Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè henkie, wat vervelend!! Ik zal alleszins hard meeduimen dat Jobje snel beter mag worden! En dat jullie gezinnetje weer thuis tutti completti is :)

snoeske, dat kortademige is idd vervelend! Ik heb er ook veel last van, zeker de laatste week betert het er niet op... Dat zullen de spreekwoordelijke laatste loodjes zijn zeker?! Probeer het wat rustig aan te doen, even terugschakelen, we mogen strakjes nog genoeg in volle versnelling gaan ;)

Kyra meisje, wat een gedoe! Ben heel blij voor je dat het verhaaltje goed is afgelopen :) Maar de weg ernaar toe kun je idd wel missen als kiespijn lijkt me! Die laatste dagen zijn al zwaar, ik kan me voorstellen voor jou zeker, dan zouden ze je toch een beetje mogen ontzien hè!

Hoe kijk je zelf nu tegen de bevalling aan?

Vind het behoorlijk spannend! Ik weet nog niet hoe ik juist wil bevallen, op bed, op de kruk, in bad? Ik ga wel een verloskamer vragen waar je ook badbevalling kunt doen, dan kan ik op het moment zelf nog kiezen. Mijn gynae maakt het niets uit, heeft in alle gevallen praktisch even veel ervaring. En zij vindt het logisch dat ik pas wil kiezen als het zover is. We weten immers totaaaaaal niet hoe of wat, hoe voelt een wee, hoeveel pijn is veel pijn, hoe en waar ligt mijn pijngrens, hoe lang gaat het duren,...

Badbevalling lijkt me wel fijn, want ikke en water is een supercombinatie :) Maar dat is nog zonder weeën gesproken. We zien dus wel.

Ik heb wel al de hele week 's nachts maandstondenpijn, niet in golven (dus geen voorweeën denk ik), maar eerder een constante pijn. Het wordt ook elke nacht pijnlijker. Mijn ventje is al 2 nachten mogen opstaan voor een warmwaterkruikje! Deze nacht begon het heftig te worden, maar kruikje doet dan wel wonderen :) Ik denk dat onze meid aan het indalen is en dat daar die pijn van komt? Evt met verdere ontsluiting?

Ik heb dinsdag pas weer een controle (in het ziekenhuis dit keer, om al eens te monitoren). Tenminste, als we tegen dan niet al bevallen zijn...ha!

(Her)kent iemand deze nachtelijke maandstondenpijnen (geen gewone bandenpijnen)?

Vanaf nu het lijstje volgen zou leuk zijn,

Kyra, dan is het aan jou de eer om de eerstvolgende op rij te zijn!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben je ff 2 dagen niet online geweest, moet je je weer helemaal bijlezen... We hebben wel veel te vertellen allemaal, leuk zeg.

BB ik vind het ook spannend, maar op een gezonde manier. Mijn man en ik weten ook nog niet precies waar we iwillen bevallen, thuis os poliklinisch in het ziekenhuis. Beide hebben voor- en nadelen. We denken dat we gewoon het moment afwachten, maar laten een poliklinsche bevalling (eventueel met pijnbestrijding) wel een open optie. Ik heb ook wel een 's nachts pijn, een soort erge krampen die lang aanhouden, ook geen wee. weet neit of dit hetzelfde is als wat jij voelt. Ons lichaam is zich langzaam aan het klaarmaken voor de bevalling. Bij jou helemaal, misschien heb je ondertussen al meer ontsluiting? Wel vreemd dat je pas dinsdag een controle hebt.

Kyra goed zeg dat je je zegje gedaan hebt bij de gyn. Gelukkig was hij heel meelevend en luisterde hij naar jullie verhaal. Geeft een goed gevoel dat hij het met jullie eens is dat de Vk jullie neit goed behandeld heeft en ook dat hij nog niet meteen wil inleiden. Kan je dit verhaal hopelijk naast je neerleggen en je consentreren op wat belangrijk is, de kleine!

Henkie wat een goede zeg. Zijn jullie net een beetje thuis gewend moet je alweer terug naar het ziekenhuis met Job. Nu moeten jullie de tijd ook nos eens opsplitsen met 1 thuis en 1 opgenomen, is het wel een beetje te doen? Hopelijk krijg je nog veel steun van je moeder en vrienden. Beterschap vearosleepoor Job.

Sjors en Sjimmie, moet jij het hele matras van earosleep eruit laten of alleen de "topping"? Wij moeten ook alleen voor de tijd dat de kraamzorg in huis de "topping" eraf laten. Wat een onzin eigenlijk, we hebben het juist gekocht tegen wiegedood en zo. Wij oesten een molton kopen, wat ik nog steeds niet gedaan heb.

Chantal voor jou begint het nu echt op te schieten. Volgende week is al NOVEMBER. Spannend spannend spannend.

Geplaatst

hoi allemaal

zo weer wat bij te lezen!! gezellig!!

Henkie ik zie net dat ik gister helemaal niet ff op jou verhaal had gereageerd, sorry, beetje lullig. maar wat een gedoe zeg, tussen huis en ziekenhuis leven. Ik hoop dat Job snel weer opknapt en weer lekker naar huis kan!! sterkte!!!

BB die krampen die jij bedoeld kunnen ook heel goed voorwerk zijn hoor!! zeker omdat je al 2cm ontsluitng had. pas maar op haha straks breekt het los!!!!

hier is alles erg rustig, wel veel last van schaam been, loop veel naar de wc voor paar druppels grrr, en nog steeds verslaaft aan de gaviscon.

groetjes wilma

Geplaatst

Hoi linda

Wij moeten ook alleen de topping eruit laten. Maar mag hem ook niet terug leggen na de kraamtijd, ze zei dat het kindje zichzelf niet kan warmhouden en dat het niet goed is. Beetje lullig dat de winkels ze verkopen als je ze niet eens mag gebruiken. Nu moeten we een matrashoes van katoen kopen. maar goed alles voor de kleine dat iss het belangrijkst.

Hennkie wat vervelend zeg dat je kleine man in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat hij snel weer naar huis mag.

Hier gaat verder alles rustig, alleen slaap heel slecht. Heb zo'n last van mijn ademhaling, mijn man schrok zelfs omdat ik soms stop met ademhalen snachts.

Ga vandaag nog even de laatse boodschapjes halen voor de kleine man en daarna lekker relaxen.

Hoop woensdag te horen van de gyn wanneer de KS ingepland gaat worden. Het gaat zo snel nu.

Meiden fijn weekend

Geplaatst

BB, ik herken die nachtelijke pijnen hoor!! Had daarom ook stiekem gehoopt dat ik wat ontsluiting had gehad, maar nee dus!

Wellicht idd het verdere indalen? Geen idee...

We zijn idd snel aan de beurt. Haha en het ziet er niet naar uit dat ik eerder ben. Ga wederom (net als de eerste keer) voor de vertraging van een aantal dagen. Zou wel jammer zijn, omdat ik ook in nov jarig ben en had graag gezien dat onze verjaardagen een beetje meer uit elkaar zouden liggen.

Meiden: wat een raar verhaalvan die aerosleep. De winkels verkopen 'em en van de kraamhulp mag ie er niet in.

Wij hebben onze geboortekaartjes besteld!!! Proefdruk gezien en aanpassingen doorgegeven. Ik werd er helemaal emotioneel van!!Momenteel pauze van het enveloppen schrijven. En dan ben ik dus toch nog op tijd :))))

Geplaatst

IK alleszins niet....

Wetenschappelijk gezien is het blijkbaar echt wel een fabeltje. Toch heeft het wel een romantische gedachte vind ik zelf :)

Zelf hoop ik eigenlijk stiekem dat ze nog heel eventjes blijft zitten. Morgen heb ik nog eens een afspraak met mijn fasciatherapeute. Ik denk dat het niet slecht is als zij mijn bekken en onderrug nog eens manipuleert voordat ik moet bevallen. Kwestie dat die twist in mijn rug stukken minder is / eruit is, zodat ons poppemieke het iets gemakkelijker heeft eruit te geraken (en mama dus ook...hihi).

Er vroeg mij iemand waarom ik pas dinsdag weer controle heb (met mijn 2 cm ontsluiting). Dat is omdat er eigenlijk niks meer te controleren valt, toch zeker niet met echo. Alles is ok, het is nu gewoon echt wachten op de bevalling. En zolang mijn water niet gebroken is, mag het ontsluiten zoveel het wil ;)

Dus als onze dochter dinsdag nog niet van zich heeft laten horen, dan gaat de gynae mij voor de zekerheid eens aan de monitor leggen, zien of ik niet toch al stiekem contracties heb (gezien mijn hoge pijngrens door de endometriose voel ik soms bepaalde pijnen niet ècht als pijn, hopelijk is dat bij de bevalling ook zo ;)). En kijken of de ontsluiting verder gevorderd is en ons meisje is ingedaald. Eigenlijk gewoon om te zien of alles op 'schema' zit.

Een vriendin van mij heeft 14 dgn met ontsluiting rondgelopen, de laatste dagen zelfs met 5 cm! Pas dan heeft ze plots weeën gekregen, water gebroken, snel naar het ziekenhuis, 2u later bevallen...

Zo zie je maar, je kunt het nooooooooit voorspellen ;)

Hoe is het verder hier met de dames?

Geplaatst

Hey BB

Hier ook niks hoor vannacht vond het ook wel een leuke gedachten maar nee............

Kan mij voorstellen dat je er nu wel op zit te wachten dat jullie kleine meis nu een keertje komt en dat je je afvraagd of je alles goed gaat doen ik denk dat dat heel normaal is ik heb zo ook mij zorgen of ik het allemaal wel aankan maar ben er van overtuigt dat het goedkomt met ons allen.

Kyra gelukkig heb je een goed gesprek gehad met gyn en zitten jullie op een lijn ik hoop dan ook voor jou dat je mannetje nu lekker aan het indalen is en dat het dan gewoon vanzelf begint een deze dagen je hebt nu al genoeg pijn gehad en ik hoop dan ook voor je dat je na de bevalling weer redelijk snel te been bent.

je bent nog mooi op tijd met je kaartje hoor en heb je nu alle enveloppen geschreven????

Ook hier geen aerolsleep had namelijk al gehoord dat de kraam hulp dit liever niet heeft en dat het ook nog niet echt is bewezen dat het echt werkt voor wiegedood en zo vandaar dat wij hem niet gekocht hebben..

Henkie meis wat een ellende zeg een manneke in huis en het andere manneke in het ziekenhuis hopleijk gaat het nu wat beter met Job en slaan de meds snel aan zodat je hem snel weer mee kunt nemen naar huis.

Maar hoe gaat het nu met jou meis kom je weer een beetje op gewichten kun je een beetje genieten??????

Hier gaat alles zijn gangetje heb dan ook steeds meer hardebuiken in rust en doe dan nu ook echt helemaal niks meer ben nu zelfs niet meer dan 45 min per keer uit bed kan gewoon niet zo lang zitten ivm mijn BI en harde buiken hopelijk heb ik woensdag ontsluiting en gaan ze eerder inleiden we zullen welzien wat het gaat worden kan in iedergeval mooi aftellen nu.

Ik ga weer even liggen met dit mooie weer krijgen straks nog even bezoek en wil dan wel een beetje fit zijn......

Geplaatst

@ S&S, raar he van dat Aerosleep? Wij hebben het ook aangeschaft, de verkoper was er flink over te spreken. Nu lees ik dat steeds meer kraamverzorgsters het afraden. Ik heb ff een bekende kraamverzorgster gemaild, zij gaf aan dat het echt per kraamverzorgster verschilt of het erop of eraf moet.

Ik ga morgen voor de zekerheid ook maar even katoenen hoeslakentjes halen. We willen toch allemaal het best voor onze kleintjes.

@ Henkie, ik hoop voor je dat Job snel weer thuis zal zijn! Een dikke knuffel voor jou en hou je taai!

@ BB, de volle maan heeft volgens mij niets opgeleverd in dit november-topic.... We wachten rustig af of er misschien toch nog een nieuwtje komt.

@ Chantal, wat vervelend dat je nu niet zolang meer uit bed kan zijn. Hou vol he, het zijn echt de allerlaatste loodjes voor je!

Geplaatst

Nou, ook hier geen enkel teken dat de kleine zich snel zal aankondigen. Dus dat fabeltje van "volle maan" enz. dat geldt voor ons dus niet. Hier is echt alles nog rustig, dus ik zie het wel gebeuren dat we de uitgerekende datum gewoon voorbij gaan. Maar we zullen donderdag wel eens horen wat de VK van het ziekenhuis hierover te melden heeft.

Henkiepenkie, hoe is het nu met de jongens? Is Job alweer thuis? En zo niet is er al bekend wanneer hij weer naar huis mag? Inderdaad wel een hoop gestress zo, met 1 thuis en 1 in het ziekenhuis en jij nog herstellende van de keizersnee. Ik hoop echt voor jullie dat de rust snel terug gaat keren.

Kyra, het klinkt alsof je een echt goed gesprek met de gyn hebt gehad. Fijn dat je erkenning kreeg en daarmee de steun hebt die je volgens mij echt even nodig had. Dat had ik ook toen de gyn maandag zei dat ze het helemaal eens was met de keuze die wij op dat moment kenbaar maakten.

Ik las ook bij een aantal meiden dat ze last hebben van de ademhaling en vooral de meiden bij wie de kleine ook niet helemaal goed ligt. Ik ben "blij" dat ik dus niet de enige ben. Ik kan 's avonds ook in bed liggen en echt wat liggen hijgen. Net of ik een marathon heb gelopen. Wat dat betreft zal ik blij zijn als de kleine geboren is en mijn longen weer ruimte krijgen.

Wilma, balen dat je nog steeds zo'n last hebt van je maag. Ik had aandelen Gaviscon moeten nemen toen we net zwanger waren , ha ha ha. Bij mij gaat het met vlagen. De ene dag heb ik nergens last van en de andere dag ben ik ook een liefhebber van de Gaviscon.

Wat een verschillende verhalen hoor ik hier over de aerosleep zeg. Wij hebben hem niet aangeschaft, want we durven het risico niet aan. De kleine zal er gewoon aan moeten wennen om op de rug te slapen. Maar wel vervelend voor de meiden die geld uitgegeven hebben aan de aerosleep en nu te horen krijgen dat die beter niet gebruikt kan worden.

S&S en Chantal, kregen jullie nu deze week te horen wanneer je de KS gaat krijgen? En zijn er nou nog meer mensen die een datum gaan horen voor een KS of inleiding? En gaan jullie die datum ook vertellen aan anderen, of houden jullie dat lekker voor jezelf? Ik zou het het liefst geheim houden, maar als je bij 42 weken nog niet bevallen bent dan kan iedereen wel bijna uitrekenen wanneer er ingeleid gaat worden. Dus zelf hoop ik dat de bevalling toch spontaan gaat starten.

Verder weinig nieuws hier, behalve dan de bijbehorende kwaaltjes, maar eigenlijk mag ik totaal niet klagen over hoe het nu gaat. Oh ja, nog wel 1 nieuwtje. Mijn man zou een aanpassing krijgen, zodat hij de maxi cosi aan zijn rolstoel kan vastmaken. Die aanpassing was donderdag eindelijk klaar, maar nu past de hele constructie niet. Hij is veel te compact gemaakt en daardoor loopt de aanpassing vast tegen zijn knieen en kan niet worden bevestigd aan zijn rolstoel. Echt een stomme blunder. We wachten nog op bericht van de fabriek, hoe en wanneer ze dit probleem gaan oplossen.

Nou, dat was even het nieuws van mijn kant. Ik wacht ook weer met spanning op de volgende bevallingsverhalen. Het wordt nu toch wel heel spannend.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Nou, hier heeft de volle maan ook niet geholpen hahahaaa....BB, we moeten wachten.

En idd, alleen ontsluiting is onvoldoende hoor, er moeten toch ook echt weeen komen om de boel verder te openen. Maar goed: die 2 cm neem je maar mooi weer mee. Lekker blijven lopen, dan opent ie ws meer.

Wel mooi dat je dit zo 'kado' krijgt. Zoals ik al eerder schreef: ik heb met mijn eerste 22 uur gedaan over jouw 2 cm.

Zoonlief is ongeveer 6 pond en mag van mij dus ook wel komen :))) is toch ook net weer wat minder werk dan 7 1/2 ! In ieder geval de kans op 'schade' is kleiner..:)))

Vandaag de assistente van de VK gebeld en aangegeven dat de gyn verder geen actie wil ondernemen en dat gyn en ik op 1 lijn staan wat dat betreft. Heel eenvoudig dus weer een nieuwe afspraak gemaakt voor aankomende woensdag bij de VK en de gyn afgebeld. Bijzonder was dat de assistente precies wist waar het over ging en direct voorstelde een nieuwe afspraak bij haar te maken. Voor mij klonk het alsof ze er van wist.

Op dit moment sinds gisteren een voortdurende harde buik en hevige pijnen, maar geen weeen. Want het komt en het gaat niet en het zit boven in de buik. Stiekeme hoop dat het indalen is ingezet en dat ik daar nu last van heb. Dan ben ik weer een stapje dichterbij.

Echt afschuwelijk om te lezen van die aerosleep, zeg! Want wat ik me er nog van kan herinneren, waren ze niet goedkoop.

Maar goed: zo is er zoveel te verkrijgen wat niet noodzakelijk is of wat anderen zelfs afraden. Ik las tot mijn onsteltenis dat ik navelbandjes moest halen. Die werden 10 jaar geleden al niet gebruikt en had ik aangeschaft en nu moest ik ze weer aanschaffen. In gesprek met kraamzorg werd me verteld dat ik deze echt niet hoefde aan te schaffen en dat zij echt niet wist waarom dat nog steeds op het lijstje stond. En zo blijven we geld uitgeven, dames!

Heeeeeeeeeel veeeel succes allemaal!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik volg jullie met spanning, maar helaas nog geen nieuwe zoontjes of dochtertjes geboren tot op heden...

Zo te horen zijn een heleboel van jullie er echt klaar voor en ook wel een beetje klaar mee :-)

Hou vol meiden, het is het wachten waard! Wat is het genieten! Job is alweer sinds zaterdag thuis, hij knapte zo snel op op de antibiotica dat hij snel weer mee naar huis mocht. Hij krijgt het nu nog 3x per dag in zijn flesje. Pappa is nu ook 2 weekjes vrij dus voor het eerst een echt gezinnetje samen aan het genieten! Ze groeien erg hard. Stijn is al boven de 2600 gram en Job meer dan 2400 gram dus steeds minder kwetsbaar aan het worden gelukkig.

Ik heb trouwens ook een matrasje met aerosleep, dit was het duurste matras in de winkel en werd daar met klem geadviseerd. Het is niet los en kan er dus ook niet af. ik ga er gewoon vanuit dat het goed is hoor!

Meiden, het is bijna november dus lang kan het niet meer duren!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Idd Henkie, ik ben het wachten meer dan zat!

Wat fijn dat je beide minimannetjes inmiddels thuis hebt..en dat het genieten is begonnen.

Goed om wat van je te horen.

Geplaatst

@Henkie, wat onzettend fijn dat Job ook weer lekker thuis is! Ga lekker genieten van je gezinnetje!

Ik ben heel benieuwd wie als eerstvolgende zal bevallen. Viel mij op dat Gerreber al een paar dagen niets heeft gepost .... Wie weet dames ....

Ben net op controle geweest bij VK. Ben nu 34+6. Ons mannetje is al ingedaald. Aanstaande maandag wordt er nog een echo gemaakt om te kijken of ie echt goed ligt en meten ze nog het een en ander. Het begint nu echt op te schieten. Ik vind dat de zwangerschap echt voorbij vliegt, dat had ik niet verwacht.

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Wilma82

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

Volgende controle:

22-10-2010 Gerda Controle AMC

25-10-2010 Wilma Controle HA

26-10-2010 Linda J controle VK

27-10-2010 Chantal controle Gyn

28-10-2010 Chantal Internist

28-10-2010 Chrissy controle VK van het ZH

29-10-2010 Chantal controle Gyn

01-11-2010 Dafke32 controle VK + 36-weken echo

03-11-2010 Chantal laatste Controle Gyn

04-11-2010 Chantal inleiden als alles zo gaat als het nu gaat.

Ik heb het lijstje weer even aangevuld.

Geplaatst

Dafke, het viel mij ook al op dat Gerreber al een paar dagen "spoorloos" is. Met een tweeling zou het natuurlijk prima kunnen dat ze ondertussen (aan het) bevallen is. Ben benieuwd. Het wordt nu natuurlijk verdacht als er een lange stilte is bij iemand, ha ha ha.

Henkie, wat fijn dat Job zo snel opgeknapt is en dat jullie nu lekker als gezinnetje thuis zijn. Hoe gaat het verder met jou met herstellen na de keizersnee? Valt het mee of heeft het heen en weer gevlieg je herstel afgeremd?

Kyra, ik had ook al verhalen gehoord over het aanschaffen van spullen die je achteraf nauwelijks gebruikt. Het eerste lijstje van de kraamzorg klopte al niet eens. Daar stond nog een waterdichte onderlegger of molton op, maar ze willen nu liever alleen een gewone molton en dan een hoeslakentje. Wat een hoop rare dingen en wijzigingen. Ik geloof dat wij ook allemaal gewoon groot geworden zijn met alle "foute" dingen van vroeger.

Wat vervelend dat je een constante harde buik hebt. Lijkt me niet prettig. Ik heb nauwelijks harde buiken, maar vandaag waggel ik weer rond als een eend. Nu heb ik vannacht ook van 21:30 tot 02:00 wakker gelegen en ik ben erg moe. En als ik moe ben dan zijn alle kwalen gewoon weer even iets meer op de voorgrond aanwezig. Ik ben af en toe dan ook flink aan het mopperen. Niet leuk voor mijn mannetje! Maar die hoor ik gelukkig nog niet klagen, terwijl hij ondertussen wel gek van me zal worden.

Vandaag dus een rustige dag. Mijn moeder is jarig en ik zou er heen gaan. Maar ik ben zo moe, dat ik er tegenop zag om 50 minuten te moeten rijden naar hun huis toe. En dan met de visite erbij die zou komen, zou me dat vandaag helemaal gesloopt hebben. Nu maar hopen dat de bevalling niet binnen enkele uren begint, want dan begin ik al gesloopt aan de bevalling.

Dafke, fijn dat de controle vandaag weer goed was en dat de kleine al aan het indalen is. Altijd fijn om weer te horen dat alles goed is.

Geplaatst

Hey Meiden,

@Henkie, wat heerlijk dat jullie mannetje weer thuis is! Weet helaas uit ervaring hoe slopend dat heen en weer gevlieg naarhet ziekenhuis kan zijn! Heerlijk om je mannetje weer bij je te hebben.

@Dafke, fijn dat je controle goed was, het begint indd nu echt op te schieten. Wel vind ik zelf deze weken juist weer erg langzaam gaan... het mag van mij nu ook wel. Hoezo ongeduldig, ha ha

@Chrissy, kan me voorstellen dat je 50 min. rijden niet ziet zitten als je zo moe bent. Het moet wel verantwoord zijn om achter het stuur te kruipen. En iedereen zal het best begrijpen toch? En mannen? Dan maar wat gemopper zo nu en dan, zij hoeven er niet mee om te sjouwen....

Hier gaat alles z'n gangetje, heb morgen weer een controle bij de gyn en bij de anestesist (of hoe je dat ook maar schrijft) ivm de KS. Ben er nog niet echt over uit of ik volledige narcose wil of een ruggeprik. Bij mijn KS vorig jaar is de ruggeprik nl. te laag gezet waardoor ik erg veel pijn heb gehad tijdens de KS. Wil geen mensen bang maken hiermee trouwens. Gebeurt gelukkig niet vaak en het zal ook te maken hebben met dat het toen een spoed KS was. Maar evengoed zit de schrik er goed in en moet ik het vertrouwen in bepaald op zicht even terug zien te vinden. Ben ook erg benieuwd hoe mijn bloeddruk is en of de kleine goed gegroeit is.

@Kyra, fijn dat je de regie weer enigzinds in handen kunt nemen! Volhouden meid!

V.w.b. de aerosleep; wij hebben er met mijn dochter niet 1 gebruikt. "Gewoon" een molton, hoeslaken en een duodeken in een overtrekje. Is altijd goed gegaan. En die verschillende opvattingen onderling; je wordt er niet goed van!

Succes iedereen!

Snoeske

Geplaatst

Dafke het gaat idd erg snel ineens. Goed te horen dat de kleine het goed doet.

Henkie fijn dat je mannetje weer lekker bij jullie is. Lekker genieten van het gezinnetje. Niets is mooier dan dat.

Phoe snoeske dat is wel erg heftig geweest zo te horen. Krijg gelijk de kriebels. Ik hoop woensdag te horen wanneer de kleine gehaald zal worden.

Maar dat zal wel binnen 3 weken zijn denk ik. Ik kies wel voor de ruggeprik. Ik wil er volledig bij zijn als de kleine komt.

Ben benieuwd wie de volgende is. Misschien idd wel gerreber, spannend hoor.

Geplaatst

Heuj Henkie!! Fijn dat alles nu beter gaat, ik zou zeggen geniet maar met volle teugen, jullie hebben het verdiend!!

Snoeske, zie gewoon hoe de gesprekken morgen verlopen en wat je/jullie gevoel erbij is. Ik kan me voorstellen dat het niet gemakkelijk is, aangezien het de vorige keer niet verliep zoals het zou moeten... Maar je hartje zal je het juiste ingeven :)

Chrissie, heeeeeeeeeeeeeeeeel normaal dat je zover rijden niet zo goed ziet zitten! Die laatste loodjes wegen in dit geval echt wel! Ik heb me laten vertellen dat onze beebjes de laatste weekjes goed wat energie ´vreten´, ook niet abnormaal als je bedenkt hoe groot ze intussen worden. Dus, gewoon lekker voor jezelf en jullie spruit zorgen :)

Dafke, wat goed dat de controle volledig ok was en het indalen is begonnen! Idd die zwangerschap vloooooog voorbij! En dan denk je dat je door je IVF bewuster ermee omgaat ofzo...soms vraag ik me dan toch af of ik dat wel altijd gedaan heb, want die tijd is echt wel heeeeel snel gegaan!

Kyra, fijn om te horen dat alles nu meer naar jullie wens gaat! Je ´klinkt´ ook veel opgewekter :)

Wat rottig dat je pijnlijke harde buiken hebt! Maar het zou idd heel goed kunnen dat het indalen begonnen is, zo klinkt het wel.

Ik duim voor je mee dat dat het geval is, en het dit keer ietsje vlotter zal verlopen voor je.

Vandaag naar de therapeut gegaan, wat een deugd alweer!

Bekken staan nu gereed, joehoe!

Tenminste, dat hoop ik... want heb vanmiddag nog de ramen gewassen en ben een beetje uitgegleden op het houten terras...dwz in een spagaat (1 been nr voren en 1 been nr achteren)..

Spieren zijn wat verrekt...aiaiai doe toch wel wat zeer als ik mijn benen spreid... :(

Dadelijk een warm badje, hopelijk verzacht dat wat. Mijn grootste zorg is dat ik nu toch niet weer mijn bekken verdraaid heb...

Morgen controle in het ziekenhuis, aan de monitor! SPANNEND!!!

Gerreber, waar ben je? Heb je goed nieuws voor ons?

Lieve dames, tot snel xxx

Geplaatst

Hoi meiden..

Eindelijk daar ben ik.. moet nog veel bijlezen,maar dat doe ik later even!

Vrijdag hadden wij controle en alles zag er perfect uit. Veel ruimte en ze groeiden goed. Een week later terug komen voor controle en als er geen plek was over twee weken weer. Super dus!

Lekker met fam verjaardag van hubbie gevierd en zaterdag ook nog.. Zaterdagavond was ik erg emotioneel, heel raar. Zondagochtend half 7 braken mijn vliezen (las ik net iets over volle maan?)

Het ging echt super snel! Eind van de ochtend al 8 cm ontsluiting. Tijdens het persen kregen de kindjes het benauwd en is spoedkeizersnee gedaan.

Onze binken K.jell en J.esse maken het redelijk goed. Voorlopig nog even zknhs, maar wat zijn we blij en trots op ze!!

Meiden succes en ik kom snel met update!!

liefs Gerreber

Geplaatst

Gerreber en echtgenoot, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie jongens. Ik moest wel lachen om te lezen dat ik je toch terecht 2 jongens had toebedacht, ha ha ha. Nu allemaal snel bijkomen van de bevalling en keizersnee en dan hopelijk snel naar huis.

Geplaatst

Gerda en Hub,

Van harte gefeliciteerd met jullie twee binken jammer dat het toch een KS is geworden maar gelukkig maken jullie het goed.

Nu je lekker laten verwennen en hopelijk mogen jullie snel naar huis.

Geplaatst

Gerda & hubbie, van harte gefeliciteerd met jullie zoontjes! Wat een leuke namen hebben jullie gekozen!

Nu maar hopen dat jullie snel naar huis mogen.

Geniet ervan!

PS: we hadden je al een paar dagen gemist op het forum en zaten al stiekem op een berichtje te wachten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden