Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi Marie wat een goed nieuws, het gaat nu dus beginnen spannend hoor en fijn dat de uitslagen goed waren. Veel succes met het traject.

Groeten van Shanna

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt Shanna :)

ja ove twee weken.....

vind het wel spannend, de laaste ifv die ik had was

ieds van 13 jaar geleden....ik was er niet aan toe

na een miskraam en een bbz...

Geplaatst

@wish ik plan de afspraken altijd lekker vroeg:) mijn man begint om 13:00 met werken dan kan die fijn mee:) ik mag dus al om half 9.. heerlijk vroeg en nog weinig uitloop.ik vind het echt spannend.. ben blij dat deze dag weer voorbij is.. vorige week vond ik 8 dagen wachten zolang.. en nu zit het er alweer op..

essie

Geplaatst

maris83 soms is mijn cyclus 1 of 2 dagen eerder of later

de vorige keer moest ik op de 24 ste worden ,

maar was ik op de 22 ste feb: geworden,

ik hoop dat ik na 23 word, omdat ik 23 info avond heb,

Geplaatst

haha..dat weet ik niet of ik eerst aan de pil moet...de arts heeft mij een schema gegeven met daarop hoeveel puregon ik moet prikken, die schema moet ik op de 23 ste (maart) info avond meenemen en daar word mij meer verteld,..

ik vroeg nog aan de arts dat ik rond die tijd ook mijn ongi krijg maar ze zij dat

1 0f 2 dagen later begin met prikken niet erg is...ik moet maar afwachten

Geplaatst

Als ik dat zo goed begrijp hoef je denk ik niet eerst aan de pil en kun je gewoon beginnen met spuiten zodra de ongi is begonnen. Maar dat is dan nog even afwachten tot de info avond.

Wel grappig om te horen weer dat jullie een info avond hebben, bij ons hebben ze dat helemaal niet. Ik kreeg 1 op 1 prikles en de verdere info de eerste keer. Toen kreeg ik ook alle spuiten mee en dat was het.

Geplaatst

ja dit is voor mij ook nieuw....

toen ik mijn eerdere ifv had (ieds van 13 jaar geleden)

moest ik prikken

toen hadden ze ook geen pikpennen

maar spuit en neusspray

en ook geen bolletjes....dit is wel nieuw voor mij

info avond hadden wij ook niet gehad,

maar nu is het verplicht (word ons verteld)

de spuitjes gaf mijn man mij,

ik durfde dat niet zelf...nog steeds durf ik het niet,

vind het eng zelf te prikken haha...

Geplaatst

Sannie,

Ja, super pen voor de Gonal!

Ik werk in de zorg, maar toen ik voor de iui de ampullen open moest maken en moest mengen stond ik ook wat te twijfelen en stuntelen.

Mijn vriend zei nog met een lach, doe je dat op je werk ook zo.....

Nou, toen kwam ik ook niet meer bij van het lachen.

Hier 'nog' geen bijwerkingen ondervonden! Ben daar echt super blij mee!

Marie,

Welkom bij dit topic, heel veel succes.

Samen op dit topic en op dit forum 'trekken' we elkaar er wel door heen.

Natuurlijk ook een goed/prettig thuisfront helpt hier aan mee!

Geplaatst

Jeetje dames, jullie schrijven te snel hahaha. Na een dag hard werken gaat het lezen hier niet zo snel hiihi.

@Vonnie: Het gaat vandaag wel redelijk, wel steeds meer lichamelijke klachten, maar inderdaad de zon werkte goed mee. En mijn lieve collega's ook. Die steunen me toch goed. Iedereen even attent. He..fijn..kan ik van genieten.

Bedankt dat je het vraagt trouwens..lief.

Ook hier andere eetgewoonten.Soms heb ik opeens een vreetkick, gisteren 3 chocolade ( prins) koeken naar binnen gewerkt in no time haha, maar ook minder eetlust. Dat is voor mij niet heel gunstig want ik ben al niet zo zwaar...

@sannie, spannend donderdag, ga voor je duimen. Ik was even heel gerustgesteld door de voortekenen die jij beschreef. Ik heb namelijk ook constant dat trekkerige gevoel. vind het soms zelfs eng. En inderdaad bij het bukken.Dit is dus een goed teken??

Hebben jullie dat nu ook dat na die meting het allemaal wat realistischer wordt in het koppie. Ik had gisteravond echt zo'n gevoel van joh het is nu echt begonnen het circus....

@SHana, ik duim hier driedubbel voor je..wat spannend zeg..

@Eslief...Hey banaan met appelstroop klinkt best ok hoor!!! Ik heb alleen maar zin in vette hap.....

@ Sandra, goeie tip dat water drinken bij hoofdpijn. Ik had er niet over nagedacht dat de follikels vocht zouden nemen...

Geplaatst

Lonneke,

Als je de follikels hebt gezien bij de FM komt de punctie datum ook dichterbij.

Het wordt zichtbaar gemaakt, je voelt soms ook de follikels groeien dus ik herken het wel wat je zegt.

Geplaatst

Marie mijn vriend spuit mij ook niet omdat ik bang voor naalden ben maar ik krijg gewoon die spuit er zelf niet in.

Nou is dat niet altijd even makkelijk omdat ik het paasweekend een weekend weg ga met mijn moeder en mijn zusje, maar ja dan doet mijn zusje het wel die kent dat wel.

Lonneke het is inderdaad een mooi actieve topic dit. Wel fijn dat je zulke lieve collega's hebt dat scheelt enorm neem dat van mij aan. Ik ken het ook anders.

Als ik dit allemaal zo lees kan ik niet wachten om weer te beginnen, maar ja nog even geduld hebben.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Lonneke, maak je maar niet druk hoor.. hoort er allemaal bij (zowel de onzekerheid als alle andere lichamelijke ongemakken ..)...een 'vol' gevoel is er nog zo één... en ik ben ook benieuwd ja donderdag.. Hopelijk komt dan de punctiedatum in zicht... enneh.. geen morfine, pijnstillers of wat dan ook voor mij dan.. 'cold turkey', want de vorige keer werd ik echt niet lekker van het fentanyl roesje...bleh...

@Wish, fijn, geen bijwerkingen voor jou...:alright:

@Marie, welkom hier en tsja, er is wel wat veranderd in al die jaren.. maar goed ook, vind nog steeds dat Nederland een beetje achterloopt met een aantal zaken...

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb even een paar daagjes alleen maar meegelezen. Het wachten op de 1e injectie gaat nu toch wel lang duren. Nog 1 weekje.

@ Maris: ik hou ook niet van naalden! Ik vind het niet erg om andere mensen te prikken (ivm mijn werk), maar mezelf prikken zie ik nog niet echt gebeuren. Dus ik hoop dat mn vriend en collega's me kunnen helpen. Helaas is mn vriend soms meerdere dagen weg (omdat hij chauffeur is).

@ Eslief: hoe was de echo?

Groeten!

Paula.

Gast Shanna42
Geplaatst

Even heel snel want we moeten weg, jaaaah naar Dusseldorf we krijgen de terugplaatsing.

Liefs van Shan

Geplaatst

Shanna wat geweldig nieuws. Dit is een toppertje ik duim voor je.

Paula Dat is inderdaad lastig als je vriend er niet altijd is. Ik heb hier in de straat nog een buurvrouw die het wel had willen doen als mijn vriend er niet was, maar gelukkig heeft hij regelmatig werk waardoor hij zich gewoon naar het spuiten kan aanpassen.

In elk geval heel veel succes.

Geplaatst

Hoi

Het was even heel stil vanuit mijn kant. Ik lees weel mee hoor, maar ik hield me even op de achtergrond.

Het spuiten gaat wel goed. Ik heb gisteren ook een accupunctuurbehandeling gehad. ik lees wel eens dat dat positief kan bijdragen. Zij vertelde mij dat mijn energie veel te laag was en er zo nooit een eitje kon nestelen. Nu maar hopen dat ik er baat bij heb.

@Shanna, wat goed dat je een tp krijgt!! Er hoeft er ook maar één te blijven plakken. Wie weet heb jij het nu in je? Ik duim voor je.

En voor alle andere hier op dit forum!!

Meiden, zet hem op!!

Noa

Geplaatst

Daar ben ik weer meiden..

En ik heb echt auwie:('

Het baarmoederslijmvlies was al erg mooi!

Eerst rechts die was netjes in beeld enb er zaten er 5 van 14 mm en nog een paar kleintjes.Links daar in tegen was echt drama:( Ze kon de eierstok echt niet vinden en ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje in paniek raakte erdoor.Uiteindelijk werd er een tweede arts gebelt om te kijken en die vond hem uiteindelijk wel. Het deed echt zooooww zeer! Ze heeft snel een foto gemaakt.. er zaten er ook 2 van 14 mm en nog wat kleinere maar die heeft ze niet gemeten doordat het zeer deed..

Ik heb dus 7 mooie van 14 mm:) ik mag vrijdag terug om 9 uur.

ik duik nu lekker een paar uur mijn bedje in..

esther

Geplaatst

Esther dat is toch een mooi aantal. Ik heb dat probleem ook bij links echt een drama altijd, maar ja het is voor een goed doel.

Ik hoop dat ze vrijdag mooi gegroeid zijn en dat je volgende week de punctie kan hebben.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom ook weer even binnenvallen :) Ik zie dat er inmiddels al een paar meiden begonnen zijn, spannend.... heeeeeel veel succes!!

Nou ik ben vanmorgen ook weer in het ziekenhuis geweest. Had een uitgangsecho om te kijken of alles weer rustig is, zodat ik 28 maart weer kan beginnen met de deca.

Maar goed, het is nog nooit volgens boekje gegaan en helaas ook dit keer weer niet!

In mijn linkereierstok zit nog een follikel ter grootte van 14 mm, *#&(($#&&

M.a.w. ik moet nog een maand rust nemen, voordat ik mag beginnen. Theoretisch gezien dus rond 28 april. Ik zei:'dat kunt u niet menen.'Vervolgens naar het kamertje en besloten om tóch 28 maart te beginnen met de deca. en dan op dag 5 weer kijken of het idd rustig is en de follikel verdwenen is. Zo niet, wordt de poging weeer gestaakt!

Het risico is dat deze follikel zich gaat opblazen waardoor de groei van andere follikels belemmerd wordt. Het zal ons ook eens meezitten, maar goed.... door de vele teleurstellingen mogen we het toch gaan proberen eind deze maand. En nu maar hopen dat het er op dag 5 goed uitziet en toch mag gaan beginnen met stimuleren. Dus nóg een onzekere maand te gaan....pfffffff!!!!!!

Ik zal me zo nu en dan eens in dit topic tonen, want wil wel op de hoogte blijven natuurlijk.

Iedereen veel succes!

Geplaatst

Sonja wat balen dat het allemaal nog zo onzeker is. Ik zal heeeeeel hard voor je duimen dat je 5 dagen na de deca een goeie echo hebt en dat je dan toch eindelijk verder kunt. Net of het allemaal nog niet zwaar genoeg is moet je je daar ook nog weer druk over maken. Succes.

Geplaatst

Tnx Maris.... moet nog iets langer wachten. Ik begin nl. gewoon op CD 23 en moet dan CD 5 heen!!

Ik wil natuurlijk wel achter je aan hobbelen :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden