Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou Carolien, Mijn sterkte voor de man was dus niet misplaatst! Longontsteking. Dat idee had je geloof ik al he? Nou, ook daar had je dus gelijk in! Succes! Joy1

ps. Was je toch nog vandaag in het ziekenhuis.....maar dan voor de foto's! Of hebben ze geen foto's gemaakt?

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uhm... foto's? Oh van man, nee, waren gewoon bij de huisarts, die hoorde het kraken in zijn longen en met de rest van de klachten wist ze genoeg.

Geplaatst

Longontsteking SUCKS!!! grrrrrrr.....

@ Marjan: Wat vervelend voor je! Vooral omdat je ook al een extra week aan het spuiten bent. Ik had met die ene extra controle ook het gevoel dat er geen einde aan kwam! Nog even volhouden!

@ Marion: vasthouden die kleintjes, ik hoop dat ze het goed gaan doen!

Groetjes, Aafke

Gast Sannie66
Geplaatst

Meiden, ik ben blij !!! :yah:

Het gaat goed hier (ondanks de slapeloze nacht). 4 Rechts en 3 links met de grootste van 16 mm. BMS nog niet helemaal zoals het zijn moet (6 mm maar), maar het komt allemaal rustig op gang. Het lijkt op de voortgang van de behandeling afgelopen november. Zaterdag of zondag terug voor de 2e FM (morgen even bellen, omdat het werkschema nog niet klaar is voor het weekend) en dan waarschijnlijk volgende week dinsdag of woensdag de punctie. Ik ben dus blij...

@Caroline, hoop dat de meds aanslaan bij vriendlief en dat hij snel weer de oude is...

@Marjan, hoe voel je je vandaag? Gaat het beter? Kan zijn dat alles wat langzamer op gang komt. Blijf vertrouwen houden (hoor mij!), de groei kan zeker ineens een spurt nemen...

@Marion, hoop dat alles goed gaat bij jou met je 3 schatjes...

:blowkisses:

Geplaatst

@SAnnie, Joepieeeeeeeeeeee, goed bericht! SUperrrrrrr

Ben blij voor je! Op naar de volgende stap, rustig aan dan breekt het lijntje niet.

Hier alles ok, denk ik, het ene moment een enorm vertrouwen en het andere moment denken dat het niet gelukt is. Herkenbaar voor velen denk ik.

Lig s'avonds wel vroeg in mn bedje want dan ben ik echt helemaal klaar en dan stort ik ook gewoon in slaap. Ik hoop dat dat een goed teken is. Aan de andere kant, ik krijg me toch een pukkel in mn nek en dat krijg ik meestal een week voordat ik ongesteld moet worden...... En dan maakt me dan weer zooooo onzeker. OOOOO wat een toestand toch.

Geplaatst

Ik ben in een jubbelstemming!!!! :yah: van de 9 gevonden eicellen waren er 7 goed genoeg om te injecteren en ze zijn alle 7 doorgedeeld!!!!!! :woohoo:. Wij zijn nu dus officieel bijna ouders van 7 emmy's!!!!

Morgen om 10 uur de tp dus houd mijn plekje maar vrij!!!!!!!!!!!!!!!!

:confettistars:

Geplaatst

Jeetje Caroline,

wat een verhaal, lees het nu pas. Wat een anticlimax zo he? Ik hoop dat je even goed tot rust kan komen en je man ook, zodat jullie er helemaal voor kunnen gaan volgende maand en ook echt samen, wordt vast veel minder stressvol dan.

Succes meid!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Witje: Wat een fantastisch aantal en wat superrr fijn!!!! Gefeliciteerd.

Sannie: wij gaan gelijk op denk ik. Ik moet maandag voor de 2e fm en mogelijk woensdag de punctie.

Ik heb besloten wat afstand te nemen van alles. Het wordt bijna een obsessie en dat wil ik niet. Ik wil onthouden dat ook zonder tweede kindje ik een heel gelukkig leven heb. Vindt ht zo moeilijk om deze keer positief te blijven. Ik doe de behandeling verder, maar het voelt alsof het voor niets is. Ik weet niet slecht voorgevoel of zelfbescherming????

Geplaatst

@ Caroline: Beterschap voor je mannetje!

@ Marjan: het komt vast wel goed. Ik had er vorige keer ook maar drie of vier in het begin en uiteindelijk 9 eicellen eruit gehaald. Manlief noemde me ook al een broedkip

@ Witje: wauw wat een mooie score. Ik hoop dat ik er ook zoveel bevrucht heb.

Liefs Moonthe

Geplaatst

Hoi icsi, en de rest natuurlijk,

Ik ben verhuist naar het wachtbankje van maart. Ga deze keer proberen wat meer afstand van het forum te doen om mijn afleiding ook ergens anders te zoeken. Dus ben alleen daar actief vanaf vandaag.

Succes verder allemaal meiden.

Geplaatst

Ik heb niet zoveel te vertellen Marjan... Manlief gaat elke dag stukje beter, heeft nog wel heftige hoestbuien, heb vannacht voor het eerst weer naast 'm geslapen, na de hele week op zolder want het was niet te doen. Heb af en toe nog krampjes en wacht een beetje met angst en beven op een hele heftige menstruatie...

Geplaatst

Jeetje Caroline ben je nog niet buikpijn vrij?? wie weet hebben de eitjes ruzie binnen. Doe het vooral rustig aan.

Hier alles weer op een rijtje. Mijn hemel wat een gedoe deze poging. Ben behoorlijk de klutskwijt geweest van onzekerheid enzo. Heb mezelf maar eens toegesproken. Het is er op of er onder en ik kan er weinig aan veranderen. Hoop dat ik volgende week de punctie heb dan is het fysieke deel voorbij. Ga ook na de punctie gewoon werken. Beetje afleiding.

Hoop dat het goed komt met jou en je man. Veel liefs

Geplaatst

jemig meiden, wat een achtbaan is het hier geweest de afgelopen week! Was heel benieuwd naar jullie allemaal, maar ben stuk van 12 uur in d auto, dus alleen even inhoudelijke reactie voor Carolientje:

Caroline, meis, ik ben trots op je! We weten allemaal hoe graag we een poging af willen maken, en om er dan toch voor te kiezen - tegen je gevoel in, maar met je hoofd - dat het beter is de poging af te breken en pas op de plaats te maken, daar is moed voor nodig!!

Oja, vakantie was HEERLIJK!! Voor het eerst in lange tijd niet aan icsi, hormonen, cyclus en wat al niet meer gedacht. (moest ook wel, had al mn aandacht nodig bij het skieen, anders ging ik op mn plaat :-) ) Nu lekker mijn eigen bedje in!!

Gast Sannie66
Geplaatst

Fijn Fren dat je vakantie zo goed bevallen is! En wanneer verwacht je je mannetje terug uit de 'zandbak'?

Net terug van mijn 2e FM. Ze groeien goed en gestaag, maar om de ´kleintjes´(zo rond de 10) toch mee te laten doen, is de punctie een dag verschoven. Het wordt donderdag a.s. Ik vind het best, hoe later hoe beter, want dan is de kans op rijpe eicellen meer aanwezig... Dinsdag dus de Pregnyl... en als alles goed is, dan volgende week zondag de tp...

Hele fijne dag nog!

Liefs, San

Geplaatst

he Fren wat super dat je zo je zinnen hebt kunnen verzetten. Manlief ook leuk gehad?

Sannie: broeien meid tot donderdag!!

Ik mag morgen voor de 2e FM ben nieuwsgierig. Het afstand nemen gaat me goed af al kan ik het niet laten om soms op zaken vooruit te lopen hahaha. Ik heb net een vakantie geboekt in april, wat de uitslag ook is ik ga met mijn gezin naar

CUBA!!!!!!!!!! Te duur, te luxe, te ver maar zooooooooo nodig!!! met mijn dikke reet in een hangmat!! WAUWWWW

Geplaatst

@ sannie: mannetje had vanmorgen terug zullen keren uit de zaqndbak, maar hij vliegt IPB (indien plaats beschikbaar) aangezien hij bij KLM werkt. Gevolog: vliegtuig vol en hij hoopt vanavond te vertrekken en dan morgen om 0600 te landen. En dan direct door naar zn werk...

@ ICSI: wat een heerlijk vooruitzicht!!! Ben nog nooit in cuba geweest, maar schijnt super te zijn!

Vnmorgen voor de 1e FM geweest: schiet nog niet op: nog geen dominante follikel te zien en moet dus donderdag terug komen. Geluk bij een ongeluk, kan Vin ook mee!

Geplaatst

jammer FREN. Hopenlijk donderdag: maarre hoe loopt jou procedure nu??

CUBA ja ik ben er ook nog nooit geweest maar al ik die plaatjes ziet hmmmmm echt super. Ben nog nooit buiten europa geweest dus dat wordt wat. Moet jezelf toch verwennen hoor. Ben al sinds mei vorig jaar bezig met icsi al dan niet actief maar mijn hoofd staat gewoon niet stil. dit is de laatste keer dus als het tegen zit, kan ik heerlijk bijkomen in een hangmat, wit strand en een enorme alchol cocktail!!

Gast Ramona26
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben er een tijdje uitgeweest,even afstand wat wel moeilijk is want wil het allemaal graag volgen hier.

Moet nog wat bij lezen maar dat komt wel goed.

Wij mogen in april ook weer starten met poging 3 heb er wel weer zin in.

al moet ik bekennen dat het ook wel weer dubel voelt ben ook bang voor een tegenslag. Maar heb me voor genomen dat ik na de tp 2 weken rust hou ipv te gaan werken. mss helpt het?

Dit x gaan we lucrin en Fostimon gebruiken, iemand bekend met fostimon??

25 maart krijg ik instructie's over over het mengen van fostimon en dan wachten tot mn 1ste cd.

Spannend weer.

Ga nu maar even bij lezen dan klets het wat makkelijker

liefs Ramona

Geplaatst

@ icsi: ik weet het zelf ooki niet precies, maar in principe moet ik - als er 1 dominante eicel is - pregnyl zetten. 2 dagen later moet mijn vriend 2x een zaadmonster opwekken en aan de hand van de hoeveelheid zaadcellen die daarin gevonden worden, worden de eicellen ontdooid. Die worden dan bevrucht op de dag dat ik eigenlijk normaal gesproken een punctie zou hebben. Drie dagen na bevruchting (dus 5 dagen na pregnyl) heb ik dan een tp. Als alles goed gaat natuurlijk, want er moeten heel veel dingen goed gaan (genoeg zaadcellen, goede ontdooiing eicellen, bevruchting, deling, pfff). Eigenlijk is het dus alsof ik een 'verse' poging doe, maar dan zonder punctie (de eicellen zijn er immers al).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden