Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marie dat is een mooi aantal succes morgen ik hoop dat ze voor een lange tijd blijven zitten.

Schattie heel veel succes wat mooi dat ze alle 3 bevrucht zijn.

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@schattie, simba en marie: Heel veel succces!!!

@maris: Super!!!

Ik ben net terug uit het ziekenhuis en heb er links 11, maar nog niet allemaal actief. en Rechts zitten er 9, wel al goed actief.

Vrijdag weer terug en dan waarschijnlijk maandag de punctie, als het goed is. Alleen als ze bang zijn voor overstimulatie breken ze het vrijdag helemaal af.... Vind het nu echt heel erg spannend. Is 20 te veel?? Wat denken jullie?? Iemand ervaring met iets vergelijknbaars??? Kan nu al niet wachten tot vrijdag!!!

Geplaatst
Even een kleine opschoning gedaan:-)

Voortraject

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)???

Mirthe: start puregon 17 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

Vanessa: 6 mei

FM (Follikelmeting)

KIKI: 14 april 1e

Heleen: 15 april 1e

Miki: 15 april 2e

Mariska: 16 april 2e

Bianca: 17 april 1e

Sonja: 18 april 1e

Martha: 20 april 1e

Mirthe: 26 april 1e

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 18 april 1e

Punctie:

Estrhalita: 15 april

Simba: 15 april

Miki: 18 april?

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm ...??

Terugplaatsing:

Schattie: 15 april

Marie10: 15 april

Paula: 16 april

Estrhalita: 18 april

Simba: 18 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Suus77: 17 april ( 2 emmy's)

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

Hopelijk er goed tussen in gezet ben niet zo hanidg in aanpassen lijstje

Groetjes Elvira

Geplaatst

Voortraject

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)???

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

KiKI: 16 april 2e

Punctie:

Kiki: 19 april?

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst
Ik ben net terug uit het ziekenhuis en heb er links 11, maar nog niet allemaal actief. en Rechts zitten er 9, wel al goed actief. Alleen als ze bang zijn voor overstimulatie breken ze het vrijdag helemaal af.... Vind het nu echt heel erg spannend. Is 20 te veel?? Wat denken jullie?? Iemand ervaring met iets vergelijknbaars??? Kan nu al niet wachten tot vrijdag!!!

Hoi Kiki,

Ik had ook heel veel follikels en er ook veel last van, uiteindelijk zelfs bedrust moeten houden en in totaal maar 9 dagen 150 IE Gonal F gespoten. Bij mij hebben ze 21 follikels aangeprikt en dan zaten er nog een paar kleinere die ze niet aangeprikt hebben.

Goed rust houden meid en veeeeeeel drinken!

Groetjes,

Paula.

Geplaatst

@Paula: Wat ben ik blij met je antwoord!! Dat geeft me al een boel meer hoop.

Waarom moest je zoveel drinken? Als het goed is hoef ik ook maar 9 a 10 dagen te spuiten! Dus t is een beetje vergelijkbaar! Wat gebeurd er met die kleintjes die zijn blijven zitten??

Jij voor vrijdag heel veel succes met de TP!!! Laat me weten hoe het is geweest!!! Hoe gaat t met je na de punctie??

Heel veel succes!

Gr KiKi

Hoi Kiki,

Ik had ook heel veel follikels en er ook veel last van, uiteindelijk zelfs bedrust moeten houden en in totaal maar 9 dagen 150 IE Gonal F gespoten. Bij mij hebben ze 21 follikels aangeprikt en dan zaten er nog een paar kleinere die ze niet aangeprikt hebben.

Goed rust houden meid en veeeeeeel drinken!

Groetjes,

Paula.

Geplaatst

Hoi Kiki & Paula,

Ik had 22 follikels die zijn aangeprikt en een aantal kleinere die niet groot genoeg waren. Uiteindelijk kwamen er 19 reipe eitjes uit.

Ik had wel een buik alsof ik al 4 maanden zwanger was en redelijk wat buikpijn. Gewoon rustig aan doen en veel drinken idd, laat het huishouden maar even aan de man over en installeer je wanneer mogelijk op de bank!

Ik denk niet dat je bij 20 follikels al van overstimulatie kan spreken... zonde om een poging af te breken als het niet echt mega-noodzakelijk is... Ik was ook best onzeker en heb nog eens goed de bijsluiter van de pregnyl doorgelezen en de IVF-vp gebeld. Zij stelde mij gerust. Ik moest iedere dag wegen en temperaturen, als je heel snel een aantal kilo's aankomt moet je aan de bel trekken!

Sterkte & ik duim voor je dat het door gaat!

Geplaatst

Minstens 3l vocht (koffie/thee/water/soep) per dag zorgt er voor dat EVENTUELE overstimulatie onder controle blijft. Je kan het nooit helemaal voorkomen, maar je verkleint wel de kans!

20 is nog geen overstimulatie, tenzij je idd meer dan 2 of 3 kilo per week aankomt dacht ik, als je koorts krijgt of gaat onhoudbare buikpijn krijgt. Ik had (en heb nogsteeds) een iets dikkere buik en kan nogsteeds geen spijkerbroek aan (drukt te veel).

Komt goed, hou rust en drinken meid!

SUCCES!

Ps: die kleintjes gaan vanzelf weg, merk je niks van, dat regelt je lichaam.

Geplaatst

@Paula en Judith: Dankjewel voor deze tips!!! Ga snel aan het water en op de bank liggen!!! En me 2 dagen heeeeeel rustig houden!

Jullie lezen vrijdag meer!!!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Even een vraagje.Ik ben nu sinds zondag de puregon aan het prikken.Ik heb hier nooit veel klachten van gehad alleen heb ik het sinds vandaag een soort druk in mn buik een soort kortademig af en toe Kortom het lijkt alsof er heel veel gaande is.Zou dit al na 4 dagen kunnen???Vooral de linker kant voel ik heel erg.Heb hiervoor een fikse overstimulatie gehad moest nu eerst aan de deca op dag 21 om dit te voor komen maar het zit me nu weer niet zo lekker.

Herkent iemand dit??

Liefs Bianca

Geplaatst

Oh jee, nee, ik herken het niet..... als je het niet vertrouwt, morgen even bellen. Misschien kunnen zij je geruster stellen!

Hopelijk is het gewoon een teken dat er mooie follikels aan het groeien zijn. Maar ja, het zit je niet lekker, dus ik zou even bellen, dan weet je het zeker!

Geplaatst

Hey Sonja!

Ik ga morgen zeker bellen,Denk alleen dat ze toch niks kunnen betekenen en pas zaterdag kunnen kijken.Apart gevoel is het maar we blijven lachen:tongue9:

Geplaatst
Hoi Meiden,

Even een vraagje.Ik ben nu sinds zondag de puregon aan het prikken.Ik heb hier nooit veel klachten van gehad alleen heb ik het sinds vandaag een soort druk in mn buik een soort kortademig af en toe Kortom het lijkt alsof er heel veel gaande is.Zou dit al na 4 dagen kunnen???Vooral de linker kant voel ik heel erg.Heb hiervoor een fikse overstimulatie gehad moest nu eerst aan de deca op dag 21 om dit te voor komen maar het zit me nu weer niet zo lekker.

Herkent iemand dit??

Liefs Bianca

Ik herken het niet na 4 dagen. Volgens mij kan het niet zo snel, maar als je het niet vertrouwd morgen meteen even bellen. En intussen veeeeel water drinken. Minstens 2,5 liter per dag!!

Hier ook misselijk en draaierig en nog steeds met perioden flinke hoofdpijn. Kan de puregon zijn, maar ook de lucrin. Ik weet het niet.

Het is in ieder geval nieuw voor me zo'n heftige reactie op het spul.

X, Martha.

Geplaatst

Hoi Mart,

Jij voelt je dus ook niet zo super!!Gek he dat je met de ene behandeling nergens last van hebt en met een andere behandeling zo op de hormonen kan reageren!!

Ik vind 4 dagen ook wel heel kort,Voelde me zo naar nu gaat het wel maar je word gelijk bang dat het weer mis zit!!Of er moeten er heel veel in 1x gaan groeien maar volgens mij kun jeje dan nog niet zo voelen als ik gisteravond.Zels met die over stimulatie had ik nergens last van!!Maar goed zaterdag weet ik meer!!

Sterkte hopelijk gaat het misselijk zijn en de duizeling snel weg!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi Meiden

Ik heb nu ook sinds een aantal dg flinke hoofdpijn en sinds vanmorgen ook steken in men buik en hou ook flink wat vocht vast in men voeten en vingers ben nu precies 2 weken aan de deca en sinds 5 dg aan de gonal hebben jullie het trouwens ook dat vocht vasthouden?echt zo gek he dit allemaal het is trouwens wel men eerste ivf behandeling

En hoe is het met jullie allemaal?

Liefs Elvira

Geplaatst

Voortraject

Mariëtte: start Deca 15 april, start GonalF 300IE 16 april (Flare up behandeling)

Uitgangsecho

Mariëtte: 16 april 9.40 uur

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Ook ik heb het lijstje weer aangepast. Eindelijk ongesteld geworden en vandaag de 1ste Decapeptyl weer geprikt.

Morgen 16 april de uitgangsecho en dan starten met 300IE GonalF

Geplaatst

Hoi meiden,

Onze 2e follikelmeting heeft een minder aantal opgeleverd, ze groeien ook niet zo hard als anders. Maar deze keer wel meer gelijkmatig en dat is goed.

Nu 6 stuks van 15/16 mm, en een zooi kleintjes die niet mee gaan doen (want onder de 10 mm). Maar die 6 zijn 'mooi' evenredig verdeeld over de kanten. Normaal zat rechts 'vol' en zat links praktisch nix. Het geeft ons al met al best een prima gevoel! Hoeven ook niet perse cryo's, want na deze kleine vinden we het genoeg zeiden we net nog tegen elkaar. Dus 1 toppertje en duimen maar! ;-)

Vervelend dat iedereen wel ergens last van heeft!

@ Mart, vandaag werk of even rustig aan? Lief zijn voor jezelf hoor!

@ Bianca, misselijkheid gezakt? Eet je regelmatig een beetje?

@ Elvirazonnetje, wat mij hielp voor de hoofdpijn was ademhalingsoefeningen, dat verlicht de spanning al iets. Misschien helpt het jou ook?

@ Kiki, we gaan gelijk op qua timing (maandag punctie time???)

@ zjoediezzz, rustig aaan doen, veeel theeleuten!

Succes met beginnen Mariette, jij ook Gonal 300 zie ik.

Voortraject

Mariëtte: start Deca 15 april, start GonalF 300IE 16 april (Flare up behandeling)

Uitgangsecho

Mariëtte: 16 april 9.40 uur

FM (Follikelmeting)

Miki: 17 april 3e

Punctie:

Miki: 19 april?

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi Mikie

Thanks! ik zal het wel even gaan proberen hopelijk helpt het iets de paracetamol helpt helaas niet zo

@Es &Simba erg veel succes met de punctie vandaag!Op naar een mooie score en hopelijk mag het allemaal mee vallen

@Schattie en Marie jullie ook erg veel succes met de TP En nu moeten ze 9 mnd blijven plakken!!!

Liefs Elvira

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben nu de hele week voor echo's geweest en gisteren om 20.00 uur heb ik de pregnyl gehad.

Rechts zit 1 folikel en links zitten er een stuk of 8. Vorige keer had ik er 3 recht en 4 links en waren er drie eicellen waarvan er 2 met ivf en 1 met icsi is bevrucht de 2 met ivf waren gelukt en hebben er nu nog 1 ingevroren.

Morgen mogen we ons om 7.30 uur melden in Genk voor de pickup ben benieuwd hoeveel het er deze keer zijn en wanneer de terugplaatsing dan gaat plaats vinden.

Groetjes Miranda

Geplaatst

van de 3 aangeprkte follikels, zijn 2 eitjes gekomen.

Eigenlijk een score van 100%

de derde follikel was eigenlijk nog te klein, maar ze hebben hem toch aangeprikt. Je weet maar nooit toch?

Geplaatst

Hoi Simba,

Fijn dat er eitjes zijn gevonden. Ik had er ook maar drie. Ze waren alle drie bevrucht, en er zijn vandaag twee schatties teruggeplaatst, één A en één B kwaliteit.

Ik hoop voor je dat de twee eitjes bevrucht raken, we zullen duimen.:icon_sunny:

Geplaatst

Alsnog ene prima resultaat Simba, op naar mooie bevruchtingen!

Jij al 2 super emmies in je buik Schattie, van harte!

Miran, succes met de punctie morgen. Ziet er goed uit allemaal al!

Geplaatst

Nou Schattie, op naar het wachtbankje.... neem je een dik touw mee? Dan kun je er in ieder geval niet afvallen.

En dan hop ik dat ik zondag naast je kom zitten, als je dan nog een eindje touw over hebt, wil ik daar graag ook gebruk van maken.

Es... hoe is het jou vergaan vandaag?

En Martha, zijn de rooie duivels nou al een keer de hort op......?

Geplaatst
Nou Schattie, op naar het wachtbankje.... neem je een dik touw mee? Dan kun je er in ieder geval niet afvallen.

En dan hop ik dat ik zondag naast je kom zitten, als je dan nog een eindje touw over hebt, wil ik daar graag ook gebruk van maken.

Es... hoe is het jou vergaan vandaag?

En Martha, zijn de rooie duivels nou al een keer de hort op......?

Simba: Ik zou het super vinden als je naast me komt zitten en natuurlijk heb ik een stukje touw voor je over om je goed stevig vast te binden voor de komende twee weken. Ik zal voor je duimen!!!

Geplaatst

Hey allemaal,

@ de punctiemeiden, voor jullie zit het er weer op, hopelijk ontstaan er een paar mooie embryo's en vooral.... dat ze blijven plakken :)

Lekker rustig aan, tv'tje aan, laptop op schoot en laat je maar lekker verzorgen door je man/vriend :) En vooral... veel blijven drinken.

@ de FM-meiden, dit gaat de goede kant op! Hopelijk groeien ze nog even door, op naar een mooie oogst.

@ Bianca, heb je nog gebeld?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden