Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Leeuw, ik heb er een goed gevoel over. Maar ben ook wel heel erg bang om weer een negatieve test in mijn handen te houden :bfn:. Hoop dat ik een beetje kan slapen vannacht.

Geplaatst

Sabi heel veel succes morgen, het klinkt zo hoopgevend. en ik moet zeggen dat ik met smart zit te wachten op meiden die mij in het GROEN komen vergezellen.

Geplaatst

Leeuw en Magda,

ik ben even uit de lucht geweest; vind het onwijs rot om te lezen dat het niet gelukt is, heel veel succes de komende tijd, groeten van Oena

Geplaatst

en dan nu een verslag van 5 dagen uber bewust zwanger.... (jullie vroegen toch om - bvk schunnige - details?) ik kan jullie vertellen dat het wachten op de test lang duurt, maar het wachten nu op de eerste echo gaat nog tergender lanzaam. (staat gepland op 26 maart) En bij alles wat ik voel of denk te voelen is het gelijk alarmfase A in mijn hoofd. Hoewel ik dus super blij ben is er een reserve. Lijkt wel eerst zien dan geloven. Het wordt tijd dat ik me bij het forum wachten op eerste echo ga melden... maar zoals beloofd zou ik jullie een update geven:

inmiddels heb ik natuurlijk mijn blijdschap willen delen en mijn ouders en een paar hele dikke vrienden en vriendinnen ingelicht. Aangezien mijn vader zijn mond niet kan houden, weet nu een flink deel van mijn familie het en ik ben dus bang dat zij hun mond ook niet kunnen houden... baal! dat doe ik een volgende keer dus niet meer,

Vrijdag is proef op de som, mijn lieve omaatje van 93 wordt begraven en ik ben bang dat de semi discrete blikken van ooms en tantes overduidelijk zullen zijn.

dan veranderen er ook nog in eens dingen:

Misselijk in de ochtend, winderig de hele dag en mijn borsten staan op knappen. Mijn werk lijkt even minder belangrijk, terwijl ik toch een redelijke work a holic ben. ik lig elke avond in bad, terwijl ik dat gewoonlijk eens per jaar doe, en ik vind het totaal geen straf het wijntje te laten staan, sterker nog geen zin in. Van die dingen.

nog 3,5 week en het lijkt me nu dat ik dan echt kan genieten!

groeten van Oena

Geplaatst

Oena, wat heerlijk is om te lezen hoe je je prille zwangerschap beleeft! Ook als je nog beetje voorzichtig happy bent.

Ik hoop dat wij jouw snel mogen volgen. Geniet ervan!

Liefs

Kris

Geplaatst

@Oena

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het niet zo best is om in de eerste 3 maanden van de zwangerschap in bad te gaan.

En je moest eens weten hoe graag ik ook in bad zou willen gaan liggen. Dat bad kijkt mij iedere dag zo verleidelijk aan, maar aangezien ik dat ooit eens ergens gelezen heb zit dat in mijn achterhoofd grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

@iedereen

Tarwekiemcapsules hebben mij in ieder geval wel geholpen een wat dikker bms te krijgen. Daar zweer ik dus bij.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Audrey, toch naar om te lezen dat je HCG laag was, ondanks dat jij zelf dit al zag aankomen. Hopen dat jullie na jullie gesprek snel doorkunnen...

@Oena, idd, NIET IN BAD GAAN. Douchen is ok...

@Sabi, spannend hoor meis. Fingers crossed hier.

Ik mag ook weer starten en ga dus ook aan de tarwekiemcapsules. Baat het niet, nou ja, dan schaadt het ook niet toch?

Geplaatst

Hoi hoi,

Wilde even reageren over het wel/niet in bad gaan............mag heerlijk in bad als je zwanger bent (ook een prille zwangerschap) alleen niet alle badolieen zijn goed, maar dat staat erop!

Doe wat je lekker vind en waar je lekker kan ontspannen, dat is belangrijk!!!

Ieder zijn eigen keus, maar kwaad kan het absoluut niet.

Groetjes Corine

ps.......alle wachtende heel veel succes, wat duurt het lang he??

Voor alle "rode" veel sterkte!

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik heb bij de laatste cryo poging ook tarwekiem geslikt en nu was het BMS ook veel sneller dik, nu weet ik dat het daar door komt hihi

Groetjes suus

Geplaatst

Hi Caroline,

Thanxx voor je peptalk! Wow wat een bms en dat op dag 10! Gaan ze misschien vrijdag nog punctie bij je doen? Ik krijg waarschijnlijk zaterdag of zondag de terugplaatsing van 2 eskomo'tjes spannund....

Lotje

Geplaatst

Sabi, ik wacht met spanning je berichtje af!

We hopen maar op:goodnews:.

Over dat in bad gaan, gewoon niet heter dan 38 graden. Maar als je het niet vertrouwt dan zou ik het gewoon lekker niet doen. Douchen is ook lekker toch?

Kunnen de dames die bijna mogen testen de spanning nog wat aan?

Ik ben er nog best wel rustig onder.. Hopen dat dat zo blijft maar ben bang :nerves:van niet

Tess

Geplaatst

Hey meiden, ik heb de tarwekiem capsules ook gehaald, wanneer kun je er het beste mee starten? Ik heb pas over een dag of 12 tp van een cryo, moet ik dan nu starten?

Liefs Marielle

Geplaatst

hoi Allemaal, dank voor de gezellige reacties. Ik schrik een van dat bad... ik zal het voor de zekerheid maar inperken en dus goed opletten wat op het doosje van de badolie staat. ik gebruik badolie van rituals.

Chablis, wij zitten echt gelijk he? gelijk getest, alleen jij mag een week!! eerder naar de echo.. wat heerlijk voor je! Ik moet bekennen dat die badder sessies inderdaad verrukuluk zijn geweest dus moeite waard om bij je eigen poli na te vragen of het nou wel of geen kwaad kan...

@kris nog 1 weekje, super spannend joh, ik hoop het zo en ik blijf "maart" volgen..

en voor alle wachtbankers: ik leef heel erg mee!

kan iemand mij vertellen wat BMS is? (voel me wel een beetje een kneus:-))

liefs van Oena

Geplaatst

Sabi, al iets bekend?

Oena, Bms = baarmoederslijm, het bedje voor het eitje zeg maar, en nee hoor ik vind je geen kneus!

Liefs Marielle

Geplaatst

Sabi, hoe gaat het? Al iets bekend?

Oena, van harte meid! Super!!

Ik mag zaterdag testen en de twijfel begint behoorlijk toe te slaan... Mag ook niet eerder testen omdat ik zondag nog pregnyl heb gespoten. Pfff, het is echt slopend! Probeer me er toch nog een beetje bij neer te leggen, als het lukt...

Iedereen super veel succes!

Liefs Monthe

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik zit ook op het wachtbankje. Wij zijn bezig aan onze eerste IVF poging (na 4x IUI). Afgelopen zondag (28/2) de punctie, vandaag TP 1 emmy. Testen dus rond 17/3 (als ik het zo lang volhoud)?

Gast Sannie66
Geplaatst

WACHTBANKJE MAART

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy , testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ? ,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 15-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Geplaatst

@Moos, heel vell succes morgen. het wordt wel weer eens tijd voor die groene regels die we hier zouden neerzetten. Moet je bloedprikken of een urinetest doen?

@Kaatje welkom hier op het wachtbankje. Hoeveel embyo's heb je?

Voor de rest van ons, we wachten maar af hier op het bankje, meer kunnen we momenteel helaas niet doen.

@Monthe jammer en misschien maar goed dat je niet eerder kan testen. Ik ben dat dus echt wel van plan, kan niet wachten tot maandag.

Geplaatst
Hey meiden, ik heb de tarwekiem capsules ook gehaald, wanneer kun je er het beste mee starten? Ik heb pas over een dag of 12 tp van een cryo, moet ik dan nu starten?

Liefs Marielle

Hey Marielle...zou er gelijk mee beginnen. Ik slikte er 2 per dag.

Je kunt ze gewoon blijven doorslikken hoor naast de folium (of andere samengestelde tabletten speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden).

Ben benieuwd of t je gaat helpen.

Groetjes Manon

Geplaatst

Bij echo 6 follikels. Na punctie 4 eicellen gevonden. Helaas maar 1 embryo geworden. Maar goed, mijn motto is beter 1 dan geen ;-). Heb toch het gevoel dat ik in ieder geval al weer een stapje verder ben gekomen. Een vriendin van mij zei vandaag over de terugplaatsing: je hebt nu een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dat gaan ze straks even corrigeren. Haha.

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik zie veel bekende van het bankje van December. Schrok dus ook toen ik rood zag voor leeuw. Och meisje ik vind het vreselijk. heel veel liefs van mij.

Ik kom half maart op het bankje brrr zie er erg tegen op. STEUN ELKAAR MEIDEN!!

oh ja tarwekiemolie ben ik ook blijven slikken is goed voor je huid.

xx marjan

Geplaatst

Hi lieve Marjan,

ja jammer he, weer rood. Maar gelukkig gaat het wel redelijk met mij. Ik heb er echt minder moeite mee dan de vorige keer. We blijven gewoon moed houden, voor ons wordt het ook poging 2 binnenkort. Jij bent ook alweer ver zeg! Veel succes met je punctie en daarna het wachten........ik hoop voor je!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden