Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Voortraject:

Aimee:Start ivf eind maart

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Isolde: 3 maart start Deca

Sannie: 3 maart start Synarel, 4 maart start Gonal/Menopur

Wish: 3 maart Start Deca

Sharon: 4 maart Start Deca 21 maart start puregon

Megan: 8/9 maart Start met cetrotide en gonal-f

Lala: 20 maart start Menopur

Mariska: 22 maart Start Deca, 5 april start puregon.

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Suus: 19 maart

Mariska: 1 april

FM:

Sannie: 11 maart 1e

Jolan: 11 maart 2e

Lonneke: 12 maart 2e

Eslief: 12 maart 2e

Vonnie: 13 maart 1e

Kimmie: 16 maart 1e

Sandra: 16 maart 1e

Sharon: 30 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Shanna: 8 maart

Annema: Eind week 10 (10/11/12 maart)

Terug plaatsing:

KayKay: Rond 11 maart 2 cryo's

Vanessa: Rond 19 maart 2 cryo's

Shanna: 10 maart

Testen:

Shanna: 24 maart

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt. Kan het dan gevaarlijk zijn? Ik bedoel dat mijn gyn eerst adviseerde om een maand te rusten en dan volgende maand eerst weer te kijken of de eierstokken dan wel rustig zouden zijn.

Maar aangezien onze teleurstellingen wil hij het toch proberen, nl. wel beginnen met de deca op 28 maart, dan ongesteld worden, CD5 weer komen voor uitg.echo en dan kijken of hij weg is. Is dit het geval dan mag ik gaan stimuleren anders wordt hij gestaakt.

Hoe is er bij jullie toen gehandeld?

Alvast bedankt!

Geplaatst

vonnie ik spuit lucrin en Gonal-F voor de punctie ga ik ovvotrelle spuiten:)"

ik vind het allemaal erg spannend..het gaat nu ook snel..:)

ik vind het interresant om te lezen wat iedereen mee maakt en wat je kan verwachten.. iedereen veel succes!

Geplaatst

Oke weer heel anders dan bij mij dus...

Blijf het wonderbaarlijk vinden wat allemaal mogelijk is en hoeveel vormen behandeling er wel niet zijn!

Geplaatst

Shanna, super meid. Nu lekker op de verwarming gaan zitten en broeden! Bijzonder he, die foto uit het lab? Je eerste foto van jullie wondertje! Nou 2 weekjes geduld...

Geplaatst

@Shanna, super je hebt een TP gehad. Ga heel hard duimen voor je, Nu lekker alleen rustig aan doen en inderdaad zoals zoe zei lekker broeden. Geniet alvast van dit moment.

@Vonnie, heel herkenbaar de klachten die je noemt, ik heb ook zo'n hoofdpijn en vanaf vanmorgen misselijk.

Ik volg trouwens het korte protocol, ben vanaf dag 2 cetrotide en gonal f gaan spuiten. We lopen inderdaad een beetje gelijk op.

@ Eslief, wij lopen nu echt gelijk he. Ik zie dat je op 12 maart voor de 2e FM mag, ikke ook.....spannend he....

Geplaatst

Hallo dames,

Shanna, ik ga heel hard voor je duimen !! :gekruiste vingers 4

Vonnie ik heb ook last van de decapeptyl. Lichte hoofdpijn, trek in ongezonde dingen (chocolade, friet, snoep) en ook echt moe, maar het is tijdelijk en voor een goed doel.

Wish dit is mijn 2e poging, antwoord op jouw vragen van paar dagen geleden.

Iedereen heel veel succes!!!!

Liefs,

Isolde

Geplaatst

Isolde,

Zie nu dat je een onderschrift hebt aangemaakt.

Jij hebt al vervelende situaties meegemaakt!

2 keer bij de 11 weken een miskraam, jeetje zeg wat erg.

Krijg je nu extra medicatie of hoe moet ik dit zien?

Geplaatst

@isolde heftig wat jij hebt moeten meemaken:( ik ga heel hard duimen voor je!!

@lonneke.. we zitten inderdaad wel heel dichtbij elkaar.. spannend he:) nu komt het echt duichtbij he

Geplaatst

Voortraject:

Paula: 17 maart start Deca, 2 april start Gonal F

Echo:

FM:

Sannie: 11 maart 1e

Punctie:

Terug plaatsing:

Testen:

Gast Sannie66
Geplaatst

Meiden, ik ben blij !!! :yah:

Het gaat goed hier (ondanks de slapeloze nacht). 4 Rechts en 3 links met de grootste van 16 mm. BMS nog niet helemaal zoals het zijn moet (6 mm maar), maar het komt allemaal rustig op gang. Het lijkt op de voortgang van de behandeling afgelopen november. Zaterdag of zondag terug voor de 2e FM (morgen even bellen, omdat het werkschema nog niet klaar is voor het weekend) en dan waarschijnlijk volgende week dinsdag of woensdag de punctie. Ik ben dus blij...

Voortraject:

Echo:

FM:

Sannie: 11 maart 1e, 13 of 14 maart 2e

Punctie:

Sannie: 16/17 maart

Terug plaatsing:

Testen:

Gast Shanna42
Geplaatst

Mooi gedaan meissie :yah:Klinkt goed hoor, en dan volgende week de punctie al, joepieeeeeee

Knuffel van Shan

Geplaatst

Hallo,

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de 2e FM.

Punctie gaat dit weekend toch niet door, zal pas maandag of dinsdag worden. Er zitten namelijk nog een paar kleintjes en ze hopen dat deze nog genoeg gaan groeien zodat ze ook mee kunnen doen met de rest. Ik moet zaterdagochtend terug komen voor de 3e FM en bloedprikken. Hier is het dus nog even afwachten. Ik word er wel onzeker van. Gisteren had ik mijn vaste arts en vandaag een andere en ze zijn het niet helemaal met elkaar eens. Mijn vaste arts zei dat dit weekend de punctie zou plaatsvinden en die van vandaag zegt dat ik nog even moet wachten.

Ik heb nog even een vraag voor Sannie. Hoe dik moet de bms zijn?

Fijn dat het goed met je gaat!! Veel succes verder!!

Iedereen trouwens veel succes!!!!!

Groetjes Jolanda

Geplaatst

wouwww wat een goed nieuws Sannie!7 stuks is mooi!!

Dan lopen we redelijk gelijk op;) ik verwacht volgende week ook de punctie:)

esther

Geplaatst

Bah meiden ik ben ziek!

Gistermiddag begon het al met misselijkheids klachten en vannacht heb ik elk uur gebraakt!...

Kan wel huilen zo rot voel ik me...

Vanmo het ivf team gebeld om te overleggen , want zo trek ik het hele traject niet, zo ben je snel door je reserves heen en die heb ik al niet zoveel.

Gelukkig alle begrip daar en ze hebben gelijk de apotheek gefaxt en daar kon ik zetpillen op (laten) halen...

voor een week lang pillen gehad!

Gelukkig want van de pregnyl werd ik ook zo ziek de vorige keer!

T valt me allemaal even heel zwaar en zit er een beetje doorheen...

Als je misselijk bent bij een zwangerschap weet je waar voor je het doet (al is dat ook afschuwlijk) maar nu denk ik al die ellende en mss wel weer voor niks!

heb net eerst eens een potje zitten janken....

Wat is het zwaar meiden...., sorry geen leuke berichten van mijn kant, hopelijk gaat het met jullie allemaal beter!?

XX

Geplaatst

Hoi,

Ik heb vanmorgen mijn 2e FM gehad en ze waren toch nog niet echt te vreden. Gisteren zeiden ze dat zaterdag/zondag de punctie zou plaats vinden en vandaag (ik had een andere arts dan mijn vaste) vond dit nog te vroeg en nu moet ik zaterdag terug komen om weer bloed te prikken en een 3e FM. Ik word hier wel erg onzeker van. De ene zegt dit de ander zegt dat.

Sannie ik had nog even een vraagje voor je. Hoe dik moet je bms zijn?

Fijn dat het met jou goed gaat.

Idereen heel veel succes.

Groetjes Jolan

Geplaatst

Voortraject:

Echo:

FM:

Sannie: 11 maart 1e, 13 of 14 maart 2e

Jolan: 13 maart 3e

Punctie:

Sannie: 16/17 maart

Terug plaatsing:

Testen:

Geplaatst

Sannie goed nieuws 7 stuks ik hoop dat je dan volgende week snel de punctie zal hebben.

Vonnie heel veel beterschap. Het is ook zo oneerlijk allemaal dan hebben we het al zo zwaar met dit hele traject en dan moet je ook nog zo slecht te pas zijn. Ik hoop dat je van die zetpillen je snel beter gaat voelen.

Jolan dat is dan toch jammer dat je dan dit weekend de punctie nog niet hebt, maar aan de andere kant kunnen ze dan nog beter even blijven zitten tot ze wel rijp zijn. Succes.

Geplaatst

hoi meiden mag ik me aansluiten bij jullie??

We zijn 9 maart begonnen met de decapeptyl.

Zondag moet ik ongesteld worden en dan ga ik als het goed is de 18de voor de eerste echo. Dit wordt onze eerste poging van de zoek-icsi.

Geplaatst

Welkom Sophie,

Enne, groen hopen we hier allemaal te worden!

Dat zeggen we hier op het forum als we een positieve test in handen hebben en dus (hopelijk) dan ook zwanger zijn.

Wat is een zoek-icsi?

Vonnie,

:smilybird: Omdat ik deze zo lief vind geef ik 'm aan jou.

Van harte beterschap!!!

Sannie,

Mooi, mooi, mooi, mooi!!!!

Wat een goed bericht, ben zo blij voor je.

Jolan,

Helaas dus dit weekend geen punctie....

Maar goed, als de gyn zegt dat het beter is om nog niet te doen zal dit wel kloppen.

Ze kunnen dit van te voren echt niet goed inschatten.

Elk lichaam is anders, reageert anders op medicatie etc etc.

Kom op, nog heel even langer geduld hebben, dan heb je hopelijk nog betere eitjes in de follikels!!!

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.

Wish en Maris83 jullie hebben helemaal gelijk. Ik moet gewoon meer geduld hebben en inderdaad hopen dat ik dan nog betere eitjes krijg. Bedankt voor jullie oppepper. Ik zag dat als het goed is dat je morgen mag beginnen met de Gonal-F. Spannend hoor!!!

Sophie welkom hier en veel succes.

Groetjes Jolanda

Geplaatst

Jolan,

Ik denk dat ik zo m'n banner aan ga passen.

Hoop dat ik rond 16 maart ongie zal gaan worden, dan moet ik komen voor een uitgangsecho en dan hoop ik te mogen starten met de Gonal. (als alles er van binnen goed uit ziet)

Dus....ik moet ook nog geduld hebben.

Wij zijn echt bikkels in het wachten geworden.

Het valt niet altijd mee maar het zal toch moeten, het is gewoon niet anders.

Geplaatst

Hoi Wish,

Ja, dat wachten valt inderdaad niet mee. We moeten zo veel geduld hebben. Nog veel succes met wachten en hopelijk kun je snel weer verder.

Groetjes Jolan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden