Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend he meiden......

Ik ben het inderdaad eens met dat de wachttijden behoorlijk kunnen oplopen in het UMC.

Verder is iedereen heel lief en erg behulpzaam.. Je kan ook voor al je vragen terecht bij de IVF lijn ( volgens mij van 8 tot 12) echt super ze vinden niks vreemd en je mag en kan alles vragen...

Hoe lang is de w8 tijd nu in het UMC. ik heb 27 okt een intake ( mijn dossier is daar al heb daar al eens ivf gedaan)?????

Wij willen rond feb a maart een TP doen hoop dat we dat redden...

@ boogie krampjes is niks geks hoor ik had dat ook tijdens mijn w8 weken verder had ik NERGENS last van... suc6 meid!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ mijnbaby,

Dank je wel voor je reactie!

Het zijn niet echt krampjes maar echt perioden van krampen. Echt fikse pijn ik had gisteren zelfs het zweet op m'n voorhoofd staan. Ik heb soort opvliegers. Voel me zo vreemd

Voor jullie wordt het weer spannend zeg. Een 2e wondertje.

Ben je nu net zo nerveus als voor de 1e. Op dit moment hebben mijn man en ik echt zoiets van 1 is al fijn een 2e moeten nog maar zien.

Ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten!

Geplaatst

@mijnbaby, de wachttijd in het UMC is nu 3 maanden, maar misschien ben je eerder aan de beurt omdat je er al een ivf hebt gehad.

Spannend dat jullie voor een 2e gaan!!! Ik hoop ook ooit voor een 2e te gaan, maarja eerst maar 1 kindje dan ben ik al super blij!!!

@boogie, jemig wat een heftige krampen! Hopelijk is het een goed teken dat je zo vreemd voelt!!! Je hebt nog een week te gaan en dan mag je testen!!!

Geplaatst

@ Roosie, heb geen ervaring met dokter Prak. Heb altijd dokter Koot gehad en was zo blij met haar. Ze is een erg jonge IVF arts, maar ze neemt echt de tijd voor je.

Voor een intake nemen ze normaal 30 minuten. Wij zaten 1,5 uur, omdat ze persé alles wilde checken bij mij en manlief. De mensen in de wachtkamer liet ze gewoon wachten, want op alle vragen nam ze uitgebreid de tijd en gaf uitgebreid antwoord. Bij haar voelde ik me dus echt geen nummer, maar een patient.

Vraag me ook af waarom ik die afspraak met dokter Prak heb.

Weet iemand dat? Er stond in de brief:

Binnenkort kunt u gaan starten met uw IVF behandeling. Voordat we daarmee starten willen we u nog het e.e.a. uitleggen en tips meegeven.

Wat gebeurd er daarna? Krijg je dan gelijk je behandelschema en medicatieschema mee en dan ook bijv. de recepten voor de medicatie? Of ga je daarna weer op de wachtlijst en krijg je later pas alles mee? Sorry voor de vragen maar ben echt een leek haha.

Meisje van een ander forum had giga overstimulatie. Ze had 50 eitjes die verwijderd moesten worden. Heb gewoon met angst in mijn hart alles gelezen! Die arme meid :(. Dus ook voor jou Roosie! RESPECT hoor!!

Weet niet hoe ik dat moet gaan doen allemaal haha. Mijn angst voor het BMS is het grootst en ook voor dat er geen eitjes bevrucht worden...

Maar we gaan ervoor meiden!!!

Geplaatst

@babii, ik heb zo'n zelfde brief gehad voor mijn afspraak van 11 okt.

Ik had hier ook vragen over, heb gebeld met het ivf-secretariaat.

Ze vertelden dat ze dan alles gaan uitleggen en dat je een prikschema meekrijgt en recepten voor medicijnen.

Je wordt dan ingedeeld voor prikinstructie als je dat nog nooit gedaan hebt en met je afgesproken wanneer je begint met de eerste prik. Je staat dan niet meer op de wachtlijst hoor. Tenminste mij is dat zo uitgelegd.

Van dat meisje heb ik gelezen poehhhhhh 50 stuks, dat is wel een heftige overstimulatie!!!

Bedankt voor je respect ;-)

volgende keer ga ik minder prikken 50 eenheden minder.

Probeer niet teveel angst te hebben hoor, laat alles over je heen komen, doe wat de artsen zeggen en kijk of het gaat lukken. Klinkt makkelijker dan het is natuurlijk, maar als je er wat relaxter in staat dan gaat het wel beter en kom je ook de wachttijd straks beter door. Zoek lekker veel afleiding!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ja, ik moet ook serieus even wat rustiger gaan worden. Maar weet niet hoe ik moet mediteren en yoga kan ik echt niet! Helpt het bijv. om gewoon met z'n muziekje op bed te liggen en je volledig te laten rusten?

Aha, nou dan weet ik dat dus ook! Schrok al, dacht ga toch niet weer een wachtlijst op.

Vindt het zelf onnodig om op prikinstructie te gaan, heb mezelf 12 maanden lang geprikt en de spuiten klaargemaakt. Weet echt wel hoe te prikken etc. Dus geef mij maar het schema mee.

Krijg je dan ook te horen of je een kort of lang schema krijgt e.d.?

Jij had het laatst over dat ze de spuiten bepaalden aan de hand van het geboortejaar. Dus even getallen krijg je bijv. Puregon en oneven Gonal F (geen idee hoe dat zit, kan ook omgedraaid).

Ik kom uit (schrik niet) 1988 dus een even jaar. Wat krijg ik dan, want heb nare ervaringen met de Gonal F....

Geplaatst

Babii ik heb morgen die afspraak staan dus als ik morgen terug ben zal ik je vertellen wat je allemaal te horen krijgt bij zo'n afspraak en wat je meekrijgt enzo...

Ben ook heel benieuwd hoor!!

Geplaatst

Ben zelf ook reuze benieuwd! Ben namelijk alleen dokter Koot gewend.

Hebben jullie ook last dat de server er continu uit ligt?

@ Roosie, had je nog me vraag aan je gelezen :color:

Geplaatst

@babii, ja irritant hé dat de server iedere keer bezet is!

Ik weet niet wanneer je gonal f of puregon krijgt bij even of oneven geboortejaar, maar als je aangeeft dat je nare ervaringen hebt met gonal F dan mag je misschien wel puregon, maar het schijnt hetzelfde te zijn alleen van een andere farmaceut.

Ja je kunt eens proberen om met een rustig muziekje op bed te gaan liggen en ga je lichaam helemaal langs en als je spanning voelt probeer het los te laten.

Geplaatst

Hoe moet ik me lichaam helemaal langsgaan?

Me schoonmoeder staat er alweer op me een Reiki behandeling te geven.... Maar voel me dan altijd zo bezwaard. Ze heeft het zelf ook niet makkelijk (veel pijn e..d) en dan wil ze mij Reiki geven...

Het ergste is: heb liever Menopur aangezien dat een positiever effect op het BMS heeft, maar goed... Ga het de 29e wel allemaal bespreken :-)

Geplaatst

@Babii, met je gedachten je lichaam langs gaan. Denk aan je hoofd, voel je spanning probeer het los te laten, dan je hals, schouders en zo helemaal naar beneden naar je voeten en weer terug.

Ik denk dat je schoonmoeder het heerlijk vind om je reiki te geven. Het geeft haar namelijk ook energie, bij gaat de energie dan ook weer stromen.

@Boogie, dan krijgt babii Gonal F aan het geboorte jaar te zien.

Maar Babii gewoon vragen of je dan menopur mag. Met puregon ben je ook niet gebaad hoor dat is hetzelfde als Gonal F.

Vanochtend een kleine bloeding, hoop niet dat dit mijn ongi al is want dan moet ik weer aan de pil.........

Geplaatst

@Jem: hoe was het vandaag???

@Boogie: ben benieuwd hoe je je ondertussen voelt. Ik vraag me af of je lichaam, na een periode van spuiten, 'ontwenningsverschijnselen' kan vertonen? Niet zoals bij drugs want we spuiten natuurlijk geen verslavende middelen maar toch..... Geen idee hoor..... Of dat de krampen een reactie kunnen zijn op het herstellen na de punctie. Lastig hè, dat je niet even naar binnen kunt kijken wat het is.

@Babii: je zou kunnen googlen op 'geleide ontspanningsoefeningen'. Ik heb dat net even ingevoerd en kreeg als eerste een link naar de website van GGZ Drenthe, daar staan een aantal mp3-tjes die je kunt aanklikken. Geen idee of 't wat is, ik heb ze niet geluisterd maar iig het proberen waard lijkt me, als je het zelf lastig vindt!! En anders gewoon even kijken bij de andere resultaten of er iets voor je tussen zit.

Hier gaat het spuiten niet zo heel erg lekker. Heb er nu 4 gezet maar ben te voorzichtig/bang geworden denk ik. Aan het begin met de IUI pogingen ging het heel goed maar het werd steeds pijnlijker. Lastig om een plekje te vinden waar het oké voelt. Gisteravond deed het ook echt weer pijn en blijkbaar zat de naald ook niet helemaal goed want heb een behoorlijk beurse plek nu, dat heb ik nog nooit zo gehad.... Vanavond maar weer eens proberen met van tevoren koelen (verdoven) met een coldpack. En misschien ietsje meer naar buiten, op een andere plek dan normaal. Hopelijk gaat het snel weer beter want anders zie ik er wel erg tegenop om nog wekenlang zo door te moeten gaan :nerves:! Maar goed, wat moet dat moet natuurlijk gewoon....... Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Spuiten jullie ook allemaal in je buik, of ook in de bovenbenen? (dat lijkt me nl nog minder prettig)

Geplaatst

@ Dee, wat naar dat het spuiten niet goed gaat. Bedoel je dan de spuiten met de Gonal of de spuiten met Deca???

Het klinkt stom, maar ik moet altijd mijn vet rolletje goed vastpakken, knjp er extra hard in en dan die injectie erin. Soms helpt het ook de plek een beetje te verdoven met een ijsklontje. Ik heb na meer dan een jaar prikken ook continu een zwakke buik haha.

@ Roosie, ik ga inderdaad naar Menopur vragen, maar wacht eerst even af wat de arts zegt.

Wat fijn dat je al bijna van je ongi af bent, volgens mij is hij hier net begonnen.... Jeetje zeg... bloed nooit zoveel ;-)

@ Jem, hoe was het in het UMCU???

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben vanmiddag in het UMC geweest en nadat ze een half uur was uitgelopen waren we dan eindelijk aan de beurt. Ze deed eerst heel erg gehaast dus ik dacht al van nou als het zo gaat... Daarna ging ze er toch even voor zitten en nam ze uitgebreid de tijd om alles uit te leggen.

Ik had haar 1x eerder gezien bij het echospreekuur. Toen was het op zondag en had ze zich verslapen haha..

We gaan in ieder geval gelijk starten. Omdat ik nu al ben begonnen met de pil moet ik op 23 september gaan starten met de Decapeptyl. Dan op 30 september moet ik stoppen met de pil. Dan op 7 oktober moet ik starten met 150 eh Gonal-f en dan heben we op 14 oktober de eerste echo om 8 uur en dan ongeveer 19 oktober verwachten ze de punctie ongeveer.

Verder hebben we contracten meegekregen over eventuele cryo's, hoeveel embryo's er teruggeplaatst moeten worden en die papieren moeten we meenemen bij de eerste echo.

Aankomende donderdag hebben we gelijk al de prikinstructie omdat we vrijdag op vakantie gaan dus dat is ook al lekker snel. Daarna zijn we gelijk doorgereden naar de apotheek om alles gelijk op te halen maar dat moesten ze bestellen en dat ligt dus woensdag klaar.

Een heel verhaal geworden en als jullie nog wat willen weten vraag maar raak haha..

Geplaatst

@jem, dus ze was wel aardig?

Op de hoeveelste cyclusdag zit je op 23 sept.?

Fijn dat je al snel prikinstructie krijgt.

Ik hoef geen prikinstructie, contracten zijn al getekend en kunnen van de vorige keer gewoon weer mee, misschien scheelt dat tijd, dat ik dan eerder kan beginnen?

Heeft UMC geen apotheek? Bij Antonius kon ik alles halen, hoefde niet besteld te worden.

Fijn dat het allemaal duidelijk is voor je nu!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Jem, wat fijn dat je gelijk kan beginnen! Is ook gelijk het antwoord op mijn vraag er. Is wel grappig, want ik moet rond de 29e september ongesteld worden. Ben reuze benieuwd ahah.

Heb jij een lang of kort protocol???

Geplaatst

Roossie ja hoor ze is wel aardig. Ze nam uiteindelijk ook echt de tijd ervoor dus dat was wel fijn. Het UMC zal vast wel een apotheek hebben maar kreeg de lijst zo van haar mee voor mijn eigen apotheek. Op 23 september zit ik op dag 33 van de pilcyclus zeg maar dus ik mag nog even doorslikken. Misschien scheelt het inderdaad dat je al die papieren al getekend hebt en dat je dan sneller mag beginnen, geen idee.. Toen we binnenkwamen was het eerste wat ze zo ongeveer zei dat we ongeveer 19 oktober de punctie zouden hebben. Zij had dus al een datum voor ons bedacht en of we het daarmee eens waren.. Ik vind het schema prima zo, eerst vrijdag lekker op vakantie en de week dat ik weer aan het werk moet gaan we ook echt starten!

Geplaatst

Babii, ik heb het lange protocol. Ik weet wel dat ze toen bij de voorlichtingsavond zeiden dat ze meestal het lange protocol aanhouden maar wanneer ze nu een korte en wanneer ze nu een lange aanhouden dat weet ik eigenlijk niet.. Je zou anders ook even kunnen overleggen met ze of je al met de pil kan starten bij je volgende ongi. Dat heb ik ook gedaan en dat scheelde me dus nu wel met het schema, anders had ik eerst ongi moeten worden en dan pas met de pil kunnen starten. Ik heb dus de verpleegkundige gebeld en die heeft het overlegd en ik mocht dus vorige week gelijk starten met de pil..

Geplaatst

Heb ook geen idee wat die verschillen zijn hoor! Ik zal het gelijk eens aan de verpleegsters vragen daar. Wat raar dat je eigenlijk aan de pil moet he?

Ga morgen eerst eens even bellen voor een FM!

Geplaatst

@Jem: Fijn dat het gesprek goed verliep! Je hebt precies hetzelfde schema gekregen als ik, en alles precies 4 weken later. Ook de hoeveelheid Gonal is hetzelfde. Het enige dat bij mij anders is, is dat ik volgende week nog voor een uitgangsecho moet. Dat is niet standaard maar wilden ze nu wel doen omdat ik aan het eind van de laatste IUI nog oude blaasjes en een nieuwe cyste in mijn eierstok had.

Prettig dat je weet waar je aan toe bent denk ik? En eerst nog lekker genieten van je vakantie! Waar gaan jullie heen?

@Babi: Inderdaad een raar, tegenstrijdig gevoel om de pil te slikken. Maar op die manier kunnen ze wel je cyclus bepalen/overnemen, dat is super handig. En ik moet zeggen dat ik het ook wel even fijn vind om de pil door te slikken en niet ongesteld te worden (en dus ook geen/weinig last heb van de endometriose).

Het spuiten van de deca ging gisteravond gelukkig weer goed! Diep ademgehaald en niet te voorzichtig gedaan. Ik krijg meteen erna trouwens steeds huiduitslag op de plek waar ik gespoten heb. Geloof dat het wel een veelvoorkomende bijwerking is. Daarna trekt het wel weer weg (denk al vrij snel maar ik spuit voordat ik naar bed ga dus weet niet hoe lang dat duurt).

@Roossie: Vervelend hoor, dat je zo lang moet wachten. Ik lees dat je er moeite mee hebt en er nog steeds op hoopt dat het toch wat sneller zal gaan. Kan me dat wel voorstellen maar zou denk ik wel proberen me er bij neer te leggen en mijn gedachten gaan verzetten. Maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan????? Heb je de komende tijd nog leuke dingen in het verschiet, om de wachttijd te overbruggen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden