Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Kaartje, oh meis wat vreselijk naar dat je niet zwanger bent en nu zelfs stopt met de mmm. Wat zullen jullie en verdriet hebben na al die pogingen, hoop en teleurstelling. Ik wens je heel veel sterkte toe samen met je man, verwerk dit samen goed en geef een mooie andere invulling van jullie leven. Weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen, zulke berichten als dit willen we het liefst natuurlijk niet lezen. Een super dikke knuffel!!!! XXX

@Babii, goed hoor lekker eigenwijs je recepten invullen! Super ook dat het ook goed werkt, ik duim nog steeds voor je dat het deze keer raak is!!!!

@Marielle, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!

@Dee, wat ontzettend lief van je man die cadeautjes! Groeit de boel goed daar binnen?

@Okaasan, fijn dat je geen smoes hoefde te verzinnen het heeft zichzelf opgelost. Oh en de pregnyl zit er weer in! Stond mijn naam op de hcg? ;-) Grappig het geroezemoes in de wachtkamer, heb dat niet zo meegemaakt daar hahaha..... En het gaat echt wel lukken hoor die tp, 1 van de 4 cryo's gaat het echt redden. Je hebt er gewoon 1 nodig, de rest blijft lekker zitten voor een brusje :-)

Hier vind ik het nu toch wel spannend worden, vandaag precies 37 weken wowwww....... De kleine mag officieel vanaf nu geboren worden, het is in ieder geval geen prematuurtje meer erg fijn idee. Maar ze blijft maar lekker nog een paar weken zitten, al wordt het slapen wel steeds lastiger en kan niet lang meer staan, verder voel ik me wel goed. Ik hoop dat mijn verkoudheid ook snel overgaat, maar ach als dat alles is! :-)

Babykamer is helemaal klaar, vluchttas staat grotendeels klaar, kleertjes zijn gewassen zijn er wel erg veel. We hebben zoveel kleertjes van iemand gekregen vuilniszakken vol de kleine gaat niet eens alles aan doen, achja heeft ze veel keuze hahaha.......... Dat wordt wat later ze begint nu al met een grote garderobe. We moeten alleen nog de klossen gaan halen voor onder het bed.

Vanmiddag nog naar de verloskundige, even weer de babe checken.

Verjaardagsfeest van manlief was leuk en gezellig, 20 mensen zijn er gekomen en ze wilden allemaal de babykamer zien. Mijn schoonzussen en mijn broertje hebben veel geholpen met alles en we hebben er ook veel zelfbediening van gemaakt, anders had ik het niet vol gehouden.

Liefs Roossie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, je naam stond er niet op, maar jij hebt toch fanatiek geplast voor MvM? Als ik nu zwanger word, moet ik je zeker een bloemetje komen brengen om je echt te bedanken ;-)

Gefeliciteerd met je 37 weken, dat is wel een hele mooie mijlpaal!

Geplaatst

hahaha ja heb fanatiek geplast inderdaad voor MvM, ik zei vandaag nog tegen mijn man, het is een hoop gedoe maar ik zou het toch zo weer doen.

Misschien heb ik het zelf nog wel een keer nodig als we onze cryo nog teruggeplaatst willen hebben.

Vanmiddag naar de verloskundige geweest en die was erg tevreden hoe alles gaat, de kleine was wel om haar as heen gedraaid maar verder daalt ze netjes in.

Liefs Roossie

Geplaatst

Okaasan - was de pregnyl vervelender dan de Otrivelle? Of vergelijkbaar? Spannend weer hoor en ik ga er ook wel vanuit dat het tot een TP komt hoor - 4 moet lukken lijkt me! Spannend!!!

Roossie - heerlijk hoor, 37 weken! Heb je een bevallingsplan of iets opgesteld? Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Of heb je geen keus? Of had ik dit al een keer gevraagd? Hihi, sorry hoor, ben laatste tijd wat warrig daarmee en loop al over veel dingen na te denken - nu mag het eindelijk hé ;-)? Nog gefeliciteerd met je man. Wij doen ook meestal zelfbediening - kan het nooit zo goed bijhouden hihi en dan zitten mensen lang zonder drinken enzo en ik vind het ook altijd wel fijn als er lekker gelopen enzo wordt ipv dat iedereen zo vast op een plekje blijft zitten - komen er meestal meer diverse gesprekken op gang ofzo... Haha, goed gepraat dat ik niet aan bediening de hele tijd doe hé ;-)?! En hoe was het bij de verloskundige? Ligt ze er goed voor?

Dee- hoe gaat het met de hormonsters? Wat lief van je man! Enneuh - ik heb de tijd hoor, met duimen voor je! Ga niet op vakantie niets, dus blijf het hier gewoon volgen in de hoop dat er snel meer mooi nieuws mag komen!

Babii - hoe gaat het wachten met jou? Zegt je gevoel al wat anders? Wanneer is je testdatum ook al weer?

Zag foto's van Boogie's kleine in een badje - echt zoooo lief! Mooie meid hoor Boogie!

Ralletje - jij lekker aan het genieten van je zoon? Ben nog wel erg benieuwd naar je bevallingsverhaal hoor! Hoop dat het allemaal is meegevallen?

Inge - hoe gaat het met jou? Klap een beetje een plaatsje kunnen geven?

En Mijnbaby - hoe gaat het met jou meid?

Kaartje - jeetje, was wel even stil na het lezen van jouw nieuws! Wat lijkt me dat ontzettend moeilijk, om afscheid te moeten nemen van zo'n intense wens! Heel erg veel sterkte, kracht en succes gewenst!

Geplaatst

Haha, ik lees het al - je was me net voor terwijl ik sloom m'n verhaal zat te tikken! Mooi hoor, dat je kleine goed indaalt!

Ik plas ook trouw voor MvM. Man wat een stank, maar we weten waar we het voor doen en ik twijfel geen moment er over! Hihi, heb het 1 keer toen ik misselijk was m'n man in de fles laten schenken - hij werd er ook spontaan misselijk van ;-)!

Geplaatst

Hey meiden,

Net weer terug van weg geweest en lees hier helaas vervelende meldingen over niet goed ondooide cryo's wat een shit zooi zeg! Meiden heel veel sterkte met het verwerken van deze terleurstelling hopelijk kunnen jullie je weer opladen voor een volgende posing.

Kaatje poefff wat een nieuws van jou zeg iedereen hoopt dit nooit te hoeven mee te maken om z'n moeilijke keuze te maken heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou.

Ralletje, gefeliciteerd met jullie zoontje,nu heerlijk genietenen je laten verwennen.

Babii,spannende weken voor jou hou de moed er in hoor duim voor je dat het deze keer raak mag zijn.

Okaasan, Vervelend dat je de pregnyl zo rot vond, heb er zelf geen slechte ervaring mee vond de decapeptyl vervelende,hopelijk voor jou dat ze maar 1 cryo hoeven te ontdooien en dat die andere drie mooi blijven zitten voor een bruisje.

Op naar een mooi TP vrijdag ook voor jou blijven mijn duimen draaien.

Roossie, succes met de laatste weken voor dat je het weet hebben jullie jullie wondertje in jullie handen. Geniet nog even van al die bewegingen in je buik dat ga je zo missen ;)

Hier niet zo veel te melden moet nog zo lang wachten tot ons eerste gesprek wou maar dat het 23 augustus was ben nu al zenuwachtig......

Geplaatst

Okaasan en Roossie: er groeit nog niets hoor, eerst 2 weken alleen maar deca spuiten hè.... Vanaf zondag komt de Menopur erbij, dus vanaf dan kan er wat gaan groeien!! Hopelijk gaat dat voorspoedig. Heb behoorlijk last van m'n lijf, maar ben nu onder behandeling bij een osteopaat, hopelijk gaat dat helpen.

Roossie: leuk om je positieve zwangerschapsverhalen te volgen, fijn dat het zo goed gaat!

Ink: lief dat je zo'n lange tijd mee wilt blijven duimen! Niet vergeten hè, met je zwangerschapsdementie en warrigheid, haha. Ik ga eens op zoek naar de foto van Evi, ben wel benieuwd hoe ze er nu uitziet! Boogie, lees je ook nog mee hier? Alles nog goed bij jullie?

Chantal: wachten duurt lang ja..... zeker in ziekenhuistrajecten......... en als je zo graag wilt! Succes nog eventjes.

Geplaatst

Roossie, dan ga ik nu gewoon voor jouw plassen. Het duurt een jaar voordat ze van de ingezamelde urine Pregnyl hebben gemaakt. Ik ben immers over 2 weken gewoon zwanger. Ik wil ook wel erg graag mee doen met MvM.

Ink: ik vond de Ovitelle veel fijner, daar voelde ik niets van. De Pregnyl vond ik gemeen steken, echt alsof iemand de hele tijd met een naald in me zat te steken als ik de vloeistof inspoot. En als ik dan even stopte met spuiten was het wel snel weg. Ik denk dat ik de Cetrotide nog vervelender vond. Daar kreeg ik echt enorme jeuk van, om gek van te worden. Ik hoop niet dat ik nog een keer een nieuwe ICSI-poging hoef te doen, maar indien dat wel zo is, zal ik waarschijnlijk met iets anders dan Cetro moeten spuiten. De gyn vond het te veel als een beginnende allergische reactie klinken.

Chantal: Bedankt voor het duimen. Ik hoop ook dat de overige 3 lekker ingevroren kunnen blijven. Toen ik wist dat ik deze ronde een cryo-poging kon doen riep ik de hele tijd 'over 4 weken ben ik zwanger'. Ik roep het nu nog steeds, maar met iets minder overtuiging. Pffff, ik hoop het zo dat het lukt.

Je moet zeker nog lang wachten tot je afspraak. Gelukkig kunnen er nu meer behandelingen gedaan worden in het UMC, dus hopelijk hoef je na je afspraak van 23 aug niet meer al te lang te wachten voordat je echt kan beginnen.

Dee: Oh, sorry, dan heb ik het niet goed begrepen of niet goed opgelet. Ik heb zelf het korte schema gedaan, dus weet ook niet zo goed hoe het lange werkt. Vanaf zondag dus stimuleren. Da's al over een paar dagen.

Geplaatst

@Dee, ochja het lange protocol, ik heb dat ook gehad met mijn ICSI poging. Fijn dat je eitjes vanaf zondag kunnen groeien, zit er weer wat schot in. Wat vervelend dat je zo last hebt van je lichaam komt dat door de hormonen? Succes bij de osteopaat.

@Chantal, ik snap dat je staat te springen voor dat het 23 aug. is, wordt weer zo spannend voor jullie! En ja ik geniet nog zeker van mijn buik, zal idd gek zijn als het leven uit mijn buik is, maar dan heb ik haar wel lekker in mijn armen!

@okaasan, ik had ook niet zo'n last van de pregnyl zoals jij omschrijft. Vond het altijd wel een nare dikke prik, maarja ik jensde hem er iedere keer er maar weer in net als de andere spuiten. Goh duurt het een jaar eer ze van mijn plasjes pregnyl hebben gemaakt? Dan is die pregnyl nog niet van mijn plasjes gemaakt, want dat is nog geen jaar geleden, ik ben in dec begonnen bij MvM.

Heel goed blijf maar gewoon roepen dat je zwanger wordt! Ik riep ook steeds dat dit hem echt moest worden!!! En je weet het resultaat.

Ik ga onwijs voor je duimen dat je cryo mooi ontdooit en lekker bij je blijft plakken.

Wij hebben gisteren de klossen gehaald voor onder het bed. Manlief heeft besloten dat hij mee omhoog gaat, anders kijk ik zo op hem neer hahaha....Ze staan er nog niet onder, ik vind het zo hoog, anders maar eens zien of de kraamverzorgster het wel op prijs stelt, dat is ook niet altijd zo al wordt het wel voorgeschreven.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het blijft onwerkelijk hoor, maar we vinden onze weg wel. Ik wil jullie heel veel succes wensen met de behandelingen en de zwangerschappen. Denk dat ik hier niet meer zoveel zal lezen. Ga het denk ik bij de 'Door dik en dun meisjes' houden, maar ga uiteraard wel voor jullie duimen!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Even snel, moet aan het werk...

Okaasan: het is bijna vrijdag! Houd je het wachten nog een beetje vol? Hoe laat word je morgen gebeld?

Babii: hoe staat het wachten ervoor bij jou???

Lfs Dee

Geplaatst

Hoi meiden!!

Bedankt voor de felicitaties, ik lees de berichtjes een beetje snel snel, want met 2 kindjes is het behoorlijk aanpoten!!

Kaartje, heel veel sterkte! Moedig hoor!!

Verder iedereen succes met de behandelingen! Als ik wat tijd kan vinden reageer ik wat meer hoor!!

Geplaatst

Meiden, ook ik lees nog steeds mee hier hoor! Maar zoals Ralletje al zegt, het is aanpoten met twee monstertjes en dan ben je wel eens snel en selectief... Ik duim met jullie allemaal mee! Houd hoop - en houd vol! 2012 is een mooi jaar om te bevallen en het wordt jullie jaar!

Geplaatst

Pfff, vorige keer belden het lab al om 5 voor tien. Nu nog geen telefoon. Getver, is word steeds zenuwachtiger. En dan te bedenken dat ze tussen 10 en 12 kunnen bellen. Kan dus nog wel even duren. Zucht. Man, man, man, ik vind het zo spannend.

Hopelijk snel een goed berichtje van mij.

HcG van de pregnyl is in elk geval nog niet uit mijn lijf, vanochtend toch maar een testje er tegen aan gegooid. Weten we dat ook weer.

Zo, ik ga maar weer eens kijken of mijn telefoon wel ontvangst heeft (ik neurotisch? hoe kom je daar nu bij).

Geplaatst

@Ookasan ennnnnnnn????

@Babii, hoe lang nog voor je kunt testen?

@Dee succes met de prikkerij!

@Marielle en Meertje, geniet van de kleintjes! Leuk dat jullie even langs kwamen waaien!

Liefs Roossie

Geplaatst

Sorry!. Ze belden pas rond half 12. (en daarna mijn moeder aan de telefoon en opeens een vriendin op bezoek) Echt laat. Ik had wel eens gehoord dat als ze laat bellen dat dat meestal niet zo goed nieuws is, omdat ze eerst de mensen bellen die een TP hebben. Dus ik kreeg behoorlijk de zenuwen.

Maar gelukkig, onze kleinste cryo (7 cellen) is ontdooit, en was geen enkele cel verloren. Ik ben vergeten te vragen of hij al weer verder was gaan doordelen, maar ik weet ook niet of dat al zo snel gaat. Nu dus nog 3 morula's in de vriezer. Voor over anderhalf jaar :laugh:

Hij zit er inmiddels dus in. Ik ga lekker broeden, of koesteren zoals de arts me opdroeg.

Verder ga ik positief denken, want ik doe mee aan een onderzoek over de beleving van de wachtweken en ik zit in de onderzoeksgroep. Ik moet een 'dagboekje' bijhouden (een soort emotie-scorelijst) en iedere dag minstens 2 keer een kaartje lezen met uitspraken en daar positieve dingen bij bedenken. Morgen ga ik beginnen, dus dan kan ik jullie meer vertellen. NU mag ik het nog niet lezen, dus de enveloppe ligt nog keurig dicht op tafel. Hahaha.

Ik hoop dat het me lukt, want ik ben erg goed in negatieve en onplezierige gedachten. Daar wordt niemand gezelliger van en ik al helemaal niet. Ik ga dus mijn best doen, want het lijkt me erg fijn om me iets prettiger te voelen tijdens de wachtweken.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Babii is.

Roossie begint er al iets te rommelen? Of houd de kleine zich stil? Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe jullie haar gaan noemen. :happy3:

Dee, nog twee dagen spuiten en dan de stimulatie erbij. Spannend, want dan gaat het opeens snel!

Ink, met jou ook nog alles goed? Jij hebt vast en zeker heel binnenkort je 10-weken-cetro-echo in het zkh? En dan, mag je dan naar de verloskundige?

En Chantal; het is weer mooi weer. Dan gaat de tijd vast en zeker sneller die je moet wachten tot je gesprek. Ga je voor de UMC-afspraak ook nog op vakantie?

Geplaatst

Goeiemorgen...

Marielle: geniet van je kleintjes en succes met de drukte!!

Meertje: lief dat je ook nog steeds mee duimt!

Okaasan: lekker verder broeden op je embryootje! Bijzonder dat ze eerst de kleinste hebben gepakt. Wel een heerlijk idee dat jullie nog 3 morula's hebben als 'reserve'. We hopen natuurlijk met je mee dat die pas veel later nodig zijn! Succes met positief denken, gaat vast helpen.

Vanavond gaat de eerste Menopur erin, tijd voor het echte werk! Ben blij dat we, nu de uitgerekende datum van de eerste geslaagde poging nadert (7 augustus), volop in de race zijn.

Gisteren kreeg ik weer een prikkadootje van m'n vriend, erg lief van hem. Deze keer lekkere badspulletjes, 2 tubes omdat er vanaf nu 2 spuiten in moeten ;-). Dus ik ga zo het bad maar eens vol laten lopen en heerlijk relaxen en het boek lezen dat ik vorige week van 'm kreeg................

Fijne dag allemaal!

Liefs, Dee

Geplaatst

@Okaasan, wat fijn dat die emmy goed ontdooit is en je nog 3 in de vriezer hebt liggen! Spreek je Emmy maar toe. Ik had dat ook gedaan ik zei als je je best doet en lekker blijft zitten, krijg je een broertje of zusje. Nou Emmy heeft geluisterd! We noemen de kleine trouwens nog steeds Emmy hahaha............en tja ze krijgt een hele mooie naam natuurlijk :-) Familie probeert te raden en ons aanwijzingen te ontfutselen maar wij geven niets prijs ze wachten nog maar een paar weken.

@Dee, wat fijn hop de menopur erin en groeien maar! Ik ga duimen voor een mooie oogst eitjes en een super bevruchting!

Hier gaat alles goed, beetje last van bandenpijn rechts kon nauwelijks traplopen en mijn rechterbeen op bed leggen. Verkoudheid is gelukkig over. Verder rommelt Emmy vrolijk verder, nog geen teken van bevalling ofzo. Wel fijn dat ik nu 38 weken ben, de verloskundige zei dat dat het beste is om minstens 38 weken ver te zijn. Vanavond weer naar de verloskundige.

Liefs Roossie

Geplaatst

Mooi zo Okaasan - op naar een positieve test!!! Spannend!

Dee- aan t stimuleren begonnen? Fijn weer een stapje verder... Wanneer krijg je een echo?

Roossie - spannend hoor, lijkt me, zo die laatste dagen voor je uitgerekende datum!

Babii - ben nieuwsgieriiiiiggggggggg

Wij mogen vrijdag voor onze 10wk echo. Als het goed is, worden we ontslagen uit t zh :-)... Weer fijn om te mogen kijken hoe t gaat met de kleine!

Geplaatst

Als ik swaangggg was geweest had ik het hier al gegilt.... Hier geldt, geen nieuws is slecht nieuws....

Niet raak dus, wat ik al wist vanaf het moemtn van TP. Klap is niet hard, we gaan gewoon weer verder. Nog 1 cryo en dan op naar de verse poging. Ik koester veel hoop dat ik weet dat het wel lukt, danwel via IVF danwel spontaan, ons kindje komt er..... Weet dat zeker, dus komt helemaal goed, daarom zijn de klappen wat minder en mede doordat ik eht aanvoel.

Ben dus erg drk met studie momenteel, maar lief dat jullie aan me dachten!

Geplaatst

En Roossie: was alles goed gisteravond bij de vk?

Ink: weer beetje spannend dus vrijdag! Hopelijk wordt het net zo leuk en positief als bij je laatste echo's.

Babii: ik geloof zeker dat je het kunt aanvoelen, fijn dat het je hoop, moed en vertrouwen geeft om door te gaan. Als ik voor mezelf spreek zou ik ondanks een minder positief voorgevoel bij een poging toch proberen positief te zijn en proberen te geloven dat m'n gevoel ernaast zit, zou bang zijn dat ik het anders geen 'kans' geef. Snap je wat ik bedoel? Is geen kritiek hoor, gewoon een gedachte... ;-)

Wel balen voor jullie, nog 1 cryootje te gaan dus... Moet je nagaan hoe lang je al in de eerste poging loopt! Houd je ons op de hoogte?

O ja, maandag hebben we de eerste fm!

Nu snel a/h werk....

liefs Dee

Geplaatst

@Babii, ohnee wat balen zeg weer niet gelukt! Nog maar 1 cryo te gaan! Ik ben wel blij te lezen dat je positief bent dat het ooit een keer gaat lukken. Ik had dat zelf ook altijd, dat ik eens moeder zou worden en heb me daar altijd aan vastgehouden. Ik hoop dat je gevoel snel zal uitkomen! Succes met je studie!

@Dee, succes met je 1e fm maandag!

@Ink, spannend vrijdag je volgende echo! Hopelijk mag je dan naar de verloskundige, is zoveel meer relaxter en persoonlijker.

Gisterenavond ben ik naar de verloskundige geweest. Mijn bloeddruk is nu toch teveel gestegen, het was gisterenavond 150/90. Ik moet het rustiger aan gaan doen en meer letten op zout eten. Donderdag moet ik terugkomen voor extra controle en ochtendurine inleveren. Ze zei dat ze dit wel had verwacht omdat het nu steeds zwaarder wordt voor mijn lichaam. De kleine is ook verder ingedaald, mijn buik hangt al meer naar beneden. Mijn baarmoeder heeft ze opgemeten, die is 35cm. Ze vindt het er allemaal goed uit zien, hartje klopte goed en mijn buik voelde ook goed en soepel aan. Ze wees me een plek op mijn buik waar ze zo een voetje kon pakken, terwijl ik dacht dat ze andersom lag hahaha......De verloskundige zei dat ik nu zover ben dat ik zou mogen bevallen, de kleine mag gaan komen wat haar betreft. Toen ze dat had gezegd dacht ik wowwww vind het nu echt spannend worden!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Dee, als je mijn vorige berichten had gelezen, dan had je ook kunnen lezen dat ik duidelijk aangaf positief proberen te zijn, omdat het anders sneu is voor het cryo'tje, dat ik mezelf dat verplicht,

Desalniettemin vind ik het onterecht om fake positief te zijn, als ik zelf 100% zeker weet dat het niet raak is. Kan er nu eenmaal niks aan doen dat ik de dingen goed aanvoel, vertrouw dus volledig op mijn gevoel en sinds wanneer zit die er naast, nooit eigenlijk. Het positief zijn stelt ook eigenlijk niks voor, het is het cryotje dat zijn werk moet doen en niet ik, daar veranderd een gevoel niets aan.

Dus als hij niet doorgroeit, wat ik goed aanvoel, dan ga ik niet fake doen. Ik blijf wel hoop houden, dat vind ik het minste wat ik kan doen....

Maar dat is moeilijk te begrijpen voor mensen die dat soort dingen niet aanvoelen, geeft ook niet, zolang ik er maar vrede mee heb :-).

Zoals ik al ruim 2 jaar roep, het wordt IVF en is pas de tweede of derde verse TP raak. Hopelijk is dat dan bijna, dan kunnen we dit traject ook afsluiten. Hopelijk is iedereen snel zwanger hier, dan kunnen we allemaal gaan babyboomen!!

Ben voorlopig ook niet actief met reageren, lees uiteraard mee op topics i.v.m. mod functie, maar ben onwijs druk met mijn studie en binnenkort examen module 1 :-(.

Toi toi meiden, en Roossie, succes met de laatste loodjes, nog even en dan is ze er!!

Liefs van mij

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden