Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Wish,

Ik heb na een aantal mislukte pogingen ook een hysteroscopie gehad. Precies om dezelfde reden als jij er nu een krijgt. Je gaat op een gegeven moment zo aan jezelf twijfelen. Bij mij hebben ze toen (gelukkig) niks gevonden en als dat bij jou ook het geval is denk ik niet dat het een probleem is om daarna een cryo terug te laten plaatsen. Misschien juist wel goed want ze gaan je baarmoder helemaal mooi schoon spoelen. Ik heb toen ook geen pijnstilling gehad, alleen is er uit voorzorg een infuus geplaatst. Dat mochten ze een poliep of vleesboom aantreffen, ze gelijk medicatie kunnen geven en de behandeling uit kunnen voeren.

Ik heb ook eenmaal pregnyl mogen spuiten na een tp. 3x 1500 eenheden om de 3 dagen (volgens mij). Volgens de gyn moet het niets uitmaken of je nou die bollen of pregnyl gebruikt maar ik vond het in ieder geval veel praktischer!

Meid, ga lekker op vakantie, heb je wat moois gevonden? Rust lekker uit en geniet ervan. Dikke knuf

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Wish:

ik had 5 daagse cryos en die werden teruggeplaatst op dag 5 na de eisprong, de eisprong werd bij mij een beetje geholpen:

op de dag dat ik een lich postieve ovulatietest had had ik ook een fm + bloedafname, die avond moest ik 5000 pregnyl spuiten, 34 -36 uur later was de eisprong en op dag 5 na die eisporong was bij mij de tp.

Nu hebben we 3-daagse emmies dus wordt er hopelijk tenmniste 1 op dag 3 na de eisprong teruggeplaatst.

@Bianca,

Brussel liet mij op een bepaald moment (zie bericht hierboven aan Wish) 5000 pregnyl spuiten om de eisprong zo goed mogelijk te kunnen bepalen ( was mede omdat het lokale zekenhuis niet altijd op tijd bloedwaarden zoals het oestradiol ([E2) en progesteron beschikbaar had, nu loop ik voor de bloedafnames en echo�s elders en daar gaat het perfect!)

1 dag voor de tp moest ik weer utrogestan gaan gebruiken maar dat is standaard in Brussel, 3x200 mg per dag.

De komende tp vraag ik wellicht weer om extra pregnyl NA de tp, net als bij de verse tp�s, baadt het niet dan schaadt het niet....

veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Als afsluiting ging ze nog even luisteren. Had het hartje nog niet gehoord en ze had hem in 1x! Wauw dat was een mooi moment. Jammer dat Bjorn er niet bij was.

geweldig dat ze het hartje liet horen, zo bijzonder om te horen nietwaar? ik had al enkele echo�s gehad en diverse berichten van dames gelezen over het geluid....toen maar eens aan onze gyn gevraagd, owww dat kan ik ook hoor!!! het leek wel dat ze geen idee had hoe bijzonder dat geluid voor ons was hihi

ik hoop dat je misselijkheid snela afneem!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

hoi Babeth,

Zo gek dat ieder ziekenhuis weer een ander protocol heeft!!

Snap ook niet waarom ik die ovulatie testen moet doen en hoe ze dan zeker weten dat mijn bms dik genoeg is.Dus denk dat ik voor de zeker heid toch rond die tijd een echo wil laten maken.En wil gaan vragen of ik pregnyl mag gaan prikken voor de tp want door die bolletjes ben ik al beide keren op dag 8 ongesteld geworden.

Geplaatst

ja ik heb bij deze verse poging 4x 1500 pregnyl gespoten

en het resultaat is bekend

het enigste wat als risico werd genoemd bij de pregnyl was overstimulatie

maar dat zou volgens mij niet veel kwaad kunnen doen bij een cryo

dus als het ziekenhuis het goed vind gewoon eens proberen

wat ik er vooral een pro aan vond was dat ik maar 4x intens aan mn ww herrinert werd ipv 3xdaags iedere dag met de bollen en het gaf mij dus meer rust terwijl mijn lichaam beter voor de gek gehouden werdt naar mijn gevoel

Geplaatst

Hallo dames

ik wilde jullie laten weten dat we vandaag in Dusseldorf geweest zijn, wl een aparte ervaring als je zo�n enorm complex in Brussel gewend bent.

Het gesprek was prettig, alle gegevens en onze historie doorgenomen en zijn advies bij ons is om als er nog een behandeling nodig is voor Icsi icm. Imsi te doen. Zij warn zeer teverden over de resultaten en juist omdat ze met deze methode de beste zaadcellen kunnen selecteren, hij was ook van mening dat de Tese niet nodig is bij mijn man.

Verder kaartte hij de extra vitaminen en mineralen + omega vetzuren nog aan, maar goed, deze gebruikt mijn man al op zijn advies via de email dus prima!

Wat medicatie zal er weinig veranderen, ook korte protocol, de hoeveelheid bevruchte eicellen per poging (gemiddeld 8) kon hoger door het lange protocol te volgen maar de kwaliteit weegt zwaarder.(gelukkig ook onze gedachte).

Het enige dat tzt wellicht zal afwijken is het gebruik van de Suprefact, maar goed, dat geloof ik wel.

Eerst gaan we ons richten op de cryo-tp in Brussel en we hopen dat een behandeling daarna niet meer nodig is de komende tijd!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Zo te horen hebben jullie een goed gesprek gehad in D�orf. Ik heb geen ervaring met IMSI en Tese, maar volgens mij heb je er zelf wel een goed gevoel bij.

Wat ik mij wel afvraag is of de vitamens die de man moet slikken ook noodzakelijk zijn als het zaad van de man altijd prima is.

Zal dit de kwaliteit van het embryootje kunnen be�loeden denk je?

Mijn vriend slikt nl. nooit vitamines voor en tijdens de behandeling, maar als blijkt dat dit wel degelijk van belang is, dan koop ik natuurlijk morgen direct een paar potten vol voor 'm. Kan ie maar vast beginnen:toothy10:

Geplaatst

Hoi Dames

Mijn man heeft slecht tot niet bewegelijk zaad...Onze gynacoloog heeft niets aangeraden... of gezegt over vitamines..

Moet ik ook iets kopen wat denken jullie

Geplaatst

Babeth wat fijn dat jullie een goed gesprek gehad hebben. Ik hoop natuurlijk ook dta het voor jullie niet meer nodig blijkt te zijn dat je daar heen moet.

Wat is het gemoedelijk daar he. Echt een vriendelijke arts vind ik ook.

Maar goed mag ik vragen wat jou man moeten slikken dan want ik ben wel benieuwd of het ook helpt.

Wij moeten vanavond weer naar die magnetiseur dus ben benieuwd.

Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst

hallo dames

bedankt voor jullie reacties

@Mart, de tese is een laatste manier om zaad te verkrijgen (uit weefsel uit de teelbal) maar gelukkig volgens DD ook niet nodig. Apart he, in NL was dat de enige optie...

wat de vitaminen betreft, kan nooit geen kwaad maar aangezien Martha bij jullie de eicellen op eigen kracht van de zaadcel bevrucht worden lijkt mij het niet noodzakelijk.

Bij Imsi wordt het zaad tot 6500x vergroot zodat men nog beter in staat is om de juiste zaadcellen te selecteren, en juist omdat de kwaliteit �de hoeveelheid te wensen overlaat zag hij goede mogelijkheden, tevens omdat ik zwanger ben geweest en het mis gegaan is door "brute" pech (dekt de lading niet maar daar komt het op neer!)

T.K. onze uroloog zei ook dat er niets was dat kon bijdragen aan een verbetering van het zaad.... toch is mijn man op aanraden van de acupuncturist het eea. gaan slikken en hij kreeg behandelingen, voor het eerst veel meer zaadcellen, zelfs die goed beweeglijk waren (A klasse) en van die poging werd ik zwanger!

Bij onze laatste poging had mijn man vanwege de omstandigheden en de snelle start minder lang en frequent geslikt , minder behandelingen gehad en toen geen A kwaliteit zaad en weer veel minder.

De arts uit DD. had per email al het volgende gemaild:

Voor de kwaliteit van het sperma is het zinvol om van te voren zink, vit C,E, B6, B12 en vit D3 te nemen, ook omega 3 vetzuur draagt aan optimalere zaadcellen bij

Mijn man slikt nu Multi max van Othica en slikt omega 3&6

http://www.orthica.nl/index.php?page=5170&PHPSESSID=019c3f8945e8267a936a040e09984708#

(als je na de link op de site komt en Multi max aanvinkt zie je precies wat er in zit)

Vandaag benadrukte dr. Scholtes nogmaals dat uit stuedies wel degelijk gebleken is dat deze vitaminen ed. bijdragen aan een verbetering van de zaadcellen, tevens las ik het ook weer terug in een boek van Zita West.

Dr. Scholtes vermelde ook dat men helaas in NL ver achterloopt mbt. icsi, na de uitvinding van Icsi is men in NL stil blijven staan terwijl er ook op het gebied van "zaadproblemen" genoeg ontwikkelingen zijn.

wellicht dat andere dames en of heren iets aan deze info hebben.

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank je wel Babeth voor de info. Ik ga morgen direct die tabletten halen voor mijn vriend. Bij hem was inderdaad na de acupunctuur toendertijd ook het aantal meer.

Dus bij een volgende poging gaat hij dat ook zeker weer doen.

Maar goed we wachten eerst die magnetiseur af en dan moeten we toch over een tijdje een zaad onderzoek doen om te kijken of het meer geworden is. Kijken wat er gebeurd.

Geplaatst

Hoi Maris,

graag gedaan,ik ben benieuwd wat de magnetiseur zegt, in ieder geval kan het geen kwaad om het te gebruiken.

ps. hebben jullie ook al imsi toegepast of iets zoals picsi?

succes vanavond!

Geplaatst

Dank je wel, nee hebben we nog niet maar een volgende keer willen we wel navragen aan dr Scholtes of het verstandig is dat wij dat doen.

We hebben wel ah laten toepassen.

Het is hier koopavond dus heb net de vitamines maar direct even gehaald.

Geplaatst

We zijn weer terug en mijn vriend vond het weer heel raar haha. Die man wil proberen om het aantal een heel stuk omhoog te krijgen. We moeten over twee weken weer en dan twee weken later een zaad test laten doen om te kijken of het ook inderdaad meer geworden is.

Nu hebben we wel besloten om daar op te wachten en wanneer het inderdaad meer geworden is om te wachten met de cryotp en is het niet meer geworden om dan wel de tp te doen.

Geplaatst

Hoi Maris

klinkt op zich wel goed toch? wat de vitaminen betreft, dr. Scholtes liet weten dat deze echt minimaal 6 weken geslikt moeten worden voor enig effect.

Ik ben erg benieuwd wat eer bij jullie over 2 en 4 weken te merken valt, super!!!

De assisted hatching heb ik nog niet besproken, ben ik helemaal vergeten!!! wellicht kaart ik het nog wel aan, als we een nieuw pogign nodig hebben.

Geplaatst

Ja hij is vanavond begonnen met de vitamines dus ik ben benieuwd wat het allemaal voor een werking heeft op hem.

Wij konden toen op de dag van de punctie aangeven wat we wilden hoor toen nam hij een lijst met ons door over wat we wel en niet wilden zoals ah en wat hij ons aanraadde.

Geplaatst

Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld en nu kreeg ik te horen dat mijn gyn er niet meer is daar. Echt hier baal ik wel zo van bah nou moeten we naar een ander maar ja het is niet anders.

Maar ik belde om een zaad test in te plannen en nu moeten we eerst 21september naar de gyn en dan moeten we dat met hem bespreken. Beetje omslachtig allemaal want we willen alleen weten of dat het meer geworden is of niet maar ja het is niet anders.

Gelukkig kunnen we dan wel naar het streekziekenhuis en hoeven we niet helemaal naar het grote ziekenhuis.

Geplaatst

Hoi Babeth,

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in Duitsland. Nooit verkeerd om eens een ander 'licht' over de zaak te werpen en er worden weer net andere technieken e.d. gebruikt.

Maar eerst maar eens die cryo terugplaatsing!

Bij mij vriend is 4x helemaal geen zaad gevonden. Toen hij is hij vitamines gaan nemen; Selenium/ zink, Vitamine B-complex met foliumzuur, Tarwekiemolie en Omega 3.

Daarna zijn er in Nijmegen w�opeens zaadcellen gevonden die goed genoeg waren voor ICSI.

Weet niet of het nou aan die supplementen heeft gelegen, maar ik weet wel dat hij ze nu trouw door blijft slikken!!

Liefs Miekske

Geplaatst

Hoi Miekske

D3 schijnt ook nog erg belangrijk te zijn voor het zaad van de man, DD adviseert 400ie per dag, misschien nog iets voor jou hubbie?

liefs

Babeth

Geplaatst

Hier alles goed!

Misselijkheid zo goed als weg. Alleen wel extreme rugklachten wat als gevolg heeft dat ik tot de bevalling niets meer mag als heel rustig aan doen.

Er wordt verwacht dat ik tegen het einde plat lig. Dus dat is minder

Er is wel een buikje aan het komen... WAUW!!

En met jou Maris??

Geplaatst

Kimmie bah wat vervelend dat je nu al moet stoppen met werken. Maar denk aan jezelf en je kindje dat is nu het belangrijkste. Sterkte ermee.

Wat leuk dat je nu al een buikje ziet daar heb je zolang op gewacht dus show hem maar lekker.

Mat mij gaat het redelijk ik heb echt heel erg last van mijn schaambeen. Er zit daar een cyste wara ik heel erg last van heb, maar ik moet nog tot 21 september wachten tot we naar de gyn kunnen. Dus dat is minder maar verder gaat het wel goed hier.

Geplaatst

Hier gaat het ook wel oke..

Na een pauze van een maand hebben we volgende week dinsdag een afspraak bij de gyn.

Hoe is het met jou Maris? Hebben jullie al vakantie gehad?

En Kimmie, bijna het eerste trimester voorbij! Geniet ervan.

Geplaatst

Pippe een maand rust heeft jullie vast goed gedaan of niet. Jullie zijn toch ook al getrouwd of niet? Hebben jullie een mooie dag gehad?

Ja wij hebben al vakantie gehad. Mijn vriend is alweer 3 weken aan het werk. Ik zit nog steeds thuis hoe graag ik ook wil werken het wil nog niet echt vlotten met het vinden van een baan. Ondertussen zit ik al bijna een jaar bij huis en ik moet zeggen dat ik me nog niet verveel maar het wel echt heel erg zat ben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden