Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roosie, van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Heerlijk zeg!!

@ Dee, dokter T is niet nieuw, die schijnt er al jaren te werken. Dat idee had ik dus ook, heb het van de week even gevraagd en ze schijnt dus al 5 jaar daar te werken hahahahaha. Oeps...

En jij hebt weer 2 toppers on board, dit wordt de ronde!! Broedse meis!

Ben helaas weer weg, leren en leren!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Mari83, goed te zien dat je weer gaat beginnen en gezellig dat je hier ook schrijft. Ik weet niet of je dat al eerder deed, maar ken je wel van het mei-juni beginnen-bankje. Welkom hier in elk geval. Ik hoop heel erg dat jullie in Utrecht vinden wat je zoek. En natuurlijk het fel begeeerde resultaat krijgen.

Ink wat leuk dat nu iedereen het mag weten dat je zwanger bent. Krijg je al een beetje een buikje? Of is er nog weinig te zien?

Dee dank je wel voor het duimen voor mijn cryo. Maar het duurt nog even voordat ik die weer binnen heb. Dus lekker door duimen :happy:

Ja die website met alle artsen kende ik. Maar dokter C heeft daar geloof ik nooit opgestaan. Ze zijn dat systeem aan het opbouwen en invullen (weet ik van mijn nicht die ook in het umc werkt). Maar C. kun je hier wel zien: http://www.umcutrecht.nl/subsite/IVF/IVF/Voorbereidingsfase/Voorbereidingsgesprek.htm Hahaha, ze staat op een aantal foto's bij die voorlichtingspagina's. Ik zal morgen opletten of ze er nog is. En T. heb ik nog nooit gehad, dus vandaar dat ik me niet kan bedenken wie het is. Volgens mij is zij de enige waarvoor ik nog niet mijn benen wijd heb hoeven doen. HAhahaha.

Super dat je weer twee emmies aan boord hebt. Lekker rustig aan doen, geen zware dingen slepen en sjouwen. Maar vooral goed broeden.

Ralletje wat fijn dat alles zo goed gaat met jou en de kleine. Het wordt nu ook eindelijk weer mooi weer, dus heerlijk genieten zo in je verlof. LEkker naar buiten met je gezinnetje.

Babii: Ik ga het gewoon nog een keer zeggen: Succes met alle studie. Maar euhhh, komt daar nog wel eens een eind aan?

Inge komt inderdaad weer lekker dichtbij. Anderhalve week is zo voorbij als het zonnetje zo lekker schijnt.

Roossie: hoe gaat het daar? Gaat alles naar wens? Heb je een fijne kraamhulp?

Mijn FM heb ik pas morgen, dus ik heb eigenlijk vrij weinig te melden, behalve dat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit. Pfff, ben het een behoorlijk zat aan het worden dat ik me telkens zo verdrietig en teleurgesteld voel. Ik moet gewoon weer eens goed gaan slapen en dan ziet alles er waarschijnlijk een stukje rooskleuriger uit.

Dit weekend wel bijna alles gestraat in de tuin, nog maar 6 tegels leggen (misschien vanavond) en dan gaan we woensdag, na het het zkh, naar een tuincentrum om allemaal mooie planten te kopen. Daar heb ik wel heel erg zin in.

Geplaatst

Hoi meiden,

Reageer later uitgebreider, moet nu aan het werk.

Maar alleen even voor Okaasan: slik je Omega 3? Kan helpen bij het je beter voelen én positief werken op de vruchtbaarheid.

Het beste is om alleen 3 te slikken, en niet 6 erbij (sommige pillen zit een combi in) omdat 6 bijv. weer ontstekingen in de hand kan werken.

Hopelijk voel je je snel weer beter!

Geplaatst

Dee- fijn dat alles van het bloed goed was! Dus er staat niets in de weg dat deze gewoon blijft plakken / blijven plakken nu denken we dan maar even heeeel positief :-)!!! Wij hadden er toen ook 2 terug en niets in de vriezer - baalde ik toen wel wat van, maar ja, misschien heb ook jij ze helemaal niet nodig uit de vriezer en daar duimen we gewoon lekker voor door!!! Mag je nu ma de 15e testen?

Ralletje - klinkt heerlijk zo, met zo'n rustige kleine! Ja, de weken gaan nu ineens best wel snel! Eerst kropen ze voorbij van echo tot echo, maar nu ik er zelf vertrouwen in heb, gaat de tijd ook gelijk wat sneller heb ik het idee...

Okaasan - vervelend dat je je zo rot voelt! Maar gelukkig kan je je nog wel verheugen op wat leuke dingen zoals het tuincentrum! Is ook allemaal onzeker, dit traject, dus niet zo gek hoor meid! Hoop dat je je snel beter voelt! In het zonnetje mischien wat vitamine D opdoen? Succes vast met de FM morgen... Oh ja, en je vroeg naar m'n buikkie - ja, die is wel al echt gegroeid! Ben zelf in totaal wel gek genoeg 2,5 kilo afgevallen, denk bij m'n benen ofzo, maar zit er bij m'n buik bij - is nu al aardig n bolletje, maar mensen die niet weten dat we zwanger zijn, zoals cliënten op m'n werk, hebben het gelukkig nog niet gezien, dus dat wil ik eigenlijk zo lang mogelijk zo houden - weet niet hoe ze er op gaan reageren ;-)...

Inge - had je eigenlijk al een afspraak weer gepland staan, of moet je gewoon bellen zodra je ongesteld bent geworden? Weet je al wat je nu aan medicatie moet gebruiken?

Babii- wanneer is je studie eigenlijk "afgerond"? Pff, hele zomer studeren - petje af, zou er niet aan moeten denken eerlijk gezegd! En ben je ondertussen wel nog met een cryo bezig? Ben t ff kwijt, sorry!

Roossie - erg benieuwd hoe het met jou en de kleine gaat!

Maris - schrijf je ook nog bij de theeleuten eigenlijk?

Nou, ik ga mezelf maar s oppeppen om de ramen te zemen - zie ik ook nog wat van het mooie weer buiten hahaha... Ben niet zo'n poetser en heb t dan ook zwaar verwaarloosd geef ik toe, dus sja, zal r nu toch echt aan moeten geloven...

Geplaatst

@mari en sophie welkom hier en veel succes!

@marielle, fijn dat het zo goed gaat met Vikash. Jane is ook makkelijk, rustige baby, ze huilt alleen als ze krampjes heeft en de luier om doen vindt ze ook niet altijd leuk, maar verder hebben we niets te klagen ze doet het erg goed.

@Ink, je bent alweer 11 weken, je gaat snel!

@Dee, wat fijn dat de punctie goed gegaan is en dat er mooie bevruchtingen ontstaan zijn. Je hebt nu weer een kanjer aan boord mijn duimen gaan weer draaien voor je!

@Babii, succes met je studie.

@Okaasan, hoe ging je fm vandaag?

@Inge, nog andere halve week, spannend!

Ik hoop dat ik iedereen gehad heb. Door de vermoeidheid is mijn dementie wat meer geworden dan toen ik zwanger was.

We leven echt op een roze wolk we zijn zo gelukkig met ons kleine meisje, we zijn echt verliefd op haar.

Ze doet het ook erg goed, ze doet het ook goed op mijn borstvoeding, de kraamverzorgster vindt haar een natuurtalent hahaha....

het klikt ook erg leuk met de kraamverzorgster.

met mij gaat het ook steeds beter, wel super moe natuurlijk maar dat zal zo voorlopig wel blijven.

Ik moet nu zo min mogelijk trappen lopen, beperk het nu ook tot eenmaal per dag, ik zit voornamelijk op bed.

Met mijn beurse onderkant gaat het ook steeds beter, waardoor ik ook beter kan zitten en opstaan.

We doen de kleine iedere dag in de tummy tub, daar geniet ze zo van!

Hier hebben we nu regelmatig gebroken nachten omdat Jane last heeft van krampjes.

Ze zuigt dan al mijn vingers af, dat vind ze dan fijn en wordt ze rustig van.

Gisteren had ik voor het eerst dat mijn borsten overliepen, echt apart ook om mee te maken.

Gelukkig was het ook tijd om te voeden, toen werd het minder.

Ik heb ook de borstvoeding geproefd, het smaakt een beetje zoetig, in ieder geval vind Jane het erg lekker.

De meeste mensen houden zich nog rustig, we hebben nog niet veel kraam bezoek gehad, maar dat zal vanaf volgende week wel anders zijn.

Waarschijnlijk krijgt Jane vandaag de hielprik en de gehoortest.

Verder druk met emails beantwoorden en onze rust nemen.

Wat ik trouwens ook heb, nu Jane er is, is de hele behandelingsperiode nog verder op de achtergrond geschoven. Het is nu echt afgesloten omdat de kleine goed ter wereld gekomen is en het heel goed doet. Het doet er gewoon niet meer toe hoe ze gemaakt is, ik ben nu meer gefocust op hoe het nu met de kleine gaat en mijn herstel en vooral onwijs genieten. Ook heel apart lijkt die dikke buik heel lang geleden, in een paar dagen tijd raak je al zo vertrouwd met je kind.

Liefs Roossie

Geplaatst

Geweldig om je verhaal te lezen Roossie!!

Geniet geniet geniet, het is jullie enorm gegund!!!!!!!!!!!!!

Ink: de officiële testdatum van het UMC is erg laat (2 weken en een dag na punctie, dus dinsdag 16-8) maar weet nu al dat ik zo lang niet kan wachten! Maar ik wil er nog niet teveel aan denken, anders gaat de tijd zo langzaam. Ben vooral met 'nu' bezig en over anderhalve week zien we wel weer verder.....

Geplaatst

@dee duim heel hard mee hier!

@okaasan goeie fm gehad? En leuke plantjes gekocht voor de tuin? Ik ken je gevoel, zit ook niet zo lekker in mijn vel. Ben dat verdriet ook steeds zo zat! En vanmiddag op kraambezoek geweest, wat me toch wel weer wat zwaar valt ook al is het erg leuk om baby's te kijken.. Zucht..

Nog anderhalve week.. Kijk er naar uit, maar zie er ook wel weer een beetje tegenop..

X

Geplaatst

@Dee, ik ben blij te lezen dat je het leuk vind om mijn verhaal te lezen. Soms best moeilijk om het over onze roze wolk te hebben, terwijl velen hier nog in de behandelingen zitten.

Ik hoop zo vurig dat jullie allemaal snel zwanger zijn!

@Inge, kan me voorstellen dat kraambezoek erg moeilijk voor je is, maar nog even en dan ben je misschien ook wel zwanger!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dee: Wat ontzettend lief dat je speciaal voor mij komt melden dat ik visolie moet gebruiken. Maar helaas, dat slik ik al. Daar van ik dus geen verbetering van verwachten. En net nog even gecheckt; het is ook alleen maar Omega3.

IK word altijd heel naar en ongeduldig als ik vlak voor mijn eisprong zit. Niets aan te doen, zal wel veranderen als ik een jongetje word :laugh:

Ink: wat leuk dat je al echt een bolletje krijg, maar fijn dat je het nog wel een beetje verborgen kan houden voor de mensen die het nog niet hoeven te weten.

En ramen zemen, bleghhhh, dat vind ik altijd zo'n rot werk. Wij doen het ook echt maar een paar keer per jaar, omdat je best vaak een goede smoes kan bedenken waarom je het niet zou hoeven doen: Bijna op vakantie, dus kan je er toch niet van genieten; het gaat komende week veel regenen/is heel erg droog dus stoffig/ de bomen staan in bloei en geven heel veel stuifmeel, dus dan heb je er niet lang plezier van, dus zonde van je werk; veel te koud om zo'n waterig klusje te doen; te zonnig, dan krijg je strepen. Kortom, eigenlijk hoef je nooit de ramen te zemen, je kunt altijd wel iets bedenken waarom niet. Hahahaha:laughing4:

Roossie; wat klinkt dat allemaal goed over Jane! En wat fijn om te lezen hoe je nu op de behandelingen terug kijkt of eigenlijk dus niet. Ik hoop dat dat voor iedereen zo gaat. Lijkt me heerlijk om deze periode waar we nu in zitten helemaal achter me te laten. Van dit soort berichten vrolijk ik wel een beetje op, omdat de situatie voor altijd zo lijkt te blijven. Ik weet niet wanneer en of er een eind aan komt, maar als ik jouw verhaal lees, komt dat eind dus echt wel! Wat een heerlijke geruststellende wetenschap.

Dus Roossie, gewoon je verhalen hier blijven plaatsen, wat volgens mij kan iedereen het heel erg waarderen.

Inge: vervelend dat je ook zo'n last van hebt niet lekker in je vel zitten. En kraambezoek vind ik niet altijd moeilijk, ligt eraan bij wie (de buren ben ik bijvoorbeeld nog steeds niet geweest, kind is nu 7 maanden). Bij, als voorbeeld, Roossie zou ik er totaal geen probleem mee hebben om op bezoek te gaan. Maar eigenlijk altijd, achteraf, hakt het er dan toch op een onverwacht moment toch nog weer heel hard in.

Vandaag na de FM stenen gekocht en gelijk samen met mijn mannetje 's middags de grond ik geramd. Daarna de helft van de gekochte plantjes ook de grond in. En nu hang ik in mijn hangmat met laptop in de tuin. Het is nog heerlijk hier (maar het wordt nu wel een beetje klammig).

De FM was prima; een mooi follikel op links van inmiddels 15 mm. Morgen dus nog een meting en waarschijnlijk is het dan dus al helemaal goed.

Ook nog goed nieuws over het cryo-TP-beleid van het UMC; Vanaf deze week is het beleid zo dat ook al is je LH-piek al geweest, dan kan je toch een TP krijgen. Je hoeft dan niets te spuiten, de TP is dan dus echt helemaal in eigen cyclus. Voorheen werd de poging afgeblazen als je piek al was en nu dus niet meer. Echt heel fijn, want zo is er dus minder kans dat je een maand over moet slaan. Ik ben weer een klein beetje blijer dan afgelopen week.

Morgenochtend om 9 uur weer een afspraak en over 4 dagen dus weer emmie aan boord als er één goed ontdooit.

Geplaatst

He meiden,

Sorry dat ik me nu pas weer meld moet nog even bijlezen wij hebben namelijk veel op het ziekenhuis gezeten met onze dochter ze is opgenomen geweest en is gelukkig weer thuis al gaat het nog niet helemaal hoe het moet gaan.

@ Roosie gefeliciteerd met jullie dochter geniet van het gezinnetje zijn jullie hebben het zo verdiend.

@ Okaasan, balen dat het niet goed is gegaan met jullie cryo maar zie dat jullie alweer verder gaan hopelijk blijft deze wel plakken.

Oja dr C is er nog wel hoor ik heb namelijk een afspraak met haar 23 aug vind het z'n mooi mens wou dus ook alleen bij haar terug komen bij een andere arts konden we eerder terecht maar dat is geen optie voor ons.

Wil haar ook graag kennis laten maken met onze dochter;)

@Dee wauw een mooi tp gehad dus hopelijk hebben jullie een mooie positieve test over een aantal dagen mijn duimen draaien voor jullie

Zal later op de rest even reageren ons meissie is namelijk weer wakker.

Liefs

Geplaatst

Dokter C is er gewoon nog hoor ;-). Die heeft mijn eerste FM deze ronde gedaan....

Voor degene die het vroeg; studeren is hier nooit afgelopen. Ben verplicht elk jaar een studie te kiezen m.b.t. mijn koersplan, ondertussen heb ik al veel studies m.b.t. het secretariële vak, dus over 2 jaar is er niks meer te volgen. Ben benieuwd wat het idee dan is....

Maar tot nu toe ben ik bij elke werkgever verplicht geweest een studie te volgen. De vorige studies gingen me met gemak af, maar deze studie niet. Het is nogal wat al die medische termen, de medische terminologie is ook niks. En het erge is; als je geen motivatie hebt voor die studie, omdat het moet... Tsjah dan kan je jezelf moeilijk ertoe zetten haha.

En ja ben nog bezig met een TP, de laatste is net goed ontdooid, verder zeg ik er maar niks over hihi. Wil niet negatief overkomen :-).

Probeer vanavond even te reageren, en dan uitgebreider op iedereen :-)....

Liefs

Geplaatst

@okaasan ja, er is inderdaad wel verschil bij wie je op kraambezoek gaat. Ik vind vaak de boodschap 'ben zwanger' veel moeilijker.. Naja.. Even doorheen en dan gaat het wel weer.

@roossie maak je geen zorgen! Ook ik vind het prettig om een succesverhaal te lezen! Geeft mij in ieder geval moed om door te gaan, dus lekker blijven schrijven! Fijn dat het zo goed gaat en dat het niet uitmaakt op welke manier jullie dochter is gekomen.. Heerlijk lijkt mij dat!

Ik lees hier dat er visolie en omega 3 geslikt wordt.. Wat doet dat dan? Haal je dat gewoon bij de kruidvat?

Liefs,

Inge

Geplaatst

Hey meiden alles goed hiero?

Marielle en roossie gefeliciteerd meiden!! Geniet van jullie kleintjes!

Ink wow alweer bijna 12 weken!!

Ik ga later goed bijlezen en oP ledereen reageren :)

Zit nu oP me Phone :)

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties!

@Inge ik heb ook tijdens mijn zwangerschap visoliepillen geslikt en inderdaad gewoon kruidvat merk.

Wat ook goed is verse haring eten, daar krijg je ook mooie kindjes van ;-)

Ja dat klopt dat had ik ook, als je op kraambezoek gaat bij iemand die ook een heel traject gehad heeft, dan is dat anders dan bij iemand die per ongeluk of al bij de eerste keer zwanger is.

Ik heb daar nog steeds moeite mee dat mensen per ongeluk of heel snel zwanger worden. Maarja ik denk dan ook altijd ieder huisje heeft zijn kruisje.

Liefs Roossie

Geplaatst

PFff, ik merk dat ik toch niet zo veel kan hebben, ook al had ik een er hoekje weer een beetje moed en blijdschap gevonden.

De follikel was net iets minder dan 16 mm, maar mijn slijmvlies was al 10 mm (nog nooit zo dik geweest geloof ik), dus de arts vond het wel prima. Alleen nog even bloedprikken voor controle van LH, maar daar verwachtte ze geen gekke dingen van. Vanavond dus Pregnyl prikken zei ze.

Nou NIET dus. Ik werd daarnet gebeld door iemand van de IVF afd., geen idee wie want ze zei haar naam niet, maar ik moet morgen weer opnieuw bloed laten prikken, want 15,9 mm was echt nog geen 16. De uitleg moest ik echt uit haar trekken, en mijn vragen over dat ik nu iets heel anders te horen kreeg dan de arts me vanochtend vertelde, stelde ze absoluut niet op prijs.

Getver, ik laat me er gewoon weer helemaal door uit het lood slaan. Niet nodig, maar het gebeurt wel. En de tranen zitten ook al weer hoog.

Een heel klein voordeeltje is dat mijn man nu mee kan naar de TP, dit weekend is hij nl. weg. Het nadeel is dat het weer op een werkdag is en ik me dus weer moet verantwoorden en het gillend druk is op mijn werk.

:nerves: Oh, echt alleen al om van deze ellende af te zijn, zou ik zo graag zwanger zijn.

Geplaatst

O Okaasan, dit soort dingen kun je er idd gewoon niet bij hebben! En dan ook nog eens zo'n weinig begripvol persoon aan de telefoon..... Wat balen meid. Wees maar ff boos op die persoon en op de wereld (maar niet op je eigen lijf! jij en je lijf kunnen er niks aan doen) dan lucht het hopelijk een beetje op.

Morgen met frisse moed weer bloedprikken, alles voor het goede doel. En ja, ik herken je 'praktische' redenen om zwanger te willen worden, niet meer dat geplan en gedoe met hormonen spuiten, afspraken maken enz enz enz enz enz.

Roossie: ik denk idd hetzelfde, 'ieder huisje heeft z'n kruisje'. Maar alsnog zijn er altijd mensen bij wie alles zomaar aan komt waaien lijkt het wel....... ;-)

Mijnbaby: terug van weggeweest? Hoe is het met je??

Babii: o jee ;-). Snap het wel hoor, je wacht gewoon op de komende poging met verse tp, daar heb al eerder positieve en hoopvolle uitspraken over gedaan en ik hoop voor je dat dat gaat uitkomen want dat moment komt nu dichtbij!!

Inge: hier ook gewoon van 't kruidvat, de omega 3.

Ink: wat voor cliënten heb je.... wat is je functie?

Chantal: wat vervelend van je dochtertje. Gelukkig niet meer in het ziekenhuis.... sterkte er nog mee!!

Geplaatst

Ha okaasan,

Wat klote hè! In allerlei bochten wringen op je werk, smoesjes en het gevoel dat je eigenlijk niet weg kan.. En dan ook nog een teleurstelling..

Een hard warm applaus voor mooie, sterke, moedige dappere vrouwen zoals jij... Hou vol hoor!

Liefs,

Inge

Geplaatst

@Okaasan, hé dat kun je er gewoon niet bij hebben hé en dan ook nog zo'n onaardig persoon. Het is ook iedere keer weer moeilijk om vrij te krijgen van je werk. Ik hoop zo dat deze cryo het gaat worden, dat je eindelijk zwanger mag zijn!

@Dee, dat gevoel heb ik ook vaak hoor, dat sommige huisje toch een minder diep kruisje hebben dan jijzelf.

Hier zijn toch de eerste kraamtranen gekomen. De kraamverzorgster was net weg en toen kwamen eindelijk de tranen. Want nu konden we weer wat afsluiten en gaan we echt een eigen leven leiden met ons meisje.

Je wordt ook zo geleefd vanaf de bevalling, van alles gaat aan het draaien. Eigenlijk heb ik ook nog niet eens echt de tijd gehad om de bevalling te verwerken en ook dat we de mmm nu echt af kunnen sluiten. Mijn man voelt ook wat tranen drukken, maar ze komen nog niet, komt misschien nog wel hij heeft nu vakantie. Ik zit dit nu ook met tranen in mijn ogen te typen.

Wat ook erg leuk is, we hadden een geboortekaartje gestuurd naar het UMC, kregen we vandaag een kaart en een mooi slabbetje cadeau, ik moest toen ook wel even slikken.

Maarja huilen lucht wel op, maar ik kan zo weer gaan janken, eigenlijk janken van geluk en verwerking.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Dee Ja terug van weg geweest en nog steeds in de race :)

Ik heb heerlijk genoten van ons vakantie, de kleine had het reuze naar zijn zin...

ik voel me weer helemaal opgeladen:happy11:

Wij zijn vandaag bij het UMC geweest voor een gesprek met dok Torrence aardige vrouw!

We hebben besloten een 1e nieuwe poging aan te gaan voor een brusje voor ons ventje van al weer bijna 2

( pfff tijd vliegt) tot ons verbazing mochten we meteen beginnen... ik ga een lang pro doen.. omdat ik de punctie

onder sedatie/narcose ga doen. ( heb ik de vorige keer ook gedaan was SUPER) als het goed is moet ik het weekend

of na het weekend mijn duivels krijgen en dan mag ik aan de pil en daarna deca en puregon erbij...

Ik hoef gelukkig pas langs te komen op stimutatie dag 9, en ze verwachten rond 15 sep de punctie... +-

ze gaf aan dat de eskimootjes die nu ingevroren worden 80% de ontdooien halen en dan je 20 % kans heb op zwangerschap.

Geplaatst

Hey lieverds,

Nou daar ben ik eindelijk even! Schandalig hoe ik jullie heb verwaarloosd, en las ook nog eens te laat dat onze lieve Roosie is bevallen!

@ Roosie, nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Zo onvoorstelbaar, we zaten in november samen in het ziekenhuis. Jij voor de plaatsing en ik voor mijn punctie.

Jij raakt zwanger en zet een prachtig kind op de wereld, het is je van harte gegund na al dat lange wachten. Geniet intens van elk moment, maar dat zal je ongetwijfeld doen, wie niet ;-).

@ Okaasan, wat Dee zegt over Omega 3 kan heel goed kloppen! Heb het zelf een tijd geslikt i.c.m. visolie capsules en tarwekiemolie. Het resulteerde in een bms boven de 6 en voelde me stukken fitter. Nu weet ik dat het niet aan de pillen lag, want zonder pillen werkt het hier EINDELIJK ook.

Maar voor je vitale gesteldheid is het geweldig, en nog gezond ook!

Ik hoorde het dus van dat cryo beleid, wat was ik pissig zeg! Ik wil voortaan gewoon een plaatsing zonder Pregnyl. Waarom? Omdat ik ervan overtuigd ben als mijn eitje doorgroeit, mijn bms ook wat doorgroeit.

Nu laten ze hem op dag 15 springen (dan is hij vaak 16 mm), maar normaliter heb ik op CD18 of CD19 een positieve ovulatietest. Dan heeft het bms wel 3 dagen extra om te groeien… Ben reuze benieuwd of mijn rare gedachtegang zo werkt ;-). Wie niet waagt wie niet wint.

Als het deze ronde niet raak is wil ik het 1 poging zo proberen, als het niet resulteert in wat ik hoop, dan maar weer de Pregnyl. Maar moet zeggen; zonder Pregnyl (eigen cyclus zonder TP) heb ik NOOIT buikpijn. Nu overigens ook niet, heerlijk!

Vindt het overigens erg apart dat jij z’n telefoontje krijgt :oops:. Weet je waarom? Mijn eitje is vaak 14 mm en dan moet ik alleen de volgende dag terugkomen voor LH te prikken, want de volgende dag zal hij wel 16 zijn, maar dat weten ze toch niet zonder meting. Afijn, dat is dus de assistente geweest en de aanvaring had ik paar weken geleden ook, wat was ik pissig zeg. Je kan toch wel een beetje je toon minderen, het traject is al zwaar genoeg? Waarom dan bloedprikken, zucht.

@ Ink, hoe voel jij je, gaat alles goed met kleine Ink? Het blijft bijzonder hé? En dan bedoel ik een zwangerschap d.m.v. IVF en ICSI. Op zich is elke zwangerschap al een groot wonder.

@ Dee, hoe voel jij je met je 2 toppers on board?? Pff, ja die testdatum is vrij laat hé? Moet ook eerlijk zeggen dat ik me er nooit aan heb gehouden haha. Ik testte altijd op mijn NOD, alleen nu niet aangezien ik weer HCG bijspuit (en jawel, ditmaal met toestemming van dokter C.). Ze zag er het nut niet van in, maar als het mij mijn buikpijn ontneemt dan vond ze het prima, dus Babii is happy!

Goed broeden hoor Dee!!

Hihi, nee ik ben niet negatief hoor, hoop onwijs erg dat ukkie blijft zitten. Heb 1 dag voor eisprong ook geklust, althans om 1 uur in de nacht en de ochtend om 09.00 uur sprong mijn ei. Dus heb dubbel kans, wel eng dat idee van een twin hihi

Maar ik wacht inderdaad op de verse poging, al vind ik dat ook weer eng. De punctie e.d. grrrr….

Ooit zei ik; zover ga ik nooit voor een kindje en inmiddels onderga ik alles. Wat kan je je grenzen verleggen voor een diep gekoesterde wens!

@ mijnbaby, dokter T is een geweldige vrouw! Zij heeft mijn vierde TP gedaan. Mevrouw, rustig ontsnappen. Billen naar beneden, bent u rustig? Ja? Oké, dan spuit ik het embryo nu naar binnen, ahhhh rustig. Zeg aar als u rustig bent. Op daat moment was ik rustig en ze spuit hem naar binnen en die ronde was het raak!

Gisteren heb ik haar weer gehad, geweldige arts! Als je beneden loopt herkent ze je ook en groet ze je, alleen maar lof heb ik over haar (iedereen eigenlijk, behalve dokter H.) En dokter K. is soms weleens erg hard, zucht.

Nou lieverds, ik ga weer even…. Niet teveel schrijven haha.

Geplaatst
Een hard warm applaus voor mooie, sterke, moedige dappere vrouwen zoals jij... Hou vol hoor!

Liefs, Inge

Ik word er helemaal verlegen van. Maar ik doe ook even een heel mooi applaus voor jou hoor. Want ook jij verdient dat. Zeker als je zulke lieve dingen schrijft.

Ach Roossie, toch kraamtranen. Geeft toch helemaal niets, een kindje krijgen is iets moois en ontroerends en zeker als het pas na zo lang lukt. Daar mag je toch wel een traantje om laten (of heel veel mag natuurlijk ook). Toen ik getrouwd was, de dag daarna kon ik alleen maar om alles huilen van geluk; Ieder kaartje dat ik las met mooie wensen, mooie muziek die ik luisterde, de foto's die mensen ons stuurde. Iedere keer stond ik weer te brullen. Echt zo gek, had ik helemaal niet gedacht, want op de dag zelf heb ik geen traan gelaten, alleen maar gelachen en genoten. Dat wordt dus nog wat ik eindelijk een kindje zal krijgen. Hahaha.

Wat fijn dat je man nu ook helemaal vrij is. Dus gewoon tussen de tranen door heel erg veel genieten! En tranen van geluk mogen altijd, die kan je niet genoeg hebben.

Mijnbaby: dat klinkt goed jouw vakantie. En dokter Torrence is inderdaad een schat. Die heb ik twee keer bij een FM gehad. (De T waar we het hier laatst over hadden, dacht ik dat een ander bedoeld werd, niet aan Torrence gedacht).

Wat ontzettend fijn dat je gelijk weer mag beginnen. En bijzonder dat je de punctie onder narcose hebt. Mag ik vragen waarom dat is? JE hoeft het niet te vertellen hoor (ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig).

Babbii: 'grappig' om te lezen dat jou reactie zo enorm anders is dat de mijne op de cryo-beleidswijziging. Maar ik kan me de jouwe ook erg goed voorstellen.

Gek dat ze ervan uitgaan bij jou dat 14 mm de volgende dag 16 is. Mijn ei was 15 en de volgende dag nog net geen 16. De dag daarna dus alleen bloedprikken. Weet niet hoe groot ie nu was, maar het bloed was goed.

Ik ben echt verbaast dat ze het toch zo anders doen bij verschillende patienten, want ik dacht dat het UMC heel erg van de regeltjes was.

HEt zou toch wat zijn als een volgende poging zonder Pregnyl zou mogen bij jou en het dan lukt. JEetje zeg.

Dee: hou je het wachten nog een beetje vol. Hopelijk niet te veel last van de Utro?

Hier zit de PRegnyl er dus weer in. Woensdag dus een TP. Maar jeetje zeg, ik kreeg de naald er gewoon niet in. Zat bijna te huilen en was bijna naar de buurvrouw (=huisarts) gelopen om te vragen of zij het wilde doen. NU heb ik dus acht gaatjes in mijn buik, want iedere keer durfde ik de naald er niet verder in te steken, omdat het zo ontzettend zeer deed. Na de tip van een ijsklontje erop (ergens hier op het forum gelezen), was het een eitje, maar bij elkaar deed ik er dus wel 10 minuten over (na het vullen van de spuit). Ik ga het dus voortaan met een verdovend ijsklontje doen. Oh nee, dit was de laatste keer, ik hoef nooit meer te prikken :happy:

Nu dus afwachten tot woensdag en dan hopelijk weer een mooie emmie aan boord.

Een fijn weekend allemaal. Hier schijnt de zon heerlijk!

Geplaatst

Oskaan

Dat mag je gerust vragen... de eerste keer is mijn poging afgeblazen door dat ik te veeeeeeeeeeeeel eitjes had... ( bij de eerste FM)

de 2e keer ging het gelukkig beter ondanks er wederom weer heel veel groeide mocht ik door er zijn 19 eicellen weg geprikt die goed waren..

een FM is voor mij al vervelend en pijnlijk laat staan een punctie... vandaar dat we het op deze manier doen...

ik heb dus 1 keer een punctie gehad onder sedatie echt SUPER...

We zijn idd blij dat we weer opgeladen zijn en meteen mochten beginnen... nu wachten op de duivels en dan meteen aan de pil...

Geplaatst

Ai Okaasan, dat had ik de laatste ronde ook. Die naaldjes zijn soms zo bot, dat het enorm veel pijn doet om door je velletje te krijgen. Wel fijn dat je even naar de buurvrouw kon lopen.

Pfffff, ja dat verbaasd mij ook! Heb echt iedere ronde gehad dat het eitje 14 mm was, dan zeiden ze; kom de volgende dag maar terug, prik bloed, indien goed zet je de Pregnyl. Dat gaat nu al 4 rondes zo, daarvoor was hij al 16 mm continu.

Tsjah, weet niet of het zonder Pregnyl raak zal zijn. Die Pregnyl maakt mijn bms nog wel 1 mm dikker dat is weer fijn, maar mij lijkt het, as je lichaam het eitje nog even verder laat groeien, je bms ook gaat meegroeien. Maar goed, we zien het wel.

Voorlopig heb ik geen TP meer ;-).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden