Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aimee: 1e ivf start eind maart

Annema: 1e IVF, punctie einde week 10 (11/12/13 maart)

Elvira: 1e ivf start met de pil in maart

Eslief: 1e ICSI start 2 maart Gonal-F, 10 maart 1e FM

Heids: 1e ICSI, tp cryo, Start eind maart met Progynova

Kaykay: 1e ivf, tp 2 cryo's rond 11 maart

Kimmie: 1e ivf, 8 maart start Decapeptyl, 16 maart echo.

Lala: 3e ICSI, 9-3 2de gesprek Dusseldorf, +/- 20mrt beginnen met spuiten

Lonneke: 1e ICSI, Start 4 maart met cetrotide en gonal, 12 maart 2de FM

Megan: 1e ICSI, start 8/9 maart met cetrotide en gonal-f

Mariska: 3de ICSI start 28-2 met de pil, 22-3 start deca

Paula: 1e ICSI start 17 maart Deca, 2 april start Gonal-F, 11 april 1e FM

Sandra: 3e ICSI start deca 25-02, 08-03 echo w.s. start gonal f

Sannie66: 2e IVF/2, start 03-03 Synarel, 04-03 Gonal/Menopur

Shanna: 1e ICSI/PICSI, start Menopur 27-2; 4-3 & 6-3 echo; 9-3 punctie

Sharon: 1e ICSI, start 4-3 met deca

Sonja: ICSI ( voorheen IVF), start deca. 28 maart

Suus: tp cryo, start 6 maart suprefact, 19 maart uitgangsecho

Vonnie6: 2de Ivf, Dag 1 start Deca dag 3 start Menopur, 13 maart 1e FM.

Wish: 3de ICSI, Start 3-3 met Deca, Start hopelijk 12 maart met Gonal

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aimee: 1e ivf start eind maart

Annema: 1e IVF, punctie einde week 10 (11/12/13 maart)

Elvira: 1e ivf start met de pil in maart

Eslief: 1e ICSI start 2 maart Gonal-F, 10 maart 1e FM

Heids: 1e ICSI, tp cryo, Start eind maart met Progynova

Kaykay: 1e ivf, tp 2 cryo's rond 11 maart

Kimmie: 1e ivf, 8 maart start Decapeptyl 11-3 Perugon, 16 maart uitgangsecho.

Lala: 3e ICSI, 9-3 2de gesprek Dusseldorf, +/- 20mrt beginnen met spuiten

Lonneke: 1e ICSI, Start 4 maart met cetrotide en gonal, 12 maart 2de FM

Megan: 1e ICSI, start 8/9 maart met cetrotide en gonal-f

Mariska: 3de ICSI start 28-2 met de pil, 22-3 start deca

Paula: 1e ICSI start 17 maart Deca, 2 april start Gonal-F, 11 april 1e FM

Sandra: 3e ICSI start deca 25-02, 08-03 echo w.s. start gonal f

Sannie66: 2e IVF/2, start 03-03 Synarel, 04-03 Gonal/Menopur

Shanna: 1e ICSI/PICSI, start Menopur 27-2; 4-3 & 6-3 echo; 9-3 punctie

Sharon: 1e ICSI, start 4-3 met deca

Sonja: ICSI ( voorheen IVF), start deca. 28 maart

Suus: tp cryo, start 6 maart suprefact, 19 maart uitgangsecho

Vonnie6: 2de Ivf, Dag 1 start Deca dag 3 start Menopur, 13 maart 1e FM.

Wish: 3de ICSI, Start 3-3 met Deca, Start hopelijk 12 maart met Gonal

Geplaatst

Voortraject:

Aimee: Start ivf eind maart

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Sannie66: 3 maart Start Synarel, 4 maart Start Gonal/Menopur

Wish: 3 maart Start Deca

Sharon: 4 maart Start Deca

Lala: 9 maart gesprek DD, rond 20 maart start Deca?

Megan: 8/9 maart Start met cetrotide en gonal-f

Mariska: 22 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Sandra: 8 maart (waarschijnlijk start Gonal-f)

Suus: 19 maart

FM:

Eslief: 10 maart 1e

Lonneke: 12 maart 2e

Vonnie: 13 maart 1e

Kimmie: 16 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Punctie:

Shanna: 8 maart

Annema: Eind week 10 (10/11/12 maart)

Terug plaatsing:

KayKay: Rond 11 maart 2 cryo's

Omdat we nu bijna allemaal een datum hebben wanneer er wat plaats gaat vinden heb ik het lijstje aangepast.

Als het niet klopt graag aanpassen.

Als jullie het niks vinden houden hoor ik het ook wel.

Geplaatst

Kimmie,

Ik heb het verkeerd begrepen, je begint op 11 maart met de Perugon dus heb je op 16 maart wel een FM.

Ik pas het meteen aan in het nieuwe lijstje.

Sorry!!

Geplaatst

Shanna,

Je hebt de punctie er op zitten!

Hoe is het gegaan?

Succes met herstellen hiervan en op naar hopelijk een mooie tp over een paar dagen!

Geplaatst
Voortraject:

Mariska: 22 maart Start Deca

Echo:

FM:

Sandra: 16 maart 1e

Punctie:

Terug plaatsing:

zo ben vanmorgen naar zwolle geweest, ben begonnen met de gonal f

zat rechts wel een kleine cyste maar kon geen kwaad

liggen links zo als nu te zien is 3 klaar en rechts 8 hopen dat ze allemaal mee doen voor deze punctie

Geplaatst

Sandra,

Van jou ook al zo'n goed bericht.

Alleen wel minder dat ze een cyste hebben gezien.

Maar gelukkig kan dit zoals ik van je begrijp geen kwaad!

Succes!

Geplaatst

Sandra goed nieuws zeg.

Wish dit lijstje is inderdaad iets overzichtelijker.

Hoe voel je je nu al last van bijwerkingen?

Shanna hoe is het gegaan?

Geplaatst

Voortraject:

Mariska: 22 maart Start Deca, 5 april start puregon.

Echo:

Mariska: 1 april

FM:

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Terug plaatsing:

Ik heb de lijst iets aangepast omdat ik bijna alle datums al heb alleen de punctie en evt. tp nog niet.

Geplaatst

Super, Wish, dat lijstje zo, erg overzichtelijk!

En Shanna...hoe was de punctie??? Ojee, over een aantal dagen kan ik die vraag ook beantwoorden...

Nou, ik heb mooi mijn 2e FM van woensdag naar morgen weten te verschuiven. Ik had afgelopen zaterdag de 1e FM en resultaat was best goed; rechts 1 grote van 13 mm en nog 2 kleintjes en links 5 follikels waarvan 2 grotere van 11 mm. Maar ik heb wel wat verschijnselen van overstimulatie: diarree, misselijk, opgezette buik met krampjes. Ik vond wachten tot woensdag toch wat zorgwekkend. En als ik het nu zo opschrijf, denk ik, aansteller. Haha! Maar ja, dit is onze 1e X, dus ik weet ook niet wat ik moet verwachten & voelen. Toch vond onze onderzoeksarts mijn verschijnselen voldoende reden om de FM een dag naar voren te halen. Ik ben meteen ontspannender... Ben benieuwd wat het resultaat morgen is, want ik voel het de laatste 36 uur echt rommelen!!!

Lonneke, jij loopt ook bij t UMC Utrecht en hebt ook 4 dagen tussen je 1e en 2e FM zitten. Vind je dat niet lang?

Nou dames, succes allemaal!!!

Geplaatst

Annema goed toch dat de fm morgen kon. Ook al is het je 100ste keer dan nog moet je gewoon bellen als je je ergens niet prettig bij voelt of iets niet vertrouwd.

Ik hoop dat ze morgen allemaal mooi gegroeid zijn en dat je eind van de week de punctie hebt.

Gast Sannie66
Geplaatst

Ik reageer wellicht wat minder nu, maar ben er nog wel hoor meiden.

Wil iedereen die �et een punctie heeft gehad en zit te wachten op goed nieuws voor haar tp, �innenkort een punctie gepland heeft �s 'verhuisd' naar het wachtbankje even heel veel suc6 wensen...

gekruiste vingers 2.gif

Geplaatst
Voortraject:

Sharon: 4 maart Start Deca 21 maart start puregon

Mariska: 22 maart Start Deca, 5 april start puregon.

Echo:

Mariska: 1 april

FM:

Sharon: 30 maart 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Terug plaatsing:

Ik heb de lijst iets aangepast omdat ik bijna alle datums al heb alleen de punctie en evt. tp nog niet.

mezelf er even tussen gezet vanavond al weer deca 5 ben trouwens wel moe weet niet of het van de deca komt of van het vroege opstaan

Gast Shanna42
Geplaatst

Hai Vonnie goed nieuws zeg, mooie score.

Die van mij was vandaag bij de punctie een stuk minder, er zijn maar drie eitjes gevonden. Verder is alles wel goed gegaan. Morgen kunnen we bellen of er bevruchting heeft plaatsgevonden.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hey Shanna,

Hoeveel had je er dan voor de punctie tijdens het stimuleren??

Maar ik blijf erbij je hebt er maar 1 nodig!

Vorige punctie had ik 20 eitjes, waarvan in eerste instantie 5 bruikbaar, en achteraf dus geen 1, dat was pas van een koude kermis thuis komen!

Ik ga heel hard voor je duimen op een deling morgen!!!

Hoop dat je een beetje slaapt vannacht!

Hoe is de punctie verder gegaan???

Geplaatst

Shanna gelukkig dat de punctie goed gegaan is alleen jammer dat je zo weinig eitjes hebt, maar dat wil nog niks zeggen. Ik zal heel hard voor je duimen dat ze morgen alle drie bevrucht zijn. Succes.

Geplaatst

Oh ja Shanna jij ben t toch ook in DD geweest klopt het dat je daar de punctie rechtstreeks moet betalen of hoe moet ik dat zien.

Wij komen namelijk voor de punctie daar niet voor een gesprek omdat we de rest in Enschede doen vandaar.

Gast Shanna42
Geplaatst

Zaterdag hadden we bij de tweede FM 5 eitjes (terwijl er donderdag 6 te zien waren) erg vreemd allemaal. Maar ja als ze nu gewoon alledrie bevrucht raken en teruggeplaatst kunnen worden dan ben ik blij. Maar ja hoe minder eitjes hoe minder kans op bevruchting dat is logisch.

De punctie ging prima, lekker onder narcose en ik werd weer wakker bij het bed, weet er niet veel meer van.

Je betaald de anesthesist contact 230,79 je krijgt daar ook een rekeningoverzicht van mee. Voor de rest hebben we nog geen rekening gehad. Ik ga ervanuit dat je ook de arts moet betalen dan die de punctie doet, maar dat hoeft in ieder geval niet meteen.

Ik weet niet goed wat ik er nog meer over moet schrijven, ik kan het wel heel gedetailleerd doen maar weet niet of jullie daar op zitten te wachten, maar als er vragen zijn dan laat maar weten hoor! Vond het zelf ook erg prettig om verhalen daarover van anderen te horen.

Liefs van Shan

Geplaatst

Oh zo ik dacht dat je veel meer moest betalen. We zien het allemaal wel tegen die tijd.

Ik zie net dat jullie ook in het oosten van het land wonen hoelang hebben jullie ongeveer over de reis daar heen gedaan?

Sorry voor die vragen, maar het is voor ons dan wel de 3de poging, maar de 1ste in DD vandaar.

Geplaatst

Zo de eerste spuit zit erin! Ik beefde echt heel heel erg, maar het viel me gelukkig alles mee. Voelde er niets van, krijg je nu al snel bijwerkingen van de hormonen= Of komt dat als je wat meer prikt=

Geplaatst

Kimmie gelukkig viel het je mee. Die bijwerkingen heeft lang niet iedereen last van. Ik heb ze wel direct na de eerste spuit de volgende dag al, maar heel veel vrouwen hebben er helemaal geen last van.

Geplaatst

@ Vonnie, ja een fijn gevoel hoor dat het tot nu toe voorspoedig gaat. Bij jou ook he!!

@ Annema, Wij lopen inderdaad ook in het UMC., maar of ik 4 dagen te lang vind...eerlijk gezegd geen idee. Ik vond het redelijk snel allemaal. Ook hier trouwens de verschijnselen die jij noemt hoor. Maar ik ben vandaag wel gerust gesteld. bij mij werd er trouwens wel even getwijfeld bij de echo of ik na drie of vier dagen terug moest komen.

Ik voel me echt een onwijs groentje in deze wereld, ik ga er ook echt gewoon vanuit dat hun het wel weten... Moet misschien iets kritischer worden..

@ Kimmie you go Girl...valt mee he, het prikken. Ik had na een dag al wat lichte bijwerkingen,maar alles in lichte mate. Hoop voor je dat je er doorheen fluit en niet veel merkt!

@ Wish, mooie lijst weer meid

Nou tot zo, ik ga weer even voor m;n shot hihihi....:ky:

Geplaatst

Kimmie dat kan ik me heel goed voorstellen dat er een last van je schouders is gevallen het is ook allemaal niet niks wat wij door maken. Maar laat gewoon alles over je heen komen.

Lonneke succes met je volgende shot haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden