Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Josephine, iedereen mag schrijven in dit topic hoor, is een beetje een algemeen topic geworden, bovendien is mijn poging 3 afgebroken, dus...

Monique, wat balen! Maar wat zat er dan rechts? Waren het toch geen cystes? Nou ja, in ieder geval nog een IUI en geen poging kwijt, maar ik snap dat jullie enorm balen... sterkte daarmee. Wat was je dosis dan?

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Monique, wat balen! Maar wat zat er dan rechts? Waren het toch geen cystes? Nou ja, in ieder geval nog een IUI en geen poging kwijt, maar ik snap dat jullie enorm balen... sterkte daarmee. Wat was je dosis dan?

Ja wat zat er nou? Dr. R kon het ook niet zeggen want hij zag niks. Wat is juist??? Ik weet het niet hoor. Hij heeft me flink zeer gedaan met dat fijne ding in me en op mijn buik drukken. Had tranen in mijn ogen van de pijn.

Ik spuit 1 decapetyl en 150 puregon per dag. Misschien dat ik amper bijwerkingen had omdat er amper wat gebeurde. En toch heb ik zowel links als rechts onderin mijn buik beetje buikpijn. Moet vandaag en morgen nog en de 6e om 22.30 5000 pregnyl spuiten en dan 8-4 om 10.30 de IUI. Dat is donderdag. Vind het laat 18e cyclusdag. Ga toch echt dinsdag met bellen vragen of ik alsjeblieft niet bij dr. H hoef.

Maar misschien beginnen we dan beiden in mei met ICSI?

Gast Sannie66
Geplaatst

@Monique, pfff... tis of ik mijn eigen verhaal lees van afgelopen januari (maar dan zonder het cyste verhaal). Wel heel erg kl*te dus.. IUI is dan wel een escape, maar daar heb je je niet op ingesteld. Meid, ik wens je sterkte!

@Caroline, nee vanochtend niet getest... had nogal een vol progamma vandaag met bezoeken en verjaardagen en heb echt zo vast geslapen vannacht dat ik vanochtend wat laat was. Maar morgenochtend gaan we de andere Kruidvat doen; vriendlief wil dit...hahaha, hij wordt nog erger dan ik...en was vanochtend lekker misselijk...

@Josephine, ik voelde de 2e week ook helemaal nix, nada, noppie. Behalve dan wat zere boobies, maar dat heb ik ook altijd van de hormonen... dus het zegt nix (wijze woorden van Carolientje...:whistling_girl:)... dus:

:ygg:

Geplaatst

Op de een of andere manier zijn er toch veel van ons waarbij er allerlei onverwachte kinken in de kabel komen... We gaan samen voor mei dan Monique! Behalve als je nu gewoon hartstikke zwanger wordt, toch? Dat zou het mooiste zijn, je weet maar nooit!

Gast estrhalita
Geplaatst

He Sannie onwijs gefeliciteerd meid. Echt super. En niet blijven testen hoor. Op een gegeven moment echt stoppen.

Monique wat balen voor je zeg. Maar misschien doet die escape IUI wel wonderen. En qua bijwerkingen. Ik heb ook de laatste 2x nergens last van en heb wel genoeg follikels (gehad, moet nu pas de 10de weer). Dus ik denk niet dat dat wat zegt hoor. De een heeft er meer last van dan de ander.

Caroline, jeetje wat sukkelt je man lekker door zeg. Nu alle pijlen op mei gericht he. Spannend hoor.

Ik ben niet veel meer hier te vinden. Lees wel hier en daar wat, maar schrijf weinig. Dat zal misschien wel weer wat meer komen in de verschrikkelijke wachtweken. Die vond ik altijd al verschrikkelijk, maar ben bang bij zo'n laatste poging dat ze nog erger worden.

iedereen nog een fijne 2de paasdag, wij gaan zo naar de speeltuin paaseieren zoeken.

Geplaatst

Ha!

Ja, Sannie ik weet het, dat kan ook dat je helemaal niets voelt maar de ene keer dat ik kort zwanger mocht zijn herinner ik me dat ik toen wat bloedend tandvlees had en menstruatiekrampjes, helaas is het toen bij dik zes weken misgegaan.

Dat een cyclus niet doet wat je graag zou willen zien herken ik! Bah, bah, wat een domper is dat dan toch, he?

Dit wordt mijn 2de wachtweek. Mocht het ons nu niet lukken dan houdt het hier voor ons op. We zijn dan dik 2 jaar bezig geweest, samen met onze onuitputtelijke donor, om een kindje te mogen krijgen. Pffffffff, wat een heftig proces is het toch, dat had ik vooraf absoluut onderschat. '

Ik wens iedereen weer een fijne paasdag toe!

Sannie wat een mooie testen heb ik van je gezien. TE GEK!!

Liefs, Josephine

Geplaatst

@ Sannie: gefeliciteerd!!!!! Ik herken het wel hoor. Heb 8 keer getest (hoezo neuroot)

Ben zelf net terug van wintersport en heb last van de gebruikelijke kwaaltjes. Misselijk (soms tot kokhalzen toe), maagzuur, zere borsten en gevoelige tepels. Maar ben er heel blij mee!

Dikke kus voor iedereen.

Moontje

Gast Sannie66
Geplaatst

@Moon, je hebt het vast heerlijk gehad met de vakantie. Zodra ik me zeker voel, dan sluit ik me bij het december 2010 zwanger topic aan. Ga jij daar nog meeschrijven?

Geplaatst

Hey San,

Ben er voorzichtig begonnen met schrijven. Weet niet hoelang ik dat vol houd, maar we zien wel!

Succes

X Moontje

Geplaatst

Hoi meiden

Alle zwangere meiden gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie buikbewondertjes 9 maanden lekker knus blijven hangen.

Hier gisteren om 22.30 de 5000 Pregnyl gezet. 8 jaar terug met de 1e IUI werd dat in het ziekenhuis gedaan, maar het is zelf goed te doen. Heb langzaam gespoten en erna de plek wat gemasseerd. Toch bleef het lang doorzeuren. Morgen om 8 uur man manlief zijn opbrengst brengen. Hopelijk zit er deze keer wat meer leven in de brouwerij. Om 11 uur is de IUI. Normaliter moet ik overblij moederen, maar dat word qua tijd krap en ik heb er ook geen zin in dus afgemeld. Misschien ga ik niks doen of met mijn honden wandelen. Ff mijn geest verzetten. Tis balen dat het geen ICSI wordt maar daar is niks meer aan te veranderen. Dus we doen het maar met de escape IUI en hopen op een wonder. Kunnen we goed gebruiken.

@Caroline

En als het niks wordt, gaan we samen de mei molen in he!. Ik neem aan dat je er een maand tussen hebt voor je aan een nieuwe poging kunt beginnen. Heb trouwens dr. F morgen. Dr. H is op vakantie gelukkig.

Groetjes

Monique

Geplaatst

Nou onze IUI poging ging ook niet door. Na een uur wachten, ze waren ons vergeten, kregen we te horen dat ze het zaad te slecht vonden voor IUI. Dat het slecht was wisten ze al. Al zit er maar 1 goed zaadje bij. Ik heb wel 4 follikels op knappen staan. Enorme buikpijn van.

Game over dus voor deze maand. In ieder geval ben ik het niet eens met de manier van zaken in dit ziekenhuis en zie ik het ook niet zitten een komende poging weer voor controle hierheen te gaan.

Ik ga een dezer dagen R'dam bellen voor een afspraak om door te stomen naar een volgende poging. We hebben nog steeds recht op 3 pogingen.

Groetjes

Monique

Gast Sannie66
Geplaatst

Monique! De ene domper na de andere! Jeetje wat een ontzettende, nare dag moeten jullie nu hebben en dan ook nog een eisprong van 4 follikels... pffff...

Sterkte meis...

Geplaatst

Monique, ik heb net al op je pb'tje gereageerd maar lees nu van je buikpijn. Ik had er ongeveer 10 die gingen springen en het Maasstad waarschuwde me en zei dat ik tot 8 paracetamols mocht nemen. Gewoon doen. (Gelukkig is het bij 2 gebleven maar flinke kramp, inderdaad.)

Nogmaals succes!

SANNIE HEEFT EEN TICKER!!! Wat moet dat heerlijk zijn...

Geplaatst

Heb ik nog niet genomen, maar ga het wel zo doen. En dan ga ik lekker met mijn laptop naar mijn bed haha. Beetje House op de achtergond kijken.

Ook nog wat poisitiefs vandaag. Ik heb vanmiddag de zilveren oorbel die ik was verloren, cadeautje van mijn zoon, terug gevonden. Hij lag op straat voor onze tuin, helemaal onbeschadigd. En het schoolgesprek was positief. Mannetje doet het zeer goed op school. Dus dat is weer positief.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Caro, ben vandaag toch naar mijn gesprek in het Maasstad geweest. Wat is dr. v. H aardig zeg. Ging wel snel allemaal... pfff. Maar kreeg dus een inwendige echo en had stiekem de hoop al wat te zien.. helaas, onze frummel is echt nog te klein om al te zien...

Hij heeft me wel uitgebreid gefeliciteerd met onze zwangerschap en mocht het nu misgaan (wat we niet hopen natuurlijk), kunnen wij bij het Maasstad (ism Gent) terecht voor de 3e IVF behandeling en meer behandelingen, mochten we dat willen.

Hij waarschuwde wel dat de kans dat de verzekering dit vergoedt (buitenland e.d.) minimaal is.

Fijn weekend!

Kus, San

Gast Sannie66
Geplaatst

@Fren, jouw tijd komt echt... ik geloof daar heilig in! En van Gerda, tsja... helemaal geweldig he!

Geplaatst

@Sannie

Geweldig is dr. v. H. he! Die man is zo positief en vol humor dat het de spanningen aardig wegneemt. Wij hadden er laatst gewoon enorme lol. Jammer dat je nog niks kon zien, maar dat komt allemaal nog wel.

Leuke ticker heb je trouwens.

Groetjes

Monique

Geplaatst

Nou meiden ik heb de eisprong overleefd. Ben met 2 paracetamollen mijn bed in gegaan en werd vannacht nog een keer wakker. Zo koud en buikpijn, dus weer ingenomen. Vanmorgen was het zo goed als over gelukkig.

Groetjes

Monique

Geplaatst

Gelukkig Monique!

San, ik ken hem niet maar hoor alleen goeie verhalen over hem.

Gerda een tweeling? Wat gaaf, ik heb het nog niet gelezen, bij deze van harte Gerda!

Geplaatst

zag het ook 'toevallig' in haar handtekening staan.

Heb gisteren een enorme zoektocht ondernomen om te ontdekken of tese uberhaupt wel vergoed wordt door de verzekering. Na tig telefoontjes gelukkig gehoord dat het in de basisverz valt...

Begin nu wel te twijfelen of we niet toch naar het buitenland moeten gaan ivm de wachtlijsten, ik kom er niet uit...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben misschien wel erg brutaal om ineens er tussen te komen maar lees al een tijdje mee en vandaag heb ik besloten om mee te schrijven in de hoop dat het geluk brengt en om met mensen te praten die hetzelfde mee maken. Ik heb inmiddels al 2 ivf pogingen achter de rug en ben nu bezig met de derde! Alles verloopt elke keer goed behalve de innesteling. Morgen heb ik de derde punctie en ben wel erg zenuwachtig moet ik zeggen. Ik loop ook in het ziekenhuis in bergen op zoom en maastad met het erasmus. Heb 2 keer gonal-f gehad en nu menopur met pregnyl. De reden van de ivf is mijn endometriose waar ik ook aan geopereerd ben. Gelukkig niet in ernstige maten.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en hoop juie mijn steun te kunnen geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden