Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

BB nogmals hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van julie dochter IZA. Fijn om weer iets van je te horen hierzo.

Wat een verhaal zeg, gaat de bevallin eigenlijk wel goed, krijg je dit er achter aan. kan me indenken dat jij en je partner aardig geschrokken zijn. Hopelijk zijn jullie het u een beetje "vergeten" nu jullie met Iza thuis zijn. Geniet er maar van!

Kyra, hopelijk zetten de weeën nu wel door. Heb je al contact genomen met de verloskundige, ze mag nu wel wakker zijn haha. Misschien kan je vandaag af en toe nog wat rusten en dan aan het echte werk beginnen. We blijven hier op het forum kijken hoe t verder gaat met je.

Dafke mooi dat je een gipsafdruk hebt laten maken, waar ga je hem neerzetten? Hopelijk blijft je kleintje nog een tijdje zitten ja, het is nog een klein beetje te vroeg.

Chrissy vervelend dat je je vandaag niet zo goed voelt. Ik heb hetzelfde probleem. Vannacht een paar keer voor- of oefenweeën gehad en flinke pijn in mijn rug. Zit nu met een warmtedeken op de bank achter mijn laptop. Mijn buik is nu rustig, op het bewegen van Hummeltje na dan.Denk zelf dat het nog wel even duurt voordat het bij mij gaat beginnen. Spannend allemaal zeg.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat is het stil hier!!! Kyra, ben vooral erg benieuwd naar nieuws van je. Ik hoop dat je ondertussen bevallen bent!

Hier alles rustig. Nog wel wat hoofdpijn, maar ik voel me beter dan gisteren. Maar nog geen tekenen dat er actie aan zit te komen. We wachten verder af.

Geplaatst

@ Linda, de gipsafdruk is nu paars gespoten en met een zilverkleur hebben we de naam van ons mannetje erop gespoten. Hij is zo gaaf! We gaan hem uiteindelijk op onze slaapkamer hangen, nu is ie nog even verstopt, omdat de naam geheim moet blijven.

@ Kyra, vol spanning wordt er op bericht van je gewacht hoor!

@ Chrissy, hoop dat je je weer wat beter voelt! Ik heb de hele zwangerschap vrijwel geen klachten gehad, maar nu ben ik sinds gisteren al mega emotioneel. Om niks duiken de tranen op. Heb wel het idee dat ik mijn slijmprop in delen aan het verliezen ben. Verder behoorlijk wat gerommel en af en toe wat fikse steken, maar nog geen teken van echte activiteit. Hij mag van mij nog wel even blijven zetten, ben nu 36+5.

Zooooo spannend die laatste loodjes zeg!

Hoop dat we snel goed nieuws van Kyra zullen krijgen.

Geplaatst

hoi allemaal

hier eindelijk een berichtje van mij.

Chantal en BB van harte gefeliciteerd met jullie dochters!!! nu heerlijk genieten van deze wonderen!!

nu hier mijn bevallingsverhaal:

van zondag op maandagnacht scheurden rond half 3 mijn vliezen, ik zag meteen dat ze in het vruchtwater gepoept had en na contactmet de huisarts zijn we naar het ziekenhuis gegaan. daar had ik al beetje weeen en kreeg ik weeen opwekkers in infuus erbij. Ik had alleen maar rug weeen en die waren niet weg te puffen. na ongeveer 6 uur was ik op en kon niet meer en heb ik om een ruggenprik gevraagd. wat een opluchting!!! ik heb veel moeten spugen tijdens de bevalling , en op het einde kwamen de weeen door de ruggeprik heen. vreselijk, ik had al 10 cm ontsluiting en het wachten was op persweeen die maar niet kwamen. uit eindelijk heb ik geperst zonder persweeen en met 40 minuten persen was ze er ineens. Het laatste stukje ging heel snel!!! ik ben dan ook flink ingescheurd, nog net geen totaalruptuur. Maar goed, ons grote wonder is er!! gezond en wel. 3260 gr en 51 cm.

wat is dit een fantstisch gevoel, je eigen kindje op je buik!!!

onze dochter heet voluit Sjoukje Elizabeth Ma[ATTACH=CONFIG]214[/ATTACH]ureen. we noemen haar Maureen en ze is vernoemd naar beide oma's!! Ze is een heel rustig tevreden meisje. en ontzettend mooi!!!!!

[ATTACH=CONFIG]213[/ATTACH]

Geplaatst

Wilma, wat een moppie zeg! Wat een prachtige dochter!!!

Wel een heftige bevalling zo te horen! Ik hoop voor je dat je snel weer hersteld!

Snoeske

Geplaatst

Lieve Wilma,

Wat een zware beproeving heb je moeten doorstaan! Maar wat een prachtig wondertje heb je in je armen; sluit me helemaal bij Snoeske aan.. een schatje...

Geniet van dit geluk en hopelijk genees je snel van de wonden...

Liefs,

San

Geplaatst

Wilma wat een mooi meisje. En wat een zware bevalling voor jou zeg. Nu maar lekker genieten van dit mooie wonder.

Kyra hoe is het met jou?

Heb gister een babyshower gekregen van al mijn lieve vriendinnen. Het was echt top. Ik had 3 wkn geleden al een gipsafdruk van mijn buik laten maken en die hebben we gister met zijn allen gemozaiekt. Het is echt super mooi geworden, ben er zo trots op.

Ben vandaag alweer 37 wkn zwanger de tijd gaat echt zo snel. Nog heel even geduld.

Snoeske heel veel sterkte morgen. Ik hoop dat je bloeddruk een beetje gedaald is.

Geplaatst

Lieve Wilma,

wat een schatje!!! Een hele dikke proficiat met jullie wondermooi dochtertje!!

klinkt heftig, je bevalling! Dat overgeven herken ik.... gebeurt blijkbaar veel bij bevllingen, dus we zijn niet de enige ;0

Ook wat het inscheuren deel ik helaas in je smart :( Ze hebben mij ingeknipt, maar met de hele poespas in de OK ben ik daarbij ook nog eens flink ingescheurd...

Maar Het Grote Wonder maakt heeeel veel goed hè?

Soms wordt het genieten wel eens wat overstemd door de pijn aan je kont, maar weet dat we met velen zijn, en dat we er allemaal wel weer goed uitkomen hoor!

Wat me wel opgevallen is, is dat hier niet gemakkelijk over gepraat wordt, tewijl het een heel gebruikelijke consequentie van een bevalling is (in versch gradaties weliswaar, maar toch).

Misschien kunnen we daar eens verandering in brengen?!

Kyra, het kan niet anders dat je OF nu aan het 'werken' bent OF dat je aan het bijkomen bent en je ook jouw wonder in je armen heb mogen nemen!

Intussen wachten wij hier geduldig af. aar toch spannend!

Snoeske, ik duim mee voor je bloeddruk morgen!

Dafke, je emoties, heeeeeel normaal, hoort er allemaal bij de laatste weken, je lichaam bereidt zich langzaam (ja, langzaam, je hebt echt nog wel wat tijd hoor) voor op de bevalling: hormonenspiegel verandert beetje bij beetje, waardoor je fysieke gestel in 'positie' gebracht wordt. Laat maar lekker lopen die tranen! Kun je ineens al oefenen voor de babyblues /kraamtranen ;)

Ik vertelde daarstraks het verhaal van Dumbo het vliegende olifantje aan mijn man en ik heb zitten weeeeeeeenen!! Of effe kijken naar onze lieve Iza en de tranen stroooooomen over mijn wangen! En toch heeft dat iets fijns, iets goeds, iets dankbaars ofzo.

Meiden, ben heeeeel benieuwd wie de volgende gaat zijn!!!

Geplaatst

Wilma wat een zware en langdurige bevalling heb jij gehad zeg. Dus rugweeën zijn niet weg te puffen, weer iets geleerd. Hopelijk herstel je snel.

Geniet van je kraamtijd met jullie mooie meid!

Nog steeds geen nieuws van Kyra? Anders schreef ze bijna iedere dag hier, dus ze moet wel bezig zijn (geweest).

We zullen moeten wachten tot we iets horen.

S&S wat lief van je vriendinnen dat je een shower hebt gehad. Natuurlijk heb je ook veel leuke dingetjes gekregen of niet?

Je hebt alweer aan mijlpaal berikt, de 37 weken. Vanaf nu mag jullie kleintje geboren worden, oookal is het beter dat hij nog eventjes blijft zitten.

Chrissy, gelukkig voel je je alweer wat beter, op je hoofdpijn na. Hopelijk wordt die nu ook wat minder. Misschien is je bloeddruk morgen tijdens de controle wel gezakt. Verder nog geen actie aan jouw kant?

Geplaatst

Uitgerekende datum:

03-11-2010 Kyra

06-11-2010 Chrissy33

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

29-10-2010 Bettyboopke bevallen van Iza

01-11-2010 Wilma bevallen van Maureen

02-11-2010 Chantal33 bevallen van Federique

Volgende controle:

09-11-2010 Chrissy controle Gyn

09-11-2010 Linda J controle VK

10-11-2010 Kyra controle VK (hoop dat deze afspraak overbodig is)

10-11-2010 S&S Afspraak Gyn

11-11-2010 Dafke32 controle VK

FF t lijstje weer naar boven gehaald, zodat we weten wie er binnenkort op controle moet.

Geplaatst

Linda, hoe is het met jou? Is er bij jou al een teken dat er wat staat te gebeuren? Je bent ondertussen ook aardig richting de 40 weken aan het gaan, dus het zou zomaar kunnen.

Kyra, ik ben ook erg benieuwd wat er de afgelopen dagen is gebeurd. Ik ben zo benieuwd of je ondertussen al bevallen bent en welke naam jullie de kleine hebben gegeven.

Wilma, dat klinkt als ook een heftige bevalling zeg. Eerst weeen die niet weg te puffen zijn en dan ook nog eens moeten persen zonder persweeen. Dat lijkt me loodzwaar, vooral omdat jullie al zo'n korte nacht hadden en dan ook nog uren lang weeen hebben gehad. En dan dat inknippen/inscheuren ... Bettyboopke zei al dat dat een vergeten bijkomstigheid is van een bevalling en dat je je daarna ook nog erg onprettig kunt voelen. Als die kleine bij ons toch op natuurlijke wijze geboren wordt, dan schijn ik standaard al ingeknipt te gaan worden, omdat ze geen risico willen nemen met een hoofdje wat op het laatst vast komt te zitten. Dus ook zeker iets om alvast rekening mee te houden.

S&S, wat leuk zo'n babyshower zeg. Lijkt me enig om nog even met je naaste vriendinnen en familie te vieren dat je zwanger bent en dat er een kleintje aan zit te komen. En al die cadeautjes .... enig. Mijn moeder is wel bezig geweest om een kraammand te maken. Ik weet een aantal dingen die erin zijn gestopt, maar niet alles. Kijk ook echt uit naar al die leuke spulletjes die onze kleine gaat krijgen.

Dafke, wat een leuk idee om de gipsafdruk van je buik een kleurtje te geven met daarop de naam van de kleine. Als de kleine geboren is, dan hoop ik dat je er een foto van kan plaatsen op het forum.

Snoeske, ik ben erg benieuwd hoe jouw controle was vandaag. Hopelijk is de bloeddruk wat naar beneden gegaan. Zo niet, dan neem ik aan dat ze niet te lang meer gaan wachten met ingrijpen. Zoals ik al eerder zei ... misschien liggen we straks wel tegelijk in het ziekenhuis.

Saaab, hoe is het verder met jou?

En hoe is het met de meiden die al bevallen zijn? Begint er al een klein beetje routine te komen in het leven met zo'n kleine hummel (of zelfs 2 kleintjes tegelijk)? En hoe voelen jullie je, nu de bevalling achter de ligt? En wat vinden jullie partners er tot nu toe van?

Van mijn kant verder weinig nieuws. Ik was gisteren erg chagrijnig. Nooit gedacht dat ik zwanger zijn zo zat kon worden. Maar je wereld wordt zo klein en voor iemand die normaal gesproken 4 dagen in de week werkt is dat erg frustrerend. Voordeel is wel dat iedere dag die het nu langer duurt, een dag extra verlof oplevert. En vandaag voel ik me ook weer wat beter en ben ik net al even lekker aan het aanrommelen geweest in huis. Dus ik vermaak me vandaag gewoon weer wat beter. Morgen moet ik weer naar de gyn. Ben benieuwd hoe het met mijn bloeddruk is. De hoofdpijn die ik had, is waarschijnlijk veroorzaakt door mijn voorhoofdsholte. Ook niet prettig maar beter zo dan dat het komt door een nog hogere bloeddruk. Dus ook nu eindig ik weer met ... we wachten rustig af (alhoewel ik wel hoop dat ik de eerstvolgende ben die gaat bevallen).

Geplaatst

Hallo Meiden,

Hier op controle geweest vanmiddag, bloeddruk weer te hoog. Morgen hoor ik wanneer ze de KS inplannen. Vanwege de hoge bloeddruk wil de Gyn. hier niet te lang meer mee wachten. Waarschijnlijk dus toch nog deze week.

@Chrissy, kan me bestvoorstellen dat je het goed zat begint te worden hoor! Het is ook niet niks; zwanger zijn. Ik hoop echt voor je dat het snel zover is. Het kan zich zomaar aandienen! Met mijn dochter braken, zonder aanleiding, zomaar opeens de vliezen en 2 uur later lag ik op de operatietafel voor een KS (dat was trouwens zo afgesproken). Dus het kan snel gaan.

Ik reageer later nog wel evne op de anderen

Snoeske

Geplaatst

hoi allemaal

sjonge snoeske, balen van je bloeddruk, enige voordeel is dat je ws deze week jullie wonder in je armen mogen hebben!!

chrissy: kan me goed voorstellen dat je het goed zat bent!! ben benieuwd hoe je controle morgen is.

hier gaat het allemaal erg goed mag ik wel zeggen. vandaag is de kraamverzorgster voor het laatst geweest, ik ben al 2 hechtingen kwijt en dat lucht wel op moet ik zeggen!! Maureen doet het heel goed, huilt erg weinig. we mogen vanaf vannacht om de 4 uur voeden! we hebben al wel 1 nacht met krampjes gehad, das wel sneu voor haar, maar eindelijk drinkt ze goed en zit ze alweer bijna op haar geboorte gewicht,

ik wilde graag borstvoeding geven, maardat was vanaf het begin een drama. ik moest een tepel hoedje gebruiken, en maureen kreeg maar niet door hoe ze aan de borst drinken moest. dus werd het erbij kolven en vingervoeden met een spuitje. op een gegeven moment werd het spuitje een flesje. hiermee waren we zo'n beetje de hele dag zoet en werd ik het al zat.

het kolven deed pijn. en de melk productie kwam bijna niet op gang. Maureen viel te veel af en we moesten bij gaan voeden met kunst voeding. Na wat overleg hebben we besloten te stoppen met de borst en over te gaan op de fles. pfff wat een opluchting. nu moet ik het kolven nog afbouwen. Wat een heerlijkheid en rust nu we gestopt zijn. het scheeld een hoop tijd, en dat is vooral s nachts erg prettig. komen we ook nog een beetje aan slapen toe.

sjonge nu ik dit schrijf is het precies een week geleden dat ons grote wonder ter wereld kwam!! en vandaag was ik officieel uitgerekend!

voor de dames die nog niet bevallen zijn: ik hoop van harte dat jullie ook spoedig jullie wonders gezond en wel in jullie armen mogen sluiten!!!

liefs wilma

Geplaatst

Wilma jammer dat de borstvoeding niet gelukt is, je hebt er wel alles aan gedaan/geprobeerd. Gelukkig groeit Maureen nu goed en dat is het belangrijkste. ook fijn dat je al wat hechtingen bent verloren, kan me voorstellen dat dat scheelt.

Snoeske echt balen dat je bloeddruk maar te hoog blijft. Ben benieuwd wanneer je de KS gaat krijgen.

Chrissy ik denk dat er nog anderen "voorkruipen" bij ons haha. Hier nog steeds geen tekenen van een naderende bevalling, helaas... Hoe gaat het vandaag bij jou? Strska komen er twee meiden van de pufcursus op bezoek die beide 37 weken zwanger zijn, wordt dus een gezellige middag. Straks moet ik ook nog op controle bij de Vk, maar daar maak ik me niet druk om.

Hoe gaat het met de andere dames hier?

Geplaatst

he dames, weer een spannende dag hier, wie gaat er bevallen???

en er hoeven helemaal nog geen tekenen van een bevalling te zijn hoor, bij mij kwam het heel onverwacht!!

ik houd de site in de gaten!!

liefs wilma

Geplaatst

Ha meiden,

Was al bang dat ik een nieuw wondertje gemist had, maar er zijn nog een paar eigenwijze "blijvenzittertjes", zie ik. Alhoewel ik wel verwacht dat Kyra inmiddels haar zoon in haar armen heeft, want anders hadden we vast al wat van haar gehoord. Kyra, ik hoop dat je lekker geniet en daarom ons even lekker vergeten bent. Ben wel benieuwd hoe het met je is, dus hoop snel wat van je te horen.

Wilma, wat een prachtig meisje is Maureen, daar kun je trots op zijn. En weet je, ook zonder borstvoeding wordt ze een prachtige grote meid. Ik had dat ook tevoren gezegd als het niet goed gaat of stress geeft dan stop ik ermee. Ik kolf nu nog voornamelijk, met name omdat ik anders niet weet hoeveel ze gedronken hebben en ik in ieder geval zeker niet genoeg borstvoeding heb voor twee guppies. In het begin kwam het bij mij ook maar moeizaam op gang, wat niet zo raar was na een plotselinge sectio en het feit dat ik zelf zo ziek ben geweest. Maar toen ik eenmaal thuis was ging het beter. Het kost inderdaad wel veel tijd, want nu moet ik naast het voeden van twee kinders, ook nog kolven. Ik heb daarom besloten 4x per dag te kolven en niet meer. Zo haalde ik in het begin de helft van voedingen en nu iets minder, aangezien ze steeds meer gaan drinken. Heb de mannen ook sinds deze week op 6 voedingen a 4 uur en dan geeft een stuk meer vrije tijd dan a 3 uur.

Stijn weegt nu ruim 3200 gram en Job 3000. Stijn is dus zo'n beetje hetzelfde gewicht als Maureen. Ik moet zeggen dat het echt genieten is, maar dat het me wel verbaasd hoe weinig anders ik kan doen op een dag. Zit nu nog in mijn badjas achter de computer en het is bijna 1 uur.... Moet eigenlijk nu kolven en daarna dus douchen en aankleden. Dan is het nog maar weer kort tot aan de volgende voeding van 3 uur. Is dat bij jullie ook zo???

Linda, hoop dat de controles bij de VK allemaal goed zijn. En er hoeven inderdaad geen tekenen tevoren te zijn, wie weet word je wel verrast!

Chrissy, al een paar dagen overtijd. Kan het me voorstellen dat je dan ongeduldig wordt. Je zit er nu toch echt wel op te wachten, he. Hoop voor je dat het nu niet lang meer duurt voor jullie wondertje zich aandient.

S&S, heerlijk zo verwend te worden tijdens een babyshower! Ik vond de kraammand van mijn zus ook zo geweldig. 10 dagen lang elke dag een cadeautje uit te mogen pakken, heerlijk!

Snoeske, balen van die bloeddruk, maar dan is het nu ook maar beter dat de KS ingepland gaat worden. En dat weet ik helaas uit eigen ervaring, je wil niet een echte HELLP mee maken , kan ik je verzekeren. Ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren.

Saab, hoe is het met jou, alles goed?

Chantal, lekker aan het genieten van jullie meisje? Het is zo druk in het begin he, dan kom je er niet aan toe om hier te schrijven. Dat had ik in ieder geval wel.

Nou, meiden, ga maar eens even vlug kolven en mezelf douchen... alhoewel hoor nu een guppie huilen, dus ws zit ik vanavond nog in mijn ochtend jas :-)

Hoop dat ik op iedereen gereageerd heb, maar moet nu echt even stoppen.

Hou jullie in de gaten...

Liefs, henkie

Geplaatst

hallo meiden, ik ben helemaal blij!!! ik kreeg zonet een smsje van Chrissy !!!

vanmorgen om 10:16 uur is ze mama geworden van JUDITH EVELIEN haar roepnaam is Judith!

vannacht waren de vliezen gebroken , maar de stuitligging was ongunstiger geworden en het is een KS geworden. ze weegt 3660 gram en alles gaat goed!!!

ze vroeg of ik dit hier wilde plaatsten!! en ook ik voel me zeer vereerd dit super mooie nieuws aan jullie te mogen melden!!

groetjes wilma

Geplaatst

Hey Chrissy en hubbie, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Hoop dat je snel naar huis mag en lekker kan gaan genieten met je gezinnetje!

Geplaatst

Ha Chrissy,

Wat heerlijk dat je meisje er is! Van harte gefeliciteerd. Hopelijk knap je snel op de van de sectio en kunnen jullie thuis gaan genieten als gezinnetje! Geniet, geniet, geniet!!!

:clap2:

Liefs, Henkie

Geplaatst

Meiden hoe gaat het met jullie en de aller- allerlaatste loodjes? Spannnend, spannend. Ik kijk elke dag wel een keer of 10 op het forum (hoezo verslavend) ....

Wie oh wie zal de volgende zijn in ons topic die gaat bevallen?

Ben heel benieuwd hoe het met Kyra gaat.

Morgen weer op controle bij de VK, ben erg benieuwd. Heb de hele zwangerschap een lage bloeddruk gehad tot vorige week, toen was ie opeens een stukje hoger.

Het rommelt wel regelmatig en ik heb ook al 10x gedacht dat mn vliezen gebroken waren, maar nog steeds niets. Ik heb ook nog even de tijd, ben nu 37+1.

Ik wil liever niet dat de VK me laat lopen tot 42 weken ivm negatieve ervaringen hiermee in mijn directe omgeving. Kan je dit ook gewoon aangeven bij je VK?

Geplaatst

Chrissy nogmaals van harte gefeliciteerd, ben je toch wrs de eerst volgende geweest. Hopelijk knap je snel op van de KS. Misschien zijn jullie ondertussen al naar huis, anders hoop ik dat je snel naar huis man/kan om echt te gaan genieten.

Nog steeds geeeen nieuws van Kyra???

Dafke je hebt wel alweer een mijlpaal bereikt, nl de 37 weken. Nu kan je gewoon bevallen in het ziekenhuis van je keuze en is de kleine er helemaal klaar voor. Je hebt nog ff de tijd om te rusten en te genieten van het gekriebel in je buik.

HH, leuk dat je blijft meelezen en schrijven hier. Je jongens zijn lekker gegroeid. Kan me voorstellen dat je neit echt veel "vrije" tijd meer hebt met al die voedingen en het kolven, petje af dat je het zo volhoud.

Wilma hoe gaat het met jou en de kleine meid?

Mijn controle gisteren bij de Vk was weer goed zoals verwacht. Hummeltje ligt echt muurvast, dus dat is alvast goed. De Vk zei dat ze me volgende week nog wel op controle verwacht (jammer). Als er dan nog niets van activiteit is krijg ik een afspraak bij de gyneacoloog om te kijken hoe en wat verder. Hopelijk is dit niet nodig, we zullen zien. Misschien wordt ik ook wel verrast zoals sommige van jullie.

Geplaatst

Uitgerekende datum:

03-11-2010 Kyra

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

29-10-2010 Bettyboopke bevallen van Iza

01-11-2010 Wilma bevallen van Maureen

02-11-2010 Chantal33 bevallen van Federique

09-11-2010 Chrissy bevallen van Judith

Volgende controle:

10-11-2010 Kyra controle VK (hoop dat deze afspraak overbodig is)

10-11-2010 S&S Afspraak Gyn

11-11-2010 Dafke32 controle VK

16-11-2010 LindaJ controle VK

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden