Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lala,

Wat super fijn dat 'Jay' weer goedgekeurd is!

Net wat Maris zegt, het is een bikkeltje. Super goed van mama en kleine kanjer!

Ik ga zondag samen met mijn moeder een paar uurtjes naar de sauna.

Mag nu helaas niet in het dompelbad en buiten zal ik ook maar niet gaan lopen.

Of ik moet m'n boobies heeeeel goed inpakken. Wil geen borstontsteking oplopen.

Heb gebeld en navraag gedaan of ik kan kolven en of dat dit bewaard kan worden in een koelkast. (door de warmte komt de bv namelijk nog meer op gang)

De dame aan de telefoon gaf aan dat ze een aparte kolfruimte en koelkast hebben.

Super toch.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish, super zeg! Heb ook zo'n zin in sauna......ach, komt ook wel weer. Hihi

Genier er lekker van!

Grootste zorg: pufcursus....wat is er nog binnen 8 wkn..... ;)

Geplaatst

Lala,

Nou nou, de foto's zijn wel erg duidelijk. Haha!

Wat leuk gemaakt. Stoere legerprint, mooi hoor!

Uhm, nu nog een pufcursus gaan regelen.

Misschien dat je 'in kan stromen' bij een cursus die al bezig is voor half geld?

Het gaat met name om het 'bevallingsgedeelte'. Vormen van puffen en houdingen tijdens bevallen.

Succes ermee!

Vandaag precies één jaar geleden zijn er 2 embryo's terug geplaatst en eentje ervan is uitgegroeid tot ons prachtig wonder!!

Moest vandaag toch wel een traan laten toen ik hieraan dacht. (en nu weer.....)

Geplaatst

Is en blijft een wonder he?!

Geef haar maar een flinke knuffel!

Xx

Ja, zie wel, vlgs mij kan samen bevallen nog, zijn 10 lessen of privé of mini cursus. Ga ze maandag bellen..

Geplaatst

Wish wat ene wondertje is het toch ook he.

Dan loop ik aardig gelijk alleen dan een jaar later op welke datum had jij toen de punctie dan?

Hele veel plezier vandaga met je moeder.

Lala mooi hoor dat etui leuke kleurtjes

Hier gaat het redelijk alleen ik hou wel erge buikpijn hoor het is nog niet echt afgezakt na donderdag maar goed dat zal er wel bij horen. Ik moet ook zeggen dat ik dat allemaal niet mee weet van 2 jaar geleden hihi ik ben op het moment net een vergiet.

Morgenochtend ga ik nog even werken en om 13uur rijden we weg ik ben zo benieuwd hoe ze eruit zien en hoeveel er van de 9 over zijn gebleven en of er hopelijk nog wat cryo's zijn.

Fijne zondag allemaal wij gaan straks even bij mijn schoonouders eten niet echt zin in maar goed het is niet anders ze hebben ons uitgenodigd en dan kun je niet altijd nee zeggen, maar goed we zijn er wel op tijd weer hoop ik

Geplaatst

Maris, lekker rustig aandoen! Je kunt nog steeds overstimulatie hebben he? Dus hou jezelf goed in de gaten!Hier rustig dagje vandaag. Tot!Xxx

Geplaatst

Lala,

privé lessen? Die zullen wel 'schandalig' duur zijn of niet?

Succes.

Maris,

Hoop dat het eten wel lekker was.

Wil je succes toewensen voor morgen.

Ben ook benieuwd naar het aantal embryo's en evt. cryo's.

Ik denk vaak aan je!

Volgens mij had ik op 1 of 2 februari de punctie. (moet ik even opzoeken)

Mama en ik hebben genoten van een paar uurtjes in de sauna en heerlijk zitten lunchen.

Durfde alleen niet naar buiten of in het dompelbad ivm borstontsteking. Dat vind ik ander wel prettig om te doen.

Geplaatst

Dank je wel lieve Wish ik zei vanmiddag al dat wanneer er geen een verder was gegroeid hadden ze toch vandaag wel gebeld dus ik neem aan dat er in elk geval 1 toppertje bij zit van de 9.

Ja het eten was heerlijk alleen was het verder weer niks, ik kreeg nu commentaar dat ik beter meer bij de thuiszorg kon gaan werken want dat verdiende meer asl oppassen, wat absoluut niet zo is ik verdien nu meer als het dubbele maar goed ik had geen zin in een discussie en zeker nu niet. Maar het kwam er eigenlijk op neer dat ik met oppassen maar de hele dag op mijn luie reet kon zitten en dat was te makkelijk geld verdienen grrrr.

Maar goed we hebben het er al over gehad om de komende 2 weken daar maar niet heen te gaan in elk geval niet zolang we niet weten of dat het gelukt is of niet want ik krijg hier alleen maar onnodige stress door en daar heb ik geen zin in en dat wil mijn vriend ook absoluut niet hebben.

Maar goed ik ga me dus niet meer druk maken want ik weet zelf wel beter en op kindjes passen is echt wel meer als de hele dag op je luie reet zitten als je er uberhaupt aan toe komt om te gaan zitten maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen haha en daar komt bij dat ik dit gewoon geweldig leuk werk vind en dat telt voor mij heel erg zwaar mee.

Oh ja ik kreeg ook te horen dat ik aan herbalife moest doen dan werd ik wel zwanger dat hadden namelijk 2 vrouwen gedaan wat mijn schoonmoeder kent en sie waren daarna zwanger geworden. Dus ik kijk haar aan of ze niet goed wijs is en vraag haar of zij nou echt nooit luistert naar wat wij zeggen want het probleem ligt bij haar zoon en niet bij mij. Maar goed ik heb dus maar gezegd dat mijn vriend dat maar aan herbalife moest doen (die is al aan de dunne kant haha) maar dat was ook weer niet de bedoeling want hij zag er al zo slecht uit de laatste tijd pfff dat zegt ze al jaren en dat ligt schijnbaar aan mij en dat terwijl niemand anders het ziet. Dus het was me het dagje wel weer.

Verder gaat het redelijk zoals ik zei heb ik wel aardig wat buikpijn en is de buik wat opgezet maar omdat ik morgen toch een echo krijg bij de tp wacht ik wel op. Overstimulatie is het denk ik niet omdat het zo erg nu ook weer niet opgezet is en de pijn is echt nog van de punctie denk ik.

Allemaal welterusten en ik kom voor we weg gaan nog wel even kijken ik moet morgenvroeg toch nog eerst even oppassen (op me luie reet zitten hihi)

Geplaatst

Tja Maris, dan veel succes met op je luie reet zitten morgen. ;)

Ik zou inderdaad even wegblijven daar. Erg toch he, dat moeders van zoons t vaak zoveel beter weten. Ik wordt daar zooo moe van. Gelukkig is mn schoonmoeder anders, maar net zo niet luisterend. Haha. Die denkt nog steeds dat niertje nr twee nog spontaan groeit. Laat maar hoor! Succes morgen he! Toitoitoi en de kaarsjes branden al.

Doe lekker kalm morgen!

Wish, zou niet veel duurder zijn dan standaard cursus. Schandalig duur was de zwangerschapsmassage. 560 euro voor 8 lessen. Kon je wel via 'alternatieve geneeskunde' terugvorderen. Niet handig als je ook al acupunctuur en chiropractie moet declareren. De standaard samen bevallen cursus kost €160,-. Dat scheelt een hoop!

Maar ik ga morgen even bellen.

Geplaatst

Ten eerste Sorry dat ik er zo weinig geweest ben en dus nog minder gereageerd heb

Ben erg druk geweest met bezoek en voorbereidingen voor vandaag

maar daarom zal ik nu even op iedereen reageren

@ maris WWWWWWHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Wat goed 12 eitjes waarvan 9 bevrucht

Super score hoor en dan morgen TP en mss ook nog cryo’s dat zou echt wat zijn he

het is je zoooooooo gegund dus morgen vastpakken en dan vast houden en nooit meer laten gaan

afgesproken ????????

ik zal proberen te steunen door de komende weken hier non stop een kaarsje voor je te branden

@wish

Ohhoh lekker de sauna , krijg er ook zin in

ben er al bijna 3 jaar niet meer geweest (ga samen met arno en eerst mocht hij niet , was slecht voor zn zaad , en toen mocht ik niet ,zwanger, en daarna hadden we gewoon geen tijd

maar nu ik dat van jou lees wil ik ook weer snel eens gaan

wel netjes hoor een kolfkamer en koelkastje

Ik had het ook hoor met de tp daum dat ik er nogal emo van werd , dus je bent niet alleen

@lala ik vind de tijden prima maar ik ga er vanuit dat je al besteld hebt dus ik bestel morgen ofzo mn eigen wel .

moet wel nog effe oppas regelen maar dat zal wel recht komen

Fijn dat je miniman weer een oke stempel heeft gekregen , tis zun kanjer

en dat etui is echt weer mooi , jij kan dat soort gefröbel zooo veel beter dan ik

ik heb een naai machine en heb les gehad maar heb amper t geduld om de draad door de naald te doen laat staan voor al t andere

hopelijk lukt t nog om samen een cursus te gaan doen

wij hadden erg veel aan de samen bevallen cursus

@ babeth ik meen iets gelezen te hebben over een ziek klein meissie

hopelijk gaat het nu weer goed met dr

altijd naar he een ziek ukje

Voor Pippe en lena en bianca en iedereen die ik nu effe gemist heb dikke knuf

Hier vandaag al onze verjaardag gevierd ipv dinsdag

het was echt erg leuk , fijne mensen over de vloer ,en wat is het een rare dag de 1e verjaardag vieren van je kind , lijkt nog wel gister dat hij geboren is en dinsdag wordt mr al weer een jaar pffffffffff waar blijft de tijd (sprak oma )

hierbij een kleine foto reportage over vandaag :

[ATTACH=CONFIG]3534[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3535[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3536[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3537[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3538[/ATTACH]

Geplaatst

GAAAAAAF! Leuke foto's! Die eerste! En de laatste. Je kleine man wordt al groot!

Als je t goed vind feliciteer ik je morgen pas ;)

Heb wat leuks in gedachten voor jou en je kleine man maar t kan zijn dat je t pas eind vd maand krijgt. Moer hiervoor achter mn pc kruipen en ik heb daar écht nog geen trek in. Hahaha

Komt goed hoor ;-)

Maris, veel succes! Duimen draaien en kaarsje is aan...

Pippe, lena, denk ook aan jullie. Dikke knuffel.

Wish, alles ok?

Babeth, hoe's t met de kleine meid?

Kimmie? Hoe doet Levi t?

Bianca, gaat ie goed?

Hier net terug van ziekenhuis.

Kleine man groeit goed maar zn nier probleem is ietsjes erger geworden. Het vermoeden is dat de verstopping nu lager zit, in zn plasbuis. Hierdoor is zn blaas ook telkens groot, zit dus veel vocht in, en heeft hij meeeer dan genoeg vruchtwater. Het nadeel daarvan is, is dat ie waarschijnlijk niet genoeg voedingsstoffrn uit de urine kan filteren. Dit is nu nog geen probleem maar strakkies na geboorte wel.

Geboorte: als ie niet in stuit gaat liggen dan wordt t een gewone bavalling. Ingeleid welliswaar, dus hou eerste week van april t forum en/of je telefoon maar in de gaten. :-)

Manneke moet zeker een week, maar waarschijnlijk langer, in t ziekenhuis blijven. Mams mag twee-drie dagen op kraamafdeling blijven en daarna ga ik zeer waarschijnlijk even logeren in t ronald mc donaldhuis.

Wordt dus lekker hectisch voor peter in die tijd.

Hebben wel tijd genoeg om hondenoppas te regelen. En peter werkt tegen die tijd aan de andere kant van maastricht dus kan hij lekker komen lunchen of zn zoon opzoeken in de pauze.

Kraamzorg zal t ziekenhuis overnemen, dus morgen wordt een kort gesprek met kraamzorg, denk ik.

Geen paniek, mannetjte groeit goed, ligt nog steeds op schema. Hoofd is klein, benen zijn lang, neus en mond is van mij, oren van peter. Hahaha

Arm kereltje!

Tot zover!

Xxxx

:hugg:

Geplaatst

Lieve lieve Lala,

De situatie van jullie knul wat erger geworden...

Wat een vervelende situatie voor jullie en jullie kanjer.

Wel een prettig gegeven dat hij het goed naar zijn zin heeft bij mama in de buik en dat hij wel goed blijft groeien.

Al hadden jullie het heel graag anders willen zien, er wordt naar een situatie gezocht die het voor jullie allemaal ietjes 'makkelijker' zal maken om te kunnen genieten van jullie kanjer.

Hoop dat 'Jay' met z'n bolletje beneden blijft liggen.

Meid, heel veel succes om je voor alles wat komen gaat voor te bereiden. In hoeverre dit natuurlijk kan.

Knuffeldeknuf!!

Maris,

Duimen blijven draaien....

Pleun,

Heb op hyves reactie gegeven bij de mooie foto's van jullie verjaardagspartijtje!

Morgen is het dan echt zover.

Geplaatst

Zijn al even snel langs t ronald mcdonald huis gegaan. Hebben met een vrijwilliger gesproken wat er mogelijk is. Zat en lekker dichtbij. Hebben kolfapparaat staan, eigen deel van koelkast en diepvries, dus dát zou geen probleem moeten zijn. Voor de rest is t net een jeugdherberg, met keuken en woonkamer en washok. Leuk si anders maar t kan zeker erger. Ik trek t niet om vaak op en neer te rijden. Daar is t nét te ver weg voor. En daarbij gaan we de tweede auto kwijt zijn binnenkort (peter heeft een andere baan) dus dan wordt t helemaal een probleem.

Ach, zolang ik weet dat woefjes verzorgd worden en mannetje goed zit, komt alles goed. :-)

Geplaatst

Lala,

Goed gedaan om even te gaan kijken.

Het is niet te doen voor jullie om op en neer te gaan rijden.

Hoeveel tijd ben je hiermee kwijt als je dat zou doen?

Daar ben je dichterbij jullie kanjer en dit zal emotioneel gezien ook veel uit gaan maken.

Maris,

Hoop dat je op dit moment 2 toppertjes bij je draagt!

Toi, toi, toi!

Geplaatst

Zonder files een dik half uur rijden. Is aan de zuidkant van Maastricht, en ze zijn de A2 aan t aanpassen over t hele traject in Maastricht. Dus....vaak file.

Als t spannend is, zijn twee minuten afstand nog teveel :-) RmcD huis is dan best een uitkomst.

Volgens mij krijg ik t ook vergoed.

Geplaatst

Jaaaaa hier zijn 2 8cellige toppers aan boord de laborante zei dat ze er erg mooi uitzagen dus het moet gewoon goed komen nu.

Of we cryo's hebben weten we nog niet maar daar krijgen we van de week een brief over. Ik ben alleen bang van niet omdat die iets achter liepen op deze 2, maar goed laten we hopen dat we ze ook helemaal niet nodig hebben haha ik ga nu in elk geval broeden en niet meer los laten voor eind oktober begin november.

Lala dat is inderdaad te ver dan maar aanpassen zodat je in elk geval dicht bij je kanjer bent.

Maar gelukkig groeit hij nog wel goed nu alleen hopen dat de rest ook een beetje redelijk blijft gaan.

We kwamen net thuis en ik moest op de bank gaan liggen en mocht voordat ik naar bed ga niet meer opstaan haha dus ik vroeg al en voor het eten dan oh ja dat mocht wel hihi.

Maar wel heel lief ik moest me ook ziek melden morgen van hem haha moet morgen een dagje thuiszorg dus best zwaar lichamelijk werk en woensdag en donderdag is het oppassen dus dat is niet zwaar, maar ik bekijk het nog even mijn gevoel zegt ook nee maar ja ik ben niet zo van het ziek melden en aan de andere kant is het maar voor 1 dagje dus ik zie het morgen wle even.

Ik moest wel mijn rechter eierstok even in de gaten houden want die waren allemaal gevuld met vocht en vandaar dat ik dara meer last van had maar ivm overstimulatie moest ik even een paar dagen rustig aan doen

Fijne avond allemaal ik zal dus maar eens op de bank gaan haha

Geplaatst

Snel op die bank Maris! En voeten warm houden! HihiIk zou t echt even rustig aan doen meis. Het is niet niks hoor, zeker als rechts nog vol met vocht zit.Liever een hele week even niks doen en je kanjers blijven zitten dan één dagje en...Kalm aan dus! Succes meid, duimen draaien!En kaarsje gaat aan!Xx

Geplaatst

Dank je wel meid ik heb ook besloten morgen thuis te blijven en dan vanaf woensdag gewoon te gaan oppassen dan kan ik namelijk gewoon mijn gang gaan en gaan zitten als ik wil haha op die luie reet he.

Geplaatst

:confettistars::woohoo::confettistars:

Lieve Maris,

Wat heb je hier een geweldig bericht weten te posten!

Ben zo opgelucht dat er 2 prachtige embryo's terug geplaatst zijn. Beide 8 cellig, super joh!!

Luister maar naar je vriend, doe rustig aan.

Je draagt 2 kostbare embryo's bij je, koester dit en neem geen hooi op je vork....

Ps: pas je het onderschrift aan dat je 2 toppers terug geplaatst hebt gekregen?

Lala,

Net wat je zegt, 2 min afstand is al te veel. Je wil bij jullie zoon zijn, dag en nacht 24/7!

Is het gelukt met het aanmelden voor een cursus?

Geplaatst

Jeetje lala, ik hoop dat straks alles goedkomt met jullie stoere knul!

Rustig aan hè.

Maris, ook hier een 8-cellige cryo terug. We gaan gelijk op hihi op naar eind okt/begin nov. Wanneer mogen jullie testen? De kaarsjes staan weer aan hier. :-)

Pleun, ik kan geen onderschrift zien op tel, maar ik zie dat jullie man

alweer 1 jaar is! Proficiat en maak er een groot feest van!

Wish, wat groeit zetoch hard!

Dames bedankt voor het duimen en steun. Ik lees stiekem wel mee.

Geplaatst

Lieve Pippe haha ik wist het wel dat deze goed zou ontdooien meid we gaan nu gelijk op maar dat blijven we ook doen op naar eind van het jaar.

Hier branden ook voor jullie de kaarsjes.

Wij mogen van de ene de 19de en van de andere de 20ste testen maar we gaan de 19de testen want dat is op zondag en dan hebben we elkaar als het goed of fout gaat.

De dag ervoor hebben we een kinderverjaardag dus dat gaat hem niet worden en de 20ste is op rozenmontag en dat lijkt me ook niet handig want dan moeten we gewoon werken.

En jullie dan?

Lieve Wish dank je ja we zijn ook echt heel blij hiermee hopelijk blijft alles zo voorspoedig gaan als dat het tot nu toe heeft gedaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden