Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha, in wat ooit bij ons een babykamer moet worden staat nu vooral heel veel zooi. De kamer zit direct naast de voordeur, dus is heel makkelijk: deur open, zooi erin, deur weer dicht :-) Maar toen we hier kwamen wonen 3,5 jaar geleden vroeg wel iedereen die we het huis lieten zien op dubbelzinnige toon naar het toekomstige doel van die kamer. Maargoed, als het zover komt, mest ik 'm met liefde uit!

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha dat kennen we, al die opmerkingen bij de housewarming. Ook heel grappig er staat een tv en een ladenkast, die heb ik al zo lang, al voor dat ik mijn vriend had, en nu was de veel gehoorde opmerking, oh die is handig als commode, nou ja zeg.

Geplaatst

De 'toekomstige' kinderkamer is nu onze inloopkleedkamer/kast... Veel van mijn kennissen, enkele vrienden en familie weten toch niet dat we ermee bezig zijn (IVF dan) en stellen ook geen confronterende vragen... En vrienden die het wel weten, houden wijselijk hun mond...

@Spaatje, heb 'em gezien! Errug roze (en hou helemaal niet van roze...) and thanks girl... ben de hele dag al niet te genieten omdat ik weer bang ben dat er geen follikels klaarliggen :-(

:duimen draaien:

Geplaatst

Zo... dat was effe een stuk terug om bij te lezen, wat een activiteit hier... Bedankt dat je me in de lange lijst hebt gezet San, ik dacht dat ik hier niet echt thuis hoorde omdat ik op 20 feb gestart ben, maar het is alweer bijna maart, dus ja...

Lees nu dus ook pas dat het een rugdrama was bij je vriend... herkenbaar helaas. Fijn dat het weer wat beter gaat!

Caroline

Geplaatst

Lonneke,

Maakt echt niks uit hoor. Ik ben een 'snelle' janker, en dit gedicht raakt toch ook echt wel een gevoelige snaar.

Vind het alleen maar fijn dat je dit met ons wil delen, het is gewoon een mooi gedicht!

Sannie,

Jij mag morgen voor een echo.

En dan, hoe gaat dat bij jou in z'n werk als ik vragen mag?

In ieder geval heel veel succes en het is begrijpelijk dat je zenuwachtig bent.

Ik ga voor je hopen en duimen dat alles goed mag zijn!!!!

Geplaatst

No problemo Caroline, zal meteen je gegevens weer even updaten (whoeha, lijk wel een medisch secretaresse..)

@Wish, thanks... en heb ergens al geschreven (hier in het topic geloof ik), hoe en wat. Ga t weer ff voor je opzoeken.... YEP: item # 252!

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, ICSI-2, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start deca 20-02, start Menopur 22-02

Eslief, ICSI-1, start Lucrin 19-02, uitgangsecho 02-03

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

Ienie minie, cryo terugplaatsing (maart)

Ikkie, IVF-3, 20-02 start Gonal-F, 21-02 Cetrotide

Kaykay, 2 cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, IVF-1 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lala, ICSI-3 met AH, 2e gesprek DD 06-03, ca. 20-03 start spuiten

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, start de pil begin maart, dan deca, lang protocol

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02, punctie 20-04

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, week erop start Gonal-F

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 18-02 prikinstructie, 21e dag cyclus start Deca, week erna Gonal-F, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start Synarel 2e dag cyclus -26-02?-, kort protocol

Shanna42, ICSI-1, 22-02 uitgangsecho, punctie 07-03 ?, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Suus77, Cryo (blast) 08-03 start suprefact verwacht eind maart de TP

Tinusje, IVF-2, start maart

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart en 3e cyclusdag start Menopur, kort protocol

Wish, ICSI-3, 24-02 gesprek zh, ws. start 03-03

Geplaatst

Hallo allemaal,

Paar dagen niet gekeken, en ik heb weer heel veel informatie en verhalen

gelezen.

We zijn er even een weekendje tussen uit geweest, heerlijk uitwaaien

aan het strand.

Nog even voordat ik met decapeptyl begin te spuiten.

Fren-1976

Ik wil je even sterkte toe wensen, zulke berichten van familie zijn altijd

verschrikkelijk, en zeker in deze tijd, wanneer jij je eigenlijk op wat

anders moet richten.

Hoe zit het eigenlijk met je menstruatie?

Erg he, dat wachten?

Ik kan me jullie allemaal wel begrijpen, dat jullie nog niets van de

kinderkamer in huis willen hebben.

Dat had ik bij onze 1e icsi ook, je kunt alles, als het zover is, nog

snel genoeg halen, toch?

Maar we allemaal positief blijven en hopen op heel veel groene regels

in maart en april:myfignerscrossed:

Liefs Hermien

Geplaatst

Sannie,

Dat je voor mij je tekst veranderd, ik had ook gewoon beter kunnen onthouden dat je dit al tegen mij gezegd had.....:oops:

Bedankt hoor!

Heel veel succes en ik hoop hier morgen goed nieuws te kunnen lezen!

Geplaatst

Goede morgen dames!

Idd ik heb ook een paar dagen niet gekeken en wat loop ik al weer achter! Momenteel hebben wij niet eens een kamertje over in huis, dat is ook erg hè? Ik heb wel een masagekamer (ben tevens masseuse) en die moet dan gewoon weg! Hahaha, maar dat heb ik er voor over!

Groetjes en werkze van de week!

Paula.

Geplaatst

Goeiemorgen,

San, ik moest vanmorgen gelijk aan je denken. Ik hoop op een mooie uitgangsecho zodadelijk!

Shanna, weet het niet meer zeker, moet jij ook vandaag of is het morgen? In ieder geval voor jou ook heel veel succes!

:duimen draaien:liefs

Geplaatst
Goede morgen dames!

Idd ik heb ook een paar dagen niet gekeken en wat loop ik al weer achter! Momenteel hebben wij niet eens een kamertje over in huis, dat is ook erg hè? Ik heb wel een masagekamer (ben tevens masseuse) en die moet dan gewoon weg! Hahaha, maar dat heb ik er voor over!

Groetjes en werkze van de week!

Paula.

wij hebben 2 kamers over die staan leeg nouja op de ene staat een logeerbed en een tv maar voor de rest leeg dus die kunnen we hopelijk heel snel gaan vullen goeiemorgen trouwens

Geplaatst

Goedemorgen Fren_1976,

Wat een vreselijk nieuws! Veel sterkte de komende tijd. Hoop dat je je vriendin tot steun kan zijn!

Sharon, Vonnie, Kimmie en Paula: heerlijk ontspannen dit weekend? Goed te horen jullie een lekker relaxt weekend in het vooruitzicht hadden!!!

Vonnie: ook ik had een langere cyclus na de hormonen. Deze maand nog even afwachten... Ik hoop juist op een iets langere cyclus omdat ik anders een extra maand moet wachten.

Angela: Welkom!

En Sannie, heel veel sterkte met jouw vriend!!!

Deze week er weer tegenaan!

Alle spuiters, veel succes!

Groetjes,

Kaykay

Geplaatst

@ Kaykay we zijn nog niet geweest hihi, we gaan aanstaand weekend pas weg...

Heb er wel zin in al hoop ik natuurlijk dat het weer wat opknapt ;-)

@Fren sterkte met alles... ik zeg altijd zo alles wat je mee gemaakt hebt kan een zware rugzak met ellende zijn, maar probeer je rugzak te zien als een ding met gereedschap om een ander tot steun te zijn!

Wie was er afgelopen weekend nou naar een B&B geweest? Waar was het of hoe heette dat B&B??

Fijne dag allemaal in deze zeikregen... bluhhhhhh doet je stemming geen goed!

Geplaatst

KayKay: Ja heerlijk weekend gehad, lekker op het gemakkie gedaan. Morgen naar ziekenhuis voor de priktechnieken, begin het toch wel spannend te vinden. Stiekem al een paar keer in me tasje gekeken naar de prikken.

Wat een snert weer he, zit de hele tijd te wachten tot het droog is om lekker te gaan wandelen met de honden. Maar volgens mij wordt het niet droog!

Geplaatst

Sorry Vonnie, te snel gelezen... Hoop dat je ook een leuk weekend hebt gehad!

Kimmie, heel goed te horen!

Wat betreft de kamers voor de toekomstige kindjes: Ik heb niet eens ruimte, maar vind het te snel om nu te verhuizen met deze onzekerheid. Laat ik dat gewoon doen op het moment wanneer het nodig is.

Mijn vriendin heeft een vroeggeboorte gehad en heeft speciaal een huis gekocht buiten de stad.

Inmiddels staat zij nog steeds achter deze beslissing, maar het doet nog steeds een beetje pijn om de "kinderkamer"te betreden.

Ook nog even voor de meiden die gaan prikken: mogelijk is het voor ieder een andere ervaring, maar ik heb het als positief ervaren. Ik vond het prikken ok, maar had ook geen last van de hormonen en de reactie daarop. Nogmaals: dit kan bij iedereen anders uitpakken.

Kaykay

Geplaatst

Je hoort daar zoveel verschillende ervaringen over ja! Ik laat het gewoon over me heen komen en dan maar zien wat het effect is.

Deze heel week is me stiefzoontje er. Dat is fijn, geeft weer even afleiding!

Geplaatst

Dames, terug van het zh (en moesten ook nog boodschappen doen...bleh wat een weer zeg..).

Alles is dik in orde. BMS ok, geen cystes, nix aan het handje... maaaaaarrrrrrrrr.. weer geen follikels te bekennen! Ik werd een beetje moedeloos en heb dit besproken met dhr. Alberda en of een combi van hormonen een goed idee was. Hij vond het een goede optie. Het wordt Gonal + Menopur.

We hebben een prikinstructie voor de Gonal pen gekregen in het zh (kind kan de was doen).

Heb dus niet de meds meteen meegenomen bij de zh-apotheek, maar gewoon op bestelling gezet bij mijn eigen apotheek. Dan haal ik ze eind deze week op.

Tis dus nu wachten op mijn menstruatie en hopen dat de combi van Gonal (grotere opbrengst) en Menopur (betere kwaliteit eitjes) het nu wel gaan doen...

Oh ja, heb ook nog besproken met dhr. A. dat ik 9 april een orienterend gesprek heb met Maasstad. Dr. A. meldde mij dat die ook samenwerken met of het EMC of Gent en als het Gent wordt, dat door mijn leeftijd het heel onzeker is of ze me wel aannemen als patient! Ze schijnen nog strenger te zijn geworden in Gent en met name de 'leeftijdsgrens'.

Zou het dan misschien toch DD moeten gaan worden :-(...

Dus :gekruiste vingers 4 op heel erg :goodnews:...

@Shanna, hoop zo op goed nieuws van jou (dat de cyste weg is bijvoorbeeld).

Geplaatst

Hoi dames

Ik heb net mijn eerste IVF poging gedaan, helaas vorige week ongi geworden. Morgen ga ik terug voor een gesprek. We hebben mog twee eskimootjes over. Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Kan misschien in maart al teruggeplaatst worden, anders wordt het april. (als het goed ondooit) Morgen hoor ik wellicht meer, maar sluit me graag aan als dat mag.

Groeten Noa

Geplaatst

Sannie,

Hier is het nu weer droog,:toothy2: ben net ook boodschappen gaan doen en gelukkig niet in een bui terecht gekomen onderweg naar de auto met m'n doos vol spullen.

(net of dat ik heel ver moest lopen, uhm 5 meter)

Sannie,

Ik was zo aan het hopen op goed nieuws van jou kant.

Geen follikels te zien, wat ontzettend balen zeg!

Als Gent jullie niet toe gaat laten wordt het Düsseldorf als ik het goed begrijp.

Had de gyn het zelf ook voorgesteld als jij niks had aangegeven mbt de combi van de medicatie, of hoe moet ik dit mezelf voorstellen?

Nu wachten op de ongie, dat is rond 26ste toch?

Succes!

Geplaatst

Hoi NoaNoa,

Natuurlijk ben jij hier van harte welkom!!

Gezellig dat er hier weer een 'bekende' mee komt wachten.

Bij mij moest er 1 cyclus tussen zitten.

Dus icsi was mislukt daarna 1 maand verplicht rust en die maand erop in natuurlijke cyclus cryo's terug laten plaatsen.

Ben benieuwd hoe dit bij Geertgen is geregeld.

Succes morgen en hou ons op de hoogte!

Geplaatst
...Als Gent jullie niet toe gaat laten wordt het Düsseldorf als ik het goed begrijp....

Had de gyn het zelf ook voorgesteld als jij niks had aangegeven mbt de combi van de medicatie, of hoe moet ik dit mezelf voorstellen?

Nu wachten op de ongie, dat is rond 26ste toch?

1) Ja, want we gaan door! Maar we hopen natuurlijk dat dat niet meer hoeft.

2) Weet ik niet, we hadden de vorige keer al besproken dat we naar het maximum van 450 eenheden Menopur zouden gaan. Ik stelde het voor die combi, en hij vond het een puik idee zeg maar. Ik ben natuurlijk zo mondig als de p*st en tsja...hier op het forum natuurlijk veel ervaringsverhalen.

3) Ik hoop het, anders wordt het wellicht de 28e. Zit altijd zo op 26 of 28 dagen in mijn cyclus, maar door al die hormonen kan het natuurlijk anders lopen..

Geplaatst

Noa, zet je er ook efkes tussen, goed?

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, ICSI-2, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start deca 20-02, start Menopur 22-02

Eslief, ICSI-1, start Lucrin 19-02, uitgangsecho 02-03

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

Ienie minie, cryo terugplaatsing (maart)

Ikkie, IVF-3, 20-02 start Gonal-F, 21-02 Cetrotide

Kaykay, 2 cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, IVF-1 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lala, ICSI-3 met AH, 2e gesprek DD 06-03, ca. 20-03 start spuiten

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, begin maart start Gonal-F, korte protocol

Maris83, ICSI-3, start de pil begin maart, dan deca, lang protocol

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02, punctie 20-04

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, week erop start Gonal-F

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

NoaNoa, cryo terugplaatsing (maart)

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 18-02 prikinstructie, 21e dag cyclus start Deca, week erna Gonal-F, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start Synarel 2e dag cyclus -26-02?-, kort protocol

Shanna42, ICSI-1, 22-02 uitgangsecho, punctie 07-03 ?, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Suus77, Cryo (blast) 08-03 start suprefact verwacht eind maart de TP

Tinusje, IVF-2, start maart

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart en 3e cyclusdag start Menopur, kort protocol

Wish, ICSI-3, 24-02 gesprek zh, ws. start 03-03

Geplaatst

Sannie wat balen dat er geen follikels te zien waren. Ik zal heel hard voor je duimen dat het allemaal goed komt.

Noa welkom weer een 'bekende' heel veel succes morgen met het gesprek. Ik hoop dat je snel weer verder mag.

Geplaatst

He San!

He bah, weer geen follikels te zien? Raar hoor... maar zegt niet alles toch?

Handig he, die Gonalpen... zal er vanavond vast naar terugverlangen...

Succes en 'spreek' je snel weer!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden