Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha ja probeer die kleintjes maar eens stil te laten zitten lijkt me vrij onmogelijk

Dank je ja vinden wij uiteraard ook dat het een super mooie meid is

Ja inprincipe als ze in haar bedje ligt moet ze in dat kussen en dan de ene keer links en de andere keer rechts en tot nu toe heeft ze er nog geen last van ze slaapt er rustig om tot nu toe ik ben alleen wel blij dat ik er niet zelf 1 gekocht heb aangezien je niet genoeg hebt aan alleen het kussen maar dat je ook met opgerolde hydrofielen moet werken om haar hoofdje tussen de leggen als ze namelijk op haar wang ligt heeft het geen zin voor haar hoofdje

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mari,

Is het kussen wat je nu hebt zoveel anders dan het kussen wat je wou kopen?

Mag je dit kussen houden of moet je dit weer aan de fysio terug geven en voor hoe lang moet E hierin liggen?

Hoe gaat het met de andere dames?

Had pas van Pippe nog een prachtige foto ontvangen via wa van hun knappe prins!

Ik heb vorige week de opvolger gekocht van de S.hoes.me schoen die Mijke nu draagt.

Ze draagt nu babyproof en heb nu de flexzool gekocht.

Vanmorgen voor de eerste keer aangegeven, het is even wennen voor haar omdat de zool wat stugger is. Maar ze heeft er prima op gelopen. Mijke kruipt bijna niet meer, alleen ergens naar toe om haarzelf tot staan te laten komen en dan loopt ze verder.

Ze is soms aan het oefenen om midden in de kamer op te staan, maar dit lukt nog niet. hihi

Verder kan ze alle dierengeluiden nadoen en ook dieren aanwijzen als wij hierom vragen, zo leuk dat ze dit nu begrijpt.

Ze kan haarzelf steeds duidelijker maken en doet ons soms ook na in wat we zeggen of doen. ;-)

Geplaatst

Wat goed dat ze steeds beter loopt en bijna niet meer kruipt haha zal er wel grappig uit zien als ze probeert om zo op te staan hihi ach komt vanzelf en zo heb je nog wat te lachen.

En lijkt me wel makkelijker inderdaad dat ze zichzelf al wat duidelijker kan maken nu dat vind ik toch wle een van de lastigste dingen vooral als ze iets mankeert maar we niet weten wat maar goed wordt ook wel weer anders.

Hoe gaat het met de andere dames?

Kimmie is er al iets van rust bij jullie?

En hoe doet je kleintje het nu of heb je niet weer een echo gehad?

Pippe hoe is het bij jullie? Ik vind die foto's op fb zo mooi van jullie ventje echt super gedaan.

Pleun hoe gata het met jullie deugnietje?

Babeth zijn jullie weer een beetje hersteld allemaal?

Bianca nog even en jullie kunnen lekker aan de klus leuk hoor

En hoe is het met de rest?

Wish Nee dta kussen is niks anders alleen had ik er dan veel geld voor betaald en nu heb ik hem in bruikleen van de fysio en nu heeft zij mij van de hydrofielen een paar rolletjes gemaakt waar het hoofdje tussen ligt en aan beide kanten van het kussen en dat had ik nooit geweten als we zelf met zo'n kussen waren begonnen als je het hoofdje namelijk niet tussen die rolletjes hebt helpt het nog niet omdat ze dan op haar wang gaat liggen en dan helpt het nog niks ze moet schuin op de zij liggen dat ze als het waren haar achterhoofdje weer naar achter drukt en dat moeten we elke keer dat ze in bed ligt omdraaien de ene keer links en de andere keer rechts.

Gelukkig wil ze wel in dit kussen liggen want er waren ook kindjes die het niet wouden, maar goed de fysio zei dat ze in al die jaren dat ze dit deed nog maar 1 kindje door heeft moeten sturen voor een helmpje en dat het bij de rest allemaal goed is gekomen dus daar vertrouw ik maar op ben ook al een stuk rustiger eronder.

Nu alleen het spugen nog maar dat is echt nog helemaal nisk en lijkt zelfs steeds erger te worden gelukkig heeft ze er zelf nog niet veel last van ze is namelijk nog steeds even vrolijk maar het si zo zielig ik heb haar vandaag al 2x om moeten kleden en dan zitten we net op de helft van de dag oh ja en zelf hebben we ons ook allebei al een keer om moeten kleden.

Morgen bel ik dan ook naar de ha en eis ik een verwijzing naar de ka ik probeer niks meer met pilletjes en maaltijden voordat ik het oordeel van de ka heb gehad.

Maar goed wat ik zei ze heeft er zelf niet heel veel last van ze slaapt super (vannacht 20.00/8.30) dus beter kan niet s middags slaapt ze vaak ook 3 uurtjes en dan s morgens en in de vooravond verschilt het van een half uur tot een uur dus slaapt krijgt ze gelukkig wel. Ze is ook verder niet ziek en het huilen valt gelukkig ook mee tenzij ze moe is en weigert te slapen maar ja dat heeft elk kindje wel denk ik dan.

Met mij gaat het redelijk heb alleen steeds meer last van de bekken heb nu ook een speciale bekkenfysiotherapeut gebeld en daar kan ik woensdag terecht soms kan ik amper opstaan of lopen van de pijn

Vanmiddag ga ik even naar mijn vriendin die is gisteren bevallen van een gezonde zoon. Ik ga even alleen aangezien mijn man nog niet helemaal hersteld is van de buikgriep en E mij te veel spuugt en ik wil niet het risico lopen dta zij ziek worden door ons dus dan kan ik beter even alleen.

Ik moet wel lachen want mijn vriendin was afgelopen maandag uitgerekend en haar kindje was 3500gr dus ruim 600gr minder als E terwijl E bijna 2 weken te vroeg was hihi zware pummel hebben wij.

Fijne zondag allemaal nog verder

Geplaatst

Ystar wat spannend dat je in maart gaat starten

Begrijp me niet verkeerd want je bent van harte welkom in dit topic maar wij zijn allemaal in.maart 2010 gestart en volgens mij start er niemand in maart dit jaar dis om ervaringen uit te delen zou ik even bij het topic van 2013 kijken

Geplaatst

Mari,

Succes morgen bij de ka!

En wat fijn om te horen dat de fysio zo'n goede verhalen heeft over het gebruik van dit kussen.

Hoe was het bij je vriendin en de baby?

En inderdaad, E had een flink gewicht bij de bevalling.

Wat slaapt ze ontzettend goed joh!

Vandaag heb ik een dagdienst gewerkt en is M naar het kdv geweest.

Ondanks dat ze hier maar 4 dagdelen per maand naar toe gaat vindt ze het erg leuk om met de kinderen te spelen en eet/drinkt en slaapt ze er ook prima. Zo fijn om dit te horen te krijgen als ik haar op ga halen.

Ze zat aan tafel een soepstengel te eten en ik kwam via een andere deur binnen. (had haar door de keukenraam zien zitten)

De leidster had haar toen ze klaar was uit de stoel gehaald en ze zag mij pas toen ze de andere ruimte binnen kwam lopen.

Dat snoetje van ons schatje, haar armpjes uitgestrekt naar mij, ze zet er flink de pas in en roept 'Mama'.

Nou, je begrijpt dat ik hier traanogen van kreeg.....

Ik had meteen na het werk m'n auto in de wasbox schoongespoten, getankt, boodschappen gedaan en ben haar toen gaan halen.

Bij thuiskomst had ik het Z.and.kasteel aan gezet en ben ik eten gaan koken.

Toen het eten op stond ben ik met M gaan spelen en hierna hebben we samen gegeten.

Daarna nog even spelen en toen ik vroeg of ze in bad wou liep ze naar de deur en riep 'bad'. Dat was een duidelijk antwoord. hihi

Mijn man kwam thuis en heeft M de fles gegeven, boekje voorgelezen.

Als we samen thuis zijn gaan we met z'n drietjes naar boven. Tanden poetsen, slaapzak aan, liedje zingen, knuffelen en dan lekker naar bed.

Geplaatst

Haha dan zou ik ook traanogen krijgen als mijn meisje zo op mij af kwam rennen wat een heerlijk meisje heb je toch.

Wij doen E ook altijd samen naar bed na de laatste fles vaak doen wij de slaapzak al voor de fles aan aangezien ze meestal al half in slaap valt tijdens de fles en ik vind het ook zo zielig als we haar weer klaar wakker maken door de slaapzak aan te doen.

Bij de ka ging het wel goed we mogen ons geen zorgen maken om het spugen zolang ze zo goed blijft slapen want dat betekend dat ze er zelf geen last van heeft

Het enige puntje nu is dat ze wel afgevallen is het is maar 20gr maar ze had in 2 weken tijd aan moeten komen en niet af moeten vallen, nu heeft ze gelukkig wel wat bij te zetten maar goed is het niet. Ik mocht me er nog niet druk om maken maar ze moet wel volgende week woensdag aangekomen zijn anders moest ze verder gaan onderzoeken, maar ze ging er voor nu van uit dat het van een virusje kwam en dat kan goed kloppen aangezien ze zelf vorige week donderdag buikgriep had en mijn man vrijdag en zaterdag en ik sinds gisteren dus we staan er niet zo van te kijken maar houden het wel in de gaten.

Wel moet ik urine inleveren van haar om te kijken of ze blaasontsteking heeft.

Dus het is even afwachten en hopen dat ze haar flessen weer gaat leeg drinken de komende week, maar gelukkig is ze wel gewoon lekker vrolijk en is ze super beweeglijk aan het worden haha ze rolt door de box en probeert elke keer overeind te komen om te gaan zitten hihi maar dat lukt nog lang niet.

Oh ja en we moeten wel verder gaan met vast voedsel.

Met mij gaat het niet heel erg super ben sinds gisteren heel erg misselijk en geef ook over en heb barstende hoofdpijn maar goed kon ook wel verwachten dat ik ook de buikgriep zou krijgen als iedereen het hier al gehad heeft.

Maar ja een moeder kan niet ziek zijn helaas dus we moeten door maar ben wel heel blij als mijn man thuiskomt.

Wish bij mijn vriendin ging het super mooi kereltje is het en wat klein weer haha zo klein is E niet geweest en wat een verschil in die 3,5 maand is dat dan weer.

Hoe is het met de rest?

Iedereen een fijne dag is het bij jullei ook zo'n rot weer?

Geplaatst

Vanmorgen de hele tijd aan het regenen geweest. Ben toen het even wat minder hard regende boodschappen gaan doen.

Net scheen het zonnetje even binnen, lekker warm op mijn rug. Maar dat was van korte duur.

Het ziet ernaar uit dat het weer gaat regenen.

Wij gaven M ook altijd de slaapzak aan, dan bv bij ons in bed en dan naar haar eigen bed.

Dus woensdag moet E aangekomen zijn, ik ga duimen dat dit zal gaan lukken.

Jezelf niet druk maken is makkelijk gezegd.

Ai, allemaal ziek geweest en jij bent nu aan de beurt. Beterschap!

Is het gelukt met het opvangen van de urine?

M is haar slaaptijden aan het veranderen. De ene keer slaapt ze in de ochtend 1 uur en in de middag ook 1,5 uur.

De andere dag wil ze alleen in de ochtend slapen en s'middags niet meer. Dan laat ik haar 45min in bed liggen om haar wel rust te geven omdat ze het anders echt niet tot 19.00u vol gaat houden.

Nu heb ik haar om 11.30u naar bed gebracht en ze slaapt nu nog! Dat wordt een late lunch hihi

Ik heb beneden wat gepoetst en een wasje opgevouwen. Chocolademelk gedronken en een tijdschrift gelezen.

Geplaatst

Hier ook de hele morgen regen gehad net even zon en nu gaat het weer regenen bah niks aan wou even een frisse neus halen samen maar dat zit er niet in. Gelukkig voel ik me weer wat beter als gisteren

Vanavond even naar de bekkenfysio ben benieuwd

En morgen komt de fysio van E weer

Nee het is nog niet gelukt met de urine morgen nog een poging wagen dan heb ik ook een auto om het weg te brengen ik kan nu niks zonder auto en aangezien ik er ongeveer 10km voor moet rijden om het weg te brengen is dat lastig met de kinderwagen maar dat komt morgen wel goed dan moet ik werken en heb ik de auto.

Wat fijn dat M zo goed slaapt vandaag kan ik van E niet zeggen haha normaal slaapt ze ongeveer 3 uurtjes smiddags na de fles maar vandaag amper 1,5 uur gehaald ach ja kan een keer gebeuren. Dan zal ze vanavond ook wel eerder moe zijn en dat is niet heel erg omdat ze er morgen wel om 6 uur uit moet

Geplaatst

hier is het naar bed gaan savonds echt een ritueeltje voor papa en stan .ik zie stan toch al heel veel en leg hem iedere dag ook om 11:30 in bed voor 2 uur (dus stan eet altijd laat tegenwoordig)

papa ziet m maar hooguit 2 uur op een dag dus bedje toe en tandjes poetsen is echt een papa ding .

als arno er niet is krijg ik m ook niet snel naar bed dan blijft hij om papa vragen hhaha

bah maris beterschap met de griep. hoe moet je bij zo'n kleintje in hemelsnaam urine opvangen ?

Geplaatst

Hee meiden,

Allereerst EXCUSES voor mijn lange afwezigheid. Ik kan niet anders zeggen dat een mini mensje ontzettend intensief is, op positieve manier. Daardoor gewoonweg geen puf om te reageren. (Lees wel mee hoor, maar ook niet dagelijks)

Bianca, van harte met jullie nieuwe huisje! Veel klus plezier! En hopelijk een mooie bekroning dit jaar.

Maris, fijn dat jullie je geen zorgen mogen maken, alhoewel je dat toch blijft doen. Hopelijk smult ze wel lekker van de hapjes!

Wish, begreep dat M. al flink aan het rondbanjeren is! Leuk! betekend dat ook dat de huisraad verplaatst moet worden? :happydance:

Pleun, Hoe is het met jullie? Zijn jullie weer gestart?

Kimmie, hoe is het nu met jullie? Is de rust al een beetje wedergekeerd? Hoe gaat het nu met de groei van de kleine spruit?

Babeth, hoe is het met jullie?

Hier gaat alles goed! Vannacht heeft hij voor het eerst doorgeslapen. Hij maakte wel al vaak nachten van 7-7,5 uur, vannacht 8,5. Yaay. Heeerlijk! Hij zit op het moment in een groeispurt en weegt alweer 4830 gram. :eekk: Ik ben bang dat we maatje 50 na volgende week kunnen inpakken. :pinch: Alhoewel hij sommige 50 al niet meer past, maar dat waren niet mijn favo pakjes, hihi.

Hij lacht en brabbelt er op los. En hij lacht het meest naar de mobiel boven de box. :thumbdown: Blijkbaar ben ik niet zo grappig of interessant. :santahat: O, en vorige week had hij een 'lekkere' spuitluier. Het zat letterlijk tot aan z'n nek. Ja, het kan écht!

Geplaatst

Pleun haha dat moet doormiddel van een plaszakje wat je op moet plakken is erg irritant en is ook nog niet gelukt morgen nog 3 pogingen en anders weet ik het ook niet want meer zakjes heb ik niet, maar voor een jongetje is het makkelijker om 'hem' erin te hangen zeg maar hihi

Pippe wat fijn te lezen dat eht zo goed gaat en dat hij ook al lekker door slaapt heerlijk he dan kun je zelf ook lekker bij tanken.

Hoe gaat het herstel van Lena?

En het verbaast mij dat hij nog in maat 50 past haha E heeft daar niet zolang in gekund en nu had ik dara ook niet zoveel van gelukkig.

En leuk he dat lachen hier ook de hele dag door zo genieten is dat.

Haha een spuitluier lekker he ik vind dat vooral met de p.ampers dat het tot in de nek zit bij de k.ruidvat heb ik daar niet zo'n last van.

Hier gaat het verder ook were goed we hebben alle drie de griep gehad maar zijn er nu weer bovenop gelukkig.

Woensdag weer naar de ka om te kijken of ze nu aangekomen is maar denk het wel want sinds donderdag drinkt ze de flessen weer helemala leeg gelukkig dus denk dat er iets van een virus zat.

De fysio is ook weer geweest en het hoofdje is al mooi aan het bijtrekken dus ook dat is mooie vooruitgang. Volgens de ka en de fysio heeft ze een erg sterke motoriek en was het een vriendelijk maar pittig meisje hihi van wie zal ze dat hebben?

Wat een rot weer wel erg jammer aangezien de carnaval hier in de buurt is begonnen met de eerste optocht vandaag vind het altijd zo sneu als het regent.

Hoe is het met de rest allemaal?

Geplaatst

Pippe,

Jullie knul is er nu alweer 1,5 maand. En nog steeds in maatje 50 wat een klein schattig ventje hebben jullie dan.

Leuk dat hij nu aan het lachen is gegaan, nu nog naar de mama's gaan lachen ipv alleen naar zijn mobiel. hihi

Net als Mari zegt, met Kruid.vat had ik hier minder last van dan met P.ampers.

Wat fijn dat jullie wat uren achter elkaar kunnen slapen, heerlijk is dat dan!

Hoe gaat het met de bv en hoe gaat het met Lena en met jou zelf?

Mari,

Je moest gisteren terug naar de ka. Hoe is dit gegaan?

Hoop dat E aangekomen is.

En urine op kunnen vangen?

Wat een opluchting zal dat zijn als je te horen krijgt dat haar hoofdje al aan het veranderen is!

Wij gaan alleen zaterdagavond carnaval vieren. Dan komt mijn moeder bij ons, of we brengen M naar haar toe dat zien we nog wel.

Mijn moeder vindt het altijd goed en M ook. hihi

M probeert alles na te zeggen wat wij tegen haar zeggen. En ze begrijpt wat we haar vragen en voert het dan ook uit.

Doe de deur van je kast (ze heeft een eigen speelgoedkast) maar dicht, dan doet ze dit en zegt dan "dist" ofzoiets.

Ik ga vanavond alle woorden eens noteren die M nu kan zeggen.

Ik ben gisteren voor mijn man en mezelf sloffen gaan halen, die we nu hebben zijn erg fijn maar waren aan vervanging toe. Die hebben we gekocht toen M net geboren was. Sloffen met 'harde' zool zodat we veilig de houten trap op/af konden lopen.

Heb dezelfde gekocht als we hadden. hihi

Ik kon het niet laten om voor M H.ello K.itty sloffen te kopen. Zo ontzettend schattig als ze hierop loopt. Ik ben niet iemand die van één ding veel koopt bijv. Nijntje, H.ello K.itty, K3 ofzo maar deze kon ik echt niet laten staan. ;-)

Ik probeer nu elke dag voor het avondeten een klein stukje buiten te gaan wandelen. M vindt het helemaal geweldig en kijkt haar ogen uit en is trots op haarzelf dat ze op de stenen mag en kan lopen.

Als ik zeg dat we naar huis gaan, zegt ze 'huisss' en wijst ook naar ons huis. We lopen niet ver, ik denk zo'n 300meter, M kijkt veel rond en roept tegen mensen die voorbij komen 'Haij' en steekt haar vinger dan in de lucht. hihi

Dames, hoe gaat het verder met jullie allemaal?

Geplaatst

Haha wat een lieve vriendelijke meid is m toch en heerlijk dat ze al zo goed kan lopen

veel plezier alvast met de carnaval ik sla een jaartje over hihi

bij de ka ging het goed ze was van 6020 gr naar 6580gr gegaan dus super goed ze is ook alweer 64cm pfff gewoon 11cm gegroeid in 16 weken wat gaat dat hard

de urine is uiteindelijk na 11zakjes gelukt wat een klere werkje zeg bij een meisje maar goed ik heb niks gehoord dus zsl wel goed zijn. ze zou bellen als er iets was.

ze wss heerlijk aan het lachen naar de ka haha de ka moest er wel om lachen ze maakte meestal alleen huilende kindjes mee en e heeft helemaal. niet gehuild de knapperd vind alles wel best.

We moeten gewoon lekker verfer gaan met vast voedsel want er was nu onderzocht dat eerder beginnen beter wss dan pas met een half jaar maar goed e vind het. allemaal heerlijk alleen worteltjes verdraagt ze niet daar gaat ze van spugen dus die doen we msar niet meer.

oh en vers fruit vind ze lekkerder als die potjes hihi geef haar geen ongelijk

vsnavond weer fysio voor de bekken en straks lekker weekend

zaterdag komen de ooms en tantes van mijn man kraamschudden en zondag even nsar mijn vriendin en de kleine

hoe is het met de rest?

Pippe zit t al in 56 hihi e zit voor de helft al in 68 vooral jurkjes vind ze vrik kort anders

Geplaatst

Kraamschudden is echt een woord wat bij jullie in de omgeving gebruikt wordt. Is dit hetzelfde als kraambezoek?

Wow, wat is E dan hard gegroeid. Fijn dat het nu veel beter gaat nu ze vast voedsel mag eten.

hihi wat grappig dat E naar de ka aan het lachen was, dapper meisje!

Mijke zit nu net in 80, van sommige dingen kan ze zelfs nog 74 aan.

Geplaatst

Haha ja dat is een soort kraamfeestje dacht dat jullie dat ook wel kenden kraamschudden

Ja ze is heel hard gegroeid en ligt nog steeds ruim boven het gemiddelde

dan is M ook niet heel erg groot of wel lekker klrin maar fijn hihi bij e valt het niet op hoor omdat ze zo lang is dus ze is niks te dik gelukkig

oh ja de eerste zondag van maart wordt ze gedoopt op de verjaardag van mijn man en precies een jaar nadat we het hartje voor het eerst hebben gezien.

en gisteren was ze precies een jaar bij ons haha toen had ik de tp toch wel heel apart hoe ons leven veranderd is in dit jaar met het mooiste cadeau ooit

Geplaatst

Krijg traanogen van wat je schrijft. Die momenten vergeet je nooit meer!!

M zit vrijwel precies op het gemiddelde met lengte en gewicht. Misschien dat ze ooit nog eens een groeispurt krijgt. Ik ben 1.80 en mijn man is 1.90.

Afgelopen 2 maanden is ze wel 2 cm gegroeid, ze is nu 78cm.

Pleun,

Dat kan dan wel lastig zijn als papa niet thuis is om Stan naar bed te brengen.

Verder is Stan volgens mij wel een heel makkelijk mannetje.

M wordt ook door de oma's in bed gelegd, zij doen dan wel hetzelfde als wij doen en tot nu toe gaat M dan slapen.

Wij zingen volgens mij al vanaf dat M een paar dagen jong was, overdag een kort liedje en in de avond een wat langer liedje.

Mijn moeder zong dit liedje ook altijd voor mij als ik ging slapen.

Ik krijg wel eens traanogen als ik dit aan het zingen ben en dan zingt mijn man het verder als ik een brok in mijn keel krijg.

Tja, emo-muts in the house! hihi

Geplaatst

heee dames

pffff ons mannetje is al weer 2 pffffff wat gaat de tijd snel

morgen nog het echte feestje

stan heeft al maat 80/86 van broek en86/92 van boven kleding tis al een echt ventje

nog maar weinig baby aan zo .behalve al hij in zn bedje opgekruld ligt te slapen dan zie je hoe klein hij eigenlijk nog is

Geplaatst

Hee meiden,

Maris, fijn dat het zo goed gaat met jullie! En ze groeit ook hard! Ik bedenk me ineens dat ze echt al heel vroeg vast voedsel krijgt he? Gelukkig smult ze er goed van! :-)

Wish, leuk dat ze al zo aan het praten is! Ik moest wel lachen om het "haii". Zie het al helemaal voor me. Zou haar graag eens op straat tegen komen, zo'n vrolijk snoetje.

T. past 50 niet meer. En sommige shirtjes van maat 56 zitten ook aardig krap. haha. Hij groeit echt als kool ineens en toch blijft het een tenger mannetje om te zien. Hij is nu trouwens wel 57cm, dus best lang! Oogt veel langer. Hihi

BV gaat goed. M wil deels gaan afbouwen dat we straks 2x bv en 3x fv geven op een dag.

Geplaatst

Pippe ja het was wel wat vroeg maar van het cb mag ze vanaf woensdag ongeveer toch op vaste voeding en aangezien we tot nu echt maar kleine beetje geven en nog niet eens een half potje per dag is het alleen nog maar om te laten wennen.

Ik heb overigens vandaag zelf fruithapje gemaakt en dat eet ze beter als uit een potje haha geef haar geen ongelijk.

Groente vind ze sowieso lekkerder.

T groeit goed dus heerlijk hoor E is ook heel lang waardoor het gewicht niet zo opvalt.

Vandaag had ze wat koorts 38.8 vanmorgen nog nergens last van en vanmiddag zo ineens steeg de temp ze maakt verder geen zieke indruk en eet en slaapt goed dus maar even in de gaten houden misschien zijn het toch tandjes ik weet het niet ze kwijlt wel erg veel heeft al een tijdje rode wangetjes en heeft heel veel de handjes in de mond dus zou er niet raar van op kijken als het zo zou zijn.

Ik hoop maar dta het morgen weer over is.

Oh ja vandaag nog een heel gaaf colbertje voor haar gekocht echt in het knal roze geeft haast licht zo fel hihi echt heel gaaf

Ook heb ik van de week mijn doopjurkje mee gekregen van mijn moeder daar laten we E ook in dopen wel bijzonder die heeft mijn moeder vroeger zelf gemaakt en daar zijn mijn broer, zus en ik ook in gedoopt. Ik kon ook van de zus van mijn man wel een doopjurkje lenen van haar kinderen maar vind dit toch leuker.

Oh ja gaat er nog iemand naar de huishoudbeurs? Mijn vriendin en ik gaan de 23ste.

Vorig jaar was ik net 5 weken zwanger en ben ik die dag begonnen met overgeven haha dus ik hoop er dit jaar iets meer aan te hebben heb vorig jaar de helft niet mee gekregen zo slecht was ik die dag.

Welterusten allemaal en een fijn weekend

Geplaatst

Ik sla de huishoudbeurs dit jaar over. Vond het er vorig jaar veel te druk, werd gek van dat gepor en gevloek van mensen die er niet door konden. Raar hè, dat je niet door kan lopen als er een paar honderd man voor je staat. ;-)

Mari,

Wat leuk dat E zo geniet van het eten van fruit en groente.

Is de koorts ondertussen gezakt? Bij Mijke hebben we ook lang gedacht dat er tandes gingen komen. Maar ze heeft 4 maanden gekwijld en er was geen tand te bekennen. Met de 9 maanden kwam de eerste pas door. hihi

Wat bijzonder dat E zo'n speciaal doopjurkje aan zal krijgen!

Pippe,

Jullie knappe knul is flink aan het groeien, fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.

Slaapt T nog steeds door?

Wij zijn gisterenavond samen carnaval gaan vieren. M is bij mijn moeder blijven slapen.

Hier genieten mijn moeder en M beide van. En wij laten haar met een gerust hart bij mijn moeder achter.

Het ophalen is erg leuk, dan komt ze met beiden handen de lucht in naar ons toe gelopen.

Geplaatst

Haha ja was wel erg druk vorig jaar maar ik was zo misselijk die dag dat ik nu zo iets had van nu wil ik een keer goed te pas over de 9 maanden beurs haha heb er niet heel veel van mee gekregen vorig jaar maar ja ik was zwanger en kon eindelijk met een leuk gevoel over de beurs dus ik moest en zou en heen gaan haha wat ej er wel niet voor over moet hebben.

Wat fijn dat ze het zo leuk heeft bij oma dan laat je haar ook met een beter gevoel achter vind ik.

E is vandaag ook naar mijn moeder aangezien mijn oppaskindje waterpokken heeft en ik haar dan liever niet mee neem maar gelukkig heb ik mijn moeder achter de hand. E is zelf ook niet lekker in orde ze is echt heel erg verkouden ik heb al zoutoplossing gehaald maarze is ook begonnen met hoesten en is wat benauwd dus maar even in de gaten houden.

Ja de koorts is er dan wel dan niet komt soms zo opzetten maar komt gelukkig niet ver boven de 39 graden uit dus ook maar even kijken.

Weet iemand trouwens of ze wel spuitjes mag hebben als ze zelf niet helemaal lekker in orde is ze moet morgen namelijk naar het cb.

Verder weinig nieuws hier zaterdag met de ooms en tantes van mijn man was het boven verwachting gezellig maar wij hadden een goede beurt gemaakt door hun uit te nodigen dat hebben mijn zwager en schoonzus vorig jaar niet gedaan en sommigen hadden mijn neefje nog steeds niet gezien en daar waren ze niet over te spreken haha (ja zo'n familie is het) maar ach wij wilden het bij een eerste kindje wel doen en mochten we het geluk van een 2de kindje hebben ooit dan doen we het ook niet weer.

Maar we hebben een h.emabon en een grote bos bloemen gehad dus dat is altijd leuk.

Hoe gata het met de andere dames?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden