Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Wat spannend allemaal. Sommigen van jullie zitten al echt in de wachtweken, duim, duim, duim... dat er maar veel groene regels mogen komen.

Zoals het nu staat heb ik maandag de punctie en hopelijk ontstaan er een aantal bevruchtingen, zodat ik eind volgende week ook hier kan plaatsnemen.

Spannnneeeeendddd!

Geplaatst

Oooeeeeee, daar durf ik nu nog niet eens aan te denken Fren! Maar als ik nu eindelijk eens een positieve test zal hebben dan is dat wel het eerste wat ik me afvraag waarschijnlijk. Zijn het er 1 of 2?

Ik heb er wel zeker een beter gevoel over dan vorige keer. Het bms is dikker en beide cryo's hebben afzonderlijk een betere kwaliteit dan de vorige. Al hoeft dat allemaal natuurlijk niets te zeggen, ik ben er wel optimistischer door en het voelt nu gewoon veel beter aan dan vorige maand. We zullen zien...

Geplaatst

Dag lieve dames van het maart-wachtbankje, ik wil jullie allemaal veel succes wensen! Dit had ook weer mijn bankje moeten worden want ik zou op Valentijnsdag een TP hebben gehad. Tot ons grote verdriet heeft onze laatste cryo het echter niet overleefd. Ik zal jullie vanaf de zijlijn een beetje in de gaten houden!

Geplaatst

he audrey, klinkt goed hoor! Beter bms, en goede cryo's!! Ik duim mn duimen blauw voor je!:luck:.

(vind de nieuwe smiley's zoo leuk)

:gekruiste vingers 2

Geplaatst
Dag lieve dames van het maart-wachtbankje, ik wil jullie allemaal veel succes wensen! Dit had ook weer mijn bankje moeten worden want ik zou op Valentijnsdag een TP hebben gehad. Tot ons grote verdriet heeft onze laatste cryo het echter niet overleefd. Ik zal jullie vanaf de zijlijn een beetje in de gaten houden!

Dat is ook mijn grootste angst dat er cryo's zijn die het niet overleven. Wij hebben er (maar) 3. De eerste keer hadden we geen cryo's dus ik klaag niet hoor! Wanneer mogen jullie weer verder in het traject?

Geplaatst

Daar maak ik me ook heel erg ongerust over.

Onze vorige ontdooiing ging goed alle 2, maar nu hebben we ook nog maar 1 pffff

Ben ik toch wel bang voor

xxx

Geplaatst
Dat is ook mijn grootste angst dat er cryo's zijn die het niet overleven. Wij hebben er (maar) 3. De eerste keer hadden we geen cryo's dus ik klaag niet hoor! Wanneer mogen jullie weer verder in het traject?

Ik was er ook heel bang voor, ondanks het feit dat ze zeiden dat 90% het overleefde omdat ze alleen maar de allerbeste embryo's invriezen. Zo zie je maar weer, niets is zeker in dit traject...!

We kunnen waarschijnlijk pas eind april weer verder....

Geplaatst

Vanmorgen had ik wat oranje/roze bij het afvegen en buikpijn. Nu had ik dat woensdag na de TP ook. De IVF-arts kon de catheter niet in mijn baarmoeder en heeft daarom een paar keer moeten "prikken". Donderdag en gister heb ik daar geen last meer van gehad en nu dus dit. Ik hoop natuurlijk dat het van een innesteling komt, maar ik weet ook dat het nog van de tp kan zijn. Het is zowiezo "gevoelig" bij m'n baarmoeder. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, het trekt naar m'n liezen toe.

Iemand ervaring mee?

Geplaatst

Toen ik trekjes in mijn liezen kreeg, bleek ik zwanger!!!

Ik duim voor je meid.

Het oranje / beige kan best een innestelingsbloeding zijn hoor, die heb ik wel wel niet gehad toen.

duim voor je

xxx:ygg:

Geplaatst

WACHTBANKJE MAART

Magda, TP 16-02, 2 emmies, testen 03-03

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 03-03

Geplaatst

Audrey, het KAN een innestelingsbloeding zijn, maar heb er (helaas) geen ervaring mee. Zeker in combi met die trekjes in je liezen...

Ik zou als ik jou was even het vroegtesters topic raadplegen, omdat daar ook data staan wanneer je eventueel zou kunnen (vroeg)testen i.v.m. je cryo terugplaatsing.

Ik :gekruiste vingers 3 dat het inderdaad een innesteling is meis..

Geplaatst

Hoi Dames,

Vandaag hebben we telefoon gehad dat er bevruchting heeft plaatsgevonden. Gister hadden we de punctie met als opbrengst 7 eitjes. Helaas vertellen ze ons niet hoeveel er bevrucht zijn, dat horen we pas a.s. maandag tijden de TP. We moeten al om 8:30 in het ziekenhuis zijn, dus daarna kom ik gezellig bij jullie op het wachtbankje Maart zitten.

Succes allemaal!!

Geplaatst

Dat heb ik al gedaan Sannie! Volgens Pieneke kan ik op wd8 testen en dat is donderdag. Ik had me nog zo voorgenomen om dit keer niet vroeg te gaan testen, maar weet nu al dat ik dat niet kan laten. Bij het afvegen zie ik nog steeds roze, maar het is niet rood. Wel ongipijn onder in mijn buik. Ik hoop ook echt dat het een innesteling is! We gaan gewoon verder met :duimen draaien:

Linda: 7 eitjes, dat is toch mooi! :goodluck: maandag!!

Geplaatst

O Audrey, ik duim keihard met je mee meis!

@Linda, ook voor jou duim ik dat je een flink aantal bevruchtingen hebt! Bij ons kregen we pas op de dag van de tp te horen dat er bevruchting had plaatsgevonden... Op naar :goodnews:

Geplaatst

@ audrey, wat vervelend dat je wat roze verlies hebt. Maar ben het met Sannie eens, kan innesteling zijn en hoeft absoluut niet te betekenen dat het misgaat. Ik ben geen voorstander van vroeg testen, maar als het je een goed gevoel geeft moet je het zeker doen. Sterkte meis!

Geplaatst

Hoihoi,

Vanmorgen de punctie gehad en ik hoop dat ik vanaf woensdag hier op het wachtbankje mag gaan zitten.

Woensdagmorgen moet ik bellen en ook dan pas hoor ik of er een bevruchting is. Zo ja, dan wordt deze 's middags teruggeplaatst.

Ik had vandaag 7 eitjes. Dus weer ff spannend en hopelijk woensdag een terugplaatsing.

Geplaatst

Nog steeds bloed bij het afvegen, maar niet helderrood en niet heel veel. Wel buikpijn en het gevoel dat het elk moment kan losbarsten. Ik wordt hier zo onzeker, kwaad en chagrijnig van! Ik begin alvast maar met de acceptatie dat het niet goed zit...

Geplaatst

Audrey, wat een onzekerheid.

Ik hoop voor je dat het een innestelingsbloeding is en probeer hoop te houden zolang het niet echt doorzet.

Liefs, Dorine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden