Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@okaasan ze zou (laten) bellen vanmiddag maar ik heb niemand aan de telefoon gehad...(?) wacht tot morgen anders bel ik zel wel weer na 10 uur...ik heb in ieder geval zaterdag de afspraak al staan....maar wachten is ook à daily habit tijdens zo'n poging....

@ Ink ja dat zijn dan toch de successtory's...vorige keer had ik 4 follikels waarvan uiteindelijk 3 eitjes die bevrucht waren....(100 procent score).....als de 2 grootste nu eens zo

Groot worden en ook bevrucht worden....(100 procent)....zou dan twee kansen zijn...;-) duimen draaien....

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nano wat balen, zo'n tegenvallend resultaat..... Wie weet valt het nog iets mee, of zijn iig de eitjes die eruit komen van superkwaliteit. Ik hoop het voor je!!

Okaasan, wat een mooie opbrengst en fijn dat het goed verlopen is!! Je had denk ik ook wel een zachtaardige arts? (als dr. Z degene is die ik voor me heb... oudere man?)

Chantal van harte gefeliciteerd met jullie goede echo, wat een opluchting zal dat zijn. Weer een mijlpaal bereikt moet je maar denken.

Meer.... lief dat je weer even van je laat horen en dat je nog met ons meeleeft.

Even kort over mezelf: dinsdag ongesteld geworden en aangemeld voor hysteroscopie.... is er volgende week weer geen hysteroscopie-dag..... Omdat het vorige maand ook al zo was, zouden ze nu kijken of ze het alsnog kunnen inplannen voor me. Zou gisteren terug gebeld worden maar hoorde niks dus zelf gebeld. Wisten nog niets. Vandaag: zelfde verhaal.... Hoop dat ze morgen bellen met goed bericht. Denk dat ik echt ga huilen als ze zeggen dat het weer niet door kan gaan :-s

Geplaatst

Inderdaad Dee, dezelfde Z. als jij in gedachten hebt.

Maar wat een stelletje klunzen dat ze jullie allemaal niet terug bellen. Het was wel heel druk geloof ik vandaag, maar dat is absoluut geen reden.

En Dee, ik vind dat ze het niet kunnen maken om je weer niet in te kunnen plannen. Dat zou ik echt belachelijk vinden. Van te voren gewoon alvast een knuffel, want alleen het idee dat het wellicht niet door zou kunnen gaan is al heftig genoeg. (Ik heb dit voorjaar iets dergelijks gehad; er zou geen ICSI wachtlijst zijn en die stomme telefoniste zei dat ik minstens 4 maanden moest wachten. Echt de grond verdween onder mijn voeten. Ik kan je gevoel dus helemaal voorstellen.)

Geplaatst

Jeetje Dee - dat zou waardeloos zijn om het nog netjes uit te drukken! Hopelijk krijg je vandaag goed nieuws!

Jij morgen dus weer heen en weer Nano? Ben benieuwd voor je!

Geplaatst

Thanks voor het meehopen meiden, het heeft gewerkt! ;-)

Gelukkig kon het toch nog geregeld worden, ben nu op dinsdag ingepland. Moest nu wel wat schuiven voor m'n werk maar ben er blij mee (haha, alsof ik zin heb in zo'n onderzoek).

Roossie: mocht bij jou je man mee naar binnen in de OK, of niet? En kon je zelf meekijken op een scherm?

Okaasan: hoe voel je je? Last van je buikie? Doe maar rustig aan!!

Nano: spannend weer morgen. Ik kan me voorstellen dat je 'm een beetje knijpt ivm je leeftijd en de misschien-overgang-signalen maar voor nu maar proberen positief te blijven denken!

Geplaatst

@Nano, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld was met het resultaat, maar wie weet is het wel een gouden trio! Succes morgenochtend!!! Duimmmmm

@Chantal, wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen!!! Wat een opluchting hé!

@Okaasan, wat fijn zeg dat de punctie zo is meegevallen! Het scheelt misschien ook welke gyn je treft en de morfine zal ook wel meegeholpen hebben. Laat je maar lekker verwennen en op naar zondag! Mijn duimen draaien! Ohja ik had voor en na de TP walnotenolie gegeten in de yoghurt, schijnt de innesteling te bevorderen, weet niet of ik dat hier al eens gezegd had. Kun je bij de AH halen. Succes met de bolletjes!

@Dee, wat super dat je dinsdag terecht kan!!! Gelukkig niet nog langer wachten, soms trekt je dat gewoon niet meer. Mijn man is niet mee geweest naar de OK, ik werd helemaal onder narcose gebracht, dus heb niets meegekeken. Ik weet nog wel dat ik wakker werd in de recovery room, ik lag bij het raam en keek naar buiten. De zon scheen en ik dacht, het is voorbij!!! Mijn man kwam daarna al snel naar het ziekenhuis en ik was nog maar net op de kamer en hij was er. Heb daarna nog wel last gehad van het gas tegen mijn ribben aan, heb een tijdje rechtop geslapen. De gyn die mij geopereerd had kwam later langs en vertelde me dat er niets gevonden was. Ik ben trouwens in het Antonius in Oudenrijn geholpen, ik was toen nog onder behandeling bij het Antonius.

Het is alweer bijna dec. wordt straks speciaal de eerste feestdagen met de kleine. Ik heb eigenlijk zin in pakjesavond met Jane, maar manlief vindt het onzin omdat ze het totaal nog niet beseft hahaha....is ook wel zo, maar ik wil wel een leuk cadeautje voor haar kopen tijdens de feestdagen. Ik denk aan zo'n stoof waar je blokjes in allerlei figuren en kleuren in moet doen van hout.

Wat is het donker vandaag hé, vanmiddag nog wel even gewandeld en boodschapjes gedaan, nu bijkomen op de bank

Alvast een fijn weekend allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ roossie.....ik merk dat ik al weer meer vertrouwen heb....dikke xxx voor het meeduimen....;-) Jane zal het mega leuk vinden om foto's terug te zien van haar eerste kerst als ukkkkie.... En ik kan me voorstellen dat jij het als nieuwbakken moeder juist extra lief voor je "kroost" wil zijn....dus zeg maar mooi tegen je man....dat dit voor jou ook zoveel moois geeft....geloof me volgens mij gaat hij dan nog liever met je mee zoeken naar een mooie stoof...(hihihi)

(misschien wilt hij haar dan alvast een mooie voetbal halen....hihihi).....veel plezier hoor met d verwennerij

@ Dee met mijn laparoscopie mocht er ook niemand mee....maar ze bellen wel als je uit de narcose komt en dan mag hij snel bij je zijn....misschien moet hij de uurtjes samen met een bekende doorbrengen beneden ....alleen wachten is volgens mij zenuwslopend.....;-) maar je kan ook even bellen of het bij een hystriscopie wel zou mogen....

...leef met jullie mee ....en voor jou ook heel veel warmte en positiviteit....weet je ook al wat het mogelijke verloop na de hysterioscopie is??

Geplaatst

@Nano: Wat fijn dat je meer vertrouwen hebt, dan voel je je altijd gelijk een stuk beter. Heel veel succes morgen. Ik hoop dat je eierstokken goed hun best hebben gedaan. Verwacht je dat je punctie morgen al ingepland kan worden? Ik ga voor je duimen, want tijdens mijn punctie was het duimen inderdaad niet gelukt, dus die heb je nog tegoed. :happy:

@Dee: Oh wat ontzettend fijn dat je toch ingepland kon worden. Ik hoop dat het meevalt en dat er nuttige informatie uit voortkomt (klinkt een beetje gek, maar weet niet zo goed hoe ik het anders moet schrijven). In elk geval is het weer een volgend stapje op weg naar een nieuwe poging.

@Roossie: Nou ja zeg, die man van jou moet gewoon maar een sint en kerst cadeau voor zijn dochter kopen hoor! Nee grapje, maar ik kan me zo goed voorstellen dat nu het eindelijk kan, je dit soort familiefeesten wilt vieren. Vieren dat jullie een mooie gezin zijn, vieren dat jullie diepe en lange wens eindelijk uitgekomen is, vieren dat jullie bij elkaar horen. En zo'n Sinterklaasfeest hoeft niet groots gevierd te worden, klein is minstens zo leuk.

Hier gaat het wel oké, ook al kan ik nog niet echt iets doen. Dan gaat mijn buik behoorlijk zeer doen en sta ik vervolgens te duizelen op mijn benen. En niet te veel opstaan en weer gaan zitten, want als ik ga zitten voelt het net alsof iemand heel hard een bezemsteel in mijn kont duwt. Haha, vraag me niet waar dat beeld vandaan komt, dat weet ik ook niet.

Ik ben nu al zenuwachtig voor overmorgen, niet voor de TP, maar wel voor het telefoontje. Ik hoop zo dat de bevruchting weer net zo goed is gegaan als vorige keer.

Geplaatst

@ Okaasan....ik weet het niet....maar ik denk haast wel!!;-)....mijn gevoel zegt maandag punctie en bij goed resultaat woensdag tp...(???maar ja die hormonen gaan steeds aan de haal met mijn gevoel....toch maar even vertrouwen op de aardige IVF arts)....ik zal erg voor je hopen dat de bevruchting goed is gelopen....;-)....duim draaien op volle toeren (voor ons allemaal)

Ps niet meer over bezemstelen hahaha....ben erg visueel ingesteld.....(is maar goed dat ik er nog geen gezicht bij heb....;-)).....

Geplaatst

Hihi...geen nachtmerries gehad hoor....

Tussen 12-16 uur krijg ik een belletje voor een extra fm morgen of maandag....de echo zag er hoopgevender uit dan donderdag...(jullie positieve vibes hebben geholpen.....;-))

Nog steeds 3 de twee kleinere zijn mooi bijgegroeid.... ( 18,5- 13,5-12)...dan zijn er nog 2 van 7....die blijven te klein...

Geplaatst

Haha Roossie, ik dacht tijdens het lezen van je verhaal al dat het niet over een hysteroscopie ging. Laparoscopie heb ik 2 jaar geleden ook gehad (met idd gas in de buik en narcose). Hysteroscopie gebeurt niet onder narcose (behalve als ze tijdens het uitvoeren merken dat het niet gaat vanwege pijn of andere problemen, dan plannen ze het opnieuw in) maar wel in een OK volgens mij. De vrouw van de dagbehandeling die ik aan de lijn had dacht niet dat er iemand mee mag de OK in en wist niet of ik kan meekijken of een scherm (dacht ergens gelezen te hebben dat het wel kon maar goed, we zien wel).

Okaasan: die pijnscheuten in je kont herken ik wel.... voorzichtig gaan zitten! :-) Spannend hoor, morgen het telefoontje, kom je meteen het nieuws melden hier?

Nano: hoe was het vanmorgen????

Wij zagen hier trouwens zo tegen de feestdagen op dat we toch maar een ticket geboekt hebben en Oud & Nieuw lekker in het buitenland gaan vieren! We gaan een week weg en 'k heb lekker 2 weken vrij genomen, even relaxen!

Geplaatst

Tegelijk aan het typen geweest zie ik Nano...

Blijft nog even afwachten dus, hopelijk maken die 2 kleinere een groeispurt en houdt die grote zich wat in zodat er 3 eitjes geoogst kunnen worden, dat zou mooi zijn!

Je bent er wel druk mee, elke keer dat hele eind heen en weer rijden!

Geplaatst

@dee Lekker idee om nog even er tussenuit te gaan....;-)

Reizen hoort erbij...;-)...de hormonen heb ikzelf wat meer last...

Duim alvast voor jou Okaasan!!.....

Ik hoef maandag pas weer heen....Twee dagen dat zal dan weer een groei zijn van 3 mm denk ik...

@ Chantal hoe voel je je nu...

Lieve groetjes...

Geplaatst

@Nano: Hoera, dat is mooi! Geweldig dat je zo'n mooie FM had vandaag. Jeetje, maandag nog een keer. Je hebt wel een abonnement zeg. :laugh:

@Dee: goed plan om lekker weg te gaan, want die feestdagen, tja, wat zal ik er eens over zeggen.

Wij gaan ook nog weg in december, maar niet met oud en nieuw. Ik ben bang dat we ons dan heel zielig gaan vinden met zijn tweetjes ergens. :huh1: Dus dan hebben we afgesproken met vrienden met twee geweldige dochtertjes van 3 en 1 jaar. Dat zijn echt de leukste meisjes ever.

Ik ben wel zenuwachtig, maar ik heb ook wel vertrouwen in morgen, maar vind het toch wel spannend wat we te horen krijgen. Verder gaat het best goed, wel heel dizzy, maar mijn buik valt eigenlijk best mee. Zo als het nu voelt, was vorige keer pas na meer dan een week! Gek hoe verschillend dat kan zijn per punctie. En die vieze toverbollen ben ik nu al zat. Getver wat een smurrie zeg. Bah.

Ik zal proberen tussen de punctie en voordat we weg moeten nog even hier te melden hoe of wat.

Geplaatst

@Nano wat een mooie fm! Op naar maandag, misschien hebben een paar dan een groeispurt gemaakt.@Dee goed idee om met de feestdagen lekker erop uit te gaan. Voor mij voelen de feestdagen heel dubbel. Aan de ene kant leuk met Fam. en de eerste kerst van Jane, maar toch voelen die dagen kaal ik mis dan mijn ouders, vooral als ik met mijn broers, kids en schoonzussen ben. Maar we maken er altijd iets gezelligs van en het voelt speciaal.@Okaasan mijn duimen draaien overuren, wat span end! Fijn dat je al wat beter voelt.Vandaag weer flink wezen wandelen Nasr winkelcentrumpje bij ons in de buurt. Jane heeft lekker geslapen in de wagen op de terug weg werd ze toch wakker. Gelukkig thuis wel gehaald en haar snel gevoed. Morgen komen 2 vriendinnen, 1 daarvan is op dieet heb rauwkost en notenmelange gekocht dat wordt knabbelen hahaha.......Duimmmmmm..............Liefs Roossie

Geplaatst

Okaasan al telefoon gehad?????????????????? Spannend hoor.......

Clau, hoe gaat het bij jou? Volgens mij ben je al aardig op weg met wachten na je cryo tp...

Inge nog geen internet? Ergens komende week ongesteld worden en starten met spuiten toch?

Geplaatst

ja, om 3 voor 10 belden ze al. Er zijn 5 emmies ontstaan, waarvan er 1 wordt teruggeplaatst en 3 de vriezer in gaan. Volgens de labmedewerker was 'dat een hele mooie score'.

Iets minder dan vorige keer, want toen waren er 7 emmies ontstaan uit 10 eicellen, waarvan er 4 de vriezer ingingen. Maar ik ben er blij mee hoor. Ik vind het verschil alleen opmerkelijk. De helft meer eicellen en dan zelf minder emmies. Gek hoe dat dus werkt. En zo zie je maar eens te meer, dat veel niet per se beter is.

Ik weet nog niet hoe de kwaliteit is, want ik hou die telefoontje van het lab altijd zo kort mogelijk. Kunnen ze snel de volgende bellen. Dit keer slecht 32 seconden aan de telefoon geweest. :laugh:

Vanmiddag dus meer info.

Geplaatst

Nou, zeker een mooi resultaat!!

Fijn dat er weer een aantal ingevroren kunnen worden, allemaal extra kansjes.

Natuurlijk gaan we duimen dat ze lekker in de vriezer kunnen blijven omdat je over 2 weken een positieve test in handen mag hebben! Duimduimduimduimduim

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden