Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Helaas bij mij ook een soortgelijk verhaal als bij een aantal andere meiden .... een oplopende bloeddruk. Dat betekende dus nog extra bloed prikken, urine onderzoek en een CTG laten maken. Gelukkig was alles wel goed. Dinsdag moet ik weer heen. Is mijn bloeddruk dan stabiel dan wachten we nog een afspraak af, anders wordt er een KS ingepland. Vandaag heb ik namelijk ook te horen gekregen dat er nooit ingeleid wordt als de baby in stuit ligt. Bij een inleiding hebben ze de druk van het koppie op de baarmoedermond nodig om tot ontsluiting te komen en dat kan bij Dinges dus niet. Verder afgesproken dat we proberen niet teveel tot de 42 weken zwangerschap te gaan. Als de controle dinsdag goed is, dan wachten we nog 1 afspraak af en als er dan nog geen actie is, dan wordt er alsnog een KS gepland. Nu moet ik het verder rustig aan doen en dinsdag kijken we dus weer verder.

Geplaatst

Uitgerekende datum:

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Kyra

06-11-2010 Chrissy33

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

01-11-2010 Wilma bevallen van Maureen

02-11-2010 Chantal33 bevallen van Federique

Volgende controle:

09-11-2010 Chrissy controle Gyn

09-11-2010 Linda J controle VK

10-11-2010 Kyra controle VK (hoop dat deze afspraak overbodig is)

10-11-2010 S&S Afspraak Gyn

11-11-2010 Dafke32 controle VK

Geplaatst

He getver chrissy bij jou ook al die vervelende bloeddruk. Doe ook maar rustig aan en hopelijk zakt ie iets.

Ik moest vanmiddag naar de Anesthesie en eigenlijk werd ik daar niet vrolijk van. De bloeddruk was nog steeds te hoog dat kijken we nog even aan en

door mijn hersenoperatie mag ik waarschijnlijk geen ruggeprik, dat moet ze even gaan uitzoeken met mijn oncoloog. Dat zou betekenen dat ik dan een algehele narcose krijg

tijdens te KS. Ben er helemaal ontdaan van. Het lijkt me zo onwerkelijk dat als ik dan wakker word dat mijn buik leeg is. Ik hoop dat het nog veranderd en dat ik toch de ruggeprik mag. Dit horen we hopelijk woensdag.

Henkie wat een geweldige foto's heb je gemaakt. Zoals kyra ook al zei daar kan je dan wel weer vrolijk van worden. Wat een kanjers.

Geplaatst

Och S&S, wat een tegenvaller zeg!! Ik hoop met je mee op goede berichten! Heb ook gehoord dat bij volledige narcose manlief er niet bij mag zijn, klopt dat?

Chrissy, och hopelijk komt Dinges vanzelf, dat zou je een hoop narigheid besparen, nietwaar?

HP, ja ik dacht ook te kunnen zien dat het 2-eiig was, maar dat denk ik ook bij Gerda.

Hier blijft het rommelen, de weeen zijn weg en ik heb de dag in volledige rust doorgebracht. Ook lekker. Vriendinnetje belde al met de mededeling dat ze hoopt zaterdag op kraambezoek te kunnen komen haha, dus dat hebben we afgesproken :)

Rest van de meiden: sterkte!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Jeetje alweer 2 meiden bevallen!!

Wilma en Chantal; super gefeliciteerd met jullie kroost! Geniet van ze en geniet en geniet.. de wondertjes zijn er!

HP; Wat een mooie binken! Het zal heerlijk zijn om ze thuis te hebben. Voor ons is het echt geduld hebben. Wij hopen dat ze rond de 40 weken thuis zullen zijn, maar durven ook nog niet teveel te hopen.

Een aantal meiden gaan waarschijnlijk toch op voor de keizersnee zie ik. Ik had een spoed KS en dus ook algehele narcose. Op dat moment is het beter voor de kleintjes en doe je alles! Als je bij komt, wordt direct de kleine bij je neergelegd. Op het moment dat ze mij kwamen wekken voor de 1e keer, werd meteen Kjell in mijn armen gelegd. Al die tijd was papa bij hem geweest. Een uurtje later bij de 2e wekronde, werd ik meteen naar Jesse gereden die in de warmtecouveuse lag. Ook hij werd bij mij neergelegd.. en echt.. die lege buik, daar sta je niet bij stil!!

Heel veel succes meiden! Ik zal af en toe even spieken en kijken wie de volgende is!

Liefs

Geplaatst

Ohhhhh Henkie wat een prachtige kereltjes hebben jullie gekregen.

Geweldige foto daar waar je aan het kolven bent, had je nog wel een hand vrij om de foto te maken of heeft manlief dat gedaan?

Vind het echt een super foto!!!

Mag ik vragen waarom je kolft?

Geniet van je prachtige mannetjes..en inderdaad ze hebben alle 2 echt een ander koppie.

Lfs Nicole

ps: wat een spanning hier zeg..het is net of ik het zelf weer onderga hahahaha. Vond dat zo'n leuke tijd!

Wilma en Chantal...van harte!!!

Geplaatst

Hey meiden

Even snel een berichtje en kom mijn verslag zeker snel een keer uitgebreid doen.

Bedankt voor jullie felicitaties wij zijn echt super trotsop onze kleine meid ze doet het erg goed wezijn namelijk gistermiddag om 12.00 naar huis gegaan en mogen dus nu in alle rust van haar genieten.

Ik had eigenlijk gehoopt dat er weer een paar meiden waren bevallen en het zal wel mooi zijn als iedereen voor 20 nov is bevallen dan kunnen jullie ook allemaal zo genieten

@ Wlma jij natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie dochtertje jullie vinden haar vast zo mooi als wij de onze.....

@ HP en Gerda wat een kanjers hebben jullie zegdie zullen heel wat hartje sneller doen kloppen.....

Nog niks gehoord van BB hoop dat alles goed is en dat ze aan het genieten is maar zou nu toch wel graag een keer iets van haar horen.....

Geplaatst

Hey Meiden,

Wat een ontwikkelingen hier!

@ S&S, ik hoop voor je dat je woensdag een positief bericht krijgt over de ruggeprik. Je wil toch, als het kan, het liefst kunnen kiezen voor een manier van verdoven waar je jezelf prettig bij voelt. Ik kan me best voorstellen dat dat een vreemde ervaring is: lege buik en de geboorte niet bewust mee hebben gemaakt. Ik denk trouwens dat het wel verschil maakt in beleving of het al dan niet een spoedks is. Dan zit je zowiezo in een hele andere situatie.

@Chrissy, dus jij ook al verhoging van de bloeddruk. Toch weer een tegenvaller zo aan t eind van de zw. De stuitligging op zich was al verassing genoeg of niet ;-). Ik hoop vor je dat ie alsnog wat daalt en dat je toch gewoon kunt bevallen. Verder kun je eigenlijk weinig ertegen doen. Ja rust, maar dan houdt het ook op. Dat vind ik zelfpersoonlijk wel een beetje het enge eraan; je hebt er zo weinig vat op.

@Chantal, heerlijk dat jullie weer thuis zijn, nu snel herstellen van je bevalling!

@Gerreber, fijn dat het geod gaat met je mannetjes. Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld. Je wilt ze toch het liefste thuishebben. Sterkte met het heen en weer gereis!

@Kyra, je blijft het spannend houden ha ha. Ik hoop echt voor je dat de bevalling snel doorzet....

Hier gaat alles goed. Wel veel hoofdpijn door de hoge bloeddruk. En moet eerlijk bekennen dat ik het heel erg spannend vindt wat de gyn te melden heeft maandag. Het zou maar zo kunnen dat ik volgende week al "geholpen" wordt. Spannend...

Snoeske

Geplaatst

Boehoeeee....weer een nacht waarin niets is gebeurd!

Joepie...weer een dag waarin alles mogelijk is!

(in ieder geval wordt mijn hondje ook gedekt vandaag, dus over 2 maanden: puppy's!!)

Geplaatst

Kyra, wat moet ik lachen om jouw bericht. Fijn dat je na zo'n nacht zonder actie de dag weer positief tegemoet gaat. En wat leuk dat je over 2 maanden puppy's verwacht (alhoewel ik net wel tegen mijn man zei dat ik hoop dat je hond vruchtbaarder is dan alle meiden die hier schrijven).

Chantal, heerlijk dat je weer thuis bent. Hoe bevallen de eerste uurtjes/dagen al gezinnetje? Lijkt me zo'n aparte ervaring. Eindelijk heb je in je armen waar je zo lang voor bezig bent geweest. Ben benieuwd naar jouw ervaring, maar de andere nieuwbakken moeders mogen me dat natuurlijk ook vertellen.

Snoeske, balen dat je zo'n last van hoofdpijn hebt. Ik heb het ook wel een beetje, maar de controles waren gisteren goed. Dus ik maak me niet teveel zorgen. Maandag moet je weer voor controle begreep ik. Ben benieuwd wat de arts ervan zegt. En wie weet liggen we straks wel tegelijk in het ziekenhuis. Doe het in ieder geval rustig aan en laat je maar lekker verwennen.

Hier verder weinig nieuws. Morgen ben ik uitgerekend, maar er is echt momenteel geen enkel teken dat er wat gaat gebeuren. Gisteren op de CTG ook geen enkele weeenactiviteit te bekennen. Ik vrees dus echt dat we richting een KS gaan. 1 Ding is zeker ... over uiterlijk 14 dagen zijn wij papa en mama, dus het einde is echt wel in zicht. Daar houden we dan maar aan vast.

Geplaatst

Oh, ik vergeet helemaal te reageren op S&S haar bericht. Wat een spanning moet dat geven dat je nog niet zeker weet of je een ruggeprik kan krijgen. Begrijpelijk dat ze geen enkel risico met je willen nemen na je hele voorgeschiedenis, maar begrijpelijk dat het je vreselijk lijkt om niet mee te maken dat je kind geboren wordt. Die angst heb ik ook wel. Je wil natuurlijk het beste voor je kind en jezelf, maar dat mooie moment missen dat je kind uit je buik komt is natuurlijk ook zo belangrijk.

Ik hoop dat ze toch een manier vinden om jou die ruggeprik te kunnen geven, zodat je één van de mooiste momenten in je leven bewust mee kunt maken.

Geplaatst

Lieve allemaal,

We zijn sinds vrijdag 29 oktober trotse ouders van onze wondermooie Iza.

Ze is geboren om 12u41, met een gewicht van 3kg320 en een lengte van 49cm.

Bevaling was ok, daarna volgde een staartje dat stukken minder was...

Ik wil het hier graag neerpennen, ik hoop alleen dat niemand daardoor schrik krijgt, want dat is echt voor niks nodig hoor!!!

De nacht van donderdag op vrijdag zijn om 01u15 mijn vliezen gebroken, de nacht na mijn laatste post hier dus ;)

Denkende dat het nog wel een tijdje zal duren allemaal, heb ik mij weer lekker in bed genesteld, om nog een beetje te slapen.

Mooi niet dus...10min later volle bak weeën...om de 7min. Na een uur d douche eens ingestapt, want begon toch heftig te worden.

Tegen 4u de vroedvrouw laten komen, want de weeën kwamen om de 5 à 4min. Om half 6 naar het ziekenhuis met ca 6cm ontsluiting en de volle dosis weeën.

Zag ernaar uit dat het redelijk snel zou verlopen. Ze schatten in dat ik rond de middag toch zeker bevallen zou zijn.

Heb dan rond een uur of 8 toch gevraagd om een ruggeprik, want de weeën kreeg ik niet mee opgevangen, ze volgden elkaar te snel op.

Later bleek die ruggeprik zijn nut nog eens extra te hebben!!

Vanaf dan ging alles er relaxed aan toe, hebben nog grapjes zitten (ehh, liggen) maken over de geur van vruchtwater, ik vind dat dat naar sperma ruikt. De vroedvrouwen gaven me volledig gelijk...hihih :)

Ik heb nog in allerlei rare houdingen gelegen en me in bochtjes gedraaid omdat onze dochter een sterrekijkertje bleek te zijn (hoofdje naar beneden, maar naar voren kijkend ipv naar achteren). Kan niet veel kwaad, maar is gewoon veel moeilijker om eruit te krijgen.

Tegen 12u de beruchte 10cm, ik mocht beginnen persen.

Iza was nog altijd de sterren aan t aanschouwen, dus het zou een karweitje worden. Vol goede moed en met alle macht die ik had heb ik geperst. Ze hebben uiteindelijk toch moeten helpen met de 'kiwi' (de zuignap) en een flinke knip. Maar daar was ze dan, een prachtig wonderlijk wezentje, je aankijkend met haar grote blauwe kijkertjes, haar roze lippen tuitend, vol koppie haar, ons dochterje...een moment om nooooooooooooit te vergeten!

Even de knip naaien, alsook de scheur, want door de zuignap was dat er nog eens bijgekomen. Intussen genieten van Iza en haar al aan de borst leggen...mmmm....zaaaaalig!

Een uu later was de moederkoek echter nog steeds niet afgekomen, persen tegen de sterren op, maar wilde niet loslaten... Na hardhandig getrek en gesleur hebben ze hem eruit gekregen... bloed spoot alle kanten uit... geen prettig gezicht, maar niks aan het handje (dat bloed spuiten was gewoon omdat de zak van de moederkoek een gat gekregen had door dat trekken met de tang. kan dus geen kwaad).

Nu wachten tot de baarmoeder zich zou samentrekken tot navelhoogte en dan met ons drietjes naar onze kamer.

Dan begint de vervroegde halloween...

Ik zal het kort houden, want ik wil alle zwangere vrouwen geen angst aanjagen. Weet dat ik gewoon brute brute stomme stomme pech heb gehad!!! Een kans van 1 op de duizenden!!!

Baarmoeder wilde niet samentrekken (luie baarmoeder heet dat). Moet echter om bloedingen te beperken.

Spul in baxter om weeën op te wekken en baarmoeder samen te laten trekken. Te weinig effect. Nog ander spul erbij om effect op te drijven.

Intussen blijft baarmoeder bloeden en hebben ze een paar keer hard op mijn buik moeten duwen om dat bloed naar buiten te krijgen.

Stilletjesaan begint ie dan toch samen te trekken. Maar intussen heb ik al veel bloed verloren, mijn stollingsstoffen geraken op... Samentrekken lukt niet goed omdat ik er toch nog te hard voor bloed (kan er niet tegenop). Achteraf blijkt dat ik niet goed reageer op dat 2e spul waarmee ze mijn baarmoeder wilden laten samentrekken, mijn bloedstolling gaat daarop achteruit en alle wonden beginnen dan hard te bloeden (dus ook iedere hechting bijv).

Dan het moment dat het kritiek wordt, ik naar de OK moet, onder narcose. Checken op resten moederkoek, bloed eruit halen, bloedingen proberen stoppen, zakken bloed en bloedplaatjes worden aangerukt, na een aantal uren is dan eindelijk alles onder controle. Het is een tijdje kritiek geweest...

Na 10u narcose wordt ik rond 4u 's nachts wakker gemaakt, intensive care op en hopen dat alles goed blijft, geen nieuwe bloedingen meer optreden.

Zaterdagmiddag blijkt het gevaar ècht geweken en mag ik al weer naar de kraamafdeling.

Vanaf dan beginnen herstellen. Vooral in mijn hoofd, want heel het gebeuren heeft toch een traumatische shock achtergelaten, voor zowel mezelf als mijn partner.

Maar gelukkig is daar Iza :) En iedere keer als we naar haar keken stond de wereld eventjes stil. Dan was er allen nog maar liefde en Iza en Iza en liefde...

al de rest kon ik dan evntjes vergeten.

Intussen zijn we thuis gekomen (sinds gisteren). Mijn hoofd en geest beginnen hun rust te hervinden en de paniekaanvalletjes ebben langzaamaan weg. We geven onszelf nog wel wat tijd om het te verwerken, maar ik blijf erbij dat je pasgeboren kindje je heeeeel veel doet vergeten en je ook ongelooflijk dapper, moedig en sterk maakt!

Een kindje van jou en je lieve partner op de wereld zetten blijft het grootste wereldwonder!

Zooooo mooi, zooooo puur, zooooo echt!!

XXX

Geplaatst

Chrissy....hahahahaa....wat jij zegt over de vruchtbaarheid. dat had ik dus ook!

De fokster vertelde dat 1 0f 2 keer wel genoeg was om puppies te krijgen, haha maar ik heb ingezet op 4x! Je weet maar nooit :)))) En zij had van dezelfde hond 9 jongen, ik ga maar voorzichtig uit van 1 of 2.

En heb gevraagd wat te doen als ze niet zwanger blijkt....vraag me af of ook iedereen dat doet..

Maaaar....dan mag ze de volgende keer gratis hahahahaa.....Eens vragen of ze deze garantie ook op de fertiliteits-afdelingen willen geven.

Hier nog steeds weeeen eens per uur ofzo, dus daar moet ik het ook niet van hebben :(

Ik zie mezelf alsnog weer terug gaan naar de gyn voor alsnog een inleiding! Ik zie de verloskundigen al denken: had dat nu 4 weken eerder gedaaaaaan

Jij dus morgen uitgerekend...spannend!!

Geplaatst

@ BB, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! En wat een stoere naam!

Er werd al in spanning op een berichtje van je gewacht.

Heftig verhaal hoor over je bevalling, hoop dat je snel weer helemaal hersteld zal zijn.

Geplaatst

BB.........wat fijn om wat van je te lezen!!!

En van harte gefeliciteerd met de geboorte van Iza!

Een dergelijke naam zou ook ons kindje krijgen als het een meisje zou worden!!

En inderdaad: een horror-halloweenverhaal.

Tjéé wat zul je geschrokken zijn inderdaad, zeg!

Je verhaal jaagt mij geen angst aan hoor. Maar ik kreeg wel tranen in mijn ogen om te lezen hoe het jou vergaan is.

Maar wat je zegt: Iza maakt alles goed!!!

Ik heb trouwens om de bevalling te verwerken destijds EMDR gehad, omdat ook ik niet van mijn eigen horrorbeelden af kwam. Neem de tijd om alles op zijn plek te krijgen en anders is dit wellicht een tip voor je.

Van harte gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst

Meiden, hebben jullie ook veel voorweeën (gehad)?

Sinds gisteravond is het behoorlijk heftig. Heb ook het idee dat ik delen van de slijmprop verlies.

Volgens de VK kan het geen kwaad en moet ik in de gaten houden dat ik mezelf niet ziek ga voelen, want dan komt ze even langs.

Vindt het zo spannend, wanneer zal ons mannetje zich echt gaan melden? Hoop zelf dat ie nog even blijft zitten, ben nu 36+3.

Gisteren nog een gipsafdruk van mijn buik gemaakt (misschien wel net op tijd, hahaha....). Erg leuk om te doen, nu nog even een kleurtje uitzoeken om het gips te spuiten.

Geplaatst

BB van harte met de geboorte van jullie dochter Iza!!!

Je hebt heel wat meegemaakt zo te lezen, heftig hoor!

Ik hoop dat je snel hersteld!

Snoeske

Geplaatst

Lieve BB,

Allereerst van harte gefeliciteerd natuurlijk!! Wat een heftig verhaal zeg! Zo zie je inderdaad de start van je nieuwe gezinnetje niet voor je. Ik herken het wel hoor, ik kan me van de eerste 2 dagen op IC nauwelijks meer iets herinneren. Toen ik de foto's zag van mij met de jongens in mijn armen een paar dagen later, heb ik dan ook wel wat traantjes gelaten. Dus laat het rustig bezinken meissie, het is heftig geweest en dat heeft wat tijd nodig. Gelukkig hebben we er zo iets moois voor terug gekregen dat je het snel weer vergeet. Ik hoop dat dat ook bij jou zo is. Laat je maar lekker verwennen en doe niks anders dan genieten van de mooie, kleine Iza. Des te sneller ben je weer de oude.

Kyra, Snoeske, Chrissy, S&S, jullie maken het wel spannend hoor. Hoge bloeddrukken, hoofdpijn, wel of geen KS of ruggeprik. Pff, dillemma's allemaal. Hoop dat jullie snel je guppies gaan zien en net zo hard kunnen gaan genieten als alle meiden die hier inmiddels bevallen zijn. Hou je taai en hoop snel wat van jullie te horen!

Liefs, Henkie

Geplaatst

BB, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Iza. Vreselijk jammer dat de bevalling zo'n naar staartje heeft gekregen. Hopelijk zal het geluk van je dochter de ergste horrorbeelden snel doen vervagen. Nu snel aansterken en genieten, meid!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

03-11-2010 Kyra

06-11-2010 Chrissy33

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

29-10-2010 Bettyboopke bevallen van Iza

01-11-2010 Wilma bevallen van Maureen

02-11-2010 Chantal33 bevallen van Federique

Volgende controle:

09-11-2010 Chrissy controle Gyn

09-11-2010 Linda J controle VK

10-11-2010 Kyra controle VK (hoop dat deze afspraak overbodig is)

10-11-2010 S&S Afspraak Gyn

11-11-2010 Dafke32 controle VK

Geplaatst

BB van harte gefeliciteerd met Iza wat een leuke naam. We maakten ons al zorgen. Fijn dat nu alles weer goed met je gaat, hopelijk vergeet je je bevalling snel wat een verhaal zeg.

Nu lekker genieten van je mooie meisje

Geplaatst

..............zucht..........tot nu toe amper anderhalf uur geslapen vanwege de weeen. Zou goed nieuws moeten zijn. Echter komen ze nog veel te onregelmatig om wat te betekenen te hebben. Ben nu dus doodop. Waardeloos.

Als dit zo blijft bel ik over een paar uur de VK en leg haar het probleem voor, dan moet er maar verder ingeleid worden, want ik trek dit niet nog uren! Eerst mag ze nog even lekker slapen van me :) Zij wel...

Geplaatst

Hey Kyra, wat vervelend dat het allemaal niet door wil zetten. Je hebt groot gelijk dat je je VK inschakelt.

Hoop voor je dat je toch nog eventjes hebt kunnen slapen.

Duim voor je dat je snel je kleine wondertje vast mag houden!

Geplaatst

Kyra, wat vervelend joh dat de weeen zo onregelmatig komen. Je bent nu echt toe aan het echte werk. Ik hoop dat de vk nog wat voor je heeft kunnen betekenen.

Ik heb vannacht wel heerlijk geslapen, maar voel me niet echt geweldig. Gisteravond een paar keer een pijnlijke harde buik, maar dat is nu weer afgezakt. Mijn buik is nog wel gevoelig, ik heb barstende koppijn en ik voel mijn maag ook al sinds gisteravond. Misschien zo toch even contact zoeken met het ziekenhuis, want de klachten die bij een te hoge bloeddruk horen nemen toch wel toe. Maar eerst maar even rustig zitten en voldoende drinken en wat eten en dan even kijken hoe ik me daarna voel. Maar ik hoop niet dat dit nu de komende dagen zo blijft aanmodderen. Lijkt me toch wel fijn als dit nare gevoel snel overgaat in actie, of weer afzakt zodat ik weer de "happy" zwangere kan zijn, ha ha ha.

Met alle andere meiden alles goed? Gerreber, hoe is het met jouw jongens? Groeien ze goed? En ook van alle andere meiden ben ik wel benieuwd hoe het ze vergaat. Hoe gaat het met de meiden die al bevallen zijn en met welke kwaaltjes/klachten lopen de andere zwangeren nu rond?

Ik ga de paracetamol even in laten werken en hou jullie natuurlijk verder op de hoogte.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden