Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

MEgan, we schreven tegelijkertijd.

Pruts, dit zijn weer andere berichten over het onderzoek. Gek dat het niet direct gericht is op het verhogen van de zwangerschapskans en nog gekker dat je zelf geen uitslagen krijgt. Het onderzoek betaald zeker geen meds als je meedoet?

Ik denk dat ik nu in jouw schoenen zou neigen naar een buitenland-poging. JEetje zeg, het wordt niet gemakkelijker allemaal zo.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja hoor, toch 2!! Ik maakte een grapje hoor! Maar 4 maanden klinkt korter ja. Maar ik vind juni wel erg ver.........dus knap dat je er al positiever instaat! Het liefst zou ik ook eerst even 'spiegelen' in Gent. Maar damn, juni. Ja misschien Brussel bellen en horen....weet jij wie ik dan moet hebben daar toevallig?

Ik koos voor Gent omdat het een leuke enigszins overzichtelijke plaats is, en omdat die AA die veel op freya schreef na 12 icsis door deze prof zwanger is geraakt (en in Jan bevallen).....zij was erg lovend en leek mij een goede ervaringsdeskundige. Dusssss tsja. Grtz!

Geplaatst

Roossie, gefeliciteerd en een fijne, gezellige verjaardag nog!

Okaasan, jemig hcg-waarde van 2...... als het nu elke week maar 0.1 zou zakken dan zou je nog wel even bezig zijn met bloedprikken tot het op nul staat. Mocht je het tussendoor toch een keer niet vertrouwen of mocht je cyclus raar doen, dan gewoon zelf nog een keer bloedprikken aanvragen hoor!

4 maanden, dat klinkt idd al iets overzichtelijker. Hoe staat het met de vakantieplannen?

Ink, hoe is het vandaag gegaan in het ziekenhuis?

Megan, fijn dat je wat meer concrete info hebt over het onderzoek!

Gister was een hele beleving! Ik zal er later over schrijven, nu hoofdpijn en zo koken....

Geplaatst

Jeetje Okaasan - nog niet onder de 2! Maar fijn dat het nu wel gewoon goed is zo en ook mooi dat je gecheckt heb of het echt op die datum aan kwam in juli - geeft wat meer perspectief lijkt me...

Sja, die lange wachttijden overal zijn flink balen Megan. Denk zelf dat ik toch echter zou overstappen, aangezien ik daar dan meer nieuw vertrouwen in zou hebben, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks en is voor mij slechts speculeren, want snap ook wel dat je niet zit te wachten op zo'n lange pauze. Misschien had je het al gezegd, maar nog 1 poging in het umcu tijdens het wachten voor het buitenland, is dat een optie? Kan natuurlijk niet in jullie portemonee kijken...

Roossie - van harte gefeliciteerd! Vier je je verjaardag ook nog? Bedankt voor je complimenten ;-)... Haha, sja, die kale plek op z'n hoofd misschien dan maar met een keppeltje bedekken hihi, zijn naam is toch ook al van joodse afkomst ;-)...

Vandaag dus in het umcu geweest. Moest zeggen dat ik het erg vreemd vond - laatste keer dat ik daar liep was ik dus 10 weken zwanger, hadden we net een goede echo gehad en waren we dus "ontslagen" zodat we naar de gewone verloskunidgenpraktijk hier konden overstappen, en nu liep ik achter de wagen!

Vond het wel even spannend hoe het zou gaan, maar alles liep gelukkig soepel - Levi eerst gegeten voor we in de auto stapten. Daar sloten we aan in de file op de A27, waardoor we er ruim anderhalf uur over hebben gedaan en te laat kwamen, maar hij sliep gelukkig door in de auto en voor de afspraak deden ze ook niet moeilijk.

In de wachtkamer kreeg hij weer honger, dus hem aangelegd met een doek over zijn hoofd/ mijn borst, want het was een volle wachtkamer met veel mannen van middelbare leeftijd hihi, dus had geen zin open en bloot te zitten. Maar ging gelukkig goed! Op de terugweg sliep hij weer lekker verder, thuis weer gegeten en toen weer door naar het consultatie bureau voor de gehoortest, waar hij voor geslaagd is, maar dat dachten we al wel, want hij reageert goed op geluiden...

Maar goed, waar we voor gingen was dus de cyste die tijdens het hele mmm traject bij manlief gevonden was in zijn prostaat. Ze zeiden toen dat het mogelijk effect kon hebben op het zaad om die weg te laten halen. Aangezien we daar geen vertrouwen in hadden en eindelijk bijna aan de beurt waren voor de behandeling, hadden we dat op een laag pitje gezet. Vandaag dus het vervolg en bevestiging gekregen dat we de juiste beslissing hadden genomen, want de arts vertelde vandaag dat het geen effect er op zou hebben, want zijn zaadvolume is wel goed, maarde kwaliteit niet, en daar zou het weghalen van de cyste geen effect op hebben...

Dus willen we ooit voor een brusje gaan, dan moeten we opnieuw de mmm in...

Maar tot die tijd hoeven we ons dus denk ik niet druk te maken over onveilige seks... Alhoewel het soms door je hoofd spookt "wat als het nu na 1 maand al ineens spontaan zou gebeuren terwijl Levi nu nog zo klein is". Dat zou erg pittig zijn denk ik, maar ja, de kansen zijn zooo klein, maar aan de andere kant hoor je het ook wel weer vaker... Sorry hoor, even hardop mijn gedachten aan het spuien hier, terwijl ik besef dat het een luxe vraagstuk is...

Geplaatst

Haha, Megan bizar hè een hCG van 2. Voortaan geen grapjes meer maken hè!

Nee hoor, geeft niets, ik kon wel lachen om je post.

Ik heb geen idee wie je moet hebben in Brussel, maar geloof dan Meiske74 daar geweest is en er is een Brussel draadje: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?15033-UZ-Brussel/page12

Ik geloof wel dat er 2 ziekenhuizen in Brussel zijn, ik meen dat dat Jette en Genk zijn. Geloof dat je Jette moet hebben.

@Dee: klinkt spannend je bezoek aan het centrum. Ik ben benieuwd (en ook altijd een klein beetje nieuwsgierig).

De vakantieplannen zijn nog niet concreet, ik wilde eerst dit afgehandeld hebben. En omdat van te voren niet was in te schatten wanneer dit hele hCG gebeuren klaar was, kon ik ook nog geen vakantie plannen. Althans, in mijn hoofd zeker niet. Het gaat even allemaal één voor één op het moment. Voel me een beetje een bejaarde ;-)

@Ink: Fijn zo'n bevestiging dat jullie de juiste keuze hebben gemaakt om direct voor ICSI te gaan. En ik kan me je angst om toch spontaan zwanger te worden van een tweede heel kort op Levi wel voorstellen. Pfff, lijkt me erg zwaar als dat zo zal zijn. Van de andere kant als het eenmaal zo is, dan deal je daar wel weer mee en komt het helemaal goed.

Er is hier op het forum ook iemand die echt nagenoeg 0% kans had om spontaan zwanger te worden en twee meisjes heeft die 1 jaar min een dag schelen. Heel snel na haar ICSI-zwangerschap werd ze dus spontaan zwanger. Weet niet meer wie dat is.

Geplaatst

Jemig okaasan! Nog niet onder de twee! Maar gelukkig geen spuit!

Ga toch maar even navragen of die dr K..t nog een keer een plekje heeft. Ben ook wel benieuwd naar dat omderzoek. En wil wel bij die 50 horen!

Ben erg moe vandaag. Drukke week en kruip er vroeg in. Maar wilde nog even jullie verhalen lezen en roossie feliciteren, bij deze; gefelicteerd!

X

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb gister het ZH gebeld, omdat de kans groot is dat ik de punctie rond de vrijgezellen feest en bruiloft van mijn

vriendin heb, of ik deze menstruatie de pil mag slikken zodat ik iets later kon beginnen, ze zouden het overleggen en ik zou

het vanmiddag horen.. ik heb wel aangeven dat ik het alleen wil doen MITS het geen negatieve invloed heeft op mijn eicellen.

hoop het dan ben ik van die stress al, en weet ik dat ik gewoon kan feesten haha..

Geplaatst

Roossie GEFELICITEERD!

Oskaan wat fijn meid, en 4 maanden klinkt idd veel sneller.. ik heb mijn laatste tp in SEP gehad..

is ook een eeuw terug toen maanden lopen kloten voor de cryo die niet goed ontdooide,

en nu hopen dat we dan eindelijk in APRIL een mooie tp hebben... ik heb weinig vertrouwen in eskimootjes

maar dat is mijn persoonlijke ervaring...

Geplaatst

Hee meiden,

Rustig hier... voor ons doen ;-).

Ik was er zelf ook even niet. Af en toe wel ff snel bijgelezen maar het ontbrak me aan de energie om wat te schrijven.

De behandeling van afgelopen dinsdag heeft een ontgiftingsproces in gang gezet en dat merk ik flink! Moe, hoofdpijn..... kon gisteren niet eens normaal nadenken. Moest ook nog naar een belangrijke afspraak ivm de situatie rond m'n gezondheid/inzetbaarheid op werk, ppffff. Gisteravond nog een poging gedaan met hulp van vriend wat dingen daarover op een rijtje te zetten maar ben huilend vroeg naar bed gegaan (klinkt wel triest hè.... nu gaat het weer wat beter hoor).

Het bezoek aan het natuurgeneeskundig centrum was een hele beleving. Er was me al verteld dat de behandelaar een verstrooide persoonlijkheid is, dus ik was enigszins voorbereid. Vond het best vermakelijk. Eerst intake met assistent en een korte test (stroom in bepaalde frequenties door m'n lijf). Vervolgens kwam de man mij ophalen, keek wat de assistente had opgeschreven en mompelde: 'wat hebben we hier... fibromyalgie.... endometriose.... ontsteking..... ah, mooi mooi mooi, daar kunnen we wat mee'. Nou, als dat geen positief uitgangspunt is. Even later zat ik met twee staven in m'n hand (bioresonantie), een flap op m'n buik, een ander apparaat tussen m'n broek, een band om m'n hoofd en een soort scanapparaat op m'n pols, met aan alles draden en ik liet het maar gewoon gebeuren. M'n lichaam is op vanalles doorgemeten. Er was teveel te doen om ook nog tijd vrij te maken om dingen uit te leggen dus ik hoop dat hij dat de volgende keer wat meer kan doen. Heb ook nog op een bed gelegen in een soort elektro-magnetisch veld. Moest toen ook weer zo om die man lachen, hij kwam even kijken of het allemaal nog goed ging en zei: 'goh wat leuk, dus dit wordt jullie eerste kindje' (zo'n opmerking durft toch niemand meer te maken, gezien de omstandigheden, haha).

Verder 3 soorten Chinese en Indiase kruidenpillen gekregen (nou ja, gekocht natuurlijk..... best duur ook), losse kruiden voor m'n darmen en een enorm smerige kruidendrank die het ontgiftingsproces moet bevorderen.

Volgende week ga ik er weer heen, zal jullie op de hoogte houden.

Ink: wat Roossie schrijft heb ik ook al een paar keer gelezen hier op het forum: eerste kindje met veel moeite, daarna snel spontaan (en ongepland) zwanger. Ursela, moeder van Storm (die ook in uitgerekend in aug 2011 topic schreef) is een voorbeeld daarvan. En er was nog iemand.... had een dochtertje (Bo?) en daarna spontaan zwanger van een tweeling? Of verzin ik dat nou, dat het een tweeling was.... nou ja, iig ook heel snel weer zwanger. Weet trouwens niet wat bij hen de oorzaak van verminderde vruchtbaarheid was hoor.

Mijnbaby: wat slim om je cyclus wat op te schuiven met de pil! Hopelijk vindt het UMC het ook een goed idee.

Clau: hoe staat het ervoor met je cyclus? Kun je al beginnen met spuiten? Succes in ieder geval!

Geplaatst

Haha Dee, ik moet eigenlijk erg lachen om je avontuur, met name om die opmerking van die man en hoe je dat brengt!! Wat een goeie, die durft!

Het klinkt erg bijzonder allemaal en ik ben zeer benieuwd naar vervolg en verdere uitleg, en of je je beter voelt.

Heb even een topic aangemaakt over de pipelle. Ik heb niet het idee dat hier veel mensen zijn die het kennen of het hebben gedaan. Is ook relatief nieuwe methode natuurlijk. Vond nog een berichtje erover op internet dat heb ik erbij gedaan. Beter leesbaar dan die wetenschappelijke studies. Ik heb per email contact gehad met een dame die de prof in Gent op het idee heeft gebracht en nu net is bevallen. Ze mailde mij het wetenschappelijke artikel van studie in Israel. Dee, ik moet erbij zeggen dat ik in sommige studies lees dat vrouwen met endometriose zijn uitgesloten van de studie. Had dr. K. nog wat aanvullende vragen gesteld op basis van de info die ze me heeft toegestuurd, had ik dat al gezegd? Er stond namelijk ook dat er eerst bleodonderzoek wordt gedaan om ' uit te sluiten dat de innesteling door iets anders wordt verhinderd'. Was ik even benieuwd waar ze dan naar kijken............

Hm Ink, ja je hoort het wel inderdaad dat die tweede er in ene spontaan achteraan komt. Je kunt toch zelf het beste voelen of je het nu meteen weer aan zou kunnen in het ergste geval (bij wijze van spreken). Anders even nog voorzichtig zijn.

Mijnbaby, weet je al wat meer over starten en welk protocol?

grtz Megan

Geplaatst

Manlief is met voetbalvrienden 2 daagjes weg, Jane op bed, ik heb even rust en de tijd voor het forum! :-) Even kijken of ik weer kan inhaken.

@Okaasan, jemig 2,0 hoe krijg je het voor elkaar, als je eenmaal zwanger bent blijft het ook goed bij je zitten die hormonen. Hopelijk gebeurd het een volgende keer ook, maar dan wel een goede zwangerschap daar gaan we voor!!!

En over het genieten, ik heb daar niet bij stil gestaan toen ik in behandeling was, ik kwam er niet op om die vraag aan mezelf te stellen. Toen Jane geboren was kwam een vriendin om bezoek en die vroeg hoe ik het nu vind, dat het niet tegenvalt na al die jaren wachten op je wonder. Ik dacht dat is wel een hele goede vraag, maar ik geniet enorm. Ga er maar vanuit dat je enorm gaat genieten meis, je kunt tijdens je zwangerschap er ook al op voorbereiden en je hormonen helpen je ook mee hahaha........anders bel je me maar op ;-)

@Inge, pas 3 april! Dat duurt lang hé als je op hete kolen zit.

@Megan, moeilijk hé al die beslissingen. Ik zou toch ook zeker uitkijken naar het buitenland, dat kan vaak ook een verschil maken door te veranderen van ziekenhuis en Belgie loopt ook meer voorop. Maar het duurt lang zeg eer je daar terecht kunt! Mijn vriendin die pas bevallen is heeft een vriend die 51 jaar is, het is zijn eerste kindje.

Maarja leeftijdsgrens stellen is erg persoonlijk, kan het me ook wel voorstellen hoor. Voordat je in Belgie terecht kunt zou je nog een poging kunnen doen, heb je daar wel een positief gevoel bij dat het zou gaan lukken? Pfff moeilijk allemaal, anders nog een keer Gent bellen en de situatie uitleggen ivm je vriends leeftijd?

@Dee, mooi verhaal hahaha.......klinkt ook positief daar kunnen we wat mee! Wat leuk dit wordt jullie eerste! Dat zal al een fijn gevoel geven. Ik ben heel erg benieuwd wat het allemaal met je zal doen en of je hiermee wel zwanger raakt!

@Ink, soms moeilijk hé van wat wil die kleine nu. Je moedersinstinct is je beste raadgever op die gebied. Wat zegt je gevoel als hij huilt? Anders probeer je gewoon wat dingen, hij geeft vanzelf aan als hij het er niet mee eens is. Na verloop van tijd gaat het steeds makkelijker. Doe lekker rustig aan.

Apart hé om met je kleintje naar het UMC te gaan, dat had ik ook toen we naar dr. C. gingen om te praten over een cryo tp. Maar dr. C. vond het erg leuk om Jane te zien, maar het voelt heel raar vooral t.o.v. de mensen in de wachtkamer.

Je geeft borstvoeding toch? Doordat je borstvoeding geeft maak je ook hormonen aan die je eisprong tegen houdt, al is het geen 100% garantie dat je hierdoor niet zwanger wordt. Het komt idd weinig voor en Ursela bijv. was snel zwanger geworden idd, maar heeft het ook allemaal gered en dat ga jij ook doen mocht het wonder gebeuren. Relax en geniet van je manneke.

@Mijnbaby, hopelijk kun je de punctie effe uitstellen, zou mooi zijn!

Bedankt voor de felicitaties! Ik moest helaas werken, het was papadag, maar de appeltaart viel in de smaak op mijn werk. Mannen kunnen best raar doen als je jarig bent omtrent het feliciteren. Van de ene krijg je kussen op de wang en een hand, van de ander een hand, van een ander niets en zelfs eentje zei ik ga je niet feliciteren want ik hou daar zelf ook niet van, wie zegt er dat ik er niet van hou? hahaha.....kijk hoef niet perse een kus maar je mag me best feliciteren. Achja het zijn verder wel leuke collega's hoor, maar het geeft iets van verlegenheids en niet weten wat ermee aan te moeten hahaha...

Manlief en Jane hebben me weer opgehaald, gelijk door naar de Chinees en naar huis. Thuisgekomen was de tafel netjes gedekt met ballonnen, champagne glazen en cadeautjes. Van Jane heb ik chocolaatjes gekregen, o.a. eentje met ik vind je lief erop. Van manlief een tosti apparaat, die hadden we al maar wilde graag eentje die je uit elkaar kunt halen en schoonmaken. Heerlijk samen gegeten en de buurvrouw/vriendin kwam ook nog even op bezoek. Zondag ga ik het vieren met een paar vrienden en familie.

Ik ben ook naar acupunctuur geweest, was wel apart. Laatste keer dat ik er was, was ik misselijk van de zwangerschap, ruim een jaar geleden. Ze heeft me geprikt op miltleegte, ongi opwekken en nog iets geloof ik. Ze geeft zelf ook nog steeds borstvoeding, haar zoontje is 11 maanden en ze geeft haar zoon die geloof ik 3,5 is ofzo ook soms nog borstvoeding. Jane was bij een vriendin van me die een dochtertje van 2 jaar heeft en dat is helemaal goed gegaan, was zo fijn!

Maarja nog steeds niet ongi, voel wel wat gerommel.

Hier ook weer wat mijlpalen, Jane heeft voor het eerst zelf helemaal van rug naar buik gedraaid. Ik was het bad gaan vullen, zij lag met pyjama op haar bedje. Was ze op haar rug gaan draaien en omgedraaid. Ik kwam uit de badkamer en lag ze me lachend aan te kijken hahaha.......En ze zit in de kinderstoel, ze vindt het prachtig ze zit er al beter in dan ik had gedacht. En ze eet een hele boterham behalve de korst.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dee- lief van je dat je dat topic voor Esley hebt geopend. Jeetje, echt heftig zeg, als iemand tot 2x toe zo ver in de zwangerschap weer afscheid moet nemen van je eigen kindje... En wat een aparte beleving bij dat centrum! Haha, je schreef het erg levendig. of ik heb een levendige fantasie, waarbij ik in beelden denk ;-), zag het in ieder geval helemaal voor me! Klonk in ieder geval positief!

Roossie- leuke mijlpalen zeg! Is inderdaad soms echt aftasten. Bedenk me dan ook maar dat we elkaar nog gewoon echt moeten leren kennen en dat helpt wel om te relativeren en uit te proberen wat hij bedoelt / hoe hij overal op reageert. Is een leuke ontdekkingsreis ;-)... Maar ken echt de verschillende huiltjes enzo nog niet hoor! Maar als hij al huilt (niet vaak gelukkig), is hij meestal ook snel weer gesust. 3 dagen geleden een speentje geïntroduceert. Vindt hij soms nog wel moeilijk om in zijn mondje te houden, maar hij sabbelt zich dan wel binnen 1 minuut in slaap, dus dan hou ik hem gewoon even tegen, zodat hij niet gelijk uit zijn mond ligt, haha, is blijkbaar erg vermoeiend voor hem om zelf te doen ;-)...

Ja, ik geef inderdaad borstvoeding, nou ja, slagroom geloof ik, want meneer is nu gewoon al anderhalve kg zwaarder dan toen hij geboren is! Weegt nu al 5,5 kg!!! Geef jij nu ook nog volledige borstvoeding? Ik heb net via internet een kolf aangeschaft, zodat ik tijdens m'n verlof vast kan gaan oefenen voor als ik weer moet gaan werken. Ben benieuwd hoe het bevalt, want hoop in ieder geval minstens 9 maanden tot 1 jaar borstvoeding te kunnen blijven geven...

Grappig trouwens hoe mannen reageren in sommige situaties zoals je omschrijft met je verjaardag - sommigen zijn lekker sociaal onhandig wat dan wel klungelige momenten kan opleveren...

Megan - en al reacties gehad? Jeetje, vind het echt goed hoe jullie alle opties zo goed uitpluizen hoor! Heb van een heleboel dingen ook nog nooit gehoord, dus wel goed dat jullie je er zo in verdiepen!

Mijnbaby - je mocht geloof ik nu toch het korte protocol gaan doen, met mogelijk zelfs de optie tot sedatie toch? Haha, ben beetje vergiet (late reactie van zwangerschapsdementie geloof ik - begint nu pas bij mij!), maar zoiets lag me nog bij?

Bij jou Okaasan het positieve gevoel nog aanwezig?

Inge, hoe is t bij jou? Drukke week voorbij en nu lekker weekend?

Chantal en Babii - hoe gaat het met jullie en jullie buikjes?

En Clau - hoe gaat het met jou? Jij mocht toch ook weer eerdaags beginnen? Of zit ik er nu helemaal naast?

Geplaatst

@Ink, Jane is ook blij met haar speentje, al gaat ze wel zonder speentje slapen. Ik vond het in het begin ook wel eng als ze ermee naar bed ging en later dacht ik ook, je hoort vaak verhalen dat je uit je bed moet om de speen weer in het mondje te doen. Gelukkig lukt het haar ook zonder speen in slaap te vallen. En ja ik geef ook borstvoeding, ik vind het fijn tot nu toe om het haar te geven, ik geef net zolang ik er een goed gevoel bij heb. Vaak is als de kleine huilt dat hij of honger heeft, of vieze luier, of krampjes, of bij je wil zijn. Ik heb in het begin ook avonden met haar aan de borst gelegen, komt omdat we een kraamverzorgster hadden die niet zo voor een speen was. Nou uiteindelijk haar een speen gegeven, wat een verademing zo kon ze ook eens bij papa zitten savonds. Achja het moederschap is ook een avontuur, je leert veel in korte tijd en ontdekt van alles. En zwangerschapsdementie, hier nog eentje, soms wel lastig hoor dan word ik niet goed van mezelf hahaha..........je kunt het wel als een excuus gebruiken ;-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry voor mijn afwezigheid hier in dit topic heb via de mail wel mee gelezen maar vond het moeilijk om hier te reageren er gebeurde zoveel hier dat ik ook niet op alles kon reageren.

Poeff wat baalde ik dat het bij jullie weer niet is gelukt voel me daar zelfs schuldig onder dat het hier dan wel weer gelukt is en da hield mij er dan weer van om te reageren maar hoop zo dat jullie allemaal nog het geluk mogen hebben.

Hier gaa he redelijk ben sins deze week een stuk minder gaan werken heb namelijk veel last van harde buiken en va mijn bekken was begonnen met halve dagen maar werk nu zo ongeveer 2 a 3 uur per dag hopelijk gaat he dan beter en krijg ik geen bedrust opgelegt. Maar ook dat hebben we er voor over! Buik groeit goed krijg zelfs al de vragen wanneer het zo ver is draag alles voor dus jullie kunnen nagaan hoe dik doe buik nu al is ( wel minder als bij onze dochter)

meiden ga nu naar bed zal me hier weer vaker melden en op jullie epersoonlijk reageren maar ben nu gewoon te moe van alle emotisch betreft Elsy bah ze was hier zo bang voor.

Geplaatst

@Chantal wat naar van je harde buiken en je bekken, lekker rustig aan doen.

Ik zei aan je banner dat Frederique alweer 1 jaar is vandaag! Gefeliciteerd!

Wat jij hebt, heb ik ook voel me raar om hier over Jane te schrijven, al vind iedereen het toch wel leuk als ik over haar schrijf.

Maar ik vind het zo verdrietig dat het bij anderen nog niet mag lukken!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ja je voelt je toch schuldig om over je kind te praten.. ik doe het daarom bewust niet vaak..

want ik weet hoe groot het verlangen is van de meiden, en van me zelf nu wij al weer ruim een dik jaar

bezig zijn voor ons 2e wonder.

Chantal wow jij gaat hard al weer 20 weken, doe rustig aan meid...

dee ik hoop dat de kruiden je zullen helpen en dat je er rust bij vind..

ink al helemaal gewend aan het moederschap? wij mogen idd kort schema doen en heb ik april de punctie en tp ( als alles goed is)

meiden wanneer gaan jullie weer in de race?

Geplaatst

Meiden mag niet de pil

Slikken, maar heb de bruiloft 21 april. Ik ben het

Nu nog niet, verwacht volgende maand Rond 11 à 12

April mijn duivels, en je mag beginnen met c2 of 3. Dan is hopelijk de kans klein dat ik dan de punctie heb.

Ik hoef maar 75 eh te spuiten zo hard zal het niet gaan.

Geplaatst

Hi hallo,

Mooi Mijnbaby, komt goed uit dan!

Haha roossie, je schrijft het heel grappig op, boterham behalve de korst. Leuk dat ze zich omdraait, ik weet deze mijlpaal nog van een oppaskind (omdat de moeder helemaal lyrisch werd toen ik zei dat ik dat deed)

Bv aan kin van 3,5 vind ik wel beetje apart idee trouwens, is in nl. Cultuur niet zo gebruikelijk.

Ja wat afschuwelijk voor esly......ik ken haar niet maar begrijp dat dit weer rond exact dezelfde periode gebeurde en dat ze erg bang was juist hiervoor. Terwijl de echo's zo mooi waren. Zal ze het ooit nog aandurven vraag ik me af.....

Ink, lekker alles uitproberen! Vandaag lekker naar buiten? Wat een super weer. Je klinkt best relaxed en l.evi lijkt ook wel goed mee te werken of niet?

Dames, Umc topic is voor allemaal hoor. Vind de mix juist wel prettig!

Fijne zondag lfs megan

Geplaatst

Clau heel veel succes hopelijk gaat alles zo als we allemaal hopen dat het gaat op naar een mooi aantal eicellen.

Mijnbaby, fijn toch het korte schema heb gee ervaring met het korte schema dus geen idee hoe hard de eicellen dan groeien maar als ik het zo lees kun je gewoon genieten van de bruiloft.

Roosie, onze kleine meid is alweer 16 maand gaat zo vreselijk hard werd ze nog maar 1 ( ach dit is ook wel erg leuk nu ze je echt begrijpt).

Dee hoe voel jij je nu? hopelijk voel je je er wat rustige onder en kom je lichaamlijk weer wat beter in je vel.

Meiden ga een uurtje dutten.

Geplaatst

meiden hoe gaat het hier??

Voor ons schiet het nu eindelijk wel op :) einde van de maand lekker 5 dagen naar

Istanbul met mijn hubbie ( kleine blijft bij de oma's en opa's) en daarna hopelijk snel beginnen met

ons 2e poging voor een brusje voor ons kereltje...

in korte tijd hebben verschillende mensen over mij gedroomd dat ik zwanger was..

zowel mijn man als schoonma en schoonzus :) en vriendinnen en een nichtje...

ik ben zelf niet echt bijgelovig met dromen maar hoop dat deze droom snel uit mag komen..

ik heb zelfs echt weer zin om met frisse moed naar mijn vakantie te beginnen aan een nieuwe poging!

ik heb er alle vertrouwen in, en hoop dit keer echt net als ons eerste keer op meer mooie eskimootjes dan de

afgelopen keer 1 die het niet eens heeft gehaald, dan heb je zoveel veel moeite gedaan( 5 weken prikken)

en is je poging zo weer voorbij...

meiden wie begint er wanneer met wat??

Chan lekker rustig aan doen meid, heerlijk al weer 20 weken... jij gaat hard! geniet ervan...

Geplaatst

mijn baby ik had de vorige keer 17 eicellen met 150 eh ganol nu moet ik 125 gaan spuiten ik had toen na 10 dagen al genoeg en groot genoeg

Geplaatst

@ Clau - wat fijn dat je deze week mag beginnen en lekker dat je er zo'n zin in hebt / er positief tegenover staat!

@ Chantal - vervelend dat je lichamelijke klachten hebt, maar goed dat je minder bent gaan werken en de kleine het goed doet!

@ Mijnbaby - leuke dromen worden er over je gedroomd - goed voorteken?!? Ook goed te lezen dat je er weer klaar voor bent - eerst nog lekker vakantie vieren en daarna komt het hopelijk dan allemaal uit zoals je wilt met de bruiloft...

@ Megan, ja, Levi is absoluut een erg makkelijk manneke die goed meewerkt met alles - ideaal om zo te kunnen wennen aan het moederschap! Als hij huilt is het om honger of het niet in slaap kunnen vallen en beiden is snel opgelost met eten of een speentje/ in slaap wiegen, dus dat is prettig voor zowel hem als ons ;-)...

Hoe gaat het verder met jou? Nog nieuws van iets of nog knopen doorgehakt in wat je wilt gaan doen qua behandelingen?

@ Dee - en, voel je al effect van wat die warrige man met je gedaan heeft voor jullie 1e kindje ;-)? Of ga je daar waarschijnlijk niets van merken tot je zwanger bent? Moet je daar nu meerdere malen heen of was het een enkel bezoekje? Had je misschien al gezegd, maar ben ik ff kwijt...

@ Inge - hoe gaat het met jou? Je bent stilletjes meid! Gaat het een beetje? Klap weer een plekje kunnen geven?

En Okaasan - jij bent ook rustig - hoe is het met jou?

@ Roossie - gek genoeg valt Levi 's nachts prima zonder speen in slaap, maar overdag is hij erg onrustig/ lukt het hem niet om zonder in slaap te vallen. Hij kan dan ook niet goed tegen stilte - als het druk is, slaapt hij overdag beter, maar ja, om dan in slaap te komen is dan dus wel even lastig haha, hij wilt gewoon niets missen denk ik ;-)...

We willen volgende week beginnen om hem 's nachts in zijn eigen kamertje te gaan leggen, maar ik moet zeggen dat ik dat best een drempel vind om hem dan niet meer naast m'n bed te hebben, maar ja, zal toch een keer moeten gebeuren en dan slapen we misschien zelf ook weer wat beter...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden