Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pleun wat naar allemaal zeg, wel fijn dat je gelijk weer doorkan. Sterkte hoor meis.

Maartje spannend he dat wachten toi toi toi!!

Chablis sterkte met je rugpijn, laat er naar kijken!! Wie weet heb je wel een blaasontsteking!!!!!

Ik ben terug van de punctie en we hebben daar een V.I.P. behandeling gehad. Wij waren de enige deze dag. Dus alles ging op het gemakje aan en hij heeft alles helemaal verteld wat hij aan het doen was, er was immers geen wachtende na mij.

Wij zijn helemaal gelukkig, want we hebben maar liefts 9!!!!! eicellen. Dat is het hoogste aantal tot nu toe. Morgen tussen 11 en 12 bellen hoeveel bevrucht en dan vrijdag de tp. Wel moet ik er werk van maken dat ik hoge bloeddruk heb dus vrijdag middag gelijk afspraak bij huisarts om dat goed in de gaten te houden. Want hoge bloeddruk en zwangerschap gaan niet samen.

Nu lekker bijkomen op de bank, heb wel veel pijn maar de hoge score eicellen verzacht het wel kan ik jullie zeggen.

Liefs

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste keer op dit forum en heb net even al jullie berichtjes gelezen. Wat heftig allemaal! Ook ik zit op het wachtbankje. Ik mag as vrijdag naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Wij hebben 6 IUI pogingen gehad en dit is ons eerste ICSI poging. Reden tot nu toe is traag zaad. Op 27 feb hebben wij een tp gehad van 1 embryootje ( 1 cryootje is in de vriezer ), op maandag 1 maart heb ik voor het laatst pregnyl ( 5000 eenheden ) gespoten. Omdat ik helemaal gek wordt van mijzelf heb ik gisteren een test gedaan en die was positief. Vanochtend weer een test gedaan en die was ook positief alleen lichter van kleur. Volgens mij ben ik te vroeg geweest met testen en zit er nog pregnyl in mijn lichaam. Ik weet niet meer wat ik moet doen, wordt helemaal gek. Mijn borsten doen wel zeer ( vooral de linker ) en verder heb ik de hele tijd pijnscheuten in mijn baarmoedermond ( zo voelt het althans ).

Wat zijn jullie ervaringen met Pregnyl en einde van de wachtweken ( wat voel je dan ? ).

Geplaatst
Ik heb dus helemaal geen ervaring met wat je moet voelen of juist niet, dit is onze eerste IVF. Ik laat het dus maar op me af komen, en troost me met het idee dat als het niet lukt, ik er niets aan kan doen.

Ik zit op wachtdag 12 en nog niet ongesteld dus.....

Ik heb er een goed gevoel over, maar hoe dichterbij de testdag komt, hoe onzekerder ik word...

Albert, bloedverlies betekend niet meteen dat het niet gelukt is he? Door de bolletjes kun je ook bloedverlies hebben. En als er 2 emmy's terug zijn geplaatst kan er ook 1 weg zijn gegaan toch?

Tess

Hoi,

Tess, dat klopt hoor, maar ik had precies dezelfde klachten als de vorige keer, dus vandaar ff pessimistisch........maar het is daarbij gebleven, dinsdag geen bld verlies meer en vandaag ook niet.

Wordt gek van het wachten, maar ja, fingers crossed!

Geplaatst
Wat heftig! Wist helemaal niet dat je zo vroeg in de zwangerschap al zoveel rugpijn kon hebben. Ben je al naar een fysiotherapeut geweest? Misschien kan die iets voor je doen. Kan je wel werken?

Nee dat wist ik dus ook niet. De fysio zei dat dat wel eens gebeurt dus. Bweehhhhh

Werken deed ik sowieso nu even niet (werkeloos), maar ik heb me nu wel bij het UWV ziekgemeld met zwangerschapsklachten. Beter voor mijn ww-rechten en zo.

@Sev

Als het goed is is de pregnyl na 10 dagen uit je lichaam. Dan zou je dus net iets te vroeg hebben getest.

@Witje

Nee geen blaasontsteking. Al laten testen.

Ik ben sinds gisteren bij een fysio onder behandeling ;)

Geplaatst

Alle nieuwe dames op het forum, welkom.

Wat betreft de opmerking over het koud hebben. Dit was bij mij ook één van de eerste dingen die ik merkte met een goed resultaat. Ik hoop dat jullie mij mogen volgen.

Succes in elk geval

Liefs, Dorine

Geplaatst

Chablis, bedankt voor je reactie. Ik wist van gekkigheid ook niet meer wat ik moest doen. Had me in het begin zo voorgenomen om te proberen er niet zoveel mee bezig te zijn, maar dat is sinds een paar dagen goed veranderd. Zit alleen maar achter de pc ervaringen te lezen en allerlei berekeningen te doen. Ik las ergens dat iedere 24 uur de pregnyl met de helft afbreekt, als dat klopt zou ik nu ongeveer op 10 zitten. mijn gevoel zegt dat ik vanavond gewoon weer moet gaan testen, terwijl ik eigenlijk weet dat het beter is om tot morgen of in ieder geval tot vrijdag te wachten. Ik vindt zo knap van mensen die deze weg al vaker hebben bewandeld......

Ik merk gewoon dat ik mezelf helemaal verlies.

Geplaatst

@ witje, wat een goed nieuws en wat fijn dat je morgen al mag bellen of er bevruchting heeft plaatsgevonden. Dat scheelt weer ff wachten! Nu maar hopen op mooie embryo's, ik ga zeker voor je duimen.

@ sev, de eerste 2 pogingen had ik pregnyl en ik voelde me enorm zwanger met pijnlijke knaptieten. Had helaas ook veel buikpijn. Maar volgens mij reageert iedereen weer anders op hormonen. Hou vol! Iedereen hier heeft volgens mij z'n buik vol van WACHTEN!

Geplaatst

@Maartje & Sev

En al heb je positief getest....denk maar niet dat je dan van het wachten af bent :whistling_girl:

Sev, Persoonlijk zou ik tot zeker vrijdag wachten om te testen. Wanneer moet je eigenlijk officieel testen?

Probeer jezelf in ieder geval niet gek te maken hoe moeilijk dat ook is :hugs2:

Geplaatst

@ Chablis: Ik mag vrijdag ook pas testen. Ze hebben niets gezegd over een thuistestdatum, ik moet vrijdag in de ochtend naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en ik hoor dan in de middag of het raak is (tenzij is voor die tijd al ongesteld wordt ).

Geplaatst

Chablis, dat is in de loop van mijn zwangerschap wel veranderd. Volgens mij heb ik het de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap veel koud gehad en daarna niet meer echt. Op dit moment heb ik er niet zoveel last van maar ik heb het ook niet extreem warm zoals sommige zwangeren kunnen hebben.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag zou officieel mijn testdag geweest zijn, dus ik was ff benieuwd naar dit topic.

Maar getsie, wat een hoop rood tot nu toe... veel sterkte met het verwerken hiervan. En voor de groene meiden, onwijs gefeliciteerd, dat het allemaal maar goed mag blijven gaan.

Groeten Sonja

Geplaatst
Chablis, dat is in de loop van mijn zwangerschap wel veranderd. Volgens mij heb ik het de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap veel koud gehad en daarna niet meer echt. Op dit moment heb ik er niet zoveel last van maar ik heb het ook niet extreem warm zoals sommige zwangeren kunnen hebben.

Groetjes Dorine

Ik vroeg het me namelijk af aangezien ik het dus de hele dag koud heb. En dan rond 22.00 uur heb ik het ineens heel heet.

Geplaatst

Ook ik ben het wachten ook zo zat!! Maar wel goed nieuws, vandaag DE brief binnen gekregen dat er 2 cyrotjes zijn voor ons in het erasmus!!

Nog een paar dagen te gaan!

Ik duim voor Maartje!!

Geplaatst

ik wil meeeeeer groen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik wordt naar van al dit rood

bah

dus dames nog op het bankje

geef ons moed en wordt

GROEN

Geplaatst

Pleun!!!!

Jij zou ook groen worden en ik dan ook!!!!

Sterkte meid! Mooi dat je meteen door kunt!

Ik heb nog niet getest...

Wel af en toe wat bloed verlies (niet veel) roze van kleur. Gister een paar uur en toen was het weer over, vanochtend weer en word nu weer steeds minder. Vanochtend was het ook even wat bruinig bloed. Tja... wat moet ik daar nu weer mee..

Ik wacht de test gewoon af!

Tess

Geplaatst

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 15-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys, testen 19 maart

kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

Deze er nog maar weer ff bij gehaald...

Bengel, Boompje en ik zijn vrijdag aan de beurt.

Of hebben jullie al getest Boompje en Bengel???

Tess

Geplaatst

beetje rozig en wat bruinig is opzich best positief

en ook voor jullie geld geen rood bloed geeft moed

dus jullie moeten statistiche gezien groen worden

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden