Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Hm gister helemaal de nieuwe berichten niet gezien....

@ Clau, succes, spannend he.

@ Dee: okee.....hm wat een vaag verhaal. Hoe voel je je erbij? Denken ze dan dat het met antibiotica wel te verhelpen is? Tsja ze weten het eigenlijk nog niet he, en volgende week hoor ja pas meer...damn weer wachten en geen duidelijkheid! Ik leef erg met je mee, hou ons op de hoogte. Koppie op!

Die bollen valt inderdaad wel mee. Maar ik heb ook altijd wat Nano nu ook had: je stopt ermee en een dag later is het raak. Het houdt de mensturatie wel tegen dus. Daarom had ik ook altijd zoiets van kan ik het niet langer gebruiken, maar dat was nergens voor nodig. Zeker toen ik dan wel zwanger was en op de echo bleek dat het vruchtje niet goed was ingenesteld, bms was vrij dun. Tsja je wilt het wel afdwingen he, maar inderdaad, waarschijnlijk had het toch niet geholpen, het zat gewoon niet goed.

@ Ookaasan, wat een verdriet he. Ik zie dat jij ook al de nodige tp's achter de rug hebt. Je had de vorige keer veel cryo's , dus misschien nu weer. Hoewel ik op een gegeven moment het vertrouwen in de cryo's verloor (omdat mijn ene positieve test bij een verse was). Maar de laatste ICSI had ik er geen en toen baalde ik toch wel, de poging was zo vlot voorbij. Het geeft je even adempauze van de hormonen zonder dat je 'stilstaat'. Maar trouwens vd week in het UMC zei de arts, en dat had ik al eerder van een gehoord ook, dat pas na 6 verse pogingen je kansen echt dramatisch afnemen. Dus in theorie heb je nog veel kansen, maar je moet het ook aankunnen. Ik kan me jouw gevoel van ik wil het allemaal niet meer heeeeeel goed voorstellen. Het is echt een dilemma. Doorgaan is moeilijk, maar stoppen ook! Geef het toch echt even tijd om alles weer op een rij te krijgen. En hopelijk in januari op de wachtbank!

Nou later meer, ik moet echt aan de studie. Die wil ik afhebben voor mijn nieuwe poging....DEADLINE!!!

liefs Megan

Geplaatst

Dank je Megan, lief van je... En zal jullie zeker op de hoogte houden.........

Clau, hoe is het vandaag gegaan???

Okaasan, ik vind het zo sneu voor je... Mooie vergelijking maakte je vriendin. Maar ehh, het kooitje kan dus wel open! En hopelijk weet je lichaam nu een beetje hoe dat moet!

Ik moet zeggen dat ik de 3e poging in maart eigenlijk nooit benoem als miskraam hoor. Het staat wel in mijn handtekening ja, 'vmk'. Het ziekenhuis noemt het trouwens geen eens een vroege miskraam als het zo snel mis gaat, maar een 'chemische zwangerschap', maar dat vind ik helemaal een vervelende benaming. Als ik het er nu over heb, noem ik de vroege miskraam in december gewoon 'miskraam', en de keer erna omschrijf ik als 'bijna gelukte poging met positieve testen' of zoiets....

Gister/vandaag trouwens precies een jaar geleden dat het hier mis ging blehhhhhhhh... en lig met buikpijn (ongesteld) met een kruik op de bank.

Nano, hoe gaat het nu met je? Kwam de teleurstelling hard aan? Of had je je er al een beetje op voorbereid?

Fijn weekend allemaal...

Geplaatst

Goh, januari gaat een spannende maand worden hier! En hopelijk een goed begin van 2012!

Dee- dat zal schrikken geweest zijn, of niet, dat er toch wel wat uit kwam? Balen dat het nog zo'n onbekend iets is! Wanneer heb je volgende week je afspraak?

Okaasan - mooi verwoord door je vriendin. Neem de tijd om weer op te laden meid, want zo'n rollercoaster van gevoelens is niet niets!

Clau - oooh, dus was n spannende dag voor je vandaag?!?! En en en? Zit je op t bankje? Ik hoop het voor je meid!

Geplaatst

Jeetje Dee, wat schrikken lijkt me dat! Waar zit die ontsteking dan? En je kan wel in januari starten? Het klinkt nog wel wat onduidelijk of is dat voor jullie niet zo?

Clau; hoe is het gegaan?? Hoop dat je je cryo binnen hebt!

Okaasan. Maar weer een dikke knuffel. Wat een lieve vriendin heb je, en mooi verwoord. Het kooitje beschermt je ook wel natuurlijk, al staat het deurtje maar op een kier, vliegen zal je!

Heb de koelkast weer vol.. Zo stom, een vriendin, die verpleegster is, was er helemaal van in shock! Voor een gezond iemand zoveel medicatie te zien liggen. Tja, dan realiseer je je ineens dat je dat stuk al bijna normaal gaat vinden.

Wij staan aangemeld voor rond 7 januari. Moet zeggen dat ik het rijtje wat okaasan al noemde ook niet zo fijn vind om naar uit te kijken. En aan de andere kant ook wel weer prettig om weer concreet ergens mee bezig te zijn. Mijn zusje is inmiddels bevallen, vorige week. Was heel emotioneel! Niet alleen om mijn eigen wens, maar ook omdat ze vorig jaar met 39 weken moest bevallen van een overleden kindje. Zo gek, zelfde setting maar nu met een bewegend mannetje. Na heel hard gehuild te hebben samen is het nu genieten. We hebben een grote ooievaar opgeblazen, en die vervolgens samen neergehoekt omdat ie de weg maar niet kon vinden naar ons. ;-)

Heel fijn dat we wel alles samen kunnen delen, haar verdriet, mijn verdriet dat maakt het wel beter te dragen allemaal.

En de rest? Hoe zien jullie de feestdagen aankomen? Ga het n maar wat gelaten aan.. En doe geen uitspraken meer over ons jaar etc.. Bleeeeehhh

@nano; hoe is het bij jullie? Ook jij een knuffel!

@megan; stoer hoor, in januari toch weer beginnen! Weet nog wel dat je dat niet zomaar hebt besloten en nu is het alweer bijna zo ver.

X Inge

Geplaatst

sorry dat ik niet eerder reageerde maar de laptop was stuk. en ja hoor we zitten weer op het bankje frummel was goed ontdooit en zit nu lekker warm bij me.gelukkig is het een drukke periode en heb ik daardoor weinig kans om na te denken

Geplaatst

Clau: fijn dat ie goed ontdooid is, de duimen draaien weer voor je!

Inge: wat een emotionele gebeurtenis, rond je zusje. Fijn dat het nu goed gegaan is. En jullie lekker op de ooievaar in staan beuken hahaha....

't Is idd nog onduidelijk, wat de uitslag van de bioptie inhoudt... Donderdag hebben we een telefonische afspraak, horen dan als het goed is meer.

Ondertussen hebben we een brief ontvangen over de verplichte voorlichtingsbijeenkomsten voor het adoptietraject. Beetje dubbel om daar ook mee bezig te zijn (duurt nog wel een maand of 5 voordat dat start) maar toch goed om iets 'anders' te hebben om naar uit te kijken voor het geval dat de ivf niet gaat lukken.

Mocht er onder jullie iemand zijn die ook adoptie overweegt als ivf niet lukt, dan is het wellicht de moeite waard om de eerste stap daarin nog voor de jaarwisseling te zetten. Wij hebben gewacht tot we 3 pogingen hadden gedaan en ik denk dat een ieder zo z'n eigen moment/tempo daarin aanneemt. Maar als je je aanmeldt na 31 dec gaan de 'basiskosten' (voor aanmelding, registratie, en de voorlichtingsbijeenkomsten) fors omhoog. Zie http://www.adoptie.nl/WSMnieuws/detail/53/Verplichte%20voorlichting%20duurder%20per%201%20januari%202012/ De wachttijd tussen aanmelding (= aanvraag van een 'wachtnummer') en start van de bijeenkomsten is ongeveer een jaar.

Ben wel benieuwd eigenlijk, of dit onderwerp bij jullie leeft....

Geplaatst

Hoi Dee, kwam weer even meelezen om te zien hoe je onderzoek was. Heftig dat er toch wat uit is gekomen. Ben benieuwd wat ze eraan gaan doen. Misschien ook vragen of prednison een optie is als er geen bacteriën gekweekt worden? Succes donderdag.

Geplaatst

@Nano, ahnee jij ook ongi geworden! dikke knuffel wat onwijs grrrrrr...........

@Chantal, wat fijn dat de echo goed was!

@Ink, ik kan 5 januari pas bij de podotherapeut terecht.

@Inge, wat balen dat je deze maand niet kunt starten, op naar een mooi nieuw fris jaar! Zou mooi zijn begin van het jaar zwanger! Ik ga starten als ik 2 keer ongi geweest ben. Ik dacht even ongi te worden, maar volgens mij had ik iets verkeerd gegeten, steken in mijn buik en maagzuur. Ik denk dat het maart/april wordt of misschien wel later eer ik de tp kan gaan doen.

@Dee, tjee dat ze toch iets gevonden hebben! Hopelijk is dit het waarom bij jou een zwangerschap niet wil lukken, misschien kunnen ze je nu beter helpen? Is wel schrikken zeg zulke info ineens. Succes met je telefonische afspraak donderdag! Ohja wat adoptie betreft, manlief en ik hebben het er over gehad voordat ik zwanger was. We hadden besloten het niet te doen. Ik heb 2 geadopteerde broertjes 1 uit Indonesie en 1 uit Korea, waar ik heel veel mee beleefd heb. Allebei zijn ze op hun manier op zoek geweest naar hun eigen ik met heel veel diepe dalen. Mijn ouders hadden overal rekening mee gehouden maar was ze met hun mee maakten hadden ze niet verwacht. We hadden dan ook nog twee culturen in huis Indo en Koreaans, wat ook botste. Ik ben nu heel blij met mijn broers hoor, heb gelukkig nu heel goed contact met ze, maar het is heel anders en heel moeilijk geweest. In de tijd dat mijn ouders mijn broers adopteerden was er nog niet veel bekend over wat er zou kunnen gebeuren, het stond toen nog in de kinderschoenen. Wereldkinderen is trouwens ook zo'n adoptie organisatie, de exvriendin van mijn broertje werkt er. Mijn ouders kregen daar ook altijd een blad van. Mijn broers zijn geadopteerd via BIA (Bureau Interlandelijke Adoptie) Nu wil ik je niet ontmoedigen hoor om kinderen te adopteren. Als je adopteert zou ik voor een babytje gaan, ik weet niet of dat bij jullie nog kan qua leeftijd? Mijn broertjes waren 2 en 2,5 en dan hebben ze al zoveel meegemaakt. Het eerste levensjaar is echt het belangrijkste. Ik ben benieuwd eigenlijk hoe dat tegenwoordig gaat adopteren. Hopelijk is het niet nodig en gaat ivf bij jullie lukken!

@Okaasan, een hele dikke knuffel meis. Als ik jou rijtje zo lees, dan zou ik er ook moedeloos van worden. Ik hoop zo dat het mag lukken met 1 van de cryo's! Mooie vergelijking heeft je vriendin gemaakt, de volgende keer moet het kooitje helemaal open! Misschien raak je nu wel snel zwanger door de mk?

@clau hoe is de tp gegaan?

@Megan succes met de studie!

Hier druk geweest, afgelopen weekend kerst gevierd met mijn broers en alle kids en aanhang. Mijn broer uit Engeland kwam donderdagavond met zijn vriendin, de rest kwam zaterdag.

Het was erg gezellig en zoals altijd een huishouden van jansteen hahaha, echt grappig hoe het dan gaat. Iedereen helpt mee en alles is dan ook zo weer opgeruimd. We hebben ook een wandeling gemaakt, zodat Jane eindelijk zich over ging geven aan de slaap en de andere kids wat energie kwijt raakten. Mijn broertje met vrouw en twee kids bleven ook een nachtje slapen.

Vanochtend vroeg zijn mijn broer en vriendin weer naar Engeland vertrokken. Jane was een echt prinsesje in haar mooie jurk.

Dit weekend gaan we het met mijn schoonfamilie vieren op kerstavond en 2e kerstdag met vrienden een samenzijn met vrienden die 3 weken over zijn uit Australie en we zijn dan precies 2,5 jaar getrouwd, 1e kerstdag zijn we alleen thuis.

Jane heeft tegenwoordig iets nieuws, blijven vechten tegen de slaap. Ze is net als haar moeder vroeger, ze wil overal bij zijn en alles zien.

Morgen maar eens kerstkaarten schrijven, vandaag maar een zooi gekocht.

Dit jaar ook eens voor mijn manager en directe collega een fles wijn gekocht, alleen het printen van de kerstkaart ging niet helemaal zoals ik wil, had ruzie met de printer.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ik las hier nog wat over de mutsenbollen; bij mij houdt het ook de menstruatie tegen. Alhoewel, volgens mij houdt het bij mij alleen de baarmoedermond dicht, want ik had wel al een paar dagen krampen vanaf de dag dat ik normaal ongesteld wordt na mijn eisprong (punctie in dit geval) voordat er echt bloed te zien was bij mijn eerste verse poging. En toen was het echt een stortvloed (iewww, sorry). Gek genoeg staat er in de bijwerkingen dat je er ook bloedverlies van kan krijgen. Gekke dingen zijn het, die bollen.

@All: Dank jullie wel voor de complimenten voor mijn vriendin en haar beeldspraak, ik zal het doorgeven. En dat het deurtje open kan, ga ik inderdaad niet snel vergeten. Althans dat heb ik me heilig voorgenomen, want dat maakt alles een stuk draaglijker.

@Megan, inderdaad, dit keer ook weer cryo's, drie stuks. En totaal al 6 TP gehad.

Gek genoeg had ik ook al vanaf het begin geen vertrouwen in de cryo's. Mijn enige positieve test tot nu toe is ook van de laatste verse poging. Voelde echt als mijn tijd uitzitten al die cryo's opgebruiken. Ik vond dat heel ondankbaar van mijzelf en zou ook heel teleurgesteld zijn als ik ze niet zou hebben. En ondanks dat mijn vertrouwen ver te zoeken was, was elke keer de klap toch weer enorm als het weer mislukt was. Wat zit een mens toch gek in elkaar.

Ik weet het inderdaad dat je kansen pas afnemen na 6 pogingen, maar dat vind ik behalve een geruststellende, ook wel weer een beangstigende gedachte. Zo lang door gaan, dat wil ik echt niet. Maar wat je zegt, om te stoppen is minstens zo veel moed nodig.

Ik vind het ook echt heel erg dapper van jou dat je toch nog een poging gaat doen. En tegelijkertijd ook nog studeren. Meid, waar haal je de energie vandaan? Heb je de deadline nog gehaald?

@Clau: Succes met broeden! Was je emmie mooi ontdooit? Ik ben het even vergeten, maar heb je nu nog meer cryo's (die je nu natuurlijk niet nodig gaat hebben), of was dit de laatste?

@Dee: hè bah, wat naar, juist nu je in zo'n spannende wachtweek voor uitslag zit, ook nog eens een jaar geleden dat het vorige keer misging. Getver zeg. Ik hoop zo dat je morgen goed nieuws krijgt, dat ze een goede oplossing hebben gevonden uit eerdere ervaringen van andere zkh-en, of literatuur. Of, nou ja, ik weet niet wat of, maar in elk geval dat ze je heel goed kunnen gaan helpen en dat zowel jij als het zkh op die manier vol vertrouwen een nieuwe poging in kunnen gaan. Dat is het belangrijkste nu. We moeten gewoon met zijn allen hier het nieuwe jaar op een mooie groene wachtbank beginnen.

Veel succes morgen.

Lief dat je hier het meldt over de adoptie. Zonde als je net later bent en veel meer moet betalen. Wij hebben het nog nooit over adoptie gehad, maar ik zie dat ook niet zo zitten geloof ik. En ik wil gewoon heel graag zwanger worden. En nu op twee paarden wedden voelt ook niet goed en lijkt me ook weer heel heftig (nog meer stress). Ik zou in ons geval veel liever overgaan op spermadonatie, als het met eigen zaad (nou ja, dat van mijn man) niet lukt. Maar zo ver zijn we nog lang niet.

@Inge: Ja een bult meds is het hè. Het spreekt wel boekdelen als zelfs een verpleegkundige onder de indruk is. Een vriendin van mij ook en zij is bijna afgestudeerd arts. Het is ook gewoon heftig! Fijn dat de begin afspraak staat en dat jullie ingepland zijn.

Van Harte gefeliciteerd met je neefje, kan me voorstellen dat het zo nog heftiger is dan in normale omstandigheden. Maar wel heel erg fijn dat je zo je verdriet kan delen met zus. Ook al is jullie verdriet heel anders, kan ik me goed voorstellen dat het ook heel veel overlap heeft omdat je beiden niet lang niet hebt gehad wat je zo graag zou willen.

Ik moest je verhaal over de ooievaar even twee keer lezen, omdat ik dacht dat ik het verkeerd las. Haha, daarna kon ik er erg om lachen (en tegelijkertijd is het ook weer verdrietig).

@Roossie: Leuk om je verhaal te lezen, lekker veel tekst (moet ik zeggen). Maar heerlijk om te lezen dat je zo lekker druk bezig bent met van alles en nog wat en vooral met heel veel leuke en gezellige dingen.

Alvast gefeliciteerd met je 2,5 jarig huwelijk. Ik dacht dat je al langer getrouwd was, maar dat heb ik dus helemaal verkeerd onthouden.

Hier gaat het ietsje beter. Gister echt een waardeloos gesprek gehad met de arbodienst. Gelukkig was mijn werk het er ook niet mee eens. Daar hoef ik me nu dus geen zorgen om te maken.

Man en ik gaan een paar dagen weg, dus met Kerst zijn we niet thuis. Hebben we heel bewust voor gekozen. Even al het feestgedruis en alle verplichte gezelligheid ontvluchten. Ik ben erg blij dat we er niet zijn, maar zie er nog wel tegenop (in mijn half-overspannen toestand). Ik ga nu dus snel de laatste dingen in mijn tas proppen.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik wil jullie ondanks alles toch alvast een fijne kerst toewensen en alle kracht om in 2012 weer verder te gaan met de behandelingen!

Dee- succes met je gesprek straks!

Okaasan - fijn dat het ietsjes beter gaat met je en groot gelijk dat jullie er samen even vandoor gaan. Hoop dat je wel een beetje een leuke tijd kan hebben saampies...

Roossie - dat duurt dan nog even voordat je terecht kan voor je voet. Gaat t ondertussen wel een beetje er mee? Bijzonder, jullie 1e kerst met Jane lijkt me..

Clau - hoe gaat het met je? Wanneer is je testdatum ook al weer? De duimen draaien hoor!

Inge - zal idd best emotioneel geweest zijn. Moest ook wel lachen, ondanks dat de reden natuurlijk niet leuk was, over wat jullie met die arme ooievaar gedaan hebben ;-)...

Nano - hoe gaat het met jou meid?

Chantal - al lekker aan het groeien? En hoe gaat het met de zwangerschapskwaaltjes?

Megan - hoe gaat het met de deadline? Geen kerstpauze?

Mijnbaby en Babii, ook voor jullie een knuffel en hoop dat het goed gaat met jullie...

Hier nog 4 weekjes werken en dan begint m'n verlof. Heb er erge zin in, want ben nu nog veel met m'n werk bezig, terwijl ik eigenlijk gewoon alleen maar zin heb om stil te staan bij het manneke in m'n buik. Hij spartelt regelmatig lekker druk en dan zie je m'n hele buik bewegen. Voel me verder gelukkig nog steeds top.

Zie wel beetje tegen de kerst op, want m'n man moet beide dagen van 9:00 - 24:00 werken - restaurant. 1e kerstdag ben ik bij familie, maar 2e alleen... Bleh...

Geplaatst

Hee Kaartje, leuk dat je nog met ons meeleest. Je zit lekker in Spanje heb ik begrepen... geniet er van!

Prednison (+ de gehele immunologische benadering) doen ze niet aan in het umc, het is nl niet wetenschappelijk bewezen.

Roossie, jij hebt al vroeg kerst gevierd.... Wat leuk dat jullie nu kerstkaarten kunnen sturen met daarop een naam extra, dat lijkt me geweldig.

Een baby adopteren wordt voor ons al lastig denk ik. Gezien mijn pedagogische opleidingsachtergrond weet ik wat de nadelen kunnen zijn maar ik denk maar zo: 'garanties heb je nooit'. Het is echter wel iets waar je extra rekening mee moet houden, hechtingsproblematiek/trauma's/ontwikkelingsachterstanden enz.... Als het bij ons op adopteren aankomt willen we heel graag 2 kinderen tegelijk, die een (bloed)band met elkaar hebben, lijkt ons voor hen ook fijn. Ik zou er zelfs wel 3 tegelijk aandurven maar m'n vriend denk ik niet! :) Maar goed, dat zien we allemaal nog wel... merk wel dat ik wat vaker concreet aan denk maar anderzijds richten we ons nog op de komende ivf-poging (en mocht die niet lukken dan komt er waarschijnlijk nog wel een poging maar daar wil ik nu nog even niet aan denken: maar even 1 ding tegelijk!).

Bijzonder trouwens dat je 2 adoptiebroers hebt. Hoe heb jij dat als kind ervaren?? Hoe oud was je toen ze naar NL kwamen?

Okaasan: probeer te genieten van jullie tripje, goed dat jullie er samen tussenuit gaan!!!! Waar gaan jullie heen? (of wil je dat liever niet melden ivm je incognito status? ;) )

Ink nog 4 weken, dat is wel echt aftellen, ik zie dat je doorgaat tot 36 weken, lijkt me best heftig! Maar als je je goed voelt is het wellicht goed te doen. Jammer dat je man er niet is met Kerst! En bij hem in het restaurant gaan eten is natuurlijk ook niet echt een 'samen-zijn', haha, hij druk aan het werk en geen tijd voor jou/jullie....

Ik heb vanmiddag m'n telefonische afspraak gehad. Uit de kweekjes bleek dat het iig geen chlamydia is, en geen gisten of bacteriën. 't Is niet geheel zeker of dat ook niet zo is in de baarmoeder, want de kweek was afgenomen uit de bmm (biopt uit de baarmoeder kan niet op kweek gezet worden blijkbaar). Ze weten dus eigenlijk nog steeds niet wat het is, waar het vandaan komt en wat er aan gedaan moet en kan worden. De meningen binnen het team over hoe verder waren verdeeld: de helft van de artsen opteerde voor gewoon doorgaan met de volgende ivf, de andere helft meende dat een antibiotica-kuur te proberen is. Uiteindelijk wordt dat laatste nu geadviseerd. Ik ga dus vandaag beginnen met de antibiotica (hopelijk houden mn darmen zich goed, anders breng ik de kerst door op de plee). Na de volgende menstruatie wordt opnieuw een biopt afgenomen om te kijken of de ontstekingscellen nog steeds aangetroffen worden, of niet. Dit betekent dat onze volgende ivf-poging een cyclus wordt opgeschoven (eind januari/begin feb starten). Nog meer geduld dus, maar wel met een doel.

Geplaatst

@Dee, hopelijk gaat die antibioticakuur wat voor je doen!!!

Ik was 6 jaar toen mijn Koreaanse broertje kwam en toen mijn Indo broertje kwam was ik 9 jaar. Ja ik heb vaak gehoord dat mensen het bijzonder vinden dat ik 2 geadopteerde broertjes heb. Was altijd ook wel trots op ze tot de puberteit. Ik heb overigens ook nog een oudere broer die niet geadopteerd is, met z'n viertjes dus. Ja is wel goed om dan kindjes van dezelfde ouders te adopteren. Mijn ouders hebben het moeilijk gehad, mijn vader heeft zelfs huilend in de stoel gezeten en mijn moeder voelde zich schuldig t.o.v. mijn broer en mij. De jongste heeft zelfs in Duitsland in de gevangenis gezeten en de 2 hebben elkaar zo aangevlogen dat de stoel bijna door de voorruit bij ons in de woonkamer lag, de jongste lag bewusteloos op de grond en duurde effe voordat hij bij kwam. Soms wisten we ook niet waar hij was, dat was nog het ergste. Maar nu gaat alles goed hoor, ze gaan zelfs goed met elkaar om nu, dat was pas sinds de jongste getrouwd is. Nu hebben ze allebei twee kinderen. Hoe ouder hoe wijzer zullen we maar zeggen. Het is jammer dat mijn ouders dit niet meer meemaken, ik denk er vaak aan als we gezellig met z'n allen kerst vieren. Mijn ouders zijn trouwens ook naar Indonesie geweest met mijn broertje om zijn moeder een broertjes op te zoeken, was een ervaring voor mijn broertje die hij jaren niet kon uiten. In Korea was niets te vinden over zijn ouders. Maar we hebben toen we klein waren ook veel lol gehad, gevecht met de afwasborstel tijdens de afwas. Ik ging graag met mijn jongste broertje op stap, ik heb eigenlijk altijd wel een goede band gehad voornamelijk met de jongste, al moest hij wel mijn vertrouwen terugwinnen toen hij weer zichzelf teruggevonden had. Hij kon liegen als het gedrukt staat, vertelde doodleuk dat zijn einde ook naderde......... Maar hij heeft zijn best gedaan en we gaan heel goed met elkaar om en we kunnen heel goed met elkaar praten. Heb ook veel steun aan hem gehad toen het niet lukte om zwanger te worden en was o zo blij toen Jane geboren was. Dus hele diepe dalen maar ook hele mooie momenten, ik ben zo blij dat ze het nu goed doen dat is een hele rust voor mij. Ok dit wordt een heeeeeel verhaal zo hahaha........ik zeg ook altijd ik kan er wel een boek over schrijven.

@Okaasan, fijn te lezen dat het ietsje beter met je gaat. Bekijk het even stapje voor stapje meis. Goed dat jullie een paar dagen weg gaan met de kerst, geniet ervan!!!

@Ink, oh wat heerlijk nog 4 weekjes en dan verlof! Dan ben je er ook echt aan toe! Hoeveel dagen in de week werk je? Wat vervelend dat je man moet werken met de kerst, is er helemaal geen familie of vrienden waar je naar toe kan? Je bent niet helemaal alleen, er rommelt iemand in je buik ;-)

Vandaag even naar het consultatiebureau geweest over advies over voeding, haar eczeem en wondje op haar vinger. Ben weer wat wijzer geworden en de eczeem staat niet in relatie tot mijn voeding, want anders had ze het al eerder moeten hebben zeiden ze daar. Ik vroeg om een voedingsschema, ik zei stellig dat ik het niet had gekregen. Ze pakte voor me een nieuwe ik keek erna en dacht ohja die ligt op Jane d'r kamer hahaha.....heb dat maar niet gezegd en heb het meegenomen, is wel makkelijk 2 stuks.

Gisteren voor het laatst dit jaar buiten de deur gewerkt. Ik gaf de manager en directe collega een fleswijn en een kerstkaart die ik op de pc gemaakt had, dat viel allemaal goed in de smaak, goede zet dus.

Liefs Roossie

Geplaatst

Lag al in bed maar ben er maar weer uit gegaan. Jankbui omdat vandaag een vriendin is bevallen en wij hier nog steeds aan het aanmodderen zijn. Ook last van m'n lijf, lag niet lekker. Daarom nu maar ff afleiding zoeken, Serious Request meekijken via webcam en een beetje op internet. Hopelijk straks alsnog lekker slapen...

Geplaatst

@Dee oh dikke knuffel! Heb je toch nog kunnen slapen? Gooi het er maar uit hoor, is altijd moeilijk zulke berichten te horen ook al gun je het een ander ook.

Geplaatst

Bluch Dee.......het is gewoon allemaal STOM!!!

Vorig jaar op de dag dat ik bij de echo hoorde dat t 99% zeker een mk zou worden ("maar we wachten kerst en oud en nieuw nog even af"👻) had ik savonds met zwangere vriendin afgesproken (anderhalf jaar later begonnen etc) in de hoop dat we leuk nieuws hadden. Die heb ik ook mooi afgebeld. Terwijl zij me liefst wilde steunen natuurlijk.

Anyway ik weet wat je bedoelt. Enige wat mij op de been houdt zijn dingen als het moet zo zijn, dit is juist goed, straks genieten we er veel meer van, etcetc.

Hoop dat je een stuk vrolijker wakker bent geworden. Gelukkig is je vriendin niet meer zwanger, dat vond ik erger dan een gezellige baby in da hood!

Roossie en ink wat een gezellige lange berichten van jullie. Ik geniet ervan om dat te lezen lekker knus. Wat knap roossie dat je over niet al te lange tijd doorgaat. Bevallen lijkt me zo heftig.

Studie deadline is 23 januari voor mezelf, dan begint laatste poging. 13 februari gaan we op vakantie naar zuid spanje!! Ben er zo blij mee! Ik ga het helemaal anders doen dit keer. Pregnyl spuiten, dus niet eerder testen, en lekker veel wandelen en dingen bezichtigen om gedachten af te leiden. Geen studie die al 2,5 jaar steeds op de achtergrond aanwezig was. En ook geen internet en forum dus.....niet suf googelen naar succesverhalen(bloed en toch zwanger...). Zo.......dat is eruit......gevaar is dat ik hierdoor heel erg veel hoop krijg en de klap gigantisch zal zijn.....maar goed. Dat zien we dan wel weer ...

Dames ik ga weer verder kerstshoppen 🎅

Fijne dag lfs megan

Geplaatst

@Megan, fijn dat je geniet van mijn verhalen, soms voel ik me wel raar om hier van alles te posten over Jane, maar zolang jullie het leuk vinden blijf ik hier over Jane kletsen. Mooie planning heb je, je gaat je studie gewoon halen! Wat studeer je eigenlijk? Klinkt goed hoe je het anders wil gaan doen, het maakt het wel makkelijker voor je om die wachtweken door te komen, een teleurstelling wordt het sowieso mocht het niet lukken. Maar we gaan er nu vanuit dat het lukt, positieve power wil ook wel helpen. En je kunt idd zwanger zijn en bloedingen hebben ;-)

@Dee, ik hoop dat je vannacht een betere nacht zult hebben. Ik heb ook een keer tegen een muur aan staan schoppen toen ik ontdekte dat de buurvrouw zwanger was, het voelt zo oneerlijk hé anderen wel en jullie niet en dan de vraag waarom waarom waarom!!! Ik ga heel hard voor je duimen dat die antibioticakuur de oplossing is en dat 2012 jullie geluks jaar wordt!!!

@Okaasan, fijne vakantie, ik hoop dat je er heel erg van kan gaan genieten!

Morgen drukke dag, boodschappen doen en naar mijn schoonfamilie kerst vieren. Zondag zijn we met z'n drietjes thuis en maandag komen vrienden en dinsdagochtend naar de tandarts hahaha.......

We gaan morgen eerst iets leuks doen, we gaan Jane's eerste fruithapje uitproberen, erg spannend. Ze is zo aan het happen naar van alles, zelfs in mijn tepels. Ze kijkt ook heel erg naar wat we eten en ze is smiddags wat meer huilerig. De film en fotocamera's staan klaar!

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen! Na de kerst kom ik weer online om iedereen een mooi jaar toe te wensen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh Deetje toch. Zwangere vriendinnen zijn stom, en net bevallen vriendinnen ook. Wat is het toch naar allemaal. En huilen mag. Dikke knuffel voor jou!

Ik hoop dat het vandaag alweer een klein beetje gezakt is.

Geplaatst

Ha lieve Dee, lieve allemaal

Een hele warme kerstknuffel van mij! En dat dit maar de laatste kerst moge zijn die we allen in dit aantal in huis mogen meemaken..

Denk aan jullie!

@dee oneerlijk allemaal hè!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Lieve lieve meiden.... dank voor jullie reacties....... 'fijn' dat jullie het snappen (al had ik het liefst dat we allemaal niet zouden hoeven snappen en ervaren).

Ik hou het even kort, hoop dat jullie allemaal een beetje gezelligheid voor de boeg hebben.

Tot snel!

Geplaatst

Lieve meiden,

Zojuist kerstontbijtje gemaakt voor m'n man die nu de deur uit is om te werken. Ik kruip nog even lekker terug m'n bed in, want heb slecht geslapen. Uitschakelen lukt 's nachts niet meer zo goed ;-)... Daarna vandaag naar m'n familie en morgen ga ik 's middags bakkie doen bij vriendin die dan ook even alleen thuis is en dan 's avonds denk ik met n filmpje op de bank. Was wel uitgenodigd door schoonfamilie, maar voelt toch nog wat gek om daar zonder m'n man te gaan zitten. Als het nou naast de deur was zou ik t wel doen, maar ze wonen op 2 uur reisafstand, dus heb ik in m'n uppie niet zo veel zin in. Denk dat als ons manneke er zou zijn, ik het wel zou doen, want dan ben ik toch niet "alleen" en ik vind het wel belangrijk dat hij zijn andere kant vd familie ook zoveel mogelijk ziet en andersom zij hem...

Roossie - ik werk nu nog 32 uur per week. Wil na mijn verlof 28 uur gaan werken (minder kan helaas niet met mijn functie). Kijk idd nu wel erg uit naar m'n verlof ja! Hoe is het fruithapje van Jane gegaan? Leuke foto's kunnen maken? Lijken me echt leuke momenten! Heerlijk!

Dee - jeetje meid, snap dat t echt wel moeilijk moet zijn! Hoop ook zo dat je snel aan de beurt bent, idd net als de wens van Inge - allemaal voor het laatst met dit aantal deze kerst - volgend jaar minstens 1 per gezin er bij (haha, om de tweelingen dus niet uit te sluiten)!!!

Heb trouwens niet gereageerd op je vraag over adoptie: toen onzeker was hoever we zouden moeten gaan voor n kleine, heb ik daar zelf wel aan gedacht en ook besproken met m'n man. Hij gaf echter aan dat zijn grens lag bij óf van ons samen, óf helemaal niet, dus daar was de kous voorlopig mee af. Ik had voor mezelf wel in gedachten om aan het eind van het behandeltraject evt donorzaad nog ter sprake te brengen, ondanks dat hij al had aangegeven dat hij dat niet wilde, omdat ik niet kon inschatten of ik me wel kon neerleggen bij het samen verder gaan zonder kinderen. Dus daarmee heb ik dat vooruit geschoven. Nu is dat gelukkig niet meer nodig bij ons, maar kan me wel voorstellen dat het voor jullie nu misschien wat dichterbij komt. Lijkt me erg lastig. Denken jij en je man er hetzelfde over? Idd hoor ik ook vaak dat adopteren vanaf zo jong mogelijke leeftijd het beste is, maar als dat niet lukt, betekent dat natuurlijk niet dat het altijd veel problemen met zich mee brengt, maar is wel iets om af te wegen. Succes iig en ik ga heel erg hopen dat het zowiezo helemaal ook niet zover hoeft te komen, omdat je volgend jaar gewoon lekker met je eigen kleine mag zitten!!!

Megan - gelukkig dat je het niet vervelend vindt om te lezen. Klinkt goed, je plannen voor Spanje in de ww. Wij waren ook n lang weekend weg in die weken en daardoor gaat de tijd echt wel n stuk sneller / voel je je wat relaxer denk ik. Hopelijk met een mooi resultaat!!!

Nogmaals fijne dagen allemaal...

Geplaatst

Ach Clau, wat jammer weer.... Kwam het hard bij je aan? Of trek je het nog wel?

Roossie, hoe waren jullie feestdagen met jullie meisje erbij? Hopelijk genoten? En lust Jane de fruithapjes???

Ink, hoe was jouw kerst zonder man? Hij zal wel moe zijn na die lange werkdagen?

Wij staan idd best wel op één lijn in het hele traject: willen graag nog een poging doen, en als het nodig is nog 1. En qua 'alternatieven' als het niet lukt hebben we sterk het gevoel dat we kinderen willen die zoveel mogelijk 'eigen' en van ons samen zijn. Donorzaad of eiceldonatie is niet echt ter sprake. Als we zelf geen kinderen kunnen krijgen, kunnen we dmv adoptie toch kinderen krijgen die 'van onszelf' kunnen worden (qua gezag, en die kinderen kunnen dus ook bij je blijven). Bij pleegzorg is dat anders, en dat lijkt me moeilijk. Je krijgt nooit het gezag over een pleegkind (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) en je weet ook niet of een kind bij je kan blijven (ken veel verhalen omdat een vriendin van me pleegzorgbegeleider is). Ik zou overigens, als ons gezinnetje compleet is, best alsnog een pleegkind in ons gezin willen opnemen! M'n vriend weet nog niet of hij dat 'kan', maar denkt er wel over na. Ook overwegen we om, als we het van adoptie komt, in de tussentijd weekendpleegzorg te gaan doen.

Een heel verhaal.... en nog steeds hopen we dat het niet nodig zal zijn en dat het alsnog lukt om zelf zwanger te worden + te blijven.

Okaasan al terug van jullie tripje? Hoe hebben jullie het gehad?

Wij vertrekken morgen, weekje weg, dus tot volgende week!

Geplaatst

dee we trekken het nog wel goed hoor. we moeten goed blijven kijken naar wat we hebben en niet naar wat niet lukt.en we praten erg veel samen.we zijn goed positief ingesteld dat zeggen ze zelfs in utrecht.

ben nu alleen wel benieuwd of we eerst weer voor gesprek moeten of dat we voor icsi 2 door mogen. vindt het wel lekker dat we nu verplicht een maandje rust hebben.maar zie er ook wel weer naar uit om opnieuw te beginnen ik heb persoonlijk niet veel vertrouwen in cryo s

Geplaatst

He Clau, balen meid, het had zo'n mooi kerstcadeautje geweest. Respect voor hoe positief je klinkt hoor en hoop dat je snel door mag!

Dee - kerstavond en 1e kerstdag voelden wel echt aan als kerst gelukkig, 2e kerstdag was voor mij meer "gewoon" een vrije dag - heb lekker in huis lopen rommelen in m'n pyama, dus niets bijzonders gedaan. Was wel best zo, maar ik hoop wel dat m'n man volgend jaar wel minstens 1 dag vrij is, alhoewel de kans klein is in de horeca ;-(... Hij is inderdaad nu aardig moe. Hij was gisteren vrij en heeft toen heel lief uitgebreid voor me gekookt, maar vandaag en morgen weer 2 dagen werken, waar hij zich vanmorgen echt heen moest slepen. Ach, hij is daarna 3 dagen vrij met oud en nieuw en dan moet ik weer werken, dus dat schiet lekker op hé?

Fijn dat jij en je man zo op 1 lijn zitten - is echt wel belangrijk in dit hele traject. Pleegzorg lijkt me inderdaad ook best moeilijk - dan blijf je vaak nog met het "oude" netwerk van het kindje te maken houden en heb je ook de onzekerheid soms over hoe lang ze blijven, terwijl je je toch gaat hechten aan ze... Ik heb het ook wel eens geopperd, als ons gezinnetje compleet zou zijn, in de weekenden pleegzorg er bij te willen doen, maar m'n man ziet daar niets in.

Ik doe wat vrijwilligerswerk voor de oude groepen waar ik hiervoor gewerkt heb (haha, hoe bedoel je een zwak voor sommige bewoners ;-)) en die komen dan ook wel eens hier over de vloer om er even uit te zijn, dus misschien is dat dan ook wel genoeg qua drukte, maar ik blijf het erg mooi vinden als mensen dat doen.

Maar bovenal natuurlijk de wens dat volgend jaar jullie inderdaad verder komen dan afgelopen jaar met als resultaat een eigen kleintje!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden