Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heey Maartje,

Heb je al een nieuwe test gehaald?

Ik heb begrepen dat de testen van de kruidvat (2 testen voor €5,-) al vroeg kunnen testen. Misschien kun je die proberen?

Ik had van die "zwanger/niet zwanger" testen gehaald (zijn iets van €20,- maar blijken meer HCG hormoon nodig te hebben voor ze positief testen). Ik heb ze dus nu allebij in huis.

Ik mag vrijdag testen dus heb nog geen ervaring hoor...

Tess

Geplaatst

bedankt voor tips meiden, ik ga vanmiddag mits ik ongesteld word een predictor vroegtest halen. Pffft wat een gedoe he?!

@Tess, voor jou ook nog veel geduld en wijsheid toegewenst

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat een lange wachtweken zijn het!! Had een klein beetje hoop gekregen, omdat ik de vorige keer op wd 6 bld verlies had en wd 9 ongi..nu helaas gisteren weer helder bld verlies (wd 8) dus baal enorm en weet haast zeker dat mijn kansen over zijn. Heb dezelfde "klachten" als de vorige keer, alleen 2 dagen later.......................

Dit wilde ik alleen ff kwijt.

Verder iedereen veel sterkte met wachten, wachten en wachten en alle meiden bij wie het niet is gelukt.....sterkte!!

Van harte voor de zwangeren!!

Corine

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bij mij hebben ze afgelopen woensdag 2 em terug geplaats,

dit was mijn 3e ivf poging en we weten zondag of t is gelukt!!!

we zijn zooooo benieuwd!! voelde afgelopen vrij en zat wat steken in mn lies en mn onderbuik, beetje ongi krampen leekt t wel.

heeft iemand hier ervaring mee?

ook iemand op het wachtbankje toevallig?

Geplaatst

Zoey sorry dat ik het moet zeggen maar alles wat je voelt kan nog alle kanten op gaan. Je zal echt de test af moeten wachten........ Succes

Geplaatst

Ik heb dus helemaal geen ervaring met wat je moet voelen of juist niet, dit is onze eerste IVF. Ik laat het dus maar op me af komen, en troost me met het idee dat als het niet lukt, ik er niets aan kan doen.

Ik zit op wachtdag 12 en nog niet ongesteld dus.....

Ik heb er een goed gevoel over, maar hoe dichterbij de testdag komt, hoe onzekerder ik word...

Albert, bloedverlies betekend niet meteen dat het niet gelukt is he? Door de bolletjes kun je ook bloedverlies hebben. En als er 2 emmy's terug zijn geplaatst kan er ook 1 weg zijn gegaan toch?

Tess

Geplaatst

hoiii

ik zit oook op het wachtbankje!

weten zondag of het is gelukt!!!

spannend weer!!

Geplaatst

tess

heb jij nog niet getest ?

ik wel al 2 keer nu en beide zwaar negatief

heb net bij de huisarts een bloedtest afgedwongen omdat ze die niet doen in het ziekenhuis en ik het gewoon wil weten

krijg pas donderdag de uitslag bah

ook ik ben nog steeds niet ongi maar heb al wel een dag zo nu en dan een heeeeeeel klein beetje roze bij afvegen echt een stipje

dus ik ben het vertouwen nu echt wel kwijt

heb net met het ziekehuis gebeld en daar zeggen ze braaf nog 3 dagen wachten er kan nog vanalles als je nog niet echt ongi bent

ik kan hier echt niet tegen hoor

gister echt krampen en nu weer niet meer

pfffff

ik wordt echt gek

Geplaatst

Hee Pleun, Ik heb nog niet getest.

Ga ik vrijdag pas doen (of donderdag).

De moed niet verliezen hoor! Je moet maar denken: Ze hebben in het ziekenhuis niet voor niets gezegd dat je vrijdag kunt testen...

Wij gaan er ff een paar groene regels tussen zetten dacht ik zo!

Succes, sterkte.... alles wat je maar nodig hebt!

Geplaatst

Meiden hellup!

Afgelopen nacht een helse nacht gehad. Krampen in mijn hele buik. Eerst dacht ik dat er lucht dwars zat (sorry!). Ik kon mezelf geen houding meer geven. Uiteindelijk toch maar weer paracetamol ingenomen..

Hebben meer meiden dit gehad en kan dit misschien komen van de utrogestan?

Heb dit de vorige 2 keren niet gehad...

Geplaatst

Even inbreken; gerreber, herkenbaar! Ook incl de paracetamol. Zelfs de dag voor testen en de hele week erna. Stopt nu pas sinds een paar dagen.

Vervelend he? Maakte me onzeker. Moet je nog lang wachten voor testen?

Sterkte!

Geplaatst

Pfff... dat is fijn om te horen!

Ik heb zondag pas tp gehad.. en testdatum is pas 22 maart.

Wel een mooi embryo (cellen bijna niet meer te tellen) en een redelijk embryo teruggeplaatst gekregen..

Hoop zoooo dat het lukt!

Jij gefeliciteerd met je zwangerschap! Zal nog wel moeilijk zijn om te geloven..

Geplaatst

Kijk, dat is goed nieuws...

Lekker broeden!!

Het is zeker nog onwerkelijk. Vanavond komt MvM ivm urine opvangen en ik heb net nog een zw.s. test gedaan voor de zekerheid om te voorkomen dat ik straks teleurgesteld wordt, dat ik ineens niet meer zwanger ben...tja, dat zal ook nog wel even zo blijven.

Geplaatst

hallo dames,

ik kom ook weer eens een plekje in beslag nemen op de wachtbank.

voor ons is het de aller laatste keer.

wij hebben een moeilijke 3e icsi behandeling achter de rug, alles ging fout wat er maar fout kon gaan.

maar goed 10 eitjes op de dag van de punctie nog maar 1

en bevrucht en een toppertje.

18 maart mogen wij testen!

maar vanaf dag 2 heb ik al menstruatie pijntjes en rugpijn.

gisteren een bruin vliesje verloren en vanacht enorme buikpijn gehad.

maar nog altijd geen bloed!

heel veel succes allemaal!

dat we allemaal maar zwanger mogen zijn!

voor degene die zwanger is : GEFELICITEERD!!!

liefs, angel

Geplaatst

Vandaag mn laatste dag van de bolletjes, en dat vind ik ookal zo'n eng idee! Gister avond ookal menstruatie gevoel dus ik ben echt bang dat als de bolletjes gestopt zijn dat mn menstruatie dan door gaat zetten.....

Ohw...pleun, heb je iedereen van zachte kussentjes voorzien en dan nog zo'n vervelend berichtje van je.. Ik hoop toch dat de uitslag van je bloedtest anders zegt!

Veel succes voor de bijna testers!

Geplaatst

@ saab,

wij moeten de bolletjes gebruiken tot de tetstdag in het ziekenhuis zelf, en als wij zwanger zijn moeten wij hier van het azm ziekenhuis de bolletjes gebruiken tot 3 maanden zwangerschap.

en als wij hier een bloeding krijgen en de bloeding is anders dan je menstruatie, moet je ook nog door gaan met de bolletjes.

wat raar dat je er nu al mee mag stoppen?

ik hoop dat je menstruatie niet door komt, en dat er een heel mooi wondertje in je buikje groeit!!!

liefs,Angel

Geplaatst

Dank je wel voor je reactie! Ja, is echt killing idd! Omdat ik vaak lees dat meiden langer de bolletjes moeten gebruiken. 'normaal' gebruik is 10 dagen, maar veel meiden moeten ook 20 dagen of zelf idd 12 weken. Heel vreemd he, ik wordt er echt een beetje bang van. Je lichaam moet het nu zelf kunnen zeggen ze in het erasmus.

Ik hoop voor jou ook dat het het nu wel echt raak is, want je heb ookal aardig wat meegemaakt zie ik...

duim ook voor jou!

Geplaatst

@ Saaab,

ik vindt het sowieso heel erg raar dat elk ziekenhuis anders werkt hier in nederland!

ik snap dat echt niet?!

maar heb je niet toevallig bolletjes over?

ik heb hier nog een zooi van die dingen liggen van me vorige behandelingen.

ik hoop voor jou dat het echt raak is en dat je je nergens zorgen over hebt gemaakt!!

liefs, Angel

Geplaatst

tja...dat dus wel. We hadden de vorige keer (ivf) geen bevruchting, maar toen moest ik wel 'smorgens met de tp beginnen met de bolletjes, toen het ziekenhuis toen belde, mocht ik er meteen mee stoppen. (ja duhhh) Maar nu icsi gedaan en dus gelukkig wel bevruchting en 15 bolletjes extra gehad... Maar wat is wijsheid. Opdracht ziekenhuis negeren, of me gevoel volgen? Dan heb ik het probleem weer over 2 dagen dat ze dan echt op zijn...

jij zou dus door gaan??

Geplaatst

@ Saaab,

tsja wat is wijsheid?

ze zeggen dat je de artsen hun advies niet mag negeren.

en je gevoel?

pffffff het is zo moeilijk allemaal...

ik heb de laatste keer met me miskraam gewoon de bolletjes door gebruikt..terwijl ze zeiden dat het niet meer hoefte omdat als er 1 afkomt de 2e ook afkomt. maar ik ben een tikje eigenwijs *bloos*

omdat ik hoopte dat er nog 1 zat. maar helaas...

en als je ze verder gaat gebruiken, dan heb je straks wel het probleem dat ze idd op zijn!

en die bolletjes kunnen idd je menstruatie tegen houden.

sorry ik weet echt niet wat je zou moeten doen?

ik ben een meid die altijd naar haar intuitie luisterd.

ik kan je maar 1 ding zeggen ; en dat is doe wat je denkt dat goed is?

liefs,angel

Geplaatst

tjemig dames, wat een onzekerheid hier allemaal.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met alles wat jullie bezighoudt en hoop op een goede afloop.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 15-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys, testen 19 maart

kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

ik heb mezelf er even bij gezet..

ik hoop dat we allemaal groen worden!:duimen draaien:

voor de meiden die al groen zijn, gefeliciteerd!!!!

en voor de meiden die rood hebben heel veel sterkte met het verwerken!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden