Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Joske, de uitslag van het biopt en het bloedonderzoek kreeg ik na 1 week. Ga jij ook meedoen aan de impect studie?

Grt! Megan

Hoi Megan,

nee ik doe daar niet aan mee. Ik heb nu mijn vijfde miskraam achter de rug (de meest waarschijnlijke MK reden is dat ik verouderde eicellen heb)

De reden dat ik een bloedonderzoek "zou" laten doen, is dat ik steeds achteréénvolgend miskramen krijg.

Het heeft geen zin om nu het onderzoek te laten doen als je zwanger bent of in de 3 maanden erna. dus kan ik nu geen bloedtest laten doen. Dus hebben we besloten om geen onderzoek naar LAC en anti-Cardiolipine te gaan doen.

Bovendien heb ik wel kinderen uit een vorige relatie, dus dan is de kans niet zo heel groot dat de bloedonderzoek positief zou zijn. het is wel mogelijk dat je de "stoornis" ontwikkeld in de loop der tijd. Als ik nu begin 30 was geweest, zou ik het echt uit laten zoeken, maar zoals gezegd, is de kans groot dat het aan mijn eicellen ligt.

Wel hebben we in 2011 een postnataal chromosoomonderzoek laten doen, maar daar waren geen afwijkingen bij gevonden.

Wat houdt die impect studie precies in? krijg je dan met een behandeling speciale medicijnen erbij?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[quote=okaasan;542155

@Joske: Hee, heb jou al een tijdje terug hier ook voorbij zien komen. Ben je ook onder behandeling in het UMCU?

Ik had inderdaad een BBZ, maar op een hele unieke plek. Kom heel weinig voor en de echoscopiste zei dat ik ongeveer de derde of vierde was in haar hele loopbaan (ze maakt al 40 jaar echo's). Het vruchtweefsel zat nl. in de wand van de baarmoeder (niet in de eileider dus, wat veel 'normaler' is). Om het daardoor ontstane litteken te laten genezen moet ik de baarmoeder rust gunnen van een half jaar. Bovedien heb ik een chemo gehad om het weefsel te doden en dan mag je ook 3 maanden niet zwanger worden. Vandaar dus niet gelijk door, anders was ik nu al weer bezig geweest. Ik vind het maar niets dat wachten.

Och vandaar, idd wel vervelend dat je daarop moet wachten. Ik dacht dus ook dat een bbz alleen in de eilleider voorkwam, maar kan dus ook anders.

Ja ik loop ook in het UMCU, vanaf 2010.

De reden dat wij in aanmerking kwamen voor IVF is door mijn leeftijd in combinatie met verminderde zaadkwaliteit.

Nu achteraf lijkt het mij, dat het met die "verminderde" zaadkwaliteit toch wel mee valt, gezien dat het toch 4 keer spontaan en 1 keer een cryo gelukt is om zwanger te worden. In mijn geval is het meer om zwanger te blijven.

Geplaatst

hallo damens

ik doe icsi in utrecht ik ben al met me 3de behandeling als hjet goed is krijg ik deze week een tp ff wachten hoe de echo is morgen

ik heb al 4 tp gehad 3 van 1 embryos en de laaste keer van 2 embriyos helaas alles was negatief deze week worden er weer 2 embriyos terug geplaats

gr sophia

Geplaatst

sopje welkom en heel veel s6 met je volgende cryo tp

joske hallo we kenen elkaar nog niet echt geloof ik maar dat komt wel goed.

alle dames die bezig zijn heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel s6 en geluk. ik leef met jullie mee.

normaal is de eerste echo met 9 weken maar ik mag met 7.2 w al voor de eerste echo. 1 mei. het blijft echt heel erg eng maar dat zal nog wel even zo blijven

Geplaatst

Ha sopje, welkom en veel succes! Duimen mee voor een TP deze week!

Ben erg beduusd teruggekomen van de natuurarts. Na een hele uitgebreide intake heeft hij het vermoeden dat mijn T3 niet goed zit, ik een groot tekort aan vitamine B heb en een verminderde werking van de bijnier. En nog wat wat ik ben vergeten. Zijn conclusie; we gaan je weer in balans brengen met allerlei aanvullende vitaminen en minderalen (versimpelde vertaling) en je hebt geen IVF nodig om zwanger te worden.

Man ik heb zo zitten huilen op de terugweg. Durf hier helemaal niet op te hopen. En hij adviseerde de IVF nu uit te stellen, maar ik heb inmiddels de biopt gehad (ff tandjes op elkaar, viel reuze mee). En dus startklaar voor de volgende poging.

Mijn zusje was duidelijk; gewoon wel starten. Dat resetten kan dan ook wel daarna. Moet het nog met manlief bespreken want die is nog niet thuis,, ben echt helemaal in de war er van.

Megan; ongesteld! Hoera (de enige reden dat we juichen daarvoor) fijn dat de hartkloppingen minder worden.

Ink; oh wat naar! Sterkte met je vriendin! Wat verdrietig

Straks even meer.. Warm bad wacht!

X

Geplaatst

Inge wat is T3? heeft dat met je inmuun te maken?

ik zou ook gewoon beginnen met de IVF....., maar misschien zie ik er anders tegenaan, want ik ben nogal nuchter aangelegd.

En trek meestal mijn eigen plan.

ik hoop voor jou dat je een beetje duidelijkheid krijgt, en rustig met je man kan overleggen.

Clau ik loop voor mijn gevoel al eeuwen mee hier op het forum, maar schrijf niet altijd even fanatiek. Dus vandaar dat je mij waarschijnlijk niet "kent"

Andere meiden zoals Chantal, die kennen me wel, ha ha, nou "kennen" zover dat dan kan op een forum.

liefs joske

Geplaatst

o ja Inge, nog ff.

Voorzover ik weet dan kan je bijnier wel te maken hebben met inmuun. Ik heb van iemand van het forum, dat de bijnier stof aanmaakt die te vergelijken is met 7.5 mg prednison, zogenaamde bijnierhormoon. Je lichaam maakt zelf standaard ongeveer 7.5mg aan.

Dus als de bijnier niet goed werkt, dan zou dat wel een verklaring kunnen zijn, dat een embryo afgestoten wordt of niet innesteld.

Het één en ander kun je ook lezen op het Alan Beer toppic. Ik vindt dat een heel interesant toppic, het sprak me mede aan door de miskramen, dan ga je vanzelf zoeken naar info.

Daardoor al heel veel kennis bijelkaar gesprokkeld. Mijn eigen dokter staat ook versteld hoe ver die kennis inmiddels is. Ha ha hij zei van; ik kan wel op vakantie dan moet jij maar hier op de stoel zitten. Grappig!

Het voordeel is wel dat je echt voor vol wordt aangezien, en als ik een bepaald idee heb, dan wordt daar ook echt naar geluisterd of uitgezocht.

succes!

Geplaatst

Hallo!

Sopje welkom! En succes! Derde keer mag weleens raak zijn hè.

Jeeeee Inge wat een verhaal...! Kan me erg goed voorstellen dat je helemaal flabbergasted was en emotioneel bij het idee. Tsionge die natuurgenezers zijn allemaal wel erg positief zeg. Wat is bij jullie de oorzaak van de onvruchtbaarheid dan eigenlijk? Ik dacht dat het ook het zaad was? Ja wat zegt je gevoel? En inderdaad wat is t3? Zou je zijn conclusies niet vrij vlot kunnen staven via gericht bloedonderzoek bij de huisarts? Als er iets aan je bijnier mankeert moet hij dat toch ook vast kunnen stellen. En dan kun je alsnog voor je ivf beslissen. En dan wil ik ook naar hem toe! En in het kader van baat het niet etc kun je er sowieso voor gaan natuurlijk, en kun je de IVF gewoon dor laten gaan. Daar is het dan ook goed voor. Maar goed je gevoel volgen werkt het beste.

Oh moet even ergens naar luisteren later meer!

Geplaatst

Ben ik weer....wat zei manlief ervan?

Joske, maar ik heb dus een ander onderzoek gedaan, ik weet niet of een uitslag voor onderzoek naar herhaalde miskramen ook na een week beschikbaar zijn. De impect studie bekijkt het baarmoederslijmvlies van vrouwen met herhaald implantatiefalen, zoals dat heet....geen innesteling dus.

Roossie wanneer mag jij nou voor de cryo?? Hoever ben je in je fantasie al met namen en alles, zie je het al helemaal voor je, een zusje of broertje voor Jane?

Ink, gefeliciteerd met de nieuwe auto! Ik heb laatst naar een twingo gekeken, zou graag eigen autootje hebben want vriend heeft de auto vaak nodig voor werk of om zijn kinderen ergens op te halen of weg te brengen. Maarja al die hoge medische kosten en dan ook nog een auto...terwijl het crisis is enzo, ik hou het nog wel even vol zo, is toch luxeprobleem.

Maar tsjonge wat zijn jullie allemaal lang zeg. Kom ik aan met 1.64m.

Vlg week woensdag ga ik voor m'n eerste fm.

Grtz Megan

Geplaatst

Haha megan, hoe weet jij mijn lengte eigenlijk? ;-) ik ben 1.86 dus inderdaad erg lang! Ben altijd wat jaloers op de kleinere vrouwen, dus ja.. Alles heeft zo zijn voor en nadelen ;-)

We gaan gewoon voor de IVF. W hebben niet voor niets de biopt gehad en de mindset was er al. Dan kan die natuurarts daarna alle hormonen resetten enzo. Ik moet inderdaad allerlei bloedtesten doen. Een deel hebben we al van dr K. Bij ons is geen oorzaak gevonden. Man heeft topzaad, bij mij niks gevonden. Dus een raadsel. Ook frustrerend. Ben nog steeds wat beduusd. Kan me er niet aan overgeven om te vertrouwen op deze arts.

Nou, volgende week je fm megan! Spannend weer! Hoe vind je het lange protocol tot nu? Wat rustiger of juist teveel bij effecten van de medicatie?

Dee, al fm gehad?

Ink wanneer mag je hem ophalen? Lekker hoor een eigen autootje!

Roossie ben inderdaad ook benieuwd!

Clau wanneer heb je nou die echo? Wel fijn dat ie eerder is dan 9 weken!

Joske lees idd ook vaak mee op dat topic. Vind het ook interessant, maar ook veel details. Was wel verrast door zijn voorkookte conclusie. En hoop dat dat een verklaring is waar wat aan gedaan kan worden. We zullen zien!

Zo, net thuis van een avondje sport. Buiten, dus lekker nat geworden. Dus hup hup in de douche en lekker naar bed!

Slaap lekker allemaal!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Dames, hier druk druk druk met werk, maar ik zag nieuwsgierige vragen naar mij toe.

Ik wacht totdat ik ongi word, dan kan ik het UMC bellen voor een echo afspraak, dan gaat het beginnen!!!!

Ik vind het eng maar ook spannend! Ik heb altijd al vanaf dat we de 1e tp hadden gehad, dat ik van binnen zei, emmy2 we komen jou ook halen hoor!

Ook echt het gevoel dat ons gezin nog niet compleet is. Mijn acupuncturiste zei ook, dat als je een gevoel hebt dat er een kindje komt, ofiets dergelijks iets om je heen voelt, dat het dan wel goed zou komen.

@Megan, ja manlief zegt ook weleens koop een auto, maar ik ben al blij als ik de hypotheekkosten kan bijdragen. Het is niet alleen benzine en verzekering, maar ook de kosten als er iets stuk gaat. Buiten dat ben ik geen held in autorijden, laat me liever rijden hahaha.....

Ik ben trouwens 1.80 lang, valt mee gezien de lengte van de andere dames.

@Inge, kan me voorstellen dat je in de war bent van die arts. Ik zou op je gevoel afgaan, maar dat doe je volgens mij ook en die zegt starten!

@Dee, spannend dat je bijna een tp zal hebben!

@Sop, jij ook veel succes!

@Okaasan, de tijd gaat nu best snel, al is het niet snel genoeg voor jou, maar voor je het weet is het zover!

Op naar een dikke buiken zomer! :-)

Ik kan nu even niet iedereen bijhouden.

Ohja Jane kan goed rechtop zitten, zelfs met kaarsrechte rug, ze is zo blij dat ze zo goed kan zitten en ook erg leuk om dan spelletjes te doen zoals bakjes stapelen en die gooit ze dan om.

Morgen gaan we naar een school kijken voor haar, echt bizar en ook bijzonder om zoiets te gaan doen.

En ohja, manlief werkt halve dagen voorlopig.

Liefs Roossie

Geplaatst

roosie spannend hoor weer in de race straks voor een brusje.zou geweldig zijn.

okaasan hoe is het nu met jou heb je wat leuke dingen om de tijd te doden?

megan ook weer in de race zet hem op he

heel goed hoor inge om door te gaan

ik heb 1 mei mijn eerste echo. het begint hier nu toch wel door te dringen dat ik echt weer zwanger ben.yes yes al blijft het spannend

Geplaatst

Jeetje wat een lengtes allemaal! Ik vind mezelf al lang met 1.82 (en eigenlijk vind ik dat vooral doordat ik van kleins af aan altijd al te horen kreeg 'wat ben jij lang joh') maar er zitten hier dus gewoon 3 meiden die nog langer zijn. En ja, er zitten idd voor- en nadelen aan.....

Hoe lang zijn jullie mannen? De mijne 1.90 en ik vind het heerlijk dat hij dus langer is dan ik!

Sopje en Joske: welkom! Heb ook wel eens eerder een berichtje van jullie voorbij zien komen. Veel succes ook...

Inge, fijn dat de biopsie achter de rug is. Over 2 weken alweer starten! Kan me voorstellen dat je nu in de war bent geraakt door de natuurarts (waar ben je geweest trouwens?). Goed om nu iig het plan gewoon door te zetten, je kunt zonodig daarna altijd nog kijken of je het over een geheel andere boeg kunt gooien.

Wat vreselijk van de vrouw van die vriend. Dat soort dingen moet je vaak niet te lang over nadenken. Wel goed om te beseffen wat je nu allemaal wél hebt (aangezien wij in onze situatie vaak opstaan en naar bed gaan met die ene gedachte, aan wat we nog steeds niet hebben.... wat we wel hebben is ook heel waardevol).

En Ink, wat triest dat je vriendin haar moeder heeft verloren. Sterkte vrijdag.

En o ja, ik was dus niet degene met bijwerkingen hoor (gebruik momenteel niets.... tenminste, niets van het ziekenhuis, wel een hoop pillen en drankjes van de alternatieve arts), dat was Megan.

Megan: je zit er alweer helemaal in hè.... deca, ongesteld, stimuleren, en volgende week de 1e fm. Laat het maar gewoon gebeuren, ook al meldde je laatst dat je er niet meer zo in gelooft. Ik lees op het moment 'De helende kracht van acceptatie' van Annemarie Postma en daarin staat ook weer dat je vaak eerst moet kunnen loslaten (kutwoord, maar hoe zij het beschreef snapte ik het wat meer) voordat er gecreëerd kan worden.

En die antibiotica: wie weet werkt het zelfs wel in je voordeel???? Je weet het niet.....

Clau, nog iets minder dan 2 weken dus tot de echo! Spannend hoor!!!

Roossie: waarom gaat je man minder werken? Niet fit? Of andere reden? (als je het wilt melden uiteraard)

Zou heeeeeel bijzonder zijn als jullie cryootje ook mag leiden tot een zwangerschap en geboorte! En wat je schrijft herken ik wel: ik zie mezelf ook nog steeds wel een keer zwanger zijn...

Zondag de fm trouwens! En dan een week later hopelijk de tp! 'k Houd m'n hart vast voor de ontdooiing en doordeling maar goed, ik laat het los.... het komt zoals het komt, probeer ik maar te denken (want dat is natuurlijk ook zo).

Geplaatst

hallo damens

ik mag maandag om 2 uur in utrecht zijn op een tp van een cryo

wie gaan er maandag ook voor een tp

mischien tot dan

gr sopje

Geplaatst

Hoi hoi

Klop ik krijg maandag nog wel een telefoontje van utrecht of de ondooing goed is gelukt maar utrecht had mij woensdag er al over gebeld

Geplaatst

Zo hee! Jullie zijn echt allemaal van die joekels!!Inge ook al 1,86 en ink zelfs nog meer. Haha ik stel me nu een uitje voor met jullie..... Maf gezicht denk ik. Ach ja voor en nadelen, zo is het. Mijn man is ook 1.90. We dansen samen, dan is het eigenlijk geen goede match ondanks hoge hakken. Maar goed is gewoon voor de lol dus maakt niet uit.Jee jongens er gebeurt echt veel hè, Dee en sopje en roossie richting cryo, clau in spanning tot 1 mei! Inge ook weer gauw aan de prik. En dan alle persoonlijke toestanden eromheen ....leven is echt niet makkelijk eigenlijk hè. Ink, sterkte vandaag! Roossie hoe gaat het nu met je broer?Zo net even 76 euro neergelegd voor de ovitrelle, omdat pregnyl niet meer verkrijgbaar is.....pffff alsof het niks kost. Rekening van gonal en utro komt via de verzekering.Spuiten ja idd nou ik ben er er echt niet bewust mee bezig. Moet het echt van mijn wekkertje hebben om aan de spuiten te denken, dat was de eerste paar keer wel anders! Heb nu wel wat hoofdpijn enzo maar het is wel goed te doen. Wel razend druk op werk.... Daarvan denk ik ook van jee hoe lang wil ik fulltime werken en zo druk zijn.Ik weet het even niet meer. De behandeling staat me best tegen, ik doe het maar ben er echt zo zat van. Laat het in godennaam lukken en anders maar niet. Maarja ik weet ook dat als de volgende mislukking daar is, ik er weer heel anders over denk. Je krijgt in die wachtweken gewoon veel hoop.Nou snel weer verder! Fijne dag meiden.

Geplaatst

Haha! Vast een leuk gezicht megan! Lijkt me trouwens wel een keer erg leuk! Vinden jullie dat ook? Datum prikken?

Mijn man is 1.95 heerlijk! Zelfs op hoge hakken (love it) is hij nog langer. Loop ook gewoon op hakken, lang ben ik toch al.

Heb al een paar uitslagen van bloedonderzoek; schildklier was 0,95 (hoera!) en stollingswaardes allemaal normaal. Nog geen uitslag van het biopt zelf, dus dat volgt volgende week. Heb medicatie weer opgekregen; moet nu 225 eh spuiten. Lekker, zelf betalen en meer erin jassen. Naja haal het wel van het zakgeld van Hugo af zeg maar.

Lekker avondje bank..

X

Geplaatst

Hahaha ik moet erg lachen om die haal het wel van Hugo z'n zakgeld af

Laatste keer had je 150 ie? En hoeveel eitjes ook alweer? Die keer daarvoor heel veel toch?

Joske, geen bloedonderzoek dus. Ga je nog verder? Of durf je het niet meer aan. Jee 5 miskramen is wel erg veel hè. Misschien is jouw lichaam extra streng met natuurlijke selectie.....

Fijne avond dames!

Geplaatst

Ja haha, gekke Hugo! :-)

Ja, had vorige keren gewoon 150, en de eerste keer heel veel follikels. Maar ook uit die vele follikels kwamen 'maar' 9 eicellen. De vorige keer 'maar' 5 en dat vonden ze wat weining. Ze hadden het goed besproken zei de arts. Nou, dan doen we dat maar hè!

Herkende je verhaal erg goed megan! Vooral het stukje over de drukke baan en verdorie nog steeds fulltime werken. Lijkt me ook heerlijk om een periode eruit te zijn! Mag alleen met mijn baan niet korter dan 4 dagen werken. Nah, zien we tegen die tijd dan wel.

Inderdaad Josje, 5 miskramen is erg veel! Wat een verdriet ook steeds weer! Hebben jullie nog plannen?

Hoe is het met de rest? Lekker weekend voor de boeg?

Mijn baby; morgen bruiloft hè? Ik ook! Toevallig ook van een juf? ;-)

X

Geplaatst

@Josje, tjee 5 miskramen, wat een verdriet en teleurstellingen.

Mijn man is 1.85, ik ben dus 1.80. Mijn benen zijn langer dan die van mijn man, maar hij heeft een langer boven lichaam. Als ik op hakken loop ben ik ietjes groter, maar ik loop op niet al te hoge hakken dat kunnen mijn enkeltjes niet aan.

@Dee, mijn man is ziek geweest aan zijn evenwichtsorgaan een virus of infectie. Nu zijn de evenwichtsorganen nog niet goed in balans, zodat hij nog niet stabiel loopt. Hij is nu wel een weekendje weg met de seniorenvoetbalclub, maar hij doet rustig aan heeft hij beloofd tenminste hahaha.........

Mijn jongste broertje die in scheiding ligt heeft een baan gevonden voor 40 uur, want ook zijn huidige baan stond op de tocht. Hij is nu nog op zoek naar een woning. Ze kunnen nu meer open met elkaar praten, de eerste emoties zijn bedaard. Zij wil scheiden waarschijnlijk omdat ze nog aan het ontwikkelen is, ze is ook jong getrouwd ze was 22 jaar. Bij de ene pakt dat beter uit dan bij de andere. Mijn broertje zegt ook dat ze nu eindelijk aan het puberen is. Maar goed het is wel erg verdrietig vooral voor de kinderen.

Ik ben erg druk met allerlei werkopdrachten in de avonduren en overdag met Jane een leuke dag maken.

Heb zelfs een eerste fotoalbum opdracht gekregen, had dat op mijn website gezet, gewoon een album maken en die bestellen bij Hema e.d.

Ook weer een reunie gehad met de meiden van zwangerschapsyoga, was weer erg gezellig, we zien elkaar weer in juni. Er was zelfs al eentje aan het kruipen, hij is 1 week jonger dan Jane. Datzelfde jongetje was al aan het sjansen bij Jane hihihi......

Jane kan nu trouwens goed zitten, ze zit zelfs met haar rug rechtop. Erg leuk nu kan ze op een andere manier spelen en torentjes die we voor haar opbouwen van bakjes en blokjes omgooien.

Box en bed moesten ineens verlaagd worden, gaat allemaal ineens erg snel. Ze zegt ook tata en dada en doet haar handje open en dicht en ze kijkt er dan naar.

We zijn ook al wezen kijken naar een openbare basisschool voor Jane, bizar dat we dat al moeten doen en ook wel bijzonder. Jane ging mee en dat ging goed, we krijgen ook altijd te horen dat ze erg rustig is. Achja rustige mama en papa zullen we maar zeggen hahaha....

Verder wacht ik op mijn ongi, moet een dezer dagen toch komen, maar misschien ben ik niet gelijk regelmatig we wachten rustig af.

Ga ook regelmatig naar acupunctuur.

Veel dingen aan mijn hoofd dus de laatste tijd. Zelf ook beetje ziek geweest, kwam vorige week woensdag misselijk terug van kantoor. Champigonsoep was niet goed gevallen. Manlief had geen zin om te koken en had o.a. berenklauw gehaald, poeh wat een lucht maar wel het zetje voor mijn om over mijn nek te gaan. Voelde me gelijk 90% beter. Merkte wel dat mijn sluitspieren nog niet goed werken. Daarna flink verkouden geworden en last van mijn keel, nu is dat bijna over.

Ik hoop dat we nu wat rustigere tijden krijgen, 14 mei gaan we een weekje weg met z'n drietjes, daar kijk ik wel naar uit.

Ohja waar ik ook naar uit kijk is fietsen met Jane. Ik had al een stuur besteld bij de fietsenwinkel, hebben ze een hele andere stuur dan ik had aangeven op de fiets gezet. Ben er niet mee akkoord gegaan, heb zelf maar het moederstuur besteld en ga die morgen bij de afleveren. Fietstoeltje gekocht via marktplaats, nu nog wachten totdat ze zelf kan gaan zitten, dan gaan we een tochtje maken.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dag lieve meisjes,

Ik leef nog hoor, maar heb enorme dipdagen. De hele dag het gevoel dat je uit huilen uit gaat barsten wat dan ook op de meest onhandig momenten inderdaad gebeurd (en ik dus niet naar Japanse les ben geweest, waardoor ik me daardoor weer kut voel). Nou ja, het gaat niet zo lekker hier dus. Ik wil gewoon weer leuke dingen, dingen om naar uit te kijken en niet meer die uitzichtloze toestand zoals het nu is.

Al die nare berichten hier afgelopen week, weerhielden mij enorm ervan om iets te schrijven. Dat geeft niets hoor dames, dat ligt aan mij en niet aan jullie, dus blijf vooral schrijven waarover je schrijven wilt.

Gelukkig nu weer wat positievere berichten (en humor) hier. Dat vind ik weer plezierig om te lezen.

En met het lange mensen clubje plus Megan (hahhahaha) afspreken lijkt me een erg goed idee. Gezellig! Ik merk dat lotgenotencontact me erg goed doet (alhoewel ik het woord lotgenoten om te braken vind). En even zonder dollen; Megan, ik vind je helemaal niet zo klein, je bent een mooie vrouw!

Geplaatst

Hey meiden,

Toevallig, zoveel lange meiden hier! Mijn man is 2 cm korter dan mij - hij is 1.86. Ik heb daarom nooit hakken aan eigenlijk - het verschil is niet zo groot, maar ik heb geen zin om het groter te maken dan het is, dus ik draag eigenlijk meestal gympen...

Okaasan - vervelend dat je je zo rot voelt! Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen. April is bijna om en mei klinkt al dichterbij juli (of eind juni???). Helpt deze positieve gedachte wat? Vast niet echt, maar wou dat ik wat kon zeggen waardoor je je wel beter zou voelen...

Een date lijkt me ook wel gezellig ja. Heb ik wel gelijk een vraag- vinden jullie het dan leuk als ik Levi mee neem of juist liever niet ivm confronterend? Eerlijk zeggen hoor meiden!

Dee en Megan - sorry dat ik de medicatie en de bijwerkingen door elkaar haalde bij jullie!

Dee- morgen je 1e FM dus? Laat je even weten hoe het was?

En Megan - hoe gaat het nu bij jou dan dus met het spuiten?

Roossie - dat klinkt inderdaad druk allemaal zeg! Leuk, een fotoalbum opdracht! En wel fijn voor je broer dat hij in ieder geval wel weer zeker een baan heeft en ze beter er over kunnen praten samen. Maar blijft moeilijk lijkt me... En wat leuk zeg, dat Jane al kan zitten en je plannen kan maken om te gaan fietsen in de zomer! Lijkt me ook echt super leuk, maar zal nog even moeten wachten ;-P. Zijn wel allemaal kleine ontwikkelingen bij Levi, zoals dat hij nu sinds een paar dagen zijn eigen vuistjes aan het verkennen is: eerst door ze in z'n mond te steken en nu ook door er (scheel!!!) naar te kijken - zo van "hey, horen die bij mij of wat zijn dat voor dingen aan het einde van mijn arm?!". Zo lief! Gaat ook steeds meer brabbelen en keek vandaag ook voor het eerst naar 2 speeltjes in zijn box... Maandag krijgt hij zijn 1e prikjes - was eigenlijk afgelopen donderdag ingepland, maar dat had ik verzet ivm de crematie gisteren. Was heftig, maar Levi heeft zich echt super lief gedragen. Had de hik tijdens de dienst, maar niet gehuild o.i.d.. Ik ben wel expres bij de deur gaan staan dat als hij zou gaan huilen, ik snel naar buiten had kunnen gaan, maar dat was niet nodig... Ben wel blij dta ik gegaan ben, want m'n vriendin kon het erg waarderen en je voelt je toch al zo machteloos in hoe je iemand bij zoiets kan steunen...

Inge - jeetje zeg, dat was nogal een nieuws van die arts! Ik zou er denk ik ook niet gelijk vertrouwen in durven hebben en eerst de volgende poging doorlopen en mocht dat niet lukken, dan kan je daar altijd nog mee verder gaan. Is er niets wat hij even snel kan doen om toch al wat te veranderen bij je voor de volgende IVF poging of is het echt allemaal langer werk? Km je eigenlijk bij de naam Hugo? Wordt dat zijn echte naam of komt het ergens anders vandaan? En inderdaad, lekker maar oip zijn zakgeld inhouden hoor ;-)! Mooie waardes trouwens van je - dat lijkt me prettig om te weten voor je weer start!

Sopje en Josje - leuk dat jullie hier ook schrijven... Jeetje, 5 miskramen is nog al wat zeg! Heftig!

Megan, jouw 1e fm schiet nu ook al op zie ik trouwens - spannend! Heb je het idee dat er veel gebeurt van binnen?

Clau - heb je al veel last van zwangerschapskwaaltjes of voel je je nog gewoon lekker? Durf je er al wat vertrouwen in te hebben of is dat nog moeilijk?

Ben ook wel benieuwd hoe het met Babii en Chantal gaat en hun ukkies, dus meiden als jullie dit lezen...?

Mijnbaby - hoe is het met jou? Was je nou op vakantie geweest toch? Of ben ik nu weer in de war met een van de andere meiden? Pff, sorry hoor, ben af en toe nog wat warrig - haha, mijn man grapt dan ook regelmatig dat het lijkt of ik met de bevalling mijn hersenen ben verloren / aan Levi heb gegeven, dus dat als er ooit een 2e mag komen, ik beter vast ander werk kan gaan zoeken, omdat er dan niets meer over blijft van mijn bovenkamer! Zou dat ooit nog goed komen???

Verder gisteren mijn 1e werkrooster gekregen voor na mijn verlof en ik moet gewoon gelijk al 7 dagen achter elkaar werken!!! Heb gelijk aan de bel getrokken dat ik dat dus echt niet zie zitten - ik vind het al vreselijk om Levi voor het eerst weg te moeten brengen / op mijn werk weer te beginnen en daar dan ook te moeten gaan kolven, laat staan dan gelijk zoveel dagen achter elkaar!!! Zijn dan geen volledige dagen, maar toch! De drempel wordt zo nog wel een stuk hoger, maar ja, stoppen met werken gaat hem niet worden financieel gezien, dus ik moet me maar verbijten in t begin en hopelijk went het snel / zit Levi tegen die tijd wat meer in een ritme, zodat ik hem met een soort van gebruiksaanwijzing naar de oppas kan brengen, maar zie er onwijs tegenop! Hopelijk kunnen ze nog wat in het rooster veranderen...

Nou, ik ga even kolven om te wennen er aan en dan daarna een wijntje drinken - áls Levi dan binnen het uur komt, heb ik al een flesje voor hem, zodat hij niet dronken wordt van mijn melk ;-)...

Geplaatst

@Okaasan, wat vervelend dat je zo naar voelt! Hopelijk gaat de zon wat meer schijnen, daar wordt een mens toch altijd wat vrolijker van.

@Ink, ja ik herken het hoor, ben ook een grote zeef, hoor dat heel vaak van kersverse moeders. En heel goed dat je gegaan bent naar die crematie, alleen al je aanwezigheid is heel fijn. Toen mijn ouders overleden vond ik de aanwezigheid van mijn vrienden ook heel erg fijn en vooral ook om door iemand vastgehouden te worden. Je voelt je erg verloren als je een dierbare verliest.

Leuk hé al die ontwikkelingen met de kleine.

Mij lijkt het ook leuk om af te spreken, heb dan ook dezelfde vraag als Ink, vinden jullie het leuk als Jane dan mee komt of is dat te confronterend.

Ik ga maar eens naar bed, zit alweer veel te lang te werken, duurde ook een tijdje eer Jane sliep. Gisterenavond ging dat beter lag ze om half 8 in bed en sliep tot half 8, daarna lag ze nog bij mij op bed wat te draaien en te spelen en viel toen weer in slaap tot 11.15 uur! We hebben dus heerlijk uitgeslapen!

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden