Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Terry,

Dank je wel voor je antwoord.... Is die "overdosis" Progynova tijdens het spuiten geweest van de eitjes kweken of pas bij een TP van een cryo? En mocht het tijdens het spuiten zijn geweest, op welke CD starte je daarmee en op welke CD met de Puregon??

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Babii, ja dat was een grote schrik, geen bevruchtingen terwijl eitjes en zaadjes goed waren! We blijven een raadsel voor de medische wetenschap. Gelukkig kunnen ze ons wel verder helpen met ICSI.

Fijn dat je man geen chromosomen onderzoek heeft, scheelt toch weer.

Hopelijk zul je meer bms opbouw hebben, na hormoongebruik is je ongi ook heftiger omdat je lichaam dan ook meer bms af moet stoten.

En misschien helpt dat middel wat Terry je geschreven heeft!

Ik heb vandaag gebeld, maar tot onze schrik zijn we pas 11 okt. aan de beurt.

In eerste instantie was ik zo blij, eindelijk duidelijkheid eindelijk een datum.

Later mailde ik met mijn man op het werk dat het dan eigenlijk belachelijk is dat ik nu al aan de pil moest, terwijl we nog 7 weken moeten wachten. En de gyn waarmee we intakegesprek gehad hebben, had tegen ons gezegd dat in ieder geval in sept. de punctie zal plaats vinden.

Al met al zijn we op de gewone wachtlijst van 3 maanden gekomen, terwijl die gyn zei dat het 4 weken was.

Bah, werd hier helemaal onrustig van! Heb er met manlief over gehad, ga morgen weer bellen. Ik stond ook weer 2 keer in de computer.

Deze week krijgen we de brief denk ik, de brief lag wel klaar maar moest nog door een arts gekeurd worden.

Echt balen 11 okt., hopelijk gaan we het net redden voor 20 nov. als we op vakantie gaan........gaat allemaal lang duren zo, terwijl we voor ivf in het andere ziekenhuis ook voor 4 maanden op de lijst hebben gestaan!

Dus morgen weer bellen!!!:unsure:

Vanavond hebben mijn man en ik een rondje gewandeld, denk zo'n 3 km. Was wel even lekker, gaan we nu vaker doen, we willen ook wat gaan afvallen.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Roossie,

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit tegenvalt!

Dat duurt wel heel erg lang. Je staat gewoon op een 'normale' wachtlijst. Niet op een lijst van bekende patienten. Morgen bellen en ik hoop dat het werkt wat druk op de ketel ;-)

Geplaatst

@ Roosie, wat ontzettend naar dat je gewoon opnieuw op de wachtlijst bent geplaatst. Welke arts had je, of mogen hier geen namen worden genoemd? Mag ook per PB hoor.

Ik zou gewoon bellen meis. Bij mij hadden ze echt in de pc gezet: indien IVF, met terugwerkende kracht op de wachtlijst.

Persoonlijk denk ik dat je 20 november wel redt, maar liever eerder starten he?

Dat middel dat Terry gaf is Progynova, dat hebben ze me al heel vaak bijgegeven tijdens het spuiten. CD3 starten met 75IE Gonal F en CD5 met Progynova 3 pillen per dag. Helaas bleef het bms 1 á 2 mm. Vraag me niet hoe het komt, het is een zeer groot raadsel voor iedereen.

Wellicht dat het met hogere doseringen veranderd, maar ik wil gewoon geen Gonal F meer. Geef me dan maar Puregon of zelfs Menopur. Menopur zorgt voor betere eitjes en in veel gevallen voor een beter BMS, al zal dit bij mij weer niet zo zijn.

Ga zeker mijn onrust bij de arts aangeven. Heb een lieve vrouwelijke IVF arts, ben erg blij met haar. Maar zoals ik al aan Terry vroeg:

Heb zij die progynova geslikt tijdens het kweken van eitjes of voor een TP van een cryo? En mocht ze dit gebruikt hebben i.c.m. spuiten voor eitjes op welke CD is ze toen begonnen met de deca, puregon en progynova en in welke hoeveelheid?

Ga het ze zeker voorstellen hoor. Vindt het ronduit bizar dat ik wel weer spontaan een eisprong heb, maar een flinterdun slijmvlies. En dat niks, maar dan ook niks helpt en de artsen geen oplossing hebben. Hoop van harte dat het met de IVF wel groeit, anders raak ik toch nooit zwanger?

Liefs

Geplaatst

Vanochtend weer gebeld, maar helaas we kunnen echt niet eerder dan 11 okt. beginnen, ookal schatte de gyneacologe het anders in.

Ze hebben zelfs een wachtlijst van een half jaar gehad, voor hun is dit al vrij snel, maar voor ons niet!

We balen hier enorm van, maarja het is niet anders.

Heb nog even gedacht naar een ziekenhuis te gaan zonder wachtlijst, maarja dan willen ze eerst nog wat onderzoek doen en dan ben je ook zo een paar weken verder.

Hopelijk gaan we het dan allemaal nog net redden voor dat we op vakantie gaan, want we krijgen nu lang protocol.

Ik zat ook te denken, mocht ICSI lukken en ik wil nog een kindje, dan mag ik wel opschieten!! Ben 39 jaar en in mrt. wordt ik 40..........maarja eerst maar 1 kindje dan ben ik al super blij.

@Babii, 75 eenheden is ook niet veel, ik ben ook met dat aantal begonnen met mijn 1e IUI, ik had toen 1 follikel en ze streefden naar 2. Toen opgehoogd naar 100, toen 125 had ik ineens overstimulatie met 7 follikels, toen terug naar 108. Met hormonen kun je ineens flinke uitschieters hebben, hopelijk gaat dat bij mij ook lukken met bms.

Je kunt tot 450 eenheden gaan! Moet wel allebei goed gaan, geen overstimulatie maar wel flink bms. In het UMC gebruiken ze puregon en gonal F. Net als andere ziekenhuizen hebben ze een contract met de farmaceuten. Om ze allebei tevreden te houden doen ze bij mensen geboren in een even jaar het ene middel en in oneven jaar het andere middel. Gonal F en Puregon zijn qua middel hetzelfde. Ik ga Puregon prikken, omdat ik daar bij het Antonius ook mee behandeld ben.

De arts die ik gesproken heb bij het UMC was dr. Candido ken je haar?

Ze was wel heel erg aardig.

Geplaatst

@ Roosie, ik denk exact hetzelfde als jou. Wil heel graag een tweede kindje, maar ben al blij als we er 1 kunnen krijgen.

Wat jammer dat je echt niet eerder kan starten :-(. Wel super balen, maar als je inderdaad overstapt naar een ander ziekenhuis gaan ze alles weer opnieuw testen. Zit je natuurlijk ook niet op te wachten.

Ik ben uit 1988 dus vraag me af wat ik moet spuiten. Heb altijd Gonal gehad en dat had een negatief effect op mijn BMS. Het groeide gewoon echt niet.

Hoe dik was jouw BMS bij 75 IE (1 eitje) en hoe dik bij 100 tot 125? Beetje ego: maar ik hoop dat mijn bms dan ook ineens dikker wordt..... Zal wel niet hoor, heb inmiddels zoveel klappen gehad dat ik het niet meer durf te geloven dat het ooit goedkomt.

Geplaatst

@Babii, ik weet niet meer precies hoe dik mijn bms was. Bij 75 eenheden vrij normaal volgens mij, vanaf 100 wat meer. Omdat bij mij het bms iedere keer gewoon goed was, heb ik er ook niet echt naar gevraagd zag het wel op het scherm. Mijn focus lag op de follikels.

Maar Babii echt moed houden hoor meis, 75 eenheden is echt niet veel! Ze hebben je niet meer durven geven ivm met overstimulatie voor IUI. Met IVF kun je veel meer hormonen gaan prikken.

En ik las net van iemand dat onderzoeken een jaar geldig zijn, aangezien we 2,5 jaar geleden onderzocht zijn zullen we met een ander ziekenhuis niets opschieten. Zelf klussen heeft ook geen zin, ben aan de pil en de zaadjes zwemmen langs de eitjes heen. Achja zoek wel veel afleiding 25 sept. week naar Manchester en daarvoor nog een trouwfeest en acupunctuur.....

Liefs Roosie

Geplaatst

@Babii, heb wat voor je zitten speuren op het internet en heb onderstaande links gevonden, misschien heb je er wat aan? Op een Vlaamse site hadden ze het over eenhoornwortel, daarom heb ik je ook een info pagina bij geplakt.

Je hebt ook acupunctuur gedaan hé. Heb je dat met of zonder chinese kruiden gedaan? Ik denk dat een acupuncturist die ook werkt met chinese kruiden je ook een eind op weg kan helpen. Ik ben zelf ook onder behandeling van een acupuncturiste en heeft chinese kruiden voorgeschreven precies gepast op mijn lichaam. Ik moest bijv. meer gaan bloeden tijdens de ongi, dat is ook zo gebeurd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

http://www.basixdtpdesign.nl/kring/tekst_vrucht/extra.html

http://gezondheidsweb.blogspot.com/2009/03/eenhoornwortel.html

http://forums.obgyn.net/vrouwengezondheid/VROUWENGEZONDHEID.0902/0164.html

Geplaatst

Hoi Roosie,

Wat lief dat je alles hebt opgezocht voor me. Zelf dacht ik dat ik een vitamine E tekort had. Ben al 3 cyclussen tarwekiemolie capsules aan het slikken en het BMS was wel op 13 augustus al 4 MM, helaas 1 dag na ovulatie 3.4, maar ga ervan uit dat die arts het verkeerd heeft gemeten.

Voor zover je het meten kon noemen, want hij geloofde niet in diktes van het bms. Je kon met een dun bms prima zwanger worden. Erin en eruit de echo....

O is dat zo dat de onderzoeken maar een jaar geldig zijn? Dat is wel mooi balen zeg....

GElukkig heb je binnenkort afleiding. Super hoor :).

Geplaatst

@babii, wat raar dat die arts de dikte van je bms niet belangrijk vind.

Bij mij is het bms altijd als eerste tijdens de echo gemeten, zo kunnen ze ook zien hoever je bent in je cyclus, of het een normale opbouw heeft.

En het is toch belangrijk voor je innesteling?

in 1 van die links las ik dat haring goed is voor je bms, ik eet er iedere vrijdag 2! het is sowieso goed visolie, maar wist niet dat het ook goed voor je bms is!

Geplaatst

Hahhaaha, nou ik ga serieus geen haring eten :oops: Krijg dat niet door me keel hoor :oops:. Lust helaas geen vis :unsure:.

Nou dit was een erg onaardige gynaecoloog. Mijn voormalige dokter Kuit, die neemt de tijd, meet alles goed op e.d. Die heeft ook gezegd dat ik in ieder geval een triple line heb (3 lagen). Daar was de IVF arts ook blij mee.

Die andere gyn is altijd al zo geweest. Die wilde zelfs met een bms van 1 á 2 mm een IUI gaan doen. Ik zeg mooi niet, laat maar zitten (nesteld toch niet in). Volgens hem wel :sign18:.

Is visolie goed? Want heb wel Omega 3 liggen en slik ook tarwekiemolie capsules....

Liefs

Geplaatst

Hoi babii,

Wat grappig dat jij ook in culemborg woont.

Ik ben vervroegd in de overgang waardoor wij met ECD werken. Ik hoef alleen maar te zorgen dat mijn slijm dik genoeg is. Dus daarom die overdosis proganova. Ik kan je dus niet helpen met je vraag sorry. maar ik zat eerst ook op drie keer per dag en toen het verhoogd is naar vier keer is mijn slijm dikker geworden.

Ik heb wel ooit een bloedtest gekregen om de waardes van het baarmoederslijm te weten. De arst vertelde dat het belangrijk is dat het uit drie lagen bestaat.

Ik heb begin oktober een telefoonisch consult om af te spreken wanneer we voor de cryo gaan. Als dat niet lukt zijn we aanbelang aan poging 3. Gelukkig wil mijn zus nog een keer donor zijn.

Ik doe trouwens ook acupentuur met kruiden.

succes allemaal

terry

Geplaatst

Ik ben gestopt met accupunctuur. Het kost hartstikke veel geld en heeft geen nut bij mij. Denk dat het nog steeds van ooit een shot prikpil is gekomen, want ben verdorie ooit zwanger geweest.

Ze waren bij mij ook bang voor de vervroegde overgang, maar heb dit niet.

Ik heb zelfs weleens 4 tabletten van 2 MG per dag gehad. Eitje(s) weigerde toen te groeien (moest 75IE spuiten) en slijmvlies groeide wel tot 5 mm.

Ach ik zie het wel, ben als de dood dat er niks gaat aanslaan en ik dus niet zwanger wordt.

Haha, ja vond het wel grappig te zien dat je in Culemborg woont :yeswink-1:

Geplaatst

@babii, wordt bij jou acupunctuur niet vergoed? Ik hoef maar 5 euro te betalen per behandeling, de rest wordt vergoed. Maar ik snap dat je er geen zin meer in hebt als je geen resultaat ziet.

Heb idd weleens gelezen dat het langer duurt in ieder geval om weer vruchtbaar te zijn na de prikpil. Balen zeg, anders was je er natuurlijk nooit aan begonnen als je dit van te voren wist.

@Terry, wat heb je een lieve zus dat ze donor voor je is!!! Hopelijk gaat je cryo tp lukken!!!

Om mij rust te geven heeft mijn schoonzusje me aangeboden om draagmoeder voor ons te zijn, vind dat zo super lief!!! Hopelijk is het niet nodig, maar het aanbod alleen als is zo lief!!! Ik heb helaas geen zus maar wel lieve schoonzussen.

Liefs Roosie

Geplaatst

Ik heb hem maar 1x gehad hoor. Het geldt voor vrouwen die hem meerdere malen hebben gehad dat het lang duurt.

Heb hem zelf 1x gehad en daarna gebeurde er niks meer. En dat is al meer als 2 jaar geleden.

Ja, je krijgt een X aantal behandelingen vergoed. Bij welke verzekering zit jij trouwens?

En ik zit bij dokter Koot in het UMCU.

Geplaatst

Ik zit bij Delta Lloyd, 45 euro per behandeling tot 1000 euro wordt vergoed.

Mijn acupuncturiste kost 50 euro per behandeling alleen eerste gesprek duurde langer en koste 70 euro.

Ik heb nog geen vaste arts waar ik vragen aan kan stellen. 11 okt. krijgen we weer iemand die we nog niet kennen. Zal wel wennen zijn iedere keer een ander, bij het Antonius was het mooi in een team geregeld, dan had je 1 van de 4 pers. uit het team. Dr. Cox was en is mijn favoriet, zij is echt super, had ook wel moeite om ineens afscheid van haar te nemen.

Goh kreeg net een email van mijn acunpuncturiste, is ze 12 weken zwanger!!!

Ze had me wel verteld dat ze voor een 2e kindje ging.

Ze is net terug van vakantie en maandag ga ik weer naar haar toe, wilde me van te voren waarschuwen.

Vind ik erg goed van haar en als ik naar een ander wil dan kon ze me doorverwijzen.

Maar ik blijf gewoon bij haar, zal overal wel dikke buiken tegen komen en misschien helpt haar zwangerschaps-energie wel mee!

Ik ben net zo blij dat ik haar gevonden heb en dat het me goed bevalt en het is ook nog eens goed te bereizen, dus tja!

Ik ga haar gewoon opvolgen in okt/nov.

Liefs Roosie

Geplaatst

Nou eindelijk hebben we DE brief ontvangen!!!

Wel weer met mijn naam verkeerd gespeld.

Dan staat er:

Binnenkort kunt u starten met uw ICSI-behandeling

Voor u met deze behandeling kunt beginnen is het nodig om u de gang van zaken uit te leggen en instructies mee te geven.

Hier voor is een afspraak gemaakt op maandag 11 okt. om 15.10 bij drs. Hamdine.

Het lijkt op het gesprek wat we al hebben gehad op 12 juli, we missen alleen het prikschema en de hormonen nog, maar dat zullen we wel krijgen tijdens die afspraak.

Ik vond het bij het Antonius wel makkelijker allemaal en ze konden mijn naam goed spellen, maarja het is niet anders.

We gaan er positief tegenaan!

Geplaatst

Hey Roossie,

Eindelijk dan eens de brief, al had je al een datum nu dan ook officieel op papier. Wij hebben aanstaande maandag het gesprek om 15.10 ook met dr Hamdine. Doen ze zeker alleen op maandag die gesprekken op hetzelfde tijdstip. Hopelijk voor jou is het snel 11 oktober!!

Geplaatst

@jem, grappig dat je een afspraak hebt met dezelfde arts als ik en ook op een maandag zelfde tijdstip! Kun je me maandag gelijk vertellen hoe die dr. is hahaha..

Ik ga het UMC morgen even bellen, want onze uitnodiging lijkt op een intakegesprek, maar die hebben we al gehad. Ik wil 11 okt. gewoon starten! Heb alleen prikschema en hormonen nodig...........wordt er wel moe van onderhand.......

Geplaatst

Wat een goed nieuws Roosie! Ik ken die arts niet, maar heb zelf altijd dokter Koot gehad. Geen enkele afspraak is er met een andere arts geweest.

Wel toen ik voor de COLA screening moest kreeg ik een andere mevrouw. Maar dat was een verpleegkundige...

Haha, mijn achternaam zullen ze ook niet goed kunnen spellen haha.

Geen dubbel gevoel dat ze zwanger is? De laatste uit mijn clunje @ zwangerworden.nu is nu zwanger.... Had toch wel een steekje, want we begonnen allemaal samen...

Geplaatst

@babii ja ik schrok wel eerst toen ik het ineens in mijn mailbox las. maarja ik kan wel alle dikke buiken willen ontwijken, maar ik zal die altijd wel weer tegenkomen. en ik vind haar fijn dus tja. heb ook geen zin om naar een ander te gaan, ben net zo blij met haar. ik kijk er ook weer naar uit om maandag naar haar toe te gaan sinds lange tijd!! 12 juli was ik er voor het laatst.

kan me voorstellen dat het dubbel voelt dat je als enige uit dat groepje nog niet zwanger bent!

Geplaatst

O begrijp me niet verkeerd, gun het ze van harte hoor :-).

Waar zit je accupunctiste? Weet jij of ze bijv. iets aan kruiden thee o.i.d. heeft wat mijn BMS kan beïnvloeden? Je hoort namelijk dat ze het ook zo nu en dan met kruiden thee kunnen doen. Scheelt me een hoop geld qua behandelingen.

Zit zelf bij Unive, en die zijn de laatste tijd erg gierig pfff.

Geplaatst

@babii, tuurlijk gun je het ze van harte, maar je wil zelf ook zo graag dat is het dubbele!

Mijn acupuncturiste zit in Utrecht, zij werk niet met kruidenthee maar met chinese kruiden. Deze kruiden komen van een natuurapotheek in Pijnacker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden