Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Okaasan - spannend, morgen je 1e FM weer! Hoop dat er een mooi plaatje uit komt en je inderdaad weer wat positieve energie er van zult krijgen! Zowiezo knap om je weer bij elkaar te rapen voor nieuwe pogingen hoor dames! Als ik er nu al aan denk voor een 2e, kan het me al ontzettend benauwen, dus dames: respect voor jullie!!!

Nano - jeetje, wat een hoeveelheden inderdaad! Merk je er veel van?

Had even gezocht om te kijken of alles met Chantal goed ging na haar bloedverlies en las dat het bloeden was gestopt, dus dat was fijn om te lezen! Chantal - als je dit leest, wanneer heb je je 1e echo?

Roossie - je vroeg naar de intentingen voor Thailand? We hebben niets nodig gehad, omdat alles bij mij nog geldig was van voorgaande reizen, dus dat was wel erg makkelijk! Mooi land hé? Wij zijn niet op Ko Samui geweest, maar wel die 2 er naast, Ko Tao en Ko Pagnang. Waren mooie eilanden waar we heerlijk gesnorkeld hebben (ook tussen haaien!!! Brrrr! Waren reefsharks, maar toch, ze waren wel ontzettend groot en dus best beetje eng vond ik! Maar tegelijkertijd wel weer een super ervaring!)...

Hoop dat Jane vandaag weer snel wat in haar ritme komt. Lijkt me best moeilijk soms om dat in te schatten dat ze niet overprikkeld raken ofzo...

Fijne avond verder allemaal!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Ink veel (nacht)zweten, emoties die onverwachts opkomen zonder reden en hoofdpijn.

@ Chantal.....duimen draaien hard mee voor jou!

Geplaatst

@Ink, oh fijn dat je al was ingeent! Klinkt als een mooie reis die je gemaakt hebt. Het is soms idd moeilijk in te schatten wanneer het teveel is voor zo'n kleintje, mensen om me heen zeggen ook al snel dat ze er tegen moet kunnen of het zo leert, maarja ik vind dat het soms ook ineens to much kan zijn.

Gisterenavond is het beter gegaan, ze heeft wel weer gehuild gisterenavond, maar mijn man heeft nog met haar rond gelopen door de kamer en zo viel ze in slaap. Heb haar nog een kruik in bed gegeven. Om 22.00 uur lag ze in bed en vanochtend om 07.30 uur werd ze wakker, althans ze was al wakker maar ze vroeg nog niet om eten. Ze lag schuin in haar bed en de dekens had ze weggetrapt.

@Nano, oh dan ben je net zo oud als ik en ik voel me ook 18 hahaha.......alleen voel ik dat niet als ik een avond laat naar bed ben geweest hahaha.....

@Okasaan, ik hoop dat je een goede fm hebt gehad!

Wij hebben een fijn gesprek gehad met Dr. C. Ze vond het erg leuk dat we Jane mee hadden genomen. Ze nam ook echt de tijd voor ons. Eerst vroeg ze hoe de zwangerschap en de bevalling gegaan was. Daarna hadden we het over de cryo. Er is een hele grote kans dat een cryo goed ontdooit, ze zei 10 a 14 % ontdooit niet goed, ze zitten nu rond de 1200 embryo's die goed ontdooit zijn, daar zijn ook de cryo's van andere 4 ziekenhuizen waar ze mee samenwerken meegerekend. Kans op een zwangerschap is 20% ongeveer, met een verse is dat 25/28 procent. Ze zei dat normaal 9 maanden ontzwangeren is, maar na een half jaar is het ook prima zei ze om zwanger te worden. Ik moest eerst 2 keer ongesteld worden, dan kan ik me aanmelden voor een cryo tp. Het wordt dan in natuurlijke cyclus gedaan, moet alleen de pregnyl prik zetten. Die bolletjes utrogestan hoe ik ook niet in te brengen, omdat de cyclus niet plat gelegd hoefde te worden. Nu weet ik wel dat ieder ziekenhuis daar anders over denkt....Ze vroeg ook of we open staan voor een nieuwe icsi poging, ik zei dat we daar het nog niet over eens zijn. Ze zou bij mij geen probleem zien om na mijn 41ste nog een icsi poging te doen, moet wel eerst nog een uitvoerige echo gemaakt worden, maar zij verwacht dat ik dan tot mijn 43ste nog wel een icsi poging zou kunnen doen bij hun. Er is geen wachtlijst, heb alleen een kans dat ik een maandje moet wachten omdat het er anders geen plaats is in het lab. Al met al dus een goed gesprek, nu wachten tot ik ongi wordt. Het zal denk ik wel maart/april worden eer de cryo teruggeplaatst zal worden.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Chan, oh wat fijn dat alles goed is en overmorgen een echo!!! Werkze!!!

Ohja weet je wat grappig was, ik wist vanochtend niet meer op welke verdiepding de ivf afdeling zit hahaha.........zo zie je maar hoe snel je dat toch allemaal uit je geheugen verdwijnt.

Liefs roossie

Geplaatst

@roossie....wat een mooi vooruitzicht....bij mij was haar collega wat minder positief....(tot mijn 41 kans op IVF maar dan kien maar zo eerder stoppen....moest thuis een terugplaatsing van meerdere bevruchtte eitjes bespreken....dat viel me koud op mijn dak....moest er zowaar om huilen....we hebben er 1 jaar over gedaan om de stap te nemen....die nog steeds als raar voelt....ook over het terugplaatsen hadden we goed nagedacht....ze bedoelde het ongetwijfeld goed....maar ik voelde me na dit gesprek gewoon erg naar....thuis merkte ik dat mijn man het zelfde gevoel had als mij over een eerdere keuze dat sterkt dan wel....donderdag mijn eerste fm....door dit gesprek wat tien was merk ik dat ik nog angstiger ben voor het komende resultaat....maar het sterkt me dat jij op je 18e ook nog een kleintje het leven hebt gegeven....;-))

@ Chantal....Misschien zie ik je nog wel rondlopen....;-)

Ben benieuwd hoe het met Ookasan is gegaan vandaag...

Geplaatst

Hier ben ik weer, sorry voor het lange wachten, maar heb bijna de hele dag geslapen.

De FM was prima, behalve dan dat ik een echoscopist-verpleegkundige had en ik dat altijd stom vind, want die kunnen/mogen al je vragen niet beantwoorden. Bovendien zijn ze minder daadkrachtig en daardoor langzamer, waardoor je veel langer met je blote kont en je benen wijd in een toch best koud kamertje ligt. Niet echt mijn hobby.

Maar nu komt het; ik heb ongeveer 25 follikels, waarvan 10 van 10 mm of kleiner, dus die gaan waarschijnlijk niet mee doen. Maar in elk geval dus 15 grotere. Echt een enorm verschil met vorige keer. Toen spoot ik precies dezelfde hoeveelheid GonalF en had ik uiteindelijk 13 aan te prikken follikels, met daaruit 10 eicellen. Ik ben dus razend benieuwd hoeveel dit gaat opleveren. Ik heb nu zelfs een dag minder gespoten dan vorige keer. Raar hoor, dat het zo kan verschillen.

Vandaag dus de laatste Orgalutran gespoten en zo om 22 uur de Ovitrelle erin. Donderdag om 10 uur de punctie. Mijn man moet er al om 9.30 zijn. Dus Nano, misschien zien we elkaar nog, of is jouw afspraak eerder?

Ik ben dus al zo goed als klaar, althans zo voelt het. Die punctie blok ik nog even geloof ik. Pfff, zoveel meer follikels dan vorige keer, dus ook zoveel meer keer aanprikken. Heftig hoor, daar denk ik gewoon nog even niet aan.

Zo, nu ga ik al jullie verhalen lezen en op reageren.

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal voor het denken aan me! :blowkisses:

@Roossie: ik ben nog de andere gang ingelopen, maar ja, dat was een half uur voordat jij een afspraak had, dus ik verwachtte je er nog niet. En inderdaad, ik heb je niet gezien. Heb jij wel nog even naar het kaartje van Jane gespiekt? Zo grappig, er hing nu een zelfde kaartje naast, maar dan de jongensvariant.

Wat een lekker lange nachten hebben jullie al met Jane; van 22 tot 7.30 uur. Wauw, zo lang lukt het mij nu niet eens om te slapen 's nachts.

Wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hadden met dr.C. En het lijkt me ook erg fijn om te weten waar je aan toe bent. Dat je waarschijnlijk nog tot je 43 terecht kunt, lijkt me ook een geruststellende gedachte. Goed hoor, dat je die afspraak hebt gemaakt.

@Ink: Ik heb even gespiekt in het februari topic en wat een ontzettend leuke buikfoto heb je gemaakt in Thailand. Ik vind het ook helemaal niet erg als je hier iets meer schrijft over je zwangerschap. Leuk zelfs als je dat zou doen. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat en jullie ook zo lekker met het kamertje bezig zijn.

@Nano: heftig hè die bijwerkingen. Vorige poging zat ik gewoon te huilen bij een zelfgebakken pizza die niet van de bakplaat af wilde komen. :shootme:

Deze keer vooral veel lichamelijke ongemakken, maar mensen moeten echt niet te veel van me eisen, zich netjes aan de verkeersregels houden en me niet te veel lastig vallen. Dan ben ik echt wel goed te handelen. Hahhaa.

Ik hoop dat je donderdag een goede FM hebt en heel snel klaar bent met spuiten.

@Chantal: Al overmorgen een echo, dat schiet al op. Heel veel succes daar!

Geplaatst

He meiden poging nummer 2!!!

Okaasan, wat eenmooi aantal zeg wou dat ik alleen al de helft zou produceren hihihi( had er bij 3x stimuleren maar 1 dus elke keer is het stop gezet vandaag nu met ECD.)

meis rust nu nog lekker uit en snapdat je je niet zo lekker voeld met al die folikkels. Op naar een goede punctie ( als ik jou was zou ik om extra pijnstilling vragen help erg goed volgens mijn donor)

Misschien zie ik je nog!

Nano spannend voor jou dus donderdag hoelaat moet jij er zijn wij moeten er om 10.45 ziijn. soms kunnen ze zo bot zijn zeg komop man je kunt dan wel 40 zijn maar wiezijn hun om te bepalen of je er wer meedere terug geplaats wilt hebben ze hebben die regel toch niet voor niets ( boven de 36 mag je meedere embryo's terug laten plaatsen)

Meis ga duimen voor een mooie opbrengt.

Roosie, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met dr C vind het z'n tof mens ook bij ons nam ze alle tijd ( wat ze trouwens altijd doet ook al loopt ze uit)

Hopelijk hebben jullie geen nieuwe Icsi nodig en ben je in 1x zwanger van jullie cryo.

Weet iemand hoe het met mijnbaby en babii is?

Hier gaat het dus eigenlijk wel goed ben alleen als de dood dat er donderdag bij de echo iets niet goed is het bloeden was de zelfde avond alweer gestopt en heb ook geen bloedingen meer gehad maar ben z'n onzekere muts omdat ik bijna geen zwangerschapskwaaltjes heb ( bij mijn dochter had ik echt alles was zo misselijk dat zh opname met 9 weken voor de deur stond) en nu dus alleen maar moe en soms iets misselijk en duizilig verder helemaal niks...... dus jullie snappen vast weldat ik bang bang ben.

Donderdag dus om 10.45 een echo.

ga nu even afwassen maar wou eerst hier even een berichtje achterlaten;)

Geplaatst

Spannende dag wordt het donderdag meiden!!

Okaasan al de punctie, Chantal de 1e echo en Nano een fm..... Ik duim voor jullie allemaal!

Geplaatst

@Nano, jemig wat een naar gesprek heb je gehad! Kan me voorstellen dat het dan koud op je dak komt. Dr. C. zei tegen me dat je alleen tot je 43ste mag doorgaan als je goed te stimuleren bent, daarvoor wordt een uitvoerige echo gemaakt. Gezien mijn historie ben ik altijd goed te stimuleren geweest, bij de laatste poging moest ik zelfs minder hormonen spuiten, daarom zag zei de kans groot dat ik tot mijn 43ste door zou mogen gaan, al hoop ik dat niet te hoeven natuurlijk.

En ja op je 40ste zou je nog echt zwanger kunnen worden hoor, vriendin van me is op haar 40 ste ook zwanger geworden en heeft een mooie dochter op de wereld gezet.

En of je 1 of 2 embryo's wil terug laten plaatsen is nog altijd aan jou zelf, dat is een super persoonlijke keuze. Artsen kunnen soms ook zo keihard zijn, leggen het droog op tafel en je kunt het ermee doen. Dr. C. vind ik wel een fijn mens, ondanks dat ze mijn slagader geraakt had tijdens de punctie, dat vergeef ik haar dan maar ze heeft verder haar werk wel goed gedaan. Mijn duimen draaien dat je nu met deze poging zwanger mag zijn!!! Ik zal aan je denken donderdag!!

@Okasaan, ik heb ook naar jou uitgekeken, maar zag je niet al weet ik niet hoe je eruit ziet hahaha......het was ook heel rustig in de gang. We zijn idd snel even wezen kijken naar het kaartje, voelde zo apart om met de kinderwagen die gang op te lopen. Ik was blij dat het rustig was, vindt het toch een beetje vervelend voor anderen die daar zitten om met de kleine daar te gaan lopen. Manlief ook volgens mij hij zei ja ik zie het al en keerde gelijk met de kinderwagen weer om hahaha.......Heb die jongens variant niet gezien, wel grappig idd. Misschien geen toeval, wordt onze 2e kindje een jongetje? hahaha....

Vervelend dat je een verpleegkundige had en geen gyn, maar wow hey 25 follikels!!! Ben benieuwd hoeveel eitjes het zal opleveren. Je vorige poging was ook een mooie poging 13 follikels en 10 eitjes. Ik heb met mijn ivf 22 follikels gehad, heb met een dubbele dosis morfine de pijn doorstaan. Je moet ook echt om een dubbele dosis morfine vragen. Gek he hoe iedere cyclus anders is, heb bij mijn laatste poging ook minder lang hoeven spuiten met minder hormonen. Ik zal aan je denken donderdag!

@Chantal, ik zal ook aan jou denken donderdag, hopelijk een mooie echo. En hou je eraan vast dat iedere zwangerschap anders is hé!

Vanmiddag een leuke afspraak gehad met mijn zwangerschapsyoga/babymassage docente over het maken van een website. Tussendoor uiteraar ook gezellig gekletst, ze vond het erg gezellig. We komen wel tot een deal samen. Heb al een babycuddle meegekregen, een soort knuffel waar je een speentje aan vast kan maken. Dan kan Jane de knuffel vasthouden en sabbelen aan de speen. Ik heb haar ook mijn ervaring vertelt over babysensory, ze vond het wel interessant vooral toen ik zei dat ze mensen zoeken die het in Utrecht willen gaan doen, dus wie weet gaat zij het ook doen. Ik zei moet je snel zijn anders is Jane te groot hahahaha....

Morgen weer papadag en dus, dagje zonder mijn meisje en 3 keer kolven, achja de tijd gaat snel ben zoweer lekker thuis.

Ik ben net met Jane in bad geweest, samen in het grote bad moest zelf ook nog douchen. Ze vond het nu leuk. Ik zie ook dat ze de dingen nu anders ervaart, ze neemt de omgeving meer in zich op, misschien is ze daardoor wat onrustig. Nu ligt ze te slapen in haar wipstoeltje, straks eens kijken of ik haar naar haar bedje kan overhevelen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Nou, inderdaad, sluit me helemaal aan bij Dee: op naar een hele mooie donderdag!

Jeetje Okaasan, wat een boel heb je er groeien! Zou dat komen door de andere medicatie? Logisch dat je dan zo moe bent lijkt me. Lekker dat je al zo klaar ben met het spuiten. Nu inderdaad ff nog niet teveel aan donderdag denken en voor je het weet mag je hopelijk broeden na een mooie TP met hopelijk een nog mooier resultaat!!!

Lief dat je in het februari topic hebt gekeken :-). Vind het soms lastig om hier teveel te schrijven over m'n zwangerschap, want besef me oh zo goed dat het misschien wel eens heel confronterend voor jullie kan zijn en niet iedereen er altijd op zit te wachten...

Het is echt zooo super heerlijk om je buik te zien groeien, ons kleine mannetje te voelen bewegen incl soms mijn hele buik te zien bewegen! En alle voorbereidingen te treffen: ben eigenlijk stiekem al een beetje aan het aftellen op m'n werk voor m'n verlof! Maar goed, nog 2 maandjes werken...

Chantal - spannend ja, die 1e echo. Vond ik ook een van de engste echo's! Ik had 5 dagen lang bloedverlies in het begin en het hartje klopte nog niet, dus na 1 week moesten we toen weer komen, maar toen klopte het hartje gelukkig wel :-)! Daarna nog 1 keer bloedverlies gehad rond week 13 ofzo, maar het betekende gelukkig allemaal niets. Dus hoop dat je een hele mooie echo zult krijgen donderdag en je angsten daarmee wat weg zullen zijn (maar of ze helemaal weg gaan??? Geloof dat we allemaal wel van mijlpaal naar mijlpaal leven - eerst alle stappen in het traject, dan de test, 1e echo, 12 weken, etc etc)...

Nano - vervelend, die klachten die je er van krijgt! Hopelijk ook voor jou donderdag goed nieuws.

Roossie - fijn dat ze weer wat in haar ritme zit. Lekker hoor, zo'n lange nacht! En mooi dat je zo'n goed gesprek gehad hebt! Spannend lijkt me wel, om weer de MMM in te stappen, of ervaar je dat niet zo? Ik denk dat ik toch wel weer een beetje een drempel zal voelen als we voor een 2e willen gaan proberen...

Dee- hoe gaat het met jou zelf meid? Gaat het goed met je?

Nee, kan niets vinden over mijnbaby / babii. Ben ook wel erg benieuwd, dus meiden- als jullie dit lezen???

Geplaatst

Hallo allemaal ik zal er om 08.30 zijn voor een fm...zal wel tegen 08.50-09.00 klaar zijn....

Ink blijf komen en schrijven over je heerlijke buik!!!...of mij werkt dat wel energie gevend...net zo als Roossie met Jane....uit succesverhalen put ik kracht....en stiekum houd ik hierdoor hoop....;-)

Okaasan wat een megaopbrengst!!!zal duimen voor je...als ik eenderde heb dan ben ik al blij....:-)...wie weet tot donderdag...

@Dee hoop dat je ook snel weer van start mag...;-)

@roossie....lief je berichtje....;-)

Geplaatst

*breek even in*Meiden, ik lees hier nog steeds trouw mee en duim voor iedereen!!! Dee, Nano... Alweer een jaar geleden is het dat we samen op het bankje zaten (Ralletje en Roossie ook!). Ben blij te lezen dat de success stories hoopgevend zijn! Ik duim mijn duimen lam voor jullie!Okaasan, heel veel succes donderdag, hoop een mooie opbrengst! En Ink, het schiet al op hè! Hartstikke goed! Nog een paar maandjes en dan hou je je wondertje vast!Chantal, gefeliciteerd!! Blijft spannend hoor, je leeft van mijlpaal tot mijlpaal! Hier doen de meiden het super! 15 maanden geleden had ik dit niet durven dromen, maar wonderen gebeuren toch echt!Toi toi toi, allen!*breek weer uit*

Geplaatst

Morgen inderdaad D-day voor 3 van ons. Pff, ik begin hier wel al behoorlijk zenuwachtig te worden. Hoe is het met Chantal, Nano en de zenuwen? Ik zal proberen te duimen voor jullie, maar weet niet of me dat lukt tijdens een punctie.

@Ink, ik heb geen andere medicatie gebruikt, althans niet voor het stimuleren. Daarvoor gewoon weer 150IE GonalF. Alleen de remmer is een ander; Orgalutran i.p.v. Cetrotide. Maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.

@Nano: Ik heb om 10 uur de punctie en mijn man moet er om 9.30 uur zijn, dan zullen we elkaar net niet zien denk ik. Maar ik zal naar iedereen die beneden uit de lift stap zwaaien :laugh:

Enne, ik was ook wel blij geweest met de helft hoor. Vorige keer echt zo'n enorm helse punctie gehad en nu moet er gewoon het dubbele aangeprikt worden. Wat dat betreft ben ik er echt niet blij mee. Begrijp me niet verkeerd, ik wil echt niet ondankbaar klinken, maar ik zie er echt vreselijk tegen op.

@Meertje: Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je meiden.

@Dee: weet je al wanneer je hysteroscopie is?

Geplaatst

@meertje...wat leuk dat je inbreekt....lieve groetjes vanaf hier....

Chantal en Okaasan heel veel succes vandaag....proest Okaasan ik zie je al liggen mallerd benen wijd en vingers gekruisd voor ons...;-)...hihi vergeet ons maar even helemaal en kom goed door de punctie heen....

Nerveus ben ik zeker....maar ook benieuwd of de dosering bijdraagd aan het tesultaat....

Nou lieve allemaal een mooie donderdag gewenst.....

Geplaatst

Ik kwam gruwelijk te laat aan (dik een half uur later)....maar gelukkig hadden ze er wel begrip voor..... Ik had net wat chocomelk genomen en een paar zinnen gewisseld met een leuk koppel die ook nog aan het wachten waren....

Was al nerveus door het te laat komen, en er kwam nog een andere verpleegkundige vragen naar iemand (ze had me zo mee mogen nemen...;-))

aansluitend kwam L. Me ophalen....diegene die eigenlijk na mij was had mijn ruimte opgevuld (gelukkig)

Ze was erg vriendelijk en begripvol (moest de ingevulde formulier nog inleveren en had toch nog even aangegeven dat ik de heroverweging over het aantal niet als plezierig had ervaren....dat was dat)

Vervolgens de gebruikelijke routine...(zal wel nooit wennen)

Uiteindelijk reageren mij eileiders niet zo op de dosering ....:-( de opbrengst viel tegen.....3 stuks en een cyste.... De grootste was 15... De andere twee een stuk kleiner...

Ik heb al de hoogste dosering....en de opbrengst lijkt nu nog minder dan de vorige keer....dan is het de vraag of in de follikels goede eicellen zullen zitten....inmiddels kan ik het ook wat positiever bekijken....(beter iets dan helemaal niets...)

Het blijft nog wel spannend...moet zaterdag (mogelijk zondag terug).....

Ben benieuwd hoe het Okaasan en Chantal is gegaan....

Toen ik wegliep durfde ik niet goed rond te kijken... Was Goed van slag door de mogelijke mitsen en maren....

In de lift kon ik mijn aandacht ook weer op anderen richten...daar was een stel (vrouw jurk met rozen)...

Nou hoop ik dat het jullie geweldig is afgegaan.

Lfs @nano

Geplaatst

Hey meiden,

Wij hebben het hartje zien kloppen!!!!!

We zijn helemaal blij!

Alles gaat volgens schema ze hebben geen aanweizingen gezien waar die bloeding weg kwam dus ook daar maak ik mij niet meer druk om het belangrijksteis dat de kleine het goed doet en precies op schema ligt.

Nano, balendat de opbrengst tegen valt maar je weet mijn donor had de eerste keer 3 follikels en de laatste keer maar 2 en kijk naar het resultaat we hebben een pracht van een meid en nr 2 onderweg.

Hoop voor je dat het allemaal verder beter zal verlopen en goed dat je je hard hebt gelucht ook al doen ze er niets mee je hebt er wel een melding van gemaakt.

Okaasan, Meid hoe is het jou vergaan kon je de punctie een beetje aan?

Hopelijk heb een een mooie opbrengst en een nog mooiere tp zondag.

Laat je lekker verwennen vandaag en de volgende dagen!

Liefs Chantal

Geplaatst

Wow gefeliciteerd Chantal. Wat ontzettend fijn.Mooi ook dat er geen aanwijzingen voor het bloeden zijn gevonden, want dan ben je daar nu waarschijnlijk vanaf. Geniet er van. Blijf je ons op de hoogte hoogte houden hier?

HE sh#t Nano, wat een naar bericht. Maar wat Chantal schrijft, er hoeft er maar 1 het te doen. Vandaag bij de uitrustkamer was ook een mevrouw met "zoals naar verwachting 2 eicellen". Om de poging door te laten gaan is zo'n kleine opbrengst dus geen probleem, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je wel heel erg teleurgesteld bent. Ik hoop dat je er toch weer een klein beetje vertrouwen in krijgt.

Vervelend dat je te laat was, daar hou ik ook helemaal niet van, en zeker niet bij zo iets als een ziekenhuis. Maar volgens mij laten ze nooit je beurt voorbijgaan hier op de IVF-afd. Dat is dan een kleine geruststelling.

Nee ik had geen jurkje met rozen aan. En bij ons kwam er niemand uit de lift :-)

En wie is dr. L? Volgens mij ken ik die niet.

Mijn punctie ging goed. Ik ga er nog steeds mijn hobby niet van maken, maar of het nu lag aan dr. Z lag of aan de morfine, of de combi, de punctie was echt veel beter te hebben. Het deed nog steeds best heel zeer, maar niet zo hels als vorige keer. En dit keer ook geen bloeding aan het prikgaatje, dus dat was ook zeer prettig. Kortom een stuk minder onaangenaam als vorige keer.

In totaal zijn er 22 follikels aangeprikt en daaruit zijn 15 eicellen gevonden. Dat had ik ook wel verwacht, want er waren 15 grote follikels en een heel aantal kleintjes. Van die kleintjes had ik al niet zo veel verwacht. Nu heel veel drinken en rusten om overstimulatie te voorkomen. Zondag de TP.

Geplaatst

Chantal en Okaasan....helemaal geweldig jullie resultaat....

Nou Chantal....hoop idd dat de "one"....er ook voor ons bij zal zitten.....;-).....

En Ookasan....op naar zondag....;-)....weer een mijlpaal....succesalvast.

Heerlijk die positieve vibes...voel me klaar voor de volgende fm....

Geplaatst

Zo, even snel reageren op de gebeurtenissen vandaag meiden!

Okaasan - oh ja, dat was het, de cetro waar je allergische reacties op kreeg die nu dus veranderd was. Nee, daar zal het dan inderdaad niet aan liggen. Maar super fijn dat het op zich is mee gevallen en een mooie score hoor! Op naar zondag dus!

Nano - kan me voorstellen dat het resultaat voor je tegen viel maar fijn dat je wel positief klinkt nu. Laten we hopen dat diegene die wel goed groeien gewoon toppers zijn! En dan is het nieuws van Chantal wel hoopgevend qua aantal eitjes, toch? Hoor het zo vaak, dat aantal niets zegt, maar denk toch dat we allemaal misschien zoiets hebben van als het er meer zijn, toch meer kans... We gaan duimen voor je dat dat helemaal niet nodig gaat zijn in ieder geval!

Chantal - heerlijk nieuws zeg! Wat een geruststelling is dat hé? Bij mij konden ze ook geen oorzaak vinden voor het bloedverlies - schijnt vaak het geval te zijn. Dus lekker genieten nu! Super!

Meertje - leuk dat je even komt buurten en mooi te lezen dat alles goed met jullie gaat!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden