Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Jem, wat balen dat je zo onwijs misselijk bent zeg. Als dat aanhoudt even naar de arts voor Estrofem heet het volgens mij. Dit helpt onwijs tegen de misselijkheid.

Hier zal ik niet positief testen, dat weet ik zeker. Ik had me overigens vergist in de Utro. Gisteren was de laatste dag (12 dagen incl. punctiedag). Ze zijn al op..... Mijn test is negatief, wel te vroeg maar zegt genoeg. Nu hopen dat die duivels komen, kunnen we weer verder en dan weer in de hoop dat het BMS goed groeit.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, de buikpijn wordt weer heftig, maar hefitger als met de Utro.... De duivels willen helaas snel doorkomen!

@ Jem, heb jij weleens cryo's TP gekregen? En had jij een maand rust of mocht je door?

Geplaatst

Babii, wat shit zeg van je negatieve test. Ook al had je je erop ingesteld denk dat je toch altijd wel wat hoop hebt als je een test doet...

Ik ben nu zwanger van onze eerste icsi dus heb nog een cryo in de vriezer maar gelukkig voorlopig niet nodig. Kan je je vraag anders niet stellen via de mail met de verpleegkundige??

Volgens mij moet je na een mislukte poging altijd eerst een gesprek met de gyn maar dat weet ik niet zeker en meestal gaan er wel een paar weken overheen toch voordat je een afspraak hebt staan. Weet dus niet hoe snel een cryo TP zou kunnen. Het UMC is ook nog dicht eind van het jaar dacht ik....

Geplaatst

Ja, helaas..... Heb even gemaild met de verpleegkundige en die mailde al terug: mevrouw dit hadden we niet afgesproken, u zou zwanger zijn haha. Was de lieve verpleegkundige die bij de punctie zat, maar goed. Ze zegt: wacht nog even af, als u de 28e niet menstrueert een test. Daarna krijgt u een maand rust en in die maand moet er een gesprek met de arts plaatsvinden. Zal de eerste TP wel rond januari/februari hebben, duurt wel lang zo zeg. Maar mijn vragen m.b.t. BMS moet ik aan de arts stellen en hoop serieus dat ze dat BMS op orde krijgen anders duurt het allemaal nog veel langer de TP.... Want stel ze krijgen het helemaal niet boven de 7 mm *dat is nog nooit gelukt met Progynova en in eigen cyclus*. Wat dan?

Dit zijn dingen die ik allemaal wil bespreken. Kijk ze zeggen heel makkelijk: dit BMS is uw bms, maar hij is niet voor niks 7.4 mm geworden bij de punctie, dus hij kan beter. Dan moet het op één of andere manier toch wel lukken, maar hoe??? Ze zijn er al 1,5 jaar mee bezig en het is no geen 1x gelukt en vindt het echt zonde onder de 7 terug te plaatsen, geloof nooit dat er dan zwangerschappen ontstaan (al lees ik het wel). Maar boven de 7 is er meer kans en daar ga ik voor. Dus ja, hopen dat het BMS gaat groeien (lijkt wel alsof de duivel hier met alles speelt).

Zooooo genoeg ego nu hahahaha.

Geplaatst

@ Esther ik hoop dat het gauw raak is bij jullie! wat naar voor je zusje, hopen dat die weeen weg nu weg blijven...

Meiden suc6!!

Ik heb 6 jan een afspraak maar we willen pas rond juni/juli een TP....

Geplaatst

Hé meiden...

Ik ben weer terug van weggeweest.

Even reageren op een aantal:

Babii...meid een hele dikke knuffel van mij. Wat zul je je rot voelen...wat een achtbaan hé...hoop hebben dan dan weer zo diep vallen. Ellendig hoor! Heel veel sterkte en ik hoop dat je voor een volgende ronde voldoende positieviteit bij elkaar kunt rapen!

Roossie...jij houdt het wel heel erg spannend hoor! Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat je positief getest hebt!

Mijn Baby...ook jij over een half jaartje weer in de race! Super zeg!

Dee...hoe is het met jou? Wanneer ga jij testen? Spannend!!!

Hier gaat het redelijk.

Eerst even een update over mijn tp: ik heb een emmy teruggeplaatst gekregen die s'morgens om negen uur zes cellig was met een score 1. Dat betekend dat hij er puntgaaf uitzag, dat is de hoogste score. De tp ging prima, we stonden zo weer buiten.

Ik heb vanaf maandag ongikrampjes...dit heb ik nog nooit eerder gehad na een tp. Bij mij is het t.n.t. vaste prik geweest dat ik vanaf dag 8/9 na de tp een zware onderbuik kreeg, ik wist dan dat het niet goed zat. Prompt werd ik dan ook precies 14 dagen na de punctie ongesteld. Dus...die ongikrampjes herken ik niet. Maar nou hoorde ik van iemand anders dat die dat ook had en dat die erger werden na het inbrengen van de utrogestan. Ik heb daar vanmorgen even op gelet en ik geloof ook wel dat dat zo is. Beroerd hoor, ergens kreeg ik een beetje hoop daardoor. Het irritantste is dat je tijdens de wachtweken nergens op kunt hopen, het enige wat duidelijkheid geeft is een positieve test en laat ik die nou nog nooit gehad hebben!!! Verder heb ik niks geen klachten van de punctie ofzo, ik voel verder ook niks. Alleen dus die ongikrampen.

Nou ja, ik heb het vanmorgen met mijn man erover gehad of ik misschien dit keer eerder zal gaan testen...maar daar zijn we nog niet over uit. Ik haat deze wachtweken!

Afgelopen weekend zijn we van zondag op maandag bij mijn zusje blijven slapen en van maandag op dinsdag met mijn zusje en haar man in een B&B geweest in scheveningen. Dit stond al gepland.

Vrijdag heeft ze dus de hele dag weeen gehad en zaterdag zakte dat af. De gyn zei ook dat haar baarmoedermond te kort was en hij dacht dat het mis zou gaan. Maar t.n.t is het nog niet mis. Het enige wat ze heeft is lage rugpijn die erger wordt bij inspanning. En ze zijn beide kapot door de spanning. Ze zijn twee jaar geleden een zoontje verloren met twintig weken zwangerschap t.g.v. een streptococcen bacterie. Deze speelt nu ook weer op. Vanmorgen moet ze weer heen en dan hoort ze meer. Erg spannend dus.

Het was wel lekker om er even uit te zijn.

Geplaatst

Hey Esther,

Lees net dat je weer een tp hebt gehad. Super zeg! En ja, die wachtweken, vreselijk. Je bent je zo akelig bewust van je lijf, dat je elk krampje of verandering voelt.

Ik had trouwens de keer dat het raak was, megalast van ongikrampen en was er dan ook van overtuigd dat het mis was, het tegendeel was waar.

Ik hoop en bid met je mee dat het jullie gegeven is deze keer. Sterkte deze dagen.

Liefs Snoeske

Geplaatst

Hey snoeske...

Bedankt! Het is elke keer weer bijzonder dat we toch een tp hebben!

Vanaf welke dag had jij last van ongikrampen?

liefs esther

Geplaatst

Ik had eigenlijk vanaf de terugplaatsing wel last van "kleine krampjes". Vanaf dag 9 ong. had ik echt een mega-ongesteldheidsgevoel.

Bij de spontane zwangerschap had ik een "opgeblazen buik". Ik dacht dat het van de buikgriep was, die ik de week ervoor had gehad, niets was minder waar;-)

Snoeske

Geplaatst

Lieve dames jullie zitten net zo in spanning als wij. Hier gaat het goed geen ongi te bekennen. Gister wel even ongi krampen gaat maar geen bloed te bespeuren. Heb wel gevoelige borsten vooral als ik mijn bh uit doe. Morgen ga ik testen al vinden we het wel erg eng. Ik zal het jullie laten weten, er is wel een tijdsverschil het is hier 6 uur vroeger. Ik zit volop in de zon heerlijk! We zijn naar seaworld en eurodisney geweest.

Liefs Roosie

Geplaatst

Roosie, wat super dat je nog niet ongi geworden bent!!! Ben echt super benieuwd morgen en mijn duimen blijven nog even flink draaien hoor!! Hoop dat je morgen positief test hoor meid!! Enneh je maakt me helemaal niet jaloers met je berichtjes over seaworld, zon en eurodisney!!!

Geplaatst

@ Esther, wat fijn om te lezen dat je een prachtige emmy TP hebt gekregen. Poe, ik herken dat gevoel dat je weet dat het niet goed zit, heb dat vanaf 3 dagen na TP gehad, maar dat weet je wel.

Die ongikrampen kunnen van de Utro komen, maar het hoeft niet hoor. Ik ben gewoon positief en denk dat het door je emmy komt ;-)

Wat vreselijk wat je zusje meemaakt! Ze moet vast goed bedrust houden?

@ Roossie, woowwwww SPANNEND! Ben je al gestopt met de Utro? En stuur mij een beetje heerlijke zon ;-).

@ all,

Kwam ook direct even melden dat het hier game over is icon_cry.gif. Godzijdank komt de klap iets minder hard aan, dan als ik had gehoopt. Voelde helaas 3 dagen na TP onwijs veel pijn, is ook zo gebleven en nu neemt het af. Verlies echt veel bloed nu dus het is echt game over :(. Morgen even bellen met het UMCU, krijg wss een rustmaand waar ik van baal, maar komt wel beter uit met mijn nieuwe werk (proeftijd e.d.).

Geplaatst

Oooohw lieve Babbii....wat jammer dat het nietgelukt is......bij mij was het wachten tot de IVF arts me kon ontvangen....daar heeft wel een hele tijd tussen gezeten ...(duurt normaal niet zo lang ze was erg druk)

Vrijdag ga ik weer heen voor mijn eerste fm....

Roooosssssie kom maak ons geeeeeek.....;-) succes!!

Geplaatst

Babii, wat balen zeg, hopelijk kun je snel op evaluatie en mag je dan door! Dikke knuffel!!

Roossie............spannend!!! Succes met testen morgen! Enneh....je zit zeker in Florida, hhhhmmmmmmm, ben er zelf ook een paar keer geweest, heerlijk!!! Honeymoon Island al bezocht?

Geplaatst

Babii wat shit zeg dat je gevoel toch gelijk had. Hopelijk heb je snel een gesprek met de arts zodat je weet waar je aan toe bent.

Esther, bij mij begon het op maandag, pijnlijke steken en ongibuikpijn dus 3 dagen na de terugplaatsing en heeft geduurt tot zelfs nu nog wel eens.

Nano, bijna weer je eerste fm. Spannend hoor!!

Hopelijk snel super mooi nieuws van Roossie!! Ik hou de pagina in de gaten!

Hier nog een paar dagen tot de echo. Heb er zin in, dan weet ik waarom ik zo beroerd ben haha!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Babii, balen dat het niet gelukt is. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid over wanneer verder. Enig idee wat die winterstop in het UMC inhoudt, en hoe lang die duurt?

Jem wat vervelend joh, dat je zo misselijk bent.... Natuurlijk allemaal voor een goed doel maar fijn ist niet.

Mijnbaby, jullie afspraak is lekker op tijd gepland! ;-) Wel slim hoor, weet je tenminste waar je aan toe bent zodat je niet opeens later met wachttijden te maken krijgt of zo.

Esther, het blijft dus spannend bij je zusje. Ze kunnen toch iets om de bmm doen, of kan dat niet? Hebben ze al kinderen, of was het zoontje dat te vroeg geboren werd hun eerste? Voor jou draaien m'n duimen ook weer hoor! Ik liep trouwens vanmorgen in de badkamer na te denken over iets dat ik afgelopen week ergens op dit forum gelezen heb, over Düsseldorf. In Duitsland mogen ze bij wet geen embryo's invriezen, dus ze kijken welke embryo's bevrucht worden, en vriezen die daarna zsm in, voordat het officieel embryo's zijn. Toen bedacht ik me ineens dat dat wellicht past binnen jullie zienswijze... omdat alle bevruchte eicellen een kans krijgen en niet vernietigd worden. Natuurlijk hoop ik HEEL hard voor je dat je nu al lekker zwanger aan het worden bent, maar mocht dat niet zo zijn, dan is het misschien het overwegen waard?

Nano, succes morgen in het ziekenhuis, hopelijk werkt je cyclus netjes mee en kan jullie cryo snel een warm plekje krijgen bij je!

Ralletje, hoe is het met jou?? Al dik 9 weken ver zie ik!!

Roossie: superspannend, goed teken iig dat er nog steeds geen bloed te zien is geweest. Je ligt nu lekker te slapen, straks testen!!!!!

Hier aan 't wachten wachten wachten. Esther, aan testen denk ik nog niet hoor. T/m morgen nog aan de utrogestan, daarna zondag (= 2 weken na punctie, vorige keer werd ik toen 's avonds ongesteld) maar eens zien door te komen zonder ongesteld te worden, pas daarna durf ik verder te gaan denken hoor. Heb zelfs nog een week te gaan tot m'n officiele testdatum, dus klinkt nog veel te ver weg ;-).

Geplaatst

Joooooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeehooooooooooooooeeeeeeeeee, was de hele tijd al aan het kijken of er al een berichtje was. Wat super meid, gefeliciteerd!!! Geniet ervan en laat het even lekker bezinken!!

Geplaatst

WAUW Roossie, wat een heerlijk gevoel zal dat zijn...... Gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Verdere details rond het testen (tranen? weet de rest van de fam. het ook meteen of proberen jullie het nog voor je te houden?) horen we graag!

Geniet!! :-)

Geplaatst

Whaaaahahahahaha Roossie!!!! Ik was ook aan het wachten op je berichtje, gefeliciteerd meid!!

Dee, wanneer mag jij testen? 2 of 3 dec. ofzo? Het gaat spannend worden!

Geplaatst

God wat is dit dubbel zeg, maar Roossie jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!! Wat super geweldig!!!!! Hoever ben je nu, want dat is met een TP toch altijd net iets anders?

Geplaatst

Vindt het prachtig, ken Roossie ook van een ander forum en heb alles van haar meegemaakt en zij van mij. Vindt het prachtig om te lezen dat het EINDELIJk raak is.

En bedoelde met dubbel niks rots hoor.....

Geplaatst

Dikke knuffel dames, dank jullie wel!

@babii meis bedankt voor je lieve woorden wij kennen elkaar idd al een hele tijd.

Besef is er nog niet helemaal zo raar na 4,5 jaar ineens die plus te zien!

Ik gun het jullie ook allemaal heel erg!

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie...van mij ook enorm gefeliciteerd meid. Het is je gegunt (net zoals iedereen hier natuurlijk).

Babii...ik snap je gevoel wel hoor, snap wel wat je bedoelt. Je gunt het anderen enorm maar jezelf eigenlijk ook wel heeeeeeel erg. En het doet pijn als deze kans voor jou voorbij is. Maar meid...op naar de volgende kans!!!

Dee...Mijn zusje heeft drie kinderen, 1 van 7, 1 van 5 en 1 van 2 I.p. kunnen ze een cerclage plaatsen (ring om de baarmoedermond) maar dat doen ze pas vanaf 24 weken, nu is ze gewoon nog veel te kort zwanger. Ze gaan niks doen voorlopig aan actief behandelen.

Lief dat je meedenkt wat betreft het invriezen van embryo's. Het gaat om de discussie wanneer je een embryo als leven ziet. Voor ons is dat vanaf de bevruchting. Ik vind het erg moeilijk om ergens anders die scheiding te leggen. En als ze in dd ingevroren worden dan bestaat de kans alsnog dat het ontdooien niet goed gaat. Maar nogmaals...thanks!

Oh bah...voor jou wordt het ook steeds spannender hé. Jij loopt een paar dagen voor mij. Ik weet eigenlijk helemaal niet wanneer ik mag testen maar ga in elk geval niet later dan woensdag testen. Dan is het twee weken na mijn punctie en normaal de dag dat ik ongi word. En misschien ga ik wel eerder testen, maandag ofzo. Ik ga niet meer wachten totdat ik ongesteld wordt, ik geloof dat als ik zwanger zou zijn ik woensdag wel een positieve test heb, tenminste...daar ga ik vanuit.

Bij mij blijven die ongikrampjes...de ene keer wat heftiger dan de andere keer maar echt weggaan doen ze niet. Voor mij word zaterdag en zondag spannend, de vorige drie keer kreeg ik op die dagen een zwaar gevoel onderin de buik en wist ik dat het verkeerd zat. Toch blijft het raar...die ongikrampjes die ik nu heb heb ik echt de vorige drie keer niet gehad. Enerzijds begint er wat te kriebelen...zou het??? Anderzijds durf ik dat gevoel niet toe te laten omdat de klap dan straks nog groter is. Daar zie ik zo tegenop, opnieuw die teleurstelling.

Bah bah bah!!!

Babii...vroeg me trouwens af wat voor baan je weer hebt gevonden?

Geplaatst

@ Roossie, ik ben alleen maar blij voor je!!!! Super echt super!

@ EDR, ik heb gewoon weer werk als secretaresse gevonden, maar dan als interimmer. In vaste dienst bij een werkgever die mij detacheert voor tijdelijke opdracht als secretaresse, management assistente, pa, directie secretaresse etc. etc. Zit nu wel al in de leegloop, want er was nog geen opdracht. Maar met deze pijn die ik nu even heb is dat niet erg. Maandag start ik daar op kantoor tot er een opdracht is, beter als thuis zitten (ben een harde werker haha).

Heb overigens met het ziekenhuis gebeld en mag 19 december voor een evaluatie. Het wordt dus echt 2011 voordat we voor een cryo TP gaan. Als ik mijn ei heb deze ronde gaan we toch klussen, wie niet waagt, wie niet wint. Mijn mannetje zijn zaadjes zijn goed (klinkt rot om hier te schrijven), maar goed. Als we het kunnen opbrengen klussen we gewoon en anders op naar onze cryo's.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden