Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een vraagje heeft iemand nog een leuk idee voor een vrijgezellenfeest?

We moeten er 2 organiseren (3 met die van mij erbij maar die is de 21ste al en hoef ik niet te doen haha) en nu hadden we iets heel leuks namelijk lasergamen en ik en een andere vriendin zouden niet mee doen ivm de zwangerschap maar nu is de bruid ook zwanger dus dat is een beetje lullig als we zoiets gaan doen en het misschien wel kwaad kan voor de kleine we gaan geen risico lopen natuurlijk.

Maar nu is degene waar we voor moeten organiseren een beetje moeilijk want ze wil niet iets creatiefs en wij gaan geen honderden euro's uitgeven aan allen feesten per persoon

Dus toen dacht ik misschien heeft iemand hier een leuk idee

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maris,

Ten eerste balen van je auto! Ik moeten 'm ook laten keuren volgende week. + een grote beurt. :mad:

Medusa, wat een geweldig nieuws!! Wat een toppertje zeg! En een opluchting voor jullie.

Pleun, fijne vakantie!

Maris, wat ideetjes voor de vrijgezellen feesten:

• workshop koken (tapas,cupcakes/taarten e.d.)

• workshop dansen (Salsa bv))

• Workshop sieraden maken.

• Workshop visagie

• schilderen

• iets culinairs. Of hightea

• Solex tour

• Naar een voorstelling met bv eten bij inbegrepen / thema avonden

• cabaret

uhhhh, verder weet ik niets. Eerlijk gezegd. Hopelijk vinden jullie iets leuks!

Ook leuk is misschien een combinatie; eerst een workshop en daarna lekker hightea-en of uit eten en lang tafelen + evt nog op stap.

Misschien is bodypainting ook leuk. (Vooral voor de zwangeren ;-) )

Nu hou ik echt op.

Geplaatst

Wanneer kregen jullie allemaal een buikje?Als ik kijk bij uitgerekend in dec zie ik allemaal mooie buiken voorbij komen. Maar hier nog maar weinig te zien. Of et lijkt op een vetrolletje. :,-(Zal straks wel eens vragen of ik een foto mag maken en plaatsen. Het 'groot kijken' werkt nog niet echt hier.En hoe voel je de baarmoeder zitten? Las op een site dat je die nu moet kunnen voelen? Lena's buin voelt wel stevig trouwens. S'avonds is 'ie wel wat opgezetter.

Geplaatst

Ik heb geen idee het leek bij mij direct al dat ik een buik had maar dat waren mijn darmen maar toen ik in het zh lag met 10 weken begon het wel een echt buikje te worden en nu na de 20 weken gaat het heel hard dus heb geduld het komt vanzelf haha al weet ik maar al te goed dat je zo graag een buikje wil zien dan word het nog echter mijn vriend is er ook zo super trots op

En de baarmoeder kun je het beste voelen als ze ligt op de rug dan zie je als het goed is een bolletje verschijnen maar als die er niet is moet je net weten wat je voelen moet hoor vond ik eerder ook wel lastig nu word het makkelijker en voel ik hem met gemak

ben benieuwd naar de foto haha

Geplaatst

Graag even jullie advies cq. schop onder m'n kont.

Jullie is het vast opgevallen dat ik echt een onzekere muts ben. De volgende VK afspraak is 18 juli (of 19).

Dat is vier weken na de vorige. En ik word alweer onzeker en bang. Ben aan het speculeren en ik word er

echt heel erg gek van. Ik heb er behoorlijk veel last van. Ik vind het niet fijn en wil eigenlijk zo zorgeloos mogelijk genieten. Iedereen is wel eens onzeker. Maar ik denk dat ik ver boven het gemiddelde lig. Ik probeer hier écht wat mee te doen, maar nu heb ik weer even zo'n punt bereikt dat ik echt even bevestiging nodig heb. Ik heb vanochtend bij Lena gepeild wat ze er van vind als ik de VK bel om te vragen of we misschien heel even mogen langskomen en naar het hartje luisteren. Daar kreeg ik eigenlijk niet zo'n leuke reactie op. En misschien heeft ze wel gelijk. Ze denkt dat de VK snel gaat denken van 'Daar hebben we hun weer' en dat zonder aanwijsbare reden. Met alleen een gevoel. Ik vind het fijn dat ze zich geen zorgen maakt hoor. Ik zou willen dat ik mijn gevoel kon beïnvloeden met mijn gedachtes, dat ik daar ook echt in kan geloven. Maar mijn vraag is: Zouden jullie hierom de VK bellen?

Geplaatst

Ja hoor ik zou ook bellen

Ik heb afgelopen zondag een hepe tijd geen leven gevoeld en werd er helemaal zenuwachtig van nou moesten wij weg maar ik had met mijn vriend afgesproken dat alss we terug kwamen en ik had nog niks gevoe/d dat we de gyn gingen bellen maar gelukkig toen we in de auto zaten voelde ik haar al

Maar je kunt lena niet dwingen maar als de vlos mee werkt zou ik wel bellen zij worden er gewoon voor betaald en hebben ervoor geleerd om jou gerust te stellen

Maar probeer ook een beetje vertrouwen op het gevoel van lena te hebben mijn gyn zegt dat een zwangere vrouw vaak wel aanvoelt dat het goed zit

Maar onzeker zijn we allemaal ik ook hoor zat net nog te denken dat ik gelukkig dinsdag weer mag

Geplaatst

Lena zegt net dat ze vind dat de VK er voor is als er ook aanleiding is, en geen ongerustheid. Ze stelde voor om een dopler aan te schaffen, maar ik raak in paniek als ik het hartje niet kan vinden.

Dus we zien wel. Ik heb er ook geen zin in dat we straks bij de VK zitten en dat ze dan echt met een vingertje naar mij zou wijzen. m.a.w. nou ík ben niet ongerust hoor, maar zíj wel. Dus sorry dat we jullie daarvoor lastigvallen.

Geplaatst

Oh meid ik wou dat ik die onzekerheid weg kon nemen voor je het lijkt me inderdaad voor jou nog erger omdat je zelf niks voelt en dus op lena moet vertrouwen maar jullie kanjer doet het echt wel goed en anders inderdaad een doppler nu moet je het hartje toch wel kunnen vinden lijkt mij

Geplaatst

Graag gedaan en inderdaad laat haar maar even als haar gevoel goed is moet je daar op proberen te vertrouwen hoe moeilijk me dat ook lijkt.

Weet je ook waar de placenta ligt? Voor of achter?

Geplaatst

Hoi dames,

Ik kom vanaf nu weer vaker kletsen.

Medusa,

Wat een super goed bericht dat Rolf zijn niertjes en blaaswand weer normaal zijn!

Dit zal jullie wel veel innerlijke rust gaan geven.

Maris,

Blijf jij met dit weer maar rustig aan doen.

Ga je trouwens nog klootschieten of is het zomerstop?

Pippe,

Ik ben ook regelmatig extra naar de vk gegaan om even naar het hartje te mogen luisteren.

Dit had mijn vk zelf voorgesteld. Dus ik vind het echt niet raar dat je dit tussen de echo's door wil doen.

En zo'n apparaat thuis gebruiken wou ik ook niet, ook bang dat ik het niet gevonden kon krijgen.

Misschien valt dit wel mee, maar toen ik Mijke elke dag begon te voelen was ik ook meer gerust gesteld en was het niet meer nodig om extra naar de vk te gaan.

Jullie moeten hier samen een goed gevoel bij hebben, jullie komen hier wel uit daar ben ik van overtuigd.

Dat Lena je met beide voeten op de grond laat staan is misschien niet zo verkeerd. Omdat jij aan geeft dat je 'te bezorgd' bent, toch?

Niet lullig bedoeld, dat weet je wel!

Ook ik ben 9 maanden lang toch wel angstig geweest of dat we een gezond kindje mochten krijgen. Maar die angst moet niet de overhand gaan nemen.

Pleun,

Have fun op de camping. Jee, 4 weken op vakantie!

Je mannetje zal toch wel moeten werken?

Mijke kan sinds vandaag kruipen. Het gaat nog stuntelig, maar het begin is er.

Zo geweldig om te zien.

Het is nog steeds zo'n vrolijke meid!

Geplaatst

Wat leuk dat ze kruipt haha kleine meisjes worden groot

Nee er is geen zomerstop maar ik doe de hele zwangerschap al niet meer mee het vergt best veel van je lichaam als je een beetje mee wil komen en dat risico loop ik liever niet maar ik loop altijd zo mee al supporter haha

En ja ik doe lekker rustig aan en moet zeggen dat ik me daardoor ook de laatste dagen best wel goed voel ben moe maar goed dat is niet erg verder overal weinig last van gelukkig

Vanmiddag krijgen we visite die wel blijven plakken TOT vannacht dus zo maar even wat vlees voor de bbq halen

Fijne dag dames het is hier super mooi weer

Geplaatst

Hier schijnt ook al vanaf vanmorgen de zon. Als Mijke zo wakker is samen een boterham eten en dan ga ik een stukje wandelen.

Ook even naar de winkel, ook wij gaan vanavond bbq-en.

Fijn dat het ondanks de warmte goed met je gaat!

Kun je nog wel goed slapen, lig je lekker? Had je nog een voedingskussen gekocht?

Allemaal een hele fijne dag!

Geplaatst

Veel plezier dan met. De bbq hier schijnt ook de zon weer maar hadden net een kleine bui dus we zien wel

Nee slapen gaat wat minder moet er minstens 3x uit en dan val niet makkelijk meer in slaap maar inderdaad met dat voedingskussen ligt het wel prettiger we hebben er vorige week 1 gekocht bij de hema geloof ik

Geplaatst

Hee meiden,

Wish, het is vandaag even gezakt. Ik wil/probeer niet teveel toe te geven aan dat gevoel, maar soms is het moeilik te onderdrukken. Het staat niet tussen Lena en mij in, maar vind het wel moeilijk dat ik me minder begrepen voel. Maar ik vid het belangrijker dat zij zich zo 'relaxed' voelt.

Wij zijn vandaag ook wezen bbq-en. Heerlijk weer gehad hier in het zuiden. Ik word teouwens steeds nieuwsgieriger naar het geslacht. Vind het zo knap van diegene die wachten tot de bevalling. Ik wil nu al shoppen!

Zus van Lena vond dat ze al een buikje kreeg. Dus misschien kijk ik teveel. We zijn vandaag begonnen met meten. Haha klinkt stom he, maar ik ben benieuwd hoeveel het straks in omtrek is gegroeid. En nee, dit is echt geen 'check' trekje, maar pure nieuwsgierigheid.

Fijne dag morgen en een knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Ik zal daar ook eens mee beginnen met meten haha vergeet. Ik telkens

Maar dat het jou ninder opvalt is waarschijnlijk omdat je lena dagelijks ziet maar wat ik gisyer zag zit er echt al wel een buikje

Hier is de visite net weg ze waren er om 4 uur al maar was zo gezellig haha heb het nu wel gehad ben erg moe maar dat geeft niet

Welterusten

Geplaatst

Hoi dames

Allemaal een fijn weekend gehad?

Hier erg slecht geslapen onze kleine meid heeft namelijk uitgevonden dat je met de maag kunt boksen geloof ik want pfff wat ben ik misselijk weer sinds vanacht ik ben altijd wel iets misselijk maar het was toch wel al een aantal weken geleden dat het zo erg was en nu zit ik ook nog met een ziek kind hier dus ik kan mijn lol op vandaag. Zodra hij overgeeft ga ik er zo achteraan.

Gister ook nog weer eens mijn schoonmoeder de waarheid gezegd ze vertelde namelijk even dat het gehandicapte zusje van mijn vriend er overdag niet is met de bruiloft van ons want met al die vreemde mensen erbij (mijn ouders wie ze al 10 jaar kent) werd ze zo onrustig, ik zeg ok nou dat kan met de bruiloft van die andere 2 had ze er geen last van maar het zal wel aan mijn familie liggen dan dat vond ze al niet leuk dat ik dat zei en toen zei ze ook dat ze 's avonds wel op tijd weg gingen want anders kon mijn schoonzusje dat niet volhouden en toen werd ik boos ik zeg hoe kun je het nu maken om op de bruiloft van je eigen zoon eerder weg te gaan om mijn schoonzusje hoeft dat niet want die houd dat anders ook wel vol.

Nou is het namelijk ook al zo dat de broer van hem om 18 uur de kleine op moeten halen bij de gastouder en daarna komen die ook al niet weer en nu gaat het er niet om dat er een paar mensen minder zijn maar he gaat om het feit dat wij er ook altijd alles aan doen om bij alle feestjes te zijn en wij ook niet eerder weg zijn gegaan van hun bruiloft en gewoon omdat je dat niet doet bij je eigen broer

Mijn vriend was daar ook niet bij toen ze dat zei dus toen kon ik hem later vertellen dat zijn ouders er niet de hele dag bij zijn e ik kon aan hem merken dat hij dat niet leuk vond

Ik heb ook gezegd net voordat we weg gingen dat ze maar moest zien wat belangrijker voor haar was een keer iets minder lang slapen of je zon een plezier doen.

Dus ik ben benieuwd.

Maar goed toen zijn we naar mijn ouders geweest en hebben we kennis gemaakt met de nieuwe vriend van mijn zusje moet er wel even aan wennen hoor dat zij met een jongen thuis komt haha

Verder geen nieuws hier morgen heb ik were controle bij de gyn en nu had ik eigenlijk vandaag bloed moeten prikken maa met een ziek kind gaat dat niet dus morgen vroeg maar doen ik neem aan dat de uitslag dan ook wel om 3 uur binnen is.

Fijne dag allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden