Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha thnx Maris, het zit er alweer in, maar.....

Net met het ontluchten van mijn cetrotide spuitje, is er iets meer dan een druppel uit gegaan. Nu zei de verpleegkundige bij de prikinstructie wel dat het niet zo erg is als er iets meer uit gaat, maar ik moet eerlijk zeggen dat de paniek even toe sloeg zo net.

Vandaar dat ik het even uit typ, ben nl. alleen thuis dus kan het even niet kwijt,

Bah bah balen balen....

Heeft iemand anders dit al eens gehad???

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb dat nog niet gehad maar ik denk niet dat het kwaad kan. En anders zou ik morgen het ziekenhuis even bellen voor de zekerheid, maar ik zou me niet zoveel zorgen daar om maken.

Geplaatst

Ik zal inderdaad het ziekenhuis morgen even mailen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de follikels straks te vroeg springen..

Volgens mij heb ik momenteel ook een algehele onzekerheid/ongerustheidsbui hoor...

Lang leve de hormonen..

:fear:

Geplaatst

@ Lonneke; Het is ook niet gek meid..., er komt weer zoveel spanning bij kijken, niemand is deze periode relaxed hoor! Als je ongerust bent gewoon morgen even bellen...

Maar ik werk toevallig in de zorg en trek dus veel injecties op ook voor mn werk, en tis echt geen probleem hoor als je een paar druppeltjes verliest met onluchten!

Toi,toi,toi meid en doe lekker veel dingen waar je blij van wordt, dat doet je goed!

Liefs!

Geplaatst

@ Vonnie, weet je, je woorden doen me zo goed..dat de tranen beginnen te prikken hier.

Het is inderdaad spannend allemaal en ik ben meestal wel een bikkel met dingen, maar moet op dit moment toch echt soms slikken. Al die rot emoties. En dan heb ik nog niet te klagen eigenlijk, want dit is de eerste keer dat ik een beetje huilerig ben.

Begint misschien nu echt te landen..

Ach ja morgen weer een dag.

En echt bedankt voor de extra gerust stelling... doet een mens goed

Geplaatst

Hallo dames,

Heb mezelf er even tussen gezet.

Voortraject:

Aimee: Start ivf eind maart

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Isolde: 3 maart start Deca

Sannie66: 3 maart Start Synarel, 4 maart Start Gonal/Menopur

Wish: 3 maart Start Deca

Sharon: 4 maart Start Deca 21 maart start puregon

Lala: 9 maart gesprek DD, rond 20 maart start Deca?

Megan: 8/9 maart Start met cetrotide en gonal-f

Mariska: 22 maart Start Deca, 5 april start puregon.

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Suus: 19 maart

Mariska: 1 april

FM:

Eslief: 10 maart 1e

Lonneke: 12 maart 2e

Vonnie: 13 maart 1e

Kimmie: 16 maart 1e

Sandra: 16 maart 1e

Sharon: 30 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Shanna: 8 maart

Annema: Eind week 10 (10/11/12 maart)

Terug plaatsing:

KayKay: Rond 11 maart 2 cryo's

Groetjes,

Isolde

Geplaatst

Hoi Shanna en Maris,

De volgende nota die je krijgt is die vd ICSI behandeling. Hier zit de punctie bij in en bedraagt 2300 euro. Ik heb die op de dag vd tp gelijk meegekregen. De assisted hatching en de PICSI worden apart berekend.

Shanna, spannend morgenvroeg. Ik hoop op mooie bevruchtingen!

Gast Shanna42
Geplaatst
Oh zo ik dacht dat je veel meer moest betalen. We zien het allemaal wel tegen die tijd.

Ik zie net dat jullie ook in het oosten van het land wonen hoelang hebben jullie ongeveer over de reis daar heen gedaan?

Sorry voor die vragen, maar het is voor ons dan wel de 3de poging, maar de 1ste in DD vandaar.

Geeft niks hoor gewoon vragen. Voor ons was het de 1e poging en ook in DD, het is daar allemaal wel erg chaotisch en je moet zelf alles goed in de gaten houden maar ik vind dat ze er heel kundig zijn (scheelt dan wel dat je al weet hoe de gang van zaken is).

Wij rijden er zonder file 1 uur en 45 minuten over, maar we houden altijd rekening met een uur vertraging - er is vaak stau (file) in dld. vandaar dat we voor de punctie nu ook een overnachting daar hadden, dan kom ik liever niet te laat.

Dusssss als je vragen hebt, gewoon stellen hoor en anders in een pb.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Shanna,

Fijn dat de punctie achter de rug is.

Snap dat je best baalt dat je 3 eitjes hebt.

Nu erg hard duimen dat je morgen goed nieuws krijgt!

Kom op meid!

Ik wil je niet blij maken met een 'dode mus' maar ik heb hier vaker gehoord dat als je weinig eitjes hebt ze wel van betere kwaliteit kunnen zijn.

Succes!

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Maris,

Ik durf het bijna niet te schrijven maar, ik heb nog geen hinder van bijwerkingen.

Ik fluister nu ff: Geen nachtelijke opvliegers, geen hoofdpijn en niet moe.

Maar....wat niet is kan nog komen.

Sannie,

Maak je niet 'druk' dat je hier niet zo vaak reageert!

Je blijft gewoon een toppertje hoor.

Geplaatst

Hallo dames,

Voortraject:

Lala: 9 maart gesprek DD, rond 20 maart start Deca?

Echo:

FM:

Punctie:

Terug plaatsing:

Vanessa: Rond 19 maart 2 cryo's

Hier gelukkig het oude vertrouwde lijstje terug, veel overzichtelijker!

Geplaatst

Lonneke hoe gaat het inmiddels met je??

Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

De zon schijnt lekker dus trek lekker naar buiten, even je hoofd leeg maken, en weer fris naar binnen en dan is de batterij weer een beetje opgeladen om het verdere traject weer aan te kunnen!

Succes!!!

Geplaatst

Dank je Shanna als ik nog een vraag heb zal ik hem stellen haha.

Weet je al wat meer of er een bevruchting is?

Wish dat is toch hartstikke mooi dat je 'nog' geen bijwerkingen hebt houden zo zou ik zeggen.

Sanne hoe is het eigenlijk met jou?

Noa Hoe gaat het met spuiten?

Vanessa dit lijstje is inderdaad veel overzichtelijker.

Geplaatst
Kimmie dat is een heel bekend verschijnsel dat heb ik ook vooral de eerste twee weken en als ik met de puregon begin word het minder.

Je mag toch wel gewoon paracetamol nemen?

Geplaatst

pcm mag altijd maar dan wel de gewone van 500mg geen codeine of coffeine

veel water drinken kan ook helpen hoofdpijn ontstaat vaak door vocht te kort, je lichaam gebruikt nu veel vocht voor de eiblaasjes

hoop dat je snel van je hoofdpijn af bent

Geplaatst

Dat zijn goede tips. Dank je.

Zal eerst eens beginnen met water, de pcm kan altijd nog. Had niet verwacht al zo snel hoofdpijn te krijgen.

Geplaatst

Lala,

Fijn dat ook jij positief bent!

Maris en ik zijn dat ook.

Het moet nu toch echt gaan lukken bij ons!

Het voelt bij mij niet als extra 'druk', ook wij gaan door als dit niet mag lukken.

Lala, ga jij ook nog door als deze poging niet goed gaat?

Hoi Wish,

nee, wij stoppen na deze poging. Het is écht het laatste treinstation, en we moeten uitstappen, zwanger of niet...laatste halte!!

Maar vandaag relatief goed nieuws gekregen: mijn AMH(? moet t nog even opzoeken) waardes lagen boven gemiddeld. Mijn biologische klok loopt 10 jaar achter, oftewel: de waardes waren gemiddeld voor een 28-jarig :D

Dus, da's goed nieuws, toch?

Verder recept binnen vandaag, en vandaag een uitgangsecho gemaakt: ik kan dus zodra mn menstruatie doorbreekt beginnen met spuiten.

Protocol: Menupor en Cetrotide. (ook dat zoek ik hier nog wel uit hihi) gevolgd door pregnyl.

Tot zover weer!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Voortraject:

Lala: 20 maart start Menopur

Echo:

FM:

Punctie:

Terug plaatsing:

Vanessa: Rond 19 maart 2 cryo's

Heb de uitgangsecho vandaag al gehad, kan rond de 20ste beginnen met Menopur/Cetrotide. Eerste FM rond 24 maart.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

ja, vond t eigenlijk ook wel tijd voor een feestje hahahaha..

nee, ik ben blij dat ik weer aan de slag kan. Het schiet nu op. ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden