Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Natuurlijk mag je aansluiten! Hoe meer zielen hoe meer…. positiviteit. Toch?

Ben je al naar de huisarts geweest met je verkoudheid? Vervelend dat het zo lang aanhoudt.

En wat betreft de verloskundige, als je je zorgen maakt gewoon bellen hoor! Ze kunnen het toch niet

maken om je níet serieus te nemen? Als je je zorgen maakt moet je je daar niet druk om maken hoor!

Beter vijf keer te veel bellen dan 1 keer te weinig.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje dames wta een drukte hier haha heel goed.

Pleun je moet gewoon bellen hoor ze moeten je wel serieus nemen. Liever te vaak dan te weinig.

Ik wil ook wel van die positieve vibes ben ik wel even aan toe haha.

Morgen vroeg gaan we zaad inleveren en dan is het wachten wachten nog eens wachten.

Ik heb 3 sollicitatie gesprekken deze week dus ik hoop dat er eindelijk iets bij zit. Ik zit vrijdag al een jaar bij huis en ben het echt spuugzat.

Wat ik me ook bedacht is dat we morgen precies een jaar terug de eerste tp hadden bah word er verdrietig van de tijd gaat zo snel en we staan nog met lege handen.

Voor iedereen een hele dikke knuffel omdat ik jullie stuk voor stuk geweldig vind:positive energie::blowkisses::hugs2::hugg::smilybird::circle2:

Sorry kon het even niet laten al die vrolijke smileys haha

Geplaatst

Lieve Maris,

Die gedachten kwam ook bij ons best hard aan. Al een jaar bezig en inderdaad nog met lege handen.

Maar daar gaat verandering in komen hoor Maris!

Heb nog steeds het gevoel dat het bij ons allemaal toch een keer moet gaan lukken.

Er is niks gevonden waarom het niet zou moeten lukken, daar hou ik me aan vast.

Morgen een bijzondere dag, hoop zo dat het verbeterd is, dat die man echt wat kan en gelijk zal gaan krijgen!!!

Succes met je soll.gesprekken!

Ik ga nu richting m'n werk, heb wederom een avonddienst.

Word daar echt niet goed van, heb er zoveel deze maand.

In oktober heb ik 10 avond diensten en moet ik 3 weekenden werken. (in al die jaren dat ik daar werk heb ik dit nog nooit gehad, en dat is in okt. toch alweer 12,5 jaar)

Heb al een gesprek gehad met mijn manager, ze was ook niet trots op het dienstrooster.

Heb gezegd dat ik dan ergens 3 weekenden achter elkaar vrij wil zijn.

Daar gaat ze haar best voor doen.

Geplaatst

Dank je wel lieve dames.

Ik ben ook echt zo benieuwd maar het is jammer dat we nog tot 12 okt moeten wachten voor we de uitslag krijgen. Het is net of we de komende 2 weken weer in de wachtweken zitten haha zo benieuwd zijn we.

Die gesprekken komen wel goed ik heb echt het idee dat er nu wel wat bij zit wat wat kan worden ookal is het tijdelijk. Maar dan heb ik dat in elk geval nog.

Geplaatst

Maris, begrijp dat je er onzeker door wordt. Maar zoals Wish ook al aangeeft, we moeten positief blijven. Ik denk dat positieve energie wel degelijk een goede invloed kan hebben

op alles. ikke;f heb ook moeite om positief te blijven hoor. Het lijkt wel alsof ik positiever ben na een negatieve test dan na en nieuwe poging. haha!

Hopelijk kan je snel aan het werk, zodat je je gedachten ook een beetje kan verzetten. Even onder de mensen en niet pikeren thuis.

We komen er wel meiden.

Geplaatst

Wish, ik ken dat gevoel. Lena doet hetzelfde werk als jij. En daar zijn ook áltijd troubles met het rooster. Veel nachtdiensten, veel weekenden. Veel opvang diensten. Erg vermoeiend af en toe. soms zie ik die bijna niet in een week. Dan lopen we elke keer langs elkaar af.

Hopen dat je straks 3 weekenden vrij hebt. Werk ze.

Geplaatst

wish thanks voor het kleine duwtje in de rug

heb net toch maar gebeld en mag om 18:15 langs komen zodat ze even kunnen kijken

ze maakte zich niet echt ongerust maar snapte mijn onrust wel

dus nogmaals thanks

Geplaatst

Pippe klopt op het moment ben ik onzeker over alles, maar dat zal wel weer anders worden.

Ik blijf wle zo positief mogelijk.

Onze tijd komt nog wel dames daar ben ik van overtuigd

Geplaatst

En pleun hoe was het?

Vandaag neuroloog geweest, deze leeft erg mee en ziet wel krachtsverlies in linkerbeen. Maar niet te erg voor een directe operatie/actie. Dus we gaan op deze voet verder en moet wel regelmatig op controle blijven komen. Ik mag ook natuurlijk bevallen, maar wel met medische indicatie en dus snel pijnbestrijding. En dan na de bevalling foto's, mri, ct etc om te kijken wat er aan te doen. Dit doen we nu gewoon niet.

Geplaatst

ben net bij de vlos geweest

heb het hartje duidelijk gehoord

en op de groeistatestieken gaat het prima

maar ik zal toch echt blij zijn als ik volgende week bij de 20 weken echo weer even binnen kan gluren

de vlos vondt het geen probleem dat ik nog even kwam ze zei die paar minuten hier maken voor ons niet uit maar schelen een hoop gedoe aan jou kant dus als je iets wildt controleren gewoon bellen

liever 4 x te veel dan 1 x te weining

dus ik ben gerust gesteld en ga nu weer in mn bedje liggen

Geplaatst

Gelukkig Pleun dat ze je weer gerustgesteld heeft en dat alles goed gaat met je ukkie.

Kimmie jeetje wat een gedoe het word je ook niet makkelijk gemaakt ik hoop echt dat je ondanks alle pijn en ellende ook nog kunt genieten van je kleine ukkie.

Geplaatst

Hoi dames

jeetje even niet aanwezig geweest en wat is er veel gepost

Pippe en Lena natuurlijk, wat klote dat het wederom niet gelukt is!! verdorie! fijn te horen dat je positief blijft, helemaal top!!!!

Wish, heel veel succes morgen met de fm, wat fijn om naar de tp uit te kijken he!!

Maris, goed dat de uitslagen goed waren van de foto´s, nu die ellendige blaasontsteking killen. Ik las dat je 3 sollicitaties hebt, wat een druk programma, voor je het weet is het 12 oktober!

Pleun, beterschap meis, fijn dat je verloskundige niet moeilijk doet en volgende week alweer 20 weken, jeetje, geniet van die extra bijzondere echo!

Kimmie, vind het toch wel heftig om te lezen hoor hoe het met je gaat , meis toch, he wordt gelukkig goed in de gaten gehouden maar het is niet niks!! sterkte, en je hebt nu al bewezen een enorm krachtige moeder te zijn!

Ik lag gisteren vroeg in bed, het bloedverlies was rustig aan begonnen, vanochtend weer bloed laten prikken en in de loop van de ochtend veranderde de flinke buikpijn in rugpijn en vervolgens rugweeën, niet zo langdurig en heftig maar wel dat ik echt weer moest denken aan mijn ademhaling om te voorkomen dat ik ging hyperventileren. Jeetje wat was het klote, ik kon alleen maar aan de bevalling denken en jeetje ik kreeg het echt te kwaad. Ik heb mijn man gebeld omdat ik niet meer kon en durfde te rijden, hij is me op komen halen, thuisgekomen zakte het eerst wat af, daarna kwam het nog een goed uur terug en nu voelt mijn rug vooral beurs en is er nog de buikpijn en het bloedverlies uiteraard.

Brussel heeft me nog gebeld, hcg was van vrijdag 23 gezakt naar 0.9 vandaag, overige waarden waren ook goed, moet zeggen dat ik daar blij om ben. Degene die ik aan de telefoon had zei dat de cryo tp in de volgende cyclus pas kan. Morgen heb ik een tel. overleg en dan zal ik het toch eens met de arts bespreken.

Een maand of 2 na de bevalling had ik een bedelarmbandje gekocht met allerlei bedeltjes ter nagedachtenis aan onze jongens, vandaag kwam een nieuw bestled bedeltje binnen voor ons cyootje : een zilveren sterretje.

We hebben afgesproken dat de armband nu vol genoeg hangt en dat er geen dingen meer bij mogen komen!

liefs

Babeth

Geplaatst

Kimmie,

Net als Babeth ben ook ik geschrokken van je bericht.

Krachtsverlies in je been, jee, dat is niet niks hoor!

Wel prettig om te horen te krijgen dat je een natuurlijke bevalling lichamelijk gezien aan kan en dat je vrijwel meteen pijnbestrijding zal gaan krijgen.

Sterkte ermee!

Babeth,

Wat een heftig verhaal!

Zat net met een brok in m'n keel je bericht te lezen.....

Als je bloedwaardes allemaal goed zijn hoop ik dat je van je gyn te horen krijgt dat een cryo tp in een volgende cyclus mag.

En als de gyn zegt dat het beter is om een maand over te slaan is het ook goed, maar dan heb je het wel van je arts gehoord.

Wel van je laten horen en je niet 'af laten schepen' door een maand te wachten terwijl je lichaam er wel klaar voor kan zijn.

Ik merk aan je schrijven dat jullie er samen mentaal wel helemaal klaar voor zijn om weer een cryo tp te 'ondergaan'.

'Mooi' gebaar om een sterretje erbij te hangen.

Maar, inderdaad aan je armbandje hangen nu voldoende bedeltjes!

Morgen laat ik na het bezoek aan de gyn meteen weten hoe het zit oké.

Vanavond een ovulatietest gedaan, negatief maar wel een licht tweede streepje te zien.

Ik had gezegd dat ik hier afgelopen maandag mee zou beginnen, maar dat was bij nader inzien wel erg vroeg.

Zit nu op cd12.

Ben zo ontzettend benieuwd wat er morgen op de Fm te zien is.

Hoop dat er een dominante follikel mooi aan het groeien is en dit geld ook voor het Bms!

Geplaatst

Pleun,

Mooi zo dat je naar de verloskundige bent geweest!

Goed gedaan hoor! Je bent weer gerust gesteld en dat is heel wat waard!

Fijn dat alles goed was met de baby.

Hoop dat het met moeders ook snel beter zal gaan.

Geplaatst

Wish heel erg veel succes vandaag. Ik weet niet of ik nog op tijd daarmee ben maar ik wou het toch nog even doe haha.

Ik denk aan je.

Babeth jeetje wat heftig ik hoop dat je een goed gesprek met de arts hebt en dat je de volgende cyclus weer verder kunt.

Wel heel erg mooi die bedeltjes en ik vind hem ook te vol hoor tenzij je er een kinderwagentje ofzo bij gaat hangen want dat zou wel een goed teken zijn.

Geplaatst

Nou meiden, hier komt mijn verslag:

De follikel was 1.8. Bms was 9mm.

Vanavond om 23.00uur 5000 I.E Pregnyl spuiten.

De gyn heeft meteen naar het lab. in Genk gebeld en overleg gehad.

Vrijdag is dag 0.

Zondag worden wij 's middags (voor 15.00uur) door het lab. gebeld hoe laat maandag 4 okt. de tp zal zijn.

We willen er (als dit mag lukken) 2 terug laten plaatsen.

Ik mag ter ondersteuning 3 keer 5000 I.E Pregnyl spuiten.

4 okt. (op de dag van de tp)

8 okt en 12 okt.

Meiden, ik vind het nu weer spannend worden, maar ben ook reuze enthousiast dat er weer wat staat te gebeuren!

Geplaatst

Pippe,

Ik wil echt rustig aan gaan doen na de tp.

Ondanks dat ik moet gaan werken, ga ik mezelf niet 'voorbij rennen'.

A.s woensdag mag ik met een goede vriendin mee naar een echo. Ze is dan 18 weken en 5 dagen.

Ze heeft een dochter van net 1 jaar en ze wou haar dochter graag een keer mee nemen om naar de baby te gaan kijken.

Gewoon voor het gevoel dat haar dochter mee mag kijken, ze zal er niks of in ieder geval niet veel van begrijpen.

Ze kan dan niet alleen gaan en ik vroeg of ik haar kon helpen om op haar dochter te letten tijdens de echo.

Dus, vandaar dat ik mee mag gaan om de baby te bewonderen.

Zal eens kijken of dat ik kan zien wat het gaat worden. Hihi!

(Ze willen het zelf niet weten)

Geplaatst

Lieve Wish wat spannend weer en zo snel al maandag is zo hoor haha.

Dit gaan ze worden ik heb echt een goed gevoel bij jou dit keer.

Wat bijzonder ook dat je mee mag met de echo, vind je dat niet confronterend?

Lijkt me wel erg mooi om te zien.

Heel veel succes met de pregnyl vanavond weer, maar ja dat is zo onderhand routine haha.

Ik heb net afgesproken om vanavond eens wateraerobic(schrijf ik het zo goed haha) te gaan proberen kijken wat dat is.

Geplaatst

Maris,

Ik vind het niet confronterend om mee te gaan met een echocontrole.

Vind het echt heel leuk om mee te gaan.

Het is een hele goede vriendin van mij, die ook altijd met mij mee leeft.

We delen vreugde en verdriet met elkaar. Dan is mee gaan naar een echocontrole leuk, met iemand anders waar ik niet zo goed mee bevriend ben zou ik niet mee gaan.

Wateraerobic lijkt me wel leuk! Veel plezier!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden