Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Janis, heftig hoor een eileider operatie. Ik zou ook voor IVF gaan, misschien kom je daar sowieso op uit. Bij UMC zijn het aardige mensen, alleen moet je vaak langer wachten op je afspraak, je moet wat geduld hebben en ze hebben soms een communicatie probleem. Ik heb er al een punctie gehad en ik moet zeggen, ik ben er erg goed geholpen en ze waren erg lief voor me. Ze leefden erg met me mee met mijn 23 follikels. Ja vaak is een aantal maanden pauze wel goed voor je lichaam, kun je de tijd nemen om tot rust te komen. Succes morgen met het telefoongesprek met je gyn!

Liefs Roossie

Ik zal morgen eerst ook nog mijn gyn afwachten (hele aardige man!!!!)

En vragen wat hij me adviseerd qua ziekenhuis, ik denk dat hij zal zeggen het UMCG. Alleen kan ik er niet zoveel ervaringen over vinden en hier al helemaal niet.

Wat betreft het rust, dan is het meer om mijn geest dan om mijn lichaam.

Jemig 23 follikels dan had je zeker ook wel een dikke buik, had je er veel last van?

Ik laat jullie zo en zo weten van wat de gyn allemaal te vertellen heeft.

Liefs Janis

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Janis, hyperventilatie is idd geestelijke spanning.

Ik zou toch voor het ziekenhuis die het dichtstbij is kiezen, als je het toch al niet uit maakt. Anders aan je gyn vragen of hij/zij weet welke het beste is.

Er is idd weinig te vinden over UMCG anders gewoon een eigen poll openen hier, zijn hier vast wel mensen die onderbehandeling zijn bij UMCG.

Heb even voor je gegoogled:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=3802

En andere pagina´s

http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/186803-ivf-icsi-umcg-deel-2-a-130.html

http://www.freya.nl/web_forum/lees_bericht.php?jaar=2010&ID_NR=476&REPLY_NR=0&SEQ_NR=0&TYPE_B=N

Geplaatst

@Janis, ik had inderdaad een opgezette buik, ik leek wel zwanger hahaha...... Het was wel te doen hoor, al hebben mijn eierstokken wel 1,5 week beurs gevoeld. Moest het rustig aandoen en flink drinken. Ik dacht wel gelijk erna, zou ik dit weer kunnen doorstaan? En mijn antwoord was JA, kan het nog wel een keer doorstaan om zwanger te proberen te worden.

Geplaatst

Dank je voor het googlen!

Utrecht is voor ond een 10 minuten verder dan Groningen, Maar aan de ene kant wil ik wel snel door natuurlijk.

De hyperventelatie kwam omdat ik toen echt heel veel pijn heb gehad tijdens de HSG, dat wil ik dus niet meer. En de gyn die het deed, was hoe moet je het zeggen, druk met van alles behave mij op dat moment, ik zei op een gegeven moment van Stop zodat ik even op adem kon komen, maar nee hoor de spoot gewoon door.

Normaal heb ik met onderzoeken, nergens pijn aan, zelfs maagonderzoeken heb ik geen problemen mee, pretje is het niet, maar dan heb ik niet zo erge pijn als dat ik dat toen heb ervaren, zo erg heb ik het echt nog nooit gehad!

Ik denk dat ik er ook voor over zou hebben, wat jij hebt gehad. Ik heb nu sinds de HSG nog pijn in mijn buik, nu erger omdat ik ongi ben, en dat is nu 7 weken geleden. Zal hem morgen ook gelijk vragen wat het resultaat van het bloedonderzoek is.

Geplaatst

@Janis, wat naar zeg zo´n HSG ervaring. Ik vond het HSG onderzoek ook vreselijk. Maar 1 troost, ikzelf en velen met mij vinden de punctie minder pijnlijk dan het HSG.

Ik zou veel eerder nog een punctie willen ondergaan dan dat rotte HSG onderzoek. Je krijgt ook meer pijnstilling, zoals morfine toegediend. En tegen mij zeiden ze als het even niet meer gaat moet je het aangeven hoor.

10 min. is niet veel idd, dan kun je het beste een ziekenhuis kiezen waar je goed bij voelt. Wat ik wel een nadeel van UMC vind is dat zij niet ivf/icsi gecombineerd doen dus een gedeelte van de eitjes met ivf en anderen met icsi. Ik weet niet of ze dat bij het UMCG doen. Verder alleen maar goede berichten gelezen over het UMC, heb zelfs een kennisje die 9 keer ivf heeft gedaan bij UMC en is over de behandeling te spreken.

Hopelijk heb je een goed bloeduitslag!

Geplaatst

Mijn gyn heeft me net gebeld en hij heeft me overgedragen naar het UMCG hij zegt dat daar een dokter is die zeer gedreven is in fertiliteit. dus ook eileider problemen. Hij gaat een brief schrijven en al mijn gegevens toe sturen en het UMCG gaat mij een uitnodiging sturen voor de poli, zodat zij kan gaan beoordelen wat het beste voor me is en ook persoonlijk met mij kan praten, ze wil zeer waarschijnlijk zelf nog d.m.v. een kijkoperatie zien, hoe mijn overgebleven eileider er uit ziet. Mijn bloed was wel goed, er zaten geen ontstekingen in gelukkig. de reden waarom ik nu nog pijn in mijn buik heb is omdat er waarschijnlijk nog vocht in mijn eileider zit.

Ik heb hem ook gevraagd of we nu ook veilig moesten vrijen en hij zei, zoals ik het nu beoordeel, kan je nu niet zwanger worden, en ik zou het vrijen fijn houden en niet zeulen met condooms.

Ik hoop dat ik snel bericht zal krijgen van het UMCG, als ik binnen 4 weken niks heb ontvangen moest ik mijn gyn weer bellen.

Ik zal een Topic gaan openen over het UMCG.

Maar ik blijf hier wel kijken en meekletsen want ik vind het hier wel fijn.

Liefs Janis

Geplaatst

@ Janis,

FIjn om duidelijkheid te hebben denk ik.

Wat ontzettend naar dat de HSG zo vreselijk voor je is geweest. Echt onbegrijpelijk dat zij dan niet begrijpen dat ze door dit zo rot voor je te maken het hele proces zoveel moeilijker hebben gemaakt.

Veel succes!

Geplaatst

@Janis, fijn dat je nu duidelijkheid hebt en goed advies hebt gehad over het ziekenhuis. Fijn te weten ook dat er een arts zit die erg gedreven is in fertiliteit. Vervelend dat je nog pijn in je buik hebt, gelukkig is er geen ontsteking gevonden!

4 weken wachten is wel lang, ik zou ze zelf binnenkort gaan bellen voor een intakegesprek. Want daarna kan het ook nog 3 maanden duren eer je aan de beurt bent!

En inderdaad gewoon mee blijven kijken en kletsen, ben nu wel benieuwd hoe het verder met je zal gaan.

@Boogie, mooie banner heb je gemaakt ;-) Hoe was je gesprek gegaan met dr. Cox?

Nog een maand en 1 dag!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Roossie,

Ja, ik ben een beetje aan het doorslaan rolleyes.gif met die ticker enzo. Maar ik hoop dat als ik positief blijf het ook goed blijft gaan.

Het gesprek was leuk. Stond alleen in de supermarkt dus ben bijna in de koelcel gekropen voor een beetje privacy tongue.gif

Ik krijg 21/09 het 7 weken echo. Ja en ik ben gewoon heel erg angstig maar dat vond ze ook heel logisch. Die buikpijn van m'n darmen is ook echt een heel stuk minder. Ik moet nu 's avonds gewoon niets meer eten. Dus ook nog goed voor de lijn....]

Wat duurt wachten toch lang he Roossie. Maar 1 maand en 1 dag klinkt al niet zo ver weg meer ;-)

@ Janis,

wat Roossie zegt is eigenlijk wel een goede tip denk ik. Dan heb je de intake in ieder geval gehad want vanaf dat moment gaat vaak de wachttijd pas in.

Geplaatst

@Boogie, fijn dat je buikpijn een stuk minder is! Kan me voorstellen dat je met Dr. Cox een leuk gesprek hebt gehad, ik vind haar echt super.

En niet de koelcel in kruipen hoor, dat is niet goed voor je kindje, kun je beter bij de bakker de oven in kruipen ;-) Buikkie lekker warm houden hoor!

En sla maar heerlijk door hoor met je banner, je bent per slot van rekening zwanger en dat mag je wel uitschreeuwen hoor! In nov. ga ik meeschreeuwen ;-) Ja het klinkt al een stuk beter hé een maand en 1 dag, dan 7 weken toen ik ontdekte dat we pas 11 okt. aan de beurt waren.

Ik heb ook een nieuw topic geopend hier op het forum, om andere ervaringen te kunnen lezen over ivf waar geen of nauwelijks bevruchting heeft plaats gevonden en of het dan met icsi wel lukt. Heb veel mooie positieve verhalen als reactie gekregen, echt super, dat geeft me wel wat rust.

Over 2 weken eerst een weekje naar Engeland! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi meiden,

Het forum werkt weer! Nu nog uitvinden waar alles te vinden is.

Ga ik later dit weekend een keertje doen, ben nu druk met allerlei andere dingen.

Iedereen fijn weekend!

Dee

Geplaatst

@ Roossie,

Lekker joh een weekje naar Engeland. Helemaal uitgerust er tegenaan zodat je in topconditie bent! Dan blijft dit embryootje (want die ga je krijgen en wel meer ook) lekker bij je plakken en ga je ook lekker doorslaan met tickers enzo laugh.gif

Die koelcel is geen aanrader ben hondsberoerd geworden daarna blink.gif . Heb echt een flinke griep te pakken.

Gisteravond is onze makelaar langsgeweest. We worden een beetje nerveus nu ik ook zwanger ben enzo willen we gewoon zo snel mogelijk van ons huis af. Dan kan ik volgend jaar bevallen in ons nieuwe huis zonder stress.

Nou meis prettig weekend en spreek je snel weer.

@ Dee,

Het is nog een heel gevogel hoor maar dat heeft volgens mij iedereen.

Geplaatst

Oh ja heb je trouwens gelezen onder mijn ticker dat ik 300 kcal extra mag eten. Heerlijk he verantwoord teveel eten. Maar helaas een mars wordt niet aangeraden tongue.gif

Geplaatst

@ Boogie, wauwwwieee meis! Echt geweldig dat je zwanger bent. Nogmaals van harte gefeliciteerd! Die banner staat je erg goed hihi wink.gif

@ Roosie, wat lekker zeg een weekendje Engeland! Pas ik nog in de koffer erbij rolleyes.gif

@ Jannis, wat fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt!! Erg fijn om ook te weten dat er daar iemand zit die erg gedreven is in de fertiliteit.

All,

Gisteren naar het ziekenhuis geweest. Was voor mij eigenlijk erg onlogisch, want had die ochtend CD13 een positieve ovulatietest. Toch wilde dokter Koot mijn baarmoederslijmvlies checken die normaal 1 á 2 mm is. En wat zagen we? Hij was 5.6 mm!

Oké, het is weinig, maar het kan wel al innestelen (vanaf 5 mm) en wat waren we blij! Dit is in 1.5 jaar MMM nog nooit gebeurd en dit is erg hoopvol.

Omdat mijn lichaam nu (jaja durf het te zeggen) na 4x een spontane eisprong hersteld is qua eisprong, maar het BMS ook voor het eerst zo meegegroeid is.

Jeetje wat was ik opgelucht en de arts zei ook: meid, ik heb goede hoop voor de IVF! 29 september dus het gesprek medicatie/behandelschema en dan kunnen we verder.

Zodra ik ongi ben direct met de pil starten en dan haha.

Liefs van mij

PS forum is even wennen hoor wink.gif.

Geplaatst

@Boogie pas je op met die koelcel? ;-) Ja lekker eten jij, maar wel verantwoord hoor die extra kcal ;-)

Oh spannend dat jullie willen gaan verhuizen, ja hoor doen als je zwanger bent, kun je lekker delegeren want jij mag niet tillen ;-)

Wij zijn 3 jaar geleden verhuisd in een nieuwbouwhuis, echt heerlijk alles nieuw en goed geisoleerd. Misschien kom je wel in de buurt wonen ;-)

@babii we gaan zelfs met de auto, dus je kan ook in de kofferbak ;-) Hey wat super zeg dat je bms 5,6 mm is! Zie nou wel altijd hoop houden meis, wonderen bestaan! Hopelijk raak je snel ongi, kun je aan de pil!

Ik ben weer heerlijk naar acupunctuur geweest, 4 okt. weer gaan we voor de ICSI voorbereiden.

Nog 28 dagen!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Roosie, wat fijn dat je weer voor de accupuncuur bent geweest! Geef haar maar de groeten, want het is wel sinds ik haar medicatie slik, althans de supplementen dat het allemaal iets beter is geworden biggrin.gif .

Geplaatst

@Babii, oh wat goed om te horen dat het sinds die medicatie is! Ik ga er pas 4 okt. naar toe, zal haar dan de groeten doen. Heb je haar ook gemaild over je bms? Dit soort dingen hoort ze graag! Ik ben erg blij voor je en ben ook super blij dat ik je dat emailadres had gegeven! En wie weet de volgende keer weer dikker bms! Maarja nu eerst aan de pil, dan ligt alles weer plat........

Liefs Roossie

Geplaatst

Daar ben ik dus ook zo bang voor! Dat mijn cyclus daarna weer voor 2 jaar plat gaat liggen met een dun BMS :(. Maar goed, normaliter menstrueerde ik na de microgynon direct weer goed en mijn lichaam heeft dus platgelegen na de prikpil.

Ik hoop, duim en bid dat mijn cyclus daarna wel weer hersteld en uiteraard ook dat het BMS tijdens de IVF goed groeit. Zal haar één dezer dagen wel even mailen :).

Geplaatst

Hallo allemaal...wat een hoop verhalen hier op het forum....

Ik maak hier even een krabbeltje...

Wij zijn vanaf 2007 bezig om zwanger te raken...vorig jaar de stap gezet om voor IVF te gaan, en onlangs begonnen aan onze eerste poging....morgenvroeg de eerste follikelmeting....ben benieuwd hoe het gaat lopen....

Ik merk aan mijzelf dat ik me erg "opgejaagd voel(onrustig)" en bij tijd en wijlen knap emotioneel ben....

Vorige week zondag was best een klap...weer de periode... Voelt zo definitief als je voor het eerst aan IVF start....

Ben benieuwd of morgen toevallig nog iemand in het UMC moet zijn....;-)

Fijne dag....en aan jullie allemaal alvast enorm veel succes gewenst!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Forum is weer in de lucht, dat is fijn.....

Boogie nog lekker aan het zwangeren?

Roossie aan het aftellen? Fijn dat het getal op die ticker al wat lager wordt!!!

Babii nog een dag of 10 tot de afspraak, ook spannend!

Nano welkom hier!

Janis nu toch naar UMCG, als ik het goed begrijp? Heel veel succes daar!

Jem al terug van vakantie???

Hier vrijdag voor eerste FM geweest. Helaas nog niet veel te zien, nog te klein. Ik heb best wel wat fysieke klachten (moe, elke middag hoofdpijn, buikpijn als ik te druk ben) dus had stiekem een beetje verwacht en gehoopt dat er al meer activiteit te zien zou zijn. Maar niet dus. Beetje domper maar het kan natuurlijk nog goed komen. Dinsdag weer een FM. Gelukkig lijkt er in ieder geval niets te groeien boven de cyste in m'n rechter eierstok, als dat zo is kunnen ze er namelijk niet bij. Ernaast zaten wel twee kleine follikels, hopelijk groeien ze door (en nog een aantal met hen)!

Weet één van jullie toevallig of er een topic is over het verloop van FM's, dus over hoeveel eitjes (+ hoe groot) er te zien waren bij een eerste meting en hoe dat daarna verliep? Moet er weer een beetje vertrouwen in krijgen (of gewoon weer opnieuw wat geduld opbrengen ;-) ).

Groetjes!

Geplaatst

Hee Dee,

Heb ff gezocht naar het topic van fm maar kan hem niet vinden....alvast succes vandaag....ik ga morgen weer ...(gisteren waren er bij mij 4, 1 groot, twee nog te groeien en een klein)

Ben benieuwd hoe het gegaan is...lopen elkaar net mis zo....;-)

Geplaatst

Hee Nano,

Bij jou dus ook geen vette opbrengst tot nu toe..... Maar goed, beter iets dan niets natuurlijk. Hier de link naar het topic: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?9878-Hoeveel-follies-bij-1e-FM-en-hoeveel-bij-punctie&highlight=hoeveel , ook daaruit blijkt dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit.

Ik ben net weer geweest voor een FM. Nu wel iets meer te zien dan vrijdag: rechts zitten er 4 (van verschillende grootte: 18,5 / 16 / 11 / 11 mm , maar één daarvan -11mm- zit half boven de cyste dus daar kunnen ze dan misschien niet bij) en links zit er eentje van 13mm. Ze gaan vandaag overleggen wat verstandig is omdat de opbrengst wat tegenvalt. Morgen moet ik weer terugkomen om te zien hoe hard het groeit en kan er misschien besloten worden hoe verder. De kleinste eiblaasjes moeten nog even hard mee gaan doen en de grote moeten zich eigenlijk rustig houden want te groot is ook weer niet goed voor de kwaliteit, begreep ik.....

Maar we gaan elkaar morgen niet tegenkomen in het UMC hoor, ik heb de FM's gewoon in ons ziekenhuis in A'foort!

Alvast succes, en laat je weer even wat horen als je meer weet?

Geplaatst

@ Nano, van harte welkom meid!

@ Dee, wat jammer dat er nog niet veel te zien was, maar binnenkort zit er echt meer hoor.

Ja nog een paar dagen :hello2:. Ben net gebeld door de IVF afdeling, lekker dubbel daar! Ik verwacht rond 24 september mijn menstruatie en heb 29 september het gesprek met dokter Prak voor medicatie/behandelschema.

Zou dan dus mogen beginnen en moest de 24e dan maar direct starten met de pil zodat ik snel verder kon. Net belde de verpleegkundige dat ik helemaal nog niet mag starten met de pil, omdat er nog geen behandelschema bekend is. Dit wordt pas de 29e besproken, maar dan zit ik al 5 dagen in een nieuwe cyclus. Baal daar wel van, want dan duurt het allemaal nog langer?

Iemand enig idee wanneer je start met het korte schema spuiten en wanneer je start met het lange schema?

Geplaatst

Hee.... bedankt voor de link...;-)

Als ik morgen terug ben van de 2e fm...geef ik wel een gil...

Ik ben benieuwd wat uit het overleg komt...het hoeft er maar een te zijn...go for it!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden