Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou ik heb de goeie keuze gemaakt: hij is nog steeds zo ziek als een hond en was echt niet in staat geweest gezellig wat potentiële nakomelingen te produceren... Als het morgen nog zo is gaan we maar naar de dokter, want het duurt wel lang, hoest de longen uit zijn lijf.

Vanmorgen werd ik vroeg gebeld door het ziekenhuis, dat ik buikpijn kon verwachten en tot 8 paracetamols mag nemen. Al die eitjes gaan natuurlijk vandaag springen, waardoor ik veel vocht in mijn buik heb. Ik had wel gedacht aan een extra heftige menstruatie maar dit was ik even vergeten... Een uur geleden is het inderdaad begonnen: krampen zoals ik ze lang niet heb gehad. Het is nog te doen (met 2 paracetamols) hoop dat het niet erger wordt. Wat ze ook zei en waar ik wel om moest lachen ondanks alles: we mogen een dag of 4 geen gemeenschap hebben, anders kan ik een tienling krijgen! Haha. Ze zei je weet maar nooit of die rijpe eitjes bevrucht worden, zul je altijd zien. Nou... zoals het er nu uitziet hoeft ze daar echt niet bang voor te zijn. Wel goed dat ze belde, punt voor het Maasstad...

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahaha het zou wat zijn zeg een tienling!!! kan je ze onderons uitdelen!!

Fijn dat je bevestiging krijg op je besluit! Succes met je buikpijn lijkt me behoorlijk heftig.

Geplaatst

Wat een toestand, Caroline, heb je ook nog een mega-ovulatie ;-) ;-( !!

Maar wel een fijn gevoel dat je het juiste besluit hebt genomen.

Sterkte de komende dagen!

(wat is dit toch een soapy forum, er gebeuren zoveel dingen die je je niet van te voren zou kunnen bedenken, varierend van groot drama tot groot geluk en alles wat daar tussen zit)

X Nine

Gast Sannie66
Geplaatst

Ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt meis... heel veel sterkte...

Geplaatst

Ach ja, het sterke geslacht he... wij vrouwen gaan gewoon door. Krampen houden aan maar het is draaglijk. Kan nog wel even duren want ze zullen niet allemaal tegelijk springen.

Hoe gaat het met jou? (Sorry ben even met mezelf bezig geweest de laatste dagen).

Gast Sannie66
Geplaatst

Idd, WIJ vrouwen zijn het sterke geslacht ;-)...

Kan me enigzins voorstellen hoe je je voelt meissie... naar, naar, naar...

en ik hoop dat je weet dat ik het niet slecht bedoelde... ik 'ken' jou en gun het je zo verschrikkelijk....

Ik zit 'hier' ook wat minder... ik leef naar donderdag toe en dan zien we wel weer hoe en wat (heb januari nog in het achterhoofd). Maar voel wel meer in die onderbuik: trekkerig enzo, dus heb goede hoop!!!

Kussss,

San

Geplaatst

Tjee Caroline wat een domper. Maar ik vind het wel een heel wijs besluit, hoe klote het ook is. Je bent nu tenminste geen poging kwijt en het moet ook voor jezelf goed voelen. Zelfs als het goed was gegaan met zaad en een terugplaatsing. Als het dan alsnog niet was gelukt was je je toch altijd af blijven vragen wat als... Dat doe je nu misschien ook wel, maar zonder een kans verspeelt te hebben. Petje af dat je de moed hebt gehad om de knoop door te hakken!

Hoop wel dat je man naar de huisarts gaat hoor, want wat je beschrijft klinkt niet echt goed.

Veel sterkte met de krampen meis en op naar een volgende koortsvrije en positieve poging!

Henne

Gast estrhalita
Geplaatst

Volgens mij zijn alle mannen watjes als ze ziek zijn. Die van mij is ook zo erg haha. Ik mag nooit ziek zijn maar hij ligt bij het minste of geringste een dag op bed hoor.

Maar een tienling ook leuk :), maar denk niet dat je man daar nu zo'n zin in heeft.

XX

Geplaatst

Jeetje Caroline,

Wat een verhaal, ik heb vandaag pas weer bij kunnen lezen hier en lees net het hele verhaal. Wat balen dat jullie hebben moeten stoppen. Het zou zonde zijn om je laatste poging te verspillen, maar O wat moet het een moeilijke beslissing zijn geweest!

Dikke Knuffel Moontje

Geplaatst

Ik zit 'hier' ook wat minder... ik leef naar donderdag toe en dan zien we wel weer hoe en wat (heb januari nog in het achterhoofd). Maar voel wel meer in die onderbuik: trekkerig enzo, dus heb goede hoop!!!

Sannie wat spannend allemaal hé, ik mag morgen en voel voor het eerst dat mijn druiventrosjes vol raken, hoop dat het ook zo is. Ik hoop zo dat ik volgende week de punctie heb, ben er wel klaar mee zeg maar. Had niet gedacht dat he zo zou tegen vallen. Vorige keer werd het na de TP pas "zwaar". misschien omdat het de laatste poging is...

Wat was er met jou dan in januari?? weet het niet meer zo? sorry

succes met broeien:egg-chicken::egg-chicken::egg-chicken: dat het er maar veel mogen zijn!!

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi Marjan, had toen maar 1 dominant follikel :-(, dus geen punctie en geen tp.. hebben toen nog een escape IUI gedaan, maar dat was eigenlijk meer voor de vorm...

Ow spannend weer morgen.. duim, duim, duim... ja hier ook zo lekker 'vol' gevoel zeg maar...dan doen de hormonen iig wat ze moeten doen, toch?

:gekruiste vingers 2

Geplaatst

@Caroline, hoe voel jeje vandaag? Hoop dat je het allemaal een beetje trekt. Manlief al wat aan het opknappen? Of naar de dokter geweest. Sterkte meid.

@ICSI2009, vertel, vertel, vertel hoe was het vandaag?

@Sannie, nog 1 dagje..... :)

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ik voel me vandaag beter en manlief ook. Hij heeft nog wel een hele nare hoest, zou me niks verbazen als hij aan de antibiotica moet: zometeen gaan we naar de huisarts. Ik heb gisteren de hele dag krampen gehad, maar het is gelukkig niet erger geworden. Nu is het nog wel gevoelig, last bij opstaan en gaan zitten.

Henne, ik wou je even bedanken voor die ene zin die je schreef: als we waren gegaan en het zaad was voldoende maar de poging was alsnog niet gelukt, had ik me afgevraagd: wat als... Dit was precies de opmerking die ik nodig had om het voor mezelf een plek te geven. Ik was zo verdrietig en boos omdat alles voor niks was en ik zocht iets om het beter te maken en je hebt helemaal gelijk.

Iedereen succes!!

Geplaatst

Fijn dat je je weer beter voelt. Gelukkig dat de hele situatie nu duidelijk is voor je en dat je er vrede mee hebt. Nu gezond op naar de volgende poging! :)

Geplaatst

Lieve Caroline, dingen zijn soms zoals ze zijn, je bent een sterke vrouw dat heb je wel al bewezen. Je hebt voor jezelf het goede gedaan. Lief zijn voor jezelf en er verder niet teveel over nadenken. Neem een lekker wijntje vanavond!

Ik vind je een topper! :)

Met mij gaat het wel goed geloof ik. Ik voel me goed denk ik. T is weer zo spannend.

k voel van alles en ook weer niks. Ben s'avonds moeiig en ga vroeg naar bed. Het zullen de hormonen wel zijn. Voel verder nog niets aan de boobies ofzo. Kan niets anders doen dan wachten......

Geplaatst

Hallo allemaal!!

Caroline allereerst wil ik je mannetje en jou ook natuurlijk heel veel beterschap wensen, longontsteking is niet niks. Hij stelde zich dus niet aan!!!!!

Ik ben terug van de punctie en we hebben daar een V.I.P. behandeling gehad. Wij waren de enige deze dag. Dus alles ging op het gemakje aan en hij heeft alles helemaal verteld wat hij aan het doen was, er was immers geen wachtende na mij.

Wij zijn helemaal gelukkig, want we hebben maar liefts 9!!!!! eicellen. Dat is het hoogste aantal tot nu toe. Morgen tussen 11 en 12 bellen hoeveel bevrucht en dan vrijdag de tp. Wel moet ik er werk van maken dat ik hoge bloeddruk heb dus vrijdag middag gelijk afspraak bij huisarts om dat goed in de gaten te houden. Want hoge bloeddruk en zwangerschap gaan niet samen.

Nu lekker bijkomen op de bank, heb wel veel pijn maar de hoge score eicellen verzacht het wel kan ik jullie zeggen.

Geplaatst

Ha Sandra, mooie score zeg! Wat zul je blij zijn!

Succes met wachten en vrijdag!

Ik had ook hoge bloeddruk de laatste 3 maanden van mijn zwangerschap en werd goed in de gaten gehouden en moest verplicht in het ziekenhuis bevallen. Vond ik niet erg, wel fijn juist. Succes ook daarmee!

Geplaatst

Witje Superrrr lekker uitrusten nu!! HEt fysieke gedeelte achter de rug1

Caroline: Laat je man goed uitzieken want een longontsteking is hardnekkig! Je bent sterk en dapper knoop dat goed in je oortjes meisje. Dikke kus

Ik ben vandaag voor de eerste FM geweest. Vannacht slecht geslapen van het trekken in mijn onderbuik. maar helaas er zitten er maar drie!!! ongelooflijk! ik ben meer hormonen aan het spuiten en toch weer zo'n laag aantal. er staan er nog een paar in de wachtrij dus de arts zei dat ik niet moest wanhopen. Maandag weer terug. Voel me doodmoe!! ik vind het moeilijk om positief te blijven. HEt voelt allemaal zo raar en onnatuurlijk bah. Ga zo maar eff lekker koffie drinken met een vriendinnetje. Even niets en maandag zien we wel weer

doeg

Geplaatst

@ICSI, niet wanhopen hoor er kan nog van alles gebeuren, die in wachtrij staan kunnen echt nog wel een groeispurt maken! En 3 is beter dan niets, postief blijven meis. Hierbij een positieve trillingen richting jouw!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden