Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca, voor jullie breken er ook weer spannende tijden aan dus. Hopelijk wordt het huis verkocht per vandaag, dat zou al een goede stap zijn voor jullie toekomst samen.

Mari, ik herken het ook....had het vooral in de periode van 17-22 weken zwanger. Mijn vk vertelde hetzelfde als wat Medusa zegt. Dat ineens je bloeddruk naar beneden keldert. En aangezien die normaal te hoog is bij mij, werd ik daar ook helemaal raar van. Alles werd dan zwart en Ron heeft me letterlijk een paar keer moeten opvangen. Ik had het vooral als ik al een tijdje stond ( in een bepaalde houding).Was heel eng! Maar goed, even navraag doen is nooit verkeerd, wanneer heb je weer controle?

Wish, pffff Mijke ook nog steeds verkouden? L ook nog steeds, zo zielig....de nachten zijn nog steeds drama op moment. En nu ben ik zelf ook gigaverkouden en half, bah.....Meiske heeft me aangestoken ;)

Medusa, mooie foto van je kanjers!

Kimmie, wat een ondeugend, stoer koppie heeft Levi toch! Erg leuk om te zien!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianca wat leuk weer even wat van je te horen en helemaal super dat jullie een afspraak hebben gemaakt ben echt blij te horen dat je nu zo gelukkig bent op je werk na dan maar dat komt vanzelf wel weer

Hopelijk verkoopt het huis want dat is toch ook niks als je niet verder kunt kijken omdat je die last nog hebt, maar wel heel verstandig dat je eerst verkoopt voordat je wat weer koopt zo hebben wij dat ook gedaan en kom je nooit in de problemen

Jose ja ik heb het ook nu regelmatig en we zullen zien moet morgen naar de gyn en dan vraag ik het wel na die zal het wel weten neem ik aan

Jou meisje ook al zo verkouden wat is dat toch met die dames haha ik heb er ook last van nu hoor maar dat is voornamelijk hooikoorts lijkt wle of ik er nu in de zwangerschap meer last van heb maar kan ook mijn verbeelding zijn hoor.

Medusa wat een super mooie kindjes heb je

Pippe dank je maar moet er toch morgen heen dus zal wel los lopen voel ons meisje heel veel dus daar ben ik niet zo bang voor

Hoe voelt Lena zich vandaag?

Hier gaat het verder vandaag ook nog redelijk heb net de badkamer schoongemaakt dus moet nu even rustig zitten anders word ik zo mega misselijk en dat wil ik niet. Dan kan ik straks nog even de woonkamer alles afnemen en ben ik weer klaar voor vandaag.

Ik hoop dat die man van de ketel straks nog een keer klaar is dan kan ik vanmiddag al naar de verjaardag aangezien ik vanavond logees krijg maar we zullen zien.

Geplaatst

Hee meiden,

Bianca, wat goed dat je de stap hebt gezet! Ik hoop dat jullie snel kunnen beginnen met het voortraject. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je/jullie en hopelijk is het huis snel verkocht.

Hier alles oké. Lena is echt heel misselijk sinds 4-5 dgn. En ze verliest vocht?! Zal vast waterige afscheiding zijn maar bel straks toch de vk even.

Maris succes bij gyn vandaag

Geplaatst

Alles oke, hartje gehoord.

Door veranderde hormonen wordt t soms wat dunner/waterig. Niets om ons zorgen over te maken. (Ik was bang voor vruchtwater, lang leve.......Google) Maar weer gerustgesteld!

Geplaatst

Oh pippe!!! Gelukkig een mooi kloppend hartje gehoord!!!! Nu eindelijk maar eens gaan genieten saampjes!!! Lang leve het vrouwen lichaam ;-)

Geplaatst

Pippe wat fijn dat je het hartje hebt gehoord en ja ik heb ook meer afscheiding als normaal schijnt erbij te horen maar goed dat je gebeld hebt want liever het zekere voor het onzekere want als het wel vruchtwater zou zijn zou het niet goed zijn maar jullie kanjer is lekker aan het zwemmen in de buik van Lena

En nu echt lekker gaan genieten en dat word alleen maar meer als ze straks jullie kanjer voelt.

Hier lag ik gisteravond op bed met mijn nichtjes nog even tv te kijken en toen hebben zij de baby ook gevoeld haha ze schrokken er wel een beetje van maar vonden het wel heel erg leuk.

En wat zijn ze nieuwsgierig naar wat het is haha ze vragen elke keer de oren van de kop af hihi maar ik wil zo lang mogelijk stil houden dat ze heel blij gaan worden met toch een nichtje

Gister op de verjaardag was ook een vrouw die kon kijken aan de hand van een ring aan een touwtje wat wij zouden en krijgen en hoeveel kindjes haha ik heb me bescheurd van het lachen want daar kwam uit dat we een jongetje kregen en dat het bij 1 bleef dus ik zei al dat het bij 1 blijft is mogelijk maar dat andere zeg ik niet maar nu is iedereen er daar dus van overtuigd dat we een jongetje krijgen haha ik kwam niet meer bij en mijn vriend later ook niet toen ik het vertelde

Fijne dag allemaal de dames zijn nu lekker koekjes aan het bakken en vanmiddag gaan we even naar de gyn

Oh ja en vanavond begint mijn zwangerschapsyoga

Geplaatst

Nou ben je er nog steeds klaar voor haha wat een sukkels ben bang dta ze toch weer naar huis kunnen

Ik heb hier ook een chagerijnige kerel op de bank haha moet er wel om lachen

Hier vanmiddag tot nu toe weer goed gekeurd alleen heb ik extra bloed moeten prikken en urine in moeten leveren omdat ik die sterretjes zie en omdat ik vrij veel hoofdpijn heb morgen belt de gyn met de uitslag.

Net heb ik voor het eerst yoga gehad en ik moet zeggen dat was heerlijk wat ontspannend zeg heerlijk

Geplaatst

Haha wist niet dat jij zo'n voetbal fan was.

Ik vind dit meestal wel leuk om te kijken maar verder hou ik helemaal niet van voetbal maar goed ik had de eerste helft ook al gemist doordat ik yoga had en dat vond ik niet zo erg.

Was wel extreem rustig op straat toen ik naar huis fietste geen Hollanders en geen Duitsers op straat komt niet vaak voor hier haha

Fijne dag allemaal eind van de middag krijg ik het telefoontje of het bloed en de urine goed zijn ik verwacht van wel maar toch wel weer even spannend.

Maar geod ben wel weer 21 weken vandaag haha wie had dat ooit gedacht dat ik dat zou halen

Geplaatst

De uitslag was goed maar het bloed word nu wel elke 3 tot 4 weken geprikt omdat het verschijnselen waren van zwvergiftiging maar er was nu nog geen reden tot zorg

Vanavond acupunctuur disus ben benieuwd

Hoe is het met jullie

Geplaatst

Gelukkig word je goed in de gaten gehouden. En blijft het lekker stabiel zodat jullie onbezorgd kunnen genieten.

Hier alles oké, aan het aftellen tot woensdag (VK). Maar eerst een weekendje samen! We weten nog niet wat we gaan doen, maar dat komt wel goed.

Lala hoopt van de week te kunnen reageren. Lala, knuffel. :hugs2: En succes in Leuven vandaag. Hopelijk alles nog stabiel!

Geplaatst

Pippe dat is toch elke keer weer aftellen he haha heb ik ook hoor wij mogen donderdag weer naar de vlos

Ik ben vanavond voor het eerst bij de acupunctuur geweest en ik moet zeggen het was heftig hoor. Hij wist zoveel te vertellen aan de hand van een foto wat hij gemaakt heeft van mijn vingertoppen en tenen en alles wat hij zei klopte echt zo raar.

Hij kon bijvoorbeeld zien dat ik moe was maar dan ook echt heel erg moe en niet sinds het begin van de zwangerschap maar al veel langer en dat klopt precies ik ben al jaren moe soms zo erg dat ik het ene been amper voor het andere kan zetten en dan hoef ik nog niet eens wat gedaan te hebben.

Ook zag hij dat ik slecht sliep en dat ik wel kon inslapen maar dat wanneer ik er eenmaal uit was geweest om te plassen dat ik niet weer in kon slapen, dat zijn dingen dat dacht ik dat hoort bij de zwangerschap gaat vanzelf wel weer over maar daar kon hij wat mee doen zodat ik daar geen last meer van had.

Ook vroeg hij of dat ik er een chaos van had in mijn hoofd en dat klopt precies maar dat heb ik al jaren en hij zei dat wanneer ik die chaos hield dat ons kindje oook zo ter wereld zou komen en dat het dus zo waarschijnlijk een huilbaby zou worden maar daar ging hij voor zorgen dat dat niet ging gebeuren en ik ben normaal niet zo van die dingen maar ons meisje is de hele dag al druk vandaag en toen hij de naalden had gezet was ze echt super rustig terwijl ze 2 min daarvoor nog heel erg aanwezig was dat vroeg hij ook of dat ons kindje nu rustig was zo apart maar we gaan het zien wat het doet

Ook ging hij wat doen dat de misselijkheid over gaat en de bekkenpijn in elk geval minder wordt.

Ik ben normaal helemaal niet zo van die dingen maar hij wist zoveel te vertellen zonder dat hij iets van mijn wist buiten de misselijkheid en bekkenklachten om dat was echt heel erg raar.

Maar goed ik ga slapen ben de hele dag al druk geweest met het voorbereiden van een feest morgen van het klootschieten en morgen ben ik daar ook de hele dag druk dus kan mijn rust wel gebruiken

Welterusten allemaal

Geplaatst

Hee meiden,

Maris, hopelijk helpt de acupunctuur je! Wanneer mag je weer? Hoe is et verder met je?

Wish, hoe is het met jou? En met Mijke? En haar duimpje?

Lala, hoe is het met jullie?

Pleun, en met jullie?

Kimmie en met je enkel? Gaat het de goede kant op?

Bianca, is het huis verkocht?

Geplaatst

hee hier alles weer normaal

afgelopen weekeind laminaat gelegd en andere kleine afwerk dingen in de caravan gedaan en daar is (met dank aan schoonpapa)de badkamer bijna af

heb wel effe een baal momentje gehad vandaag want ik heb mn maandelijkse weer en had stiekeum op een andere uitkomst gehoopt maar helaas de "normale" weg lijkt toch echt niet mogenlijk voor ons en dat maakt me toch soms weer wat verdrietig en arno is er nog niet aan toe om weer de molen in te duiken dus proberen we t deze maand maar gewoon weer

het oefenen is ook wel erg leuk denk ik dan maar

(baalmoment is al weer over hoor )

en bij jullie pippe begin je aan t idee te wennen dat het toch echt gelukt is en dat over 6 maanden jullie ook een eigen uk hebben

dikke knuf voor alle andere

ik lees echt wel alles maar heb niet altijd tijd of puf om te reageren maar ik ben er echt nog wel

Geplaatst

Goedemorgen fijn weekend gehad allemaal?

Pippe hoe is het met jullie?

Is de misselijkheid alweer iets gezakt bij lena?

Ja de acupunctuur lijkt wel al iets te helpen maar goed ik juich echt niet te vroeg want heb wel vaker een paar goede dagen gehad dus we zien het wel de 29ste moet ik weer.

Maar ben wel benieuwd hopelijk helpt het echt zou wel heel mooi zijn als ik toch voor en groot gedeelte van de missleijkheid af kom.

Verder gaat het wel redelijk ben hartstikke druk geweest met het feest van het klootschieten vrijdag en zaterdag dus ik was gisteren helemaal op maar goed mijn oppaskindje werd gisteren 8 en we moesten nog nara de vaders dus die dag zat ook alweer vol.

Dus vandaag maar even rustig aan doen.

Verder was het weer eens suer gezellig bij mijn schoonouders (sarcastisch bedoeld) aangezien ik kreeg te horen dat zwanger zijn niks aan was was alleen maar ellende en bevallen was een hel en as de leine er eenmaal was was het ook niks want mijn neefje schreeuwde ook al 2 dagen en mijn andere neefje en nichtjes hadden ook veel geschreeuwd. Dus jullie kunnen nagaan hoe gezellig het was wij zijn ook op een gegeven moment weg gegaan en hebben gezegd dat als zij niet normaal kunnen praten zonder alleen maar te klagen dat we voor eerst niet weer kwamen want wij zijn wel blij en dankbaar dat we een kindje mogen krijgen en ondanks dat mijn zwangerschap niet over rozen gaat geniet ik er wel van zoveel ik kan zeker nu ik haar voel en mijn buik dikker wordt.

Ze vonden het wel raar dat ik zo reageerde maar gelukkig dacht mijn vriend er net zo over en zij hij er nog achteraan dat ze allemaal blij moesten z=ijn dat het hun allemaal zo makkelijk af ging en nik ste klagen hadden en dat ze eens op moesten passen wat ze zeiden als er een zwanger persoon in de buurt is omdat je anderen heel erg onzeker maakt met al die negatieve opmerkingen. Ik wil mij nog niet druk hoeven te maken over de bevalling of dat ons kindje huilt daar ben ik nog niet mee bezig.

Maar goed we zijn maar snel gegaan en zijn naar mijn ouders gegaan waar we heerlijk mee konden eten en de eerste helft van dat waardelose ned elftal hebben gekeken haha toen lekker naar huis.

Ik hoad trouwens gehoopt dat het beter weer zou worden vanmorgen was er zo'n lekker zonnetje maar volgens mij gaat het zo regenen jammer genoeg volgens mij zijn we allemaal toe aan zomer hihi.

Hoe is het met de rest?

Wish hoe gaat het bij jullie?

Lala leuk dat je nu ook fb hebt mooie foto's van jullie mannetje

Pleun hoe gata het?

Kimmie knapt je enkel al een beetje op?

Bianca wat fijn dat het huis verkocht is wat een opluchting zal dat zijn.

Babeth hoe is het bij jullie?

Medusa jij had toch volgende week maandag de afspraak of niet?

Jose hoe gata het bij jullie?

Verder heb ik niet zoveel haha behalve dat het lijkt of mijn buik elke ochtend dikker is geworden haha zo leuk ik had vanmorgen echt zoiets van 'he was die gisteren ook al zo haha' en gelukkig trappeld ze er zo heerlijk op los wat een fijn gevoel is dat zo af en toe als ik in bed lig dan beweegt gewoon de hele buik heen en weer hihi zo geweldig om mee te mogen maken.

Morgen begin ik met zwangerschapszwemmen heb er wel zin in.

Oh ja en nog een leuk nieuwtje haha mijn andere beste vriendin is ook zwanger donderdag hebben ze de eerste echo dus ben benieuwd ze is dan als het goed is 10 weken.

Geplaatst

Oh wat leuk van de beste vriendin Maris! En lekker genieten van die buik en dat schoppen meis. Die andere dingen komen nog wel idd. Geniet van nu, vond dat ook zo magisch dat schoppen!

Pleun kan me voorstellen dat het idd een teleurstelling is! Ook al heb je 1 kindje die wens voor een 2e voelt hetzelfde.. Tenminste ik kan me daar wel in vinden. Was paar maanden terug ook laat met me menstruatie dus ik ging opzoeken of ik zwanger kon zijn ( maar geen eileiders dus kan helemaal niet) dus ja de wens is dan best groot :doh:

Met me enkel gaat het wel wat beter ja, minder gezwollen naar mijn idee en ook de pijn is minder. Morgenmiddag terug, dus hopelijk dan tapen. Want ben dit gips wel zat.. Plus de oranje mag wel weg!

Zaterdag nog pech gehad met de auto en zoals het eruit ziet is de schade toch wel minimaal 700 euro. Pfff. Gelukkig hebben we een vriend die handig is, dus dat gaat iig veel schelen.

Pippe nog wat gedaan het weekend?

En de rest hoe is het?

Geplaatst

Pleun je houd toch hoop elke keer he Bah zo oneerlijk en ik snap dat de wens blijft

Kimmie ja echt heel magisch zo fijn

Gelukkig gaat hey iets beter met je enkel en ja oranje kan wel weg haha

Succes. Morgen

Geplaatst

Maris, wat leuk dat je vriendin ook zwanger is :-) zal straks leuk zijn met jullie kids

ga je nog een buikfoto plaatsen :-) ( of heb ik die over het hoofd gezien? )

Wat goed onthouden ja, volgendeweek maandag heeft Rolf weer een echo, zal mij erg benieuwen ik hoop zooo dat het verminderd is

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden