Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish

ik krijg de rillingen als ik je verhaal lees maar zo te lzen heb je je kranig er doorheen geslagen en de opbrengstis enorm!!! er zijn altijd mooie bevruchtingen geweest dus nu ook hoor. Fijn dat je morgen al kan gaan bellen!

neem je rust zodat je zo goed mogeljik hersteld bent voor de tp, veel succes lieverd!

Babeth

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish wat een mooi resultaat tot nu toe.

Ik ga vannacht heel erg hard duimen dat er morgen een heel goed telefoontje gepleegd gaat worden.

Rust lekker uit en laat je lekker verwennen.

Geplaatst

Meiden, jullie zijn stuk voor stuk toppers om mij hier te steunen!!!

De napijn valt me gelukkig mee.

Alleen bij het aanspannen van m'n buik, van lig naar zit komen, of hoesten voel ik dat ik een punctie gehad heb.

Is dus echt heel goed te hebben!

Maar meiden, wat ben ik zenuwachtig voor morgen. Er zijn inderdaad altijd embryo's ontstaan, maar het zou zo maar kunnen dat dit een keer niet zo is......

Moet me niet gek laten maken door m'n gedachten, doe ik ook niet hoor. Het neemt niet de overhand, het is wat angst die af en toe op komt borrelen in mijn gedachten.

Geplaatst

Wish, pff klinkt als een heftige punctie! Knap gedaan hoor! Ik vond dat altijd ook een enorm stressmoment hoor, bellen voor bevruchting. Maar moet toch helemaal goed komen morgen!

Maris, was het gezellig bij ik hou van Holland?

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Hoi Zoe

Ja het was bere gezellig haha heb me weer rot gelachen.

We hebben helaas niet gewonnen maar de prijs was ook niet heel erg geweldig haha een automatische aspergeschiller.

Hoe gaat het verder met jou?

En met de kleine Duuk?

Kun je weer een beetje wennen aan het werk?

Ik begin maandag weer bij dat tuincentrum als bloemist, de thuiszorg deed er zolang over om met uren te komen en bij dat tuincentrum wilden ze mij heel erg graag weer hebben, want zij belden mij en niet andersom dus leek mij een goed teken.

Geplaatst

Och ja, Maris, wat stom van mij om niet te vragen hoe "Ik hou van Holland" was.

Fijn dat het weer gezellig en leuk was!

Een automatische aspergeschiller, heb ik nog nooit gezien. (zal eens op google gaan kijken)

Heb vanavond vernomen dat Guus Meeuwis de nieuwe tegenstander zal worden.

Ben benieuwd hoe dat gaat worden.

En maandag weer aan de slag in het tuincentrum. Wat gaaf dat ze jou bellen om te vragen of dat je weer komt werken.

Zoë,

Wat lief dat je hier een berichtje voor ons achter laat!

Het duurt nog zo lang voordat het morgenochtend is. Ga gewoon laat naar bed zodat ik morgen niet al te vroeg wakker ben en het zo tijd is om naar het lab. te mogen bellen. Haha!

Geplaatst

Wish hoe laat mag ej bellen?

Ik ben zelfs nog zenuwachtig voor jullie.

Dat geeft toch niet dat je niet vroeg naar ik hou van Holland je hebt wel wat anders aan je hoofd nu.

Maar ja het was met Guus Meeuwis die doet het ook wel erg leuk we zaten bij hem in het vak dus misschien zie je mij straks nog haha

Geplaatst

Mijn moeder is net op bezoek geweest samen met mijn nichtje van 2. Ze hadden een tekening en bloemen meegebracht. Lief toch!

Ik zal jullie niet langer in spanning houden, komt ie;

13 follikels aangeprikt

10 eitjes gevonden

9 rijp

Uiteindelijk 6 kunnen bevruchten

Daarvan zijn 3 embryo's ontstaan.

Morgen dus hopelijk een tp van 2 embryo's!

Is mijn gevoel toch een beetje waarheid geworden. Deze ronde hebben we het minst aantal embryo's van alle 5 pogingen.

Maar ik ben ontzettend blij dat er morgen een tp zal zijn.

Hoop echt van 2 toppers!

Geplaatst

Wish je gaat morgen je toppers ophalen.

Je gevoel was inderdaad wel goed maar hou hoop in die 3 toppers.

Ik ga zo ontzettend hard duimen misschien is het alleen maar goed dat het een keer anders is dan moet de uitslag ook anders zijn als de vorige 4 pogingen.

Hoe voel je je verder?

Mijn vriend heeft gisteren mijn auto mee gehad en nu is hij vanmorgen met mijn sleutels nog in de jaszak naar het werk gereden dus ik zit hier aan huis gekluisterd haha gelukkig kwam die man nog wat voor onze duiven zorgt en die had gelukkig de sleutel bij zich zodat de deur in elk geval van het slot kon anders was ik gewoon opgesloten.

Geplaatst

Pleun,

Daar heb je gelijk in!

Hoeveel embryo's had jij bij de eerste en tweede icsi?

Maris,

Ow jee, aan huis gekluisterd zijn is niet zo erg, maar opgesloten zijn. Hahaha!

Gelukkig kunnen we er nu om lachen omdat je nu wel een sleutel hebt. Anders zou het echt geen pretje zijn om thuis te zijn en niet weg kunnen als er iets zou zijn.

Lichamelijk voel ik me vrij goed. Beetje dikkere buik en beurs gevoel bij lachen/hoesten etc.

Mentaal beetje in een dipje. Hopen dat er 2 de nacht overleven om morgen bij mij te komen 'wonen'.

Geplaatst

Haha ja ik was ook even helemaal in de rats vanmorgen toen ik erachter kwam dat mijn sleutels er niet hingen.

Gelukkig dat je je vrij goed voelt dat dikkere heb ik ook altijd.

Hou hoop he die 3 gaan het allemaal heel goed doen en dan krijg je er morgen twee terug en die andere is voor volgend jaar of het jaar daarop.

Geplaatst

1e punctie

11 EITJES

waarvan 6 doorgedeeld

uiteindelijk maar 1 eitje teruggeplaatst en later nog mijn eningste cryo

beide mislukt

2e punctie

5 goed bevrucht

2 mss bevrucht

2 overrijp

hiervan 4 doorgedeeld

1 topper

3 mindere

topper en 1 mindere terug gekregen

geen cryo

wel zwanger

Geplaatst

Mijn vriend en ik hebben het erover gehad en we willen waarschijnlijk bij een volgende poging geen cryo's meer laten ontstaan.

Een cryo poging heeft kansen dat weten we wel, maar wij geloven er niet in dat dit voor ons kans van slagen heeft.

En een cryo tp kost €400 per tp. En als je hier geen/weinig vertrouwen in hebt is dat zuur geld.

Een cryo tp is minder belastend voor je lichaam, maar mentaal is een cryo of een verse tp net zo zwaar.

Dan heb ik liever een verse tp met voor ons gevoel meer kans van slagen.

Het is lastig om beslissingen te maken. Maar we laten ons gevoel meespelen en ons gevoel geeft aan dat een verse tp voor ons meer kansen biedt dan een cryo.

Er zullen mensen zijn die van cryo's zwanger worden en niet van een vers embryo. Die hebben zo weer hun eigen mening.

En iedereen mag zijn/haar mening hebben en dat respecteer ik ook.

Geplaatst

Wish ik ben het helemaal met Pleun eens jij krijgt morgen 1 of 2 toppers en die blijven de komende 9 maanden ongeveer zitten.

Maar ik kan me wel indenken dat je dan liever geen cryo's hebt als je er toch geen vertrouwen in hebt is het heel erg weg gegooid geld.

Je moet ook doen wat je zelf wilt en waar jullie je goed bij voelen.

Geplaatst

had ook nog wat te vertellen ,hopelijk voor niemand vervelend maar jullie vertel ik gewoon alles makkelijker dan ergens anders

(3 februari)spannend nachtje gehad

ik heb al de hele dag (2 feb. ) last van mijn rug maar laat niets merken aan arjan

sávonds gaat arjan even naar een oud collega en ik ga vroeg naar bed omdat ik opeens snip verkouden ben .

na een hete douche waar ik wel wat krampen van kreeg stap ik in bed en toen begon het feest

heb van ongeveer 22:00 tot 02:30 steeds regelmatiger iets gehad waarvan ik achteraf denk dat het oefenweeen zijn geweest

Arjan was om 23:00 weer terug thuis en vond mij klaar wakker boven aan de trap

ik vertelde hem dat het best wel eens zou kunnen gebeuren wat wel even voor een lichte shock zorgde

we keken elkaar echt aan met een iet wat angstige blik maar moesten toch ook wel lachen

Arjan heeft om 1:30 nog de blokjes onder het bed gezet (die stonden er nog naast )wat met erg veel herrie ging wat ook weer voor een lachkick zorgde maarja het moest toch maar even gedaan worden , want stel je voor hij komt echt

op een bepaald moment kreeg ik om de 4 min pijnlijke harde buiken die dan ruim 1,5 min duurde

dus ik naar beneden , beetje rond wandelen , en toen voelde ik het afnemen en was ook de regelmaat er uit

wij weer terug naar bed en terwijl arjan over mijn rug wreef ben ik in slaap gevallen en heb eigenlijk niet echt meer wat gevoeld

bij het opstaan vanmorgen voelde ik zo nu en dan een krampje maar niets noemenswaardig meer

jammer blijkbaar komt de kleine nog niet

maar het had zo maar gekunt ,was wel echt een rare spannende nacht pffff

Geplaatst

Dit is misschien een voorbode geweest, oefenen voordat het 'echie' begint.

Wat zou het geweldig zijn als die knul van jullie zich wil laten zien!

Ik wacht in spanning met je mee.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden