Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ga ervoor lieverd....een van ons moet toch raak hebben....;-)

Lfs mij.

Shit Nano.... balen joh. Had het je zo gegund!

Hier al dagen zeurbuikpijn, zal er niet raar van opkijken als ik ongesteld word (had eigenlijk verwacht dat het er al zou zijn) maar goed, zo lang er geen bloed te zien is wachten we nog maar even 'rustig' af........

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas, ook hier einde verhaal. Poging 1 mislukt, geen cryo's, komende week weer afspraak in het ziekenhuis en bespreken hoe & wanneer verder. Nu die ellendige pil weer slikken.

Hopelijk zijn er anderen met meer positief nieuws? Jem, Ralletje????

Fijn weekend allemaal....

Geplaatst

Oh wat lees ik hier verdrietige berichten. Dee en Nano veel sterkte meiden. Ik hoop dat ik hier snel wat meer positieve berichten lees...

Geplaatst

Lieve Dee,

Heel veel sterkte Pfff wat jammer zeg!.....warme knuffel voor jullie allebei....en waarschijnlijk komen we elkaar weer tegen in het ziekenhuis...!...

Helaas, ook hier einde verhaal. Poging 1 mislukt, geen cryo's, komende week weer afspraak in het ziekenhuis en bespreken hoe & wanneer verder. Nu die ellendige pil weer slikken.

Hopelijk zijn er anderen met meer positief nieuws? Jem, Ralletje????

Fijn weekend allemaal....

Geplaatst

He Dee en Nano wat een verdrietig berichtje... Had gehoopt dat jullie samen een mooie test zouden krijgen...

Roossie voor jou morgen de dag he, laat je wat van je horen als je morgen terug bent uit het ziekenhuis?? Hopelijk kan je snel starten!

Hier inmiddels aan het spuiten met de Gonal en de Deca. De deca blijf ik echt een vervelende spuit vinden, de Gonal is echt veel fijner! Heb nu na 4 dagen Gonal al wel een zeurende buikpijn dus hoop dat mijn eierstokken al goed bezig zijn met het maken van eitjes. Donderdag om 8 uur hebben we de eerste echo en als het goed is volgende week de punctie.. Brrr, wat gaat dat snel ineens.

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

@jem, veel succes donderdag, hopelijk is dat zeurende gevoel teken van groeiende eitjes!

Ja dat klopt ik heb vandaag eindelijk mijn gesprek met de gyn over hoe het traject zal gaan verlopen en ik krijg mijn prikschema, dan weet ik dus pas wanneer ik echt kan beginnen. Misschien dat ik vanavond al een spuit ga zetten, maar dat denk ik niet. Ik hoop heel erg dat het wel in mijn dossier staat dat ik al maanden aan de pil ben en hopelijk komen we ook goed uit met onze vakantie van 20 nov. Manlief heeft vanmiddag vrij genomen, dus dat is wel erg fijn.

Liefs Roossie

Geplaatst

En Roossie, is het gesprek je meegevallen en mag je snel beginnen?? Ik hoop het voor je, na zo'n tijd wachten dat je nu eindelijk snel door kan!!

Geplaatst

Bedankt voor het meeleven meiden! We worden morgen besproken in het fert.overleg en de arts belt me woensdag. Als het goed is kunnen we dan alweer snel verder, dat is fijn. Moet ook wel ivm de endometriose en de cyste.

Nano, voorlopig ben ik niet in het UMC hoor, pas met de punctie weer. Weet jij al wanneer jullie voor een cryo tp mogen gaan?

Jem flink aan het spuiten, goed hoor! Ben heel benieuwd wat jullie donderdag bij de eerste FM gaan zien!

Roossie, hoe ist gegaan vandaag??

Boogie, voel je je goed? Bijna 10 weken zie ik! Wanneer staat de volgende echo op de planning?

Groetjes en succes voor een ieder die het nodig heeft...

Geplaatst

We hebben een goed gesprek gehad.

Eerst had ze 1 dec. als punctie datum in de planning, maar toen vroeg ze of we nog op vakantie gaan.

We gaan 20 nov. t/m 6 dec. op vakantie, dus 1 dec. gaat dan niet lukken.

Toen zat ze te rekenen, dan moet het in week 45 gebeuren, anders week 50 maar dan moet je ook prikken tijdens de vakantie en anders wordt het jan. want met de kerst zijn ze dicht. Het lab wordt dan ook schoongemaakt.

Ze ging het navragen, wij zaten ondertussen onwijs te duimen en toen kwam ze terug met het goeie nieuws, er is nog plek in week 45!!! En wel op 10 nov.

Vrijdag moet ik beginnen met decapeptyl, 22-10 mag ik stoppen met de pil.

Als ik dan menstrueer moet ik een afspraak maken voor een echo, dit was eigen keuze vindt het wel fijn dat er nog even naar gekeken wordt, want dat is niet meer gedaan sinds de ivf met 23 follikels. Ik start dan ook met puregon. Ze wilde me eerst gonal F voorschrijven, maar heb gezegd dat ik tot nu toe altijd puregon gebruikt heb en er goed op reageer en dat liever wil blijven gebruiken en het was zo ook met de andere gyn afgesproken. Dus het is gelukkig bij puregon gebleven. Als het goed is 13 nov. terugplaatsing en dan rond 28 nov. testen, dat is dus tijdens onze vakantie. We gaan met schoonfam. op vakantie, zei al tegen mijn man wil ze dan niet nieuwsgierig op me nek hebben, wil dat wel in alle rust kunnen doen. Mijn man gaat hier nog met zijn zus over hebben.

Heb nog een goeie daad gedaan, bloed gedoneert voor onderzoek rond de overgang en eierstokken, het waren wel 4 buisjes!

Morgen medicijnen regelen bij de apotheek en dan vrijdag beginnen!!! :-) En volgende maand kan ik gewoon al zwanger zijn!!!

Ze raadde ons wel aan om nog na te denken over het terugplaatsen van het aantal cryo's, we hebben nu 2 in ons contract staan, maar ze zei dat een verse emmy en cryo qua kwaliteit dicht bij elkaar liggen en dat je dan meer kansen hebt als je er 1 terugplaatst. Ik weet het nog niet, we hoeven nu nog niet te beslissen, we moeten het 5 nov. weten. Manlief zei je mag het ook gewoon zo laten staan hoor hahaha de schat.....

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie, wat fijn dat je al zo snel kan gaan beginnen!! Raar idee he dat je op korte termijn echt zwanger zou kunnen zijn. Dat heb ik nu wel, volgende week ergens de punctie en nu over 3 weken zou ik al zwanger kunnen zijn. Vind dat ook zo'n onwerkelijk idee...

Dee fijn dat je deze week al besproken wordt en er woensdag al uitsluitsel over krijgt. Hoe voel je je nu??

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

@Dee, wat goed dat je besproken wordt, veel succes morgen!

@jem, ja heel apart idee en zo'n grote kans als deze hebben we nog niet gehad! Ik ben erg blij dat we eerder kunnen beginnen. Zag het ook niet zitten om die pil nog zo lang te slikken en ik word er ook niet jonger op. En waarom andere hormonen gebruiken als die ik nu gebruik goed werken! Ik heb vandaag de medicijnen besteld, morgen kan ik ze al op komen halen. Ik vind het heel erg raar dat het UMC geen apotheek heeft, bij Antonius kun je alles zo halen hebben ook alles op voorraad. En ik heb het zo kunnen regelen dat de HIV bloeduitslagen van het ene ziekenhuis naar het andere gefaxt wordt. We moesten het zelf gaan halen, terwijl het veel sneller gaat als ze het zelf regelen ze werken nota bene samen!

Wat de gyn gisteren ook nog had gezegd wat ik fijn vond om te horen, dat we natuurlijk altijd er rekening mee moeten houden dat het met ICSI ook niet lukt, maar dat het vaak als het met ivf niet lukt het wel met ICSI lukt, dus de kans is groot dat we nu wel eindelijk een bevruchting mee zullen maken.

Liefs Roossie

Geplaatst

We hebben pas een vervolg rond 11 1110....dat is het gesprek

Bedankt voor het meeleven meiden! We worden morgen besproken in het fert.overleg en de arts belt me woensdag. Als het goed is kunnen we dan alweer snel verder, dat is fijn. Moet ook wel ivm de endometriose en de cyste.

Nano, voorlopig ben ik niet in het UMC hoor, pas met de punctie weer. Weet jij al wanneer jullie voor een cryo tp mogen gaan?

Jem flink aan het spuiten, goed hoor! Ben heel benieuwd wat jullie donderdag bij de eerste FM gaan zien!

Roossie, hoe ist gegaan vandaag??

Boogie, voel je je goed? Bijna 10 weken zie ik! Wanneer staat de volgende echo op de planning?

Groetjes en succes voor een ieder die het nodig heeft...

Geplaatst

Nano, dat is precies rond mijn punctiedatum, wie weet komen we elkaar daar tegen ;-)

Nou hier ligt de groente la weer vol met medicijnen! :-)

Die dozen van decapeptyl zijn groot! 4 dozen met 7 spuiten.

Verder zijn we aan het knutselen, bed ombouw en krabpaal, we zijn de planken aan het gronden wordt wel een beetje naar van de lucht.

Ik heb ook beetje krampen in mijn buik en tussentijdse bloedingen pfffffff.........vrijdag over een week kan ik eindelijk met de pil stoppen! :-)

Liefs Roosie

Geplaatst

Vanmorgen voor de eerste echo geweest en er waren 2 grote eitjes en de rest was kleiner van 10 tot 12 mm. Zaterdag moet ik weer terug komen omdat ze wil kijken wat die twee grote gaan doen. De vorige keren was mijn baarmoederslijmvlies iedere keer rond de 5 mm dus niet echt super en nu was die al 9 mm dus daar ben ik wel erg blij mee. Dat zag er ook super uit zei de gyn met mooi 3 lagen erin. Nu dus afwachten weer tot zaterdag, op zijn vroegst is maandag de punctie.

Roossie vervelend om die verflucht in je huis te hebben maar je ziet het dan wel lekker opknappen he! Moeten jullie veel doen in huis?? Hopelijk ben je snel van de bloedingen en de krampen af!

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Thanks Ralletje.... Maar hoe is het met jou? Kan me nog herinneren dat je (alweer een poosje geleden) voor een FM moest maar daarna volgens mij niet zoveel meer gelezen van je.... Is het goed gegaan, en heb je inmiddels je punctie en tp gehad? Ik hoop het voor je!!!!!!!

Roossie: mooi dat jullie kunnen gaan starten en dat het zo goed uitkomt met jullie vakantie! Want wat een gedoe hè, dat geplan elke keer.... Succes morgen met de 1e spuit!

Spannend Jem! Hopelijk gaan die kleine follikels ook mooi meegroeien. Jij spuit ook Gonal toch? En ook 150?

Ik ga de komende poging een hogere dosis spuiten, 225. Ik voel me wel weer optimistisch hoor, we kijken hoopvol vooruit. We moeten natuurlijk snel door vanwege de endometriose en de cyste en dat vinden we eigenlijk wel prettig! Wel weer met een lang schema, dus er gaat al snel een tijd overheen, maar ik mag volgende week alweer gaan beginnen met het spuiten van de Deca. Ik was even bang dat de cyste te groot zou zijn en dus eerst weer een nieuwe operatie nodig zou zijn, maar dat is (nog net) niet zo. Hopen dat er deze keer meer eitjes aan de linkerkant willen groeien, want rechts blijft die cyste natuurlijk in de weg zitten. Pijnstilling voor de punctie bespreken we later (maar we gaan het vast niet nog een keer zo doen als laatst!).

Nano, 11-11, dat duurt nog even.... Wel prima om even bij te komen of vind je 't ver weg? Hopelijk gaat het goed met jullie cryootjes en zullen ze mooi gaan ontdooien. Maar goed, nu hebben ze dus nog even hun 'winterslaapje' ;-).

Geplaatst

EERST EEN EGO, DAARNA LEES IK BIJ:

Voor de nieuwsgierigen:

Hey dames,

Zoals jullie weten ben ik een petitie gestart, omdat het kabinet 3 IVF behandelingen naar 1 behandeling wil terugdraaien.

Gisteren ben ik hierover geïnterviewd wat heeft geresulteerd tot dit stuk in het Algemeen Dagblad:

ezik95.jpg

Geplaatst

Hey meiden,

MIjn oprechte excuses dat ik amper tot niet aanwezig ben, maar het was een nogal hectische periode bij ons.

Eerst kreeg ik te horen dat mijn werkgever mijn contract niet verlengde, aangezien ik helaas boventallig ben verklaard. Ze moeten van 3 naar 2 secretaresses terug en aangezien ik de enige was met een "tijdelijk" contract, is mijn dienstverband per 30 november beëindigd.

Echter heb ik niet stilgezeten, ben per direct een andere job gaan zoeken en godzijdank vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben! Scheelt dus dat ik niet de WW in hoef en verder kan werken.

Verder is mijn oom, de man die me opgevoed heeft, na een lange strijd aan kanker overleden. Dus morgen heb ik de crematie.

Verder wilde mijn lichaam niet echt meewerken, maar sinds gisteren eindelijk een eitje en nu op naar de menstruatie en de start van onze eerste IVF.

@ Roosie, jeetje zeg wat heftig! Gecondoleerd zeg. Ben blij dat je snel mag beginnen!

@ Dee en Nano, wat een **** nieuws meiden. Had dit niet gehoopt en had nog zo met jullie afgesproken dat jullie die menstruatie een enkeltje richting de Noordpool zouden geven *zucht*. Volgende keer moet die menstruatie dus goed luisteren naar me ;).

@ Nano, je hoeft niet altijd innestelingsbloed te hebben hoor, veel vrouwen hebben dit niet eens hihi. Heb dit zelf in 2006 ook niet gehad en eigenlijk niemand van mijn vriendinnen.

@ Jem, wat goed dat je al aan het spuiten bent zeg! Hoop inderdaad dat je eierstokken veel eitjes aan het aanmaken zijn.

Lijkt me super zwaar om zoveel eitjes te dragen. Heb zelf al gigantisch veel pijn als er 1 eitje op knappen staat, laat staan 20 stuks.

Bij mij zit links overigens potdicht, dus denk dat er alleen rechts iets gaat groeien?

Voor iedereen, een dikke knuffel!

Geplaatst

@jem, hopelijk gaan de andere follikels nog meegroeien! Succes zaterdag met de echo!

Nee we hoeven niet veel te doen in huis hoor, we wonen in een nieuwbouwhuis sinds 3 jaar en we zijn met alles klaar. Maarja je blijft klussen in je leven hé, soms wil je eens wat anders. We zijn met de bedombouw bezig en de krabpaal, we hopen dit weekend een heel eind te komen.

Het gaat gelukkig al beter met me, heb geen krampen meer en gisteren heb ik goed kunnen werken.

@Dee, wow dat gaat snel, je mag volgende week al gaan beginnen! Fijn dat je nu meer hormonen mag gaan prikken.

@babii, wow wat is er veel gebeurd met je. Wat goed dat je zo snel een nieuwe baan gevonden hebt!

Gecondoleerd meis met je oom, wat erg voor je, veel sterkte en kracht toegewenst meis.

Heel veel succes met je ivf! En gefeliciteerd met je stuk in het AD, goed hoor dat je hier zo voor inzet!

Waar condoleer je mij eigenlijk mee? Misschien bedoel je iemand anders?

Vanavond de eerste deca prik!!! :-)

En over een week stoppen met de pil! Eindelijk!!! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie hoe bevalt het spuiten je weer?? nog een paar dagen en dan ben je in ieder geval van de pil af!!

Gisteren de echo weer gehad en nu 12 eitjes!! baarmoederslijmvlies was nog 9mm dus dat was ook netjes. Dinsdagmorgen om 10.30 hebben we de punctie dus vanavond om 23 uur moet ik de pregnyl spuiten. Het schiet nu dus echt op!!

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

@Jolanda, wow wat goed zeg 12 follikels, heel mooi aantal en ook mooi bms!

Succes dinsdag!

Hier gaat het prikken goed, ik ben blij dat de naald van de deca niet zo dik is als die van de Olgalutran die ik met mijn vorige poging moest prikken. De deca moet ik ook veel langer prikken, dus ben daar wel blij om. Ik heb mijn wekker aan staan op mijn mobiel, dan vergeet ik het niet om te prikken.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Jolanda ik zie ineens je link over je marsepeinentaarten, ziet er erg leuk uit zeg!

Doe je dat volledig als zelfstandige?

Ik ga dinsdag met mijn Engelse schoonzus naar 'de tafel van 18' die winkel zul je vast wel kennen. Zij maakt cupcakes voor winkels, bedrijven en particulieren.

Geplaatst

Roossie wat fijn dat je de prikken mee vind vallen. Ik vond de deca echt een vreselijke spuit, de gonal veel fijner. Maar dat is alweer gedaan, vandaag helemaal niks om te spuiten ofzo.. Ben heel benieuwd morgen met de punctie, maar morgen om deze tijd heb ik hem al gehad!!

De taarten maken doe ik puur voor de hobby, voor vrienden en mensen die het leuk vinden om een taart bij mij te bestellen. Volgende maand moet ik er weer een paar maken, vind het erg leuk om te doen. maak jij ook taarten dat je naar de tafel van 18 gaat of alleen voor je schoonzusje?? Ik ben nog nooit in die winkel geweest, bestel eigenlijk alles online, wel zo makkelijk. Anders ben ik het treinkaartje kwijt aan geld en nu de verzendkosten dus dan maar lekker makkelijk vanaf de bank haha..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden