Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66
Geplaatst

Meisjes,

De lente is nu ook officieel voor mij begonnen! Net het verlossende telefoontje gekregen dat ik vanmiddag een tp heb....

Later meer....

Ben nu alleen maar blij, beduusd enz...

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ sanbnie, super meid!! Heel veel succes!

@ gerda: hou je njog een beetje vol? Die laatste dagen op het bankje zijn echt killing!

Vanmorgen zelf weer in zh geweest: geheel tot mijn verbazing is er een dominante follikel en moet ik vanavond of morgen de pregnyl zetten! Maar... (het zal ook eens niet in ons geval) de arts moest nog even checken of degene die onze eicellen moet ontdooien en bewerken deze week wel beschikbaar is. Zo niet, dan gaat deze maand over! Zul je net zien dat diegene deze week is gaan skieen...

Maar goed, we houden de moed erin; ik word vanmiddag gebeld over hoe nu verder. Als ik morgen de pregnyl moet zetten en het komt tot een TP, dan is dat op mijn verjaardag... Dat zou me een cadeau zijn!

Geplaatst

Wauw Fren!! Dat is inderdaad dan een super kado!! Het is toch wat zeg dat het afhankelijk is van één man! mijn hemel. Ik hoop dat hij niet is gaan skieen hahaha

Sannie: goed zo!!! en zwaaien naar je emmy!!

Mijn man gaf aan dat als als als deze emmy een baby wordt en het blijkt een meisje, dan vindt hij emma wel toepasselijk. Vond het zoooooo schattig

xx

Geplaatst

emma klinkt goed hoor!! :D

@Fren: ik hoop voor je dat er geen vakantie ingepland is voor die meneer/mevrouw.

Gast Sannie66
Geplaatst

Nou dames,

M´n dag kan nu h e l e m a a l niet meer stuk zeg!

We waren op tijd in het zh en zij waren ook op tijd dat wij naar binnen werden geroepen.

Moesten even wachten op de IVF analiste en kon toen meteen mijn vragen stellen.

- Hoeveel bevruchtingen? 4 bevrucht (dus allemaal!), waarvan 3 goede embryos zijn uitgegroeid.

- Hoeveel cellig? 2 van 8 cellen en 1 flink meer doorgedeeld.

- Dus wellicht een cryo dan? We gaan ons best doen, we kijken wat de embryo gaat doen en u krijgt binnen 3 weken via een brief bericht van ons.

Enige nadeel was dat ik een beetje te weinig had gedronken en ze even moeite hadden om mijn baarmoeder te zien, maar ze zitten er in nu!

Nu dus duimen dat het allemaal goed komt en ik op Goede Vrijdag (!) een posi test in handen heb...

Liefs,

San

Geplaatst

Sannie superrrr en nu broeden!! mag jij 1 april testen?? Gek hé dat iedereen een andere datum heeft. Bij mij zeggen ze 14 dgn na punctie. Vandaag mijn emmy/emma haha goed toe gesproken! plakken, zitten blijven en gezond groot worden. Tot december hahaha

helaas dat je geen luikje in je buik hebt, kan je eff koekeloere

Fren wat een stress weer!!

Geplaatst

Meiden, wat een goede berichten hier allemaal weer! En ik heb vanmorgen op weg naar het strand zoveel pasgeboren lammetjes gezien.

Het is lente!!

Allemaal vasthouden, die emmies!!

X Nine

Geplaatst

Nou Meiden, ein-de-lijk gebeld om half 6, althans manlief, want ik stond op het hockeyveld :-) Vanavond tussen 21 en 23 uur gaat de pregnyl erin, en dan dinsdag het spannende deel van het verhaal: zijn er zaadcellen, en ontdooien de eicellen goed... DUIMEN!

Geplaatst

San, wat een mooi begin van de lente!!

Fren, wat spannend weer voor jou, viel toch nog mee hoe lang je moest wachten!

Nine, heb jij al actie ondernomen voor eventuele IUI?

Geplaatst

Hey Sannie,

Geweldig nieuws zeg, wat super voor je! Nu mar hopen dat Goede Vrijdag inderdaad een goede vrijdag voor je gaat worden!!!

@ Fren: ook voor jou heel erg spannend nu zeg! Ik wens je heeeel veel succes, vanavond met de pregnyl (en het breken van de flesjes...) en met het wachten tot dinsdag. Je hebt zo'n bijzonder traject, het zou zo mooi zijn als het nu dan ook direct goed gaat!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Nou, hij zit erin hoor, de pregnyl! Toch maar ff naar een vriendinnetje gegaan die verpleegkundige is. Zij heeft de pregnyl voor me gebrouwen :-)

Vin moet dinsdag om 8 uur in het zh zijn, en dan begint het spannende wachten!!

@aafke, hoe voel jij je? Gaat het goed?

Geplaatst

Fren superrrr!! Gaan ze eerst kijken of er zaadjes zijn en daarna pas je eitjes ontdooien? Dat hoop ik wel voor je. Super spannend. Ik ga kei hard duimen en wellicht zitten we dalijk samen op het wachtbankje!!

Caroline hoe is het? Gaat het al beter met je man? is je ongi al gekomen.

Hier gaat goed al heb ik een zware buik en reageer ik weer als een tierelier op die bollen!! morgen weer lekker werken, gaat de tijd snel!

groetjes

Geplaatst

Hoi Marjan,

Het gaat steeds iets beter, al zou hij afgelopen zaterdag ergens heen gaan en kwam hij na een half uur uitgeput terug... hij was bekaf van het lopen. Mijn dochter vierde haar kinderfeestje dus met 6 meiden in huis was ie niet echt blij maar gelukkig voor hem gingen we na een uurtje ergens heen... Gister hebben we wel een uur gewandeld en dat ging goed. Woensdag moet ie weer naar de dokter, ben benieuwd...

Ik ben vrijdag ongesteld geworden, keurig op tijd en tot nu toe verloopt het als een normale menstruatie, niet extra heftig ofzo... Verbaast me eigenlijk wel, dus misschien dat het extra lang gaat duren? Of misschien heb ik geluk.

Wanneer hoor jij of je cryo's hebt?

Geplaatst

@ marjan, ze kijken eerst naar de hoeveelheid zaadcellen en dan ontdooien ze net zo veel eicellen. Het zou dus kunnen dat we nog een keer zo'n ronde kunnen doen. Als alles goed gaat zit ik vrijdag of zaterdag op het bankie!

@caroline, wel 'fijn' dat je menstruatie redelijk normaal lijkt te verlopen. We gaan er gewoonn van uit dat je geluk hebt, mag ook wel eens!!!

@ gerda: vandaag bloedtest DUIM DUIM DUIM!!!

Geplaatst

He Gerda, hier ook nog even, meis, ik ben zo blij voor je! Zeker toen het in dec helemaal niet tot een tp kwam had ik het met je te doen. Heb het lijstje van pieneke er nog even op nagekeken, maar je hcg-score is echt enorm. Welke dag zit je vandaag? Ik denk bijna dat het er 2 zijn...

Geplaatst

Gaaf he, dat Gerda echt zwanger is!! Zat ook steeds te kijken vandaag... Wie weet een tweeling, dat hoge getal zegt echt wat geloof ik he? We zullen zien!

Geplaatst

Geweldig voor GERDA!! had er ook een goed gevoel over. Ik hoor volgende week of er cryoo's zijn. Ik heb me toch een rot nacht achter de rug. Ik werd gister middag ziek! misselijk en maagpijn. Lag om 9 uur in bed en ben nu pas wakker. Zou dit door die bollen komen?? kan het kwaad voor mijn emmy?

Caroline nog gefeliciteerd met je dochter, hoe oud is ze geworden 6??

Geplaatst

pff, hier is het lange wachten begonnen. Net terug uit het zh waar vriendlief 2 monsters moest inleveren. We worden vanmiddag gebeld of er zaadcellen gevonden zijn en of de eicellen goed zijn ontdooid. Van alle spanning vanmorgen al ruzie gehad en nu zit ik met knallende koppijn op mn werk...

Geplaatst

Dank je Marjan, ja ze is 6 nu... Een leeftijdsverschil van bijna 7 jaar dus, als het lukt... Had ik ook nooit gedacht, maar ja, who cares, als ze maar een broertje of zusje krijgt!!

Geplaatst

Ja inderdaad. Weetje nog dat ik me in december daar onwijs druk over maakte!! die van mij wordt 6 in augustus. Als deze (en dat moet pleace) blijft plakken wordt het december. ach lekker belangrijk.

Merk wel dat elke wachtdag de hoop toeneemt. pff het is echt zwaar. maar goed morgen is het dag 7 dus op de helft. (fijn toch 14 dgn na punctie testen)

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden