Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Babii,

Ik doe de korte cyclus IVF....

Vorige week zondag ongi geworden, dinsdag aansluitend (menstruatiecyclus 2-3) begonnen met medicatie, afgelopen (zondag konook) maandag voor mijn eerste fm geweest en morgen voor mijn 2e fm....

Pillen van te voren heb ik niet hoeven slikken....

Ben benieuwd...laat je wat weten??

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook wij lopen in het umcu. Mijn man en ik hebben vorig jaar drie icsi behandelingen gehad daar en na de laatste behandeling in oktober hadden we besloten om te stoppen. Na een moeilijke zomer zijn we hier toch op terug gekomen en hebben we besloten om het weer te gaan proberen. 26 oktober hebben we weer een gesprek bij Dr. Prak (bij haar hebben we t.n.t. alle gesprekken gehad, een prima arts m.i.!). Ik vermoed dat we opnieuw alle bloedonderzoeken moeten laten doen. Ik kreeg te horen dat de wachtlijst voor mij een half jaar zou zijn! Best lang dus. Ik verwacht dat wij in maart volgend jaar kunnen starten.

Leuk om dit topic eens helemaal door te lezen en te zien wat jullie ervaringen zijn! Onze ervaring is dat er wel eens e.e.a. mis gaat maar dat men over het algemeen toch betrokken op een professionele manier is.

Babii...wat betreft je pilgebruik...Na de 1e icsi behandeling ben ik op eigen initiatief direct weer aan de pil gegaan zodat we na het evaluatiegesprek z.s.m. weer konden starten. Tijdens dat gesprek bleek dat dat positief uitpakte want als ik dat niet gedaan had dan had ik nog een anderhalve maand langer moeten wachten. Kwaad kan het niet volgens mij! Toen ze hoorde dat ik startklaar was is ze naar de planning gelopen voor me om te kijken of er nog een gaatje was en dat was er!

Geplaatst

@ Nano, hoe was je FM meid???

@ EDR, jeetje meid wat heb je al veel moeten ondergaan. Super goed dat jullie weer gaan starten! Hoop dat het allemaal goed uitpakt voor jullie.

Wat betreft mijn IVF (ga IVF doen). Die verpleegkundige zei dat ik niet mocht starten en de ander wel. Tevens zei dokter Koot dat ik ook beter direct kon starten met de pil, zodat ik inderdaad behandel klaar ben.

Wat ik niet snap is dat de ene verpleegkundige zegt: ja mevrouw u mag starten met de pil en de ander, nee dat mag niet. Erg verwarrend en had het nog zo met de arts afgesproken, het stond alleen niet in de pc (lekker stom). Maar ben niet dom, verzin het verdorie niet zomaar!

Zegt de ene assistente: bij een lang schema gaat iemand altijd aan de pil en bij een kort schema niet.

De andere zegt weer: mevrouw ze zetten alleen bij ICSI iemand aan de pil en niet bij IVF.

Ik denk dat ik toch aan de pil ga, ben al zolang aan het wachten. Wil gewoon starten. Verder denk ik ook dat een lang schema een beter effect op mijn BMS heeft.

Geplaatst

Balii...het komt me idd wel bekend voor dat je alleen bij icsi aan de pil hoeft omdat ze de puncties het liefst zo min mogelijk in het weekend plannen. Met de pil is dit handiger te plannen. Misschien is het toch goed om het nog eens te checken?

Geplaatst

EDR.....leuk om je er bij te hebben....en wat sterk dat jullie de kracht gevonden hebben om het nog eens te proberen...;-)

Babbiiiiiiiu.....vrijdag de punctie!!!!!! :-) ze zitten er nog steeds allevier!!!

Eentje van 19, eentje van 18 en twee van 20!!!!

Vanmiddag wordt ik gebeld en dan hoor ik meer...;-)

Geplaatst

Wat super de super Nanoo!!!!!!!!!!!!!!!!

@ EDR, ik vind het raar, want lees overal dat ze het bij IVF/ICSI bij een lang schema doen. Ik kan wel bellen, maar de één zegt dit en de ander dat. En anders kan ik weer een maand wachten. Maar goed.... Beter dat ik zelf geen arts ga spelen haah.

Geplaatst

Hier ook vrijdag punctie!! Wat toevallig hè!?

Er zitten nog steeds 5 follikels maar niet allemaal even groot. Voor de kleinere follikels was een punctie in het weekend misschien beter maar ze durven het niet aan nog zo lang te wachten omdat het nadelig kan zijn voor de grotere. Ze zijn nu 21, 18, 16, 15 en 13mm. Hopelijk reageren de kleinsten goed op de Pregnyl. Die van 15mm zit boven de cyste (dus kleinere kans dat ze die goed kunnen aanprikken). BMS was netjes 12mm (ik heb eigenlijk geen idee wat daarvoor goede waarden zijn, Babii weet dat misschien wel?). Ook ik word vanmiddag gebeld over hoe laat we vrijdag ingepland zijn.

Ik moet voor de punctie antibiotica nemen vanwege m'n endometriose (voor het geval ze iets raken volgens mij).

Poeh, spannend allemaal hoor, de punctie(naald) op zich denk ik nu minder aan ;-) , ben vooral aan het duimen dat de weinige eitjes er goed uitgehaald kunnen worden!

Om nog even antwoord te geven op de vraag van Babii: ik heb een lang schema, met pil. 7 dagen na het starten met spuiten van Decapeptyl moest ik met de pil stoppen. Weer een week later (dus na 2 weken Deca spuiten) moest ik de Gonal erbij gaan spuiten. Nu bekend is dat we vrijdag voor de punctie gaan, moet ik vanavond Pregnyl zetten (en geen Deca en Gonal meer).

Vervelend dat ze verwarring bij je scheppen. Misschien zei die verpleegkundige dat je nog niet met de pil moet beginnen omdat ze niet weet welk schema je krijgt?

EDR, wat een heftig verhaal. 3 keer ICSI zonder succes, dat lijkt me heel zwaar. Fijn dat jullie er nog een keer voor durven te gaan. Zou wel balen zijn als je eerst weer op een wachtlijst moet. Maar goed, eerst 26-10 maar afwachten.... Succes alvast!

Geplaatst

Wat leuk, weer wat meer mensen die mee komen praten hier...... Vind het wel prettig, ervaringen uitwisselen!

Ralletje al voor de 4e poging, hopen dat het geluk (weer) met jullie mag zijn, zie dat je al een zoontje hebt, was het toen raak bij je 1e ivf poging? En hoe zijn de pogingen van het afgelopen jaar bevallen in het UMC? Wel enorm balen dat ze niet gelukt zijn!

Nano, hoe laat mogen jullie vrijdag? Wij moeten om 10.30 melden en om 11.00 staat de punctie gepland! Wel een raar idee dat je elkaar daar dan tegen kunt komen. Je weet het van elkaar maar kent elkaar niet....

Geplaatst

Hoi !

Ik heb deze topic net ontdekt en ik loop ook in Utrecht ( Diaconessenhuis en UMC) Na wat teleurstellingen ( oa 5 eitjes zoek in het lab bij 1e IVF poging ! Maar nu na TP topembryo op 9 september positieve test ! We zijn zwanger !

Groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Hahaha....wel even wachten dan hoor!!! ;-)

Om 11.00 gaat mijn man naar loket 39...voor zijn vrijwillige bijdrage....;-)

En om 11.30 is de punctie....ik denk dat we erg op tijd zullen wezen...(ik ben te herkennen aan blond haar....met hier en daar een toefje uitgroei...;-))

Zou wel leuk zijn....maar focus je vooral op de punctie!!! Heb je maandag ook de terugplaatsing???...

Wel gaaf hè!!!

Geplaatst

Gefeliciteerd!!!!!

Hoi !

Ik heb deze topic net ontdekt en ik loop ook in Utrecht ( Diaconessenhuis en UMC) Na wat teleurstellingen ( oa 5 eitjes zoek in het lab bij 1e IVF poging ! Maar nu na TP topembryo op 9 september positieve test ! We zijn zwanger !

Groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Even een poging tot antwoorden hihi:

@ Dee, nee ze weet niet welk schema ik krijg. Helaas :(. Maar met mijn eigen arts had ik afgesproken dat een lang schema het beste bij me zou passen en moest starten met de pil. De verpleegkundige zegt wat andres en de arts heeft het niet in het elektronisch dossier genoteerd. Erg verwarrend! Ga nu maar even wat Utrogestan bollen gebruiken ahha (deze houden mijn menstruatie altijd tegen). En dan hopen dat hij uitgesteld wordt tot de 29e....

Succes met je punctie, spannend hoor.

@ Jeanine, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Helemaal super! Geniet ervan.

@ Dee en Nano, zo kwam ik 2 weken geleden een andere meid van het forum tegen. Erg leuk!

Geplaatst

@Nano welkom hier!!! Heel veel succes met je 1e ivf!

Dat opgejaagd voelen en emotioneel dat is begrijpelijk hoor tijdens zo´n traject. Ik loop bij een acupuncturiste om me daar ook mee te helpen om zoveel mogelijk relaxt te blijven. Heb met mijn 1e poging alles over me heen laten komen, dat lukte gelukkig goed. Hopelijk lukt dat met ICSI weer. Ben je al gebeld gisterenmiddag?

Succes vrijdag met de punctie!!!

@Dee jij ook succes vrijdag met de punctie!!! Zou grappig zijn als jij en Nano elkaar tegen zouden komen. Kunnen jullie elkaar ondersteunen als je nog stoned bent van de morfine ;-)

Ik ben benieuwd of jullie nu meer follikels hebben dan ze nu kunnen zien.

@Babii, pfff wat slordig toch weer van het ziekenhuis de ene zegt dit de ander zegt dat. Ik zou gewoon met de pil beginnen, dat scheelt weer een hoop wachttijd.

Mij had de gyn helemaal niet gezegd wanneer ik met de pil moest gaan beginnen. Ik had toen het ivf secretariaat gebeld en gevraagd of het niet verstandig is als ik bij de eerst volgende ongi al met de pil zou gaan beginnen. Dat werd nagevraagd bij de gyn en ja ik kon maar beter gelijk beginnen. Dat heb ik gedaan, blijkt veel later dat ik pas 11 okt. een afspraak heb, ben ik sinds begin aug. al aan de pil......Dus ook niet goed gegaan. Ik ben dus ook heel benieuwd wat eruit het gesprek voort zal komen, dat er in mijn dossier staat dat ik al aan de pil ben, ik verwacht van niet. Hopelijk kunnen ze me dan anders naar voren schuiven.

Ik heb vorige keer kort schema gehad, toen moest ik met hormonen op cd 2 beginnen en met ovulatie remmer op cd 6. Bij lang schema heb ik begrepen dat we moeten beginnen op cd 21 en dan na je bloeding met hormonen beginnen. Je bent dan in ieder geval ongeveer 3 weken met prikken bezig.

En ik moest inderdaad zoals EDR zegt aan de pil, omdat ik ICSI ga doen en dan moet alles doordeweek gepland worden, omdat er dan meer laboranten nodig zijn en daarvoor werken er te weinig in het weekend. Dus ik weet niet hoe dat met ivf zit eigenlijk. Lastig hé, en inderdaad als je nu weer gaat bellen krijg je weer een ander antwoord.

@EDR welkom! Jullie hebben veel meegemaakt al zeg, 3 icsi behandelingen! Wat moedig dat jullie weer voor jullie kinderwens gaan, het is ook heel moeilijk om je erbij neer te leggen dat het niet lukt en wie weet lukt het nu juist wel. Het aantal 3 is maar door de verzekeringen e.d. verzonnen. Half jaar wachtlijst, dat is wel lang inderdaad, ik sta op een wachtlijst van 3 maanden sinds 12 juli, 11 okt. ben ik aan de beurt voor een afspraak over het prikschema. Zou het dan ineens zoveel drukker geworden zijn? Ik hoop het niet voor jullie, succes!

@ralletje welkom hier! Je hebt ook al heel wat meegemaakt, hopelijk lukt het met de 4e poging voor een brusje voor jullie zoon! Succes!!!

@Jeanine, gefeliciteerd!! Wat een nare ervaring zeg, dat er 5 eitjes zoek waren in het lab! Gelukkig ben je nu lekker zwanger, geniet ervan!

Ik heb hier nog niet veel nieuws, ben aan het aftellen naar 11 okt.

Ik heb wel tussentijdse bloedingen van de pil blehhhhh......maarja nog even doorbijten.

Als Dee en Nano de punctie aan het ondergaan zijn, ben ik een trouwdag aan het vieren van vrienden van mij. Misschien een goed teken voor jullie ;-)

En zaterdag een week op vakantie naar Engeland, heerlijk heb er erg veel zin in!

Succes allemaal de duimen draaien!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ach roossie....lieve schat!!!....allemaal trouwens....voel me echt gesteund door jullie lieve woorden!!....hoop dat het een goed teken is idd... ;-)

Gisteren een telefoontje gehad dat ik idd morgen om half 12 de punctie heb....dan worden we maandag weer gebeld....(pfff zo lang wachten om te horen of het okay gaat) ik hoop dat we vrijdag na de punctie wel al horen of er eicellen aangetroffen zijn en of het zaad goed is....

Gaat jullie partner eigenlijk wel of niet mee naar de tp???

Geplaatst

hallo Dee en Nano,

allebei succes morgen met de punctie, het zou wel leuk zijn als jullie mekaar tegenkwamen.

Ik loop zelf al 3 jaar in het umc Utrecht.

mijn favoriete arts is mevrouw van Harten.

verder iedereen ook veel succes.

Ik ben vandaag nog geweest voor mijn 3e fm en blijkbaar krijg ik toch nog een punctie, deze wordt dan zondag.

totaal 5 follikels.

zou dat genoeg zijn? ik hoop het wel.

groetjes

Rita

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij gaan na onze vakantie in oktober weer starten met de volgende IVF ronde.

@Nano: je krijgt na de punctie altijd te horen hoeveel eicellen er gevonden zijn en of het zaad goed genoeg is.

Geplaatst

@pebbles, succes zondag met de punctie! Wie weet heb je meer dan 5 follikels en het gaat om de kwaliteit hé niet om de kwantiteit.

Als je veel follikels hebt moet de energie over veel eitjes verdeeld worden, als je er minder hebt kan het de kwaliteit meer ten goede komen.

@Nano, ik kreeg ook na de punctie te horen hoeveel eitjes er waren en mijn man kon aan de balie bij het lab vragen naar de zaadkwaliteit.

Ik heb helaas nog geen tp gehad, maar mijn man gaat in ieder geval mee mochten we deze keer wel een tp hebben. Hij gaat altijd overal mee naar toe, zo heeft hij het gevoel dat hij wat kan doen en om mij te ondersteunen. En het is per slot van rekening toch de verwekking van jullie kindje.

@Kaartje succes met je 3e ivf, ik hoop dat het een geluksronde voor je wordt!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ooije Rita wat een mooi bericht.....ik heb er vier....je weet het er hoeft er maar een goed te zijn.....;-) wij hebben dc.Koot....en daarvoor dct Goverde....eigenlijk zie je ieder bezoek wel WW'er een nieuw gezicht....

hallo Dee en Nano,

allebei succes morgen met de punctie, het zou wel leuk zijn als jullie mekaar tegenkwamen.

Ik loop zelf al 3 jaar in het umc Utrecht.

mijn favoriete arts is mevrouw van Harten.

verder iedereen ook veel succes.

Ik ben vandaag nog geweest voor mijn 3e fm en blijkbaar krijg ik toch nog een punctie, deze wordt dan zondag.

totaal 5 follikels.

zou dat genoeg zijn? ik hoop het wel.

groetjes

Rita

Geplaatst

@Nano, weet je wat lekker is, als je na de punctie in een heerlijke warme stoel geplaatst wordt, met een dekentje en kruik en je mag een kopje thee of koffie.

Is lekker zo bijkomen en laat je maar lekker verzorgen door je man/vriend ;-)

Je zal er wel goed doorheen komen, het gaat pas echt wat pijnlijker worden als je echt heel veel follikels hebt.

Ik had er namelijk 23, de gyn zag er voor de pregnylprik 18, maar ben er goed doorheen gekomen.

Hand op je buik wil ook wel helpen en je wordt afgeleid door de assitente.

En met de verdoving van je baarmoeder even goed kuchen dan voel je er amper of niets van.

De meeste tijd zijn ze met voorbereidingen bezig!

Succes! Morgen wordt een mooie dag! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Bedankt voor de succeswensingen!!

Ik hou m'n bericht even kort, merk dat ik het prettig vind me vandaag vooral op andere dingen te richten. Nu ik hier zit te lezen nemen de spanningskriebels toe namelijk!

Ik laat snel weten hoe het gegaan is en zal dan ook nog even op de rest reageren!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden