Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

Ik zit ergens mee. Ik wilde er eigenlijk een nieuw topic over openen maar ik plaats het toch maar hier.

Ik hoop dat jullie me niet verkeerd begrijpen maar het zit me zo hoog en ik moet het echt van het hart.

Wij zijn nu ruim een jaar bezig, nog lang niet zolang als de meeste hier. Vandaar dat ik me misschien schuldig voel

over mijn gedachtes en gevoelens. Is heb het zwaar. Sinds we in de mmm zitten is er een soort van obsessie ontstaan mbt zwanger worden. Baby's, kinderen, bekenden die zwanger zijn/worden/bevallen etc etc. Ik word er een beetje gek van. maw, het beheerst mijn leven op het moment. Ik wil af van dat gevoel, ik wil mezelf terug. Ik wil mijn leven leven zoals het was, en niet alleen maar bezig zijn met dit. Soms komt er een gedachte voorbij met de vragen of ik dit allemaal wel wil, wil ik überhaupt wel kinderen?! Dan bekruipt me het gevoel dat ik er misschien nog niet klaar voor ben. Maar hoe kan ik dit gevoel nou ineens hebben? Natuurlijk wil ik kinderen. Ik hoop ook echt dat deze poging gaat lukken. Maar ik kan mijn gevoelens niet altijd onderdrukken. Zou het bescherming van teleurstellingen zijn? Ik hoop niet dat ik iemand kwets hiermee, want dat is echt niet mijn bedoeling. Maar ik weet het gewoon even niet meer…

Oja, en ik haat mijn werk(plek) en er is geen andere uitdaging hier in de buurt. Misschien dat dat ook meespeelt.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pippe voel je niet schuldig ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb niet voor niks een jaar rust gehad van die rot hormonen.

Ik ben vorig jaar ook zwaar overspannen geweest door dit alles en mijn werk.

Dat van die obsessie ken ik ook je kunt nergens anders meer aan denken en je wilt het nu maar dat gaat niet

Ik ben toen met een psychosomatische fysiotherapeut gaan praten en dat heeft mij heel erg geholpen om het allemaal weer iets positiever in te zien.

Hert is ook allemaal niet niks en dat maakt niks uit of dat jullie nu een jaar bezig zijn of zoals wij 4,5 jaar want de wens is voor iedereen even groot.

Ik weet anders ook niet zo goed wat te zeggen maar misschien lucht het op om met iemand te praten doet het bij mij altijd wel.

Kimmie dank je ja is mijn eerste keer sinds de pols maar gaat redelijk goed moet ik zeggen.

Ik vond het nog wel een raar iets moest vanmorgen direct al vrij vragen voor vrijdag want dan gaan we naar Brussel maar goed niks aan te doen dat was al gepland in oktober en ik heb er echt zin in even lekker met z´n tweetjes er tussen uit.

Geplaatst

Lieve Pleuntje,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Een hele fijne dag. Het zonnetje schijnt voor je! :occasion13:

Kimmie,

Wat balen dat het met Bjorn niet beter gaat.

Hoop ook dat jij eerst zal bevallen en dat dan je mannetje geholpen wordt.

Wat schattig van je schoonouders. Maar aan de andere kant kan het best nog even duren voordat je gaat bevallen.

Ach, gaan ze later dit jaar toch naar Euro Disney!

Die kleine uk is zichzelf aan het voorbereiden om zich aan jullie te laten zien en dat heeft tijd nodig. Hij/zij wil zich natuurlijk van de beste kant laten zien! :happy:

Maris,

Fijne eerste werkdag!!!

Je laat zeker wel weten hoe het is gegaan, toch?

Pippe,

Meid, gooi je gevoelens maar op tafel hoor.

Het is allemaal wat.

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen over je gevoelens en gedachtes.

Dit zijn jou eigen gevoelens en daar mag en kan niemand over oordelen!

Laat ik je zeggen dat ik herken wat jij nu voelt.

Soms benauwde mij deze gedachtes ook.

Wat als er straks een kindje mag zijn, ben ik dan blij? Zou dit echt zo leuk zijn?

Ik ben nog nooit overspannen geweest en ben een 'nuchter type' al zeg ik het zelf.

Ben geen therapeut maar het lijkt mij 'vrij normaal' dat we deze gedachtes hebben.

Denk dat het komt omdat wij allemaal veel 'moeite' moeten doen om überhaupt zwanger te kunnen raken. (Als dit al ooit gaat lukken)

Lieve Pippe,

Hoop dat je jezelf weer bij elkaar kan rapen.

Weet dat je een kanjer bent en dat ik altijd voor je klaar zal staan.

En met mij meerdere van dit forum, dat durf ik hier wel te zeggen!!!

Geplaatst

Pippe en Lena,

Vergeet ik jullie toch succes te wensen.

Bij deze, heel, heel veel succes!!!!

Hoe laat is de IUI?

Geplaatst

Nou, het lucht wel op om dit hier te hebben gezegd. Ik schaam me wel voor die gevoelens tov Lena natuurlijk. Vooral als ik me afvraag of ik het allemaal wel wil..

Maar ik kom er wel uit, en ik denk dat het meer te maken heeft met de hele mmm dan met mijn 'echte' gevoelens. Ik mag daar niet aan twijfelen..toch?

In ieder geval hebben we de IUI gehad vanmiddag en ik hoop echt, écht, dat er eentje blijft zitten. We hadden de fijne K. (Of C.) Geen echo helaas, dat krijgen we bij W. wel altijd. Maar de timing was goed zei ze. W. zei vrijdag nog wel dat het er niet meer dan 2 (eitjes) moesten worden, dus ik was wel een beetje benieuwd wat er gesprongen is. 1? 2? 3? Laat ik daar nog maar even niet aan denken. Het wachten is begonnen.

Maris, fijn dat je goed hebt kunnen praten over je gevoelens. Ik hoop dat je in april vol goede moed weer gaat beginnen. Samen met je man natuurlijk. Ik praat wel in enkelvoud maar daar bedoel ik jullie samen mee.

Hoe is je eerste werkdag bevallen?

Wish, Hoe voel je je? Houd je genoeg rust?

Geplaatst

Pippe,

Moet toch wel lachen (sorry) om je zin: " Ik mag daar niet aan twijfelen..toch?" (je weet dat ik dit met een knipoog bedoel)

Fijn dat jullie de fijne gyn hebben getroffen!

Heb je weer mee mogen helpen?

Ik hoop ook echt dat het deze keer dan eindelijk mag gaan lukken!

Ik probeer me rustig te houden.

Ben vanmiddag naar de supermarkt geweest.

Niet veel boodschappen gehaald, dat had mijn vriend vrijdag al gedaan, alleen eten voor 3 dagen.

Dus de doos was niet zo zwaar om te tillen.

Mijn moeder stuurde me een sms of ik even op de thee kwam bij haar en mijn nichtje. (oudste nichtje zit op school)

Dus gezellig even gespeeld en met mijn moeder zitten buurten.

Ze had een tijdschrift voor me gekocht. "Bruid"

Verder ga ik zo meteen een paar shirts en blouses strijken en plof ik op de bank met dat tijdschrift.

Geplaatst

Haha, zolang je maar rustig op de bank ploft dan.. :happy:

Hebben jullie al definitief de locatie gekozen? En een datum? Of maak je dat liever niet bekend op het forum? Je hoeft niet te antwoorden hoor. Maar nu ik toch bezig ben, heb je al een jurk? :happydance:

Geplaatst

Dank je wel Pippe mijn eerste werkdag zit er weer op het is voornamelijk opruimen en herstellen van bloemstukken want de persoon wat ik vervang is langdurig ziek en nu moeten twee mensen dat doen die er een beetje een zooitje van gemaakt hebben dus genoeg te doen haha.

Ik praat ook vaak in enkelvoud maar daar bedoel ik ook mijn vriend mee natuurlijk. Die schat zou ik niet vergeten haha.

Hij had heel lief net het eten klaar zodat ik direct kon aanschuiven zo lief.

Gelukkig is de iui weer geweest en nu kan Lena lekker gaan broeden samen met Wish. Ik duim voor jullie dat er in elk geval 1 blijft plakken.

Ik zal eens naar de supermarkt gaan om huishoud handschoenen te halen het is namelijk niet zo goed en lekker voor mijn brace al dat water en zand enz. het is toch jammer als zo´n duur ding kapot en vies wordt.

Geplaatst

Maris,

Je eerste werkdag zit er weer op.

Hoeveel dagen in de week ga je werken?

Wat een schat van een vriend heb je toch! Het eten al lekker op tafel staan.

Geplaatst

Hey meiden de groeiecho was goed. Kindje blijft wel aan de kleine kant, woog een krappe 2000 gr nu. En alle metingen lagen ook iets onder het gemiddelde, dus een dikkerd wordt het niet. Maar dat scheelt met bevallen straks ;) Vruchtwater was nog voldoende, dus zal ook nog niet bevallen binnen een paar dagen.

Volgende week weer een controle, dus dan zullen we weer zien!

Geplaatst

Wish ik ga 5 dagen werken dus 38 uur is wel erg wennen zoveel maar ik begin pas om 9uur en heb op zaterdag wel lekker vrij gelukkig.

Maar ik kan rustig beginnen want heb deze week en volgende week vrijdags vrij. Het is alleen heel erg wennen weer om de hele dag te staan.

Kimmie gelukkig was de groeiecho goed en dat het kindje een beetje kleiner is ach ja net wat je zegt scheelt dat alleen met bevallen.

Geplaatst

Kimmie,

Wat fijn dat de groeiecho goed was!

Volgende week weer fijn kijken en luisteren naar jullie uk.

Maris,

Dat zal inderdaad wel even wennen zijn om weer zoveel te werken!

Wel fijn dat je de 2 aankomende vrijdagen vrij bent.

Kun je op je werk geen gebruik maken van een krukje? Zo één waar je half op zit en half tegen aan leunt?

Dan ontlast je je voeten een beetje.

Geplaatst

Nee die krukjes hebben ze niet maar dat werkt ook niet prettig vind ik. Vroeger bij mijn stage hadden ze die dingen ook maar die dingen staan alleen maar in de weg en ik kreeg het er van in de rug.

Ach morgen ben ik er weer aan gewend hoor en dan kan ik lekker ´savonds ontspannen in het zwembad haha

Hoe voel jij je?

Geplaatst

Dus ondingen om te gebruiken bij jou beroep.

Wij gebruiken ze wel eens als we een zorgvrager die in bed ligt eten/drinken gaan geven, vind dit persoonlijk prettig werken.

Vandaag een dagje gewerkt. (gelukkig stond ik extra)

Voel m'n eierstokken een beetje en m'n buik is wat opgezet.

Verder voel ik me goed.

Vandaag met een collega afgesproken dat ik het morgen aan kijk hoe het gaat.

Dan sta ik namelijk niet meer extra.

Ze wil vrijdag dan komen werken zodat ik wel weer extra sta.

En met een andere collega kunnen regelen dat ik haar mag bellen als ik op het werk ongesteld mocht worden.

Dan komt zij voor mij werken en kan ik naar huis.

Of als ik het de avond van te voren al merk mag ik haar ook al bellen.

Meiden, wat heb ik het getroffen met mijn collega's!

Hoe gaat het met de rest??

Geplaatst

Wish wat een lieve collega´s heb jij zeg. Je hebt het maar getroffen.

Nou moet ik zeggen dat het waar ik nu werk ook allemaal te overleggen is er werkt ongeveer 300 mensen in dit bedrijf maar het scheelt dat wanneer ik er niet ben dat er geen vervanger hoeft te zijn mijn werk blijft wel liggen tot de dag erna en dat scheelt wel hoor.

Ik weet het niet Pippe ik hoop het wel voor haar.

Hoe is het verder met de dames hier?

Ik heb zo vergadering van het klootschieten en daarna lekker naar bed ben weer best moe na een dag werken haha

Geplaatst

Dames ik wil jullie laten weten dat ik het mooiste kado ter wereld heb mogen krijgen op mijn eigen verjaardag.

Op 7 feb om 17: 36 is uiteindelijk met spoedkeizersnede geboren onze zoon: Stan Bram Cindy Coppens.we zijn nog in het zkh dus details volgen nog

Groetjes pleun

Geplaatst

Oh wat gaaf Pleun!!!! Gefeliciteerd meis..

Benieuwd naar je verhaal, knap eerst maar eens snel op. En geniet van jullie zoon!

* oh moet nu toch echt even een traantje laten*

Geplaatst

:woohoo:

Lieve Pleun van harte gefeliciteerd met de geboorte van Stan.

Je had inderdaad geen mooier kado kunnen krijgen.

Geniet er lekker van met z´n drietjes ik ben benieuwd naar je verhaal.

Geplaatst

Pleun,

Dacht van de week al dat je aan de gang zou kunnen zijn.

Ik had gezien dat je 's nachts op het forum aanwezig was geweest.

Heb ook nog een berichtje bij jou profiel achter gelaten. :happy:

Meid, wat super dat jullie zoon Stan daar nu eindelijk is. :happydance:

Nu herstellen en genieten van jullie trots!

Ik ben gisteren naar mijn moeder geweest en blijven slapen.

Mijn vriend moest voor zijn werk weg, vandaar.

En mijn moeder vindt het erg gezellig als ik bij haar blijf slapen.

Gisterenavond zitten kaarten en heerlijk zitten kletsen!

Vandaag weer gewerkt. Stond niet extra.

Het ging wel goed. Heb aan mijn collega hulp gevraagd bij dingen die ik dacht dat die toch te 'zwaar' voor mij zouden zijn.

Bijv. het aantrekken van steunkousen. Dat is niet zwaar, maar stiekem gebruik je volgens mij toch vrij veel buikspieren.

Ach, als ik iets niet zeker weet doe ik het echt niet.

Collega vond het niet erg en kwam zelf vragen of ze iets moest overnemen bij zorgvragers die ik 'makkelijk' alleen kon doen.

Nu ga ik even op de bank liggen, ben moe.

Geplaatst

Heel goed Wish eerst aan jezelf en je kanjers denken nu. Gelukkig heb je lieve collega´s die jou overal in steunen en helpen.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel heel goed met een aantal collega´s kan vinden nu het is alleen jammer dat ik vanaf morgen alleen sta de man waar ik mee samen werkte moet naar de kwekerij dus ik moet nu na 3 dagen al het volledige werk overnemen van iemand wat dat al 25 jaar doet (hij is langdurig ziek) ach ja we zien wel hoe het gaat lopen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden