voor je reactie, en ja het is helemaal duidelijk.

Wij zitten ook bij een fertiliteitskliniek, namelijk in Zwolle, maar volgens

mij is deze niet 20.00 uur open.

Ik mag 5 maart beginnen met decapeptyl en 8 maart kan ik stoppen

met de pil en 16 maart heb ik de 1e fm.

En dan krijg ik ook de puregonpen.

Bij mijn 1e icsi gebruikte ik gonal f.

Ik kan haast niet wachten....

Weet jij trouwens al wanneer je kunt beginnen met decapeptyl, of wacht

je nog op de menstruatie?

@ Maris,

Fijn dat je ook kunt starten, en ja wachten is verschrikkelijk!

Maar zoals Wish ook schrijft, we moeten maar voor elkaar duimen!

Het zou toch helemaal te gek zijn, dat er deze maand een paar groene regels komen te staan.

Succes!!

Geplaatst

Jippie!

Nou ik ben gister ongesteld geworden en heb direct mij aangemeld. WE MOGEN STARTEN! Ik volg dus het lange protocol en mag over 21 dagen starten met de decapeptyl. 18 maart verwacht ik. Ik pas het schema even aan.

Hierbij het aangepaste schema.

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, ICSI-2, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start deca 20-02, start Menopur 22-02, 1e FM 01-03

Eslief, ICSI-1, start Lucrin 19-02, uitgangsecho 02-03

Han75, IVF-2, 25-02 start pil, na 17 dagen start deca, midden/eind april punctie?, lang protocol

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

Ienie mienie, cryo terugplaatsing (maart)

Ikkie, IVF-3, 20-02 start Gonal-F, 21-02 Cetrotide

Kaykay, 2 cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, IVF-1 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lala, ICSI-3 met AH, 2e gesprek DD 06-03, ca. 20-03 start spuiten

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, start de pil begin maart, dan deca, lang protocol

Mariëtte, IVF-2, start april

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02 + prikinstructie, punctie 08/09-03, kort protocol

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, 25-2 start Gonal-F, 5-3 1e echo

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

NoaNoa, cryo terugplaatsing, echo 25-02, ws TP tussen 03/07-03

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 18 maart start Deca, 14dgn erna Gonal-F, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start Synarel 2e dag cyclus -26-02?-, kort protocol

Shanna42, ICSI-1, start Menopur, 04&07-03 echo's, ws punctie 09-03, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Sonja81, ICSI-1 (vh IVF), ws. in maart

Suus77, Cryo (blast) 08-03 start suprefact verwacht eind maart de TP

Tinusje, IVF-2, start maart

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart en 3e cyclusdag start Menopur, kort protocol

Wish, ICSI-3, 24-02 gesprek zh, ws. start 03-03

Groetjes,

Paula!

Geplaatst

Paula: Wat heerlijk voor je!!!

Ikzelf heb ook mijn menstruatie gekregen gisteren. Deze moet ik ook doorbellen maar ben een beetje bang. Verklaring: ik mocht meedoen in de ronde van maart (dus als ik de 27e of 28e ongesteld zou worden). Anders moet ik mijn menstruatie van maart doorbellen.

Ik ben dus net te vroeg.... Zal ik saboteren (maandag pas bellen)of ...

Wil niet nog een maand wachten.

En meiden het is weer weekend!!!!! Heerlijk!!!

Kaykay

Geplaatst

Hierbij het aangepaste schema.

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, ICSI-2, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start deca 20-02, start Menopur 22-02, 1e FM 01-03

Eslief, ICSI-1, start Lucrin 19-02, uitgangsecho 02-03

Han75, IVF-2, 25-02 start pil, na 17 dagen start deca, midden/eind april punctie?, lang protocol

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Heids, ICSI-1, Wachten op menstruatie ong. 20 maart en dan TP Cryo's begin april

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

Ienie mienie, cryo terugplaatsing (maart)

Ikkie, IVF-3, 20-02 start Gonal-F, 21-02 Cetrotide

Kaykay, 2 cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, IVF-1 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lala, ICSI-3 met AH, 2e gesprek DD 06-03, ca. 20-03 start spuiten

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, start de pil begin maart, dan deca, lang protocol

Mariëtte, IVF-2, start april

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02 + prikinstructie, punctie 08/09-03, kort protocol

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, 25-2 start Gonal-F, 5-3 1e echo

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

NoaNoa, cryo terugplaatsing, echo 25-02, ws TP tussen 03/07-03

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 18 maart start Deca, 14dgn erna Gonal-F, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start Synarel 2e dag cyclus -26-02?-, kort protocol

Shanna42, ICSI-1, start Menopur, 04&07-03 echo's, ws punctie 09-03, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Sonja81, ICSI-1 (vh IVF), ws. in maart

Suus77, Cryo (blast) 08-03 start suprefact verwacht eind maart de TP

Tinusje, IVF-2, start maart

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart en 3e cyclusdag start Menopur, kort protocol

Wish, ICSI-3, 24-02 gesprek zh, ws. start 03-03

Is dan ook wel fijn dat we er allemaal op staan he ;)

Geplaatst

he kaykay,

zeker niet maandag pas bellen!! Het gaat erom dat ze precies weten in welke fase je lichaam is, dus dagen erbij smokkelen is alleen maar nadelig voor je. Zou gewoon bellen. Wie weet! Nee heb je, ja kun je krijgen!

Succes,

\Fran

ps, paula en maris, fijn dat jullie eindelijk gaan beginnen! Ik vond dat echt een mijlpaal vorig jaar!

Geplaatst

Fren!!!!

Bedankt voor jouw snelle reactie. Ik zal het opvolgen! Hoop inderdaad ook dat het een ja wordt. Gek he, hoe dit alles werkt: jij wil de menstruatie nu, ik liever 2 dagen later.... Ruilen?

Hoe sta je er nu in?

Groetjes,

Kaykay

Geplaatst

Hoi Fren,

Je bent vandaag redder van de dag!!!! Ik heb jouw advies opgevolgd en vrijdag 5 maart heb ik mijn 1e echo! Dus ik mag mee in de ronde van maart!!! Thanx!

Het is zo raar, vanaf begin januari was ik er helemaal (nou ja, bijna helemaal) niet meer mee bezig. Was veel te druk met genieten. Maar nu dat het weer zover is, vind ik het echt heel leuk!!! Heb er gewoon weer zin in!!!!

Groetjes,

Kaykay

Geplaatst

ach, ik wacht al 8 weken op mijn menstuatie, die paar dagen extra kunnen er ook nog wel bij. Komt waarsch alleen vervelend uit, aangezien ik volgende week zaterdag een weekje ga skieen., Zou balen zijn als ik daardoor niet kan starten en weer moet wachten.

Bellen he! Laat je nog even weten of je door mag? Kan me niet voorstellen dat die 2 dagen zoveel verschil maken...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden