Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
hoi Allemaal, dank voor de gezellige reacties. Ik schrik een van dat bad... ik zal het voor de zekerheid maar inperken en dus goed opletten wat op het doosje van de badolie staat. ik gebruik badolie van rituals.

Chablis, wij zitten echt gelijk he? gelijk getest, alleen jij mag een week!! eerder naar de echo.. wat heerlijk voor je! Ik moet bekennen dat die badder sessies inderdaad verrukuluk zijn geweest dus moeite waard om bij je eigen poli na te vragen of het nou wel of geen kwaad kan...

Ik ga het morgen zeker even navragen..... zo'n bad is erg lekker!!

Ik heb ook badolie van Rituals.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Maaike wat balen zeg, geniet van je vakantie in Amerika en met een volle batterij ( en daar bedoel ik geen dikke kont mee ) terugkomen en starten aan poging 2!!!!!

Wachtenden succes!!!!! als alles meezit kom ik jullie eind volgende week vergezellen hier. We verwachten volgende week woensdag de punctie dus vrijdag of zaterdag de tp van hopelijk 2 mooie emmy's..............

Geplaatst

@ Linda: Wanneer ben je van plan te gaan testen? Ik had mij voorgenomen om echt pas maandag te gaan testen, maar nu het dichterbij komt weet ik niet of ik dat ga redden??

Temp vanmorgen nog steeds hoog... 37.0 (betekent weer een goeie dag, niet zoals gisteren dus! 36.9 -> idioot he?)

xx, Judith.

Geplaatst

Hallo dames,

ik kom as zaterdag aanschuiven (als de celdeling goed blijft gaan) en mag 19 maar testen.

Ik lees dat sommigen van jullie tarwekiemolie gebruiken. Waarvoor is dat? Waarschijnlijk vind ik het wel een paar pagina's terug.

Verder hoor ik weer vaker dat blijven liggen na de terugplaatsing en het liefst met opgetrokken benen. Op internet kan ik dit alleen terugvinden bij IUI, maar dat lijkt me toch anders dan IVF of ICSI. Daar is het embryo tenslotte al gemaakt. Weet iemand hier meer over? Ik wil wel gaan vragen in het VU as zaterdag of ik een half uur kan blijven liggen, maar het is daar zo lopende band-werk; je staat meestal na een kwartier weer buiten en dan is de volgende alweer aan de beurt. Hoop dus op een kamertje achteraf waar ik even kan liggen. Ik ga het ook morgen vragen als ik mag bellen hoe de emmies zijn gaan delen en hoe laat ik zaterdag mag komen.

Wie weet hebben jullie hier ook over gehoord.

Liefs en sterkte allemaal!

Anne

Geplaatst

Hoi Anne,

Ik ben begonnen met tarwekiemolie omdat het de innesteling zou bevorderen, bij mij is het ook 2 x heel goed gegeaan... tot de innesteling. Je baarmoederslijmvlies wordt er dikker van zeggen ze, dus een beter nestje voor de embryo's. Ik had het bij de evaluatie gevraagd aan de arts maar die zei: het is niet wetenschappelijk bewezen, maar baadt het niet... en op het potje staat goed voor de weerstand, dus kan er nog wel bij. Ik had bij de eerste meting al een BMS van 11,7 en gisteren 13,4, nou gaat dat altijd wel goed, maar toch, is wel snel. Gewoon maar effe halen zou ik zeggen.

Dat blijven liggen is een hele discussie geweest hier op het forum, ik kan het ook niet, omdat je bij het EMC meteen moet opstaan want de volgende komt er weer aan. Het bekende verhaal van hagelslagje op boterham met pindakaas wordt daar gezegd: kan er niet uit vallen. Heb ook eens gelezen dat ze het in Belgie wel doen, maar dat dat eigenlijk voor het psychologische effect voor de vrouw is.

Zo, was het weer.

Caroline

Geplaatst

Audrey en Leeuw, jammer genoeg is jullie poging ook niet gelukt. Heel veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag.

Voor de anderen die nog op het wachtbankje staan: hopelijk testen jullie positief! Succes.

Ik ben er deze keer enkele dagen echt kapot van geweest dat de poging niet gelukt is. Weet niet meer goed hoe verder. Ik ga me oriënteren over andere mogelijkheden, Dusseldorf, België, andere aanpak in huidig ziekenhuis dan nu, stoppen ....?

Succes iedereen die nog op het wachtbankje Maart zit...

Groetjes

Magda

Geplaatst
Hey Marielle...zou er gelijk mee beginnen. Ik slikte er 2 per dag.

Je kunt ze gewoon blijven doorslikken hoor naast de folium (of andere samengestelde tabletten speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden).

Ben benieuwd of t je gaat helpen.

Groetjes Manon

Hey Manon, ik ben er net meteen mee begonnen, ik heb 9 maart mijn eerste echo, kijken of het mijn bms ook dikker maakt, hoewel dat altijd al wel in orde was hoor, maar ben benieuwd, uiteraard hoor je het van me!

Liefs Marielle

Geplaatst

k heb die ook geslikt maar heb ze nu niet meer, toch maar weer ff halen..

ik heb de 7e fm:)

Geplaatst

Voor iedereen die het niet hebben gered wens ik heel erg veel sterkte :-)

Fijn dat jullie allemaal zoveel informatie geven over de innesteling en of je in bad mag. Ik ben soms zelfs onzeker of ik niet te hard druk tijdens het poepen hahaha.

Ben ik nu zo gek of hebben meerderen dit.

Ik zit nu op dag 6 dus zou het rond deze periode zijn. Ben wel heel onzeker hoor? Morgen ga ik dus mijn laatste week in voordat ik mag testen....ssssspppannend.

Beleef veel steun aan het forum.

Fijn! DANKJULLIEWEL!

Liefs Bengel

PS: krijg mijn balkje op een of ander manier niet voor elkaar...grrrr

Geplaatst

hahaha, tja... ik vind alles eng! Toilet is eng, en hoesten/niesen is eng! Ik schrok vandeweek omdat de afstandsbediening met een klap van de bank viel, toen dacht ik ook...ohw...dat kan ook niet goed zijn.

Komt omdat het zo onzeker is allemaal. Zit het er nog wel? Gaat het nu beginnen met innesteling? Ik voel namelijk helemaal niks...Dag 4... ik draai bijna door ja ;)

Geplaatst

he bengel je moet op de site van borstvoeden waar je ticker af komt de datum veranderen je moet er 3-12 van maken dan komt het goed

van dat poepen heb ik ook durf na de tp ook geen druk te zetten maar plassen vond ik de 1e x al eng

groetjes sandra

Geplaatst

hoi bikkels!! ik leef vanaf hier met jullie mee hoor! het wachten is het meest moeilijke van de hele behandeling! Ik stuur groei energie naar jullie toe! komt er nog een overzichtje met test datums??

Tarwekiemolie: ik heb bij de vorige pure olie gedronken! Nou nou wat je er wel niet voor overhebt hahaha ik kokhalsde ervan. Tot ik hier las dat er ook cabsulles zijn pfffff sukkel ben ik. Ik slik het ook trouw en dan in combi met vitamite C! Vorige keer was mijn BM ook superrr maar ja de natuur laat zich niet doorgronden!

tot snel!

Geplaatst

Oh Marjan, dat is echt smerig! Wel een klein beetje dom ja, haha! Had je effe moeten vragen bij de drogist...

Er is een lijstje met testdata maar dat is een beetje weggezakt en komt altijd weer boven als er iemand nieuw op komt.

Caroline

Geplaatst

ohw fren wat goed , loop je iets achter mij.

Hier zondag de echo en dan 's avonds waarschijnlijk pregnyl als het zo loopt als de vorige keer.

tp de 14e

Geplaatst

Hoi meiden,

Brief van EMC is binnen weer niks in de vriezer, ben er goed ziek van!! Dus hopen dat die andere blijft zitten, zoals ik er nu over denk is dit voorlopig de laatste keer, we beslissen over een maand of 4 vijf of we, als deze keer niet lukt verder gaan.

Geplaatst

WACHTBANKJE MAART

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy , testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ? ,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 15-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Hier het lijstje weer!!

Moos hoe is het?????????:gekruiste vingers 3

Geplaatst

spaatje nee toch heh:(

pfff zoveel eitjes en geen cryo's kan het niet geloven:(

Dit moet dan het wondertje worden!!!!!!

Geplaatst

Oh Spaatje wat rot weer, ik weet precies hoe je je voelt helaas: eerste keer 11 embryo's, tweede keer zes mooie embryo's: steeds geen cryo's. Ik weet dat ze in het EMC extra streng zijn maar je hoopt het toch he... Succes!

Caroline

Geplaatst

Spaatje, wat balen!! Ik ken het gevoel, wij hadden ook geen cryo's. Nu ga ik nog harder duimen dat deze blijft plakken. Ik wil wel proosten met een spaatje groen!!

Geplaatst

@Spaatje balen dat er geen cryos zijn ondanks de meerdere embryo's. We gaan duimen dast je die helemaal niet ndig hebt. Nof f en dan mogen we testen. Ben je nog van plan om eerder te testen of niet?

@Moos je laat ons wel heel erg in spanning zitten. Veel succes als je morgen nog moet testen.

Nog 1 weekend te gaan. Ik voel vanalles. Mijn buik staat op springen, hij is heel erg opgezollen en voelt aan alsof ik spierpijn heb, geen ongi krampen. Ik weet t echt niet meer. De eerste week was ik super optimistisch maar begin nu toch wel een beetje bang te worden voor de test eerlijk gezegd. De vorige poging kreeg ik afgelopen nacht ongikrampen dus wie weet, nog ff.

Geplaatst

thanks meiden...een paar uurtjes verder jullie medeleven en een chatsessie met Sannie..gaat het weer een stuk beter en het vooral het moment van die brief..maar die paar maanden staan vast maar ik hoop natuurlijk dat het er negen gaan worden.

Natuurlijk ga ik braaf zondag testen :yah:;-)

Geplaatst

Sabi (Daantje), hoe is het eigenlijk met jou afgelopen??? Jij mocht 3 maart testen toch?? Ik hoop op positief nieuws!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden