Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010


Chablis

Aanbevolen Berichten

Chrissy / Kyra en de andere dames natuurlijk;

 

Bedankt voor jullie spontane reacties.

 

Tuurlijk is het confronterend om te lezen, maar dat wil niet zeggen dat ik het een ander niet kan/wil gunnen. Ik gun het jullie allemaal vanuit de grond van mijn hart. Mijn overbuuffie is ook zwanger, hier kwam ik achter kort na mijn eigen bbz. Dat is ook confronterend maar ik zal er toch mee moeten dealen. Kan ze ook niet ineens uit de weg gaan toch. Het allermoeilijkste vond ik wel dat we (lees buuf en ik) op dezelfde datum uitgerekend waren/zijn.

 

Ja wij zijn idd overgestapt naar een ander ziekenhuis, waren het niet helemaal eens met hoe het in het andere zkh ging. We zijn eigenlijk gegaan voor een second opnion, beviel ons zo goed dat we besloten hebben om daar verder te gaan. We hebben nu al 3 afspraken gehad, eind november hebben we weer een afspraak staan. Manlief heeft al 1x een potje moeten inleveren en de kwaliteit viel bar tegen. Nu is hij doorgestuurd naar de androloog, half nov afspraak.

 

Onze behandelend gyn. wil de volgende afspraak spijkers met koppen slaan. We hebben dan de uitslag van de androloog ook binnen. In het meest gunstige geval zullen we met IUI verder kunnen gaan. Dit kan alleen als de kwaliteit van de zwemmers beter is dan bij de laatste test. Wellicht komt er toch iets uit bij de androloog en zou het misschien zo kunnen zijn dat manlief een operatie moet ondergaan. Is de kwaliteit nog steeds bar en boos en zou een operatie niet tot de mogelijkheden behoren dan wordt het bijna zeker ICSI.

 

De gyn heeft al gezegd dat we eind volgend jaar eigenlijk weten waar we staan, of we zijn zwanger, hebben een kindje, we zijn iig zwanger geweest OF het lukt gewoon niet. Allemaal heel spannend dus en ook weer vreselijk onzeker. Het is heel direct maar je weet wel waar je begint en waar het eind is zeg maar.

 

Nou dames nogmaals heel veel succes en geniet van ieder moment met jullie kindjes.

 

Heel veel lieve groetjes,

 

Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Tip voor de dames die nog moeten bevallen: http://www.poeba.nl/?menu=article&categoryID=598403&articleID=13699379

Echt, ik was met stomheid geslagen! Dat dit bestaat!!!!! hahahahaaa

 

Voor de dames met een geplande KS, we wachten af, wel zo spannend, ook voor ons. Dus lekker stil houden, ik laat me verrassen :))))

Zelf sinds vanavond krampen, maar probeer er niet te veel aan op te hangen, ga zo heerlijk naar bedje en dan nog maar eens zien of het morgen ook nog zo is.

 

Bianca, bewondering en respect voor je!!!

Super dat je bent overgestapt naar een ander ZH en dat je daar dan besluit te blijven geeft vast een hoop houvast.

Volgend jaar weet je meer....ook zo'n spannende gedachte!

Hopen dat 'de zwemmers' iets beter meedoen met de zwem4daagse de volgende test...

Vind het echt geweldig om wat van je te horen/lezen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

woeha! ongelooflijk die jurkjes, hoe verzinnen ze het! en dan nog een die bijpassende haarband...!

 

ooooh Kyra, spannend die krampen!

Morgen even iets laten weten hè!

 

Zelf heb ik weer pijn in mijn liezen, begint altijd 's avonds laat, tegen de vroege ochtend alsmaar erger. Vanaf een uur of negen dan weer weg, kan ik zo nog even een uurtje dommelen :)

Maar heb dat nu al een dikke week, kan hoogstens iets met indalen te maken hebben denk ik.

 

Kyra, hopelijk zijn die krampjes beginnende weeën, zou super zijn!

 

Slaapwel allemaal xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

waaahhaaaa....oooooooow ja! Ik was de bijpassende haarband vergeten:toppie:

 

Mijn krampen zijn ook weer helemaal weg!

Heb in ieder geval paracetamol ingenomen voor het slapen gaan (heb ik regelmatig gedaan ivm BI op advies van de VK en fysio) dit maal om gewoon door te slapen en niet te gaan stuiteren de hele nacht:happy7::happy7:Gelukkig maar, want het is dus weer helemaal rustig én ik heb een uitstekende nacht gehad!! Ben helemaal uitgerust en klaar voor de bevalling vandááág:clap2:hahahahaaa

Hoewel, Chantal: 1-11 vind ik ook wel een erg leuke datum! Of 10-11-10. Maar heb eigenlijk geen zin dat 'Sam' zo lang blijft zitten..

 

 

BettyB, jij dus ook activiteit?!?! Tja, wellicht is het het verdere indalen of het nog meer krijgen van ontsluiting, dat zou super zijn!

 

Meiden, wat is dit bloedstollend spannend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn computer liep spontaan vast toen ik de "befaamde jurkjes" wou bekijken..................wat een idee zeg!! Net of je daar mee bezig bent op zo'n moment, ha ha

 

Meiden jullie maken het maar spannend hier.... wie weet, ik vond zelf trouwens 12-11-10 ook wel een leuke datum ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooww...da's ook wel leuk idd!! 12-11-10

Maar dan duurt het nog wel heeeeeeeel lang voor mij hahaha!!!

Snoeske, maar dat is wel een mooie datum voor jou als je nu bijna 36 weken bent!

En haha, had je een vastloper?! Dat begrijp ik wel! Geweldig wat ze verzinnen he? Er is met het ontwerpen zelfs rekening gehouden met een evt ruggeprik, wat wil je nog meer?!?!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn vanochtend bij de VK van het ziekenhuis geweest en alles was goed, op de ligging na. Bloeddruk was goed en de rest van de controles ook. De VK zei alleen dat de kleine al ingedaald is en dat de kans op spontaan draaien eigenlijk verkeken is. Hij/zij ligt muurvast. Maar goed, we hielden toch al rekening met de stuitbevalling. Volgende week donderdag weer een afspraak.

 

Ik heb ook even gekeken naar de jurkjes op die website. Wat ziet dat er maf uit. Niks voor mij. Doe mij maar een oversized t-shirt en dan vind ik het wel prima.

 

Wat spannend om al die mogelijke eerste tekenen te lezen die een mogelijke bevalling aankondigen. Wilma emotioneel, Kyra krampen, BB ontsluiting ... ik ben echt benieuwd wat de komende dagen ons allemaal gaan brengen. Ik heb vannacht ook even gedacht dat ik wat beginnende krampen had, maar ik ben in slaap gevallen en na een paar uur heerlijk slapen was het ook weer helemaal over. De VK zei al dat dat toch wel de voorbereidingen zijn, maar dat het ook nog wel even kan duren voordat er verdere actie komt.

 

Snoeske, je hebt me wel gerust gesteld dat die nare KS niet hier in het ziekenhuis was, maar in het UMCG. Ik zat wel te denken dat je toen ook wel heel veel in één keer te verwerken kreeg. Misschien een persoonlijke vraag, maar merk je dat die herinneringen nu extra naar boven komen nu je weer vlak voor een KS staat?

 

Bianca, ik ben blij om te lezen dat het bezoek aan het andere ziekenhuis je toch weer wat duidelijkheid biedt. Ik hoop dat er snel bekent is welk traject er voor jullie het meest geschikt is en hopelijk gaat dat heel snel leiden tot ook een zwangerschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden..

 

Even een momentje om een update te geven..

HEb even snel gekeken hoe het met jullie gaat en als ik het zo lees gaat het bij een aantal meiden niet lang meer duren!

 

Wij zijn inmiddels in het ziekenhuis bij ons in de stad. Maandag zijn we overgeplaats van het AMC naar hier. Was een heftige en hectische dag.

Jesse is inmiddels uit de warmtecouveuse, dus ze liggen nu samen in een wiegje... echt zo schattig!

 

Momenteel hebben ze beide nog sondevoeding, en we proberen 3x per dag aan te leggen en anders de fles. Jesse heeft er wel zin in, maar zijn broer Kjell denkt; zoek het uit!

Ze gaven hier al aan dat dat niet zo heel gek is, normaal gesproken ontwikkeld dat zich ook pas na 36 weken zwangerschap. we hebben geduld en genieten verder volop van ze.

Ik mag 10 dagen in het ziekenhuis blijven en daarna zal het heen en weer rijden worden. Net zo lang tot onze kanjers alle voedingen zelf drinken. Qua gewicht (2000 gr) en temperatuur zitten ze al goed, kanjers! Maar echt.. het is zo bijzonder om die 2 wondertjes te verzorgen.. wauw!

 

Ik duim voor jullie dat jullie bevalling goed gaat en dat jullie snel jullie kanjers mogen aanschouwen!

 

Hou vol meiden.. het is het waard!

 

Liefs, GErda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die jurkjes, echt hoe is het bedacht! Daar ben je toch helemaal niet mee bezig als je aan het bevallen bent? Hahahaha .....

 

Gerreber, wat fijn dat het goed gaat met je mannetjes! En ik hoop dat je ze snel mee naar huis mag nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb harde buiken!! weet ik ook eens hoe dat is ;)

heb er nu 3 gehad met een tussenpoze van 40min. zijn dat voorbodes? durf gewoon niet te hopen...ik ga er maar van uit dat het nikske is, kan t alleen maar meevallen!

maar toch wel moeilijk om niet te hopen hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over die jurkjes....zou het handig zijn dat je er meteen twee verschillende besteld? Voor het geval je er lang over doet, over de bevalling? Kun je je tussentijds even omkleden. Je wilt toch niet steeds in hetzelfde gezien worden? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooooowwww...BB ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het!!!!!

Ik hou het forum in de gaten, hoorrrr!!

 

 

Ik zit hier ook wederom met harde buiken en krampen, maarja dat was gisteravond ook :) Dus ik geloof er niet meer in.

haha, daarnaast heb jij snel werk: je ligt al op minimaal 2 cm, dus dat wordt een makkie!! (hoop ik voor je)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

Het is echt een soort race aan het worden wie als eerst mag en gaat bevallen :D

Ik zal het in ieder geval niet worden, heb nog geen "activiteit". Harde buiken heb ik al weken een paar keer per uur, dus dat zegt niets bij mij. Ik ben heel erg benieuwd wanneer het gaat beginnen en wat ja dan voelt. Zijn bij de dames die u zwanger zijn van de 2e de vorige keer de vliezen gebroken voordat de weeën waren begonnen en hoe voelt dat aan?

 

Jakkes die jurkjes, als je zo toch in het ziekenhuis aankomt, lachen ze je eerst een hele tijd uit, voordat ze je helpen bij de bevalling.

 

Gerda fijn om te horen dat het goed gaat met jullie 2 kanjers. Laten we hopen dat jullie allemaal tegelijk naar huis mogen en dat je neit heen en weer hoeft gaan te pendelen tussen thuis en ziekenhuis. We zijn wel erg nieuwsgierig hoe ze eruit zien, misschien heb je binnenkort tijd om een foto te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen....

 

.......wat betekent het dat BB hier nog niet gereageerd heeft?!?!?!?

Ooow...hoop voor je dat je aan het persen bent BB!!!

 

Bij mij zijn de vliezen doorgeprikt, maar niet voor de weeen. Ik dacht eerst dat mijn vliezen al waren gebroken, maar toen ze werden doorgeprikt begreep ik dat dat idd eerder niet zo was.

Tja, hoe voelt het: het doet ten eerste geen pijn! En daarna voel je gewoon een plas lopen. En met name dat is een raar idee/gevoel. Je zet geen druk, plast niet en toch komt er 'water'.

Ik weet niet of dat voldoende voor je is? Vliezen doorprikken kan toch alleen maar als je wel ontsluiting hebt? Anders kunnen ze er niet bij vlgs mij. Dus je moet in ieder geval een beetje open staan.

 

Vind het ook een gewéldige vondst die jurkjes, vraag me wel af of ze ook daadwerkelijk worden afgenomen?!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dames,

 

Het wordt maar spannend hier.... ben benieuwd, kom regelmatig even checken, ha ha

 

@Kyra, 12-11-10 zou indd voor ons een mooie datum zijn, ware het niet dat "onze" gyn. dan niet op de OK staat en de KS dan in elk geval niet gepland staat. Wel jammer, vond het wel een mooie datum;-).

 

@Chrissy, de naderende geboorte van dit kindje brengt heel veel herinneringen boven van vorig jaar. Ook de KS, daar kijk ik best tegenop terwijl ik normaal helemaal niet een "pieper"ben. Ik kan me altijd wel redelijk goed ontspannen. Maar de angst dat het weer niet goed gaat met het verdoven zit er wel in. Maar de doktoren hebben mij gerustgesteld dat zowiezo de kans dat dit uberhaupt gebeurt erg klein is, gelukkig. Daar houd ik me maar aan vast...

Wel merk ik dat de spanning soms gewoonweg te veel wordt. Het loopt zo door elkaar... Van de week eindelijk bericht gekregen dat het grafsteentje van ons zoontje is geplaatst en s'avonds sta je, bij wijze van spreken, rompertjes te strijken voor dit kindje. Erg verwarrend allemaal soms.

 

@Gerda, fijn dat het zo goed gaat met jullie kanjers. Ik hoop dat je goed hersteld van je KS. Het heen en weer rijden straks naar het zh zal ook wel veel van je vergen. Sterkte en geniet!

 

@Linda, ook hier regelmatig harde buiken, ook hier zegt het niets, maar het blijft spannend.

 

Snoeske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snoeske, tranen in mijn ogen bij het lezen van je bericht. Hoe tegenstrijdig kan het soms gaan in het leven, he?

 

Ik was, na 2 jaar druk klussen, 3 mnd zwanger van mijn dochter toen ik mijn nakomertjes-zus van 15 naar haar graf bracht. Dat is nu 10 jaar geleden en ik moet zeggen dat ik er in deze zwangerschap ook veel aan gedacht heb. Heb me wel erg kwetsbaar gevoeld.

 

Jou is een prachtig mensje gegund, binnenkort. En ik denk dat ze wel uit zullen kijken om het wederom verkeerd te zullen doen!

 

Heel veel succes met het strijken :) Da's wel rotwerk,he?

Vanwege mijn BI heeft manlief de was en de strijk maanden geleden al overgenomen en ik moet zeggen: hij brengt het er prima af hahahahhaaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal ook maar weer reageren voordat jullie gaan denken dat hier wat aan het gebeuren is, ha ha ha. Net als bij Linda is hier alles rustig. Ik heb goed geslapen vannacht en voel me vandaag erg goed. Heb vanochtend al het één en ander in huis gedaan en ga straks even kijken of een vriendin thuis is. Dan ga ik daar even thee drinken. Een lekker relaxed dagje dus.

 

Ik ben ook wel benieuwd of BB aan het bevallen is. Spannend die aankondigingen dat er wel eens wat staat te gebeuren.

 

Snoeske, wat moet dat een dubbel gevoel zijn zeg. Nog bezig zijn met de grafsteen van je zoontje en even later sta je de kleertjes voor jullie dochter te strijken. Dood en leven staan dan ineens zo dicht bij elkaar. En Kyra ik kan ook wel begrijpen dat je veel bezig bent geweest met de dood van je zusje. Ik denk dat iedereen tijdens de zwangerschap wel nadenkt over iedereen die de geboorte van onze kinderen niet meer mee maakt. En hoe dichter bij de persoon bij je stond, des te moeilijker dat wordt. Sterkte in ieder geval.

 

Kyra, hoe is het vandaag met de harde buiken? Zet het verder door of is het weer aan het afzakken? Ben benieuwd hoor wanneer die harde buiken echt gaan doorzetten in goede weeen. En bedankt voor je verhaal over het breken van vliezen. Ik was 2 nachten terug ook even in de veronderstelling dat ik vruchtwater verloor, maar achteraf was ik gewoon enorm aan het zweten (sorry voor de details).

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal,

 

wat word het hier spannend!!!

 

en benieuwd hoe het met BB is, zou ze al aan het bevallen zijn??

 

en hoe gaat het met de rest??

 

hier vanmorgen wel wat krampen in de onderbuik gehad, maar stelde niks voor en is weer weg gegaan. verder is hier alles rustig.

 

inmiddels hebben we ook nu weer 1 hond in huis, scheeld een hoop drukte om me heen, en heb ik vanmorgen de enveloppen voor de geboorte kaartjes geschreven!!

 

ben heel benieuwd wanneer de volgende baby zich aandient!!

 

groetjes wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu echt spannend worden hier.

 

Snoeske heftig hoor. Voor jou ook kyra. Sterkte in deze moeilijke maar ook weer mooie tijd. Het is zo'n dubbel gevoel voor jullie.

 

Wij hadden ook graag 12-11-10 willen bevallen maar helaas de gyn vond het nog net iets te vroeg en hij opereert ook niet op die dag helaas.

Dus nog iets meer geduld hebben hahaha. Ben benieuwd wie de volgende gaat worden. Toch BB ? Heel spannend hoor.

we wachten rustig af.

 

Gerda fijn dat het goed gaat met je kleine mannekes. Hoop dat je ze snel thuis hebt. Lekker genieten.

 

Fijn weekend allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bevallen is ook raar. Die rare vliezen of een slijnprop en wat is een wee.

In het boekje van de verloskundige staat: Twijfel je of iets een wee is, dan is het géén wee! Geweldig gevonden..

Je weet niet wat je overkomt de eerste keer. En ik moet zeggen, wat mij betreft is het een vloek én een zegen. hahahahhaa

 

Spannend spannend spannend.........

Leuk zo hoor. De meeste dames zijn nu met verlof en kijken regelmatig even op het forum nu, dat is wel leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden