Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chrissy, wat balen dat het draaien niet is gelukt, haha je jochie weet nu al wat ie wel en wat ie niet wil. Hij wil in ieder geval zo blijven liggen. Heb veel bewondering voor je keuze om eerst een natuurlijke bevalling te proberen! Petje af!!!

Ach en de kilo's....ik ben er weinig aangekomen, maar moet nog flink wat ivf-kilo's dus het totaal is ook flink!

Het is me de eerste keer gelukt (zonder moeite) en waarom zou het een tweede keer niet lukken, denk ik dan.

Gerreber: 14 kilo is toch hartstikke netjes of niet? Voor een tweeling? Zit ook in ieder geval 3 kilo kind bij, toch?

Dafke: als jij twee/drie weken eerder bevalt en ik twee weken over tijd loop, ben je alsnog eerder dan ik :))

Alles kan, zullen we maar zeggen, want zoonlief is nog steeds onvoldoende ingedaald en als ik op moeder natuur moet wachten zie ik er niet veel heil in dat ik op tijd of te vroeg ga. Wacht in ieder geval vol spanning de gyn af donderdag.

Inmiddels hou ik zoveel vocht vast dat ik het als zakjes voel bewegen op mijn voeten. haha, denk dat dat ook zeker 5 kilo extra is (of hou ik mezelf dat teveel voor de gek;)

Ook mijn vingers doen pijn.

Twee weken geleden hebben vriendinnen van mij een babyshower voor me gegeven! Wat ontzettend leuk en attent en onverwacht was dat zeg! Wat een moeite hebben die meiden voor me gedaan, echt te gek!

Afgelopen vrijdag collegae op bezoek gehad, ook fijn dat er nog aan me gedacht wordt. Ben er natuurlijk al zo lang uit, dat ik me voor kan stellen dat het leven gewoon door gaat...

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kyra, ik moet wel even lachen om jouw reactie, want opeens zouden wij een zoon gaan krijgen. Maar we weten echt niet wat het wordt. Als ik het heb over hij, is dat omdat dat beter klinkt dan het. Maar goed, zo had ik Gerreber ook al 2 zoons toebedacht, terwijl ook zij nog niet bekend gemaakt heeft wat het wordt. Die zwangerschapshormonen ook, ha ha ha.

Ik had nog 1 korte vraag. Wie weet nog een adres waar ze leuke, maar niet al te dure, boxkleden verkopen? We hebben gisteren de box neergezet en hebben maar 1 boxkleed. 1 keer flink spugen en we zijn toe aan verschoning, dus ik wil er nog 1 of 2 bij hebben.

Geplaatst

woehoe jippiejahey :)

Ik heb 2 cm ontsluiting!! En mijn bekken blijken toch ruim genoeg te zijn voor onze spruit :)

Vorige keer vreesde de gynae dat mijn bekken misschien wel eens te smal waren voor ons prinsesje...maar ze wilde nog even afwachten hoe mijn lichaam zich de laatste weken / dagen zou gaan 'zetten'. En gelukkig, geen keizersnede, alles bleek in orde te zijn gekomen.

Ook over de beginnende ontsluiting was ze heeeeel tevreden! Ons meisje is nog niet super ingedaald, dus waarschijnlijk zal het nog niet voor deze week zijn. Maar feit dat mijn lichaam zich al prepareert, kan de boel straks alleen maar 'vergemakkelijken'.

Intussen hebben we beslist om voor de 2e naam te gaan. Qua gevoel ligt de naam dicht bij Ona, en is sowieso al heel lang de andere favoriet geweest. Suikerbonen zijn nu dan ook gelabeld en ventje heeft tijd gehad om laatste frullen omhoog te hangen op de beebiekamer. We zijn er helemaal klaar voor :) Toch....? Want soms vind ik het toch ook wat beangstigend, niet wetend wat er allemaal op je afkomt, hoe je kindje zal zijn, wie dat ze is, of je haar wel altijd gaat begrijpen (honger? slaap? overprikkeld? aandacht? pijntje?...?....?), of je effectief een engelengeduld gaat hebben, of je wel genoeg energie zult hebben (slaaptekort),.... Volgens mijn vriendinnen is dit heel normaal en zelfs gezond dat je hier bij stilstaat. Natuurlijk speelt mijn jeugd (fysiek en psychisch mishandeld door moeder van peutertje af aan) hier een grote rol in! Probeer het dus een plaats te geven en verder probeer ik er op te vertrouwen dat het allemaal wel zal loslopen.

Met behulp van een schat van een vent en oh zo lieve vriendinnetjes zal dat wel lukken zeker?!

Suuuuuperfijn dat het zo goed gaat met iedereen hier :)

Behalve dan de BI-madammen... das idd niet gemakkelijk, om niet te zeggen echt wel pijnlijk en K>T...

Ben gisteren ook naar een fasciatherapeute geweest voor mijn BI. Echt een aanrader!!! Zij manipuleert je beenderen en spieren, ongeveer zoals bij Fysio (maar die die doen vnl spieren), ook een beetje zoals bij Osteo (maar er wordt niet gekraakt!).

Ik zou zeggen: alle BI mama's daar heen!!! Voel me nu stukken beter, bekken zitten bij-lange-niet meer zo vast, zijn veeeeel soepeler, pijn is stuk-ken minder.

Tot gauw XXX

Geplaatst

@ Chrissy, dat is een goeie! Ik heb ook maar 1 boxkleed en een extra is natuurlijk nooit weg.

Kreeg net folders binnen en zag een folder van Wibra, daar staan ook boxkleden voor 5 euro. Weet niet wat voor kwaliteit het is, maar het is inderdaad wel handig om er nog eentje achter de hand te hebben.

Geplaatst

Dafke, je was me net voor. Wij kregen net ook de folders en de Wibra heeft echt enorm veel babyspullen in de aanbieding. Nu werkt een kennis van ons bij de Wibra en die had al verteld dat er wel heel veel blauwe en roze dingen in de aanbieding zijn en daar hebben wij nog niks aan en die kennis baalde ook al dat ze nu niet alvast uitgebreid kon shoppen voor ons. Maar die boxkleden zagen er leuk uit, dus ik denk dat ik morgen of overmorgen even een kijkje ga nemen daar.

Bettyboopke, wat spannend dat je al ontsluiting hebt. Zou jij dan de eerstvolgende zijn die gaat bevallen? Ik vind het erg spannend. Bij de CTG die gisteren gemaakt werd was echt nog niks bijzonders te zien, dus ik verwacht dat ik nog even geduld moet hebben. Mijn bete vriendin zei vandaag echter dat zij dacht dat het niet lang meer zou duren voor me. Ben benieuwd wie er gelijk gaat krijgen, ha ha ha.

Geplaatst

De controle bij de Vk vandaag was weer goed. Mijn bloeddruk was 120/69 en mijn Hb 6.8. Ons Hummeltje is al ingedaald!! Vanaf afgelopen zaterdag ook af en toe last van mijn schaambeen, dus dat kan wel kloppen. De Vk gokte dat Hummeltje ongeveer 3300 gram zou wegen bij de geboorte, dat is netjes. Vanaf nu moet ik iedere week op controle. Ben benieuwd hoe lang Hummeltje op zich laat wachten.

BB wat fijn dat je toch geen keizersnede hoeft te ondergaan. En je hebt al ontsluiting, ga zo door zou ik zeggen. kan het dan toch nog duren tot volgende week? Misschien ben je wel de volgende van dit topic die gaat bevallen...

Kyra leuk dat je vriendinnen nog een showe gegeven hebben. Heb je zeker veel leuke spulletjes gekregen? Wel vervelend dat je zoveel voch vasthoud. Ik heb er gelukkig geen last van (afkloppen). kan je geen steunkouden of iets stevigere pantys dragen?

Chrissy, balen dat het draaien niet gelukt is. Maar petje af dat je toch eerst zelf een natuurlijke bevalling wilt proberen. Het is at jezlef al zegt, als het niet lukt of als de kleien aangeeft dat het niet kan, dan nemen de artsen het meteen over. En ze zeggen niet voor niets dat je je gevoel moet volgen!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

Volgende controle:

25-10-2010 Dafke32 controle VK

26-10-2010 Linda J controle VK

Het lijstje maar weer eens naar boven gehaald.

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

Volgende controle:

22-10-2010 Gerda Controle AMC

Onze controle er weer bij gezet! Is op de verjaardag van mijn hubbie.. Extra bijzonder!

BB; gewoon al 2 cm ontsluiting, wauwie! Dat zijn de goede berichten!

Het gaat nu echt spannend worden meiden!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

Volgende controle:

20-10-2010 Chantal controle Gyn

27-10-2010 Chantal controle Gyn hopelijk dan ook de datum voor het inleiden

28-10-2010 Chantal Internist

Heb ook even mijn afspraken erbij gezet hoop morgen al een datum te hebben betreft het inleiden maar volgende week weten we zeker wanneer het gaat gebeuren.

Morgen weer controle ben benieuwd hoe zwaar ze nu is;)

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

Volgende controle:

28-10-2010 Chrissy controle VK van het ZH

Zo, ik heb mijn afspraak er ook bijstaan. Wat vergeet je dat lijstje snel zeg. Ik zal er even op letten om mijn afspraken ook meteen er weer bij te zetten volgende keer.

En net als iedereen vind ik het ook heel spannend worden. Wie is de volgende die gaat bevallen en welke namen zullen alle kindjes krijgen. Echt leuk hoor!

Nou, ik drink even mijn thee op en zal dan bij de Wibra eens kijken of er nog leuke boxkleden zijn.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

Volgende controle:

25-10-2010 Wilma Controle HA

Zo had ik net een heel verhaal getypt, verkeerd geplaatst en weer foetsie!!

nou ja heb dus ook maar mijn controle datum ingevuld, vergeet ik steeds!!

BB zuper zeg , dat je al 2 cm ontsluiting hebt!!! wil ik ook wel!!

ben ook zo nieuwsgierig naar onze UK. overal om me heen worden baby's geboren!! en al die leuke foto's dan op hyves enzo...... begin ongeduldig te worden haha.

chrissy ik ga vanmiddag ook ff neuzen bij de wibra!!

ik moet vanmiddag naar school voor mijn laatste praktijktoets, en de wibra zit er vlakbij!!

hoop dat ik de toets haal, dan ben ik bijna klaar met mijn opleiding!! alleen nog scripty afmaken.......

groetjes wilma

Geplaatst

Nou, dat is leuk shoppen bij de Wibra op deze manier. Ik heb 2 reserve boxkleden gekocht, een voedingsbh, nog een slaappakje en een leuke rammelaar. En ik was nog geen 20 euro kwijt. Helemaal blij dus met mijn aankopen.

Wilma, succes vanmiddag met de toets en met shoppen!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

Volgende controle:

25-10-2010 Wilma Controle HA

27-10-2010 Chantal controle Gyn

29-10-2010 Chantal controle Gyn

03-11-2010 Chantal laatste Controle Gyn

04-11-2010 Chantal inleiden als alles zo gaat als het nu gaat.

Zo heb het lijstje weer even aangepast en alle afspraken erbij gezet.

Ben weer terug van de gyn en alles is goed met onze kleine uk wel ligt ze nu helemaal onderin enis het de vraag of ik week 37 ga halen.

We hebben vandaag overlegt met de gyn dat we uitelijk 4 nov gaan inleiden dus voor ons is het nog maximaal 2 weken ( vind het nu wel heel spannend worden allemaal)

Geplaatst

Ooooww.....haha bereken ik iemand onterecht een jongen toe?? Wedden? Het wordt een jongen! Nee hoor, geen idee..

Kom net terug van de VK en was helemaal in tranen!

Zoonlief al wel meer gedaald, maar nog steeds niet ingedaald. Beetje latertje dus en een tegenvaller, al wist en voelde ik het natuurlijk ook al.

Vorige week op controle vroeg de VK (ze zitten met zn 4en in een praktijk) wat ik wilde ivm de bekkenklachten. Ik zei: aankijken en dan volgende week (vandaag dus) verder kijken. Zij zei: laten we vast een afspraak maken in het ZH om te bekijken wat te mogelijkheden zijn voor inleiden. Hier heb ik ja tegen gezegd.

Net bij de VK neemt ze (weer een andere dan vorige week) afscheid van me en wenst me sterkte. Toen ik dit niet begreep vertelde ze me dat ik vanaf nu overgedragen wordt aan de gynaecologen!!!

Maar dat was niet de afspraak!!

We zouden morgen een vrijblijvend gesprek hebben!

Zeker omdat zoonlief nog niet is ingedaald, en daarmee dus de kans groot is dat mijn baarmoedermond nog niet week genoeg is gaan ze dus eerst die baarmoedermond week maken (vetertje, gel oid) voordat er tot inleiden overgegaan kan worden.

Maar dat wil en durf ik allemaal helemaal niet!!

Ben zóóó teleurgesteld! De slopende bevalling van mijn dochter (32uur) en het over persoonlijke grenzen gaan hebben gemaakt dat ik het nu allemaal extra spannend vind. Hierover hebben we gesproken bij de intake en nu bij het eerste de beste voorval gaat het dus al mis!!

Ben er zo ziek van!! In de verwijsbrief naar de gyn heeft de verloskundige gezet dat ik zelf verzoek om een inleiding! Maar dat is helemaal niet waar!!!

Manlief helemaal boos en wil de verloskundige bellen, maar dat wil ik dus weer niet. Want stel dat ik niet ga voor de inleiding, dan wil ik terug naar de VK.

Ik heb net wel aangegeven dat dit niet conform de afspraak is en we hebben afgesproken dat ik terug kan als ik dat wil en een inleiding niet zie zitten.

Dus het is wel geregeld, maar hier heb ik dus geen zin in, nog meer stress en narigheid!!

Gatverdamme....

...........zucht.............................

BB, het is idd heel logisch en normaal dat je angsten en vraagtekens hebt over of je het wel kan. Zeker met jouw achtergrond is het logisch. Maar juist omdat je er bij nadenkt en het anders wil, maakt al dat je kleine meid anders opgevoed zal gaan worden dan jij opgevoed bent.

Het enige wat ik je erover kan zeggen is: durf fouten te maken en durf altijd eerlijk naar je eigen handelen en gevoelens te blijven kijken en erover praten. En verander van aanpak als je tot de conclusie komt dat je iets minder goed hebt aan gepakt of als iets niet goed voelt. Ik weet helaas waar je het over hebt.

Geplaatst

Hey,

@Chrissy, das indd lekker shoppen zo. Altijd makkelijk om een extra boxkleed achter de hand te hebben.

@ Chantal, dat wordt best spannend! 2 weken zijn zo om. Ook wel weer lekker lijkt me, dat je weet dat het einde in zicht is.

Hier gaat alles z'n gangtje. Merk wel dat ik het echt wel zwaarder vind worden. En doordat de baby vrij hoog zit (waarschijnlijk door de stuitligging) ben ik ook erg kortademig, dus ik loop zo nu en dan best wel te hijgen, ha ha.

Merk ook wel dat ik het echt wel heel spannend allemaal begin te vinden; is het kindje gezond? Hoe gaat de keizersnee deze keer? Enz enz.

Meiden succes

Geplaatst

hoi hoi

Kyra meid wat vervelend allemaal, ik zou gewoon je verhaal aan de gyn uitleggen, hopen dat die je wel begrijpt, en goed je wensen en angsten uiten!! sterkte!!

zo ik heb vanmiddag mijn toets gehaald, ik moet I.M. Injecteren aftoetsen. daarna ook nog ff naar de wibra geweest, er was al veel spul op, maar heb nog 2 moltons en hoeslakentjes voor het ledikantje kunnen scoren!! de boxkleden waren alleen nog maar in rose en blauw. en daar heb ik niks aan. ships bedenk me net dat ik nog een kraamkadootje wilde kopen voor collega, dat ben ik dus glad vergeten haha.

bij ons op het werk is het traditie dat er een mand op kantoor komt, en dan kan iedereen naar eigen wens en budget er een kadootje voor de bevallen collega in doen.

heb net nog ff de belastingdienst gebeld, ivm de kinderopvangtoeslag. voor 2011 kunnen we het aanvragen vanaf 15 november. en het duurd 8 weken voordat het rond is, zou dus net kunnen voordat ik weer aan het werk moet.

groetjes wilma

Geplaatst

Kyra wat vervelend allemaal zeg. Ik herken wel veel in je verhaal. ik heb ook zo moeten vechten met de artsen. Uiteindelijk is alles wel goed gekomen maar het kost je zoveel energie en die kan je beter gebruiken voor de zwangerschap. Die is al zwaar genoeg.

Wilma van harte gefeliciteerd met het behalen van je toets.

Chantal spannend zeg nog maar 2 weekjes, wat gaat het hard ineens zeg. Ik heb ook zitten rekenen en als ik idd in de 38e week beval is dat over 27 dagen al.

Snoeske heel herkenbaar hoor dat je geen lucht krijgt. Ik kan er snachts niet van slapen en dan komt er ook steeds een golf maagzuur omhoog. Maar de kleine ligt bij mij dwars.

Zal blij zijn als hij gaat dalen hahahaha.

Vanmiddag is de kraamzorg geweest en alles was in orde alleen de aerosleep moest uit het ledikantje. We moesten een martrashoejes van katoen kopen. Verder moest ik weer goed utileggen dat ik extra hulp nodig heb en dat snapte ze eerst niet maar na het hele verhaal weer gedaan te hebben heb ik nu voorlopig 57 uur en misschien meer. Maar dat is dus wel inclusief ziekenhuis. Gelukkig snapt de VK wel hoe het in elkaar zit dus ik hoop dat alles dan alsnog goed zal komen.

Nou meiden succes met de laatste loodjes

Geplaatst

Kyra,

Lees je verhaal net pas, vandaar dat ik er nog niet op gereageerd had. VInd het heel rot voor je. Je denkt het goed doorgesproken en geregeld te hebben en dan dreigt het nog "mis" te gaan. Bah! Soms wordt je niet goed van al dat "makkelijke gepraat" in het begin van je zwangerschap door verloskundigen en gyn. en als het er dan op aan komt gaat het toch weer heel anders. Hoop voor je dat je de regie in eigen hand kunt nemen voor zover mogelijk en daardoor niet weer gedwongen wordt over je eigen grenzen heen te gaan! Sterkte.

Snoeske

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie opbeurende en bemoedigende woorden. Het doet me goed.

Sjors en Sjimmie: wat je zegt: het kost zoveel energie en die wil ik niet besteden aan dit soort dingen. De angst de baas blijven en zelfvertrouwen proberen te houden is al intensief genoeg!

En inderdaad: wel aan het roer blijven staan van mijn eigen bevalling, maar juist dat valt me niet mee.

Morgen naar de gyn en dan gaan we hem in ieder geval uitleggen dat het niet mijn direct initiatief is en dat dit gesprek informatief is wat ons betreft.

Anderzijds heb ik het helemaal gehad met de verloskundigen daarzo. Heb met niemand een speciale band, juist omdat het er vier zijn en je zo zelden twee keer achter elkaar dezelfde tegen komt. De twee waar ik het meest affiniteit mee heb, zie ik het minst. Dus daar hoef ik niet op te gokken.

Pfff....morgen meer!

Wilma: gefeliciteerd met het behalen van je toets!

Ik heb zojuist mijn leertherapie afgerond. Wat een opluchting he, dat het binnen is en dus gewoon klaar

Geplaatst

Hey meiden,

Heel even een kort berichtje van mij. Voor jullie wordt het allemaal steeds spannender. Probeer zo af en toe te kijken en te volgen hoe het met jullie gaat, maar heb er nauwelijks tijd voor. Nu typ ik snel wat in het ziekenhuis. Helaas is Jobje sinds gisteren weer opgenomen. Hij heeft een ontstoken en ontveld okseltje. Dat had hij al een beetje bij ontslag vorige week, maar is sinds een aantal dagen echt veel erger geworden. Ziet er heel lelijk uit. Hij krijgt nu intraveneus antibiotica, de arme schat. Hoop dat hij snel weer beter wordt want het is zoveel fijner lekker met beide jochies. Nu is het helemaal lastig met eentje thuis en de nader in het zh.

Kya, hou vol meis de laatste loodjes. Enne laat ze goed weten wat jij zelf wil hoor!

Chantal, voor jou duurt het ook niet lang meer dus voor dat je je kleine meissie kan vasthouden.

Ben erg benieuwd wie de volgende hier gaat zijn. Misschien wel BB want die heeft al ontsluiting...

Er wordt nog lekker (en goedkoop) geshopt hoor ik. Daar heb ik helaas helemaal geen tijd voor nu, maar inmiddels heb ik zoveel gekregen dat ik ook even niks nodig heb. Ze hebben nu nog maatje 44 aan. Maatje 50 en 56 heb ik meer dan genoeg en ook al redelijk wat 62.

Sorrie dat ik niet persoonlijk op ierdereen reageer. Volg jullie wel hoor! Hou je taai allemaal!

Kus, Henkie

Geplaatst

Heeeeeeeeeey Henkie,

Heel veel sterkte nu met Job. Wat een gedoe: 1 thuis en 1 in het ZH.

Kan vriendlief niet iets van zorgverlof krijgen? Want dit lijkt me ook zo slopend voor jou, zeg!

Weg kraamtijd...of heb je daar niet zo'n last van? Je lijkt me wel een aanpakker en een doorzetter, maar er is nogal niet wat gebeurd de afgelopen tijd zeg.

Jij ook bedankt voor je opbeurende woorden, ga zometeen naar de gyn.

Volgens mij is meneer vannacht meer ingedaald, we zullen het zien.

Ben inmiddels over de ergste schrik heen van gisteren, maar voel me nog steeds onheus bejegend.

Ga maar uit van een slechte overdracht tussen de twee VK en probeer idd mijn eigen belang voor ogen te houden en dat is geen inleiding met eerst nog allerlei opwektoestanden. Ik hoor het wel aan..

Meiden: het gaat idd spannend worden.

Haha, wat mezelf betreft mag het wel volgens het lijstje gebeuren.

Hoe kijken jullie tegen de bevalling aan?

Geplaatst

@ Kyra, hoe was he afspraak bij de gyn?

Ik zie niet op tegen de bevalling, vindt het wel heel spannend. Vooral omdat ik echt geen idee wat me te wachten staat.

En ik ben heel benieuwd wanneer ons kleintje zich aan gaat kondigen. Ben nu 34+2.

Geplaatst

Dafke, goed van je! En spannend is het zeker,he?

Nou.....de gyn!!

Hij las de verwijsbrief en las voor dat ik kwam voor een verzoek tot inleiden. Hierop kon ik dus direct aangeven dat dat op deze manier niet zo de bedoeling was. Hij was geinteresseerd in mijn verhaal, dus dat was al heel wat!

Hij was, net als wij, van mening dat inleiden niet zou gebeuren als de baarmoedermond er nog niet klaar voor was. Na een echo (leuk!!!) en een inwendig onderzoek waarbij geen verweking en geen ontsluiting merkbaar waren, naast het feit dat zoonlief nog niet volledig is ingedaald was zijn conclusie dat inleiden nog geen effect zou hebben en ook niet noodzakelijk.

Wij waren het hier uiteraard helemaal mee eens!!

Hij gaf aan dat hij de houding van de VK wel erg kort door de bocht vond en daarin kreeg ik de erkenning die ik wilde.

Voor volgende week woensdag een afspraak gemaakt en als de bevalling zich voor woensdag aandient dat ik gewoon de VK kan bellen..

Het was een erg lieve fijne rustige man die zeker mijn bevalling zou mogen doen hahahaa....

Wordt vervolgd!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden