Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Dee welkom hier, spannend dat je eerste ivf gaat beginnen! Wij zijn onder behandeling geweest eerst van Antonius, nu gaan we helemaal over op UMC voor de ICSI. Bij UMC zijn ze erg aardig, maar wij moeten er wel aan wennen dat je meer een nr. bent daar omdat het zo'n grote afdeling is. Verder ben ik er tot nu toe ook wel positief over.

@Joske dat is idd, erg frusterend, maarja we weten nu wel waar het probleem ligt. We zijn weer positief gestemd en we gaan er voor! Ben nog op de brief met startdatum aan het wachten. Blijkt dat ze op de uitslag van fsh bloedonderzoek aan het wachten waren, heb maandag pas kunnen prikken omdat ik laat ongi was.

Jij heb ondertussen 2 emmy's teruggeplaatst gekregen en wat goed 5 cryo's! Ben je nu zwanger, want je zit ruim na je tp.

Liefs Roossie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nee helaas niet. Ik zit nu in de "rustmaand" na de IVF.

Hoop stiekum toch zwanger te worden tussentijds en anders gaan we voor de cryo's.

tja..., 2 top emmy's, BMS top en dan blijft niet zitten...,

Ik geloof dat het innestelen ook wel het meest moeilijke moment van het tot stand komen van een zwangerschap is. Dus zal misschien daar wel aan liggen.

Op naar de volgende ronde!

liefs joske

Geplaatst

@Joske balen meis, onbegrijpelijk toch hé alles ok en dan wil het toch niet lukken. Ik hoop dat je in je rustmaand spontaan zwanger raakt, je weet maar nooit anders hoop ik dat je geluk hebt met de cryo's.

In ieder geval lekker bijkomen!

Liefs Roossie

Geplaatst

@Roossie: dank je wel! Ik ga proberen in te haken, jullie schrijven natuurlijk al eventjes en er valt zoveel te lezen hier op het forum dat ik niet alles kan onthouden maar ik doe m'n best ;-).

Ik zie iig dat bij jullie geen bevruchting heeft plaats gevonden, balen zeg. Kunnen ze daar dan ook een oorzaak van zien?

Maar hopelijk was dat dan inderdaad het probleem waarom jullie zo al zo lang moeten wachten en biedt ICSI nu dan des te meer kans op een zwangerschap!

@Joske: was dit je eerste IVF poging? Of heb je er al meerdere gehad? Omdat ik zag dat ze 2 emmy's terug geplaatst hadden (of heeft dat met je leeftijd te maken?).....

Is er na een mislukte IVF poging trouwens altijd een verplichte rustmaand, om je lichaam weer te laten herstellen? Of is dat misschien ook per persoon weer verschillend.....

Nou, denk dat ik voor nu wel even genoeg vragen gesteld heb :icon_biggrin:.

Dee

Geplaatst

Meiden ik heb mijn poging ook in het UMC utrecht gedaan, hoe lang is de wacht tijd? toen was het 3 maanden? en nu? we willen als de kleine is aanmelden zodat we op de wachtlijst gezet kunnen worden..

Geplaatst

Mijn baby, wij zijn 14 juni op de wachtlijst gezet voor ICSI en we hebben 30 aug ons intakegesprek en daarna kunnen we gaan beginnen. Ik vond de wachtlijst nu dus wel meevallen.

Geplaatst

@Dee, ja veel te lezen hier hé, vaak kan ik het ook allemaal niet bijhouden.

Nee waarom er geen bevruchting was weten ze niet, dat blijft een raadsel voor de wetenschap. De zaadjes zwemmen langs de eitjes heen, waarom dat weet niemand. Het is niet iets wat ze kunnen onderzoeken tot nu toe. Hopelijk is ICSI bij ons idd de oplossing!

En ja na iedere ivf is een verplichte rustmaand voor iedereen.

Jij mag ook bijna gaan starten, misschien lopen we dan wel gelijk op!

@mijnbaby, gefeliciteerd met je prinsje, mooi te lezen dat je een zoontje hebt gehad na je eerste tp! Gaan jullie nu voor een cryo-poging? Ik lees dat jullie nog 6 eskimootjes hebben, wat goed zeg! Succes alvast! Weet niet hoe lang de wachtlijst nu is, maar jem heeft hier al een mooi antwoord op.

@jem, succes 30 aug. met het intakegesprek!

Nou ik ben eindelijk weer een stapje verder.

Vanochtend telefoon gehad dat mijn fsh waarde normaal is, ik kijk er ook niet van op maar wel fijn om dat toch weer te horen van een gyn.

Mijn waarde is 5,3 wat dus normaal is.

Ik heb wel wat bloedingkjes tijdens mijn pil gebruik, ze zei dat het niet erg is, als het flinke bloedingen worden moet ik over op een zwaardere pil.

Ze gaat voor ons ook de wachtlijst checken, we zullen vrij snel opgeroepen worden!

Deze week krijgen we de brief wel denk ik, EINDELIJK!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

@Mijnbaby: ik denk dat het verschilt of je rechtstreeks aanmeldt bij het UMC, of dat je het doet bij een ziekenhuis dat samenwerkt met het UMC. Wij hebben op 24-06 (toen de 2e IUI mislukt was) de intake voor de IVF ingepland, op 26-08. Maar die intake vindt dus gewoon in ons eigen ziekenhuis plaats. Ik denk dat zij een standaard aantal plekken hebben bij het UMC.

Hebben jullie de vorige keer ook alleen in het UMC gelopen, of ook nog in een ander zkh?

Zie dat jullie nog cryo's hebben, dat lijkt me een fijn vooruitzicht.

@Roossie: hopelijk kunnen jullie snel terecht! Weet je al wat voor schema je dan krijgt? Je slikt nu dus ook de pil? Is dat ter voorbereiding op de ICSI of is er nog een andere reden? (ik moet 'm bijv. met name slikken zodat de endometriose minder kans krijgt)

@Jem: 30 aug. komt ook al in zicht! Ik zie bij jou geen verdere info staan, ben wel benieuwd (als je er iets over kwijt wilt). Volgens mij is het voor jou ook wel de allereerste IVF/ICSI poging, voor zo ver ik nu begrijp?

Groetjes

Geplaatst

@Dee het schema heb ik nog niet. Ik ben aan de pil zodat ik gelijk kan beginnen als ik aan de beurt ben en ze kunnen dan het zo plannen dat het werk in het lab, dus ook de punctie doordeweeks valt, omdat er meer mensen bij nodig zijn dan bij IVF.

Heb jij je prikschema al gehad?

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey Dee, ik ben via Nieuwegein in het UMC terechtgekomen en ik moet zeggen, een goede ervaring! Ben nu 11 weken zwanger van mijn 1e IVF (waarvan maar 3 eitjes en 1 goed bevrucht, de overige twee waren wel bevrucht maar niet van goede kwaliteit). Ik heb zelf maar 8 dagen hoeven te prikken, ook omdat ik een hele regelmatige cyclus heb).. UMC zijn ze heeel aardig, maar idd wel een beetje 'lopende band" werk.. Ik wens je heel veel succes net als alle andere meiden uiteraard!!

Lfs Jess

Geplaatst

Hoi Dee,

Ik heb inderdaad nog niks ingevuld onderin omdat alles nog helemaal nieuw is. Volgende week moet ik in ieder geval ongesteld worden en dan mag ik alvast met de pil gaan starten en dan hoor ik de week erna dus wanneer we echt gaan starten. Erg spannend dus allemaal.

Wij hebben 3x IUI gehad dit jaar in het UMC maar omdat de zaadkwaliteit de laatste 2 keren erg slecht was zijn we op de wachtlijst gezet voor ICSI.

Jij hebt dus een paar dagen voor mij de intake, ook spannend dus...

Roossie al bericht gehad inmiddels??

Jessica gefeliciteerd met je zwangerschap!! voel je je goed??

Geplaatst

@Roossie: volgende week bij de intake gaan we het schema precies bespreken. Onze fert.arts heeft wel gezegd dat we in principe meteen die dag kunnen beginnen met spuiten (even uitrekenen of het dan qua agenda aardig uit gaat komen, al kan daar natuurlijk wel een aantal dagen speling in zitten).

Als ik het goed onthouden heb moet ik dan eerst 1 week spuiten (Gonal denk ik) voordat ik kan stoppen met de pil, dan nog een week blijven spuiten en na die 2 weken een ander middel erbij gaan spuiten om een spontane eisprong te voorkomen? En dan weer een week later de eerste FM? Zoiets was het geloof ik.... lang prikken dus iig. Over 8 dagen weet ik meer! Ik ga bewust niet te veel opzoeken nu op internet, probeer het een beetje op me af te laten komen. Heb wel de folder van het ziekenhuis gelezen (bedenk me nu dat m'n vriend dat nog moet doen, haha, volgens mij stelt hij het nog even uit, hij vindt het ook heel wat......).

@Jessica: wauw, wat een mooie succes-story, dat geeft weer moed. In eerste instantie baalde je vast van het resultaat, maar blijkbaar had je er toch aan eentje genoeg! Super hoor.... Het valt ook niet te voorspellen hè. Bedankt voor je succes-wensingen! Wanneer heb je trouwens je 12 weken echo? (en wanneer krijg je eigenlijk een echo na een positieve test? ik neem tenminste aan dat je er al wel eentje gehad hebt?)

@Jem: zeker spannend allemaal. Wel 'leuk' (naja, je snapt wat ik bedoel) dat we met een aantal een beetje gelijk op gaan. Gedeelde smart..... (en daarna hopelijk goede berichten met elkaar kunnen delen)

Geplaatst

@Jessica, gefeliciteerd!!! wat super dat je zwanger geworden bent na je 1e IVF! Geniet van je zwangerschap!

Ik vond de behandeling Antonius - UMC als combi ook erg fijn, helaas geen bevruchting.

@Dee, wat fijn dat je een afspraak hebt staan voor de intake en dat je dan in principe gelijk kan gaan prikken.

Mijn man heeft ook het boekje gelezen en we zijn naar de infoavond geweest. Veel wist ik al van internet.

Ik heb er wel het een en ander over gelezen, vooral successtories geven de mens weer moed!

De 1e IVF heb ik ook gewoon over me heen laten komen en is goed gegaan t/m de punctie, de rest was een zware domper.

Maar we gaan met volle moed naar de ICSI toe!

Hier nog steeds geen brief, vandaag is er weer een dag, een dag waarop de postbode weer kan langs komen.

Vanochtend op de weegschaal gestaan, had ik beter niet kunnen doen. Alles wat ik afgevallen was 11 kg zit er weer aan pffff...

Maarja ik vond het te zwaar worden en behandelingen en afvallen, daarbij zei de acupuncturiste dat het niet goed voor je milt is om af te vallen en die heb ik nodig om het vruchtje straks vast te houden. En tja hoop hormonen gespoten en dan nu aan de pil, dat werkt ook allemaal niet mee.

Eerst maar zwanger worden en bevallen en dan lijnen.

Liefs Roosie

Geplaatst

@ Roossie bedankt ons prinsje is inmiddels al weer 10 maanden, we hebben inmiddels al gebeld met UMC UTRECHT, we hebben een afspraak gemaakt op 27 Okt voor een gesprek, we willen zelf pas rond maart een TP voor een brusje...

Het was inderdaad meteen raak bij de eerste TP, ik zie me zelf wel als een gelukkige want ik ga er niet van uit dat het maar normaal is dat je meteen zwanger bent na 1 TP.... zo denk ik me zelf ook in voor een volgende poging...

Gelukkig hebben we nog 6 Eskimootjes over wie weet zit er een goeie bij die ook meteen wil plakken hahah

Meiden onwijs veel suc6!

Jessica GEFELICITEERD MEID!

Geplaatst

Hoi ladies,

Ik kom ook nog eens om het hoekje kijken.

WIj hebben gisteren de punctie gehad. Is allemaal goed verlopen en er zijn 8 eitjes gevonden. Goede score gelukkig. Wel is er een endometrioom aangeprikt dus ik heb wel wat AB moeten slikken maar komt goed.

De score van mijn man was teleurstellend laag. Nu maar afwachten of er misschien wel een terugplaatsing gedaan kan worden...

Over het UMC: in principe tevreden. We zijn vriendelijk geholpen maar.... ik vind het wel slechte service dat zij niet d emogelijkheid hebben om een IVF alsnog in ICSI om te zetten. Wat je hier op het forum hoort is dat in de meeste ziekenhuizen dit geen enkel probleem is. Maar in UMC kan het niet. Erg jammer en de kans is hierdoor dus erg groot dat er geen bevruchting optreedt. Ik vind het ook belachelijk zoals bij Roossie dat zij gewoon al maanden wacht om opgeroepen te worden.

Zo even geklaagd ;-)

Geplaatst

@mijnbaby, ja echt super dat je na je 1e tp zwanger bent geworden.

Hopelijk gaat het met 1 van de 6 eskimootjes ook lukken!

In ieder geval weet je dat je lichaam weet hoe het moet ;-)

@boogie, wow 8 eitjes! Wat een mooie score meis!

Jammer van de score van je man, hopelijk is het genoeg voor de IVF!

Wanneer hoor je de uitslag hiervan?

Succes!!!

Ik vind het ook slecht dat ze geen ivf kunnen combineren met icsi, anders was ik nu misschien wel zwanger geweest. Dacht dat het een erg goed ziekenhuis was!

En ja ik vind het ook belachelijk dat ik zo lang op die brief moet wachten, terwijl ze zeggen dat er maar een wachtlijst is van 4 weken. Ik wacht nu ruim 5 weken.

Vanochtend was ik teleurgesteld, ik zou vorige week of deze week de brief krijgen, maar nee hoor zat niet bij de post en ik kon niet meer bellen naar het ivf secretariaat. Maandag moet ik werken, dus wordt dinsdag je staat er zo lang in de wachtrij. Hopelijk is bellen dan niet meer nodig.

Liefs Roosie

Geplaatst

Ja, Roosie dit is gewoon ontzettend balen voor je. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat je weer op een wachtlijst moest terwijl je ook al op de IVF hebt moeten wachten. De IVF daar hebt gehad maar omdat er in het lab een iets andere procedure moet worden gedaan je weer 5 weken wacht. Heel bijzonder.

Ik voel me echt vreselijk. Lichamelijk geen enkel probleem maar geestelijk... Ben zo bang voor een teleurstelling. Wat als er nu niets bevrucht is? Moet ik dan ook zo lang wachten als Roossie terwijl ik (wanneer ze naar me geluisterd hadden en WEL ICSI hadden gedaan) anders bijna aan de beurt was geweest. Ik zou zo teleurgesteld :lac:zijn want het voelt voor mij echt als bureaucratisch geneuzel dat er geen ICSI gedaan wordt. Dat mogen ze mij mooi uitleggen morgen...:thebirdman: En we zijn dan een poging kwijt. Dan nog maar 2 pogingen te gaan. Wat als het nooit lukt? Vreselijk maar het houdt me zo bezig....:sad2:

Geplaatst

@Boogie ja dat is ook belachelijk heb bij Antonius al 4 maanden op de wachtlijst gestaan!!!

Kan me voorstellen dat je niet fijn voelt zo!

Ik hoop dat je morgen mooi bericht krijgt!!!!

Ja het is balen als er zo een poging vergooid wordt, zit bij mij ook niet helemaal lekker nog. Maar we blijven positief en ik duim heel hard voor je!!!

Dikke knuffel en geniet van het zonnetje hé!

Liefs Roossie

Geplaatst

@Roossie: hopelijk komt de brief alsnog heel snel, zodat je in ieder geval duidelijkheid hebt en weer verder kunt.....

@Boogie: wat spannend allemaal zeg.... Die 8 eitjes zijn fijn, nu hopen dat er toch zaadjes geweest zijn die sterk genoeg waren om ze te bevruchten. Hoor je dat vandaag?

Ik weet niet zo goed of er, behalve de handeling van het bevruchten (het injecteren in de eicel), nog meer verschillen zijn tussen IVF en ICSI? Zo niet, dan is het inderdaad raar dat ze dat niet alsnog kunnen doen als ze inschatten dat het nodig is. Maar goed, wellicht ligt het veel meer gecompliceerd dan wij kunnen inschatten? Of schreef ook iemand dat het in andere ziekenhuizen wel gebeurt?

Laat je 't ons weten als je wat gehoord hebt?

Fijn weekend verder allemaal.

Geplaatst

@Dee, ivf en icsi zijn qua behandeling hetzelfde, alleen wat er in het lab gebeurd is anders. Bij icsi is er wel meer personeel nodig, maar geen reden om een combi te doen vind ik. En er zijn ziekenhuizen die dat doen, dat lees ik regelmatig op het forum.

@Boogie, ik lees dat je een tp hebt gehad vandaag van 1 emmy! Gefeliciteerd wat goed zeg!!! Konden de andere 3 emmy´s ingevroren worden? Succes met de 2 wachtweken en doe rustig aan hé!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey meiden,

Wat fijn dat er een topic is over het UMCU!

Wij staan vanaf 27 mei 2010 met terugwerkende kracht op de IVF wachtlijst.

Bij ons is het allemaal een groot probleem, het is ook maar de vraag of IVF gaat lukken.

Heb zelf sinds ik ooit de prikpil heb gehad een flinterdun baarmoederslijmvlies (1 á 2 mm) rond de eisprong. Ik heb Clomid gehad, geen resultaat. Toen over op Gonal F eindelijk 1 eitje, maar rond de eisprong een bms van 1 á 2 mm. Dit hebben ze toen geprobeerd met Progynova bij te stellen, zonder effect. Bms bleef 1 á 2 mm.

Inmiddels 3x een spontaan eitje gehad, maar nog steeds een dun bms. Tussen de 3.4 en 4 mm. Ik snap het niet, de artsen snappen het ook niet.

Ze gaan nu IVF proberen bij ons, wegens zwakker zaad, maar ook omdat wellicht een hoge dosis FSH zou kunnen werken aan een dikker bms. Geen idee of ze tijdens het kweken van eitjes bijv. nog progynova bijgeven?

Weten jullie toevallig een optie om het bms dikker te maken en of het bijv. met meer eitjes een dikker bms komt? Ben ten einde raad en als de dood dat de IVF niet lukt.

Want stel mijn bms is te dun, dan kunnen ze wel de punctie doen, maar dan moeten de cryo's van goede kwaliteit zijn om ingevroren te worden en daarbij moet je ook de mazzel hebben dat ze goed ontdooien.

Als dit alles mislukt ben ik snel door mijn pogingen heen. Heb al accupunctuur gedaan, geen effect. Slik wel tarwekiemolie capsules en schijnt wel dat mijn bms iets dikker is, tussen de 3.4 en 4mm.

Ben ontzettend benieuwd of jullie bms dikker is als je veel FSH (gonal of Puregon) spuit en of ze eventueel Progynova bijgeven...

Liefs van mij!

Geplaatst

Iemand zegt me ook net dat het UMCU altijd een chromosomen onderzoek uitvoert en dat de uitslag ook 3 maanden duurt? Nou dan ben ik nog lang niet aan de beurt terwijl ik er met terugwerkende kracht opsta. En in feite bijna aan de beurt ben.

Hebben jullie allemaal een chromosomen onderzoek eghad???

Geplaatst

@babii welkom hier ik ken je al van een ander forum. Met hormonen prikken bouw je meer bms dat merk ik ook aan mijn afscheiding hopelijk gaat dar lukken voor je!

Omdat mijn mans zaad goed is hoeven wij geen chromosomen onderzoek het mocht wel. Het zou de behandeling niet vertragen. Anders moet je dat nog maar even navragen. Voor de rest probeer positief te blijven hoor!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey Roosie,

Jaaaaaa ik weet wie jij bent joehoeee!!! Ik zie dat er potjandozie geen bevruchting heeft plaatsgevonden laatst pfff, heb jij weer....

Bedankt, jij bent altijd zo posi. Manlief hoeft het ook niet, moet alleen LH en E2 prikken als ik er ben voor een FM. Man ze zaad is ook goed (bleek achteraf).

Ben benieuwd of het bij mij ook meer opbouwt.

Iemand enig idee of UMCU bijv, weleens Menopur gebruikt i.p.v. Puregon (Gonal gebruiken ze niet toch)?

Liefs

Geplaatst

Hallo,

even ter info. mijn slijm is ook aan de magere kant maar met een overdosis proganova van 4 keer 2 kwam ik toch op de 6 milimeter.

Misschien heb je er wat aan

sterkte

terry

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden