Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou wat ik bedoel met de resterende pogingen. Stel je raak in je eerste IVF ronde zwanger en het kindje wordt geboren. Je krijgt 3 IVF behandelingen per doorgaande zwangerschap. Dan heb je er dus "2" over, want je bent in poging 1 zwanger geworden. Je komt dan weer na de doorgaande zwangerschap op 3 verse pogingen te staan, mag je die andere 2 pogingen die je nog over had meenemen of krijg je er gewoon weer 3?

Het klinkt heel erg, maar ik was het inderdaad van plan dan om me ziek te melden. Kijk, zo gaan vrouwen het ook doen he. Heb vernomen dat als je in de ziektewet komt als je zwanger bent, dat je dan tot 10 weken na de bevalling 100% van je uurloon via het UWV krijgt? En dus niet de 70%?

En daarna zal ik wel verder zoeken voor werk, maar neem aan dat je na die 10 weken na de bevalling een ZW krijgt van 70% of een WW uitkering van 70% van je laatst verdiende uurloon?

• Maar het belangrijkste is dat als ik weet dat mijn contract niet verlengd wordt, ik me ziek kan melden (aan een verklaring kom ik wel).

• Ziek uit dienst ga zodat ik een ziektewetuitkering tot 10 weken na de bevalling krijgt. Deze is dan 100% toch?

En mocht ik na die 10 weken geen passend werk hebben gevonden, dan krijg ik de normale ziekewet/ww en krijg ik 70% van het laatst verdiende loon. Maar goed, tegen die tijd hoop ik wel werk gevonden te hebben. Maar het klopt dus wel dat je als je ziek uit dienst gaat tijdens de zwangerschap en je betn ziek door zwangerschap, dat je dus 100% loon krijgt? Las zoiets haha. Misschien weet jij het.

Wahahahaha, nou ik zie mezelf al in die stijgbeugels liggen, zucht, grrrr whahaha. Nee hoor, alles voor ons wondertje!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ Jem: uitslag van de deca had ik de eerste paar dagen, later niet meer. Trok trouwens altijd heel snel weer weg. Je druppel bloed van gister lijkt me eerder een tussentijdsebloeding. Je was immers nog niet echt gestopt met de pil. Slikte zelf ook op woe de laatste pil, verwachte op za ongesteld te worden (gyn verwachte dat ook) en werd het uiteindelijk op zondag.

@ Ralletje: spannend, morgen weer FM! Hopen dat je eitjes mooi gegroeid zijn!

@ Babii: wat zei dr. Prak over een kort schema icm je BMS? Ik zou vanaf de start van je IVF niet meer stiekem dokteren hoor! Je weet niet wat die med. doen icm de rest wat je spuit. Bovendien klopt je dossier dan niet meer en kunnen ze je (indien nodig) niet goed bijstellen. Ben wel benieuwd waarom je liever Puregon zou spuiten, zitten daar voordelen aan? En ja, die tas met spuitspul in de koelkast, ppffffff. Moet je nagaan, als je toch een lang schema had gekregen was het ongeveer 2 keer zoveel geweest!

@ Nano: hoe ist nu? In principe 10 tot 14 dagen na punctie ongesteld worden hè (nou ja, liever niet dus), dus in ons geval ergens tussen komende ma t/m vrijdag. Maar ja, kan soms ook iets eerder en ook later ja.... haha, lastig om iets over te zeggen. Zeker met die bolletjes die jij gebruikt. Ik heb die niet, heb na de punctie nog 3x 5000 Pregnyl gespoten. Weet iemand of dat je menstruatie ook kan uitstellen?

Hier moet ik nog steeds rustig aan doen. Als ik teveel doe, word ik meteen gestraft, lig ik 's middags en 's avonds plat met behoorlijke buikpijn. Infectiegevaar is er nog steeds dus moet me maar even aan die voorgeschreven rust houden.... Lig al een week op de bank maar in die week wel bijna 2 kilo afgevallen!? Zo passief als de pest, sporten doe ik nu natuurlijk ook niet, en ik eet normaal..... Zou het kunnen komen door het stoppen met spuiten?

Geplaatst

Nou ik weet wel wat ik doe hoor ;-). Spuit al meer als 1,5 jaar en ook deze medicatie haha. Dus weet echt wel wat ik kan slikken en wat niet. Daarbij is het simpelweg progynova en dat is heel niet ernstig. Als je die slikt wanneer een eitje boven de 14 mm is, kan dat prima.

Nou er staat volgens mij op de vorige pagina wat ze allemaal gezegd heeft. Maakt ook niks uit allemaal. Gonal F vind ik gewoon troep, heb er altijd een slcht BMS mee gehad, maar volgens de arts maakt dit geen verschil. De oestrogenen weigerde gewoon zegt ze.

Doe rustig aan hoor! Het is allemaal zwaar lijkt me.

Zoooooo ik vind het echt belachelijk! 1 ivf behandeling die nog vergoed wordt:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1424674.ece/De_maatregelen_van_het_kabinet-Rutte_Boerkaverbod_en_animal_cops

Geplaatst
Nou wat ik bedoel met de resterende pogingen. Stel je raak in je eerste IVF ronde zwanger en het kindje wordt geboren. Je krijgt 3 IVF behandelingen per doorgaande zwangerschap. Dan heb je er dus "2" over, want je bent in poging 1 zwanger geworden. Je komt dan weer na de doorgaande zwangerschap op 3 verse pogingen te staan, mag je die andere 2 pogingen die je nog over had meenemen of krijg je er gewoon weer 3?

Het klinkt heel erg, maar ik was het inderdaad van plan dan om me ziek te melden. Kijk, zo gaan vrouwen het ook doen he. Heb vernomen dat als je in de ziektewet komt als je zwanger bent, dat je dan tot 10 weken na de bevalling 100% van je uurloon via het UWV krijgt? En dus niet de 70%?

En daarna zal ik wel verder zoeken voor werk, maar neem aan dat je na die 10 weken na de bevalling een ZW krijgt van 70% of een WW uitkering van 70% van je laatst verdiende uurloon?

• Maar het belangrijkste is dat als ik weet dat mijn contract niet verlengd wordt, ik me ziek kan melden (aan een verklaring kom ik wel).

• Ziek uit dienst ga zodat ik een ziektewetuitkering tot 10 weken na de bevalling krijgt. Deze is dan 100% toch?

En mocht ik na die 10 weken geen passend werk hebben gevonden, dan krijg ik de normale ziekewet/ww en krijg ik 70% van het laatst verdiende loon. Maar goed, tegen die tijd hoop ik wel werk gevonden te hebben. Maar het klopt dus wel dat je als je ziek uit dienst gaat tijdens de zwangerschap en je betn ziek door zwangerschap, dat je dus 100% loon krijgt? Las zoiets haha. Misschien weet jij het.

Wahahahaha, nou ik zie mezelf al in die stijgbeugels liggen, zucht, grrrr whahaha. Nee hoor, alles voor ons wondertje!

Nee, als je bij de 1e IVF zwanger raakt zijn die andere 2 pogingen niet van toepassing, haha, was het maar waar, voor een 2e kindje krijg je 3 nieuwe pogingen en thats it, helaas.....

Het is nooit leuk om je ziek te melden, maar dan ben je wel verzekerd van salaris tot na je bevalling. Inderdaad krijg je dan 100% en 10 weken na je bevalling moet je dan ww aanvragen, en dan krijg je volgens mij 70% ja, maar dan kun je ook allang ander werk hebben gevonden, in iedergeval zit je dan nooit zonder inkomen.

Whahahahaha, gaat helemaal goed komen met jou in die stijgbeugels hoor, hahahaa!!!

Geplaatst

Hee Dee....

Wat leuk om weer een teken van leven te horen....

Je weet het geen bloed is nog steeds goed.....

Die bolletjes zijn echt giga smerig!!

Gelukkig nog steeds niet ongi de pijn in mijn buik is weer minder dan gisteren...en mijn tepels voelen nog steeds of er volcontinue een kei op ligt....

Vandaag lekker veel afleiding gehad....een voorlichting gegeven....;-)....lekker aan de slag met het werk...;-)

Morgen ook de hele dag afleiding....knaagdieren kijken....;-)

Hoop dat je snel weer de bank af mag zeg arme scheet dat lijkt me killing in de wachtweken....;-)

Geplaatst

Hahahahahah, nou over die bolletjes kan ik ook meepraten. Heb deze elke cyclus gehad, wat zijn die smeriggggggg!!!

Rustig aan meiden!!

Geplaatst

Hallo allemaal, ik ben er weer!

Ik heb wel meegelezen op het forum via mijn iphone, maar verder niet mee bezig gehouden was ook wel lekker.

Er is veel geschreven!

We hebben een heerlijke week gehad in Engeland, eerst bij mijn broertje en zijn vriendin, was leuk om te zien hoe hij nu woont.

Daarna bij mijn vriendin en haar vriend, zij wonen in een super groot huis op een berg in de natuur met een onwijs mooi uitzicht, echt bijzonder!

We zijn ook erg verwend, flink gegeten dus en we hebben twee goede boottochten gehad.

Vandaag weer bij acupunctuur geweest, was weer fijn.

Volgende keer gaat ze een of andere krastechniek op mijn rug doen om wat damp/hitte kwijt te raken.

Mijn tong is best wel geel en heb ook nog steeds uitslag onder mijn oksels, misschien dat het krassen dan gaat helpen.

Mijn milt was wel sterker geworden zei ze, dat vond ik erg fijn om te horen, dan weet ik ook dat het helpt dat ik de zuivel e.d. laat staan.

het blijft wel wat verzwakt, maar komt ook door aankomen en afvallen, maar ze heeft dat zelf ook en je kunt er wel gewoon zwanger mee worden. Zij ziet het erg positief tegemoet mijn ICSI behandeling, ik zelf ook, voel me ook lekker in mijn vel, we gaan er voor!!!!

Ohja petitie is ondertekend hoor! Vind het erg belachelijk, vooral omdat er een vergrijzing is. Heb het ook naar anderen doorgestuurd! Goeie actie Babii!

Liefs Roossie

Geplaatst

Wat een stilte na alle drukte op ons topic.

Roossie weer terug en nu ECHT aan het aftellen tot je afspraak, nog maar een paar dagen!

Hoe is het met de rest? Waar zit iedereen op dit moment in het traject, en hoe gaat dat?

Hier ben ik de eerste wachtweek rustig doorgekomen. Nu begint het wel wat spannender te worden, officiële testdatum is 12-10, maar ik verwacht eigenlijk gewoon één dezer dagen ongesteld te gaan worden.....

Nano, hoe ist met jou?????

Liefs, Dee

Geplaatst

Hee Dee,

Afgelopen week heerlijk gewerkt... En genoeg afleiding gehad....wel continue last van opvliegers (erg warm of koud met zweet aanvallen) gisteren en vandaag nog misselijker....(cappuchino staat me tegen)... Had heel veel pijn aan mijn borsten maar dat is sinds gisteren ook weer over....ben extreem moe ben gisteren en vandaag ook maar niet gaan werken...gisteren erg veel geslapen en nu ook rustig op bed....kortom ik voel me een beetje beroerd en ik hoop dat er toch nog een embryootje ingenesteld heeft.... Maar ik heb ook helemaal geen bloedverlies gehad... Dus twijfel of hij welbingenrsteld is....

Heb jij ook van deze lichamelijke ongemakken dee???

Lfs nano

Geplaatst

@Dee, wat goed dat je de 1e week goed bent doorgekomen! Ik duim voor je tot dinsdag!!! Blijf positief hoor! Succes! En inderdaad nog 4 dagen!!!!!

@Nano, symptomen klinken als zwanger, hopelijk is dat ook echt zo!!! Succes met afwachten!

Met mij gaat het nog niet goed, sinds dinsdag voel ik me belabberd. Ben erg verkouden, dat ook op mijn energie drukt. En ik loop flink te niezen. Soms schrikt manlief van me omdat ik altijd erg hard nies hahaha......kan dat echt niet zachtjes niezen, moet het er gewoon flink uitgooien. Vanochtend had ik er ook nog hoofdpijn bij. Hopelijk steek ik manlief niet aan want hij moet wel mooie zaadjes produceren over ongeveer 3 weken.

Ben wel 1 kg afgevallen! :-)

Ben net geschrokken van het nieuws van het overlijden van Antonie Kamerling, vind het heel erg voor Isa Hoes en zijn kids dat hij zelfmoord gepleegd heeft.........Hard werken is nooit goed voor een mens.

Liefs Roosie

Geplaatst

Lieve roossie....

Wat heeft hij zelfmoord gepleegd??? Dat meen je niet!!

Jij heel veel beterschap...;-).... En ik zal met je meehopen dat je kerel top zaad bijdraagt!! ;-)

Ik had van de week nog zo'n hoop maar nu juist veel minder omdat ik geen innestelingsbloeding heb gehad en mijn borstpijn weg is...de misselijkheid is ook met vlagen....(de moeheid trouwens niet....ben 20 minuten geleden mijn bedje uit gerold)

Jij een heerlijke dag vandaag en wordt snel weer beter...

@Dee, wat goed dat je de 1e week goed bent doorgekomen! Ik duim voor je tot dinsdag!!! Blijf positief hoor! Succes! En inderdaad nog 4 dagen!!!!!

@Nano, symptomen klinken als zwanger, hopelijk is dat ook echt zo!!! Succes met afwachten!

Met mij gaat het nog niet goed, sinds dinsdag voel ik me belabberd. Ben erg verkouden, dat ook op mijn energie drukt. En ik loop flink te niezen. Soms schrikt manlief van me omdat ik altijd erg hard nies hahaha......kan dat echt niet zachtjes niezen, moet het er gewoon flink uitgooien. Vanochtend had ik er ook nog hoofdpijn bij. Hopelijk steek ik manlief niet aan want hij moet wel mooie zaadjes produceren over ongeveer 3 weken.

Ben wel 1 kg afgevallen! :-)

Ben net geschrokken van het nieuws van het overlijden van Antonie Kamerling, vind het heel erg voor Isa Hoes en zijn kids dat hij zelfmoord gepleegd heeft.........Hard werken is nooit goed voor een mens.

Liefs Roosie

Geplaatst

@Nano ja erg hé, iets wat je totaal niet verwacht en nog zo jong!!!

Je hoeft toch ook niet persé een innestelingsbloeding te hebben of wel?

Ik blijf voor je duimen hoor en probeer positief te blijven hoor!

Heb net sinaasappels uitgeperst, hopelijk sterk ik ermee aan!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hmm heb nog lekkere druiven in de koelkast dat is een goed idee.... Ik zal eens googlen over de bloeding...44jaar is veel te jong.....vroeger op die manier een enorm leuke vriend verloren....(hij dacht dat niemand van hem hield)...pffff

Geplaatst

hahaha heb net druiven gegeten waren in de bonus bij de AH.

Ik ben in 1994 mijn beste vriendin verloren aan zelfmoord, ben er kapot van geweest, denk nog regelmatig aan haar vooral als je zulke berichten leest.

Geplaatst

Druiven smaakte me niet....vond ze zo lekker in de winkel...zeker net een goede druif gehad.....deze zijn zo zuur!!!

Ja dit soort berichten komen soms echt binnen....die vriend van mij is voor een trein gesprongen....was echt iemand waarvan ik dacht de wereld ligt aan je voeten....van de bloeding nagezocht en gelezen hierzo....hoeft idd niet altijd zo te zijn...door het gezoek wel weer gelezen dat ik de mooie kleine bolletjes langer had moeten toedienen....(natuurlijke cyclus stil gelegd....en stoppen met utrogestan kon dan BMW afstoten inclusief eitje????) soms denk ik ook moet niet te veel gaan lezen.....waaaaaaaaaahaaaaaaa vreselijke wachtweken....maar wel gezellig dat jullie met ons meewachten....xxxxx

Geplaatst

Mijn vriendin had zich uiteindelijk opgehangen, ze was wel wat langer depressief en had het een aantal keren geprobeerd.

Zie, geen zorgen om geen nestelingsbloeding zegt allemaal niets! Achja ze zullen in het UMC toch wel goed weten wanneer je het beste kan stoppen met de utrogestan?

Sterkte met afwachten!!

Geplaatst

Dank je wel lieve schat.....maar ik betwijfel dat

@Nano ah neeeeeeeeeeee................hopelijk gaat het bloeden stoppen!!! Dikke knuffel meis...........

Liefs Roossie

Geplaatst

Shit Nano.... balen joh. Had het je zo gegund!

Hier al dagen zeurbuikpijn, zal er niet raar van opkijken als ik ongesteld word (had eigenlijk verwacht dat het er al zou zijn) maar goed, zo lang er geen bloed te zien is wachten we nog maar even 'rustig' af........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden