Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ze doen dan met een laser een klein gaatje branden in het schilletje wat om de embryo heen zit. Het idee erachter is dat het schilletje makkelijker is af te werpen voor dat het in kan nestelen. Hopelijk helpt het bij ons ook.

P.s. Domme vragen bestaan niet wel domme antwoorden!!!!!!!!!!!!!!!! is mijn motto altijd.

Gast Sannie66
Geplaatst

Saaab, Bengel en jij ook Albert: VAN HARTE MEIDEN...

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 12-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys, testen 19 maart

kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

Witje, tp 12-3, 2 verse emmy's, bloedtest 26 maart

Dafke32, TP 12-03, 1 verse top emmy, bloedtest 26 maart

Hoi meiden,

Ik heb me even toegevoegd aan de lijst. Heb vandaag TP gehad van 1 top emmy! En zeer waarschijnlijk hebben we 4 cryo's, het definitieve aantal wordt binnen twee weken in een brief aan ons kenbaar gemaakt.

En nu maar duimen, duimen en duimen voor ons allemaal! :myfignerscrossed:

Geplaatst

Pieternel, TP 12-03 1 verse emmy (AZR icm EMC), testen 23 & 26 maart

=====

Ikke ook meedoen?? Leuk, drukke maand dat dan weer wel. Nog meer meiden vanuit ferti Zwijndrecht i.c.m. het Erasmus?

Meiden, we gaan er tot nu toe een puikie weekend van maken en als een echte MOEDEREEND broeden.

:positive energie:

Geplaatst

@Zjoediezzz wauw wat gewelig dat je 8 cryo's hebt, ik was al blij met 1. Worden ze per 2 ingevroren? Weet je al wanneer je kan starten voor de cryo-poging?

@Corine Gefeliciteerd! Ik teste ook positief op wd 11.

@Saab en Bengel jullie ook Gefeliciteerd met jullie positieve test.

Geniet ervan. Ik vind het nog steeds vaak onwerkelijk, maar droom wel volop.

@Witje, Pieternel en Dafke heel veel succes heir op het Maart bankje. Hopleijk ook nog enkele cryo's.

Iedereen veel succes, op naar nog meer groen!

Geplaatst

Witje, heb je de buikpijn van de punctie? En wat voor pijn is dat? Ik heb gisteren de punctie gehad en ik loop vandaag ook met een rare buikpijn. Voelt meer alsof ik buikgrip had maar dat zal heel toevallig zijn dus ik denk dat het toch maar van de punctie is. Ben misselijk en hang de hele dag op de bank.

Ik ben zo bang dat TP niet doorgaat op zondag. Wat hebben ze tegen jou gezegd over de buikpijn?

Geplaatst

Hoi meiden,

ik zit nog lekker warm hoor op het bankje. Nog een week volhouden...

Kreeg vandaag bericht van het VU dat we 2 emmies in 1 rietje in de vriezer hebben. Daar wil ik helemaal niet ondankbaar voor zijn, maar het valt wel tegen als je bedenkt dat we 9 bevruchte emmies hadden. 6 maart hadden we tp, 7 maart hebben ze de overgebleven emmies weer beoordeeld en besloten er 2 in te vriezen. Ik vraag me af hoe ze dan beoordelen. Kijken ze een dag later niet nog eens? Ik meen mij namelijk te herinneren dat dit bij ons al eerder zo ging, maar dat er bij nader inzien (dus 1 dag later) toch meer ingevroren had kunnen worden. Ik vertrouw er natuurlijk op dat ze doen wat het best is, maar je vraagt het je toch af. Weet iemand hier meer over? Hoe beoordelen ze welke emmie goed genoeg is om in te vriezen? En kijken ze een dag later ook nog wel of de rest niet alsnog is gaan delen?

Groene meiden, gefeliciteerd!!!:uwoman:

En rode meiden, ik wens jullie echt alle sterkte en kracht toe, het is verschrikkelijk, ik weet er helaas alles van.:protest:

Liefs,

Anne

Geplaatst

Meiden met buikpijn na de punctie:

je eierstokken zijn echt een paar dagen beurs na de punctie, dat kan best pijnlijk zijn.

Om overstimulatie te voorkomen is het goed om veeeel te drinken, is dat jullie ook geadviseerd? En echt heel rustig aan. Zolang je pijn hebt echt niks gaan doen, sporten of werken of wat dan ook. Laat je maar lekker even verzorgen.

Ik hoop dat jullie je gauw beter voelen. Maar als dat niet zo is moet je wel even aan de bel trekken hoor.

Liefs,

Anne

Geplaatst

Nou idd, de punctie van dinsdag voel ik nog erg. Niet alleen in mijn onderbuik maar ook bovenbuik en lage rug. Aan de ene kant voelt het als een heftige spierpijn maar daar is het eigenlijk ook weer te schherp voor. Naar de WC gaan en persen is ook zeker geen pretje....

Enne, ik heb pijnscheuten in de keizersnede met opstaan en tillen na de punctie.

Klinkt dat allemaal bekend of zie ik ze 'vliegen'. Hubbie is in ieder geval erg zorgzaam, hij heb gekookt en boodschappen gedaan. Mijn zoon van net 6, die we er nu in grote lijnen bij betrokken hebben, die kwam zelfs met stro van het konijn aan om een nestje voor me te maken,hihi, hij zei nog net niet dat ik op moest staan om naar het ei te kijken.

Dus overal de mannen aan de bak het weekend? En wij achter de pc:yah:

Geplaatst

Lieve meiden,

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!! Ik gun het jullie allemaal ook zo erg, en iedereen elkaar hier natuurlijk. Maar het is ook heel moeilijk soms als de een wel naar de volgende ronde door gaat en de ander niet. Voor de meiden die nog in onzekerheid wachten wens ik ze veel sterkte met de wachtende uurtjes, en hopen dat ze ook groen mogen kleuren. Voor de vele die tot nu toe rood waren hoop ik vreselijk erg dat ze de volgende keer heeeel dik groen!! worden...

En voor de meiden die net op het bankje zitten...heel veel succes, hou je rustig en laat je zeker lekker door man/vriend-lief verwennen!

veel liefs

Geplaatst

ja mijn mannetje doet ook alles voor me. Hij heeft me vandaag ondersteund met lopen, me overal heengereden, meegeweest naar de huisarts, boodschappen gedaan, gekookt, kattebak leeggeschept en staat nu te stofzuigen. Ik wou dat ie dat vaker deed hihi.

Er is mij idd met klem verzocht veel te drinken en rustig aan te doen. Voetjes omhoog. Bleh ben het nu al zat maar dat komt voornamelijk van de pijn. Af en toe van die scheuten en ook in de bovenbuik.

Kris mijn arts vroeg vandaag of ik misselijk was of benauwd, dat hoort dus niet. Als je ongerust ben gewoon de gyn van dienst bellen van het weekend hoor!!

Ze heeft uitgelegt dat de leeggezogen follikels zich vullen met vocht en bloed dus weer opzetten. Dat doet dus zo'n pijn, want er loopt ook wat in de buikholte. Het lichaam moet het zelf oplossen.

Lekker laten verwennen dames!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hallo Dames, Het duurde eventjes maar.. 'k heb het wachtbankje gevonden hoor en heb mezelf toegevoegd. Zit nu op w8dag 2..en het lijkt wel of de tijd kruipt..denk wel al wat te voelen..maar dat kan toch nog helemaal niet?! Als of ik gekieteld wordt in mn buik.. Zie het beeld van de echo ook nog steeds voor me, was zó onder de indruk..

:gekruiste vingers 4 voor allemaal

:aaaflowersmiley:

Lafinah, TP 11-03, 1 emmy, testen 24 maart

Pieternel, TP 12-03 1 verse emmy (AZR icm EMC), testen 23 & 26 maart

=====

Geplaatst

Meiden wat rood hebben: heeeeel veel sterkte.

Meiden wat groen hebben ! Van harte gefeliciteerd!

EN meiden op het wachtbankje:goodluck:.

Ik hoop dinsdag bij jullie op het wachtbankje te kruipen, als onze laatste cryo goed ontdooit krijgen we dinsdag de tp.

Pffffffff het is weer zo spannend en ben ook best bang dat het niks word.

Vorige tp waren ze allebei goed ontdooit, zwanger maar helaas miskraam met 6.1 wkn.

Stiekem hopen we dat dit cryootje meer geluk heeft!

Geplaatst

Azu,

Wij blijven duimen hoor dat dit ook een toppertje is en dat jij gewoon een tp hebt dinsdag en dat deze eskimo gewoon 9 maanden blijft zitten.

Liefs

Geplaatst

Hier gaat alles nog goed:)

We zitten nu op wachtdag 9 en nog steeds geen spoortje van bloed te zien ( poeff wat is dit eng om te schrijven)

Morgen zou volgens mij mijn NOD zijn( weet het nooit zo goed na die pregnyl) dus ik hoop maar zo dat het weg blijft deze keer de vorige keer had ik al bloedverlies op WD 7 dus we zijn al verder.

Verder eigenlijk geen klachten soms steken achter het schaambot maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.

ga zo lekker werken en vanavond na het theater dus ik heb vandaag afleiding genoeg.

Misschien ga ik wel weer eerder testen;)

Geplaatst

Ik had de vorige tp op wd 10 een positest idd op mijn eigenlijke nod:D

Ik duim hoor maar volgens mij komt dat wel goed ;)

xxx

Geplaatst

Hey Arzu,

Ik lees net dat het bij jou ook misgegaan is, afschuwelijk voor je. Ik ken het gevoel (mk 6 met weken de dag voor kerst). Ik snap ook dat je zenuwachtig bent voor het ontdooien, je bent zo afhankelijk van de natuur. Ik probeer me maar vast te houden aan de gedachte dat een zwangerschap in ieder geval mogelijk is omdat ik toch een keer een positieve test in mijn handen heb gehad. Ik hoop in ieder geval dat je dinsdag een pracht van een cryo kan laten terugplaatsen!

@ Chantal, luisteren naar je voorgevoel, is helemaal niets mis mee. Ik draag sinds vandaag ook weer het kettinkje met kruisje van mijn overleden moeder om over mijn emmies te waken. Als het helpt voor je gevoel is het goed!

@ Witje: fijn om je te laten verwennen, he? Ik denk dat veel mannen het toch ook wel fijn vinden om nu iets te kunnen doen voor hun vrouw. Ze hebben toch een hele tijd alleen maar kunnen toekijken hoe wij injecties spuiten en een punctie moeten ondergaan. Wanneer mag jij eigenlijk testen?

Ik zit nu vol spanning te wachten op het telefoontje uit het ziekenhuis of we morgen voor de tp mogen komen. Van de 17 zullen er vast wel een aantal goed bevrucht zijn, maar toch....

Aafke

Geplaatst

Aafke wat spannend zeg nu bij de telfoon wachten, Succes!!!

Mijn bloedtest is op 26 maart dus ik heb dan een geweldig weekend natuurlijk!! positief blijven.

De bolletjes gaan hun werk nu al doen pffff In België schrijven ze 3x daags 2 utrogestan bolletjes voor en de apotheek heeft er geen inbrenghuls voor grrrr, dus lekker vroeten met handschoenen enzo. Mijn borsten voelden door de pregnyl al gevoelig, nu helemaal zijn meer gespannen en was vanmorgen al misselijk. Zal er alvast maar aan wennen dan aan ochtendmisselijkheid, dat is de eerste 3 maanden normaal haha

Geplaatst

Hey Witje, ik heb vanuit het ziekenhuis ook 3x per dag 2 bolletjes voorgeschreven gekregen ....

Spannend hoor Aafke en Arzu, zal duimen hoor!

Geplaatst

@ Linda: Ik heb geen idee per hoeveel ze worden ingevroren, ik kreeg alleen per brief te horen dat het er 8 waren. Nu moet ik bellen als ik weer ongesteld word en dan op dag 10 1e echo. We zien het wel, er worden er wel 2 teruggeplaatst dan volgens mij.

Het zal april zijn dat dat gaat plaatsvinden. Ik ben er inmiddels achter dat mijn levensles voor dit leven is om geduld te hebben..... en dat vind ik zooooo moeilijk! hihi...

Hoe voel je je verder? Echt TE cool dat je die cryo helemaal niet nodig hebt.... je hebt gewoon een positieve test!!! Zeg maar beter 1 vogel (emmy) in de hand (buik) dan 10 in de lucht (8 emmy's in de vriezer)!

Ben best een beetje jaloers op je, in de meest positieve zin van het woord dan hoor.

Succes & liefs, Judith

Geplaatst

Witje & Vanessa, bedankt voor jullie sterkte-wensen voor de punctie van gisteren, het heeft geholpen! De punctie is gisterochtend om 9:40 uur FANTASTISCH verlopen. Okee, ik heb wel een roesje gehad omdat ik soms schrikbewegingen maak als een inwendige echo te vervelend wordt – en dat is gevaarlijk natuurlijk. Ik was om 9:35 binnen en lag om 9:50 alweer in de uitrustkamer met een kruikje, kopje thee, warme deken & lekker kussen. "Net de Zwaluwhoeve" zei de dokter, haha! Oja, had mn iPhone mee met rustige muziek en dat is toppie bevallen... Hm, toppie bevallen... over 9 maanden nog een keer???

Er waren 4 grote follikels en 2 kleine leeggezogen met als resultaat: 6 eitjes! Dat was wat boven verwachting, dus we zijn er erg blij mee. Het spannendste van het hele IVF-traject, dat is NU: wat krijgen we maandag te horen? Hoeveel eitjes zijn bevrucht? Als het er maar 1 is krijg ik die maandagmiddag “terug”. Als het er meerdere zijn, worden ze allemaal onderzocht (i.v.m. studie waar wij vrijwillig aan meedoen; chromosomale afwijkingen bij embryo’s – de 10 chromosomen welke de meeste miskramen veroorzaken worden bekeken). Mocht het resultaat goed zijn van deze emrbyo’s, krijgen we er 1 of 2 terug op dinsdagmiddag (en de rest wordt ingevroren, maar ik durf nu op niet meer dan 2 of 3 bevruchtte eitjes te hopen). Of zijn er helemaal geen embryo’s? Dat kan natuurlijk ook nog…

Heerlijk dat ik maandag & dinsdag vanaf huis mag werken dus!!! Kan ik het nog rustig aan doen. Ik heb niet echt last van de punctie – gister zeer weinig bloedverlies (beetje Roosvicee-achtig) alleen vandaag wel wat “stekerig” in mijn onderbuik. Ik zit dus nu, net als gister de hele dag, lekker op de bank met een warme kruik op mijn buik. Mannetje gaat nu boodschapjes doen & vanavond & morgenavond koken. Straks filmpje kijken met wat lekkers erbij. Fijn dat we het hele weekend niets hebben gepland. Ik neem echt alle rust. Okee, morgenochtend komt mn zusje gezellig langs…lekker wat aanspraak. En dan is het alweer maandag! Hopen op een terugplaatsing op Dinsdag (net als jij Arzu!)…is mijn buikje ook helemaal uitgerust & er klaar voor!

Pleun, sorry…fijn dat je meteen door mag. En je bent een topper dat je zo positief bent voor al je Forum dames om je heen!

Aafke, 17 eitjes, wow!!! Wat een mooi getal (= onze trouwdag), haha!

Marielle, jij hebt ook je TP na 4 dagen - is dat standarad bij jullie ziekenhuis? Meestal houden ze 3 dagen aan.

Witje, hoe is er besloten bij jullie assisted hatching toe te passen? Is er al bekend hoe het is met de overige 3? En je hebt buikpijn, van de punctie of is het een virsuje? Houd rust met je bloeddruk!

Dafke & Lafinah, zorg goed voor je embryootje!

Kris, ook jij hebt buikpijn, van d epunctie (de 11e toch)? Misselijkheid kan trouwens ook van de “kut-pillen” komen!

Pieternel, nog een buikpijnklant. Naar zeg. Maar je mag hopen op 7 eskimootjes! Dan is het de buikpijn wel waard, toch? En wat schattig van je zoontje met het hooi! Oooh…

Anne, volgende week testen, wat spannend!!! Jullie 4e poging, dat KAN alleen maar een positief resultaat geven. Mooi om te lezen dat alle 10 de eitjes bevrucht zijn, dat is top. Maar er zijn dus 2 embryo’s teruggeplaatst en 2 ingevroren…de andere 6 dan?

Chantal, ook jij mag bijna testen… success met de laatste wacht-loodjes!

Corine, gefeliciteerd! Heb je vandaag al opnieuw positief getest? Is dit trouwens jullie 1e poging?

Bengel & Saaab, ook gefeliciteerd! Groen, joehoe!!!

Gerreber, hoe is het ermee? Hoe voel je je?

Judith, het komt helemaal goed met jou! Blijf positief...

Oja dames, hoe is de Utrogestan jullie bevallen? Ik bring ze in met zo’n duwbuisje = ideaal!!! Vooral omdat, ook I,, 3x daags er 2 moet inbrengen – leg ze op elkaar in het hulsje, inbrnegen en duwen maar. KLAAR! Witje, je kunt zo’n inbrengbuisje –volgens mij- ook gewoon bij de apotheek hier in NL bestellen, hoor. Ik zou het zeker even navragen.

Doei meiden, goed weekend!!! En applausje voor onze mannen :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden